Links / rechts, kwestie van perspectief.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is permanent een rechtse kamermeerderheid. Dus permanent de rechtse knoet.
Maar zeker wel gelukkig dat de macht van de rechtse CDA gebroken is. Nu kunnen ze niet meer permanent in de regering zitten.
Ik schets helemaal geen linkse dictatuur. Ik constateer enkel dat de afgelopen decennia vrijwel constant dezelfde partij de grootste was. Dat jij begint over dictaturen zegt misschien wel wat over de ongezonde situatie waar de Zweedse politiek zich in bevindt/bevond.quote:Zweden is een democratie. Als mensen zelf onvoldoende hun mening uiten dan is dat hun schuld.
Ik ga ervan uit dat ook in Zweden rechtse en linkse lieden hun meningen uiten.
Die "linkse dictatuur" die jij schetst is een mythe.
"haatzaaien", wat is dat eigenlijk?.. dat is tegenwoordig net zo'n lege huls als "fascisme" en "xenofobie".quote:Elke wet kan misbruikt worden door justitie of door burgers. What's new.
Maar jij fantaseert over ernstige onderdrukking van haatzaaien. Ik vrees dat dat niet mogelijk is in een westerse democratie. De meest smerige uitingen worden gedoogd vanwege de vrije meningsuiting.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Zweden, dat was het eerste land waar spermadonoren alimentatie moesten gaan betalen. (i kid you not)
Kinderalimentatie. Dus aan de moeder meest waarschijnlijk.quote:
Achterlijk.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kinderalimentatie. Dus aan de moeder meest waarschijnlijk.
Het is natuurlijk een staatsbelang: meer kinderalimentatie is minder geld uitgeven aan uitkeringen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:34 schreef El_Matador het volgende:
Achterlijk.
En direct, of via dat geweldig efficiente staatssysteem.
http://www.nu.nl/algemeen(...)entatie-betalen.htmlquote:
In de naam van het kind... ter besparing voor de overheid. Niet dat ze dan minder belasting gaan heffen, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)entatie-betalen.html
Voor het kind aan de moeder
En dat zou zomaar hier ook kunnen
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ntatie-betalen.dhtml
Net als in de VS
http://www.welt.de/vermis(...)nterhalt-zahlen.html
Ik voorzie een mooie aanslag op 5 november.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kritiek strafbaar maken, want dat lost meteen op wat er bekritiseerd wordt. Geniaal. Of, wacht, nee...dat is vragen om massarellen omdat er geen andere manier meer is om je onvrede te uiten. Hadden we vroeger niet zoiets als 'niet opkroppen' en 'maak van je hart geen moordkuil'?
Lang wachten man.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik voorzie een mooie aanslag op 5 november.
Ajax schijnt nog wat vuurwerk te hebben liggen. Komt goed.quote:
Inderdaad, zeer kwalijk. Een vereniging verbieden met het oog op wat haar leden in de toekomst weleens zouden kunnen gaan doen. Zo ken er ik nog wel een paar. Echt heel erg.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat de HR dat weldegelijk heeft gedaan inzake Martijn. Ze hebben er een mooie draai aan gegeven, maar feitelijk is die vereniging niet toegestaan omdat de leden de overtuiging hebben dat seks met kinderen goed is voor kinderen.
Dat is een stap naar het verbieden van (bepaalde) meningen.
Een pedofilievereniging verbieden "echt heel erg".quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:53 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Inderdaad, zeer kwalijk. Een vereniging verbieden met het oog op wat haar leden in de toekomst weleens zouden kunnen gaan doen. Zo ken er ik nog wel een paar. Echt heel erg.
Wat nog erger is, is dat de gemiddelde Nederlander de materie niet goed genoeg begrijpt om in te zien welk precedent hier geschapen is.
OT: we zijn hier dus wat dat betreft niet heel veel lekkerder bezig.
Ja. Je ontneemt die mensen het recht op vereniging omdat hun ideeën je niet aanstaan. Met de zelfde jurisprudentie zou je nu allerlei religieuze, politieke en andere verenigingen kunnen verbieden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een pedofilievereniging verbieden "echt heel erg".
Slaat nergens op dat de gewone Nederlander bang moet zijn dat zijn vereniging net zo wordt behandeld. Maar speel vooral die angstkaart, dat doet het altijd goed.
Nee, omdat het doel van de vereniging een zuiver criminele (kinderen zijn slachtoffer, altijd!) instelling heeft. Zo kun je dus een vereniging verbieden op basis van criminele activiteiten. Net als dat je "criminele organisaties" vervolgt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:14 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja. Je ontneemt die mensen het recht op vereniging omdat hun ideeën je niet aanstaan. Met de zelfde jurisprudentie zou je nu allerlei religieuze, politieke en andere verenigingen kunnen verbieden.
Dat is dan ook niet het punt, natuurlijk komen die idioten bij elkaar. Ik vind het een goed signaal naar de wereld dat we die lui geen vereniging gunnen. De wereld lachte Nederland uit met die Martijn.quote:Daarbij helpt het geen kloot, want die jongens komen heus nog wel bij elkaar op de koffie.
Dus wat is er nu precies opgelost? Helemaal niets. Enfin - hoort in een ander topic.
En dat terwijl de Hell Angels die dans eerder ontsprongen. Dat is toch cru, niet?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, omdat het doel van de vereniging een zuiver criminele (kinderen zijn slachtoffer, altijd!) instelling heeft. Zo kun je dus een vereniging verbieden op basis van criminele activiteiten. Net als dat je "criminele organisaties" vervolgt.
De hele wereld lacht ons ook uit ivm drugsbeleid, prostitutiebeleid, en ongetwijfeld nog wat andere dingen. Nooit een reden geweest om te stoppen met nadenken.quote:Dat is dan ook niet het punt, natuurlijk komen die idioten bij elkaar. Ik vind het een goed signaal naar de wereld dat we die lui geen vereniging gunnen. De wereld lachte Nederland uit met die Martijn.
Sja, dat lijkt me een probleem van too big to fail (en de knuppels en boksbeugels die die lui achter de hand hebben).quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:19 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En dat terwijl de Hell Angels die dans eerder ontsprongen. Dat is toch cru, niet?
Nee.quote:De hele wereld lacht ons ook uit ivm drugsbeleid,
Nee.quote:prostitutiebeleid,
Ja, ik denk na en zie geen enkele reden waarom je een vereniging niet zou mogen verbieden. Zeker als er geen enkel nut voor de samenleving en enkel diepe gruwelijke schade uit voortkomt.quote:en ongetwijfeld nog wat andere dingen. Nooit een reden geweest om te stoppen met nadenken.
Omdat we a) leven in een democratie waar ieder idioot zich mag verenigen omdat het een grondrecht is, en b) er geen enkele schade voortkwam uit die vereniging op zich.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, dat lijkt me een probleem van too big to fail (en de knuppels en boksbeugels die die lui achter de hand hebben).
[..]
Nee.
[..]
Nee.
[..]
Ja, ik denk na en zie geen enkele reden waarom je een vereniging niet zou mogen verbieden. Zeker als er geen enkel nut voor de samenleving en enkel diepe gruwelijke schade uit voortkomt.
Grappige invulling van het begrip progressief heb jequote:Op dinsdag 22 april 2014 20:57 schreef nofappert het volgende:
Lijkt me enorm overdreven artikel, Zweden is progressief en heeft veel regeltjes maar is geen repressief of dictatoriaal regime.
quote:
Nou, de Nederlanders hebben tenminste nog kritiek op de legalisering van de prostitutie die hier is ingevoerd. Steeds meer kritiek zelfs. Terwijl de Zweden absoluut overtuigd zijn dat hun prostitutiemodel het beste ter wereld is, zo schijnt het.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:19 schreef AgLarrr het volgende:
De hele wereld lacht ons ook uit ivm drugsbeleid, prostitutiebeleid, en ongetwijfeld nog wat andere dingen. Nooit een reden geweest om te stoppen met nadenken.
Dat is heel Zweeds; vinden dat de Zweedse manier de beste is. Ze zijn wat dat betreft niet heel ruimdenkend. Maak van dat vadertje overigens maar moedertje, en ja, met zachte dwang legt zij een verstikkende conformiteitsdeken op.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:40 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nou, de Nederlanders hebben tenminste nog kritiek op de legalisering van de prostitutie die hier is ingevoerd. Steeds meer kritiek zelfs. Terwijl de Zweden absoluut overtuigd zijn dat hun prostitutiemodel het beste ter wereld is, zo schijnt het.
Verbaast me aan de ene kant niet dat dit van Zweden komt, maar aan de andere kant toch weer wel omdat Zweden een grote persvrijheid kent. Het is geen Hongarije anno nu.
Maar wat me niet verbaast omdat Zweden een land is waar gelijkheid een utopisch punt moet bereiken. Daarnaast is het land ook sterk paternalistisch en dient de burger sterk vertrouwen te hebben in 'vadertje staat'. En veel Zweden hebben dat ook. Uiteraard niet iedereen want je hebt ook een soort ''Zweedse PVV'' (ben de naam even kwijt van die partij). En wat betreft het vreemdelingenstandpunt, de regering neemt daar ook heel veel vreemdelingen aan. Zoals o.a. verreweg de meeste Syrische vluchtelingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |