abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:12:54 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_139007911
http://www.vandaag.be/bin(...)-riskeert-boete.html

De overheid gaat actief op zoek naar mensen die in hun woning een kamer aanbieden aan toeristen via websites als airbnb.be en couchsurfing.org. Zij krijgen een brief waarin ze op hun verplichtingen gewezen worden. Als ze geen gevolg geven aan de brief, riskeren ze een boete van 250 euro.



Op websites zoals airbnb.be en couchsurfing.org kunnen mensen hun woning, al dan niet tegen een kleine vergoeding, ter beschikking stellen van toeristen. “Iedereen die toeristen ontvangt en daar openlijk over communiceert, is verplicht om zich aan te melden bij de dienst Toeristische Vergunningen”, zegt Geert Martin van het departement Internationaal Vlaanderen, de overheidsdienst die verantwoordelijk is voor de vergunning en controle van toeristische logies.

Brandveiligheid
Er worden ook extra eisen gesteld aan de brandveiligheid van een particuliere woning als er toeristen verblijven. Zo moet er in de woning duidelijke signalisatie van evacuatiewegen aangebracht worden. Ook moet er een brandblusapparaat aanwezig zijn. De kosten om te voldoen aan de eisen kunnen hoog oplopen.

“Wie nog niet geregistreerd is, ontvangt een aanmaningsbrief”, zegt Geert Martin. “Mensen krijgen de tijd om alles in orde te brengen op het vlak van brandveiligheid en hygiëne. Als ze niet reageren, gaat het dossier naar de cel Handhaving.” En dan riskeren de ‘verhuurders’ een administratieve geldboete. “Voor alle duidelijkheid: het gaat enkel om mensen die vreemden een slaapplaats aanbieden. Wie een vriend onderdak geeft, valt niet in die categorie.”

Mensen die al jaren gebruikmaken van websites als couchsurfing.org reageren vol ongeloof op dit initiatief van de overheid.

Bezorgde couchsurfers maakten al meteen een Facebookpagina aan onder de naam 'Overheid, blijf met je poten af van couchsurfing- en airbnb-initiatieven'. "Belgen die toeristen later overnachten via Couchsurfing of Airbnb zullen voortaan bestraft worden. Stop deze waanzin!", zo luidt het.
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:14:46 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_139007962
Is dit nou bezorgde overheids betutteling of gewoon de zoveelste manier om extra belasting inkomsten te genereren?
pi_139007988
Terecht, oneerlijke concurrentie zo
pi_139007995
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Is dit nou bezorgde overheids betutteling of gewoon de zoveelste manier om extra belasting inkomsten te genereren?
Mwah, ik heb soms wel toestanden gezien op airbnb waarvan ik dacht als dat fout gaat heb je echt een probleem.
Regels mbt. brandveiligheid zijn er niet altijd voor niets. ;)

Anderzijds is het handhaven op een enkele gast die blijft slapen overdreven.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_139008014
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:15 schreef Afhaalchinees het volgende:
Terecht, oneerlijke concurrentie zo
:')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_139008071
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:16 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

:')
Ik wilde gewoon een oneliner plaatsen ja :(
pi_139008079
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:19 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Ik wilde gewoon een oneliner plaatsen ja :(
Maak er dan tenminste een goede van, dit is gewoon debiel.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_139008143
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:15 schreef Afhaalchinees het volgende:
Terecht, oneerlijke concurrentie zo
Daar komt het wel op neer ja. Punt met dit soort dingen is: waar trek je de grens. 1x iemand via Couchsurfing gratis laten logeren zal niet zo'n punt zijn, maar heb je er elk weekend 3 op zolder liggen die een bijdrage leveren, dan ben je gewoon een hotel natuurlijk, maar dan zonder dat je je aan de regels, die voor hotels gelden, houdt.
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:23:09 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139008169
Het gemoedelijke zuiden :').

Nog zo'n zwaar overtrokken onwaar cliche...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:40:23 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_139008655
AirB&B _O_

Het moge duidelijk zijn dat het vooral de hotellobby is die zich bedreigt voelt en er een stokje voor wil steken. Het zoveelste geval van een in slaap gevallen markt die door het internet wordt opgeschrikt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:41:22 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139008672
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
AirB&B _O_

Het moge duidelijk zijn dat het vooral de hotellobby is die zich bedreigt voelt en er een stokje voor wil steken. Het zoveelste geval van een in slaap gevallen markt die door het internet wordt opgeschrikt.
Ja, maar de overheid moet daar dan niet in meegaan lijkt me.

Als ik iemand op mijn bank wil laten slapen is dat mijn goed recht lijkt me. Dit zijn dingen waar de roverheid zich niet mee moet bemoeien.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:43:50 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_139008728
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar de overheid moet daar dan niet in meegaan lijkt me.

Als ik iemand op mijn bank wil laten slapen is dat mijn goed recht lijkt me. Dit zijn dingen waar de roverheid zich niet mee moet bemoeien.
Couchsurfing zouden ze sowieso niet over moeten beginnen, dat is vrijwel altijd gratis (of diegene betaald op andere manieren ;) )

AirB&B, tsja ik kan me voorstellen dat als je echt 12 maanden per jaar je huis laat verhuren aan toeristen, en je woont zelf ergens anders, dat er dan wel regels aan gebonden kunnen zijn. Maar je huis (zeker als je het gekocht hebt!) voor een paar maanden verhuren omdat je zelf op vakantie gaat moet gewoon kunnen. Je betaald er ook gewoon belasting over.

Persoonlijk zoek ik eerst kennissen op die al een tijdje op zoek zijn naar een plekje, dat is wat eerlijker. Maar toeristen leveren soms zo 120 euro per nacht op (in Amsterdam), dus ik snap wel dat mensen dat doen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:52:28 #13
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_139008901
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Couchsurfing zouden ze sowieso niet over moeten beginnen, dat is vrijwel altijd gratis (of diegene betaald op andere manieren ;) )

AirB&B, tsja ik kan me voorstellen dat als je echt 12 maanden per jaar je huis laat verhuren aan toeristen, en je woont zelf ergens anders, dat er dan wel regels aan gebonden kunnen zijn. Maar je huis (zeker als je het gekocht hebt!) voor een paar maanden verhuren omdat je zelf op vakantie gaat moet gewoon kunnen. Je betaald er ook gewoon belasting over.

Persoonlijk zoek ik eerst kennissen op die al een tijdje op zoek zijn naar een plekje, dat is wat eerlijker. Maar toeristen leveren soms zo 120 euro per nacht op (in Amsterdam), dus ik snap wel dat mensen dat doen.
120 per nacht? Wuddafack? :') Kan je toch beter in een hostel of hotel slapen voor dat geld?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_139008969
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar de overheid moet daar dan niet in meegaan lijkt me.

Als ik iemand op mijn bank wil laten slapen is dat mijn goed recht lijkt me. Dit zijn dingen waar de roverheid zich niet mee moet bemoeien.
Als jij voortdurend mensen tegen betaling bij jou laat slapen, run je in feite gewoon een hotel. Logisch dus dat dan voor jou dezelfde regels gelden als voor een hotel.
pi_139009528
Ze hebben ergens wel een punt met signalering en brandveiligheid imo
  vrijdag 18 april 2014 @ 13:19:04 #16
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_139009621
Belgische bureaucratie :')
pi_139009673
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:15 schreef dubbelsjaars het volgende:
Ze hebben ergens wel een punt met signalering en brandveiligheid imo
Waarom? Het is toch geen hotel. Dus als toerist moet je wat beter opletten voordat je ergens blijft tukken. Niet ervan uitgaan dat het allemaal goed zit (wat kennelijk wel het geval is bij hotels).

Waarom heeft de staat zo'n hekel aan eigen verantwoordelijkheid.
pi_139009815
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:21 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Waarom? Het is toch geen hotel. Dus als toerist moet je wat beter opletten voordat je ergens blijft tukken. Niet ervan uitgaan dat het allemaal goed zit (wat kennelijk wel het geval is bij hotels).

Waarom heeft de staat zo'n hekel aan eigen verantwoordelijkheid.
Ik denk niet dat als je midden in de nacht wakker wordt met overal rook om je heen dat je helder na zal kunnen denken en je je snel zal herinneren waar de uitgang is.
  vrijdag 18 april 2014 @ 13:28:16 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_139009833
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

120 per nacht? Wuddafack? :') Kan je toch beter in een hostel of hotel slapen voor dat geld?
Nee, want je hebt dan wel een eigen keuken, wasmachine, etc. Voor 120 euro per nacht praat je dan echt over een mooi gemeubileerd huis, met allemaal extra's. Games, films, boeken, etc. Vooral voor gezinnen is het aantrekkelijk. En veel scheelt het niet hoor, met een hotel. Overnachten is echt prijzig in Amsterdam. In Belgie zal het in de grote steden niet veel anders zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_139009868
Wie wil er nou naar Belgie :')
  vrijdag 18 april 2014 @ 13:41:16 #21
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_139010184
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee, want je hebt dan wel een eigen keuken, wasmachine, etc. Voor 120 euro per nacht praat je dan echt over een mooi gemeubileerd huis, met allemaal extra's. Games, films, boeken, etc. Vooral voor gezinnen is het aantrekkelijk. En veel scheelt het niet hoor, met een hotel. Overnachten is echt prijzig in Amsterdam. In Belgie zal het in de grote steden niet veel anders zijn.
Oh, ik dacht die couchsurfers etc. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_139010209
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Oh, ik dacht die couchsurfers etc. :')
Zitten toch ook wel dames bij die in natura betalen?
  vrijdag 18 april 2014 @ 13:47:42 #23
37295 Luigi
mario pls
pi_139010341
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Is dit nou bezorgde overheids betutteling of gewoon de zoveelste manier om extra belasting inkomsten te genereren?
Ik zeg waarom kiezen? Beide!

Over twee weken zitten we trouwens in een via airbnb gevonden appartementje in hartje Londen. Ideaal, veel goedkoper dan een hotel.
pi_139010408
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer ja. Punt met dit soort dingen is: waar trek je de grens. 1x iemand via Couchsurfing gratis laten logeren zal niet zo'n punt zijn, maar heb je er elk weekend 3 op zolder liggen die een bijdrage leveren, dan ben je gewoon een hotel natuurlijk, maar dan zonder dat je je aan de regels, die voor hotels gelden, houdt.
Bij couchsurfing mag je geen vergoeding vragen. Couchsurfing gaat juist om het delen van ervaringen of ideeën. Mensen die bij ons komen slapen nemen een cadeautje mee uit hun eigen land, koken een maaltijd, bieden leuk gezelschap etc. Het idee is dat ik ze wat van de stad laat zien, dat ik ze wegwijs maak in de buurt etc.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_139010560
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:50 schreef WJMW het volgende:

[..]

Bij couchsurfing mag je geen vergoeding vragen. Couchsurfing gaat juist om het delen van ervaringen of ideeën. Mensen die bij ons komen slapen nemen een cadeautje mee uit hun eigen land, koken een maaltijd, bieden leuk gezelschap etc. Het idee is dat ik ze wat van de stad laat zien, dat ik ze wegwijs maak in de buurt etc.
Bij airbnb mag dat wel. Ik zie het probleem niet zo als er af en toe eens iemand gratis komt logeren, maar als dat elk weekend het geval is, lijkt het meer op een hotel. Zeker als er een vergoeding voor wordt gevraagd.
pi_139010574
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zitten toch ook wel dames bij die in natura betalen?
Ja, in de profielen reppen zij vaak over het geven van massages.
pi_139010619
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij airbnb mag dat wel. Ik zie het probleem niet zo als er af en toe eens iemand gratis komt logeren, maar als dat elk weekend het geval is, lijkt het meer op een hotel. Zeker als er een vergoeding voor wordt gevraagd.
Daarom begrijp ik niet waarom airbnb en couchsurfing altijd samen worden genoemd. Het concept is totaal anders. Ook al zou ik ieder weekend mensen over de vloer hebben via couchsurfing, dan zou dat nog steeds niemand wat aangaan, ik verdien er niets mee. Ik heb gewoon gasten over de vloer.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_139010661
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Oh, ik dacht die couchsurfers etc. :')
couchsurfing is gratis.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_139010712
Couchsurfing is toch ook een veredelde manier voor het uitnodigen van 'gasten'. Hoe kunnen ze dat gaan verbieden?
pi_139010735
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:27 schreef dubbelsjaars het volgende:

[..]

Ik denk niet dat als je midden in de nacht wakker wordt met overal rook om je heen dat je helder na zal kunnen denken en je je snel zal herinneren waar de uitgang is.
Maar dat is toch een risico dat je weloverwogen kan nemen, wanneer je bij iemand thuis slaapt ipv hotel? Let dan beter op nooduitgangen, etc. Daarnaast is de kans uitermate klein en onnodig om hierom deze "sector" de nek om te draaien.
pi_139010811
Het wordt steeds erger.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 april 2014 @ 14:05:54 #32
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_139010898
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:21 schreef NightH4wk het volgende:
Waarom heeft de staat zo'n hekel aan eigen verantwoordelijkheid.
Omdat de kiezers gaan miepen over gebrek aan regeltjes als er twintig toeristen in een aftans krot dat men hotel noemt sterven in een brand.

"Dan moeten we niet willen met zijn allen"
"Dat dit kan in Nederland"

Dat soort dingen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_139010924
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:56 schreef WJMW het volgende:

[..]

Daarom begrijp ik niet waarom airbnb en couchsurfing altijd samen worden genoemd. Het concept is totaal anders. Ook al zou ik ieder weekend mensen over de vloer hebben via couchsurfing, dan zou dat nog steeds niemand wat aangaan, ik verdien er niets mee. Ik heb gewoon gasten over de vloer.
Ze willen kennelijk toch vaststellen of je aan de regels omtrent brandveiligheid voldoet.
pi_139010932
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat de kiezers gaan miepen over gebrek aan regeltjes als er twintig toeristen in een aftans krot dat men hotel noemt sterven in een brand.

"Dan moeten we niet willen met zijn allen"
"Dat dit kan in Nederland"

Dat soort dingen.
Mij zal je niet horen klagen.

Mjah, mensen krijgen de overheid die ze verdienen.
pi_139011204
Ze hebben het trouwens helemaal niet over verbieden of extra inkomsten genereren. Ze willen gewoon dat je huis aan de veiligheidseisen voldoen. Daar is wel wat voor te zeggen op zich.
Dit is meer een sensatiebericht
pi_139011848
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze willen kennelijk toch vaststellen of je aan de regels omtrent brandveiligheid voldoet.
ja dat is natuurlijk totale bullshit. Als vrienden van mij komen logeren dan is dat ook niet nodig. Sterker nog, als mijn vriendin en ik een kind krijgen die hier elke nacht zal slapen wordt er ook niet ineens gecontroleerd op brandveiligheid. Het is ook niet alsof er 10 mensen tegelijk komen slapen.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  vrijdag 18 april 2014 @ 14:42:58 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_139011997
Lief volk,

Wij bij de regering zijn er van overtuigd dat de hotels van dit land zo ontiegelijk slecht zijn dat elke idioot met een bank een groot gevaar oplevert voor meerdere van onze industrieën. Derhalve verbieden wij het u om uw vrienden/kennissen op bezoek te laten komen in uw eigen huis, betaald van uw bloedeigen arbeid.

Kusjes,
Vlaanderen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_139012035
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:37 schreef WJMW het volgende:

[..]

ja dat is natuurlijk totale bullshit. Als vrienden van mij komen logeren dan is dat ook niet nodig. Sterker nog, als mijn vriendin en ik een kind krijgen die hier elke nacht zal slapen wordt er ook niet ineens gecontroleerd op brandveiligheid. Het is ook niet alsof er 10 mensen tegelijk komen slapen.
De brandveiligheid moet sowieso op orde zijn.
pi_139012065
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

De brandveiligheid moet sowieso op orde zijn.
Dat is niet het punt. Als er ieder weekend vrienden komen logeren, of als ik zes kinderen heb in mijn kleine koopwoning word ik nooit gecontroleerd. Nu ik CS'ers over de vloer heb wordt het ineens een issue? Nogal willekeurig he. Daarom is veiligheid ook helemaal niet het argument maar gaat het gewoon om $$$
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_139012102
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:46 schreef WJMW het volgende:

[..]

Dat is niet het punt. Als er ieder weekend vrienden komen logeren, of als ik zes kinderen heb in mijn kleine koopwoning word ik nooit gecontroleerd. Nu ik CS'ers over de vloer heb wordt het ineens een issue? Nogal willekeurig he. Daarom is veiligheid ook helemaal niet het argument maar gaat het gewoon om $$$
Uiteraard gaat het daar om. Neemt niet weg dat jij aan die regels moet voldoen.
pi_139012119
Als deze toeristen tot de doelgroep van hotels en pensions behoorden, hadden ze daar wel overnacht.
De hotelbranche moet niet denken dat haar omzet gaat stijgen als ze dit soort initiatieven de nek omdraait.
Farts are jazz to assholes
pi_139012221
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:00 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Maar dat is toch een risico dat je weloverwogen kan nemen, wanneer je bij iemand thuis slaapt ipv hotel? Let dan beter op nooduitgangen, etc. Daarnaast is de kans uitermate klein en onnodig om hierom deze "sector" de nek om te draaien.
Het is pas een probleem als er ineens veel meer mensen in een huis slapen dan waar het eigenlijk voor bedoeld is. En dat moet je mijn inziens wel aanpakken.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_139012416
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:52 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Het is pas een probleem als er ineens veel meer mensen in een huis slapen dan waar het eigenlijk voor bedoeld is. En dat moet je mijn inziens wel aanpakken.
Okay, en in hoeverre moet je dan ook slaapfeestje/familie overnachtingen/etc. reguleren? Met kinderen erbij meer veiligheid nodig denk ik?
pi_139012470
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:59 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Okay, en in hoeverre moet je dan ook slaapfeestje/familie overnachtingen/etc. reguleren? Met kinderen erbij meer veiligheid nodig denk ik?
Dat kun je niet reguleren en moet je ook niet willen, maar je begrijpt zelf toch ook wel dat als je permanent met 20 man in een huis woont de gemeente ook gaat ingrijpen? En dat is soms wel het geval bij AirBNB vertrekjes in populaire steden.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:06:16 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_139012600
Dus als straks mijn buurvrouw een vorkje mee-prikt komt er meteen een inval van de keuringsdienst van waren en een vakbond?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_139012617
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus als straks mijn buurvrouw een vorkje mee-prikt komt er meteen een inval van de keuringsdienst van waren en een vakbond?
Nee. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:07:59 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_139012648
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Ik zie het verschil niet met een logee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_139012668
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet met een logee.
Dat zegt dan vooral wat over jou.
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:14:25 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_139012825
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zegt dan vooral wat over jou.
Dus airbnb is prima volgens de regering zolang je maar 's nachts naar binnen sluipt en 1 of al je gasten neukt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:16:21 #50
37295 Luigi
mario pls
pi_139012880
Overigens is zo'n site als airbnb grotendeels zelfreinigend voor zover ik nu kan zien. Er wordt gewerkt met gevalideerde aanbieders, reviews, financieel zit het allemaal slim in elkaar (de verhuurder krijgt zijn geld pas 24 uur nadat je zelf bent 'ingecheckt' en geen problemen hebt ervaren), etc, etc. Dit is nu typisch zoiets waar geen overheid voor nodig is geweest om het te bedenken en maken, nu niet kapot reguleren svp.
pi_139013036
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:16 schreef Luigi het volgende:
Overigens is zo'n site als airbnb grotendeels zelfreinigend voor zover ik nu kan zien. Er wordt gewerkt met gevalideerde aanbieders, reviews, financieel zit het allemaal slim in elkaar (de verhuurder krijgt zijn geld pas 24 uur nadat je zelf bent 'ingecheckt' en geen problemen hebt ervaren), etc, etc. Dit is nu typisch zoiets waar geen overheid voor nodig is geweest om het te bedenken en maken, nu niet kapot reguleren svp.
Die mensen vinden het prima om goedkoop ergens te slapen, niet iedereen maakt zich zorgen om brandveiligheid.
Echter zijn er bepaalde dingen die wel gereguleerd moeten worden. Huizen die omgebouwd worden tot herberg waar wel 40 mensen in kunnen slapen zonder daarbij horende voorzieningen te hebben. Dat soort dingen mag een overheid best aanpakken.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_139013137
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Is dit nou bezorgde overheids betutteling of gewoon de zoveelste manier om extra belasting inkomsten te genereren?
Beide. Maar vooral het laatste hoor.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:24:08 #53
37295 Luigi
mario pls
pi_139013147
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:20 schreef tofastTG het volgende:

Huizen die omgebouwd worden tot herberg waar wel 40 mensen in kunnen slapen zonder daarbij horende voorzieningen te hebben.
Nou is airbnb wel erg groot maar dit soort zaken ben ik tijdens onze zoektocht naar accomodatie niet tegen gekomen eerlijk gezegd. Zijn we weer niet eens aan het reguleren op bijna nooit voorkomende uitzonderingen?
pi_139013196
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:24 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou is airbnb wel erg groot maar dit soort zaken ben ik tijdens onze zoektocht naar accomodatie niet tegen gekomen eerlijk gezegd. Zijn we weer niet eens aan het reguleren op bijna nooit voorkomende uitzonderingen?
Volgens mij is er tot op heden nog niets gereguleerd. Ik kan me niet voorstellen dat het gemiddelde airbnb appartement aangepakt gaat worden door onze zuiderburen. Als dat wel het geval is, dan is dat inderdaad een kwalijke zaak.
Vooralsnog geef ik alleen aan dat er wel een aantal uitzonderingen zijn waar wel gehandhaafd mag worden.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:27:37 #55
37295 Luigi
mario pls
pi_139013261
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:25 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Volgens mij is er tot op heden nog niets gereguleerd. Ik kan me niet voorstellen dat het gemiddelde airbnb appartement aangepakt gaat worden door onze zuiderburen. Als dat wel het geval is, dan is dat inderdaad een kwalijke zaak.
Nouja, verplichtingen leg je natuurlijk niet op aan de uitzonderingen maar aan iedereen. De goeden die lijden onder de kwaden, zeg maar. Als dat betekent dat je straks als goedwillende particulier dure certificaten en voorzieningen moet treffen is er weer een leuk initiatief de nek omgedraaid.
pi_139013678
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus airbnb is prima volgens de regering zolang je maar 's nachts naar binnen sluipt en 1 of al je gasten neukt.
Dan betalen die gasten ook hè. Maar dan in natura.
  vrijdag 18 april 2014 @ 16:21:25 #57
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_139015025
Dus als er iemand komt slapen heb ik een horecavergunning nodig, maar als er iemand komt eten niet? Vlaanderen op zijn smalst weer dit. :')

En ja, ik noem dan toch al die mensen "vrienden", kunnen die ambtenaren ook weer rustig slapen.
pi_139015680
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:29 schreef Tassendief het volgende:
Wie wil er nou naar Belgie :')
Mooiste land van de lage landen.
Ура для россии
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:05:42 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_139016470
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:21 schreef DarkAccountant het volgende:
Dus als er iemand komt slapen heb ik een horecavergunning nodig, maar als er iemand komt eten niet? Vlaanderen op zijn smalst weer dit. :')

En ja, ik noem dan toch al die mensen "vrienden", kunnen die ambtenaren ook weer rustig slapen.
Net zoals dat je op Koninginnedag geen eten mag serveren. Behalve aan vrienden. Dus komt er iemand aan je tafeltje voor een pannenkoek dan schud je ze de hand. Komen ze achter je tafel staan. En geven ze je die 2 euro die ze toen die ene keer van je geleend hadden.

Wat een onzinwetten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_139017824
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:21 schreef DarkAccountant het volgende:
En ja, ik noem dan toch al die mensen "vrienden", kunnen die ambtenaren ook weer rustig slapen.
Dat werkt niet, je kamer aanbieden op een platform valt gelijk hieronder.

Vooralsnog gaat het over brandveiligheid. Een rookmelder en brandblusser hebben lijkt me nu niet echt een probleem. De meeste verzekeringen eisen dit al.
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:50:04 #61
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_139017985
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:45 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat werkt niet, je kamer aanbieden op een platform valt gelijk hieronder.

Vooralsnog gaat het over brandveiligheid. Een rookmelder en brandblusser hebben lijkt me nu niet echt een probleem. De meeste verzekeringen eisen dit al.
Rookmelder is voor zover ik weet al verplicht in elk appartement, brandblusser waarschijnlijk in de gang?

Maar waarom koppelen ze dit nu aan dingen zoals couchsurfing? Je mag niet te veel mensen tegelijk laten overnachten bij jou thuis of wat is nu eigenlijk het idee hierachter? :')
pi_139018135
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:50 schreef DarkAccountant het volgende:
Maar waarom koppelen ze dit nu aan dingen zoals couchsurfing? Je mag niet te veel mensen tegelijk laten overnachten bij jou thuis of wat is nu eigenlijk het idee hierachter?
Bescherming van toeristen. Als je jouw kamer aanbiedt aan vreemden moet het voldoen aan brandveiligheid. Zo raar klinkt dat toch niet?
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:56:59 #63
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_139018180
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:55 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Bescherming van toeristen. Als je jouw kamer aanbiedt aan vreemden moet het voldoen aan brandveiligheid. Zo raar klinkt dat toch niet?
Het moet nu al voldoen aan veiligheidsnormen (toch als je huurt/verhuurt). Dat is voor mijn eigen veiligheid, niet voor wie er een nachtje komt slapen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:00:02 #64
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_139018264
België :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Zo.
En altijd het laatste woord.
pi_139018316
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:56 schreef DarkAccountant het volgende:
Het moet nu al voldoen aan veiligheidsnormen (toch als je huurt/verhuurt). Dat is voor mijn eigen veiligheid, niet voor wie er een nachtje komt slapen.
Dan is er toch ook geen probleem?
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:06:04 #66
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_139018434
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:02 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dan is er toch ook geen probleem?
Jawel, want nu kan ik dus theoretisch gezien een boete krijgen als ik net een oud huis heb gekocht dat ik wil renoveren en ik laat er een nachtje een Spanjaard overnachten terwijl ik geen brandblusser heb of zo.

(Nou ja, ik ken de details van het voorstel niet, maar je snapt wel waar ik naartoe wil. :P )
pi_139018599
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:06 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Jawel, want nu kan ik dus theoretisch gezien een boete krijgen als ik net een oud huis heb gekocht dat ik wil renoveren en ik laat er een nachtje een Spanjaard overnachten terwijl ik geen brandblusser heb of zo.

(Nou ja, ik ken de details van het voorstel niet, maar je snapt wel waar ik naartoe wil. :P )
quote:
“Iedereen die toeristen ontvangt en daar openlijk over communiceert, is verplicht om zich aan te melden bij de dienst Toeristische Vergunningen”
Dit decreet is er al een aantal jaar en wordt nu actief nagevolgd naar blijkt. Je huis brandveilig en het is klaar. Als je huurt of in een appartementen complex woont dan voldoe je er volgens mij al aan. De meesten snappen het volgens mij gewoon niet :').
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:15:52 #68
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_139018659
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:12 schreef Speculant. het volgende:

[..]

[..]

Dit decreet is er al een aantal jaar en wordt nu actief nagevolgd naar blijkt. Je huis brandveilig en het is klaar. Als je huurt of in een appartementen complex woont dan voldoe je er volgens mij al aan. De meesten snappen het volgens mij gewoon niet :').
Wat zijn "toeristen" dan volgens jou? Iedereen die bij jou komt slapen? Of moeten ze uit het buitenland komen?

Het is toch gewoon een beetje een onzinnig voorstel, noem het dan "verbeterde brandveiligheidseisen" of zo, maar niet "we gaan nu boetes geven aan mensen die andere mensen bij hen thuis uitnodigen".
pi_139019083
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:15 schreef DarkAccountant het volgende:
Wat zijn "toeristen" dan volgens jou? Iedereen die bij jou komt slapen? Of moeten ze uit het buitenland komen?

Het is toch gewoon een beetje een onzinnig voorstel, noem het dan "verbeterde brandveiligheidseisen" of zo, maar niet "we gaan nu boetes geven aan mensen die andere mensen bij hen thuis uitnodigen".
Het is geen voorstel maar iets wat al jaren van kracht is..

Je kamer aanbieden via welk eender platform valt hieronder. Zodra je dat doet moet je verblijf voldoen aan de brandveiligheidseisen dat is alles. Als je dat weigert krijg je een boete. Ik zie het probleem niet hoor. Weten dat je gasleidingen oke zijn, er een brandblusser aanwezig is en een rookmelder ophangt is dat zo erg?
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:38:06 #70
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_139019240
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:32 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Het is geen voorstel maar iets wat al jaren van kracht is..

Je kamer aanbieden via welk eender platform valt hieronder. Zodra je dat doet moet je verblijf voldoen aan de brandveiligheidseisen dat is alles. Als je dat weigert krijg je een boete. Ik zie het probleem niet hoor. Weten dat je gasleidingen oke zijn, er een brandblusser aanwezig is en een rookmelder ophangt is dat zo erg?
Het gaat er gewoon om dat die dienst "Toeristische Vergunningen" zich hier mee gaat bemoeien en dat er gedreigd wordt met boetes. Ik heb hier zo vaak vrienden laten slapen, op de zetel, op een matje op de vloer in een slaapzak, en ook wel eens een vrouwtje bij mij in bed. :P

Kom er dan niet als "stoere ambtenaar" op die manier tussen om even te laten zien wie je bent hé. Je hebt al een verplichte brandverzekering, verander dan de voorwaarden als dat echt moet. Maar nu laten ze uitschijnen alsof ze de KGB of zo zijn en mensen gaan opsporen via het internet. Hou dan toch gewoon je mond.
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:39:27 #71
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_139019277
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:15 schreef Afhaalchinees het volgende:
Terecht, oneerlijke concurrentie zo
couch surfing sowieso niet. Dat is voor mensen die gratis een slaapplek aanbieden. Is niet anders dan een vriend die via email vraagt of ie een nachtje op je bank mag slapen.

Stel ik ga stappen met mijn neef die in een andere stad woont. Na een lange avond val kabinet in zijn woonkamer in slaap op de bank. Te dronken om nog 150km te gaan rijden. Moet hij dan de Belgische overheid hiervoor financieel vergoeden?

Als je een one night stand op pikt uit de kroeg. En die blijft slapen. Ga je daar dan extra belasting over betalen?
pi_139019687
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:38 schreef DarkAccountant het volgende:
Het gaat er gewoon om dat die dienst "Toeristische Vergunningen" zich hier mee gaat bemoeien en dat er gedreigd wordt met boetes. Ik heb hier zo vaak vrienden laten slapen, op de zetel, op een matje op de vloer in een slaapzak, en ook wel eens een vrouwtje bij mij in bed.
Je valt er ook niet onder als je dat doet. Couchsurfing is niet het uitnodigen van vrienden he.
  vrijdag 18 april 2014 @ 19:01:29 #73
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_139019942
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:52 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Je valt er ook niet onder als je dat doet. Couchsurfing is niet het uitnodigen van vrienden he.
Hoe bepaal jij wie mijn vrienden zijn?
pi_139021142
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:00 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Maar dat is toch een risico dat je weloverwogen kan nemen, wanneer je bij iemand thuis slaapt ipv hotel? Let dan beter op nooduitgangen, etc. Daarnaast is de kans uitermate klein en onnodig om hierom deze "sector" de nek om te draaien.
Voor deze zeldzame keer ben ik overtuigd ;)
pi_139035546
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:12 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.vandaag.be/bin(...)-riskeert-boete.html

De overheid gaat actief op zoek naar mensen die in hun woning een kamer aanbieden aan toeristen via websites als airbnb.be en couchsurfing.org. Zij krijgen een brief waarin ze op hun verplichtingen gewezen worden. Als ze geen gevolg geven aan de brief, riskeren ze een boete van 250 euro.

[ afbeelding ]

Op websites zoals airbnb.be en couchsurfing.org kunnen mensen hun woning, al dan niet tegen een kleine vergoeding, ter beschikking stellen van toeristen. “Iedereen die toeristen ontvangt en daar openlijk over communiceert, is verplicht om zich aan te melden bij de dienst Toeristische Vergunningen”, zegt Geert Martin van het departement Internationaal Vlaanderen, de overheidsdienst die verantwoordelijk is voor de vergunning en controle van toeristische logies.

Brandveiligheid
Er worden ook extra eisen gesteld aan de brandveiligheid van een particuliere woning als er toeristen verblijven. Zo moet er in de woning duidelijke signalisatie van evacuatiewegen aangebracht worden. Ook moet er een brandblusapparaat aanwezig zijn. De kosten om te voldoen aan de eisen kunnen hoog oplopen.

“Wie nog niet geregistreerd is, ontvangt een aanmaningsbrief”, zegt Geert Martin. “Mensen krijgen de tijd om alles in orde te brengen op het vlak van brandveiligheid en hygiëne. Als ze niet reageren, gaat het dossier naar de cel Handhaving.” En dan riskeren de ‘verhuurders’ een administratieve geldboete. “Voor alle duidelijkheid: het gaat enkel om mensen die vreemden een slaapplaats aanbieden. Wie een vriend onderdak geeft, valt niet in die categorie.”

Mensen die al jaren gebruikmaken van websites als couchsurfing.org reageren vol ongeloof op dit initiatief van de overheid.

Bezorgde couchsurfers maakten al meteen een Facebookpagina aan onder de naam 'Overheid, blijf met je poten af van couchsurfing- en airbnb-initiatieven'. "Belgen die toeristen later overnachten via Couchsurfing of Airbnb zullen voortaan bestraft worden. Stop deze waanzin!", zo luidt het.
Prima als ze commerciële verhuur zonder de juiste vergunningen willen aanpakken maar laat de couchsurfers die met gesloten beursen werken met rust.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139035568
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Net zoals dat je op Koninginnedag geen eten mag serveren.
Leg eens uit?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139035578
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat de kiezers gaan miepen over gebrek aan regeltjes als er twintig toeristen in een aftans krot dat men hotel noemt sterven in een brand.

"Dan moeten we niet willen met zijn allen"
"Dat dit kan in Nederland"

Dat soort dingen.
Ja leuk. Laten we dan ook zwemmen in open water compleet verbieden omdat er af en toe iemand verzuipt, 9 op 10 keer iemand die niet goed kan zwemmen. Toppie. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 19 april 2014 @ 07:35:25 #78
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_139036630
Zij denken vast: als ze couchsurfing en airB&B de nek omgedraaid krijgen, komen er vast meer betalende klanten.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_139039271
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer ja. Punt met dit soort dingen is: waar trek je de grens. 1x iemand via Couchsurfing gratis laten logeren zal niet zo'n punt zijn, maar heb je er elk weekend 3 op zolder liggen die een bijdrage leveren, dan ben je gewoon een hotel natuurlijk, maar dan zonder dat je je aan de regels, die voor hotels gelden, houdt.
Precies.
pi_139044227
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:29 schreef Tassendief het volgende:
Wie wil er nou naar Belgie :')
Ik zal je zeggen: Ik heb getwijfeld over België, omdat iedereen daar lacht.
pi_139061873
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:26 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Precies.
De verantwoordelijke minister heeft het nu ook op deze manier toegelicht. Stond vandaag op de Belgische TT.
pi_139065838
Dat airbnb moet zich gewoon aan de wet houden lijkt mij, zoals iedere B&B (ik ken de site niet goed)

Wat couchsurfing hier mee te maken heeft ontgaat mij volledig. Dat zijn gewoon mensen die privé besluiten om bij elkaar te overnachten.
pi_139066115
Ah, ze hebben weer een manier gevonden om mensen wat geld te kunnen aftroggelen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_139066179
Couchsurfing valt niet onder het Vlaamse logiesdecreet voor zover het geen commercieel gebeuren is. Dat heeft het kabinet van Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois vrijdag onderstreept. De minister wijst er overigens op dat de discussie enkel slaat op de toepassing van een decreet dat op het einde van de vorige regeerperiode eenparig is goedgekeurd in het Vlaams parlement. Op het kabinet van Bourgeois beklemtoont men dat de minister geen nieuw initiatief heeft genomen. “Wat gebeurt is, is de toepassing van een decreet over het aanbieden van toeristische diensten dat al sinds het einde van de vorige regeerperiode bestaat en eenparig is goedgekeurd in het Vlaams parlement, dus ook door de partij van mevrouw Lieten”, zo klonk het vrijdag op het kabinet. Couchsurfing was toen nog niet in bredere kringen doorgedrongen, maar in de ogen van Bourgeois valt deze trend niet onder het decreet, voor zover het geen commercieel gebeuren is en er geen betaling plaatsvindt. Het Vlaamse Toeristische Logiesdecreet heeft immers enkel betrekking op logies “die worden aangeboden aan de toeristische markt”, beklemtoont men op het kabinet. Vrijdag meldde Gazet van Antwerpen dat de Vlaamse administratie actief op zoek gaat naar mensen die in hun woning een kamer aanbieden aan toeristen en daar openlijk over communiceren. Ze moeten zich aanmelden bij de dienst Toeristische Vergunningen.

Bron: http://nl.metrotime.be/20(...)-niet-onder-decreet/
  zondag 20 april 2014 @ 11:36:21 #85
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139067694
Nog afgezien van wie er zo idioot en pauper genoeg is om naar zo'n AirB&B te gaan vind ik wel dat de regering een punt heeft. Als een hele sector zich aan regulaties moet houden dan is het natuurlijk absurd om dat voor deze B&B paupers niet te laten gelden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_139075299
quote:
7s.gif Op zondag 20 april 2014 11:36 schreef Voorschrift het volgende:
Nog afgezien van wie er zo idioot en pauper genoeg is om naar zo'n AirB&B te gaan vind ik wel dat de regering een punt heeft. Als een hele sector zich aan regulaties moet houden dan is het natuurlijk absurd om dat voor deze B&B paupers niet te laten gelden.
Volgens mij gaan de mensen die naar zo'n AirB&B gaan niet erheen omdat het goedkoop is maar omdat het wat persoonlijker is dan een hotel.
pi_139078972
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 16:24 schreef Rurik het volgende:

[..]

Volgens mij gaan de mensen die naar zo'n AirB&B gaan niet erheen omdat het goedkoop is maar omdat het wat persoonlijker is dan een hotel.
Alsof er geen B&B's zijn die wat persoonlijker zijn en zich wel aan de regels houden...
  zondag 20 april 2014 @ 18:42:41 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_139080451
Als je een gast laat slapen dan mag en kan daar niets van gezegd worden, laat ze maar eens een boete geven .

Als je een kennis uitnodigt is heel normaal, het is hier Noord-korea niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_139080572
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:42 schreef michaelmoore het volgende:
Als je een gast laat slapen dan mag en kan daar niets van gezegd worden
Dat doen ze dan ook niet.
pi_139081089
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 16:24 schreef Rurik het volgende:

[..]

Volgens mij gaan de mensen die naar zo'n AirB&B gaan niet erheen omdat het goedkoop is maar omdat het wat persoonlijker is dan een hotel.
Hm denk dat air b&b's toch vooral (jonge) mensen trekken met een beperkt budget. Voor een echte b&b betaal je in een stad al gauw 100 euro/ nacht, een air b&b kost daar misschien een vierde van ofzo?
Ik heb een tijdje couchsurfers ontvangen thuis en dat waren vooral studenten.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_139081146
En het zal vooral goedkoper zijn omdat ze zich niet aan allerlei regels houden waar hotels en b&b's zich wel aan moeten houden.
pi_139081516
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 18:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof er geen B&B's zijn die wat persoonlijker zijn en zich wel aan de regels houden...
Dat zeg ik toch niet? :')
pi_139081650
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:02 schreef Rurik het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? :')
Het gaat gewoon om de prijs en niet om dat geneuzel van persoonlijk en gemoedelijk.
pi_139081811
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 19:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat gewoon om de prijs en niet om dat geneuzel van persoonlijk en gemoedelijk.
Op de site staat het profiel van de persoon die z'n huis/kamer aanbiedt, ik kan me voorstellen dat mensen dat aantrekt. Een soort couchsurfing met een commercieel tintje.
pi_139083507
quote:
7s.gif Op zondag 20 april 2014 11:36 schreef Voorschrift het volgende:
Nog afgezien van wie er zo idioot en pauper genoeg is om naar zo'n AirB&B te gaan vind ik wel dat de regering een punt heeft. Als een hele sector zich aan regulaties moet houden dan is het natuurlijk absurd om dat voor deze B&B paupers niet te laten gelden.
Daar kun je echt hele mooie en leuke dingen op vinden. Weer eens wat anders dan die cliché hotels.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 20 april 2014 @ 19:55:51 #96
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_139084755
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 02:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg eens uit?
Je mag geen zelf klaargemaakte etenswaren serveren. Ze zijn bang dat er bedorven of niet goed doorgebakken spullen worden opgediend. Misschien dat ze voor pannenkoeken de andere kant uit kijken maar toen ik kroketten aan het verkopen was had ik politie aan mijn broek
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 20 april 2014 @ 20:34:59 #97
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_139087284
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:29 schreef Tassendief het volgende:
Wie wil er nou naar Belgie :')
Gent O+
Brugge O+
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_139093828
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 19:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je mag geen zelf klaargemaakte etenswaren serveren. Ze zijn bang dat er bedorven of niet goed doorgebakken spullen worden opgediend. Misschien dat ze voor pannenkoeken de andere kant uit kijken maar toen ik kroketten aan het verkopen was had ik politie aan mijn broek
In ieder geval doet de politie in België nog iets, in Nederland is het tegenwoordig het wilde westen. Zie alle idioten in het verkeer die vrolijk verder kunnen gaan en anderen schade berokkenen (financiëel en lichamelijk). Ik spreek hierbij het vermoeden uit dat we genoeg mensen in blauw hebben maar dat die onvoldoende handig worden ingezet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139093965
quote:
7s.gif Op zondag 20 april 2014 11:36 schreef Voorschrift het volgende:
Nog afgezien van wie er zo idioot en pauper genoeg is om naar zo'n AirB&B te gaan vind ik wel dat de regering een punt heeft. Als een hele sector zich aan regulaties moet houden dan is het natuurlijk absurd om dat voor deze B&B paupers niet te laten gelden.
Ik weet niet zeker wat met AirB&B wordt bedoeld maar ik neem aan dat jij het slapen bij elkander met gesloten beursen, wat couchsurfing is, niet pauperig en idioot vindt? Dat doen hele normale, goed opgeleide, beschaafde mensen ook, niet zozeer omdat het wat geld uitspaart maar omwille van sociale aspecten. En ja, dan krijg je ook wel eens onaangename verrassingen maar ook aangename verrassingen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 20 april 2014 @ 22:52:55 #100
37295 Luigi
mario pls
pi_139094059
Onaangename verassingen. Oei. Dat moeten we niet willen met z'n allen natuurlijk.

Alle risico's naar 0. En rap wat.
  zondag 20 april 2014 @ 22:54:06 #101
132605 kawotski
Il Dottore
pi_139094111
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer ja. Punt met dit soort dingen is: waar trek je de grens. 1x iemand via Couchsurfing gratis laten logeren zal niet zo'n punt zijn, maar heb je er elk weekend 3 op zolder liggen die een bijdrage leveren, dan ben je gewoon een hotel natuurlijk, maar dan zonder dat je je aan de regels, die voor hotels gelden, houdt.
Ik doe af en toe ook wat computerwerkzaamheden, reparaties, installaties voor vrienden en kennissen omdat ik niet wil dat ze een poot uitgedraaid worden door de prutsers bij de pc shops. Daar heeft de overheid zich verder niet mee te bemoeien imho.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 20 april 2014 @ 23:08:21 #102
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139095000
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 22:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik doe af en toe ook wat computerwerkzaamheden, reparaties, installaties voor vrienden en kennissen omdat ik niet wil dat ze een poot uitgedraaid worden door de prutsers bij de pc shops. Daar heeft de overheid zich verder niet mee te bemoeien imho.
Vraag jij daar geld voor? Zoiets doe je normaal gesproken toch met gesloten beursen? Jij helpt hen een handje met hun computer, zij helpen jou eens met iets anders. Niets mis mee. Ik zou zelf zoiets doen zonder er geld voor te vragen of aan te nemen. Ze mogen me eens een keer uit eten nemen of iets dergelijks of mij helpen met iets wat zij goed kunnen en wat ik niet kan. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 20 april 2014 @ 23:11:02 #103
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139095145
quote:
7s.gif Op zondag 20 april 2014 22:52 schreef Luigi het volgende:
Onaangename verassingen. Oei. Dat moeten we niet willen met z'n allen natuurlijk.

Alle risico's naar 0. En rap wat.
Zolang het met gesloten beursen gebeurt en het om het sociale aspect gaat moet de overheid zich er inderdaad niet mee bemoeien. Zogauw er misbruik van wordt gemaakt en er wel geld voor wordt gevraagd dan is het handel en moeten ze aan bepaalde regels voldoen en een vergunning hebben maar in dat geval is het geen couchsurfing. Ik volg het dan ook niet helemaal. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139095301
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zogauw er wel geld voor wordt gevraagd dan is het handel
En wat heeft de overheid daarin te zeggen? Als ik wil handelen met iemand, doe ik dat, daar heb ik helemaal geen bemoeizuchtig instituut voor nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 20-04-2014 23:19:27 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 20 april 2014 @ 23:30:32 #105
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139095968
quote:
9s.gif Op zondag 20 april 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En wat heeft de overheid daarin te zeggen?
Belasting.
Ons systeem zou ineenstorten als iedereen belasting zou mijden. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139095981
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ons systeem zou ineenstorten als iedereen belasting zou mijden. ;)
Hoe eerder hoe beter.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 20 april 2014 @ 23:31:32 #107
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139096014
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 23:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe eerder hoe beter.
Die opmerking verwachtte ik. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 21 april 2014 @ 04:44:51 #108
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_139101387
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In ieder geval doet de politie in België nog iets, in Nederland is het tegenwoordig het wilde westen. Zie alle idioten in het verkeer die vrolijk verder kunnen gaan en anderen schade berokkenen (financiëel en lichamelijk). Ik spreek hierbij het vermoeden uit dat we genoeg mensen in blauw hebben maar dat die onvoldoende handig worden ingezet.
Noahh das nie zo plezant, eh Gertje?

Geen land in de wereld met meer kleinzerige regeltjes en de toepassende macht kinderjufjes dan Nederland. Ik woon nu weer even in Thailand. Dat is pas het wilde westen, jong. En zelfs hier is het beter geregeld dan menigeen Afrikaans land.

Dus kalm aan een beetje, regelroeptoeter. Voordat je jezelf betrapt op de politie te bellen als je buurman niet precies de juiste tint groen gebruikt voor zijn voordeur.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_139101464
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:29 schreef Tassendief het volgende:
Wie wil er nou naar Belgie :')
Wereldvreemd zijn. :')
Of wacht, dit is NWS en geen KLB. |:(
pi_139101492
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:16 schreef Luigi het volgende:
Overigens is zo'n site als airbnb grotendeels zelfreinigend voor zover ik nu kan zien. Er wordt gewerkt met gevalideerde aanbieders, reviews, financieel zit het allemaal slim in elkaar (de verhuurder krijgt zijn geld pas 24 uur nadat je zelf bent 'ingecheckt' en geen problemen hebt ervaren), etc, etc. Dit is nu typisch zoiets waar geen overheid voor nodig is geweest om het te bedenken en maken, nu niet kapot reguleren svp.
_O-

Alsof dit met iets anders te maken heeft dan belangenbehartiging van de gevestigde orde.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_139101530
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 22:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik doe af en toe ook wat computerwerkzaamheden, reparaties, installaties voor vrienden en kennissen omdat ik niet wil dat ze een poot uitgedraaid worden door de prutsers bij de pc shops. Daar heeft de overheid zich verder niet mee te bemoeien imho.
Dan stel ik voor dat alle werkzaamheden in de bouw, tuinbouw en aan de lopende band voortaan in het zwart voor een paar euro per uur worden uitgevoerd door Bulgaren en Moldaviërs. Daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien. En mensen willen goedkope wegen, groenten & fruit en vlees.
  maandag 21 april 2014 @ 10:13:12 #112
132605 kawotski
Il Dottore
pi_139102859
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 06:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan stel ik voor dat alle werkzaamheden in de bouw, tuinbouw en aan de lopende band voortaan in het zwart voor een paar euro per uur worden uitgevoerd door Bulgaren en Moldaviërs. Daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien. En mensen willen goedkope wegen, groenten & fruit en vlees.
Opzich niet nee, verzinnen ze maar een andere manier om aan inkomsten te komen. Sowieso is belasting op andermans arbeid maar een vreemde vorm van geld innen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_139102967
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:13 schreef kawotski het volgende:

[..]

Opzich niet nee, verzinnen ze maar een andere manier om aan inkomsten te komen. Sowieso is belasting op andermans arbeid maar een vreemde vorm van geld innen.
Gelijke monniken, gelijke kappen ben ik wel voorstander van. Niet het een wel en het andere niet.
  maandag 21 april 2014 @ 10:25:01 #114
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_139103054
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 06:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan stel ik voor dat alle werkzaamheden in de bouw, tuinbouw en aan de lopende band voortaan in het zwart voor een paar euro per uur worden uitgevoerd door Bulgaren en Moldaviërs. Daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien. En mensen willen goedkope wegen, groenten & fruit en vlees.
Dat is werken in dienstverband. Als een vriend jouw deur komt schilderen en je hem betaalt voor de verf en hem eventueel nog een maaltijd voorschotelt zodat het een gezellige avond wordt, dan heeft geen overheid zich daar imo mee te bemoeien.
pi_139103087
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:25 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Dat is werken in dienstverband. Als een vriend jouw deur komt schilderen en je hem betaalt voor de verf en hem eventueel nog een maaltijd voorschotelt zodat het een gezellige avond wordt, dan heeft geen overheid zich daar imo mee te bemoeien.
En als ik een bekende de hele dag laat klussen voor 100 euro?
  maandag 21 april 2014 @ 10:35:55 #116
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_139103268
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 10:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

En als ik een bekende de hele dag laat klussen voor 100 euro?
Couchsurfing is in principe gratis hé. Dat is het hele idee erachter. Natuurlijk zal er wel eens iets betaald worden, maar ik dacht dat de oorspronkelijke gedachte was dat de persoon die je uitnodigde gewoon een maaltijd klaarmaakte bij je thuis. Zo kon je dan heerlijke Baskische visgerechten op je bord krijgen, bijvoorbeeld.

Ik weet niet in hoeverre het inmiddels misschien veranderd is, want voor mij is het ook al wel een aantal jaren geleden. Maar om hier als overheid nu zo tegen op te treden, tjonge jonge zeg dan ben je toch wel zielig.
pi_139103293
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:35 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Couchsurfing is in principe gratis hé. Dat is het hele idee erachter. Natuurlijk zal er wel eens iets betaald worden, maar ik dacht dat de oorspronkelijke gedachte was dat de persoon die je uitnodigde gewoon een maaltijd klaarmaakte bij je thuis. Zo kon je dan heerlijke Baskische visgerechten op je bord krijgen, bijvoorbeeld.

Ik weet niet in hoeverre het inmiddels misschien veranderd is, want voor mij is het ook al wel een aantal jaren geleden. Maar om hier als overheid nu zo tegen op te treden, tjonge jonge zeg dan ben je toch wel zielig.
Dit gaat ook niet over CS maar over Airbnb. Dat laatste is niet gratis.
  maandag 21 april 2014 @ 10:39:53 #118
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_139103347
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 10:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dit gaat ook niet over CS maar over Airbnb. Dat laatste is niet gratis.
Dat ken ik ook niet.
pi_139103386
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 10:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

En als ik een bekende de hele dag laat klussen voor 100 euro?
iets tussen hem en jou.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139103400
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 10:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

iets tussen hem en jou.
Dan beter de IB gewoon afschaffen.
  maandag 21 april 2014 @ 10:43:02 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_139103413
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 10:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

En als ik een bekende de hele dag laat klussen voor 100 euro?
volgende keer doe jij wat terug voor 100 euro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_139103430
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 10:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan beter de IB gewoon afschaffen.
De groep (nu Duo?) of de belasting?

beide voor. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139103435
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

volgende keer doe jij wat terug voor 100 euro
Neuh, ik betaal gewoon voor de verrichte arbeid.
pi_139103446
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 10:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De groep (nu Duo?) of de belasting?

beide voor. ^O^
Beide ^O^
  maandag 21 april 2014 @ 10:57:27 #125
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_139103737
gewoon :')
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_139114949
ghehe in de halve wereld slaap je bij diegene in bed, op de grond of waar het maar uit komt, maar hier moet couchsurfing professioneel worden zeker.
  maandag 21 april 2014 @ 17:44:27 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_139115460
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:15 schreef Afhaalchinees het volgende:
Terecht, oneerlijke concurrentie zo
Waarschijnlijk zit dit er ook achter inderdaad. Een lobby die zegt dat ze last hebben van 'oneerlijke concurrentie'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 21 april 2014 @ 17:57:15 #128
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_139115803
Neelie Kroes kom er maar in met kartel in de hand werkende acties vanuit de overheid.
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:53:35 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_139143110
quote:
quote:
Online housing rental service Airbnb is facing off against New York’s top attorney in court on Tuesday amid a backlash against the company from local governments across the US.

New York attorney general Eric Schneiderman is seeking more information about Airbnb users who illegally rent New York City apartments on the site. Airbnb rejected the initial subpoena in October and has been battling state officials since.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:55:56 #130
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_139146646
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:01 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat kun je niet reguleren en moet je ook niet willen, maar je begrijpt zelf toch ook wel dat als je permanent met 20 man in een huis woont de gemeente ook gaat ingrijpen? En dat is soms wel het geval bij AirBNB vertrekjes in populaire steden.
Dat kan je prima reguleren, maar dat kost een hoop geld. Dit levert de staat geen geld op en dat is het enige dat telt.
  zondag 30 november 2014 @ 21:48:13 #131
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_147163757
Hoe zit het dan met de regulering in Amsterdam?
Op de website van Airbnb zie je niet wat de lokale wetten zijn voor Amsterdam qua onderhuur.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_147175333
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:48 schreef corehype het volgende:
Hoe zit het dan met de regulering in Amsterdam?
Op de website van Airbnb zie je niet wat de lokale wetten zijn voor Amsterdam qua onderhuur.
Die hebben inderdaad strikte regels opgesteld waaronder je mag verhuren als consument zonder vergunning. Echter houdt niemand zich aan die regels, dus de vraag is hoe lang dit nog zo blijft.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_147175982
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:29 schreef Tassendief het volgende:
Wie wil er nou naar Belgie :')
Blijf jij maar lekker in Nederland dan. Ik woon hier sinds 2 jaar met veel plezier. Onwaarschijnlijk dat ik terug naar Nederland kom.
Als je de kans hebt om te vertrekken uit Nederland en je blijft er toch wonen, dan wìl je gewoon uitgemolken worden.
En maar klagen. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')