Dan doe je PEC gewoon tekort. Die hebben heel goed naar Salzburg en Vitesse gekeken, en er is wel gebleken dat als je het op kan brengen 90 minuten te jagen je het dit Ajax erg moeilijk maakt. FdB heeft heel knap voor elkaar gekregen dat het positiespel er in zit geslepen, maar zodra dat goed en langdurig ontregelt wordt blijkt dat de individuele kwaliteit niet toereikend is om een wedstrijd dan alsnog te bepalen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel raar dat je als extreem goedbetaalde voetbalprof in een bekerfinale het niet op kunt brengen om meer dan 50% te geven. Dat PEC met het mes tussen de tanden klaarstaat, weet je vantevoren.
Dat vond ik nog wel het meest ontluisterende van het verhaal.
Hoe graag ik ook goed voetbal zie, de ellende van die 7 jaar zonder titel zorgt er wel voor dat ik van ieder kampioenschap kan genieten. Over het kampioenschap van 2004 deed ik destijds wel blasé en daar ben ik hard voor afgestraft. Met als absoluut dieptepunt het mislopen van de titel in 2007 op één doelpuntquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeven jaar zonder titel, ik ben het nog niet vergeten. Vier keer op rij nu. Ik hoop oprecht dat je er ergens van kan genieten, er komt ooit weer een tijd dat het anders is.
Vind je?quote:
Wat een onzin, je voetbalt om te winnen, niet om met mooi voetbal alsnog geen prijzen te maken. Soms hoort het erbij, een pot 'lelijk' over de streep trekken. Maar dat is dit seizoen íets te vaak gebeurt, daar is iedereen t mee eens volgens mij.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Woorden van een rasPSV'er. Cruijff''s filosofie is liever 1-0 verliezen door een counter dan onterecht 1-0 winnen. En daar ben ik het helemaal mee eens.
opdonderen vieze psverquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat een onzin, je voetbalt om te winnen, niet om met mooi voetbal alsnog geen prijzen te maken. Soms hoort het erbij, een pot 'lelijk' over de streep trekken. Maar dat is dit seizoen íets te vaak gebeurt, daar is iedereen t mee eens volgens mij.
Alles zat ook mee aan PEC kant natuurlijk. Elke bal richting doel ging erin. Maar dat werd ze in de schoot geworpen door een hulpeloos en inspiratieloos Ajax. Ik vond het ontluisterend.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heeft ook met het scoreverloop te maken, ik praat het verder niet goed hoor, blijft een afgang.
Dus dit jaar en de komende jaren zijn weer tussenjaren.. Daar hebben we genoeg van gehad, het wordt tijd dat er een uitgebalanceerde kwalitatieve selectie staat op het veldquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:33 schreef Syntix het volgende:
Niet zo janken. Als je onze B1 gisteren zag, dan komt er genoeg talent aan de komende jaren.
Resultaatvoetbalquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, nog ff, ga jij mij even vertellen hoe ik een Ajacied moet zijn, ventje.
Ajax probeert gewoon goed voetbal te spelen, dat lukt niet door gebrek aan kwaliteit en dan is resultaatvoetbal prima.
Als er spelers zijn die het verschil kunnen maken, graag, maar die hebben we niet, dan maar op collectief spelen en kampioen worden.
True, maar het was gewoon zo'n dag. Alles bij Ajax mislukte en bij Zwolle lukte alles, en dat was natuurlijk grotendeels de oneindige inzet die ze toonden, maar ook een klein deel mazzel.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel raar dat je als extreem goedbetaalde voetbalprof in een bekerfinale het niet op kunt brengen om meer dan 50% te geven. Dat PEC met het mes tussen de tanden klaarstaat, weet je vantevoren.
Dat vond ik nog wel het meest ontluisterende van het verhaal.
Mag jij vinden. Maar ik ben geen Ajacied voor de winstpartijen -en zeker niet voor de vernederingen- maar omdat Ajax ergens voor staat, en dat altijd heeft proberen uit te stralen. Helaas worden die idealen door nogal wat supporters in de koelkast gezet omwille een fruitschaaltje.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat een onzin, je voetbalt om te winnen, niet om met mooi voetbal alsnog geen prijzen te maken. Soms hoort het erbij, een pot 'lelijk' over de streep trekken. Maar dat is dit seizoen íets te vaak gebeurt, daar is iedereen t mee eens volgens mij.
Vooral niet als er een keep op doel staat die het belangrijker vindt om mooi te zweven, dan een bal te pakken. Wat een faalhaas is dat toch ook zeg.quote:
Jij lult ook om het lullen he?quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Resultaatvoetbal
Lekker ambitieus en kritisch zijn we tegenwoordig nog.
Een beetje relativeren is wel prettig, ze zijn een traject ingeslagen en dat gaat met vallen en opstaan, ik sta daar nog steeds achter.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vind je?
Vroeger stond Amsterdam in de fik na zo'n ontluisterende nederlaag. Was er een rel binnen de hele club. Maar nu was het maar een wedstrijdje.
Hoe kan ik mild zijn na zo'n blamage? Dat heeft gewoon het hele seizoen verneukt.
Ach, ik ben nooit fan geweest, maar vorige pot heeft ie Ajax gered.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vooral niet als er een keep op doel staat die het belangrijker vindt om mooi te zweven, dan een bal te pakken. Wat een faalhaas is dat toch ook zeg.
Daar tussen zitten ook nog wel wat talenten hoor, maar het ging mij er even over dat die hele Cruijff revolutie pas over een aantal jaren beoordeelt kan worden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus dit jaar en de komende jaren zijn weer tussenjaren.. Daar hebben we genoeg van gehad, het wordt tijd dat er een uitgebalanceerde kwalitatieve selectie staat op het veld
Ajax staat toch nog steeds ergens voor? De verandering is toch ingezet, door voor de jeugd te kiezen, mooie echte Ajax voetballers, ipv vage aankopen. Maar in de tussentijd mogen we dus geen prijzen pakken, gewoon omdat t niet mooi genoeg is? Kunnen we dan niet beter gewoon ons even paar seizoenen op Jong Ajax richten in de Juup League en heel Ajax 1 ff on hold zetten? Want stel je voor, straks pak je per ongeluk weer de JCS, of volgend jaar de beker, of stel je voor... weer de titelquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mag jij vinden. Maar ik ben geen Ajacied voor de winstpartijen -en zeker niet voor de vernederingen- maar omdat Ajax ergens voor staat, en dat altijd heeft proberen uit te stralen. Helaas worden die idealen door nogal wat supporters in de koelkast gezet omwille een fruitschaaltje.
Hoeveel geld gaat er wel niet in die sfeerpot, of kunnen ze ook rood staanquote:Op dinsdag 22 april 2014 00:28 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik weet dat de UEFA boetes ( daar staat ajax er ook goed op) volgens mij uit de sfeerpot gehaald worden altijd, zal nu ook weer zo zijn neem ik aan.
Dit dus en natuurlijk zou ik ook een CL waardig team willen zien maar dat zit er financieel niet in dus zal er van onderaf opgebouwd moeten worden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
Daar tussen zitten ook nog wel wat talenten hoor, maar het ging mij er even over dat die hele Cruijff revolutie pas over een aantal jaren beoordeelt kan worden.
Ja. Slecht voetbal maar gelukkig wel kampioen, nou hoezee.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een beetje relativeren is wel prettig, ze zijn een traject ingeslagen en dat gaat met vallen en opstaan, ik sta daar nog steeds achter.
Het hele seizoen verneukt? wat ik dus al zei, een beetje relativeren kan geen kwaad
Achja, hoe kan je nou iedereen 'affikken' als iedereen wel vooraan bij de huldiging staat? En alles weer hossana is als we kampioen worden...Ik weet het niet, ik vind het gewoon onacceptabel.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij lult ook om het lullen he?
Ajax is prima ambiteus, en wat bedoel je nou dat "we" niet kritisch zijn, de hele selectie is totaal afgefikt en niemand was hier ook maar 1% tevreden over.
Feit is dat de rest hier blijkbaar wel realistisch is en inziet dat de tijden van 1995 voorbij zijn. Ajax kan niet meer ff een blik spelers opentrekken en met oogstrelend voetbal alles en iedereen wegtikken. Zeker niet zomaar. Daar is tijd voor nodig.
Ja en nee, opzich is het geen ramp, maar de manier waarop wel. Maak je nou 0-1, blijft het een tijd zo'n 70ste minuut 1-1 en ze pakken hem vlak voor tijd, kan gebeuren. Zo kansloos weggetikt worden mag nooit als Ajax.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:42 schreef Droathoah het volgende:
Ben ik de enige die het bekerverlies niet zo groot ziet? Ik bedoel, het kan toch een keer zijn dat alles fout gaat en de andere ploeg 2x geluk heeft. Zo'n dip kan je een keer hebben, jammer dat het dan in de finale is. Ik zit er niet zo mee.
Wat een gelul, ik ben Ajacied omdat ik het ben, bij winst en verlies, in voor en tegenspoed, ik heb het wel het ene seizoen meer naar mijn zin dan het anderequote:Op dinsdag 22 april 2014 10:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mag jij vinden. Maar ik ben geen Ajacied voor de winstpartijen -en zeker niet voor de vernederingen- maar omdat Ajax ergens voor staat, en dat altijd heeft proberen uit te stralen. Helaas worden die idealen door nogal wat supporters in de koelkast gezet omwille een fruitschaaltje.
"In de tussentijd"?quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ajax staat toch nog steeds ergens voor? De verandering is toch ingezet, door voor de jeugd te kiezen, mooie echte Ajax voetballers, ipv vage aankopen. Maar in de tussentijd mogen we dus geen prijzen pakken, gewoon omdat t niet mooi genoeg is? Kunnen we dan niet beter gewoon ons even paar seizoenen op Jong Ajax richten in de Juup League en heel Ajax 1 ff on hold zetten? Want stel je voor, straks pak je per ongeluk weer de JCS, of volgend jaar de beker, of stel je voor... weer de titel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |