Klopt en de sterke argumenten dat dit niet zo makkelijk zal worden en vermoedelijk contraproductief zal werken negeer je. Sterker nog je negeert de historie van de Europese samenwerking volledig in je plannetjes, ondanks dat je daar meermaals op bent gewezen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik pleit ervoor dat we politiek de unie opsplisten en economisch intensief blijven samenwerken. Het CDA doet dit ook, alleen iets behoudender.
De interne markt staat niet gelijk aan de euro.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat had ik het toch slecht voor de invoering van de Euro zeg!
Wel gek dat ik toen meer geld te besteden had als nu.
Nee hoor, ik wil met de NE landen blijven samenwerken en met de ZE en OE landen een gemeenschappelijke markt vormen qua afzet. Daarom hoef je nog niet onbelemmerd in elkaars land te moeten mogen werken. Hoe kan Jan de concurrentie aan met de modale Pool of Hongaar die met hetzelfde geld veel meer kan doen? Dat is slechts 1 voorbeeld waarom het niet werkt om met zo'n uiteenlopende landen 1 politiek blok te vormen. Ben jij ooit eens in een Roemeens dorp geweest? Zo ja, hoe was het in vergelijking met het doorsnee Nederlandse dorp?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt en de sterke argumenten dat dit niet zo makkelijk zal worden en vermoedelijk contraproductief zal werken negeer je. Sterker nog je negeert de historie van de Europese samenwerking volledig in je plannetjes, ondanks dat je daar meermaals op bent gewezen.
Op de manier waarop jij het voorstelt sloop je gewoon een flink deel van de interne markt... En hoe dacht je ook alweer over een vrije Europese arbeidsmarkt? Ook een onderdeel van de intensieve economische samenwerking immers...
Nederlandse dorpen hebben doorgaans stromend water en de meisjes van 13 uit het dorp zijn nog te jong om de hoer te spelen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ben jij ooit eens in een Roemeens dorp geweest? Zo ja, hoe was het in vergelijking met het doorsnee Nederlandse dorp?
jaja en die accepteren gewoon dat ze tot tweederangslanden worden gedegradeerd? Denk je echt dat dit zo eenvoudig gaat? Juist met wat jij voorstelt wordt protectionisme voor de zuidelijke landen weer zeer aantrekkelijk...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wil met de NE landen blijven samenwerken en met de ZE en OE landen een gemeenschappelijke markt vormen qua afzet.
Tja, het is het basisprincipe van marktwerking. Uiteindelijk worden we daar allemaal rijker van.quote:Daarom hoef je nog niet onbelemmerd in elkaars land te moeten mogen werken. Hoe kan Jan de concurrentie aan met de modale Pool of Hongaar die met hetzelfde geld veel meer kan doen? Dat is slechts 1 voorbeeld waarom het niet werkt om met zo'n uiteenlopende landen 1 politiek blok te vormen. Ben jij ooit eens in een Roemeens dorp geweest? Zo ja, hoe was het in vergelijking met het doorsnee Nederlandse dorp?
Kunnen ze zich dat veroorloven? Niet dat ik zo'n economische oorlog wil maar het lijkt me duidelijk welk deel van Europa die de komende tijd zou winnen. Nu ja, het minst zou verliezen. Hoe zouden zij tot tweederangslanden worden gedegradeerd als we op delen gescheiden verder gaan? Hebben zij er wat aan dat zij op dit moment kapot geconcurreerd worden door onze bedrijven?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
jaja en die accepteren gewoon dat ze tot tweederangslanden worden gedegradeerd? Denk je echt dat dit zo eenvoudig gaat? Juist met wat jij voorstelt wordt protectionisme voor de zuidelijke landen weer zeer aantrekkelijk...
Politiek gaat niet altijd uit van wat economisch wel of niet goed is voor een land...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kunnen ze zich dat veroorloven? Niet dat ik zo'n economische oorlog wil maar het lijkt me duidelijk welk deel van Europa die de komende tijd zou winnen. Nu ja, het minst zou verliezen. Hoe zouden zij tot tweederangslanden worden gedegradeerd als we op delen gescheiden verder gaan?
Dat is helaaas zo.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Politiek gaat niet altijd uit van wat economisch wel of niet goed is voor een land...
Er is ook niet echt een objectieve maatstaf voor 'economisch goed voor een land'.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Politiek gaat niet altijd uit van wat economisch wel of niet goed is voor een land...
Dat maakt niet uit, de politici zullen toegejuicht worden omdat ze het die arrogante Duitsers en Hollanders eens even goed betaald zullen zetten.quote:
Jouw aanpak gaat inderdaad alle blokken veel welvaart kosten.quote:Niet dat ik zo'n economische oorlog wil maar het lijkt me duidelijk welk deel van Europa die de komende tijd zou winnen. Nu ja, het minst zou verliezen.
De landen die vinden dat ze het zoveel beter doen en dat die knoflooketers er niks van bakken veroordelen met het opsplitsen van de EU die landen tot de tweede of derde rang. Zo vreemd is dat toch niet? Je vernedert ze zeer diep. Ideaal voor een conflictmodel maar slecht voor welvaart en welzijn.quote:Hoe zouden zij tot tweederangslanden worden gedegradeerd als we op delen gescheiden verder gaan? Hebben zij er wat aan dat zij op dit moment kapot geconcurreerd worden door onze bedrijven?
in dit geval zit de serieuze politiek gelukkig redelijk stevig op de verstandigste lijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Klopt, maar als europa in drieen gedeeld zou worden us het natuurlijk maar de vraag hoe de politiek in z-Europese landen optreed.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
in dit geval zit de serieuze politiek gelukkig redelijk stevig op de verstandigste lijn.
En ook de politiek in NW-Europa staat niet altijd bekend om haar betrouwbaarheid en rationaliteitquote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:45 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Klopt, maar als europa in drieen gedeeld zou worden us het natuurlijk maar de vraag hoe de politiek in z-Europese landen optreed.
Bram gaat ervan uit dat die landen doen wat goed is voor de economie(en dat ze dus geen protectionistische maatregelen nemen). Helaas spelen er ook nog andere factoren waar je rekening mee moet houden.
Klinkt als een objectieve bronquote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:04 schreef robke99 het volgende:
Is al die aandacht voor die PVV-vriendjes wel zo terecht? Het stinkt in de PVV zélf al genoeg. Hier http://stophetgevaarwilde(...)e-ideaal-orania.html las ik een aardig verhaal over M. Bosma bijvoorbeeld.
Inflatie gevaarlijk laag zie ik. Dat valt best mee.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:19 schreef Sayex het volgende:
Leuk artikeltje over de EU in het NRC.
Mogen de Anti-EU'ers voor de grap eens lezen.
Als je dat concludeert uit het artikel dan..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:59 schreef bascross het volgende:
[..]
Inflatie gevaarlijk laag zie ik. Dat valt best mee.
D66-propaganda van het NRC bedoel je?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:00 schreef Sayex het volgende:
[..]
Als je dat concludeert uit het artikel dan..
Het was één van de puntjes waar ik vrij hard om moest lachen. De rest is niet veel beter.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:00 schreef Sayex het volgende:
[..]
Als je dat concludeert uit het artikel dan..
Kan je ook even uitleggen hoe je op die manier tot een even vrije markt kan komen als nu het geval is?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Economische samenwerking kan prima zonder allerlei wetjes en regeltjes en richtlijntjes uitvaardigen over onschuldige burgers die daar noch zeggenschap over noch enig belang bij hebben.
Wat is het eigenlijk?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij projecteert zijn eigen aandoeningen graag op anderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |