abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:31:50 #51
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_139146037
Ik heb ooit nog een kinderboek gelezen voor school van Per Nilsson: 'Ik ben geen racist.' Je leest in dat boekje wel over de politieke correctheid in Zweden over onderwerpen als de multiculturele samenleving en integratie. Ik ben benieuwd hoe zich dit in Zweden ontwikkeld met de aankomende verkiezingen en de rellen van 2 jaar terug.
pi_139146068
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is permanent een rechtse kamermeerderheid. Dus permanent de rechtse knoet.
Maar zeker wel gelukkig dat de macht van de rechtse CDA gebroken is. Nu kunnen ze niet meer permanent in de regering zitten.
Links / rechts, kwestie van perspectief.

quote:
Zweden is een democratie. Als mensen zelf onvoldoende hun mening uiten dan is dat hun schuld.
Ik ga ervan uit dat ook in Zweden rechtse en linkse lieden hun meningen uiten.
Die "linkse dictatuur" die jij schetst is een mythe.
Ik schets helemaal geen linkse dictatuur. Ik constateer enkel dat de afgelopen decennia vrijwel constant dezelfde partij de grootste was. Dat jij begint over dictaturen zegt misschien wel wat over de ongezonde situatie waar de Zweedse politiek zich in bevindt/bevond.

quote:
Elke wet kan misbruikt worden door justitie of door burgers. What's new.
Maar jij fantaseert over ernstige onderdrukking van haatzaaien. Ik vrees dat dat niet mogelijk is in een westerse democratie. De meest smerige uitingen worden gedoogd vanwege de vrije meningsuiting.
"haatzaaien", wat is dat eigenlijk?.. dat is tegenwoordig net zo'n lege huls als "fascisme" en "xenofobie".
Ik ben er absoluut van overtuigd dat Theo van Gogh in Zweden nooit Submission had kunnen maken of zijn columns in hun metro had laten afdrukken.
Hans Teeuwen had nooit zijn "christenhonden / geitenneukers" lied kunnen zingen of in één van zijn shows grappen over religie kunnen maken.
Die zouden daar door de politiek zijn afgemaakt.
Wat in Zweden wel weer kan is een rapper een prijs uitreiken (wel even vertalen) in het parlement omdat hij strijdt tegen de vreemdenlingenhaat en racisme.
Dit terwijl hij enkele weken daarvoor een nummer heeft uitgebracht waarin hij rapt over dat de Zweedse PVV leider bont en blauw moet worden geslagen en moet worden opgehangen in een vlaggenmast.
Dat wordt dan door de sociaaldemocratie aldaar weer uitgelegd dat het een kunstvorm is.. dat mag dan weer wel :')
Dat soort hypocrisie wordt in deze tijd niet meer gepikt en terecht. Laat iedereen zijn zegje doen of onderdruk elke "fascistische" mening.
Zolang dit niet mogelijk is dan kan je misschien wel praten over een bepaalde vorm van 'dictatuur'. Misschien is er in Zweden dan wel een linkse en hier in Nederland dan wel een rechtse, omdat Wilders hier steeds meer de limiet bepaalt en er is niemand die hem kan stoppen.
pi_139146200
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Zweden, dat was het eerste land waar spermadonoren alimentatie moesten gaan betalen. (i kid you not)
:o

Aan wie??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139147440
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aan wie??
Kinderalimentatie. Dus aan de moeder meest waarschijnlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139147709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kinderalimentatie. Dus aan de moeder meest waarschijnlijk.
Achterlijk.

En direct, of via dat geweldig efficiente staatssysteem.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139147754
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:34 schreef El_Matador het volgende:

Achterlijk.

En direct, of via dat geweldig efficiente staatssysteem.
Het is natuurlijk een staatsbelang: meer kinderalimentatie is minder geld uitgeven aan uitkeringen.

Mee eens dat het zot is natuurlijk, maar zo rolt Zweden: lekker gul zijn van andermans centen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:49:18 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139148120
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aan wie??
http://www.nu.nl/algemeen(...)entatie-betalen.html
Voor het kind aan de moeder
En dat zou zomaar hier ook kunnen
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ntatie-betalen.dhtml
Net als in de VS
http://www.welt.de/vermis(...)nterhalt-zahlen.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139148387
quote:
In de naam van het kind... ter besparing voor de overheid. Niet dat ze dan minder belasting gaan heffen, maar dat terzijde.
pi_139149929
Kritiek strafbaar maken, want dat lost meteen op wat er bekritiseerd wordt. Geniaal. Of, wacht, nee...dat is vragen om massarellen omdat er geen andere manier meer is om je onvrede te uiten. Hadden we vroeger niet zoiets als 'niet opkroppen' en 'maak van je hart geen moordkuil'?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139150046
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kritiek strafbaar maken, want dat lost meteen op wat er bekritiseerd wordt. Geniaal. Of, wacht, nee...dat is vragen om massarellen omdat er geen andere manier meer is om je onvrede te uiten. Hadden we vroeger niet zoiets als 'niet opkroppen' en 'maak van je hart geen moordkuil'?
Ik voorzie een mooie aanslag op 5 november. >:)

pi_139150066
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik voorzie een mooie aanslag op 5 november. >:)
Lang wachten man.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139150084
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:50 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Lang wachten man.
Ajax schijnt nog wat vuurwerk te hebben liggen. Komt goed.

dinsdag 22 april 2014 @ 18:53:13 #63
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_139153497
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind dat de HR dat weldegelijk heeft gedaan inzake Martijn. Ze hebben er een mooie draai aan gegeven, maar feitelijk is die vereniging niet toegestaan omdat de leden de overtuiging hebben dat seks met kinderen goed is voor kinderen.

Dat is een stap naar het verbieden van (bepaalde) meningen.
Inderdaad, zeer kwalijk. Een vereniging verbieden met het oog op wat haar leden in de toekomst weleens zouden kunnen gaan doen. Zo ken er ik nog wel een paar. Echt heel erg.

Wat nog erger is, is dat de gemiddelde Nederlander de materie niet goed genoeg begrijpt om in te zien welk precedent hier geschapen is.

OT: we zijn hier dus wat dat betreft niet heel veel lekkerder bezig.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_139153597
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:53 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Inderdaad, zeer kwalijk. Een vereniging verbieden met het oog op wat haar leden in de toekomst weleens zouden kunnen gaan doen. Zo ken er ik nog wel een paar. Echt heel erg.

Wat nog erger is, is dat de gemiddelde Nederlander de materie niet goed genoeg begrijpt om in te zien welk precedent hier geschapen is.

OT: we zijn hier dus wat dat betreft niet heel veel lekkerder bezig.
Een pedofilievereniging verbieden "echt heel erg". :X

Slaat nergens op dat de gewone Nederlander bang moet zijn dat zijn vereniging net zo wordt behandeld. Maar speel vooral die angstkaart, dat doet het altijd goed. ;)

dinsdag 22 april 2014 @ 19:14:34 #65
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_139154346
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een pedofilievereniging verbieden "echt heel erg". :X

Slaat nergens op dat de gewone Nederlander bang moet zijn dat zijn vereniging net zo wordt behandeld. Maar speel vooral die angstkaart, dat doet het altijd goed. ;)
Ja. Je ontneemt die mensen het recht op vereniging omdat hun ideeën je niet aanstaan. Met de zelfde jurisprudentie zou je nu allerlei religieuze, politieke en andere verenigingen kunnen verbieden.

Daarbij helpt het geen kloot, want die jongens komen heus nog wel bij elkaar op de koffie.

Dus wat is er nu precies opgelost? Helemaal niets. Enfin - hoort in een ander topic.

pi_139154484
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:14 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ja. Je ontneemt die mensen het recht op vereniging omdat hun ideeën je niet aanstaan. Met de zelfde jurisprudentie zou je nu allerlei religieuze, politieke en andere verenigingen kunnen verbieden.
Nee, omdat het doel van de vereniging een zuiver criminele (kinderen zijn slachtoffer, altijd!) instelling heeft. Zo kun je dus een vereniging verbieden op basis van criminele activiteiten. Net als dat je "criminele organisaties" vervolgt.

quote:
Daarbij helpt het geen kloot, want die jongens komen heus nog wel bij elkaar op de koffie.

Dus wat is er nu precies opgelost? Helemaal niets. Enfin - hoort in een ander topic.
Dat is dan ook niet het punt, natuurlijk komen die idioten bij elkaar. Ik vind het een goed signaal naar de wereld dat we die lui geen vereniging gunnen. De wereld lachte Nederland uit met die Martijn.

dinsdag 22 april 2014 @ 19:19:17 #67
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_139154568
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, omdat het doel van de vereniging een zuiver criminele (kinderen zijn slachtoffer, altijd!) instelling heeft. Zo kun je dus een vereniging verbieden op basis van criminele activiteiten. Net als dat je "criminele organisaties" vervolgt.
En dat terwijl de Hell Angels die dans eerder ontsprongen. Dat is toch cru, niet?

quote:
Dat is dan ook niet het punt, natuurlijk komen die idioten bij elkaar. Ik vind het een goed signaal naar de wereld dat we die lui geen vereniging gunnen. De wereld lachte Nederland uit met die Martijn.
De hele wereld lacht ons ook uit ivm drugsbeleid, prostitutiebeleid, en ongetwijfeld nog wat andere dingen. Nooit een reden geweest om te stoppen met nadenken.

pi_139154636
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:19 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

En dat terwijl de Hell Angels die dans eerder ontsprongen. Dat is toch cru, niet?
Sja, dat lijkt me een probleem van too big to fail (en de knuppels en boksbeugels die die lui achter de hand hebben).

quote:
De hele wereld lacht ons ook uit ivm drugsbeleid,
Nee.
quote:
prostitutiebeleid,
Nee.
quote:
en ongetwijfeld nog wat andere dingen. Nooit een reden geweest om te stoppen met nadenken.
Ja, ik denk na en zie geen enkele reden waarom je een vereniging niet zou mogen verbieden. Zeker als er geen enkel nut voor de samenleving en enkel diepe gruwelijke schade uit voortkomt.

dinsdag 22 april 2014 @ 19:24:29 #69
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_139154796
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, dat lijkt me een probleem van too big to fail (en de knuppels en boksbeugels die die lui achter de hand hebben).

[..]

Nee.

[..]

Nee.

[..]

Ja, ik denk na en zie geen enkele reden waarom je een vereniging niet zou mogen verbieden. Zeker als er geen enkel nut voor de samenleving en enkel diepe gruwelijke schade uit voortkomt.
Omdat we a) leven in een democratie waar ieder idioot zich mag verenigen omdat het een grondrecht is, en b) er geen enkele schade voortkwam uit die vereniging op zich.

Maar nogmaals: ander topic. Dus hierna van mijn kant geen reactie meer.

pi_139158806
Lijkt me enorm overdreven artikel, Zweden is progressief en heeft veel regeltjes maar is geen repressief of dictatoriaal regime.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:59:44 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139158921
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:57 schreef nofappert het volgende:
Lijkt me enorm overdreven artikel, Zweden is progressief en heeft veel regeltjes maar is geen repressief of dictatoriaal regime.
Grappige invulling van het begrip progressief heb je
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139158947
Ja lachen
  donderdag 24 april 2014 @ 01:38:50 #73
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139203814
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:00 schreef nofappert het volgende:
Ja lachen
_O-
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_139222049
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:19 schreef AgLarrr het volgende:
De hele wereld lacht ons ook uit ivm drugsbeleid, prostitutiebeleid, en ongetwijfeld nog wat andere dingen. Nooit een reden geweest om te stoppen met nadenken.
Nou, de Nederlanders hebben tenminste nog kritiek op de legalisering van de prostitutie die hier is ingevoerd. Steeds meer kritiek zelfs. Terwijl de Zweden absoluut overtuigd zijn dat hun prostitutiemodel het beste ter wereld is, zo schijnt het.

Verbaast me aan de ene kant niet dat dit van Zweden komt, maar aan de andere kant toch weer wel omdat Zweden een grote persvrijheid kent. Het is geen Hongarije anno nu.
Maar wat me niet verbaast omdat Zweden een land is waar gelijkheid een utopisch punt moet bereiken. Daarnaast is het land ook sterk paternalistisch en dient de burger sterk vertrouwen te hebben in 'vadertje staat'. En veel Zweden hebben dat ook. Uiteraard niet iedereen want je hebt ook een soort ''Zweedse PVV'' (ben de naam even kwijt van die partij). En wat betreft het vreemdelingenstandpunt, de regering neemt daar ook heel veel vreemdelingen aan. Zoals o.a. verreweg de meeste Syrische vluchtelingen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:42:04 #75
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_139252848
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:40 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Nou, de Nederlanders hebben tenminste nog kritiek op de legalisering van de prostitutie die hier is ingevoerd. Steeds meer kritiek zelfs. Terwijl de Zweden absoluut overtuigd zijn dat hun prostitutiemodel het beste ter wereld is, zo schijnt het.

Verbaast me aan de ene kant niet dat dit van Zweden komt, maar aan de andere kant toch weer wel omdat Zweden een grote persvrijheid kent. Het is geen Hongarije anno nu.
Maar wat me niet verbaast omdat Zweden een land is waar gelijkheid een utopisch punt moet bereiken. Daarnaast is het land ook sterk paternalistisch en dient de burger sterk vertrouwen te hebben in 'vadertje staat'. En veel Zweden hebben dat ook. Uiteraard niet iedereen want je hebt ook een soort ''Zweedse PVV'' (ben de naam even kwijt van die partij). En wat betreft het vreemdelingenstandpunt, de regering neemt daar ook heel veel vreemdelingen aan. Zoals o.a. verreweg de meeste Syrische vluchtelingen.
Dat is heel Zweeds; vinden dat de Zweedse manier de beste is. Ze zijn wat dat betreft niet heel ruimdenkend. Maak van dat vadertje overigens maar moedertje, en ja, met zachte dwang legt zij een verstikkende conformiteitsdeken op.

De partij die je bedoelt zijn de Sverige Demokraterna, en zoals het nu lijkt gaan ze een enorme verkiezingsoverwinning behalen in de aankomende Riksdag verkiezingen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')