Zweedse artikel waar het naar linkt:quote:A new law will come into effect in Sweden after Christmas 2014, that will allow people to be prosecuted for criticizing immigration or politician’s unwillingness to tackle the issue.
The Constitutional Committee’s report has been voted for in parliament, seen in a letter from the Parliamentary Offices.
Member of Parliament Andrew Norlén, member of the Constitutional Committee, has been pushing the issue and he says it will rapidly become a deterrent.
“I do not think it takes very many prosecutions before a signal is transmitted in the community that the internet is not a lawless country, the sheriff is back in town” Norlén said during a one-sided ‘debate’ on the issue in Swedish parliament.
This new law is meant to stop Swedish people from complaining about their country being turned into a third world nation.
Without freedom of speech there can be no democracy. If you are not allowed to say certain things then parties that support your ideas cannot exist and Sweden is at high risk of turning into a communist USSR-like country.
Eng als dat politiek correcte zover gaat dat je geen mening meer mag hebben.quote:Op maandag 21 april 2014 14:35 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vermoed dat dat stuk het vrij sterk negatief framed, maar het zou me niet verbazen als er iets in de geest op stapel staat. Ze gaan daar vrij ver als het op gelijkheid aankomt. Op het gebied van gender zijn ze daar ook compleet doorgeslagen.
Dat is natuurlijk al schandalig genoeg.quote:Op maandag 21 april 2014 15:02 schreef Scooter1 het volgende:
hoe ik het zie is dat er vanaf 2015 dan mogelijkheden voor het OM zijn om iemand aan te klagen voor laster/belediging, en dan gaat het met name over laster/belediging via internet,
Zeg, dat zijn ferme woorden over Zweden. Pas je op dat je niet achter de tralies verdwijnt, naast al die blanke mishandelaars, hoogblonde overvallers en lichtjes pigmentrijke verkrachters?quote:Op maandag 21 april 2014 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Zweden is waarschijnlijk de ergste dictatuur van het politiek correcte denken, en laat zien waar politiek correct Nederland naartoe zou willen
Jezus, dat van die verkiezingen is wel erg treurig.quote:Op maandag 21 april 2014 14:45 schreef karton2 het volgende:
Friatider is een extreem rechts blog in de marge, maar groot in de extreem rechtse hoek. Dikke kans dat het enorm is aangedikt.
Verder is Zweden ziekelijk politiek correct, nóg erger dan Nederland ooit is geweest.
Aanstaande september zijn daar verkiezingen en de Zweedse PVV ligt op koers om een gigantische klapper te maken.
Mij zou het niks verbazen dat deze wet ook tegen hun gericht is, áls het waar is.
Tijdens hun laatste verkiezingen in 2010 gingen er stemmen in Denemarken op om VN waarnemers naar Zweden te sturen omdat de media weigerden rechtse verkiezingsspotjes uit te zenden
In Zweden wordt alles al snel 'extreem rechts' genoemd als het om kritiek om immigratie en integratie gaat.. stiekem zou die wet mij daarom niks verbazen.
Zweden zijn niet erg geliefd in Scandinaviequote:Op maandag 21 april 2014 16:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Jezus, dat van die verkiezingen is wel erg treurig.
Klik en klik voor achtergrondinformatie.quote:Op maandag 21 april 2014 16:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Jezus, dat van die verkiezingen is wel erg treurig.
Ben ik gek of krijgt dit soort waanzin in Zweden geheel geen aandacht in de NL media? Pff als er een burgermeester in de VS naar de hoeren gaat is dat in Nederland voorpaginanieuws.quote:Op maandag 21 april 2014 17:32 schreef karton2 het volgende:
[..]
Klik en klik voor achtergrondinformatie.
Je weet niet wat je leest
Een ander Zweeds "extreem"-rechts weblog plaatst dagelijks artikelen en columns over de schaduwkanten van de muliticulturele samenleving waarop leden kunnen reageren.
Nu is er een linkse krant in Zweden die een "extreem"-linkse organisatie heeft ingehuurd om de database van dat weblog te hacken om zo te weten te komen wie op die site reageren.
Die krant heeft tientallen/honderden mensen opgespoord en thuis opgezocht (draaiende camera à la Geenstijl) om hun te confronteren met hun "xenofobe" en "racistische" mening die ze op die site geplaatst hebben.
Verder hebben ze ook gezichten van mensen van mensen gepubliceerd op hun website die dat weblog een donatie hebben gegeven.
Dit alles vond ongeveer 6 maanden geleden plaats.
Dood- en doodziek zijn ze daar. Dat krijg je ervan als je decennia lang onder de knoet van de sociaal democratie hebt geleefd/leeft.
Oost-Duitsland is er niets bij.
Ook in Nederland viert politiek-correctheid hoogtij!quote:Op maandag 21 april 2014 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben ik gek of krijgt dit soort waanzin in Zweden geheel geen aandacht in de NL media? Pff als er een burgermeester in de VS naar de hoeren gaat is dat in Nederland voorpaginanieuws.
als het niet in de nederlandse media is gekomen was het gewoon niet belangrijk, onze media is zeer betrouwbaarquote:Op maandag 21 april 2014 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben ik gek of krijgt dit soort waanzin in Zweden geheel geen aandacht in de NL media? Pff als er een burgermeester in de VS naar de hoeren gaat is dat in Nederland voorpaginanieuws.
Dat valt ook wel weer mee. Genoeg ruimte voor allerlei soorten geblèr van alle kanten hier.quote:Op maandag 21 april 2014 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ook in Nederland viert politiek-correctheid hoogtij!
Ik kan amper Engelstalige bronnen vinden, al is geeft deze wel een aardige beschrijving van wat er gaande was/is.quote:Op maandag 21 april 2014 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Absoluut, maar de dictatuur hier verkruimeldquote:Op maandag 21 april 2014 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sinds meer dan tien jaar zegt iedereen, overal toch alles?quote:Op maandag 21 april 2014 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zouden die niet "beledigd" mogen worden?quote:Op maandag 21 april 2014 20:28 schreef Wespensteek het volgende:
Wat een onzin het gaat over het beledigen van mensen met name genoemd: immigranten, holebi en ambtenaren.
Dat zijn de Heiligen van het Multikulgeloof.quote:Op maandag 21 april 2014 20:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zouden die niet "beledigd" mogen worden?
En zoals een groot Brabants filosoof ons leerde; heilige huisjes zijn er om tegenaan te schoppen.quote:Op maandag 21 april 2014 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn de Heiligen van het Multikulgeloof.
Kritiek strafbaar stellen.quote:Op maandag 21 april 2014 21:05 schreef LXIV het volgende:
Verder gaan er in Nederland ook stemmen op om kritiek op de EU strafbaar te stellen.
Het wordt geen rellen, want toen het EU-referendum als 'niet bindend' verklaard werd en de EU-grondwet er praktisch ongewijzigd drie jaar later gewoon doorgevoerd werd, gebeurde er ook he-le-maal niks.quote:Op maandag 21 april 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kritiek strafbaar stellen.De dag dat dat erdoorheen komt, wordt rellen. En volkomen terecht.
Ambtenaren en helemaal EU-ambtenaren verdienen niet anders dan kritiek.
Nee, ok, maar dat was politiek. Bij de eerste die "strafbaar" is als er kritiek geuit wordt, gaat het echt wel anders. Laten we die zwarte dag gebruiken om massaal kritiek te leveren.quote:Op maandag 21 april 2014 21:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wordt geen rellen, want toen het EU-referendum als 'niet bindend' verklaard werd en de EU-grondwet er praktisch ongewijzigd drie jaar later gewoon doorgevoerd werd, gebeurde er ook he-le-maal niks.
Oh? Ik herinner me iemand die 2 jaar opgesloten zat omdat-ie een theelichtje naar een gepantserde kar had gegooid, en dat wordt ook allemaal geslikt...quote:Op maandag 21 april 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:
Bij de eerste die "strafbaar" is als er kritiek geuit wordt, gaat het echt wel anders.
Ik geloof dat er flink wat ophef over was. Maar omdat de dader nogal in de war was en geen bekende Nederlander ofzo, is die ophef logischerwijs beperkt tot een klein deel van de samenleving.quote:Op maandag 21 april 2014 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oh? Ik herinner me iemand die 2 jaar opgesloten zat omdat-ie een theelichtje naar een gepantserde kar had gegooid, en dat wordt ook allemaal geslikt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de 2014 World Press Freedom index staan ze ook op de 10e plek v/d 180 landen. Ter vergelijking, de UK staat 33e en de VS 46e."All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
http://www.funnyjunk.com/Dear+god/funny-pictures/5107697/quote:This isn't exacly how it is. The new law is meant to prosecute people who denigrate others for being immigrants. Sweden feels it's necessary to have laws that allows one to prosecute people who make racist/sexist/etc. remarks. Calling someone an idiot is legal - for now - but calling someone a ******* or ******** is illegal. It does not mean it's illegal to to criticize immigration, this law is purely against people who verbally attack others for being immigrants and not against the concept itself.
It's not really anything new, these kinds of laws have existed for a while just not for immigrants.
Here in Sweden, there's a party called Sweden's Democrats and they've long been seen as the racist, hostile party nobody voted for. Well, **** , 'cause they're starting to look pretty good now
Als ik iemand een smerige buitenlander wil noemen, doe ik dat. Geen Zweed die me dat belet.quote:Op maandag 21 april 2014 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
Triest, dat rechtse fokkers zo graag de leugentjes van extreemrechtse geloofsgenoten willen geloven.
De wet is geen verbod van kritiek over immigratiekwesties en politici die niet kankeren op buitenlanders.
[..]
http://www.funnyjunk.com/Dear+god/funny-pictures/5107697/
lekker stoer....quote:Op maandag 21 april 2014 23:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik iemand een smerige buitenlander wil noemen, doe ik dat. Geen Zweed die me dat belet.
lekker stoer....quote:Op maandag 21 april 2014 23:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik iemand een smerige buitenlander wil noemen, doe ik dat. Geen Zweed die me dat belet.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
lekker stoer....
ben jij soms zelf een smerige buitenlander ofzo ?
quote:Op maandag 21 april 2014 21:34 schreef Joanne35 het volgende:
Het zal allemaal nog wel meevallen met dat Zweden
Mooi plaatje. En dan nog zijn er hele volksstammen die zich laten aanpraten dat het in Nederland niet veel beter is dan in een land als ZimbabweSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de 2014 World Press Freedom index staan ze ook op de 10e plek v/d 180 landen. Ter vergelijking, de UK staat 33e en de VS 46e.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
De eerste stappen zijn recentelijk door de HR gezet in NL, dus wat is er nieuw aan?quote:Op maandag 21 april 2014 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Eng als dat politiek correcte zover gaat dat je geen mening meer mag hebben.
Nieuw is , dat het grote onzin is. O, nee.... dat is normaal voor monoculturele haatzaaiers.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
De eerste stappen zijn recentelijk door de HR gezet in NL, dus wat is er nieuw aan?
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:43 schreef Bluesdude het volgende:
Nieuw is , dat het grote onzin is. O, nee.... dat is normaal voor monoculturele haatzaaiers.
Dit schrijven is grote onzin over deze Zweedse wet:quote:
Dan draai jij de zaak om want het gaat dus om het beledigen van mensen omdat ze immigrant zijn, in Nederland hebben we ook groepsbelediging strafbaar gesteld.quote:Op maandag 21 april 2014 23:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind dat de HR dat weldegelijk heeft gedaan inzake Martijn. Ze hebben er een mooie draai aan gegeven, maar feitelijk is die vereniging niet toegestaan omdat de leden de overtuiging hebben dat seks met kinderen goed is voor kinderen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:24 schreef Bluesdude het volgende:
[/i]
En jouw idee dat in Nederland stappen zijn gezet om 'meningen op zich te verbieden'
Ze zijn extreem nationalistisch en overtuigd dat hun wereldje perfect is. Het is meer dat men signalen die elders op wijzen liever negeren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:42 schreef Morrigan het volgende:
Is Zweden echt zo extreem politiek correct en zo ja, wat is de oorzaak daarvan?
Ze zijn bang voor komende september wanneer de "xenofoben" en "racisten" de klapperrrr van het jaar gaan maken.quote:Op maandag 21 april 2014 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
Triest, dat rechtse fokkers zo graag de leugentjes van extreemrechtse geloofsgenoten willen geloven.
De wet is geen verbod van kritiek over immigratiekwesties en politici die niet kankeren op buitenlanders.
[..]
http://www.funnyjunk.com/Dear+god/funny-pictures/5107697/
Mentaliteitskwestie. Generaliserend gesproken spreken ze een autoriteit minder snel tegen dan een Nederlander zou doen. Niet gek als je vrijwel 80 jaar aan een stuk onder de knoet van de sociaaldemocratie hebt moeten leven.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:42 schreef Morrigan het volgende:
Het bericht in de OP komt uit extreemrechtse hoek. Het is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:42 schreef Morrigan het volgende:
Stukken beter dan voor eeuwig onder de knoet van rechts te leven, zoals in Nederlandquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:34 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ze zijn bang voor komende september wanneer de "xenofoben" en "racisten" de klapperrrr van het jaar gaan maken.
Dat ze ontzettend hard gaan groeien, ondanks constante aanvallen door de media, is een feit en dat maakt mensen aldaar bang.
Na de verkiezingen in 2010, toen de "fascisten" voor het eerst in het parlement kwamen, gingen tienduizenden de straat op om te demonstreren..die vervelende democratie ook altijd!
Die partij gaat zich nu verdubbelen om dit is de zoveelste manier om die partij te muilkorven, want uiteraard gaat deze wet ontzettend uitgebuid worden.
Binnen nu en 5 jaar hebben zij hun variant van een Wilders-proces, daar ben ik van overtuigd.
[..]
Mentaliteitskwestie. Generaliserend gesproken spreken ze een autoriteit minder snel tegen dan een Nederlander zou doen. Niet gek als je vrijwel 80 jaar aan een stuk onder de knoet van de sociaaldemocratie hebt moeten leven.
Dat is waar..... maar de vermeende Zweedse neiging autoriteiten niet te bekritiseren kun je niet daarmee verklaren.quote:Het kan nooit gezond zijn als altijd dezelfde partij, ongeacht welke stroming, het voor een lange tijd voor het zeggen heeft (gehad).
Het wisselt zich in ieder geval af.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Stukken beter dan voor eeuwig onder de knoet van rechts te leven, zoals in Nederland
Er zijn generaties opgegroeid die alleen maar hetzelfde geluid hebben gehoord. Dat doet wel wat met een samenleving.quote:Dat is waar..... maar de vermeende Zweedse neiging autoriteiten niet te bekritiseren kun je niet daarmee verklaren.
Er is permanent een rechtse kamermeerderheid. Dus permanent de rechtse knoet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:46 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het wisselt zich in ieder geval af.
CDA en zijn voorgangers versus de PvdA. Nu is de VVD weer de grootste en de volgende keer waarschijnlijk D'66.
Duizend keer liever dat dan constant dezelfde partij aan de macht te hebben.
Zweden is een democratie. Als mensen zelf onvoldoende hun mening uiten dan is dat hun schuld.quote:Er zijn generaties opgegroeid die alleen maar hetzelfde geluid hebben gehoord. Dat doet wel wat met een samenleving.
Compleet murwgeslagen door constant van dezelfde mensen te moeten horen wat goed en fout is.
Elke wet kan misbruikt worden door justitie of door burgers. What's new.quote:Zoals ik eerder zij gaat deze wet genadeloos misbruikt worden, dergelijke stuiptrekkingen van een systeem dat op zijn einde loopt hoort er nu eenmaal bij.
In september hebben ze verkiezingen, dat gaat gezellig worden.
Links / rechts, kwestie van perspectief.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is permanent een rechtse kamermeerderheid. Dus permanent de rechtse knoet.
Maar zeker wel gelukkig dat de macht van de rechtse CDA gebroken is. Nu kunnen ze niet meer permanent in de regering zitten.
Ik schets helemaal geen linkse dictatuur. Ik constateer enkel dat de afgelopen decennia vrijwel constant dezelfde partij de grootste was. Dat jij begint over dictaturen zegt misschien wel wat over de ongezonde situatie waar de Zweedse politiek zich in bevindt/bevond.quote:Zweden is een democratie. Als mensen zelf onvoldoende hun mening uiten dan is dat hun schuld.
Ik ga ervan uit dat ook in Zweden rechtse en linkse lieden hun meningen uiten.
Die "linkse dictatuur" die jij schetst is een mythe.
"haatzaaien", wat is dat eigenlijk?.. dat is tegenwoordig net zo'n lege huls als "fascisme" en "xenofobie".quote:Elke wet kan misbruikt worden door justitie of door burgers. What's new.
Maar jij fantaseert over ernstige onderdrukking van haatzaaien. Ik vrees dat dat niet mogelijk is in een westerse democratie. De meest smerige uitingen worden gedoogd vanwege de vrije meningsuiting.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Zweden, dat was het eerste land waar spermadonoren alimentatie moesten gaan betalen. (i kid you not)
Kinderalimentatie. Dus aan de moeder meest waarschijnlijk.quote:
Achterlijk.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kinderalimentatie. Dus aan de moeder meest waarschijnlijk.
Het is natuurlijk een staatsbelang: meer kinderalimentatie is minder geld uitgeven aan uitkeringen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:34 schreef El_Matador het volgende:
Achterlijk.
En direct, of via dat geweldig efficiente staatssysteem.
http://www.nu.nl/algemeen(...)entatie-betalen.htmlquote:
In de naam van het kind... ter besparing voor de overheid. Niet dat ze dan minder belasting gaan heffen, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)entatie-betalen.html
Voor het kind aan de moeder
En dat zou zomaar hier ook kunnen
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ntatie-betalen.dhtml
Net als in de VS
http://www.welt.de/vermis(...)nterhalt-zahlen.html
Ik voorzie een mooie aanslag op 5 november.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kritiek strafbaar maken, want dat lost meteen op wat er bekritiseerd wordt. Geniaal. Of, wacht, nee...dat is vragen om massarellen omdat er geen andere manier meer is om je onvrede te uiten. Hadden we vroeger niet zoiets als 'niet opkroppen' en 'maak van je hart geen moordkuil'?
Lang wachten man.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik voorzie een mooie aanslag op 5 november.
Ajax schijnt nog wat vuurwerk te hebben liggen. Komt goed.quote:
Inderdaad, zeer kwalijk. Een vereniging verbieden met het oog op wat haar leden in de toekomst weleens zouden kunnen gaan doen. Zo ken er ik nog wel een paar. Echt heel erg.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat de HR dat weldegelijk heeft gedaan inzake Martijn. Ze hebben er een mooie draai aan gegeven, maar feitelijk is die vereniging niet toegestaan omdat de leden de overtuiging hebben dat seks met kinderen goed is voor kinderen.
Dat is een stap naar het verbieden van (bepaalde) meningen.
Een pedofilievereniging verbieden "echt heel erg".quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:53 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Inderdaad, zeer kwalijk. Een vereniging verbieden met het oog op wat haar leden in de toekomst weleens zouden kunnen gaan doen. Zo ken er ik nog wel een paar. Echt heel erg.
Wat nog erger is, is dat de gemiddelde Nederlander de materie niet goed genoeg begrijpt om in te zien welk precedent hier geschapen is.
OT: we zijn hier dus wat dat betreft niet heel veel lekkerder bezig.
Ja. Je ontneemt die mensen het recht op vereniging omdat hun ideeën je niet aanstaan. Met de zelfde jurisprudentie zou je nu allerlei religieuze, politieke en andere verenigingen kunnen verbieden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een pedofilievereniging verbieden "echt heel erg".
Slaat nergens op dat de gewone Nederlander bang moet zijn dat zijn vereniging net zo wordt behandeld. Maar speel vooral die angstkaart, dat doet het altijd goed.
Nee, omdat het doel van de vereniging een zuiver criminele (kinderen zijn slachtoffer, altijd!) instelling heeft. Zo kun je dus een vereniging verbieden op basis van criminele activiteiten. Net als dat je "criminele organisaties" vervolgt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:14 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja. Je ontneemt die mensen het recht op vereniging omdat hun ideeën je niet aanstaan. Met de zelfde jurisprudentie zou je nu allerlei religieuze, politieke en andere verenigingen kunnen verbieden.
Dat is dan ook niet het punt, natuurlijk komen die idioten bij elkaar. Ik vind het een goed signaal naar de wereld dat we die lui geen vereniging gunnen. De wereld lachte Nederland uit met die Martijn.quote:Daarbij helpt het geen kloot, want die jongens komen heus nog wel bij elkaar op de koffie.
Dus wat is er nu precies opgelost? Helemaal niets. Enfin - hoort in een ander topic.
En dat terwijl de Hell Angels die dans eerder ontsprongen. Dat is toch cru, niet?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, omdat het doel van de vereniging een zuiver criminele (kinderen zijn slachtoffer, altijd!) instelling heeft. Zo kun je dus een vereniging verbieden op basis van criminele activiteiten. Net als dat je "criminele organisaties" vervolgt.
De hele wereld lacht ons ook uit ivm drugsbeleid, prostitutiebeleid, en ongetwijfeld nog wat andere dingen. Nooit een reden geweest om te stoppen met nadenken.quote:Dat is dan ook niet het punt, natuurlijk komen die idioten bij elkaar. Ik vind het een goed signaal naar de wereld dat we die lui geen vereniging gunnen. De wereld lachte Nederland uit met die Martijn.
Sja, dat lijkt me een probleem van too big to fail (en de knuppels en boksbeugels die die lui achter de hand hebben).quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:19 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En dat terwijl de Hell Angels die dans eerder ontsprongen. Dat is toch cru, niet?
Nee.quote:De hele wereld lacht ons ook uit ivm drugsbeleid,
Nee.quote:prostitutiebeleid,
Ja, ik denk na en zie geen enkele reden waarom je een vereniging niet zou mogen verbieden. Zeker als er geen enkel nut voor de samenleving en enkel diepe gruwelijke schade uit voortkomt.quote:en ongetwijfeld nog wat andere dingen. Nooit een reden geweest om te stoppen met nadenken.
Omdat we a) leven in een democratie waar ieder idioot zich mag verenigen omdat het een grondrecht is, en b) er geen enkele schade voortkwam uit die vereniging op zich.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, dat lijkt me een probleem van too big to fail (en de knuppels en boksbeugels die die lui achter de hand hebben).
[..]
Nee.
[..]
Nee.
[..]
Ja, ik denk na en zie geen enkele reden waarom je een vereniging niet zou mogen verbieden. Zeker als er geen enkel nut voor de samenleving en enkel diepe gruwelijke schade uit voortkomt.
Grappige invulling van het begrip progressief heb jequote:Op dinsdag 22 april 2014 20:57 schreef nofappert het volgende:
Lijkt me enorm overdreven artikel, Zweden is progressief en heeft veel regeltjes maar is geen repressief of dictatoriaal regime.
quote:
Nou, de Nederlanders hebben tenminste nog kritiek op de legalisering van de prostitutie die hier is ingevoerd. Steeds meer kritiek zelfs. Terwijl de Zweden absoluut overtuigd zijn dat hun prostitutiemodel het beste ter wereld is, zo schijnt het.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:19 schreef AgLarrr het volgende:
De hele wereld lacht ons ook uit ivm drugsbeleid, prostitutiebeleid, en ongetwijfeld nog wat andere dingen. Nooit een reden geweest om te stoppen met nadenken.
Dat is heel Zweeds; vinden dat de Zweedse manier de beste is. Ze zijn wat dat betreft niet heel ruimdenkend. Maak van dat vadertje overigens maar moedertje, en ja, met zachte dwang legt zij een verstikkende conformiteitsdeken op.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:40 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nou, de Nederlanders hebben tenminste nog kritiek op de legalisering van de prostitutie die hier is ingevoerd. Steeds meer kritiek zelfs. Terwijl de Zweden absoluut overtuigd zijn dat hun prostitutiemodel het beste ter wereld is, zo schijnt het.
Verbaast me aan de ene kant niet dat dit van Zweden komt, maar aan de andere kant toch weer wel omdat Zweden een grote persvrijheid kent. Het is geen Hongarije anno nu.
Maar wat me niet verbaast omdat Zweden een land is waar gelijkheid een utopisch punt moet bereiken. Daarnaast is het land ook sterk paternalistisch en dient de burger sterk vertrouwen te hebben in 'vadertje staat'. En veel Zweden hebben dat ook. Uiteraard niet iedereen want je hebt ook een soort ''Zweedse PVV'' (ben de naam even kwijt van die partij). En wat betreft het vreemdelingenstandpunt, de regering neemt daar ook heel veel vreemdelingen aan. Zoals o.a. verreweg de meeste Syrische vluchtelingen.
Het lijkt Nederland wel!quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat is heel Zweeds; vinden dat de Zweedse manier de beste is. Ze zijn wat dat betreft niet heel ruimdenkend. Maak van dat vadertje overigens maar moedertje, en ja, met zachte dwang legt zij een verstikkende conformiteitsdeken op.
Zou mooi zijn, zeker als UKIP de grootste wordt, laat Nederland mee vertrekken uit de EU samen met welvarende landen als VK en Zweden. Ook in Denemarken en Finland is het anti-EU-geluid steeds sterker te horen, zowel onder Noords Links als op rechts.quote:De partij die je bedoelt zijn de Sverige Demokraterna, en zoals het nu lijkt gaan ze een enorme verkiezingsoverwinning behalen in de aankomende Riksdag verkiezingen.
Hehe, ja deels. Maar het is daar echt wel een stuk heftiger, in ieder geval zo heb ik het wel ervaren. Het is daar een beetje zoals het in Nederland was voor Fortuyn. Qua wat er gezegd kon en mocht worden.quote:
Geen van die landen gaat vertrekken uit de EU denk ik, de belangen en voordelen zijn te groot. Ik zou er ook niet voor zijn. Inperking van bevoegdheden, meer nationale soevereiniteit zeker, maar helemaal uit de EU - nee.quote:Zou mooi zijn, zeker als UKIP de grootste wordt, laat Nederland mee vertrekken uit de EU samen met welvarende landen als VK en Zweden. Ook in Denemarken en Finland is het anti-EU-geluid steeds sterker te horen, zowel onder Noords Links als op rechts.
Vraag me wel af of dat ook niet iets typisch Scandinavisch is, maar Zweden is daar toch verreweg het meest duidelijk in. Denk dat de mentaliteit en de gedachten in Denemarken anders zijn en meer richting Duitsland en Nederland neigen. Het land zit er tussen in. Qua immigratie is Denemarken al sinds jaren altijd erg streng en bijna anti geweest, in tegenstelling tot Zweden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat is heel Zweeds; vinden dat de Zweedse manier de beste is. Ze zijn wat dat betreft niet heel ruimdenkend. Maak van dat vadertje overigens maar moedertje, en ja, met zachte dwang legt zij een verstikkende conformiteitsdeken op.
De partij die je bedoelt zijn de Sverige Demokraterna, en zoals het nu lijkt gaan ze een enorme verkiezingsoverwinning behalen in de aankomende Riksdag verkiezingen.
Ja, dat is deels wel typisch Scandinavisch denk ik. Die landen zijn in de wereld als enige drie eigenlijk echte Sociaal Democratische welvaartsstaten. Van DK en Nor weet ik het niet maar voor de huidige regering zijn in Zweden de Sociaal Democraten iets van 60 jaar onafgebroken aan de macht geweest. Dat maakt dat mogelijk.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:26 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Vraag me wel af of dat ook niet iets typisch Scandinavisch is, maar Zweden is daar toch verreweg het meest duidelijk in. Denk dat de mentaliteit en de gedachten in Denemarken anders zijn en meer richting Duitsland en Nederland neigen. Het land zit er tussen in. Qua immigratie is Denemarken al sinds jaren altijd erg streng en bijna anti geweest, in tegenstelling tot Zweden.
Maar zoals het er naaruit ziet zijn er toch steeds meer Zweden die de pro-immigratie en het gedwongen gelijkheidsdenken een beetje zat beginnen te worden. Niet alle Zweden zijn fan van de paternalistische houding dat de staat wel beslist wat goed voor iedereen is, en dat daarmee oneindig veel gelukszoekers maar ook vluchtelingen het land kunnen binnenstromen.
Je vergist je niet indd. Ik heb in Zweden gewoond en werk momenteel voor een Zweeds bedrijf.quote:Ik kan me vergissen, maar heb jij ook niet iets met Zweden? Dat je daar woont of iets dergelijks?
Betwijfel eigenlijk of de Britten dan nog steeds willen samenwerken, zelfs al zit er geen enkel Zuid of Oost-Europees land in. Britten zijn altijd erg in hunzelf gekeerd en niet voor niks een eiland. Wel denk ik dat ze gewoon niet zo goed kunnen samenwerken met veel landen en vooral niet met Frankrijk. Het zijn duidelijk geen EU-naivelingen maar heb ze altijd iets te isolerend gevonden. Vaak vergeet ik nog dat ze er zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:50 schreef El_Matador het volgende:
Zou mooi zijn, zeker als UKIP de grootste wordt, laat Nederland mee vertrekken uit de EU samen met welvarende landen als VK en Zweden. Ook in Denemarken en Finland is het anti-EU-geluid steeds sterker te horen, zowel onder Noords Links als op rechts.
Eens met je analyse over het VK, maar:quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:33 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Betwijfel eigenlijk of de Britten dan nog steeds willen samenwerken, zelfs al zit er geen enkel Zuid of Oost-Europees land in. Britten zijn altijd erg in hunzelf gekeerd en niet voor niks een eiland. Wel denk ik dat ze gewoon niet zo goed kunnen samenwerken met veel landen en vooral niet met Frankrijk. Het zijn duidelijk geen EU-naivelingen maar heb ze altijd iets te isolerend gevonden. Vaak vergeet ik nog dat ze er zijn.![]()
Aan de andere kant zijn de culturele en mentaliteitsverschillen tussen de noordse landen minimaal vergeleken met Zuid-Europa en met het grootste gedeelte van Oost-Europa.
In welke mate men wel of geen fan is van de EU zal zeker iets met de geschiedenis en de rijkdom van het land te maken hebben.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:48 schreef El_Matador het volgende:
Eens met je analyse over het VK, maar:
• je ziet dat die EU-Newspeak werkt (helaas). Het VK is niet "een landje dat wel bij Europa hoort maar eigenlijk niet zo EU", het is de historisch grootste macht in de wereld geweest. Nog steeds is het de 6e (?, zit mobiel dus ff geen check) economie van de wereld, een land met een fantastische geschiedenis, kunst, wetenschap, alle intellectuele capaciteit en verworvenheden van een belangrijk land. Nederland is kleiner, maar volgens dezelfde meetmethodes is ook Nederland verre van een "kutlandje dat zonder de EU niets waard is"
• dat er "minimale" culturele en mentaliteitsverschillen zijn binnen Europa is gewoon aantoonbaar onwaar. Juist die diversiteit heeft Europa zo groot gemaakt, en juist dat vanuit een centraal orgaan "sovjetiseren" (die spraken tenminste nog dezelfde taal) gaat niet werken, omdat de diverse belangen en groepen zich tegen dat soort opgelegde EUlitaire dromen gaan wapenen.
Exact. Dat filmpje van Molyneux (zie POL - Nigel Farage/Artikel50-topic) stelt dat er in Spanje per jaar (exacte getal heb ik ff niet) 2000 (!) banken failliet gaan. Nou had Spanje teveel banken, maar dat aantal is echt schokkend. Polen is over 15 jaar zoals Spanje nu denk ik. Als de Polen duidelijk niet meer economisch profiteren, zullen ze zich ook tegen de EU verzetten. Een land dat door iedereen bezet en verkracht is laat zich -terecht- niet door Brusselse bureaucraten de les lezen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:59 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
In welke mate men wel of geen fan is van de EU zal zeker iets met de geschiedenis en de rijkdom van het land te maken hebben.
Spanje was vroeger natuurlijk een zeer machtig land en een zeer indrukwekkende geschiedenis. Ik weet niet wanneer Spanje echt vervallen was, maar jaaaren later had je de Spaanse burgeroorlog en niet lang daarna de dictatuur van Franco tot 1975. Toen werd het land pas een democratie.
Het is niet heel vreemd dat Spanjaarden daarna altijd de grootste fans van de EU waren. Maar die zijn nu ook diep teleurgesteld. Nu zijn de mensen in Polen, Roemenie e.d. nog steeds voor zeker 80% blij om bij de EU te horen. Alleen de Hongaren zijn altijd behoorlijk eurosceptisch geweest.
Als fabrieken in je land sluiten omdat ze elders gaan, als je baan verliest vanwege buitenlandse werknemers, tja...
Als de Polen bv. op een dag ook het glazen plafond bereiken zullen ze ook steeds minder EU-fan zijn.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
In mijn ogen het essentiele probleem van staatsdenken (socialisme, sociaal-democratie, het "wij weten wat goed voor jou is"-denken) en precies de reden dat de boel hard gaat klappen. Daarom ben ik ook voor een zelfverkozen uittreding, niet wachten tot de shit de fan raakt.
Om toch een beetje ontopic te blijven; Markus Schulz, de "President" van het Europees "Parlement" is ook voor censuur en zelfs vervolging van anti-EU-uitspraken, -groepen en -individuen.
Nota bene een "instituut" dat prat gaat op (vermeende!) noodzakelijkheid vanwege WOII dat zieke fascistische instrumenten tegen zijn bevolking gebruikt.
Zelfde als in Nederland lijkt me:quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:14 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]
Resultaten van de sociaaldemocraten
Hoe komt het eigenlijk dat die altijd zo veel haalde?
Omdat grote delen van Zweden tot begin 20e eeuw relatief arm waren, en die jongens vanaf de opkomst van het socialisme in steeds grotere mate consequent sociaal gestemd hebben. Tot een paar jaar geleden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:14 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]
Het ging er heel lang gewoon prima. En als de alternatieven dan ook niet veel soeps zijn dan is dit niet zo heel vreemd.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:14 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]
Neuh, ging het niet, ondanks een enorme belastingdruk bouwde men toch een staatsschuld op, er enorme sociale problemen met migratie, drugs, positie van de vrouw, gettovorming, verpaupering.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het ging er heel lang gewoon prima. En als de alternatieven dan ook niet veel soeps zijn dan is dit niet zo heel vreemd.
Heb je daar een bron voor?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Om toch een beetje ontopic te blijven; Markus Schulz, de "President" van het Europees "Parlement" is ook voor censuur en zelfs vervolging van anti-EU-uitspraken, -groepen en -individuen.
Ik zal hem opzoeken, herinner me eraan, nu mobiel ff niet.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Er staat mij wel iets van bij dat landen die 'dwars' lagen gestraft dienden te worden volgens enkele verdwaalde EU parlementariërs.
Bedoel je dit voorstel?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Er staat mij wel iets van bij dat landen die 'dwars' lagen gestraft dienden te worden volgens enkele verdwaalde EU parlementariërs.
Zouden ze daar ook de SP mee bedoelen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bedoel je dit voorstel?
http://www.geenstijl.nl/archives/images/EUKRITIEKMAGNIET.pdf
De SP is fors tegen Schulzquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zouden ze daar ook de SP mee bedoelen?
Die .pdf heb ik nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bedoel je dit voorstel?
Dank Piet, kan niet kopieren maar punt 4. is het levensgevaarlijke kernpunt van dit document.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bedoel je dit voorstel?
Walgelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank Piet, kan niet kopieren maar punt 4. is het levensgevaarlijke kernpunt van dit document.
Het is Bush-retoriek: "you're either with us or against us".
Het eerste zinnetje uit dat betoog is wel erg treffend, doet me denken aan mijn (bijna) favoriete eurocommissaris Viviane Reding. Sinds 1979 doet ze iets binnen de EU.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De SP is fors tegen Schulz
http://www.joop.nl/opinie(...)tatoriale_neigingen/
In Nederland is het toch een stuk minder dramatisch, de sociaaldemocraten en extreemlinksen hebben in Nederland altijd een stuk minder gehaald dan in Zweden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zelfde als in Nederland lijkt me:
- cadeautjes (lees: sigaren uit eigen doos) uitdelend om het volk serviel te houden
- dikke staatspropaganda in media en op scholen (walgelijk dat dat in een Westers land plaatsvindt)
- het ridiculiseren, nazificeren en anderszins op niet-inhoudelijke gronden demoniseren van politieke tegenstanders, van mensen die het land langs een andere meetlat leggen, zoals in Nederland Fortuyn de PvdA magistraal uitholde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |