Zweedse artikel waar het naar linkt:quote:A new law will come into effect in Sweden after Christmas 2014, that will allow people to be prosecuted for criticizing immigration or politician’s unwillingness to tackle the issue.
The Constitutional Committee’s report has been voted for in parliament, seen in a letter from the Parliamentary Offices.
Member of Parliament Andrew Norlén, member of the Constitutional Committee, has been pushing the issue and he says it will rapidly become a deterrent.
“I do not think it takes very many prosecutions before a signal is transmitted in the community that the internet is not a lawless country, the sheriff is back in town” Norlén said during a one-sided ‘debate’ on the issue in Swedish parliament.
This new law is meant to stop Swedish people from complaining about their country being turned into a third world nation.
Without freedom of speech there can be no democracy. If you are not allowed to say certain things then parties that support your ideas cannot exist and Sweden is at high risk of turning into a communist USSR-like country.
Eng als dat politiek correcte zover gaat dat je geen mening meer mag hebben.quote:Op maandag 21 april 2014 14:35 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vermoed dat dat stuk het vrij sterk negatief framed, maar het zou me niet verbazen als er iets in de geest op stapel staat. Ze gaan daar vrij ver als het op gelijkheid aankomt. Op het gebied van gender zijn ze daar ook compleet doorgeslagen.
Dat is natuurlijk al schandalig genoeg.quote:Op maandag 21 april 2014 15:02 schreef Scooter1 het volgende:
hoe ik het zie is dat er vanaf 2015 dan mogelijkheden voor het OM zijn om iemand aan te klagen voor laster/belediging, en dan gaat het met name over laster/belediging via internet,
Zeg, dat zijn ferme woorden over Zweden. Pas je op dat je niet achter de tralies verdwijnt, naast al die blanke mishandelaars, hoogblonde overvallers en lichtjes pigmentrijke verkrachters?quote:Op maandag 21 april 2014 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Zweden is waarschijnlijk de ergste dictatuur van het politiek correcte denken, en laat zien waar politiek correct Nederland naartoe zou willen
Jezus, dat van die verkiezingen is wel erg treurig.quote:Op maandag 21 april 2014 14:45 schreef karton2 het volgende:
Friatider is een extreem rechts blog in de marge, maar groot in de extreem rechtse hoek. Dikke kans dat het enorm is aangedikt.
Verder is Zweden ziekelijk politiek correct, nóg erger dan Nederland ooit is geweest.
Aanstaande september zijn daar verkiezingen en de Zweedse PVV ligt op koers om een gigantische klapper te maken.
Mij zou het niks verbazen dat deze wet ook tegen hun gericht is, áls het waar is.
Tijdens hun laatste verkiezingen in 2010 gingen er stemmen in Denemarken op om VN waarnemers naar Zweden te sturen omdat de media weigerden rechtse verkiezingsspotjes uit te zenden
In Zweden wordt alles al snel 'extreem rechts' genoemd als het om kritiek om immigratie en integratie gaat.. stiekem zou die wet mij daarom niks verbazen.
Zweden zijn niet erg geliefd in Scandinaviequote:Op maandag 21 april 2014 16:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Jezus, dat van die verkiezingen is wel erg treurig.
Klik en klik voor achtergrondinformatie.quote:Op maandag 21 april 2014 16:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Jezus, dat van die verkiezingen is wel erg treurig.
Ben ik gek of krijgt dit soort waanzin in Zweden geheel geen aandacht in de NL media? Pff als er een burgermeester in de VS naar de hoeren gaat is dat in Nederland voorpaginanieuws.quote:Op maandag 21 april 2014 17:32 schreef karton2 het volgende:
[..]
Klik en klik voor achtergrondinformatie.
Je weet niet wat je leest
Een ander Zweeds "extreem"-rechts weblog plaatst dagelijks artikelen en columns over de schaduwkanten van de muliticulturele samenleving waarop leden kunnen reageren.
Nu is er een linkse krant in Zweden die een "extreem"-linkse organisatie heeft ingehuurd om de database van dat weblog te hacken om zo te weten te komen wie op die site reageren.
Die krant heeft tientallen/honderden mensen opgespoord en thuis opgezocht (draaiende camera à la Geenstijl) om hun te confronteren met hun "xenofobe" en "racistische" mening die ze op die site geplaatst hebben.
Verder hebben ze ook gezichten van mensen van mensen gepubliceerd op hun website die dat weblog een donatie hebben gegeven.
Dit alles vond ongeveer 6 maanden geleden plaats.
Dood- en doodziek zijn ze daar. Dat krijg je ervan als je decennia lang onder de knoet van de sociaal democratie hebt geleefd/leeft.
Oost-Duitsland is er niets bij.
Ook in Nederland viert politiek-correctheid hoogtij!quote:Op maandag 21 april 2014 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben ik gek of krijgt dit soort waanzin in Zweden geheel geen aandacht in de NL media? Pff als er een burgermeester in de VS naar de hoeren gaat is dat in Nederland voorpaginanieuws.
als het niet in de nederlandse media is gekomen was het gewoon niet belangrijk, onze media is zeer betrouwbaarquote:Op maandag 21 april 2014 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben ik gek of krijgt dit soort waanzin in Zweden geheel geen aandacht in de NL media? Pff als er een burgermeester in de VS naar de hoeren gaat is dat in Nederland voorpaginanieuws.
Dat valt ook wel weer mee. Genoeg ruimte voor allerlei soorten geblèr van alle kanten hier.quote:Op maandag 21 april 2014 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ook in Nederland viert politiek-correctheid hoogtij!
Ik kan amper Engelstalige bronnen vinden, al is geeft deze wel een aardige beschrijving van wat er gaande was/is.quote:Op maandag 21 april 2014 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Absoluut, maar de dictatuur hier verkruimeldquote:Op maandag 21 april 2014 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sinds meer dan tien jaar zegt iedereen, overal toch alles?quote:Op maandag 21 april 2014 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zouden die niet "beledigd" mogen worden?quote:Op maandag 21 april 2014 20:28 schreef Wespensteek het volgende:
Wat een onzin het gaat over het beledigen van mensen met name genoemd: immigranten, holebi en ambtenaren.
Dat zijn de Heiligen van het Multikulgeloof.quote:Op maandag 21 april 2014 20:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zouden die niet "beledigd" mogen worden?
En zoals een groot Brabants filosoof ons leerde; heilige huisjes zijn er om tegenaan te schoppen.quote:Op maandag 21 april 2014 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn de Heiligen van het Multikulgeloof.
Kritiek strafbaar stellen.quote:Op maandag 21 april 2014 21:05 schreef LXIV het volgende:
Verder gaan er in Nederland ook stemmen op om kritiek op de EU strafbaar te stellen.
Het wordt geen rellen, want toen het EU-referendum als 'niet bindend' verklaard werd en de EU-grondwet er praktisch ongewijzigd drie jaar later gewoon doorgevoerd werd, gebeurde er ook he-le-maal niks.quote:Op maandag 21 april 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kritiek strafbaar stellen.De dag dat dat erdoorheen komt, wordt rellen. En volkomen terecht.
Ambtenaren en helemaal EU-ambtenaren verdienen niet anders dan kritiek.
Nee, ok, maar dat was politiek. Bij de eerste die "strafbaar" is als er kritiek geuit wordt, gaat het echt wel anders. Laten we die zwarte dag gebruiken om massaal kritiek te leveren.quote:Op maandag 21 april 2014 21:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wordt geen rellen, want toen het EU-referendum als 'niet bindend' verklaard werd en de EU-grondwet er praktisch ongewijzigd drie jaar later gewoon doorgevoerd werd, gebeurde er ook he-le-maal niks.
Oh? Ik herinner me iemand die 2 jaar opgesloten zat omdat-ie een theelichtje naar een gepantserde kar had gegooid, en dat wordt ook allemaal geslikt...quote:Op maandag 21 april 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:
Bij de eerste die "strafbaar" is als er kritiek geuit wordt, gaat het echt wel anders.
Ik geloof dat er flink wat ophef over was. Maar omdat de dader nogal in de war was en geen bekende Nederlander ofzo, is die ophef logischerwijs beperkt tot een klein deel van de samenleving.quote:Op maandag 21 april 2014 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oh? Ik herinner me iemand die 2 jaar opgesloten zat omdat-ie een theelichtje naar een gepantserde kar had gegooid, en dat wordt ook allemaal geslikt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de 2014 World Press Freedom index staan ze ook op de 10e plek v/d 180 landen. Ter vergelijking, de UK staat 33e en de VS 46e."All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
http://www.funnyjunk.com/Dear+god/funny-pictures/5107697/quote:This isn't exacly how it is. The new law is meant to prosecute people who denigrate others for being immigrants. Sweden feels it's necessary to have laws that allows one to prosecute people who make racist/sexist/etc. remarks. Calling someone an idiot is legal - for now - but calling someone a ******* or ******** is illegal. It does not mean it's illegal to to criticize immigration, this law is purely against people who verbally attack others for being immigrants and not against the concept itself.
It's not really anything new, these kinds of laws have existed for a while just not for immigrants.
Here in Sweden, there's a party called Sweden's Democrats and they've long been seen as the racist, hostile party nobody voted for. Well, **** , 'cause they're starting to look pretty good now
Als ik iemand een smerige buitenlander wil noemen, doe ik dat. Geen Zweed die me dat belet.quote:Op maandag 21 april 2014 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
Triest, dat rechtse fokkers zo graag de leugentjes van extreemrechtse geloofsgenoten willen geloven.
De wet is geen verbod van kritiek over immigratiekwesties en politici die niet kankeren op buitenlanders.
[..]
http://www.funnyjunk.com/Dear+god/funny-pictures/5107697/
lekker stoer....quote:Op maandag 21 april 2014 23:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik iemand een smerige buitenlander wil noemen, doe ik dat. Geen Zweed die me dat belet.
lekker stoer....quote:Op maandag 21 april 2014 23:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik iemand een smerige buitenlander wil noemen, doe ik dat. Geen Zweed die me dat belet.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
lekker stoer....
ben jij soms zelf een smerige buitenlander ofzo ?
quote:Op maandag 21 april 2014 21:34 schreef Joanne35 het volgende:
Het zal allemaal nog wel meevallen met dat Zweden
Mooi plaatje. En dan nog zijn er hele volksstammen die zich laten aanpraten dat het in Nederland niet veel beter is dan in een land als ZimbabweSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de 2014 World Press Freedom index staan ze ook op de 10e plek v/d 180 landen. Ter vergelijking, de UK staat 33e en de VS 46e.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
De eerste stappen zijn recentelijk door de HR gezet in NL, dus wat is er nieuw aan?quote:Op maandag 21 april 2014 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Eng als dat politiek correcte zover gaat dat je geen mening meer mag hebben.
Nieuw is , dat het grote onzin is. O, nee.... dat is normaal voor monoculturele haatzaaiers.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
De eerste stappen zijn recentelijk door de HR gezet in NL, dus wat is er nieuw aan?
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:43 schreef Bluesdude het volgende:
Nieuw is , dat het grote onzin is. O, nee.... dat is normaal voor monoculturele haatzaaiers.
Dit schrijven is grote onzin over deze Zweedse wet:quote:
Dan draai jij de zaak om want het gaat dus om het beledigen van mensen omdat ze immigrant zijn, in Nederland hebben we ook groepsbelediging strafbaar gesteld.quote:Op maandag 21 april 2014 23:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind dat de HR dat weldegelijk heeft gedaan inzake Martijn. Ze hebben er een mooie draai aan gegeven, maar feitelijk is die vereniging niet toegestaan omdat de leden de overtuiging hebben dat seks met kinderen goed is voor kinderen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:24 schreef Bluesdude het volgende:
[/i]
En jouw idee dat in Nederland stappen zijn gezet om 'meningen op zich te verbieden'
Ze zijn extreem nationalistisch en overtuigd dat hun wereldje perfect is. Het is meer dat men signalen die elders op wijzen liever negeren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:42 schreef Morrigan het volgende:
Is Zweden echt zo extreem politiek correct en zo ja, wat is de oorzaak daarvan?
Ze zijn bang voor komende september wanneer de "xenofoben" en "racisten" de klapperrrr van het jaar gaan maken.quote:Op maandag 21 april 2014 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
Triest, dat rechtse fokkers zo graag de leugentjes van extreemrechtse geloofsgenoten willen geloven.
De wet is geen verbod van kritiek over immigratiekwesties en politici die niet kankeren op buitenlanders.
[..]
http://www.funnyjunk.com/Dear+god/funny-pictures/5107697/
Mentaliteitskwestie. Generaliserend gesproken spreken ze een autoriteit minder snel tegen dan een Nederlander zou doen. Niet gek als je vrijwel 80 jaar aan een stuk onder de knoet van de sociaaldemocratie hebt moeten leven.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:42 schreef Morrigan het volgende:
Het bericht in de OP komt uit extreemrechtse hoek. Het is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:42 schreef Morrigan het volgende:
Stukken beter dan voor eeuwig onder de knoet van rechts te leven, zoals in Nederlandquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:34 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ze zijn bang voor komende september wanneer de "xenofoben" en "racisten" de klapperrrr van het jaar gaan maken.
Dat ze ontzettend hard gaan groeien, ondanks constante aanvallen door de media, is een feit en dat maakt mensen aldaar bang.
Na de verkiezingen in 2010, toen de "fascisten" voor het eerst in het parlement kwamen, gingen tienduizenden de straat op om te demonstreren..die vervelende democratie ook altijd!
Die partij gaat zich nu verdubbelen om dit is de zoveelste manier om die partij te muilkorven, want uiteraard gaat deze wet ontzettend uitgebuid worden.
Binnen nu en 5 jaar hebben zij hun variant van een Wilders-proces, daar ben ik van overtuigd.
[..]
Mentaliteitskwestie. Generaliserend gesproken spreken ze een autoriteit minder snel tegen dan een Nederlander zou doen. Niet gek als je vrijwel 80 jaar aan een stuk onder de knoet van de sociaaldemocratie hebt moeten leven.
Dat is waar..... maar de vermeende Zweedse neiging autoriteiten niet te bekritiseren kun je niet daarmee verklaren.quote:Het kan nooit gezond zijn als altijd dezelfde partij, ongeacht welke stroming, het voor een lange tijd voor het zeggen heeft (gehad).
Het wisselt zich in ieder geval af.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Stukken beter dan voor eeuwig onder de knoet van rechts te leven, zoals in Nederland
Er zijn generaties opgegroeid die alleen maar hetzelfde geluid hebben gehoord. Dat doet wel wat met een samenleving.quote:Dat is waar..... maar de vermeende Zweedse neiging autoriteiten niet te bekritiseren kun je niet daarmee verklaren.
Er is permanent een rechtse kamermeerderheid. Dus permanent de rechtse knoet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:46 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het wisselt zich in ieder geval af.
CDA en zijn voorgangers versus de PvdA. Nu is de VVD weer de grootste en de volgende keer waarschijnlijk D'66.
Duizend keer liever dat dan constant dezelfde partij aan de macht te hebben.
Zweden is een democratie. Als mensen zelf onvoldoende hun mening uiten dan is dat hun schuld.quote:Er zijn generaties opgegroeid die alleen maar hetzelfde geluid hebben gehoord. Dat doet wel wat met een samenleving.
Compleet murwgeslagen door constant van dezelfde mensen te moeten horen wat goed en fout is.
Elke wet kan misbruikt worden door justitie of door burgers. What's new.quote:Zoals ik eerder zij gaat deze wet genadeloos misbruikt worden, dergelijke stuiptrekkingen van een systeem dat op zijn einde loopt hoort er nu eenmaal bij.
In september hebben ze verkiezingen, dat gaat gezellig worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |