abonnement Unibet Coolblue
pi_138973962


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page
• Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van FOK!kers

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
Lambo of Rekt
pi_138973968
Ik speel het dus voor het eerst weer in 12 jaar :P
Lambo of Rekt
  donderdag 17 april 2014 @ 12:06:31 #3
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_138974502
Ik ben net een paar dagen terug voor het eerst gaan spelen. Leuk spel. Die seinen had ik nog niet ontdekt dus ik zat gewoon heel veel spoor te bouwen.
Ik snap ook niet hoe je de view kan draaien.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:06:55 #4
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138974514
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:06 schreef borbit het volgende:
Ik snap ook niet hoe je de view kan draaien.
Niet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138974768
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:06 schreef borbit het volgende:
Ik ben net een paar dagen terug voor het eerst gaan spelen. Leuk spel. Die seinen had ik nog niet ontdekt dus ik zat gewoon heel veel spoor te bouwen.
Ik snap ook niet hoe je de view kan draaien.
Onthoud dat dit een legacy game is he...Uit de jaren 90, zoniet eind 80.
Lambo of Rekt
  donderdag 17 april 2014 @ 12:59:15 #6
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_138975931
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:17 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Onthoud dat dit een legacy game is he...Uit de jaren 90, zoniet eind 80.
dat is zo'n 10 jaar ouder dan mijn laptop :') Is er ook iets als opensimcity? Ik heb wel lincity maar dat echt crap
  donderdag 17 april 2014 @ 13:00:24 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138975956
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:17 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Onthoud dat dit een legacy game is he...Uit de jaren 90, zoniet eind 80.
1994 ;)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138976114
Woo, OpenTTD-topique! _O_

Was even vergeten dat deze ook nog bestond. :7

* doorgewinterde TTD(X)/OTTD-speler meldt zich :W
pi_138976330
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:06 schreef borbit het volgende:
Ik ben net een paar dagen terug voor het eerst gaan spelen. Leuk spel. Die seinen had ik nog niet ontdekt dus ik zat gewoon heel veel spoor te bouwen.
Ik snap ook niet hoe je de view kan draaien.
Je kan de camera niet draaien. Wat je wel kan doen is op x drukken, dat maakt gebouwen, stations, bomen, etc. transparant. Met ctrl+x kan je instellen of je iets transparant of onzichtbaar wil hebben als je op x drukt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138976622
Nog meer mensen hier die pertinent met de TTDX graphics spelen, en/of niks van NewGRF moeten weten? :@
pi_138976678
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:22 schreef SharQueDo het volgende:
Nog meer mensen hier die pertinent met de TTDX graphics spelen, en/of niks van NewGRF moeten weten? :@
Wat is new GRF? screenshots!
Lambo of Rekt
  donderdag 17 april 2014 @ 13:33:53 #12
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138977002
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:24 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wat is new GRF? screenshots!
https://wiki.openttd.org/NewGRF/Nl



I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138977086
weer een nieuw deel vol spammen
halltojes
pi_138977149
quote:
Wat heeft het voor voordelen, of is het alleen de looks? En is dat dan nog wel compatible met elkaar?
Lambo of Rekt
  donderdag 17 april 2014 @ 13:40:02 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138977183
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:38 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wat heeft het voor voordelen, of is het alleen de looks?
Wat jij wil :P. Niet alleen looks. Je kunt ook nieuwe treinen toevoegen, die bijvoorbeeld langzamer of sneller gaan. Of trams. Of nieuwe industrieën waardoor het spel complexer wordt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138977195
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:38 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wat heeft het voor voordelen, of is het alleen de looks? En is dat dan nog wel compatible met elkaar?
Kan alleen voor looks (en hears) zijn. Kunnen ook compleet nieuwe contentpacks zijn.

Zo speelde ik een keer op een server van een Poolse maat van me, met Poolse treinen en trams.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:40:21 #17
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138977200
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:38 schreef EggsTC het volgende:
En is dat dan nog wel compatible met elkaar?
Dat is het idee ja ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:40:24 #18
391173 LtnGeorge
Architectuur & OV liefhebb
pi_138977201
Dit lijkt me geweldig om weer eens online te doen :D
pi_138977283
Misschien de Fok!-server binnenkort ook maar eens joinen.

Alleen 2139, bleh. Wordt de server eens in de zoveel tijd gereset, Bartmeister?
pi_138977308
Maar hoe werkt die multiplayer dan, is dat gewoon met meerdere mensen in 1 gebied shit op zetten ofzo?
Lambo of Rekt
pi_138977462
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:44 schreef EggsTC het volgende:
Maar hoe werkt die multiplayer dan, is dat gewoon met meerdere mensen in 1 gebied shit op zetten ofzo?
Met meerdere mensen op één map, inderdaad.

Vaak heeft ieder z'n eigen company en speel je een beetje langs elkaar. Maar je kan ook met meerdere mensen in dezelfde company. Heb je gedeelde resources en spoornetwerken e.d.
pi_138977591
Of flink concurreren natuurlijk :D .
dag
pi_138977646
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:40 schreef Bart het volgende:

[..]

Wat jij wil :P. Niet alleen looks. Je kunt ook nieuwe treinen toevoegen, die bijvoorbeeld langzamer of sneller gaan. Of trams. Of nieuwe industrieën waardoor het spel complexer wordt.
Gewoon een addon ofzo?
Lambo of Rekt
  donderdag 17 april 2014 @ 14:02:52 #24
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_138977874
paar jaar geleden hadden we op de fok server een hele mooie joined company met een man of 6, erg leuk :)
sommigen zijn echt kunstenaars met grote stations..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_138977982
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:02 schreef mickeyD het volgende:
paar jaar geleden hadden we op de fok server een hele mooie joined company met een man of 6, erg leuk :)
sommigen zijn echt kunstenaars met grote stations..
ikke :P

maar miss is het eens leuk om dat te doen met zijn alle 1 bedrijf :d
halltojes
  donderdag 17 april 2014 @ 14:07:13 #26
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138978001
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:55 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Gewoon een addon ofzo?
Gewoon een bestandje downloaden en aanvinken in OpenTTD.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 april 2014 @ 14:07:36 #27
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_138978011
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:43 schreef SharQueDo het volgende:
Misschien de Fok!-server binnenkort ook maar eens joinen.

Alleen 2139, bleh. Wordt de server eens in de zoveel tijd gereset, Bartmeister?
Hij wordt gereset als mensen hier vragen of ie gereset kan worden :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_138978036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Hij wordt gereset als mensen hier vragen of ie gereset kan worden :P.
nu is het juist leuk 3 groote bedrijven
O.o

en miss eens een map openen dan default woestijn of sneeuw is ook wel leuk variatie
halltojes
pi_138978340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Hij wordt gereset als mensen hier vragen of ie gereset kan worden :P.
Coolio.
pi_138981793
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:08 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

nu is het juist leuk 3 groote bedrijven
O.o

en miss eens een map openen dan default woestijn of sneeuw is ook wel leuk variatie

Of Toyland _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_138982103
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:36 schreef Tjarda010 het volgende:
weer een nieuw deel vol spammen
Standaard reactie van Tjarda010 :)
pi_138982502
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:24 schreef JTT het volgende:

[..]

Standaard reactie van Tjarda010 :)
jep bij elk nieuw deel
halltojes
pi_139016750
Nou waar blijft die ''spam''?
Plaatjes plaatjes :P
pi_139017841
pi_139017973
quote:
Zucht...
Van je network
pi_139018175
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:49 schreef JTT het volgende:

[..]

Zucht...
Van je network
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:59:42 #37
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_139018256
_O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_139018327
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:56 schreef mschol het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:N :(
De bedoeling is dat men foto's post van zijn spoorwegennetwerk in OpenTTD
Dit topic heet niet voor niks het OpenTTD topic :(

Maar verder _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:15:47 #39
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_139038040
ik heb een screenshot gemaakt van heel het veld. maar als ik hem open zie ik maar een klein gedeelte

:(
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:23:03 #40
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_139038180
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:59 schreef borbit het volgende:

[..]

dat is zo'n 10 jaar ouder dan mijn laptop :') Is er ook iets als opensimcity? Ik heb wel lincity maar dat echt crap
Simcity 4 met al z'n downloadable mods :)
pi_139038535
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:02 schreef JTT het volgende:

[..]

:N :(
De bedoeling is dat men foto's post van zijn spoorwegennetwerk in OpenTTD
Dit topic heet niet voor niks het OpenTTD topic :(

ik had ook nog een foto kunnen maken om aan je verzoek te voldoen, maar daar was ik te lui voor...
quote:
Maar verder _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
das mijn netwerk niet gelukkig :D ik heb al te weinig ruimte met 12 netwerkpoorten
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:45:47 #42
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_139038619
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:02 schreef JTT het volgende:

[..]

:N :(
De bedoeling is dat men foto's post van zijn spoorwegennetwerk in OpenTTD
Dit topic heet niet voor niks het OpenTTD topic :(

Maar verder _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ok ok

"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_139047870
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:08 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

nu is het juist leuk 3 groote bedrijven
O.o

en miss eens een map openen dan default woestijn of sneeuw is ook wel leuk variatie

Oh dat zijn holland en ik als Wit , hout bedrijf. Holland als Olie. en jij erbij denk ik ? :)
Houtenbeen is AI? :P
Redacted
pi_139048281


Het grote hout netwerk.
Redacted
pi_139051120
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:43 schreef cablegunmaster het volgende:
[ afbeelding ]

Het grote hout netwerk.
ik ben holland.inc maar ik vind de map erg vol
halltojes
pi_139051595
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:17 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

ik ben holland.inc maar ik vind de map erg vol
woops. :@ Beetje veel gebouwd.
Daarnaast overdreven veel cities deze ronde 8)7 . (weet niet of ik de enige ben die dit opmerkte.)
Redacted
pi_139059365
Wie probeert er te joinen? op de Fok! server?
* game paused, game unpaused * XD. beetje irritant als het niet lukt let me know :p DM me .
Redacted
pi_139059480
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:45 schreef cablegunmaster het volgende:
Wie probeert er te joinen? op de Fok! server?
* game paused, game unpaused * XD. beetje irritant als het niet lukt let me know :p DM me .
ik ik wil de lelijke map nog 1x bewonderen =D
halltojes
pi_139059515
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:49 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

ik ik wil de lelijke map nog 1x bewonderen =D
Doe niet , je lagt de pan uit. daarnaast, hele kaart is veranderd :') hele station heb ik aangepast. kan je de save file doorsturen want je internet is bagger als wat :p.
Redacted
pi_139059588
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:50 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Doe niet , je lagt de pan uit. daarnaast, hele kaart is veranderd :') hele station heb ik aangepast. kan je de save file doorsturen want je internet is bagger als wat :p.
had vanmiddag ff de helft gezien alleen er zitten mensen in zoals houtenbeen die maken stations van 12 breed met 12 breede sporen en dat 30 km langer en dat over de hele map O.o
halltojes
pi_139059627
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:52 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

had vanmiddag ff de helft gezien alleen er zitten mensen in zoals houtenbeen die maken stations van 12 breed met 12 breede sporen en dat 30 km langer en dat over de hele map O.o
En dan? Genoeg ruimte op de kaart. :Y Dan moet je die persoon educatie geven hoe het wel moet. zie mijn stations nu. dit is broodnodig voor mijn aanvoer :).
Edit: faallink.
Hier heb je de save van net 2 sec geleden.
Redacted
pi_139059657
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:53 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

En dan? Genoeg ruimte op de kaart. :Y Dan moet je die persoon educatie geven hoe het wel moet. zie mijn stations nu. dit is broodnodig voor mijn aanvoer :).
maar dat valt nog mee alleen er zitten gewoon mensen in die het niks boeit om realischtietijd ect die denken van we pleuren wat spoor neer en klaar
halltojes
pi_139059691
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:54 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

maar dat valt nog mee alleen er zitten gewoon mensen in die het niks boeit om realischtietijd ect die denken van we pleuren wat spoor neer en klaar
Houtenbeen moet het nog leren, zit hem dingen uit te leggen hoe het wel moet, zie mijn stations en vertel me desondanks dat jij het denk ik lelijk vind of het effectief is of niet. :P

Edit: faal link.
Redacted
pi_139059729
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:55 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Houtenbeen moet het nog leren, zit hem dingen uit te leggen hoe het wel moet, zie mijn stations en vertel me desondanks dat jij het denk ik lelijk vind of het effectief is of niet. :P
effecent ook niet maarja het ziet er beter uit dan bij hem en hij is niet de enigste maar ik zou beter zeggen voofr hem oefen eerst in singleplayer dan in mp
halltojes
pi_139059740
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:56 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

effecent ook niet maarja het ziet er beter uit dan bij hem en hij is niet de enigste maar ik zou beter zeggen voofr hem oefen eerst in singleplayer dan in mp
pagina werkt niet
halltojes
pi_139059757
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:56 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

pagina werkt niet
http://www.cablegunmaster(...)able%20transport.sav
Excuus als het goed is werkt dit ff pagina opslaan doen als hij niet goed pakt.
Redacted
pi_139059761
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:57 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

http://www.cablegunmaster(...)able%20transport.sav
Excuus als het goed is werkt dit ff pagina opslaan doen als hij niet goed pakt.
ja
halltojes
pi_139059888
k zal morgen hier ff een bestandje posten voor de mensen voor seinen aanvoeren kruispunten ect

en het is echt lachwekend de map

ik ga nu slapen dus toedeloe
halltojes
pi_139059910
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:01 schreef Tjarda010 het volgende:
k zal morgen hier ff een bestandje posten voor de mensen voor seinen aanvoeren kruispunten ect

en het is echt lachwekend de map

ik ga nu slapen dus toedeloe
Nou , probeer mijn aanvoer afvoer maar te verbeteren want hoe dan ook dit blijft de beste oplossing :). Ik weet dat je Pre selecteren prefereert maar selecteren dichtbij het spoor werkt het beste voor X Overload aan treinen.
Redacted
pi_139065542
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:41 schreef mschol het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik had ook nog een foto kunnen maken om aan je verzoek te voldoen, maar daar was ik te lui voor...

[..]

das mijn netwerk niet gelukkig :D ik heb al te weinig ruimte met 12 netwerkpoorten
Ik 24 :7
  zondag 20 april 2014 @ 11:26:46 #61
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_139067496
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 09:44 schreef JTT het volgende:

[..]

Ik 24 :7
Dat kan niet alleen voor jezelf zijn,
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_139069698
Hoe zorgen jullie ervoor dat het aantal treinen bij 2 sporen ongeveer gelijk verdeeld wordt?
Ik heb namelijk een 4-spoors main-lijn, maar alle treinen rijden op de buitenste sporen...
pi_139069706
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2014 11:26 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Dat kan niet alleen voor jezelf zijn,
Jawel
  zondag 20 april 2014 @ 14:23:53 #64
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_139072155
Wat spook je dan uit thuis,

Ik kom hooguit op 8~10 ethernet poorten die in gebruik zijn met alle hardware die je nodig zou kunnen hebben,

Of heb jij je wasmachine en je koelkast ook op ethernet :D
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zondag 20 april 2014 @ 17:03:30 #65
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_139076571
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 12:53 schreef JTT het volgende:
Hoe zorgen jullie ervoor dat het aantal treinen bij 2 sporen ongeveer gelijk verdeeld wordt?
Ik heb namelijk een 4-spoors main-lijn, maar alle treinen rijden op de buitenste sporen...
je kunt bij beide sporen de seinen wat verderop zetten..
als er dan een trein op spoor 1 rijd, is spoor 1 bezet en gaat trein 2 op spoor 2 rijden want die is vrij
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_139082811
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:03 schreef mickeyD het volgende:

[..]

je kunt bij beide sporen de seinen wat verderop zetten..
als er dan een trein op spoor 1 rijd, is spoor 1 bezet en gaat trein 2 op spoor 2 rijden want die is vrij
Mijn treinen zijn heel kort dus dan moeten ze steeds wachten...
De treinen zijn zo kort omdat anders de hele zooi vastloopt op de kruisingen, maar dat komt ook omdat alles dus nog 2-spoors rijdt :(
pi_139083413
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2014 14:23 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat spook je dan uit thuis,

Ik kom hooguit op 8~10 ethernet poorten die in gebruik zijn met alle hardware die je nodig zou kunnen hebben,

Of heb jij je wasmachine en je koelkast ook op ethernet :D
Ik heb bitcoins gemined omdat het me wel een leuk projectje leek, maar nu heb ik het geld eruit en omdat het steeds minder oplevert, staan die dingen nu ongebruikt nog ingeplugd...
Ben te lui om ze eruit te halen :P
pi_139089731
Imand nog ideeen om die treinen te verdelen?
pi_139104054
ik stem trouwens voor een map reset iemand hier ook? graag een andere soort map woestijn of sneeuw
halltojes
  maandag 21 april 2014 @ 11:20:42 #70
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_139104224
zojuist ook maar geüpdate naar nieuwere versie. :)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 21 april 2014 @ 11:33:40 #71
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_139104578
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_139106115
quote:
de ene met maglev als voorbeeld is wel slim ga denk ook gebruiken :D
halltojes
  maandag 21 april 2014 @ 12:37:09 #73
178444 DenS
Crientj <3
pi_139106344
Speel RCT2 ook weer sinds afgelopen week, verslavend :o
Had nog een oude saved game in een backup map staan, geweldig _O_
pi_139108365
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:37 schreef DenS het volgende:
Speel RCT2 ook weer sinds afgelopen week, verslavend :o
Had nog een oude saved game in een backup map staan, geweldig _O_
dit is transport tycoon geen rollercoaster tycoon :P
halltojes
  maandag 21 april 2014 @ 14:03:27 #75
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_139108553
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:37 schreef DenS het volgende:
Speel RCT2 ook weer sinds afgelopen week, verslavend :o
Had nog een oude saved game in een backup map staan, geweldig _O_
Je moet hier zijn: GAM / Rollercoaster Tycoon #11 - Met ondankbare gasten
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 21 april 2014 @ 19:29:53 #76
178444 DenS
Crientj <3
pi_139118588
Check :') Verkeerd geklikt, kon m'n post al niet vinden in de RCT topic :o
  maandag 21 april 2014 @ 19:45:56 #77
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_139119325
chips, server is al weer gereset..
was net zo lekker bezig!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_139124735
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:45 schreef mickeyD het volgende:
chips, server is al weer gereset..
was net zo lekker bezig!
met deze map kan je langer bezig zijn maar mag ik rood zijn :o
halltojes
pi_139157937
echt slim ben jij jtt check ff je bedrijf
halltojes
pi_139158086
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:43 schreef Tjarda010 het volgende:
echt slim ben jij jtt check ff je bedrijf
Ik heb nog niet gekeken maar d'r zal wel een wachtwoord op moeten :P
Vergeet ik dus altijd :@

Bart misschien een idee om dat in de welkomstboodschap te zetten?
''Vergeet niet een wachtwoord op je bedrijf te zetten''
pi_139183842
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:46 schreef JTT het volgende:

[..]

Ik heb nog niet gekeken maar d'r zal wel een wachtwoord op moeten :P
Vergeet ik dus altijd :@

Bart misschien een idee om dat in de welkomstboodschap te zetten?
''Vergeet niet een wachtwoord op je bedrijf te zetten''
je spoor is vastgelopen alles staat stil je verdient niks O.o
halltojes
pi_139185370
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:13 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

je spoor is vastgelopen alles staat stil je verdient niks O.o
wat is O.o
  vrijdag 25 april 2014 @ 03:03:10 #84
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_139241011
vragen ze om een nieuwe game "omdat t landje zo vol is" (boehoe jankerds)
maken er welgeteld 3 een bedrijf, waarvan 2 vervolgens nooit meer inloggen :/
VRAAG DAN NIETS, je helpt wel andermans bedrijf om zeep waar die lekker mee bezig is!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 25 april 2014 @ 06:41:30 #85
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_139241435
Heeft iemand ervaring met het draaien van OpenTTD op een NAS van Synology? Schijnt wel te kunnen:
http://www.multigesture.n(...)-a-synology-ds212-2/

Maar ik ben benieuwd naar de performance. Mogelijk stap ik over op een NAS. Scheelt aanzienlijk in stroomverbruik.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_139242563
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 03:03 schreef mickeyD het volgende:
vragen ze om een nieuwe game "omdat t landje zo vol is" (boehoe jankerds)
maken er welgeteld 3 een bedrijf, waarvan 2 vervolgens nooit meer inloggen :/
VRAAG DAN NIETS, je helpt wel andermans bedrijf om zeep waar die lekker mee bezig is!
um er zijn 2 bedrijven in 1 bedrijf actief :P
halltojes
pi_139258782
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 03:03 schreef mickeyD het volgende:
vragen ze om een nieuwe game "omdat t landje zo vol is" (boehoe jankerds)
maken er welgeteld 3 4 een bedrijf, waarvan 2 1 vervolgens nooit meer inloggen :/
VRAAG DAN NIETS, je helpt wel andermans bedrijf om zeep waar die lekker mee bezig is!


[ Bericht 1% gewijzigd door JTT op 25-04-2014 19:45:55 ]
pi_139260021
Zijn we al weer gereset? Ik mis mijn bedrijf :P en als ik met iemand mee kan spelen ook best :Y .
Redacted
pi_139265187
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:11 schreef cablegunmaster het volgende:
Zijn we al weer gereset? Ik mis mijn bedrijf :P en als ik met iemand mee kan spelen ook best :Y .
met mij en mickey volgens mij _o_
halltojes
pi_139266961
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:39 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

met mij en mickey volgens mij _o_
Jep, alleen snap je reden niet waarom 1 goederen spoor ipv 2.
Ik gooi er zo 1 naast en laat lekker 20k goederen verplaatsen en meer winst maken maar van Tjarda mag het niet. Reden onbekend maar ik plaats het hier om het toch even in de groep te gooien en vragen waarom.

Beetje irrelevant leek me :P
Redacted
  zondag 27 april 2014 @ 02:15:27 #91
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_139295012
zie t planbord, en je rail is weer terug ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_139296586
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 02:15 schreef mickeyD het volgende:
zie t planbord, en je rail is weer terug ;)
wat jij hebt gedaan met en 2de station was al mijn idee drm wou ik er geen spoor bij heb ik trouwens 10x gezegt maar goed

ik heb de nieuwe spoor gescheiden aan het oude station en het oude spoor aan het nieuwe station dan met en wissel er bracht file's
halltojes
  zondag 27 april 2014 @ 12:45:33 #93
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_139299696
Sinds ik 1.4.0 heb, krijg ik de melding bij Online inhoud zoeken: Kon geen verbinding maken met de contentserver...
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_139300743
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 12:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Sinds ik 1.4.0 heb, krijg ik de melding bij Online inhoud zoeken: Kon geen verbinding maken met de contentserver...
Heb ik geen last van :P
pi_139497438
Wow, je kan nu ook 4000nogwat*4000nogwat maps maken :o

* JTT baalt dat de wereldontwikkeling zo lang duurt
pi_139516743
Weet iemand of je ergens die antennes kan uitzetten?

Ze zijn namelijk vreselijk irritant :(

antennes :r
pi_139517351
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 11:01 schreef JTT het volgende:
Weet iemand of je ergens die antennes kan uitzetten?

Ze zijn namelijk vreselijk irritant :(

antennes :r
Ik verwijder ze meestal met de magic bulldozer.
pi_139773044
Weet iemand hoe je shares kan kopen op de FOK! server?
dafuq is dit?
pi_139774455
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:33 schreef swaggydebever het volgende:
Weet iemand hoe je shares kan kopen op de FOK! server?
Het infoscherm van een ander bedrijf openen en onderaan op de knop drukken? :+
dag
pi_139774901
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:33 schreef swaggydebever het volgende:
Weet iemand hoe je shares kan kopen op de FOK! server?
:')
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Het infoscherm van een ander bedrijf openen en onderaan op de knop drukken? :+
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:47:23 #101
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_139776826
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:33 schreef swaggydebever het volgende:
Weet iemand hoe je shares kan kopen op de FOK! server?
Tien euro overmaken naar de server admin.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_139781414
oke bedankt.
dafuq is dit?
  zondag 11 mei 2014 @ 00:46:56 #103
415662 Tjarda010
hallotjes
pi_139811949
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 12:33 schreef swaggydebever het volgende:
Weet iemand hoe je shares kan kopen op de FOK! server?
wat zijn shares
halltojes
pi_139812174
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 00:46 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

wat zijn shares
aandelen zal hij wel bedoelen :s)
  zondag 11 mei 2014 @ 08:20:44 #105
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_139818798
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 00:46 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

wat zijn shares
hetgene waar we 75% van hebben van elke speler ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 11 mei 2014 @ 08:21:40 #106
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_139818804
Het meest nutteloze onderdeel van het hele spel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 11 mei 2014 @ 09:15:05 #107
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_139819081
klopt!
tegen de tijd dat je een beetje winst maakt met het weer verkopen van de aandelen, heb je zelf ook al miljoenen (zo niet miljarden)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_139842194
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 09:15 schreef mickeyD het volgende:
klopt!
tegen de tijd dat je een beetje winst maakt met het weer verkopen van de aandelen, heb je zelf ook al miljoenen (zo niet miljarden)
  maandag 12 mei 2014 @ 08:55:14 #109
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_139857500
maar t is de heb he ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_140054906
Even een vraagje over de seinen.
Hoe komt het dat alle treinen alleen via het 2de spoor gaan?

Ik heb toch echt een entrance signal en daarachter 2 exit signals geplaatst.

pi_140063723
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:50 schreef Wielracer het volgende:
Even een vraagje over de seinen.
Hoe komt het dat alle treinen alleen via het 2de spoor gaan?

Ik heb toch echt een entrance signal en daarachter 2 exit signals geplaatst.

[ afbeelding ]
Je moet ze wel orders geven natuurlijk :')
pi_140063728
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 08:55 schreef mickeyD het volgende:
maar t is de heb he ;)
Idd
pi_140066735
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:06 schreef JTT het volgende:

[..]

Je moet ze wel orders geven natuurlijk :')
ik dacht dat een trein bij geen orders gewoon alle stations af zou gaan
pi_140068221
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:58 schreef Wielracer het volgende:

[..]

ik dacht dat een trein bij geen orders gewoon alle stations af zou gaan
In jouw geval waarschijnlijk wel, maar dan neemt ie volgensmij de kortste route en dan rijdt alles dus over 1 spoor...

Probeer het gewoon eens met orders zou ik zeggen...
  zondag 18 mei 2014 @ 11:56:46 #115
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_140083903
je moet de 2 seinen bij entree station weghalen.. en verder alleen route seinen gebruiken ( 5e van links) dan regelt de pc het allemaal voor je..
pic.twitter.com/R4tCsV3nn7

[ Bericht 14% gewijzigd door mickeyD op 18-05-2014 12:04:35 ]
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_140123909
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 21:28 schreef JTT het volgende:

[..]

In jouw geval waarschijnlijk wel, maar dan neemt ie volgensmij de kortste route en dan rijdt alles dus over 1 spoor...

Probeer het gewoon eens met orders zou ik zeggen...
Gelukt, dank je.

Wat is de beste en mooiste town replacement?
Op dit moment heb ik de UK Towns erin staan als grf, maar is er nog een die mooier is?
pi_140237124
Kort vraagje, ik ben die statusbalk onder in beeld kwijt. Heb gezocht onder de geavanceerde instellingen maar niet tegen gekomen. Hoe krijg ik hem terug?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_140238722
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:20 schreef Hojdhopper het volgende:
Kort vraagje, ik ben die statusbalk onder in beeld kwijt. Heb gezocht onder de geavanceerde instellingen maar niet tegen gekomen. Hoe krijg ik hem terug?
Huh? Kan dat?
pi_140240008
W
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 13:13 schreef JTT het volgende:

[..]

Huh? Kan dat?
Wat kan? Het hebben van die statusbalk of het laten verdwijen ervan? :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_140241438
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 13:55 schreef Hojdhopper het volgende:
W

[..]

Wat kan? Het hebben van die statusbalk of het laten verdwijen ervan? :P
Verdwijnen natuurlijk ;)
pi_140248025
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:21 schreef Wielracer het volgende:

[..]

Gelukt, dank je.

Wat is de beste en mooiste town replacement?
Op dit moment heb ik de UK Towns erin staan als grf, maar is er nog een die mooier is?
Persoonlijke smaak en google eens HD towns pack bvb? :D mocht het bestaan? :P
Redacted
pi_140252374
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 14:40 schreef JTT het volgende:

[..]

Verdwijnen natuurlijk ;)
Nou, ik heb hem anders niet. :'(
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_140262704
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:36 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Nou, ik heb hem anders niet. :'(
Heb je een screen?
pi_140273340
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 23:15 schreef JTT het volgende:

[..]

Heb je een screen?
Haaaaa, grapje!

Ik speel niet full screen, en kwam er net achter dat de statusbalk was verborgen achter de Windows startbalk. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 11:10:44 #125
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_140273379
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 11:09 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Haaaaa, grapje!

Ik speel niet full screen, en kwam er net achter dat de statusbalk was verborgen achter de Windows startbalk. :')
_O- _O- :') :')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 11:15:39 #126
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_140273517
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 11:09 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Haaaaa, grapje!

Ik speel niet full screen, en kwam er net achter dat de statusbalk was verborgen achter de Windows startbalk. :')
:')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_140282452
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 11:09 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Haaaaa, grapje!

Ik speel niet full screen, en kwam er net achter dat de statusbalk was verborgen achter de Windows startbalk. :')
:') :') :')
pi_140286596
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 11:09 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Haaaaa, grapje!

Ik speel niet full screen, en kwam er net achter dat de statusbalk was verborgen achter de Windows startbalk. :')
Dat dacht ik dus ook _O-
Redacted
pi_140319096

:')
pi_140319468
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 18:37 schreef JTT het volgende:
[ afbeelding ]
:')
Hoeken van 90 graden :o
dag
pi_140320149
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 18:53 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoeken van 90 graden :o
45 graden bedoel je.
Is het planbord van het rode imperium in de server, maar Altron Transport heeft er gewoon dwars doorheen gebouwd :')
pi_140320542
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:21 schreef JTT het volgende:

[..]

45 graden bedoel je.
Is het planbord van het rode imperium in de server, maar Altron Transport heeft er gewoon dwars doorheen gebouwd :')
waar doorheen? een leeg veld?
dag
pi_140320572
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:35 schreef Peter het volgende:

[..]

waar doorheen? een leeg veld?
Klik gewoon even op de foto om hem te vergroten en je snapt alles :P
pi_140320601
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:36 schreef JTT het volgende:

[..]

Klik gewoon even op de foto om hem te vergroten en je snapt alles :P
Ja, dat zeg ik, een leeg veld en daar heeft iemand doorheen gebouwd..
dag
pi_140320647
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:37 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik, een leeg veld en daar heeft iemand doorheen gebouwd..
Dwars door hun planbord heen dus
pi_140320661
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:39 schreef JTT het volgende:

[..]

Dwars door hun planbord heen dus
Ja en? Dat is gewoon een leeg veld waar wat bordjes boven zweven.. ik zie geen probleem..
dag
pi_140320679
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja en? Dat is gewoon een leeg veld waar wat bordjes boven zweven.. ik zie geen probleem..
Ik vind het wel :') :') :') ig
  zaterdag 24 mei 2014 @ 19:45:32 #138
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_140320842
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja en? Dat is gewoon een leeg veld waar wat bordjes boven zweven.. ik zie geen probleem..
Dit inderdaad, ik zie ook geen probleem.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_140320931
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dit inderdaad, ik zie ook geen probleem.
Ik ook niet, maar ik vind het wel grappig het rode bedrijf bouwt een planbord het paarse bedrijf bouwt er gewoon doorheen(wat ik ook gewoon zou doen)
  maandag 26 mei 2014 @ 14:59:51 #140
217478 Altron
pew pew
pi_140386403
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:48 schreef JTT het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik vind het wel grappig het rode bedrijf bouwt een planbord het paarse bedrijf bouwt er gewoon doorheen(wat ik ook gewoon zou doen)
Er stonden helemaal geen bordjes hoor , anders had ik daar niet gebouwd want zo lame ben ik niet.
Zal thuis eens een screenshot maken van wat ik zie.

-edit-
Wil het overigens wel allemaal omgooien hoor , np.
Al is het gewoon nog allemaal goed te lezen zo te zien ;)

-edit-

Dit zie ik :



[ Bericht 4% gewijzigd door Altron op 26-05-2014 17:42:35 ]
- Djehoetie / Jehuty -
pi_140393711
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:48 schreef JTT het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik vind het wel grappig het rode bedrijf bouwt een planbord het paarse bedrijf bouwt er gewoon doorheen(wat ik ook gewoon zou doen)
ik zie geen probleem anders dat rood traag is ? :Y
Redacted
pi_140394475
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:59 schreef Altron het volgende:

[..]

Er stonden helemaal geen bordjes hoor , anders had ik daar niet gebouwd want zo lame ben ik niet.
Zal thuis eens een screenshot maken van wat ik zie.

-edit-
Wil het overigens wel allemaal omgooien hoor , np.
Al is het gewoon nog allemaal goed te lezen zo te zien ;)

-edit-

Dit zie ik :

[ afbeelding ]
Heb je ze niet per ongeluk onzichtbaar gemaakt?
Wat staat er in je bordenlijst?

Niet dat mij dit hele gedoe wat uitmaakt, ik vond het er alleen maar grappig uitzien :')

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:35 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

ik zie geen probleem anders dat rood traag is ? :Y
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 18:37 schreef JTT het volgende:
[ afbeelding ]
:')
pi_140394826
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:58 schreef JTT het volgende:

[..]

Heb je ze niet per ongeluk onzichtbaar gemaakt?
Wat staat er in je bordenlijst?

Niet dat mij dit hele gedoe wat uitmaakt, ik vond het er alleen maar grappig uitzien :')

[..]

[..]

zoals ik al zei ik zie geen probleem?
Redacted
pi_140395210
quote:
15s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:06 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

zoals ik al zei ik zie geen probleem?
ik ook niet ik dacht dat dat nu wel duidelijk was... :P
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:37:13 #145
217478 Altron
pew pew
pi_140419945
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:58 schreef JTT het volgende:

[..]

Heb je ze niet per ongeluk onzichtbaar gemaakt?
Wat staat er in je bordenlijst?

Niet dat mij dit hele gedoe wat uitmaakt, ik vond het er alleen maar grappig uitzien :')

[..]

[..]

Volgens mij heb ik dat een keer uitgeschakeld omdat mensen er zwaar mee aan het spammen waren..

Zal vanavond eens kijken.
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:17:00 #146
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_140467667
ik zie t probleem niet hoor, t hele veld is vrij om in te bouwen, dat "planbord" is toch oud..
als het al iemand in de weg had gelegen, dan had ik het gewoon op verzoek verwijderd :)
maar er was plek zat.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_140467768
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:17 schreef mickeyD het volgende:
ik zie t probleem niet hoor, t hele veld is vrij om in te bouwen, dat "planbord" is toch oud..
als het al iemand in de weg had gelegen, dan had ik het gewoon op verzoek verwijderd :)
maar er was plek zat.
Gelukkig ;)

Anders had ik vanavond gewoon effe alles weggehaald voor je , np.

Had die optie blijkbaar uitgezet dat ik die borden kan zien.
Vandaar dat ik er gewoon overheen/doorheen had gebouwd.

Er ligt ook precies een volop grote stad , waardoor dat de ideale plek was om doorheen te knallen met m'n spoorrails , anders moest ik die treinen een heel stuk om laten rijden. :)
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:48:21 #148
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_140468779
t is weg, je kunt al je bruggen en tunnels weghalen.. scheelt weer doorstroming
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_140476269
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:48 schreef mickeyD het volgende:
t is weg, je kunt al je bruggen en tunnels weghalen.. scheelt weer doorstroming
Had niet gehoeven hoor :)

Maar thanks ^O^
- Djehoetie / Jehuty -
pi_140500484
quote:
mmm waarneer komt dit spel uit wil hem hebben
halltojes
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:23:31 #152
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_140502856
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:44 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

mmm waarneer komt dit spel uit wil hem hebben
http://www.train-fever.com/2014/02/release-in-q3-2014/
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_141466412
Ik ben nu aan het kutten met linux, en als het allemaal een beetje meezit zal er dan binnenkort nog een openttd server online komen *O*
  donderdag 26 juni 2014 @ 10:44:27 #155
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_141567518
das natuurlijk leuk, maar je ziet hoe druk t op de fok server is..(not)
en vergeet niet dat je systeem 24/7 minimaal 400watt staat te verbruiken voor andermans lol..
zullen je ouders leuk vinden als ze de stroomrekening krijgen ;)
maar... succes!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_141568209
Ja er is weinig activiteit op de server.
Een reset zou imo wel weer eens leuk zijn , kijk er eigenlijk niet meer naar nu.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_141580567
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:44 schreef mickeyD het volgende:
das natuurlijk leuk, maar je ziet hoe druk t op de fok server is..(not)
en vergeet niet dat je systeem 24/7 minimaal 400watt staat te verbruiken voor andermans lol..
zullen je ouders leuk vinden als ze de stroomrekening krijgen ;)
maar... succes!
Dat is niet mijn zorg, maar die van mijn ouders :P
Als ze een minder hoge rekening willen gaan ze maar zo'n duur energiebesparend ding voor me aanschaffen :7
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:47:01 #158
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_141605411
oh, het spel loopt nog? LOL
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:55:06 #159
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141605495
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:44 schreef mickeyD het volgende:
das natuurlijk leuk, maar je ziet hoe druk t op de fok server is..(not)
en vergeet niet dat je systeem 24/7 minimaal 400watt staat te verbruiken voor andermans lol..
zullen je ouders leuk vinden als ze de stroomrekening krijgen ;)
maar... succes!
400W is echt onzin. Mijn server, waar de fokserver op draait, gebruikt zo'n 110W gemiddeld. En dat is nog niet eens met zuinige hardware.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:56:20 #160
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141605511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:10 schreef Altron het volgende:
Ja er is weinig activiteit op de server.
Een reset zou imo wel weer eens leuk zijn , kijk er eigenlijk niet meer naar nu.
Ben bijna weer thuis, dan zal ik geen resetten. Volgende week ergens.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_141607424
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Ben bijna weer thuis, dan zal ik geen resetten. Volgende week ergens.
Super _O_ ^O^
- Djehoetie / Jehuty -
pi_141738486
Bart , als je de server binnenkort restart.
Zou je hem dan ook kunnen updaten , was weer een nieuwe patch uit :) ^O^
- Djehoetie / Jehuty -
pi_141825393
Even een testje, kan iemand voor mij kijken of er een server bereikbaar is op 83.128.49.169:3979 ?
pi_141826285
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 19:34 schreef JTT het volgende:
Even een testje, kan iemand voor mij kijken of er een server bereikbaar is op 83.128.49.169:3979 ?
Server Offline
dag
pi_141826480
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Server Offline
En nu?
pi_141826632
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:06 schreef JTT het volgende:

[..]

En nu?
Online en heet JTT Server
(versie niet gelijk)
dag
pi_141826638
Als hij de hele tijd zegt
quote:
dbg: [net] [udp] queried from x.x.x.x
is het dan goed?
pi_141826674
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:10 schreef Peter het volgende:

[..]

Online en heet JTT Server
(versie niet gelijk)
Ja dat klopt :P
Mooizo :)
pi_141827684
Willen jullie me verder helpen met mijn OpenTTD server?
Ik ben namelijk vergeten hoe ik de naam, instellingen enz. ook al weer moest wijzigen. :@
En hoe ik die welkomstboodschappen ook al weer deed... :@

Ja, ik heb inderdaad eindelijk het router ww ontdekt
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:53:45 #171
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141831423
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_141857708
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:13 schreef Bart het volgende:

[..]

Snelkoppeling maken naar openttd.exe
eigenschappen van snelkoppeling openen
-D toevoegen aan het eind van de opdrachtregel, bjivoorbeeld:
C:\Program Files\Fokserver\openttd.exe" -D
Klikken op snelkoppeling en je hebt een dedicated server draaien.

eventueel in openttd.cfg dingen vooraf instellen onder kopje network:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En uiteraard even de juiste port forwarden die je ingesteld hebt in openttd.cfg in je modem/router naar het interne IP van de pc waarop je de dedicated server hebt draaien.
Waar vind ik openttd.cfg in linux :?
pi_141858145
:o De Fok! Server is offline...

EDIT: Nu niet meer *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 65% gewijzigd door JTT op 03-07-2014 17:57:57 ]
pi_141858868
Waarom is de serverversie nog 1.4.0?
Nu kan ik niet joinen :(
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:53:48 #175
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141860487
Ja moet hem nog updaten. Maar mijn internet werkt momenteel niet goed. En ik heb geen linux dus geen verstand van...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_141863532
PortableApps _O_

Heb nu met OpenTTDPortable toch nog OpenTTD 1.4.0 draaiende gekregen...
pi_141921517

What happened here? :')
pi_141921549
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 08:59 schreef JTT het volgende:
[ afbeelding ]
What happened here? :')
gekke koeienziekte :P

trein stuk? wissel verkeerd?
pi_141921677
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 09:02 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

gekke koeienziekte :P

trein stuk? wissel verkeerd?
_O-
pi_141922154
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 09:14 schreef JTT het volgende:

[..]

_O-
je hebt trouwens nergens seinen bij t station? misschien wachten alle treinen op een vrije route?
pi_141922178
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 09:58 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

je hebt trouwens nergens seinen bij t station? misschien wachten alle treinen op een vrije route?
Ik was toen nog aan t bouwen, maar ik vroeg me af hoe al die farms daar terecht waren gekomen...
Ze leveren overigens veel geld op hoor :P
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:58:20 #182
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141923038
Die heeft iemand gebouwd.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_141923302
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:58 schreef Bart het volgende:
Die heeft iemand gebouwd.
Dat kan alleen jij zijn...

Dit is op de Fok! Server namelijk ;)
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:13:03 #184
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141923354
Ik was het niet...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_141923372
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:13 schreef Bart het volgende:
Ik was het niet...
Wie dan wel?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:24:56 #186
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141923587
Een andere speler.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:26:13 #187
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_141923611
Misschien kom ik vanmiddag ook even een kijkje nemen. Of is het niet meer te doen voor een startend bedrijfje om tegen al jullie geweld op te bouwen? :P
pi_141923682
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:24 schreef Bart het volgende:
Een andere speler.
Kan niet.


quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Misschien kom ik vanmiddag ook even een kijkje nemen. Of is het niet meer te doen voor een startend bedrijfje om tegen al jullie geweld op te bouwen? :P
Ik ben de enige speler die al wat gebouwd heeft :P
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:32:22 #189
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_141923746
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:29 schreef JTT het volgende:

[..]

Kan niet.
[ afbeelding ]

[..]

Ik ben de enige speler die al wat gebouwd heeft :P
Oh, relaxed, dan ben ik vanmiddag aanwezig 8-)
pi_141923789
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Oh, relaxed, dan ben ik vanmiddag aanwezig 8-)
Jippie weer nieuw bedrijf om 75% aandelen van op te kopen :P :')
pi_141923867
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:29 schreef JTT het volgende:

[..]

Kan niet.
[ afbeelding ]

[..]

Ik ben de enige speler die al wat gebouwd heeft :P
industrieën ontstaan toch gewoon automatisch?
pi_141923911
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:38 schreef mschol het volgende:

[..]

industrieën ontstaan toch gewoon automatisch?
Ja, maar 10 farms bij elkaar op een kluitje?
En allemaal van dezelfde stad?
:') :') :')

Maar het verdient goed, dus ik klaag niet :P
pi_141923930
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:41 schreef JTT het volgende:

[..]

Ja, maar 10 farms bij elkaar op een kluitje?
En allemaal van dezelfde stad?
:') :') :')

Maar het verdient goed, dus ik klaag niet :P
het KAN allemaal gebeuren, dat het heel zeldzaam is is een tweede punt :P
pi_141923959
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:42 schreef mschol het volgende:

[..]

het KAN allemaal gebeuren, dat het heel zeldzaam is is een tweede punt :P
Inderdaad :P

Die winst ervan alleen _O_
pi_141931173
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Oh, relaxed, dan ben ik vanmiddag aanwezig 8-)
Waar ben je nou? :P
pi_141961696
hoe kan je van patch 1.4.1 naar 1.4.0 gaan? :@
1,4,1 deinstalleren maar en 1,4 downloaden bah
pi_141981807
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:41 schreef Silverdigger2 het volgende:
hoe kan je van patch 1.4.1 naar 1.4.0 gaan? :@
1,4,1 deinstalleren maar en 1,4 downloaden bah
Ik heb het hiermee gedaan :P
http://sourceforge.net/pr(...)/OpenTTD%20Portable/
pi_142019030
"Even" mijn network naar maglev omgebouwd :P


:')

[ Bericht 2% gewijzigd door JTT op 07-07-2014 21:43:34 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:14:18 #199
217478 Altron
pew pew
pi_142038912
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 08:59 schreef JTT het volgende:
[ afbeelding ]
What happened here? :')
lol , wtf _O-

@fokserver
Ja , klote ik heb m'n openTTD al ge-update ...
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 8 juli 2014 @ 11:15:50 #200
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142038949
Ik zal proberen vanavond even te updaten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142100230

GVD Die 75% aandelen hebben wel 3 euro gekost :( :')
pi_142101712
En toen was het zo ver _O-


pi_142102116
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:34 schreef JTT het volgende:
En toen was het zo ver _O-

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je nu alleen schulden gekocht? :o
dag
pi_142102254
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 17:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Heb je nu alleen schulden gekocht? :o
Ja :')
pi_142130394
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:15 schreef Bart het volgende:
Ik zal proberen vanavond even te updaten.
^O^
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142137784
Whut dafuck?

Als ik zo'n brug met weg en tramspoor erop probeer te verwijderen loopt OpenTTD vast om vervolgens te crashen...

Is dat een bug ofzo :?
pi_142148911
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:33 schreef JTT het volgende:
Whut dafuck?

Als ik zo'n brug met weg en tramspoor erop probeer te verwijderen loopt OpenTTD vast om vervolgens te crashen...

Is dat een bug ofzo :?
Als het elke keer gebeurd ... Ja! :'(
Redacted
pi_142148943
quote:
7s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:28 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Als het elke keer gebeurd ... Ja! :'(
Ja dus :(
pi_142186826
:o is de server NU AL gereset!?!

But... WHY :(
pi_142186861
Ik was GVD net lekker bezig... :(
  vrijdag 11 juli 2014 @ 22:25:30 #211
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142187259
Ja iedereen liep te zeuren om een update :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142187713
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:25 schreef Bart het volgende:
Ja iedereen liep te zeuren om een update :').
Weet ik, maar dan had je toch de oude map terug kunnen zetten :?
  zaterdag 12 juli 2014 @ 09:33:44 #213
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142199177
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:35 schreef JTT het volgende:

[..]

Weet ik, maar dan had je toch de oude map terug kunnen zetten :?
Dat doe ik nooit. Dan zijn namelijk alle wachtwoorden van alle company's af dus iedereen kan inloggen op ieder bedrijf en dan krijg je weer mensen die dingen gaan verneuken en andere mensen die daarover gaan huilen. Dus reset = nieuwe map.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142199197
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 09:33 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat doe ik nooit. Dan zijn namelijk alle wachtwoorden van alle company's af dus iedereen kan inloggen op ieder bedrijf en dan krijg je weer mensen die dingen gaan verneuken en andere mensen die daarover gaan huilen. Dus reset = nieuwe map.
Oke, dan maar aan de slag om een nieuw groen imperium op te bouwen :P
pi_142199224
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 09:33 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat doe ik nooit. Dan zijn namelijk alle wachtwoorden van alle company's af dus iedereen kan inloggen op ieder bedrijf en dan krijg je weer mensen die dingen gaan verneuken en andere mensen die daarover gaan huilen. Dus reset = nieuwe map.
Heb je dan misschien nog wel de map voor me?
Kan ik daar af en toe nog eens naar kijken als herinnering O+
  zaterdag 12 juli 2014 @ 09:53:24 #216
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142199376
Nee helaas...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142200609
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 09:53 schreef Bart het volgende:
Nee helaas...
Oke, maakt niet uit hoor.
Ik maak gewoon een nieuw imperium :P
pi_142204396


Whut? 197% en het gaat maar door...
Wat is dit :')
pi_142204765
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 14:08 schreef JTT het volgende:
[ afbeelding ]

Whut? 197% en het gaat maar door...
Wat is dit :')
ik zou denken dat hij het niet netjes kan ophalen, stukjes opnieuw probeert en zo dus aan die % komt? :P
pi_142204824
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 14:22 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zou denken dat hij het niet netjes kan ophalen, stukjes opnieuw probeert en zo dus aan die % komt? :P
Ik weet het niet...
Ik heb net die OK knop uitgeprobeerd, toen sprong ie terug naar 100% en zei ie ''downloaden voltooid'' . :')
pi_142217480
Ik heb een raar probleem:
Als ik OpenTTD opnieuw opstart, is alles weer gereset, alsof je een nieuwe installatie van OpenTTD opstart zegmaar.
Dit is ZEER irritant, omdat ik nu na elke opstart eerst weer alle instellingen qua grf, nickname, valuta, graphics enzovoort weer goed moet zetten...
pi_142234190
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?Het probleem is uit zichzelf opgehouden :')

[ Bericht 63% gewijzigd door JTT op 13-07-2014 08:53:42 ]
  zondag 13 juli 2014 @ 12:59:56 #223
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_142237879
Ik speel ook weer sinds gisteravond <3
Ben echt dik 10 jaar geleden dat ik dit voor t laatst gedaan heb, moet weer fix hard nadenken :P
Tadumtiedum.
pi_142274179
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 12:59 schreef Djurres het volgende:
Ik speel ook weer sinds gisteravond <3
Ben echt dik 10 jaar geleden dat ik dit voor t laatst gedaan heb, moet weer fix hard nadenken :P
Gaat prima toch :P
Speel zelf heel af en toe , blijft een tof spel.
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 14 juli 2014 @ 10:59:02 #225
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_142275749
Ik kom ook wel weer spelen, even bekijken hoe alles ook alweer moet :D
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
  maandag 14 juli 2014 @ 20:00:35 #226
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_142295648
Hoe koop je aandelen van bedrijven?
Tadumtiedum.
pi_142297915
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 20:00 schreef Djurres het volgende:
Hoe koop je aandelen van bedrijven?
10e knop van links, bedrijf kiezen waarvan je aandelen wilt kopen, en dan in het venster wat dan opent de knop linksonder :P

Maar ben benieuwd van welk bedrijf je aandelen wilt kopen :')
  maandag 14 juli 2014 @ 22:04:23 #228
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_142302041
Ik ga de wereld overnemen met mijn heidense kruispunt :D
Tadumtiedum.
pi_142302421
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:04 schreef Djurres het volgende:
Ik ga de wereld overnemen met mijn heidense kruispunt :D
foto??!!
halltojes
pi_142314436
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:04 schreef Djurres het volgende:
Ik ga de wereld overnemen met mijn heidense kruispunt :D
Ga je gang, ik ga op vakantie, ben er waarschijnlijk alleen vandaag nog...
Ik kan er dus helaas geen stokje voor steken :(
pi_142314457
Verzoekje aan bart:
Zou je als je de server reset mij de .sav willen pm'en?
Kan ik zien hoe deze game is afgelopen als ik terugkom. :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 08:17:54 #232
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142314474
Ik zal er proberen aan te denken :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142314833
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:16 schreef JTT het volgende:
Verzoekje aan bart:
Zou je als je de server reset mij de .sav willen pm'en?
Kan ik zien hoe deze game is afgelopen als ik terugkom. :)
< Altron is de winnaar! >

Dat is het einde :P

Fijne vakantie alvast ;)
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142314851
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:17 schreef Bart het volgende:
Ik zal er proberen aan te denken :).
In dat geval:
Verzoekje aan de rest van de spelers op de server:
Zouden jullie bart eraan kunnen herinneren dat hij de .sav naar mij pm't

:P

quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:55 schreef Altron het volgende:

[..]

< Altron is de winnaar! >

Dat is het einde :P

Fijne vakantie alvast ;)
haha :D
We zullen het zien, help jij ook mee herinneren? :P
pi_142314864
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:12 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

foto??!!
ff gauw foto gemaakt van Djurres epische kruispuntklaverblad



[ Bericht 8% gewijzigd door JTT op 15-07-2014 09:00:11 (Moet ik m er natuurlijk wel bijzetten :')) ]
pi_142314889
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:57 schreef JTT het volgende:

[..]

In dat geval:
Verzoekje aan de rest van de spelers op de server:
Zouden jullie bart eraan kunnen herinneren dat hij de .sav naar mij pm't

:P

[..]

haha :D
We zullen het zien, help jij ook mee herinneren? :P
Komt goed ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:58 schreef JTT het volgende:

[..]

ff gauw foto gemaakt van Djurres epische kruispuntklaverblad

[ afbeelding ]
Nice hoor :P
Ben daar altijd te lui voor :)
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142314911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 09:01 schreef Altron het volgende:

[..]

Komt goed ;)
mooizo :P
quote:
[..]

Nice hoor :P
Ben daar altijd te lui voor :)
Ik weet het, maar zoals hij het zij had ik het veel groter verwacht :D
  dinsdag 15 juli 2014 @ 09:03:34 #238
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142314928
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:58 schreef JTT het volgende:

[..]

ff gauw foto gemaakt van Djurres epische kruispuntklaverblad

[ afbeelding ]
Veel te scherpe bochten, merge before split, kruisende lijnen, dat kan efficiënter.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142315085
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 09:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Veel te scherpe bochten, merge before split, kruisende lijnen, dat kan efficiënter.
Dat viel me ook gelijk al op.
Die bochten zijn veelste scherp , al die treinen remmen nu keihard af , dus dat gaat vastlopen als er 50 treinen op dat stukje rijden.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142315086
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 09:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Veel te scherpe bochten, merge before split, kruisende lijnen, dat kan efficiënter.
Oke, maar hij speelt het nog maar pas weer, ik heb alleen nog een tip voor je Djurres: Je kunt rivieren ook gewoon verwijderen...
Ik dacht dat die tip misschien wel handig voor je was aangezien ik zag dat je tunneels onder rivieren door had gebouwd ;)
pi_142317960
Plopkweker, waar is dit goed voor?


Ik neem aan dat je per ongeluk een keertje je muis ingedrukt hebt gehad, maar anders is dit puur blocken :(
pi_142317978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:47 schreef JTT het volgende:
Plopkweker, waar is dit goed voor?

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat je per ongeluk een keertje je muis ingedrukt hebt gehad, maar anders is dit puur blocken :(
lol, hoe is dat blocken? je kan prima met dat station weg?
pi_142317996
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:49 schreef mschol het volgende:

[..]

lol, hoe is dat blocken? je kan prima met dat station weg?
Dat kanaal lag verborgen in het water en nu kan ik het land niet ophogen :(
Terwijl dat kanaal daar geen enkel nut heeft...
pi_142318093
ik heb nu maar BRUGGETJES gebouwd :(
pi_142318982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:54 schreef JTT het volgende:
ik heb nu maar BRUGGETJES gebouwd :(
lol

Is je rondje om de hele kaart al compleet trouwens ? :D

Je was gisteren al een heel eind ^O^
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142319087
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:24 schreef Altron het volgende:

[..]

lol

Is je rondje om de hele kaart al compleet trouwens ? :D

Je was gisteren al een heel eind ^O^
Jep :P
pi_142319133
De olieplatformen zijn op :( :( :(
pi_142319158
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:28 schreef JTT het volgende:

[..]

Jep :P
nice :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:29 schreef JTT het volgende:
De olieplatformen zijn op :( :( :(
Ja klote is dat.... heb er veelste weinig in kunnen pikken om m'n lijntje een beetje effectief te maken :(

Ga maar wat anders verzinnen...
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142319180
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:30 schreef Altron het volgende:

[..]

nice :)

[..]

Ja klote is dat.... heb er veelste weinig in kunnen pikken om m'n lijntje een beetje effectief te maken :(
Jaaaaaaaaaaaaa nieuw olieplatform :P
pi_142319200
En nu staat er al een station bij :P
pi_142319806
hoever kun je stations doorlinken op deze map? 64 tiles? :D
newb
  dinsdag 15 juli 2014 @ 12:52:30 #252
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142319892
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:49 schreef WvdL het volgende:
hoever kun je stations doorlinken op deze map? 64 tiles? :D
Moet je even in de instellingen kijken wat de station spread is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142319903
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:49 schreef WvdL het volgende:
hoever kun je stations doorlinken op deze map? 64 tiles? :D
Nee, 12 tiles.
Ik vind dat dat juist wel een beetje uitdaging qua stationdesign geeft :P
Ik zit hier ook al aan de max...



EDIT: ik zou eventueel in de buurt nog een station kunnen bouwen met een zooi busjes ertussen, maar t komt eigenlijk wel mooi uit zo (olieplatformen zijn op :') )
pi_142319912
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:52 schreef Bart het volgende:

[..]

Moet je even in de instellingen kijken wat de station spread is.
12 dus
pi_142320042
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:31 schreef JTT het volgende:
En nu staat er al een station bij :P
:'(
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142320058
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:57 schreef Altron het volgende:

[..]

:'(
_O-
pi_142321789
Dan haak ik af.

Enige uitdaging voor mij is om gesmeerde fabrieken met max stations te maken :P
newb
pi_142323067
Wat vinden jullie hiervan :P :



Het duurde alleen even voordat ik mijn eigen systeem van bouwen bij deze kruising doorhad :')
pi_142323624
LET OP: BOODSCHAP AAN ALLE SPELERS OP DE SERVER:

Vanaf morgen ben ik op vakantie, kamperen op ons eiland.
Ik zal dus nog wel eens op de server komen kijken als ik toch naar de wal moet voor boodschappen, maar ga er vanuit dat ik er vanaf morgen niet meer zal zijn voor eventuele verzoekjes om een stukje spoor te verplaatsen oid. Kijk dus nog even goed of je niet een plek ziet waarvan jij na een paar dagen misschien wel zo'n verzoekje zou willen doen en doe het vandaag nog. Vandaag kan het nog.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:39:32 #260
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142323665
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:21 schreef JTT het volgende:
Wat vinden jullie hiervan :P :

[ afbeelding ]

Het duurde alleen even voordat ik mijn eigen systeem van bouwen bij deze kruising doorhad :')
Beetje groot :7. Verder wel efficient. Hier staan trouwens nog meer junctions: https://wiki.openttd.org/Junction
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142324381
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 14:39 schreef Bart het volgende:

[..]

Beetje groot :7. Verder wel efficient. Hier staan trouwens nog meer junctions: https://wiki.openttd.org/Junction
Plek en geld zat :P
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:03:30 #262
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142324417
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:02 schreef JTT het volgende:

[..]

Plek en geld zat :P
Treinen moeten gigantisch omrijden als ze naar 'links' willen afslaan. Kost tijd en dus opbrengst :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142324463
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Treinen moeten gigantisch omrijden als ze naar 'links' willen afslaan. Kost tijd en dus opbrengst :7.
Ach, wat maakt die ene 500 euries nou uit :7
Maglev :)
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:11:40 #264
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_142324674
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:47 schreef JTT het volgende:
Plopkweker, waar is dit goed voor?

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat je per ongeluk een keertje je muis ingedrukt hebt gehad, maar anders is dit puur blocken :(
Yup in 't begin, wist toen niet meer wat wat was _O-. Zet er ff een sign bij, delete ik 'm als vanavond thuis ben.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_142325027
Steden die in de weg staan :r

De oplossing:-->-->-->-->-->

Herhalen tot je dit krijgt :P :
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:21:47 #266
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_142325044
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:21 schreef JTT het volgende:
Steden die in de weg staan :r

De oplossing:[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]

Herhalen tot je dit krijgt :P :
[ afbeelding ]
Kan je daar mooi een CS plaatsen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_142325203
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:21 schreef JTT het volgende:
Steden die in de weg staan :r

De oplossing:[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]

Herhalen tot je dit krijgt :P :
[ afbeelding ]
Ow , nice ! _O_

Wist niet dat dat kon |:(
Effe de boel aanpassen vanavond als ik thuis ben , heb dit al een paar keer gehad dat m'n treinen er helemaal omheen moesten...
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142325312
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:26 schreef Altron het volgende:

[..]

Ow , nice ! _O_

Wist niet dat dat kon |:(
Effe de boel aanpassen vanavond als ik thuis ben , heb dit al een paar keer gehad dat m'n treinen er helemaal omheen moesten...
lol :P
pi_142325559
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:29 schreef JTT het volgende:

[..]

lol :P
Idd...

o|O o|O o|O o|O o|O o|O voor mezelf....
Heb het vast ooit geweten ...begin oud te worden...
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 15 juli 2014 @ 15:44:19 #270
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142325829
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:21 schreef JTT het volgende:
Steden die in de weg staan :r

De oplossing:[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]

Herhalen tot je dit krijgt :P :
[ afbeelding ]
tot je betrapt wordt :7
Bomen planten werkt dan beter :P
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142326536
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:44 schreef Bart het volgende:

[..]

tot je betrapt wordt :7
Bomen planten werkt dan beter :P
Een jaartje wachten af en toe werkt makkelijker :P
Gewoon in de tussentijd even ergens anders aan gaan werken ;)
pi_142327096
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Treinen moeten gigantisch omrijden als ze naar 'links' willen afslaan. Kost tijd en dus opbrengst :7.
reistijd speelt in open ttd helaas geen rol in de betaling tenzij dat heel recentelijk is aangepast
pi_142327122
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 15:21 schreef JTT het volgende:
Steden die in de weg staan :r

De oplossing:[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]-->[ afbeelding ]

Herhalen tot je dit krijgt :P :
[ afbeelding ]
en toen werden de wegen weer aangelegd en gingen er trucks rijden.. :7 :+
  dinsdag 15 juli 2014 @ 16:26:28 #274
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_142327154
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:24 schreef mschol het volgende:

[..]

reistijd speelt in open ttd helaas geen rol in de betaling tenzij dat heel recentelijk is aangepast
speelt een kleine rol. Maar als je een extra trein nodig hebt voor een optimale bezetting, dan kost het je ook nog eens running costs.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_142327309
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:25 schreef mschol het volgende:

[..]

en toen werden de wegen weer aangelegd en gingen er trucks rijden.. :7 :+
_O-

Maar daar heb ik wel aan gedacht hoor :P
pi_142336132
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 11:49 schreef mschol het volgende:

[..]

lol, hoe is dat blocken? je kan prima met dat station weg?
dit is blocken punt uit bart kan je hiervoor rest geven

die junctions zijn wel nice doe volgende potje miss wel weer mee dan maak ik betere kruispunten :P
halltojes
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:02:45 #277
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_142337006
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 20:42 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

dit is blocken punt uit bart kan je hiervoor rest geven

die junctions zijn wel nice doe volgende potje miss wel weer mee dan maak ik betere kruispunten :P
Al verholpen
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_142337966
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 20:42 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

dit is blocken punt uit bart kan je hiervoor rest geven

die junctions zijn wel nice doe volgende potje miss wel weer mee dan maak ik betere kruispunten :P
Jaja... Deze zijn ook prima hoor :P
pi_142353089
@JTT , heb al een redelijk netwerkje liggen nu tussen die dorpjes :)
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:48:02 #280
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_142357899
Wanneer zal de map gereset worden trouwens?
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_142358290
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:48 schreef plopkweker het volgende:
Wanneer zal de map gereset worden trouwens?
Gaat nog wel even duren denk ik , is pas een reset geweest :P
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142374464
ik ga binnenkort eens klooien om een openttd servertje op een Raspberry PI te zetten, eens kijken hoe dat performt.. :P
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:41:47 #283
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_142375104
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 16:30 schreef JTT het volgende:

[..]

_O-

Maar daar heb ik wel aan gedacht hoor :P
[ afbeelding ]
Waar haal je die graphics vandaan dan? Dat is geen standaard openttd lijkt me :?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_142551852
quote:
11s.gif Op woensdag 16 juli 2014 20:41 schreef Blistering het volgende:

[..]

Waar haal je die graphics vandaan dan? Dat is geen standaard openttd lijkt me :?
Zbase :P

Kun je gewoon intern downloaden
pi_142551871
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:37 schreef Altron het volgende:
@JTT , heb al een redelijk netwerkje liggen nu tussen die dorpjes :)
Nice
pi_142551898
Voor de duidelijkheid, ik ben nu niet terug van vakantie, alleen even tijdelijk paar uurtjes thuis :P
pi_142552124
Wow Altron, je hebt eindelijk 25% aandelen in me kunnen kopen :')
pi_142552287
@Altron waarschijnlijk haal je me wel in hoor, aangezien je nu al net iets meer weer winst dan mij per jaar maakt, maar dat boeit me niet, want hoe zou dat nou komen? :P
pi_142552410
Wie heeft er zin om mij even gezelschap te komen houden op de server?

Ik ben er tot half 5 :P
pi_142554529
Niemand? :'(
pi_142554830
Merk nu dat al m'n olie stations na al die groei wel wat extra treintjes kunnen gebruiken...

Maak nu opeens weer veel meer winst :P

[ Bericht 0% gewijzigd door JTT op 21-07-2014 15:22:21 ]
pi_142556315
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:05 schreef JTT het volgende:
Wow Altron, je hebt eindelijk 25% aandelen in me kunnen kopen :')
Jaja.... maar die aandelen van je zijn belachelijk duur omdat je 100 jaar eerder begonnen ben.. :(
13 miljard voor 25% , wilde effe alles kopen voordat je terug was van vakantie :')

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:09 schreef JTT het volgende:
@Altron waarschijnlijk haal je me wel in hoor, aangezien je nu al net iets meer weer winst dan mij per jaar maakt, maar dat boeit me niet, want hoe zou dat nou komen? :P
Ik kijk bijna niet meer... was er eigenlijk wel weer klaar mee.
Heel de server is volgebouwd.
Sja , die tijd dat jij eerder ben begonnen ben ik nu langer bezig , dus vlakt elkaar mooi uit ;)

Jij maak echt belachelijk veel winst met jou olie lijntje ^O^
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142556355
Zit overigens op m'n werk , en het is echt uber druk dus kan niet spelen... ( doe ik overigens sowieso niet op m'n werk )
Snap er geen fuck van , iedereen zou op vakantie moeten zijn. :( :(
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142557306
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:47 schreef Altron het volgende:

[..]

Jaja.... maar die aandelen van je zijn belachelijk duur omdat je 100 jaar eerder begonnen ben.. :(
13 miljard voor 25% , wilde effe alles kopen voordat je terug was van vakantie :')
Lol :D
quote:
[..]

Ik kijk bijna niet meer... was er eigenlijk wel weer klaar mee.
Heel de server is volgebouwd.
Sja , die tijd dat jij eerder ben begonnen ben ik nu langer bezig , dus vlakt elkaar mooi uit ;)
We maken nu ook allebei ongeveer evenveel winst, sinds ik die extra treinen heb bijgeplaatst :P
quote:
Jij maak echt belachelijk veel winst met jou olie lijntje ^O^
Inderdaad :P

Ik maak zelf eigenlijk ook geen nieuwe lijntjes meer, zelfde reden als jij :P
Alleen nog een beetje optimaliseren in die paar uurtjes per week dat ik online ben...
pi_142557347
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:48 schreef Altron het volgende:
Zit overigens op m'n werk , en het is echt uber druk dus kan niet spelen... ( doe ik overigens sowieso niet op m'n werk )
Snap er geen fuck van , iedereen zou op vakantie moeten zijn. :( :(
Ik ook :P

Maar wel jammer, zo vaak ben ik niet meer online...
pi_142558179
@Djurres, er staat een file van 10 kilometer bij jouw transfer vlakbij mijn mainstation
Reizigers van PI0xL0x BV worden aangeraden met JTTransport te reizen :+

[ Bericht 27% gewijzigd door JTT op 21-07-2014 16:45:35 ]
pi_142560141
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 16:26 schreef JTT het volgende:
@Djurres, er staat een file van 10 kilometer bij jouw transfer vlakbij mijn mainstation
Reizigers van PI0xL0x BV worden aangeraden met JTTransport te reizen :+
lol _O- _O- _O-

Viel me ook op dat er gisteren ergens een kruising maar voor de helft af was waardoor er treinen aan het trippen waren :P
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142560329
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:04 schreef Altron het volgende:

[..]

lol _O- _O- _O-

Viel me ook op dat er gisteren ergens een kruising maar voor de helft af was waardoor er treinen aan het trippen waren :P
:')

Van welk bedrijf?
pi_142561199
Dit is echt zo gestoord... Ik heb een busroute met 140 busjes erop en nog krijgen ze t niet weg... _O-
pi_142561409
Nu 200... Maar ik ben weer offline, tot over een week :)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:24:55 #301
371113 plopkweker
poolkwarker
pi_142609559
lapo
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')