abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 april 2014 @ 22:34:40 #61
104871 remlof
Europees federalist
pi_139093194
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 22:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Trouwens ik ben niet tegen vrij verkeer van goederen en diensten. Ik ben tegen vrij verkeer van personen en tegen de euro. Die laatste 2 hebben ons alleen ellende gebracht.
Die laatste twee hebben mij juist heel veel goeds gebracht.

En vast niet mij alleen.
  zondag 20 april 2014 @ 23:08:34 #62
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_139095013
quote:
6s.gif Op zondag 20 april 2014 21:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat en dit ook:

De uitbreiding van de EU met Denemarken, Ierland en het Verenigd Koninkrijk in 1973 en met Spanje en Portugal in 1986 hebben een belangrijk effect gehad op de betekenis van de Interne Markt. Voor de recente uitbreidingen in 2004 en 2007 is het nog te vroeg om duidelijke conclusies te trekken.

:D In 1973 bestond er nog geen EU en in 1986 ook niet. Dat was de EEG. Denk niet dat ze bij de uitbreidingen van 2004 en 2007 de criminaliteitscijfers gaan meenemen. Zo ver reikt hun data-analyse dan opeens niet....
En hoe kunnen ze nou bepaalde resultaten aan bepaalde ontwikkelingen toewijzen? In de tussentijd is er ook zoiets als het internet uitgevonden. Hierdoor is de snelheid van informatie en communicatie gigantisch toegenomen wat van grote waarde is voor een economie. Waar vind ik dat terug in de cijfers? Ik had vroeger een pickup, jaren later een hifi-set met cassettespeler, weer jaren later een walkman enz. Tegenwoordig lijkt wel elke week een nieuw speeltje uit te komen. Waar zie ik de gevolgen van deze tsunami van technologische ontwikkelingen terug in de cijfers? Nee, ze hebben hard moeten zoeken om een paar gunstige cijfers voor te kunnen schotelen en dat hebben we allemaal aan de EU en de euro te danken.
pi_139095211
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En hoe kunnen ze nou bepaalde resultaten aan bepaalde ontwikkelingen toewijzen? In de tussentijd is er ook zoiets als het internet uitgevonden. Hierdoor is de snelheid van informatie en communicatie gigantisch toegenomen wat van grote waarde is voor een economie. Waar vind ik dat terug in de cijfers? Ik had vroeger een pickup, jaren later een hifi-set met cassettespeler, weer jaren later een walkman enz. Tegenwoordig lijkt wel elke week een nieuw speeltje uit te komen. Waar zie ik de gevolgen van deze tsunami van technologische ontwikkelingen terug in de cijfers? Nee, ze hebben hard moeten zoeken om ergens een paar gunstige cijfers voor te kunnen schotelen en dat hebben we allemaal aan de EU en de euro te danken.
Dat is het venijnige met die overheidsgestuurde bureautjes. het IPCC is exact hetzelfde m.b.t. de klimaathoax. Eerst uitgaan van een oorzaak en dan later de "feiten" eraan plakken. Heeft totaal niets met open, gedegen, onderzoek te maken, het is simpelweg een maniertje van politici hun zinnetje door te drukken en daar een of ander onderzoek voor te claimen als vaststaand feit.

En mensen die niet kritisch nadenken, geloven dat soort dingen subiet.

Dit filmpje, al vaker gepost, geeft een overzicht van juist de enorme teruggang in economie van de verschillende EUropese landen:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 20 april 2014 @ 23:17:14 #64
104871 remlof
Europees federalist
pi_139095436
Ja we zijn er met z'n allen in Europa echt gigantisch op achteruit gegaan de laatste 25 jaar :')
  zondag 20 april 2014 @ 23:18:56 #65
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139095512
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2014 23:17 schreef remlof het volgende:
Ja we zijn er met z'n allen in Europa echt gigantisch op achteruit gegaan de laatste 25 jaar :')
Jullie hebben dan ook vooral op de pof geleefd,
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_139095525
quote:
Relatief vergeleken met de rest van de wereld wel. Europa is er niet op vooruitgegaan, in een ontwikkelende wereld is dat stilstand en dus achteruitgang.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 20 april 2014 @ 23:21:10 #67
104871 remlof
Europees federalist
pi_139095598
quote:
6s.gif Op zondag 20 april 2014 23:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Relatief vergeleken met de rest van de wereld wel. Europa is er niet op vooruitgegaan, in een ontwikkelende wereld is dat stilstand en dus achteruitgang.
Ik weet niet hoeveel van de laatste 25 jaar je bewust hebt meegemaakt maar we zijn er echt niet veel minder op vooruitgegaan dan de rest van de wereld.

Oftewel je praat wederom poep.
pi_139095650
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2014 23:21 schreef remlof het volgende:
Ik weet niet hoeveel van de laatste 25 jaar je bewust hebt meegemaakt maar we zijn er echt niet minder veel op vooruitgegaan dan de rest van de wereld.
Van mijn 10e tot 35e, het grootste deel politiek bewust dus.

Je laatste opmerking is aantoonbaar onzin. Kijk het filmpje.

zondag 20 april 2014 @ 23:25:33 #69
104871 remlof
Europees federalist
pi_139095761
quote:
6s.gif Op zondag 20 april 2014 23:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Van mijn 10e tot 35e, het grootste deel politiek bewust dus.

Je laatste opmerking is aantoonbaar onzin. Kijk het filmpje.
Ik baseer mijn opmerkingen op mijn eigen ervaringen in Europa van m'n 18e t/m 43e, daar heb ik geen vage filmpjes voor nodig.
  zondag 20 april 2014 @ 23:26:35 #70
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_139095804
quote:
Het gaat er niet om hoeveel we er op voor- dan wel op achteruit zijn gegaan in EUROPA. Het gaat erom dat we er veel beter voor hadden gestaan zonder EU en zonder EURO.
pi_139095816
quote:
7s.gif Op zondag 20 april 2014 23:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik baseer mijn opmerkingen op mijn eigen ervaringen in Europa van m'n 18e t/m 43e, daar heb ik geen vage filmpjes voor nodig.
En dus duidelijk niet op die ervaringen buiten Europa. Precies mijn punt; de rest van de wereld racet Europa voorbij, dat in zelfverkozen postmoderne decadentie leeft.

pi_139095868

Interview met Alexander Sassen van Elsloo, Artikel50, die samen met UKIP strijdt voor uitstappen uit de EU.

zondag 20 april 2014 @ 23:28:22 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_139095883
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het gaat er niet om hoeveel we er op voor- dan wel op achteruit zijn gegaan in EUROPA. Het gaat erom dat we er veel beter voor hadden gestaan zonder EU en zonder EURO.
Daar geloof ik niets van, ik denk dat we er in Europa met z'n allen behoorlijk slechter voor hadden gestaan zonder EU.
pi_139095932
quote:
6s.gif Op zondag 20 april 2014 23:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dus duidelijk niet op die ervaringen buiten Europa. Precies mijn punt; de rest van de wereld racet Europa voorbij, dat in zelfverkozen postmoderne decadentie leeft.
Postmoderne decadentie? Wat heeft dat er mee te maken? :')
  zondag 20 april 2014 @ 23:30:00 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_139095947
quote:
6s.gif Op zondag 20 april 2014 23:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ook dat is klinkklare onzin. Hoeveel is het besteedbaar inkomen van de gemiddelde inwoner van de VS er sinds '89 op vooruitgegaan en hoeveel dat van de gemiddelde inwoner van de EU?

Kom liever met die cijfers in plaats van die politieke propagandafilmpjes van je.
pi_139095962
quote:
9s.gif Op zondag 20 april 2014 23:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Postmoderne decadentie? Wat heeft dat er mee te maken? :')
De onwil om te groeien, excelleren, hard te werken, de schouders eronder te zetten, vooral te innoveren (met name Nederland).

zondag 20 april 2014 @ 23:31:13 #77
104871 remlof
Europees federalist
pi_139096001
quote:
12s.gif Op zondag 20 april 2014 23:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De onwil om te groeien, excelleren, hard te werken, de schouders eronder te zetten, vooral te innoveren (met name Nederland).
Flikker toch op, die ethos bestaat nog steeds, ook in Nederland. Neem ASML.
pi_139096098
quote:
12s.gif Op zondag 20 april 2014 23:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het spijt me, maar ik zie de link met postmodernisme niet zo. :P

Ach ja. Daar gaat het niet echt om. Feit is dat we nou niet echt ondergaan met Europa. We hebben mu een eurocrisis, maar daarvoor is het gewoon prima gegaan. Hoe rationeel is het om na een tegenvaller gelijk de stekker eruit te trekken? Het ging juist altijd bergopwaarts.
pi_139096332
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 23:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het spijt me, maar ik zie de link met postmodernisme niet zo. :P
Een typisch kenmerk van een voorheen veruit ontwikkelende maatschappij. Een sprekend voorbeeld; Argentinië jaren 1930-40.

quote:
Ach ja. Daar gaat het niet echt om. Feit is dat we nou niet echt ondergaan met Europa. We hebben mu een eurocrisis, maar daarvoor is het gewoon prima gegaan. Hoe rationeel is het om na een tegenvaller gelijk de stekker eruit te trekken? Het ging juist altijd bergopwaarts.
Wat zijn je meetmethoden daarvoor?

Ondergaan, ik neem aan dat je onderuit gaan bedoelt, nee, zeker niet direct. Wel als je op deze voet doorgaat, vanwege het simpele feit dat je 450 miljoen mensen niet zonder slag of stoot in een Federale Unie krijgt.

Er zijn daarom maar 2 smaken:
• een volledig federale staat (VVD66)
• een vertrek uit de EU en op nationaal niveau verder (Artikel50/PvdD/PVV/SGP)

Alle andere opmerkingen van "hervormingen" zijn smaken die niet bestaan. Om te werken moet de EU volledig federaal worden met gecentraliseerde organen op alle vlakken; recht, belasting, financieel beleid, arbeidsrecht, leger ( :N ), etc.

Dus de enige keuze gaat tussen die 2. Wil je een federale staat, stem je VVD of D66. Wil je dat niet, is je enige optie eruitstappen en mocht je een andere EU (NEU, wat dan ook) willen, dan kan je dat opnieuw opbouwen, maar alleen als er steun vanuit de Europese volkeren is.

Zoniet, zal je alleen maar meer "Gouden" Dageraad krijgen, geen tof vooruitzicht. :X

zondag 20 april 2014 @ 23:39:26 #80
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_139096362
quote:
7s.gif Op zondag 20 april 2014 23:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Hoeveel is de staatsschuld toegenomen in 25 jaar? Hoeveel zijn schulden van huishoudens toegenomen? Al die schijnbare vooruitgang is gefinancierd met geleend geld. Tevens moet je bij deze schijnbare vooruitgang ook rekening houden wat je tegenwoordig zelf moet betalen. Vroeger kon je 20 jaar gratis studeren, gratis naar de dokter, zaten er niet van die achterlijke accijns op sigaretten en benzine. Zo kan je wel 1000 dingen noemen die we nu zelf moeten betalen of waar we meer voor moeten betalen t.o.v. 25 jaar geleden en die vroeger gratis waren.
  zondag 20 april 2014 @ 23:41:46 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_139096460
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoeveel is de staatsschuld toegenomen in 25 jaar? Hoeveel zijn schulden van huishoudens toegenomen? Al die schijnbare vooruitgang is gefinancierd met geleend geld. Tevens moet je bij deze schijnbare vooruitgang ook rekening houden wat je tegenwoordig zelf moet betalen. Vroeger kon je 20 jaar gratis studeren, gratis naar de dokter, zaten er niet van die achterlijke accijns op sigaretten en benzine. Zo kan je wel 1000 dingen noemen die we nu zelf moeten betalen of waar we meer voor moeten betalen t.o.v. 25 jaar geleden en die vroeger gratis waren.
En toch hebben we veel meer te besteden dan 25 jaar geleden.

En wat betreft die schulden doen we het ook echt niet slechter dan de Amerikanen.
  zondag 20 april 2014 @ 23:47:46 #82
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_139096702
quote:
7s.gif Op zondag 20 april 2014 23:41 schreef remlof het volgende:

[..]

En toch hebben we veel meer te besteden dan 25 jaar geleden.

En wat betreft die schulden doen we het ook echt niet slechter dan de Amerikanen.
Ja absoluut, maar ook relatief? Alleen al aan sigaretten betaal ik 200 euro per maand. 25 jaar geleden zou dat misschien 50 euro zijn. En mensen met schoolgaande/studerende kinderen zijn die er ook op vooruitgegaan?
  zondag 20 april 2014 @ 23:48:58 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_139096751
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja absoluut, maar ook relatief? Alleen al aan sigaretten betaal ik 200 euro per maand. 25 jaar geleden zou dat misschien 50 euro zijn. En mensen met schoolgaande/studerende kinderen zijn die er ook op vooruitgegaan?
Ja.
pi_139096781
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet 1-op-1 te linken aan de EU.

De enorme wolk aan bureaucratie en wetgeving en plakwetjes, pleisterregelingen, teruggaves hier, heffingen daar, etc. enz. usw. is wel duidelijk een resultaat van meer politieke invloed van Straatsbrussel.

zondag 20 april 2014 @ 23:51:18 #85
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_139096821
quote:
7s.gif Op zondag 20 april 2014 23:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja.
Er stond vandaag een artikel in de krant over verborgen armoede. Zelfs in Laren en Blaricum gaan mensen tegenwoordig naar de voedselbank en shoppen vermomd bij de Lidl.
  zondag 20 april 2014 @ 23:56:19 #86
104871 remlof
Europees federalist
pi_139097006
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er stond vandaag een artikel in de krant over verborgen armoede. Zelfs in Laren en Blaricum gaan mensen tegenwoordig naar de voedselbank en shoppen vermomd bij de Lidl.
Maar ze zijn niet armer dan in '89, ze zijn alleen meer gewend nu.
En toen waren er niet eens voedselbanken, bedelen kon je.
pi_139097012
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2014 23:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Flikker toch op, die ethos bestaat nog steeds, ook in Nederland. Neem ASML.
Een witte zwaan te midden van zwarte zwanen. ;)
Serieus!
ASML is groot geworden ondanks slecht overheidsbeleid, niet dankzij het overheidsbeleid. Dit hebben we in essentie te danken aan het Philips-verleden. Hoe langer het huidige beleid wat is gericht op de afbraak van de kennis-economie doorgaat hoe kleiner de kans is in de toekomst dat dit soort bedrijven wordt opgericht en floreert. Argumenten voor de stelling dat het beleid is gericht op de afbraak van de kennis-economie? Drievoudige bezuiniging onderwijs en wetenschap, het faciliteren van het voor HAVO- en VWO-klassen zetten van tweedegraadsleraren, het weigeren te onderzoeken hoe scholen het geld besteden wat ze van Ome Jan krijgen voor het onderwijs, weigeren om een hogere salarisschaal verplicht te stellen voor eerstegraadsleraren en te verplichten dat een school een eerstegraadsleraar voor een HAVO/VWO-klas zet etc. etc. etc.
De bewijzen liggen voor het oprapen maar slaap rustig verder.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 20 april 2014 @ 23:57:19 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_139097038
Ja Bram, het gaat enorm kut met ons. En dat komt vooral door de EU.

Geloof je het zelf? :')
pi_139097087
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een witte zwaan te midden van zwarte zwanen. ;)
Serieus!
ASML is groot geworden ondanks slecht overheidsbeleid, niet dankzij het overheidsbeleid. Dit hebben we in essentie te danken aan het Philips-verleden.
Je zou verwachten van "de 1e wereld" dat ASML het voortouw, het voorbeeld, de standaard, zou zijn.

Helaas, de postmoderne decadentie heerst. Om 16:55 naar huis om Utopia te kijken, geen stapje harder lopen.

zondag 20 april 2014 @ 23:58:56 #90
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_139097105
quote:
12s.gif Op zondag 20 april 2014 23:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet 1-op-1 te linken aan de EU.
Dat suggereerde ik ook niet. Ik zeg we hebben tegenwoordig wel meer geld maar als je daar al die dingen aftrekt wat voor een gemiddeld gezin 25 jaar geleden gratis was of veel goedkoper, hoeveel blijft er dan nog over van die toegenomen welvaart?

quote:
De enorme wolk aan bureaucratie en wetgeving en plakwetjes, pleisterregelingen, teruggaves hier, heffingen daar, etc. enz. usw. is wel duidelijk een resultaat van meer politieke invloed van Straatsbrussel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')