abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:22:22 #201
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140214558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Bedank daar de politiek maar voor, dit kun je niet bij de corporaties in de schoenen schuiven.
Je moet gewoon 2 maanden aan belasting afstaan en dat percentage is stijgende. :') .
Je kan het ook anders bekijken: 0.5% van de WOZ-waarde per jaar aan belasting, en dat over een paar jaar pas. Op spaargeld betalen consumenten al 2,4 keer zo veel belasting! I.p.v. de huren te laten exploderen zouden ze ook 0.5% van het woningbestand per jaar kunnen verkopen, dat is al genoeg om de belasting volledig te betalen!
censuur :O
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:27:04 #202
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140214750
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je kan het ook anders bekijken: 0.5% van de WOZ-waarde per jaar aan belasting, en dat over een paar jaar pas. Op spaargeld betalen consumenten al 2,4 keer zo veel belasting! I.p.v. de huren te laten exploderen zouden ze ook 0.5% van het woningbestand per jaar kunnen verkopen, dat is al genoeg om de belasting volledig te betalen!
Uhm nee dat is nu al (0,475 of zo). Verder is dat geen goede vergelijking het merendeel van het kapitaal zit in stenen en particulieren kunnen hun schulden er van af trekken.

Verder creëer je alleen maar meer schaarste met verkoop.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_140215590
Moeten we eigenlijk gewoon niet zo zeiken? Geld sparen, huisje kopen (afbetalen uiteraard) en voor de rest gewoon met je gezond verstand nadenken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140215860
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Moeten we eigenlijk gewoon niet zo zeiken? Geld sparen, huisje kopen (afbetalen uiteraard) en voor de rest gewoon met je gezond verstand nadenken?
Zeg dat tegen die 60plusser die verguisd, bespot, verkafferd en onheus wordt bejegend
pi_140215962
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeg dat tegen die 60plusser die verguisd, bespot, verkafferd en onheus wordt bejegend
Wat is er mis met de 60plussers? Waar hebben die last van?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_140216937
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Helemaal nergens van, die leeftijdsgroep heeft het gemiddeld beter dan alle andere.
pi_140217085
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Krijgen van een hoop de schuld. En dat terwijl die generatie een stuk zuiniger en realistischer leefde als de jeugd waar tot een paar jaar geleden je dom was als je niet zo'n hoog mogelijke schuld aan ging.
Jij hebt het over sparen en braaf aflossen, laat die generatie dat net gedaan hebben...
  FOK!fotograaf woensdag 21 mei 2014 @ 20:39:13 #208
13368 NiGeLaToR
pi_140217952
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Krijgen van een hoop de schuld. En dat terwijl die generatie een stuk zuiniger en realistischer leefde als de jeugd waar tot een paar jaar geleden je dom was als je niet zo'n hoog mogelijke schuld aan ging.
Jij hebt het over sparen en braaf aflossen, laat die generatie dat net gedaan hebben...
Waarom is de staatsschuld dan onder leiding van deze groep ontploft? :)
Discussie is juist dat het systeem wat is opgebouwd vooral leunt op mensen die nu werken. Maar helaas, dat zijn er veel minder dan toen, dus al die beloftes die gemaakt zijn voor en door deze generatie komen voor rekening van de jeugd. En dat terwijl ze ook de 300% groei in waarde van woningen hebben meegepakt bijvoorbeeld. Dus, vandaar, gemiddeld genomen het welvarendst. Maargoed, ergens gaat het onze jeugd ook goed als ze rond hun 80e kunnen stoppen met werken, ze moeten er alleen 20 jaar langer beiden voor werken tegen tot 56-62e jaar vaak enkelverdieners toentertijd.

Gelukkig kun je toen niet met nu vergelijken. Nu hebben we internet, ik bedoel maar :+
pi_140218794
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zo wat? De schuld krijgen? Is dat iets waar je 'last van kan hebben'? Wat kan het jou boeien dat een ander je ergens de schuld van geeft? (Wetende dat jij niks fout deed?).

En betreffende generaties etc. Het probleem zit hem met name in het kabinet. Dat heeft helaas echt het IQ van een kersenpitje. Die halen geld bij de verkeerde mensen vandaan.

De huidige generatie (20/30) leeft niet zuinig en niet realistisch (maar werden opgevoed door de 50/60igers). Zo wat?

Elk gezond verstand weet dat wanneer je overal geld gaat lenen je keihard nat kan gaan en je hebt geen rat van een makelaar of hypotheek verstrekker nodig om te beseffen dat je je huidige hypotheek over 10/20 jaar niet meer kunt betalen.

Het grote probleem van de maatschappij is dat mensen veel te naief zijn geworden.
pi_140219402
We lijken de tegenhanger van de 50plus partij wel en mag ik concluderen dat het allemaal de schuld van de ouderen (opvoeder) is en anders is met te naief?
pi_140219504
Ik als twintiger ben juist het slachtoffer van jarenlang faalbeleid. Opgeblazen huizenprijzen door schaarste gecreëerd door de overheid.

De babyboomgeneratie kon een prima huis kopen voor een betaalbare prijs, maar de jonge generatie nu moet een tophypotheek nemen om zo'n zelfde soort huis te kunnen kopen.
Dag iedereen.
pi_140220041
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:06 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Ik als twintiger ben juist het slachtoffer van jarenlang faalbeleid. Opgeblazen huizenprijzen door schaarste gecreëerd door de overheid.

De babyboomgeneratie kon een prima huis kopen voor een betaalbare prijs, maar de jonge generatie nu moet een tophypotheek nemen om zo'n zelfde soort huis te kunnen kopen.
ach jongen toch, ik moest een zommervakantie bollenpellen om een fiets te kunnen kopen. En nog een vakantie haring kaken om een stereo te kunnen bekostigen. De jochies van tegenwoordig weten niet eens meer wat dat is.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_140220247
quote:

Als twintiger al slachtoffer. :') Ach toen ik van school kwam in de jaren 80 was het ook aardig crisis.
Beetje geluk hebben met goede baan en op goede moment huis gekocht.
Geen dubbeltje op zak en net vader.
Kon toen nog op 1 salaris.
pi_140220552
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
We lijken de tegenhanger van de 50plus partij wel en mag ik concluderen dat het allemaal de schuld van de ouderen (opvoeder) is en anders is met te naief?
Oh ik geef helemaal niemand de schuld (behalve de overheid).

Het is niet de schuld van de 50 plusser of de babyboomer.
  FOK!fotograaf woensdag 21 mei 2014 @ 21:29:45 #215
13368 NiGeLaToR
pi_140220558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:18 schreef blomke het volgende:

[..]

ach jongen toch, ik moest een zommervakantie bollenpellen om een fiets te kunnen kopen. En nog een vakantie haring kaken om een stereo te kunnen bekostigen. De jochies van tegenwoordig weten niet eens meer wat dat is.
Herkenbaar! En nu rapen ze bollen met netten :P

Overigens hadden mijn ouders, hun familie en onze buren het zeker niet makkelijker dan nu. Voor 1980 huis gekocht, daarna huizenprijshalveringen etc, mega rentes, erger dan we nu gezien hebben. Zo heeft elke generatie wat. Als je nu geen honger hebt, gezond bent, droog zit en morgen een baan dan denk ik dat je tot de top 5% van de wereldpopulatie behoort :)
pi_140220597
quote:

Ik ben ook 20iger en heb die issues niet.

Het probleem is dan toch echt dat je wijst naar anderen en niet naar jezelf.
pi_140220632
quote:

[..]

Heerlijk altijd die verhalen van blomke! _O_
pi_140221260
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Laat ik heel eerlijk zijn: er is ook een generatie (iets van kort na de oorlog) die van de hele verzorgingsmaatschappij heeft geprofiteerd. Mijn vader kon op z'n 60-ste met een vorstelijk pre-VUT regeling eruit. M'n moeder heeft nooit AOW premie betaald, maar vangt al > 20 jaar.

Zat "vaders" die migraine of zo hadden als ze aan "werken" moesten denken, en vanaf hun 45-ste gedeeltelijk in de WAO zaten (aargasbaten) en voor de rest een aanvulling kregen.

Ziektekosten? Stuur maar door naar "het ziekenfonds" of je nou premie betaalde of niet.

Huren? Kunstmatig laag gehouden en volop huursubsidie.

Studeren? 500 NLG collegegeld/jaar en je kreeg een beurs voor 8 a`10 jaar, probleemloos. Daarna had je de keuze: RWW , een baan aan d euniversiteit, óf (heel uitzonderlijk) gaan werken voor je inkomen in het bedrijfsleven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_140221348
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Wil je nog meer lezen?
pi_140223006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Laat ik heel eerlijk zijn: er is ook een generatie (iets van kort na de oorlog) die van de hele verzorgingsmaatschappij heeft geprofiteerd. Mijn vader kon op z'n 60-ste met een vorstelijk pre-VUT regeling eruit. M'n moeder heeft nooit AOW premie betaald, maar vangt al > 20 jaar.

Zat "vaders" die migraine of zo hadden als ze aan "werken" moesten denken, en vanaf hun 45-ste gedeeltelijk in de WAO zaten (aargasbaten) en voor de rest een aanvulling kregen.

Ziektekosten? Stuur maar door naar "het ziekenfonds" of je nou premie betaalde of niet.

Studeren? 500 NLG collegegeld/jaar en je kreeg een beurs voor 8 a`10 jaar, probleemloos. Daarna had je de keuze: RWW , een baan aan d euniversiteit, óf (heel uitzonderlijk) gaan werken voor je inkomen in het bedrijfsleven.
Wanneer ga je beweren dat elke nederlander op zijn xste verjaardag tien kilo goud cadeau kreeg?

En de vraag der vragen, waar is dat vliegtuig, is wit een kleur en wat is jouw favoriete kleur, is Maddie gezien in Turijn en zijn we met het Nederlandse voetbalelftal nu wel of geen wereldkampioen geworden?
pi_140225400
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:23 schreef opgebaarde het volgende:

En de vraag der vragen, waar is dat vliegtuig, is wit een kleur en wat is jouw favoriete kleur, is Maddie gezien in Turijn en zijn we met het Nederlandse voetbalelftal nu wel of geen wereldkampioen geworden?
Die begrijp ik even niet...
pi_140226949
Zit je allang aan de LSD, opgebaarde?
KOOP NU EEN HUIS, ANDERS BEN JE TE LAAT!!!
pi_140232507
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben ook 20iger en heb die issues niet.

Het probleem is dan toch echt dat je wijst naar anderen en niet naar jezelf.
Laten we even realistisch zijn. Jij verdient waarschijnlijk ook meer dan de gemiddelde twintiger.

En enigsinds heeft hij gelijk de groep van tussen de 34k en 44k valt qua woonruimte overal buiten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_140260732
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Mijn buren (getrouwd stel, allebei rond de 75) zijn gewoon heel eerlijk en zeggen ronduit dat ze geluk hebben gehad en dat de tijden echt niet beter zijn geworden met de aanhoudende werkloosheid. Zeker niet als laag-opgeleiden, want dat zijn ze.

Zij heeft niet gewerkt, hij is brugwachter geweest en halen nu met AOW en pensioen toch een aardig maandsalarisje binnen. Met een eigen huis - hypotheekvrij - kunnen ze prima rondkomen.

Ik zie niet dat je met een inkomen als ambtenaar dezelfde welvaartniveau kan bereiken. Echt niet.
pi_140260898
Brugwachter wilde ik altijd al worden.
Heerlijk beroep lijkt me dat.
pi_140261530
quote:

[..]

Dit plaatje spreekt toch boekdelen?
De situatie is de laatste jaren natuurlijk wel wat gunstiger geworden voor starters, maar dit is weer voor een groot deel teniet gedaan door de beperkingen rondom de HRA en het maximale leenbedrag.

Maar als ik kijk wat voor moois je in Duitsland of Zweden kan kopen, is dat voor een jongere gewoon extreem aantrekkelijk. Zeker voor iemand als ik die houd van de natuur en het buitenleven. Zou graag een klein huisje achteraf kopen, maar zoiets is hier gewoon peperduur. In Zweden kan ik het nu al contant kopen, wat toch wel aangeeft hoe vreemd de verhoudingen zijn.
Dag iedereen.
pi_140265063
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Die begrijp ik even niet...
Je hebt natuurlijk een imago maar als dat soort shit over studeren een halve eeuw geleden gaat verkondigen. Dan kan je op die onzinnige vragen vast en zeker een interessant antwoord/visie geven
pi_140265170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:56 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit plaatje spreekt toch boekdelen?
De situatie is de laatste jaren natuurlijk wel wat gunstiger geworden voor starters, maar dit is weer voor een groot deel teniet gedaan door de beperkingen rondom de HRA en het maximale leenbedrag.

Maar als ik kijk wat voor moois je in Duitsland of Zweden kan kopen, is dat voor een jongere gewoon extreem aantrekkelijk. Zeker voor iemand als ik die houd van de natuur en het buitenleven. Zou graag een klein huisje achteraf kopen, maar zoiets is hier gewoon peperduur. In Zweden kan ik het nu al contant kopen, wat toch wel aangeeft hoe vreemd de verhoudingen zijn.
Vraag aanbod. Waarom is het daar zo wel goedkoper en blijkbaar zo betaalbaar? Je vergelijkt toch niet stiekem middle-of-nowhere met centrum Amsterdam?

Edit: humor http://www.huizenmarkt-ze(...)zenbubbel-in-zweden/
pi_140265532
Pas wanneer de arbeidsmarkt aantrekt zullen er meer mensen komen die kunnen kopen.
Tot die tijd zal hoogstens een stabilisatie optreden
  vrijdag 23 mei 2014 @ 08:14:59 #230
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140270089
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:56 schreef GeenHelpdesk het volgende:
^^ Wij zitten ook steeds vaker te denken aan een huisje kopen in Zweden. Waarschijnlijk volgende maand eens die kant op rijden.

De simpele reden dat huizen daar goedkoop zijn is natuurlijk dat ze daar wel mogen bouwen. Als ze daar 10% minder bouwvergunningen zouden geven dan er behoefte is, zou dat huisje achteraf ook 10 keer duurder zijn.
pi_140275816
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 08:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Wij zitten ook steeds vaker te denken aan een huisje kopen in Zweden. Waarschijnlijk volgende maand eens die kant op rijden.

De simpele reden dat huizen daar goedkoop zijn is natuurlijk dat ze daar wel mogen bouwen. Als ze daar 10% minder bouwvergunningen zouden geven dan er behoefte is, zou dat huisje achteraf ook 10 keer duurder zijn.
Een nog simpelere reden dat sommige huizen daar goedkoop zijn is de factor locatie, wat de mensen die roepen dat wonen te duur is in NL steevast blijven vergeten. :D
  vrijdag 23 mei 2014 @ 12:47:08 #232
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_140276108
Ik snap de klacht, "het is duur" ook niet helemaal. Als het duur is ga je of ergens anders wonen of je gaat meer geld bij elkasr sprokkelen om het wel te kopen.

Maar blijkbaar gaan de meeste vooral mekkeren hier of huizenmarkt-zeepbel etc.
pi_140276228
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik snap de klacht, "het is duur" ook niet helemaal. Als het duur is ga je of ergens anders wonen of je gaat meer geld bij elkasr sprokkelen om het wel te kopen.

Maar blijkbaar gaan de meeste vooral mekkeren hier of huizenmarkt-zeepbel etc.
Duur en goedkoop zijn idd relatieve uitspraken. Maar ik kan me goed voorstellen dat er een grote groep mensen de prijzen vergelijkt met de jaren 70 of 80 toen hun heel klein waren nog net niet geboren en het voor hun ouders wel mogelijk was om met een 1.5* modaal inkomen een 2 onder 1 kapper te financieren. Dat tijden veranderd zijn en bijvoorbeeld arbeid heel duur geworden is in NL en dat een flinke kostenpost is bij nieuwbouw.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 12:57:30 #234
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_140276432
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Duur en goedkoop zijn idd relatieve uitspraken. Maar ik kan me goed voorstellen dat er een grote groep mensen de prijzen vergelijkt met de jaren 70 of 80 toen hun heel klein waren nog net niet geboren en het voor hun ouders wel mogelijk was om met een 1.5* modaal inkomen een 2 onder 1 kapper te financieren. Dat tijden veranderd zijn en bijvoorbeeld arbeid heel duur geworden is in NL en dat een flinke kostenpost is bij nieuwbouw.
Ja ik snap het ook wel, "vroeger was het makkelijker" maar wat heb je daar je nu aan?
pi_140276497
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja ik snap het ook wel, "vroeger was het makkelijker" maar wat heb je daar je nu aan?
Geen reet maar levert wel leuke discussies op met mensen die in het verleden blijven hangen en hopen op zulke tijden. Zichzelf niet realiserend dat ze toch een keer een stap moeten maken wil men hun eigen situatie veranderen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:05:06 #236
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140276632
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:51 schreef Basp1 het volgende:
Dat tijden veranderd zijn en bijvoorbeeld arbeid heel duur geworden is in NL en dat een flinke kostenpost is bij nieuwbouw.
Heb je hier cijfers van? Ik durf te beweren dat het percentage arbeidskosten voor een nieuw huis nu aanzienlijk lager is dan in de jaren '70 en '80.
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2014 @ 13:24:41 #237
230491 Zith
pls tip
pi_140277269
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan kan je de discussie aan gaan waarom het vroeger makkelijker was en of het mogelijk is het huidige systeem zo aan te passen dat het weer makkelijker wordt. .....zoals maatschappelijke en politieke discussies nou eenmaal gaan.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 23 mei 2014 @ 14:44:17 #238
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_140279580
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:24 schreef Zith het volgende:

[..]

Dan kan je de discussie aan gaan waarom het vroeger makkelijker was en of het mogelijk is het huidige systeem zo aan te passen dat het weer makkelijker wordt. .....zoals maatschappelijke en politieke discussies nou eenmaal gaan.
Ja, zo lust ik er nog wel meer. Tijden veranderen en er zijn genoeg maatschappelijke/politieke discussies die zich met name op de toekomst focussen zonder het verleden daar bij te gebruiken.

Zoals Basp1 zegt, men blijft in het verleden hangen, loopt rondjes en netto schiet je op die manier niks op. Als individual of als overheid.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 15:26:46 #239
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140280847
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb je hier cijfers van? Ik durf te beweren dat het percentage arbeidskosten voor een nieuw huis nu aanzienlijk lager is dan in de jaren '70 en '80.
Ik weet wel zeker, het zit met name in grond. De huizenprijzen zijn veel harder gestegen dan de bouwkosten.
pi_140282886
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker, het zit met name in grond. De huizenprijzen zijn veel harder gestegen dan de bouwkosten.
Wanneer het wel met name in de grond zou zitten zou toch heel NL vol moeten staan met appartementsgebouwen want deze zouden dan echt voor een appel en een ei gemaakt kunnen worden. :D
  vrijdag 23 mei 2014 @ 16:41:36 #241
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140283007
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer het wel met name in de grond zou zitten zou toch heel NL vol moeten staan met appartementsgebouwen want deze zouden dan echt voor een appel en een ei gemaakt kunnen worden. :D
Grondprijs wordt bij appartementen ook uitgedrukt in een soort van verdiepingsfactor dus dat gaat helaas niet op. Gemeenten werken namelijk vaak met een residuele grondprijs.

Casco oplevering van een appartement kost rond de ¤1000 per m². Laten we gek doen en er ¤1500 van maken. Dan kost zo'n kippehok van 55m² zonder buitenruimte ¤82.000 en deze werden verkocht voor ¤170k in Tilburg zuid (gen smutslaan) dus reken uit je winst.
.
pi_140283036
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vraag aanbod. Waarom is het daar zo wel goedkoper en blijkbaar zo betaalbaar? Je vergelijkt toch niet stiekem middle-of-nowhere met centrum Amsterdam?

Edit: humor http://www.huizenmarkt-ze(...)zenbubbel-in-zweden/
Ja tuurlijk is het vraag en aanbod, dat snap ik zelf ik ook wel. Maar de vraag is dus te groot vergeleken met het aanbod. Veroorzaakt door gemeenten die te weinig landbouwgrond omzetten naar wonen.
En ik vergelijk Amsterdam natuurlijk niet met Zweden, want daar wil ik voor geen goud wonen. Ik zoek gewoon een normaal huisje in het buitengebied en dat heb je hier in Brabant niet voor minder dan 3 ton. Een vergelijkbaar huis in Zweden kost je 50.000 euro, en dan heb je ook veel meer grond.

Natuurlijk heeft Zweden ook tal van nadelen. De huizen zijn er meestal van hout en dat betekent meer onderhoud. Maar een simpel leventje ergens achteraf in de natuur is hier gewoon niet weggelegd voor iemand met een modaal salaris. Die kan alleen in een vinexhut wonen. Tsja dat hoeft voor mij niet, dan word ik nog liever zwerver.
Dag iedereen.
pi_140283070
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Grondprijs wordt bij appartementen ook uitgedrukt in een soort van verdiepingsfactor dus dat gaat helaas niet op. Gemeenten werken namelijk vaak met een residuele grondprijs
.
In tilburg staat bijvoorbeeld westpoint met 47 verdiepingen, de gemeente heeft dan het 47 voudige voor de vierkante meter prijs gevraagd?
pi_140283091
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In tilburg staat bijvoorbeeld westpoint met 47 verdiepingen, de gemeente heeft dan het 47 voudige voor de vierkante meter prijs gevraagd?
Westpoint zijn iig flink dure appartementen. Heb er ooit eentje van binnen gezien, ontzettend groot en een geweldig uitzicht. Voor dat uitzicht betaal je natuurlijk ook.
Maar vergeet ook niet dat zulke hoogbouw veel meer kost aan bouw, b.v. aan fundering, overdruktrappenhuis e.d.
Dag iedereen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 16:45:34 #245
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140283101
quote:

[..]

Zie mijn edit. Het is niet helemaal lineair maar in het grondprijsbeleid van de gemeente Tilburg kun je de factor terug vinden.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 16:46:50 #246
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140283149
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:45 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

Westpoint zijn iig flink dure appartementen. Heb er ooit eentje van binnen gezien, ontzettend groot en een geweldig uitzicht. Voor dat uitzicht betaal je natuurlijk ook.
En in zijn 10 jarig bestaan hebben er altijd appartementen leeggestaan. Zag trouwens laatst dat er een appartement van 144 m² voor ongeveer 150k verkocht was via een vastgoedveiling.
Die gaat daar een mooie winst op pakken.
pi_140283192
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:45 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

Ik woon ook 12 hoog en kijk er mooi op uit in de verte :P
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:49:01 #248
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_140285173
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 16:43 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

Ja tuurlijk is het vraag en aanbod, dat snap ik zelf ik ook wel. Maar de vraag is dus te groot vergeleken met het aanbod. Veroorzaakt door gemeenten die te weinig landbouwgrond omzetten naar wonen.
En ik vergelijk Amsterdam natuurlijk niet met Zweden, want daar wil ik voor geen goud wonen. Ik zoek gewoon een normaal huisje in het buitengebied en dat heb je hier in Brabant niet voor minder dan 3 ton. Een vergelijkbaar huis in Zweden kost je 50.000 euro, en dan heb je ook veel meer grond.

Natuurlijk heeft Zweden ook tal van nadelen. De huizen zijn er meestal van hout en dat betekent meer onderhoud. Maar een simpel leventje ergens achteraf in de natuur is hier gewoon niet weggelegd voor iemand met een modaal salaris. Die kan alleen in een vinexhut wonen. Tsja dat hoeft voor mij niet, dan word ik nog liever zwerver.
En woon je voor die 50000 in Zweden dan ook op fietsafstand van een grote stad, met ruim aanbod aan voorzieningen?
pi_140285938
quote:
Hoe het in Tilburg is gegaan weet ik niet, maar aan de Zuid as Amsterdam betaalden kantoorgebouwen per verdieping x m²-prijs .
pi_140287944
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:56 schreef opgebaarde het volgende:
......... maar als dat soort shit over studeren een halve eeuw geleden gaat verkondigen. Dan kan je op die onzinnige vragen vast en zeker een interessant antwoord/visie geven
Ik heb niet gezegd dat 't zo een halve eeuw geleden ging, maar wel in de tijd dat ik studeerde (35 jaar geleden). In mijn dispuut was ik de uitzondering met gaan werken in het bedrijfsleven.

Wat zeg ik, zelfs solliciteren voor je afstuderen was al een "boe, wat eng" idee. "Eerst maar een uitkering en dan een rijbewijs gaan halen", was de attitude.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')