abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140158443
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor, ik pleit ervoor dat we politiek de unie opsplisten en economisch intensief blijven samenwerken. Het CDA doet dit ook, alleen iets behoudender.
Klopt en de sterke argumenten dat dit niet zo makkelijk zal worden en vermoedelijk contraproductief zal werken negeer je. Sterker nog je negeert de historie van de Europese samenwerking volledig in je plannetjes, ondanks dat je daar meermaals op bent gewezen.

Op de manier waarop jij het voorstelt sloop je gewoon een flink deel van de interne markt... En hoe dacht je ook alweer over een vrije Europese arbeidsmarkt? Ook een onderdeel van de intensieve economische samenwerking immers...
pi_140158449
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 00:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat had ik het toch slecht voor de invoering van de Euro zeg!
Wel gek dat ik toen meer geld te besteden had als nu.
De interne markt staat niet gelijk aan de euro.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:31:24 #228
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140159612
Ik heb eventjes naar dat Eenvandaagdebatje gekeken. Het heeft helaas niet geholpen voor het bepalen op wie je moet stemmen maar dat terzijde.
Er werd gemeld dat die clowneske verhuizing van het EP 100 miljoen Euro per jaar kost. Niet echt een groot bedrag op het aantal inwoners maar toch van de zotten aangezien die verhuizing nergens goed voor is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:34:42 #229
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140159681
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt en de sterke argumenten dat dit niet zo makkelijk zal worden en vermoedelijk contraproductief zal werken negeer je. Sterker nog je negeert de historie van de Europese samenwerking volledig in je plannetjes, ondanks dat je daar meermaals op bent gewezen.

Op de manier waarop jij het voorstelt sloop je gewoon een flink deel van de interne markt... En hoe dacht je ook alweer over een vrije Europese arbeidsmarkt? Ook een onderdeel van de intensieve economische samenwerking immers...
Nee hoor, ik wil met de NE landen blijven samenwerken en met de ZE en OE landen een gemeenschappelijke markt vormen qua afzet. Daarom hoef je nog niet onbelemmerd in elkaars land te moeten mogen werken. Hoe kan Jan de concurrentie aan met de modale Pool of Hongaar die met hetzelfde geld veel meer kan doen? Dat is slechts 1 voorbeeld waarom het niet werkt om met zo'n uiteenlopende landen 1 politiek blok te vormen. Ben jij ooit eens in een Roemeens dorp geweest? Zo ja, hoe was het in vergelijking met het doorsnee Nederlandse dorp? ;)
#NoDAPL
pi_140159844
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ben jij ooit eens in een Roemeens dorp geweest? Zo ja, hoe was het in vergelijking met het doorsnee Nederlandse dorp? ;)
Nederlandse dorpen hebben doorgaans stromend water en de meisjes van 13 uit het dorp zijn nog te jong om de hoer te spelen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140160191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wil met de NE landen blijven samenwerken en met de ZE en OE landen een gemeenschappelijke markt vormen qua afzet.
jaja en die accepteren gewoon dat ze tot tweederangslanden worden gedegradeerd? Denk je echt dat dit zo eenvoudig gaat? Juist met wat jij voorstelt wordt protectionisme voor de zuidelijke landen weer zeer aantrekkelijk...
quote:
Daarom hoef je nog niet onbelemmerd in elkaars land te moeten mogen werken. Hoe kan Jan de concurrentie aan met de modale Pool of Hongaar die met hetzelfde geld veel meer kan doen? Dat is slechts 1 voorbeeld waarom het niet werkt om met zo'n uiteenlopende landen 1 politiek blok te vormen. Ben jij ooit eens in een Roemeens dorp geweest? Zo ja, hoe was het in vergelijking met het doorsnee Nederlandse dorp? ;)
Tja, het is het basisprincipe van marktwerking. Uiteindelijk worden we daar allemaal rijker van.
maar goed, alles bij elkaar kunnen we dus concluderen dat jij heel wat nieuwe handelsbelemmeringen op wilt werpen. En dus onze economie een flinke klap toe wilt brengen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:57:35 #232
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140160218
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

jaja en die accepteren gewoon dat ze tot tweederangslanden worden gedegradeerd? Denk je echt dat dit zo eenvoudig gaat? Juist met wat jij voorstelt wordt protectionisme voor de zuidelijke landen weer zeer aantrekkelijk...
Kunnen ze zich dat veroorloven? Niet dat ik zo'n economische oorlog wil maar het lijkt me duidelijk welk deel van Europa die de komende tijd zou winnen. Nu ja, het minst zou verliezen. Hoe zouden zij tot tweederangslanden worden gedegradeerd als we op delen gescheiden verder gaan? Hebben zij er wat aan dat zij op dit moment kapot geconcurreerd worden door onze bedrijven?
#NoDAPL
pi_140160268
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kunnen ze zich dat veroorloven? Niet dat ik zo'n economische oorlog wil maar het lijkt me duidelijk welk deel van Europa die de komende tijd zou winnen. Nu ja, het minst zou verliezen. Hoe zouden zij tot tweederangslanden worden gedegradeerd als we op delen gescheiden verder gaan?
Politiek gaat niet altijd uit van wat economisch wel of niet goed is voor een land...
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:03:50 #234
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140160367
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:59 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Politiek gaat niet altijd uit van wat economisch wel of niet goed is voor een land...
Dat is helaaas zo. :{
#NoDAPL
pi_140160858
quote:

[..]

Er is ook niet echt een objectieve maatstaf voor 'economisch goed voor een land'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_140164859
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kunnen ze zich dat veroorloven?
Dat maakt niet uit, de politici zullen toegejuicht worden omdat ze het die arrogante Duitsers en Hollanders eens even goed betaald zullen zetten.

quote:
Niet dat ik zo'n economische oorlog wil maar het lijkt me duidelijk welk deel van Europa die de komende tijd zou winnen. Nu ja, het minst zou verliezen.
Jouw aanpak gaat inderdaad alle blokken veel welvaart kosten.

quote:
Hoe zouden zij tot tweederangslanden worden gedegradeerd als we op delen gescheiden verder gaan? Hebben zij er wat aan dat zij op dit moment kapot geconcurreerd worden door onze bedrijven?
De landen die vinden dat ze het zoveel beter doen en dat die knoflooketers er niks van bakken veroordelen met het opsplitsen van de EU die landen tot de tweede of derde rang. Zo vreemd is dat toch niet? Je vernedert ze zeer diep. Ideaal voor een conflictmodel maar slecht voor welvaart en welzijn.
pi_140164888
quote:

[..]

in dit geval zit de serieuze politiek gelukkig redelijk stevig op de verstandigste lijn.
pi_140166552
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 12:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

in dit geval zit de serieuze politiek gelukkig redelijk stevig op de verstandigste lijn.
Klopt, maar als europa in drieen gedeeld zou worden us het natuurlijk maar de vraag hoe de politiek in z-Europese landen optreed.
Bram gaat ervan uit dat die landen doen wat goed is voor de economie(en dat ze dus geen protectionistische maatregelen nemen). Helaas spelen er ook nog andere factoren waar je rekening mee moet houden.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140166893
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:45 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Klopt, maar als europa in drieen gedeeld zou worden us het natuurlijk maar de vraag hoe de politiek in z-Europese landen optreed.
Bram gaat ervan uit dat die landen doen wat goed is voor de economie(en dat ze dus geen protectionistische maatregelen nemen). Helaas spelen er ook nog andere factoren waar je rekening mee moet houden.
En ook de politiek in NW-Europa staat niet altijd bekend om haar betrouwbaarheid en rationaliteit :P.
pi_140167122
Is al die aandacht voor die PVV-vriendjes wel zo terecht? Het stinkt in de PVV zélf al genoeg. Hier http://stophetgevaarwilde(...)e-ideaal-orania.html las ik een aardig verhaal over M. Bosma bijvoorbeeld.
..
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:19:37 #241
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_140169323
Leuk artikeltje over de EU in het NRC.

Mogen de Anti-EU'ers voor de grap eens lezen.
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_140169612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:04 schreef robke99 het volgende:
Is al die aandacht voor die PVV-vriendjes wel zo terecht? Het stinkt in de PVV zélf al genoeg. Hier http://stophetgevaarwilde(...)e-ideaal-orania.html las ik een aardig verhaal over M. Bosma bijvoorbeeld.
Klinkt als een objectieve bron 8-)
Conscience do cost.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:59:59 #243
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140170352
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:19 schreef Sayex het volgende:
Leuk artikeltje over de EU in het NRC.

Mogen de Anti-EU'ers voor de grap eens lezen.
Inflatie gevaarlijk laag zie ik. Dat valt best mee.
Bedankt Hans.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 16:00:52 #244
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_140170382
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:59 schreef bascross het volgende:

[..]

Inflatie gevaarlijk laag zie ik. Dat valt best mee.
Als je dat concludeert uit het artikel dan.. 8)7
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_140170462
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:00 schreef Sayex het volgende:

[..]

D66-propaganda van het NRC bedoel je?

Elke cent naar die boevenbende is teveel, ook als het een "superslanke" EU is. Er is immers geen enkele noodzaak voor een politiek instituut. Economische samenwerking kan prima zonder allerlei wetjes en regeltjes en richtlijntjes uitvaardigen over onschuldige burgers die daar noch zeggenschap over noch enig belang bij hebben.

Het is een project van sado-autisten, meer niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 20 mei 2014 @ 16:06:03 #246
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140170511
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:00 schreef Sayex het volgende:

[..]

Het was één van de puntjes waar ik vrij hard om moest lachen. De rest is niet veel beter.
Bedankt Hans.
pi_140170670
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Economische samenwerking kan prima zonder allerlei wetjes en regeltjes en richtlijntjes uitvaardigen over onschuldige burgers die daar noch zeggenschap over noch enig belang bij hebben.

Kan je ook even uitleggen hoe je op die manier tot een even vrije markt kan komen als nu het geval is?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 16:14:14 #248
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_140170726
Sado-autisme? :D
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_140170841
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:14 schreef Ugjerke het volgende:
Sado-autisme? :D
Hij projecteert zijn eigen aandoeningen graag op anderen :P
  dinsdag 20 mei 2014 @ 16:32:19 #250
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_140171271
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij projecteert zijn eigen aandoeningen graag op anderen :P
Wat is het eigenlijk? :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')