Ik wil het best uitleggen ja. Je seksuele geaardheid heeft in principe niks te maken met of je daadwerkelijk seks hebt gehad met het subject van je geaardheid. De term pedoseksueel slaat op de seksuele aantrekkingskracht die gevoeld wordt voor kinderen, niet op de eventuele seksuele handelingen die met die kinderen worden verricht. Net zoals een heteroseksueel dit niet pas wordt wanneer deze seks heeft gehad, wordt een pedoseksueel dit niet pas wanneer deze een kind heeft misbruikt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:05 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ga je ook nog uitleggen waarom dit niet waar is of boeit dat niet omdat het je puur om het bevredigende gevoel gaat dat je mensen de les leest?
Maar wat nou als dit soort tekeningetjes er juist toe leiden dat zo iemand steeds verder moet gaan om zijn lusten te bevredigen?quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:26 schreef Crisisstudent het volgende:
Zolang ze het bij tekeningetjes kijken houden zijn het onschadelijke mensen met een ongelukkige en slechts moreel verwerpelijke seksuele voorkeur.
Dit gedrag op facebook staat natuurlijk los van wat mensen daadwerkelijk denken. Het slaat puur op het meest sociaal geaccepteerde argument te herhalen omwille van wat likes en het krijgen van de daarbij behorende zelfbevestiging.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:43 schreef BlueJeans het volgende:
Gegroet KLB'ers
Ik stoor me enorm aan mensen die nog te dom zijn om te poepen. Zo zijn er mensen die vinden dat als iemand een kind heeft verkracht zijn piemel moet worden afgehakt, voor altijd in een kale cel op brood en water moet leven, of gruwelijk moeten martelen.
Waar slaat dat nou weer op? Waar ben je dan mee bezig? Niemand verdient het om te worden gemarteld. Hiervoor hebben mensen hun leven toch niet gegeven in WOII? Zij hebben gestreden voor vrijheid, mensenrechten: waaronder dus het niet martelen van mensen! Je bent net zo erg als je iemand laat martelen (zoals het plaatje hieronder) als een verkrachter. En wat schiet je ermee op?
Ik praat het verkrachten niet goed. De kinderen zijn de slachtoffers. Deze mensen moeten inderdaad achter slot en grendel, maar martelen/pesten etc vind ik veel te ver gaan. Nu is het natuurlijk de vraag of de mensen die vinden dat die verkrachters en pedofielen moeten worden gemarteld het menen, maar dat soort dingen ook op FB zetten, wat een sukkels.
[ afbeelding ]
Klacht: Mensen die vinden dat verkrachters en pedofielen maar moeten worden (dood)gemarteld.
Als dit daadwerkelijk het geval is, lijkt me alsnog het verbieden van de enige "uitlaatklep" gevaarlijker/schadelijker dan wanneer dit gedoogd zou worden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:30 schreef Piye het volgende:
[..]
Maar wat nou als dit soort tekeningetjes er juist toe leiden dat zo iemand steeds verder moet gaan om zijn lusten te bevredigen?
Twee keer de OP quotenquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:31 schreef Crisisstudent het volgende:
[..]
[..]
Dit gedrag op facebook staat natuurlijk los van wat mensen daadwerkelijk denken. Het slaat puur op het meest sociaal geaccepteerde argument te herhalen omwille van wat likes en het krijgen van de daarbij behorende zelfbevestiging.
Zit wat in. Ik vind het zelf lastig, omdat ik dus wel het idee heb dat seksuele voorkeuren extremer kunnen worden door bepaalde prikkels.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:31 schreef Crisisstudent het volgende:
[..]
Dit gedrag op facebook staat natuurlijk los van wat mensen daadwerkelijk denken. Het slaat puur op het meest sociaal geaccepteerde argument te herhalen omwille van wat likes en het krijgen van de daarbij behorende zelfbevestiging.
[..]
Als dit daadwerkelijk het geval is, lijkt me alsnog het verbieden van de enige "uitlaatklep" gevaarlijker/schadelijker dan wanneer dit gedoogd zou worden.
Je quote nu de post die ik quote met mijn naam?quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:14 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Een pedofiel heeft romantische gevoelens voor mensen zonder secundaire geslachtskenmerken. Omdat er maar heel weinig aseksuele mensen zijn, is het aantal pedofielen dat romantische gevoelens heeft waarin seksualiteit geen rol speelt verwaarloosbaar. Oftewel: pedofilie = pedoseksueel.
Er zijn pedoseksuelen die hun gevoelens niet uiten maar dat maakt ze nog niet minder pedoseksueel.
Dat is niet helemaal goed gegaan inderdaadquote:Op woensdag 23 april 2014 01:07 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Je quote nu de post die ik quote met mijn naam?
Maar goed, het slaat natuurlijk nergens op want je bent pas pedoseksueel als je handelingen verricht met personen onder de 16 jaar. Er zijn genoeg pedofielen die dat niet doen en dus wel pedofiel zijn maar niet pedoseksueel.
Geen leugens verspreiden debieltje. Als je de definities niet kent moet je niet zelf wat bedenken en door iedereens strot heen douwen. Ziet er heel kneus uit.quote:Op woensdag 23 april 2014 01:07 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Maar goed, het slaat natuurlijk nergens op want je bent pas pedoseksueel als je handelingen verricht met personen onder de 16 jaar. Er zijn genoeg pedofielen die dat niet doen en dus wel pedofiel zijn maar niet pedoseksueel.
Dit bedoel ik dus. Een semantische discussie aangaan en daarin gewoon lekker definities verzinnen zoals het je uitkomt. Als je die mensen met hun neus op een woordenboek drukt is het alsnog "nou ik vind gewoon dat het dit betekent".quote:Op woensdag 23 april 2014 01:07 schreef tapirrr het volgende:
[..]
MeningVanNelson = AbrahamdeLacy?quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:37 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
De OP quoten![]()
MeningVanNelson![]()
AbrahamdeLacy![]()
Jouw topics![]()
jij![]()
Stoer doen tegen BJ![]()
Stoer doen![]()
Denken dat je god bent![]()
Hier reageren![]()
Nu optyfen.
Jazekerquote:Op woensdag 23 april 2014 17:15 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
MeningVanNelson = AbrahamdeLacy?
Welke termen moeten we dan gebruiken? De term pedofiel wordt namelijk veel vaker gebruikt dan heterofiel en homofiel.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:37 schreef Piye het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Een semantische discussie aangaan en daarin gewoon lekker definities verzinnen zoals het je uitkomt. Als je die mensen met hun neus op een woordenboek drukt is het alsnog "nou ik vind gewoon dat het dit betekent".
Morgan Freeman?quote:Op woensdag 23 april 2014 17:49 schreef Peter het volgende:
Wie zei dat ook alweer: De mate van ontwikkeling van een samenleving is af te zien aan hoe ze met hun gevangenen/misdadigers om gaan.
dan moet je als dief dus gewoon je slachtoffers wat beter uitkiezen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, de familie van het slachtoffer + de slachtoffer zelf mag altijd beslissen.
Ook bij een overval/diefstal.
Dat is dus vanwege de negatieve connotatie van de uitgang -fiel, in tegenstelling tot de uitgang -seksueel. Mij is het niet duidelijk wat er mis is met de termen praktiserende en niet-praktiserende pedofiel.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:57 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Welke termen moeten we dan gebruiken? De term pedofiel wordt namelijk veel vaker gebruikt dan heterofiel en homofiel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |