abonnement Unibet Coolblue
pi_136006892


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page
• Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van FOK!kers

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136006928
Thx voor de link :* :*
Because you know i'm all about that ass
  maandag 27 januari 2014 @ 14:59:37 #3
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_136007657
Leuk spelletje dit, gaat veel tijd inzitten.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_136007920
is het slim om full load any cargo en unload all aan te hebben?
Because you know i'm all about that ass
pi_136008455
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:06 schreef blow... het volgende:
is het slim om full load any cargo en unload all aan te hebben?
Unload all is nergens voor nodig als er vraag is bij een station, full load kan wel handig zijn bij bepaalde station, zoals die bij kolenmijnen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136011021
nieuwe topic -_-
halltojes
  maandag 27 januari 2014 @ 16:29:07 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136011116
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:06 schreef blow... het volgende:
is het slim om full load any cargo en unload all aan te hebben?
Full load altijd aanzetten.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136011437
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:29 schreef Bart het volgende:

[..]

Full load altijd aanzetten.
ty :D
Because you know i'm all about that ass
pi_136012960
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:29 schreef Bart het volgende:

[..]

Full load altijd aanzetten.
Tenzij je natuurlijk een grote stad met een klein kutdorpje heb verbonden. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136013191
Bij passagiersvervoer heb ik full load als enige eigenlijk nooit aanstaan. Kan soms nog wel even duren voordat, vooral de kleinere dorpjes, de trein hebben gevuld. En het vaker heen en weer rijden (al dan niet halfleeg om met weinig winst) helpt dan in ieder geval wel voor de groei van dat kleine dorpje.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, zo heb ik vaak (snelle) "express-treinen" die de hele map overgaan en die wil ik uiteraard niet leeg dat hele stuk laten rijden :s)
pi_136013827
Hoe vervang je te oude voertuigen als er geen upgrade naar een ander model mogelijk is? Op google vind ik niets.
Because you know i'm all about that ass
pi_136014019
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:39 schreef blow... het volgende:
Hoe vervang je te oude voertuigen als er geen upgrade naar een ander model mogelijk is? Op google vind ik niets.
Automatisch vervangen aanzetten in het hoofdmenu bij opties.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136014095
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:43 schreef Rezania het volgende:

[..]

Automatisch vervangen aanzetten in het hoofdmenu bij opties.
thx.
Because you know i'm all about that ass
pi_136014115
Vervangt hij ze dan als ze de max leeftijd hebben bereikt?
Because you know i'm all about that ass
pi_136014399
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:46 schreef blow... het volgende:
Vervangt hij ze dan als ze de max leeftijd hebben bereikt?
Kan je instellen
halltojes
pi_136014698
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:29 schreef Bart het volgende:

[..]

Full load altijd aanzetten.
als ik dat doe krijg ik vaak dat er 1 maand 100% wordt opgehaald, maar door de lengte van de route er een hele maand niks opgehaald wordt :')
pi_136014873
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:00 schreef mschol het volgende:

[..]

als ik dat doe krijg ik vaak dat er 1 maand 100% wordt opgehaald, maar door de lengte van de route er een hele maand niks opgehaald wordt :')
Daarom twee korte treinen in plaats van één lange, beter voor je rating.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136015022
Ik heb een trein me5 7 karren en hij vervoert goods. Ik heb hem op full l9ad staan boj ophaleb en unlaod all bij afleveren. Toch rojdt hij altijf vol terug, op 1 keer na (1e keer 18000 income nu allen maar verlies) het loaden is zo klaar want hij zit altijd vol.

Iemand?
Because you know i'm all about that ass
  maandag 27 januari 2014 @ 18:14:41 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136015170
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:00 schreef mschol het volgende:

[..]

als ik dat doe krijg ik vaak dat er 1 maand 100% wordt opgehaald, maar door de lengte van de route er een hele maand niks opgehaald wordt :')
meer treinen bouwen...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 27 januari 2014 @ 18:15:40 #20
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136015190
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:09 schreef blow... het volgende:
Ik heb een trein me5 7 karren en hij vervoert goods. Ik heb hem op full l9ad staan boj ophaleb en unlaod all bij afleveren. Toch rojdt hij altijf vol terug, op 1 keer na (1e keer 18000 income nu allen maar verlies) het loaden is zo klaar want hij zit altijd vol.

Iemand?
je toetsenbord is stuk?

En mogelijk accepteert het unload station geen goederen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 27 januari 2014 @ 18:16:42 #21
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136015220
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

Tenzij je natuurlijk een grote stad met een klein kutdorpje heb verbonden. :P
Ja oké, passagiers niet nee :). Rest wel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136015610
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:15 schreef Bart het volgende:

[..]

je toetsenbord is stuk?

En mogelijk accepteert het unload station geen goederen.
ja mn touchscreen is vies.

Maar hoe komt het dat hij het wel 1 x deed?
Because you know i'm all about that ass
pi_136016047
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:28 schreef blow... het volgende:

[..]

ja mn touchscreen is vies.

Maar hoe komt het dat hij het wel 1 x deed?
Of een station goederen of niet accepteert ligt aan de gebouwen die in de buurt van je station staan. Goederen worden geaccepteerd door huizen, kantoren, etc., die allemaal zonder pardon kunnen worden verwijdert door een gemeente.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136016210
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:40 schreef Rezania het volgende:

[..]

Of een station goederen of niet accepteert ligt aan de gebouwen die in de buurt van je station staan. Goederen worden geaccepteerd door huizen, kantoren, etc., die allemaal zonder pardon kunnen worden verwijdert door een gemeente.
aahzo. Das kut :{
Because you know i'm all about that ass
  maandag 27 januari 2014 @ 18:44:40 #25
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_136016239
Goede TT :7

quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:46 schreef blow... het volgende:
Vervangt hij ze dan als ze de max leeftijd hebben bereikt?
Ik raad aan - zeker als je beginner bent - om breakdowns uit te zetten, dan hoef je je treinen niet te vervangen. Ik speel zelf ook nog altijd zonder breakdowns moet ik bekennen.
pi_136016241
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:43 schreef blow... het volgende:

[..]

aahzo. Das kut :{
Goederen gewoon naar de steden vervoeren, die willen ze altijd wel hebben.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 27 januari 2014 @ 18:46:07 #27
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_136016292
Wat ik trouwens ook altijd erg relaxed vind is om de catchment area van je station aan te zetten. Daarnaast om het landscape-menu te verbinden aan je railsbouwmenu.
pi_136016518
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Goede TT :7

[..]

Ik raad aan - zeker als je beginner bent - om breakdowns uit te zetten, dan hoef je je treinen niet te vervangen. Ik speel zelf ook nog altijd zonder breakdowns moet ik bekennen.
aah thx.
Because you know i'm all about that ass
pi_136016547
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:44 schreef Rezania het volgende:

[..]

Goederen gewoon naar de steden vervoeren, die willen ze altijd wel hebben.
heb ik gedaan. oil > goods > stad
Because you know i'm all about that ass
pi_136016574
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:51 schreef blow... het volgende:

[..]

heb ik gedaan. oil > goods > stad
Nee, stad zoals in minstens 10.000 inwoners, en dan het station dicht mogelijk bij het centrum proberen te plaatsen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136016615
Als je een station plaatst zie je wat die accepteert :Y.
dag
pi_136016628
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, stad zoals in minstens 10.000 inwoners, en dan het station dicht mogelijk bij het centrum proberen te plaatsen.
uhm als ik net begin zit ik met dorpjes van 200-300 man :o
Because you know i'm all about that ass
pi_136016647
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:52 schreef Peter het volgende:
Als je een station plaatst zie je wat die accepteert :Y.
i know :D
Because you know i'm all about that ass
pi_136016692
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:52 schreef blow... het volgende:

[..]

uhm als ik net begin zit ik met dorpjes van 200-300 man :o
En niet alles accepteert goederen.. Eerst je stations bouwen, daarna een lijntje er tussen aanleggen dus :+.
dag
pi_136016739
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:52 schreef blow... het volgende:

[..]

uhm als ik net begin zit ik met dorpjes van 200-300 man :o
Op de stedenlijst kijken welke de grootste is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136016747
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:53 schreef Peter het volgende:

[..]

En niet alles accepteert goederen.. Eerst je stations bouwen, daarna een lijntje er tussen aanleggen dus :+.
hij heeft het ook 1 x geaccepteerd. daarna was het over.
Because you know i'm all about that ass
pi_136016754
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

Op de stedenlijst kijken welke de grootste is.
die was 800 xD
Because you know i'm all about that ass
pi_136016764
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:54 schreef blow... het volgende:

[..]

die was 800 xD
Kan niet. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136016915
quote:
16s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Kan niet. :')
kijk
Because you know i'm all about that ass
pi_136017093
Op een map van 256x256 zeker? :+
dag
pi_136017186
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:57 schreef blow... het volgende:

[..]

kijk
[ afbeelding ]

Maak je kaart groter dan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136017224


Zo hoort het te zijn.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136017286
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Zo hoort het te zijn.
holy shit dat krijg ik niet eens op 2024x2024

ja het was een 256 x 256 map
Because you know i'm all about that ass
  maandag 27 januari 2014 @ 19:05:03 #44
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_136017327
Ik speel het Nederland-scenario uit de OP. Zelf een aantal NewGRF's toegevoegd (FIRS en elke set waar het woord Dutch in voorkomt :P), begindatum op 1850 en je hebt héél veel spelplezier moet ik zeggen :7
pi_136017657


32bbp :9
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136017755
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:10 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

32bbp :9
me like :3
Because you know i'm all about that ass
pi_136023926
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:57 schreef blow... het volgende:

[..]

kijk
[ afbeelding ]

Verander je settings van steden kan je ook ergens vinden
halltojes
pi_136026893


Hmm, beetje last van een bottleneck. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136029992
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:41 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Hmm, beetje last van een bottleneck. :')
welke bottleneck ? xD
Because you know i'm all about that ass
pi_136030113
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:26 schreef blow... het volgende:

[..]

welke bottleneck ? xD
Dat ene stukje enkel spoor linksboven.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136030181
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat ene stukje enkel spoor linksboven.
lol _O-

is dat de fok kaart of singleplayer?
Because you know i'm all about that ass
pi_136030226
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:29 schreef blow... het volgende:

[..]

lol _O-

is dat de fok kaart of singleplayer?
Singleplayer met NewGRF's.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136030537
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

Singleplayer met NewGRF's.
wat is dat?

ohja. hoe krijg je dat mooie 32bbp

ohja. ik kan de fok server niet vinden: :'o
Because you know i'm all about that ass
pi_136031002
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:35 schreef blow... het volgende:

[..]

wat is dat?

ohja. hoe krijg je dat mooie 32bbp

ohja. ik kan de fok server niet vinden: :'o
Probeer nou eerst maar gewoon te spelen, daarna mag je klooien.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136031018
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:43 schreef Rezania het volgende:

[..]

Probeer nou eerst maar gewoon te spelen, daarna mag je klooien.
sure :)
Because you know i'm all about that ass
pi_136034253
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:10 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

32bbp :9
welke grf heb je gebruikt?
pi_136034739
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:39 schreef mschol het volgende:

[..]

welke grf heb je gebruikt?
zBase, FIRS, OpenGFX+ Trains, GRVTS 32bbp en OpenGFX BigGUI.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136038371
Weten jullie trouwens nog een goede gamescript?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136039919
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:35 schreef blow... het volgende:

[..]

wat is dat?

ohja. hoe krijg je dat mooie 32bbp

ohja. ik kan de fok server niet vinden: :'o
fok is 8bbp
halltojes
pi_136104423


Mijn eerste keer 100 miljoen euro winst per jaar met FIRS. _O_ Helaas is de inflatie wel iets van 1000% sinds ik begon. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136108888
hoe zetten jullie een main spoorlijn neer? die van mij kan of niet recht worden of is heel kort.
Because you know i'm all about that ass
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:07:53 #62
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_136109000
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:05 schreef blow... het volgende:
hoe zetten jullie een main spoorlijn neer? die van mij kan of niet recht worden of is heel kort.
Wat lukt er niet dan?
pi_136109061
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:07 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Wat lukt er niet dan?
een plek vinden waar ik een gigalange dubbele spoorlijn neer kan leggen zonder bochten of brekingen
Because you know i'm all about that ass
pi_136109248
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:05 schreef blow... het volgende:
hoe zetten jullie een main spoorlijn neer? die van mij kan of niet recht worden of is heel kort.
Gewoon een lijntje trekken, boeie dat hij niet recht is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:15:36 #65
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_136109341
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:09 schreef blow... het volgende:

[..]

een plek vinden waar ik een gigalange dubbele spoorlijn neer kan leggen zonder bochten of brekingen
Gewoon terraforming gebruiken en het zelf recht maken :P .

Dat lukt in het begin natuurlijk niet omdat je dan inet genoeg geld hebt, maar dan zet je gewoon eerst een paar simpele verbindingen op om daar geld mee te verdienen. Uiteindelijk heb je dan wel genoeg geld voor ambitieuzere projecten en dan kun je meteen terraforming doen om het allemaal recht en gelijkmatig te maken.
pi_136109372
Wat je kunt doen om een goed begin te hebben is de lijst met industrieën te openen, te sorteren op productie, en dan de kolenmijn die het meeste produceert op een energiecentrale die ver weg ligt aansluiten met treinen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:19:08 #67
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136109502
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:16 schreef Rezania het volgende:
Wat je kunt doen om een goed begin te hebben is de lijst met industrieën te openen, te sorteren op productie, en dan de kolenmijn die het meeste produceert op een energiecentrale die ver weg ligt aansluiten met treinen.
Niet te ver weg, want anders heb je niet genoeg geld om daar te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136109588
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Niet te ver weg, want anders heb je niet genoeg geld om daar te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- Moet je de lening op max zetten in advanced settings, je kunt een heel eind komen met een miljoen. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:22:38 #69
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136109654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:21 schreef Rezania het volgende:

[..]

_O- Moet je de lening op max zetten in advanced settings, je kunt een heel eind komen met een miljoen. :P
Dat vind ik niet realistisch, dus ik begin altijd met max lening van 200k.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136109676
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat vind ik niet realistisch, dus ik begin altijd met max lening van 200k.
Nee, het is wel realistisch dat je een transportbedrijf op kan starten met 200k.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:25:19 #71
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136109778
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, het is wel realistisch dat je een transportbedrijf op kan starten met 200k.
Wel uitdagender. ;) Geen idee hoe realistisch het is, maar banken zijn nu niet meer zo gul om geld uit te lenen, dus waarschijnlijk is die 200k nog veel.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136110156
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Wel uitdagender. ;) Geen idee hoe realistisch het is, maar banken zijn nu niet meer zo gul om geld uit te lenen, dus waarschijnlijk is die 200k nog veel.
Kom op zeg, voor 200k heb je 1 vrachtwagen en bouwketen als kantoor.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:35:02 #73
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136110270
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

Kom op zeg, voor 200k heb je 1 vrachtwagen en bouwketen als kantoor.
Scheelt wel dat de wegen er al liggen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136110388
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:35 schreef Bart het volgende:

[..]

Scheelt wel dat de wegen er al liggen.
Dat wel ja. Maar 200k is dus niet erg realistisch. Sowieso is realisme ver te zoeken in dit spel qua financiën. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:40:03 #75
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136110529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat wel ja. Maar 200k is dus niet erg realistisch. Sowieso is realisme ver te zoeken in dit spel qua financiën. :+
Dat wel inderdaad. Daarom probeer ik er toch nog iets van te maken. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136110531
ik begin altijd met passagiers/post vervoer, en leg met dat geld een single track trein met kolen aan..
pi_136110604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:40 schreef mschol het volgende:
ik begin altijd met passagiers/post vervoer, en leg met dat geld een single track trein met kolen aan..
Ik probeer passagiers vervoeren in het begin altijd te vermijden, hoopt zich altijd veel te snel op. Als ik ze goed wil vervoeren heb ik een groot ro-ro-station nodig, dat kan ik in het begin niet betalen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136110651
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik probeer passagiers vervoeren in het begin altijd te vermijden, hoopt zich altijd veel te snel op. Als ik ze goed wil vervoeren heb ik een groot ro-ro-station nodig, dat kan ik in het begin niet betalen.
wel per bus en vrachtauto he ;)
pi_136110686
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:41 schreef mschol het volgende:

[..]

wel per bus en vrachtauto he ;)
Nog steeds te veel mensen. Meestal vervoer ik ze helemaal niet in een spel. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:42:59 #80
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136110708
Ik begon altijd eerst met vis en vervolgens met treintje voedsel naar stad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136110713
Wat pas echt erg is is passagiers vervoeren met vliegtuigen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:43:21 #82
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136110731
Ik heb vliegtuigen uitgezet. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136110822
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:42 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nog steeds te veel mensen. Meestal vervoer ik ze helemaal niet in een spel. :P
weliswaar veel mensen, maar ik vind het prima vervoer waar flink winst opgemaakt kan worden :Y (leg later meestal ook een treinrondje tussen 4-5 steden aan met een paar treinen waar alleen post en passagiers worden vervoerd :P)
pi_136110872
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik begon altijd eerst met vis en vervolgens met treintje voedsel naar stad.
FIRS? Sinds ik het speel begon ik met recyclables, maar blijkbaar heb je die nog niet in 1950, dus nu eerst olie, chemicaliën en dan engineering goods naar de oil rig, waardoor het cirkeltje rond is. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136110914
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

FIRS? Sinds ik het speel begon ik met recyclables, maar blijkbaar heb je die nog niet in 1950, dus nu eerst olie, chemicaliën en dan engineering goods naar de oil rig, waardoor het cirkeltje rond is. :P
ik vind het jammer dat je daar niet een extra bonus ofzo voor krijgt...
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:46:22 #86
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136110919
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat wel ja. Maar 200k is dus niet erg realistisch. Sowieso is realisme ver te zoeken in dit spel qua financiën. :+
Absoluut. Het is winstgevender om staal uit Tokyo naar Amsterdam te vervoeren, dan uit IJmuiden :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136110963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:44 schreef mschol het volgende:

[..]

weliswaar veel mensen, maar ik vind het prima vervoer waar flink winst opgemaakt kan worden :Y (leg later meestal ook een treinrondje tussen 4-5 steden aan met een paar treinen waar alleen post en passagiers worden vervoerd :P)
Er zijn genoeg andere manieren om een shitload aan geld te maken.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:43 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn eerste keer 100 miljoen euro winst per jaar met FIRS. _O_ Helaas is de inflatie wel iets van 1000% sinds ik begon. :')
Deze enorme winst heb ik bijvoorbeeld zonder passagiers te vervoeren gehaald.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136111063
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:46 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vind het jammer dat je daar niet een extra bonus ofzo voor krijgt...
Extra bonus bij wat? Recyclables? Want engineering goods verhogen de productie van het olieplatform gewoon, wat weer de productie van chemicaliën verhoogt, wat weer de productie van engineering goods verhoogt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:49:55 #89
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136111165
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

FIRS? Sinds ik het speel begon ik met recyclables, maar blijkbaar heb je die nog niet in 1950, dus nu eerst olie, chemicaliën en dan engineering goods naar de oil rig, waardoor het cirkeltje rond is. :P
jep, FIRS inderdaad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136118448
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:16 schreef Rezania het volgende:
Wat je kunt doen om een goed begin te hebben is de lijst met industrieën te openen, te sorteren op productie, en dan de kolenmijn die het meeste produceert op een energiecentrale die ver weg ligt aansluiten met treinen.
goede tip. een vriend van me (zelfde tijd begonnen als ik ) raadt aan om te beginnen met elektrische rails aangezien daar ook diesel en steam op kan maar niet andersom. is dat raadzaam?
Because you know i'm all about that ass
pi_136118518
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Wel uitdagender. ;) Geen idee hoe realistisch het is, maar banken zijn nu niet meer zo gul om geld uit te lenen, dus waarschijnlijk is die 200k nog veel.
> http://nl.wikipedia.org/wiki/Obligatie
Because you know i'm all about that ass
pi_136118549
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:40 schreef blow... het volgende:

[..]

goede tip. een vriend van me (zelfde tijd begonnen als ik ) raadt aan om te beginnen met elektrische rails aangezien daar ook diesel en steam op kan maar niet andersom. is dat raadzaam?
In 1950 kan je geloof ik geen elektrische rails bouwen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:42:56 #93
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136118622
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:40 schreef blow... het volgende:

[..]

goede tip. een vriend van me (zelfde tijd begonnen als ik ) raadt aan om te beginnen met elektrische rails aangezien daar ook diesel en steam op kan maar niet andersom. is dat raadzaam?
Ik begin altijd eerst met gewone rail, omdat die goedkoper zijn, kan je altijd nadat je winst maakt, je track elektrificeren.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136118624
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:40 schreef blow... het volgende:

[..]

goede tip. een vriend van me (zelfde tijd begonnen als ik ) raadt aan om te beginnen met elektrische rails aangezien daar ook diesel en steam op kan maar niet andersom. is dat raadzaam?
Zodra dat er is kun je ook elektrisch rijden, beetje onzinnig.
Ik begin met ongeëlektrificeerd spoor, kun je makkelijk omvormen naar elektrisch en stoom en diesel kan daar op blijven rijden..
dag
pi_136118761
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

In 1950 kan je geloof ik geen elektrische rails bouwen?
we zijn begonnen in 1980 maar toen waren er nog geen elektr. treinen. maarja xD

zijn maar iets duurder.

ohja. ik heb nu 4 stations om een stad heen ( oost noors zuid west) en daar een spoor tussen met 1 trein die passagiers vervoert. dan gaat de groei van de stad sneller toch? er stonden eerst steeds maar 2 passagiers dus heb met stations van 1 x 1 het bereik groter gemaakt en nu staan er bij 3/4 steeds 23 en bij die laatste kon het bereik niet groter.
Because you know i'm all about that ass
pi_136118792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Zodra dat er is kun je ook elektrisch rijden, beetje onzinnig.
Ik begin met ongeëlektrificeerd spoor, kun je makkelijk omvormen naar elektrisch en stoom en diesel kan daar op blijven rijden..
ah thx.
steam ook toch?
Because you know i'm all about that ass
pi_136118954
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:45 schreef blow... het volgende:

[..]

we zijn begonnen in 1980 maar toen waren er nog geen elektr. treinen. maarja xD
In 1980 zijn er gewoon elektrische treinen hoor. :{w
quote:
zijn maar iets duurder.

ohja. ik heb nu 4 stations om een stad heen ( oost noors zuid west) en daar een spoor tussen met 1 trein die passagiers vervoert. dan gaat de groei van de stad sneller toch? er stonden eerst steeds maar 2 passagiers dus heb met stations van 1 x 1 het bereik groter gemaakt en nu staan er bij 3/4 steeds 23 en bij die laatste kon het bereik niet groter.
Kan je zien door op de naam van de stad te klikken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136119084
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

In 1980 zijn er gewoon elektrische treinen hoor. :{w

[..]

Kan je zien door op de naam van de stad te klikken.
oh echt? Ben begonnen met steam maarja.

Bedoek je dst ik kan zien hoe vaak die groeit?
Because you know i'm all about that ass
pi_136119200
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:49 schreef blow... het volgende:

[..]

oh echt? Ben begonnen met steam maarja.

Bedoek je dst ik kan zien hoe vaak die groeit?
Ja, elke zoveel dagen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136119358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, elke zoveel dagen.
aahzo.

al mn stations zijn trouwens RoRo
Because you know i'm all about that ass
pi_136119894
waarom builden julie trouwens geen HQ?
Because you know i'm all about that ass
pi_136140523


volgens mij snap ik het :D
Because you know i'm all about that ass
pi_136140559
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:04 schreef blow... het volgende:
waarom builden julie trouwens geen HQ?
Wat heb je eraan?
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:22 schreef blow... het volgende:
[ afbeelding ]

volgens mij snap ik het :D
Zijn dat niet een beetje veel treinen en bussen zo? _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 30 januari 2014 @ 17:26:10 #104
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_136140662
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat heb je eraan?

[..]

Zijn dat niet een beetje veel treinen en bussen zo? _O-
Een HQ genereert passagiers en ik geloof ook post.

En het komt er naar mate je rijker wordt steeds groter en mooier uit te zien en genereert dan ook steeds meer. En het is gewoon leuk :P
pi_136140757
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat heb je eraan?

[..]

Zijn dat niet een beetje veel treinen en bussen zo? _O-
neuh die maken niet zoveel winst maar daar zijn ze ook niet voor xD

town grows every 12 days
Because you know i'm all about that ass
pi_136140829
voor winst heb ik dit.

1970 gestart.


kan beter denk ik, maar vind het niet slecht voor zover.
Because you know i'm all about that ass
pi_136141121
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat heb je eraan?

[..]

Zijn dat niet een beetje veel treinen en bussen zo? _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat heb je eraan?

[..]

Zijn dat niet een beetje veel treinen en bussen zo? _O-
het is nu zo erg dat ik meer bussen en treinen nodig heb _O-

eDIT: als ik breakdowns uit heb hoef ik treinen niet te vervangen toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door blow... op 30-01-2014 17:55:03 ]
Because you know i'm all about that ass
pi_136141702
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:39 schreef blow... het volgende:

[..]

[..]

het is nu zo erg dat ik meer bussen en treinen nodig heb _O-

eDIT: als ik breakdowns uit heb hoef ik treinen niet te vervangen toch?
Nou ja, het is wel handig om oude modellen door nieuwere modellen te vervangen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136142514
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 17:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou ja, het is wel handig om oude modellen door nieuwere modellen te vervangen.
aah oke. En als er geen nieuwere zijn?
Because you know i'm all about that ass
  donderdag 30 januari 2014 @ 18:33:36 #110
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136142787
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:25 schreef blow... het volgende:

[..]

aah oke. En als er geen nieuwere zijn?
Dan hoeft het niet, hè. ;)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136144032
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dan hoeft het niet, hè. ;)
maar als ze dan kapot gaan of te oud worden??
Because you know i'm all about that ass
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:09:28 #112
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_136144167
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:06 schreef blow... het volgende:

[..]

maar als ze dan kapot gaan of te oud worden??
Kapot gaan ze niet, want dat heb je uitgezet en oud maakt niet uit. Op de irritante messages na dan.
pi_136144374
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Kapot gaan ze niet, want dat heb je uitgezet en oud maakt niet uit. Op de irritante messages na dan.
aah oke. En als je het aanhebt? Ik wil het nl wel graag aan.
Because you know i'm all about that ass
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:26:14 #114
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136144879
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:14 schreef blow... het volgende:

[..]

aah oke. En als je het aanhebt? Ik wil het nl wel graag aan.
Dan is het wel verstandig om ze te vervangen als ze oud zijn, want dan zal het aantal breakdown alleen maar toenemen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136144919
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dan is het wel verstandig om ze te vervangen als ze oud zijn, want dan zal het aantal breakdown alleen maar toenemen.
ja maar hoe vervang je ze als er geen nieuwere zijn? :*
Because you know i'm all about that ass
pi_136145175
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:27 schreef blow... het volgende:

[..]

ja maar hoe vervang je ze als er geen nieuwere zijn? :*
Dan vervang je ze met het huidige model.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136145851
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:35 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dan vervang je ze met het huidige model.
ooh oke. Ik zal eens kijken.
Because you know i'm all about that ass
pi_136145911
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:50 schreef blow... het volgende:

[..]

ooh oke. Ik zal eens kijken.
Automatisch vervangen kan je instellen bij geavanceerde instellingen, dan worden oude treinen automatisch vernieuwt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136146453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

Automatisch vervangen kan je instellen bij geavanceerde instellingen, dan worden oude treinen automatisch vernieuwt.
ah thx. dat wilde ik!

bedankt allemaal D:
Because you know i'm all about that ass
pi_136173766


Er zijn vast betere manieren, maar het werkt. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136173990
Ik ga het ook weer eens installeren. Is de Fok!server nog actief, en zo ja, heb ik nog iets van mods nodig?
pi_136174123
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136174147
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:14 schreef Roellie80 het volgende:
Ik ga het ook weer eens installeren. Is de Fok!server nog actief, en zo ja, heb ik nog iets van mods nodig?
Geen idee of hij actief is, maar NewGRF's die je nodig hebt kan het spel automatisch downloaden.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136175380
Da's jammer had het graag tegen wat Fokkers willen opnemen >:)
pi_136175917
FOK!server is actief, zie de OP :Y
(Die van Bart wel, van Maarten niet)
dag
pi_136176510
Ik heb nog 25 jaar om 53 actieve stations te bouwen, waarbij er per bus/trein/schip/vliegtuig minstens 20.000 euro winst per jaar moet worden gemaakt. Iemand een idee? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136176637
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 17:37 schreef Rezania het volgende:
Ik heb nog 25 jaar om 53 actieve stations te bouwen, waarbij er per bus/trein/schip/vliegtuig minstens 20.000 euro winst per jaar moet worden gemaakt. Iemand een idee? :')
is dat een quest ouzo?
Because you know i'm all about that ass
pi_136176731
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 17:42 schreef blow... het volgende:

[..]

is dat een quest ouzo?
Nee, maximale score.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136177109
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 17:37 schreef Rezania het volgende:
Ik heb nog 25 jaar om 53 actieve stations te bouwen, waarbij er per bus/trein/schip/vliegtuig minstens 20.000 euro winst per jaar moet worden gemaakt. Iemand een idee? :')
Kort en krachtig: :N Ik zou andere opties qua game overwegen.
pi_136177339
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 17:59 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kort en krachtig: :N Ik zou andere opties qua game overwegen.
Als je dit spel al uitdagend vindt kan je net zo goed patience gaan spelen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:12:03 #131
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136177477
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 17:42 schreef blow... het volgende:

[..]

is dat een quest ouzo?
Je kan toch gewoon een spoorlijntje trekken en 53 stationnetjes maken. Er hoeft er nog geen treintjes te laten rijden toch?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136177550
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon een spoorlijntje trekken en 53 stationnetjes maken. Er hoeft er nog geen treintjes te laten rijden toch?
jawel want elke trein moet 20 k winst maken.
Because you know i'm all about that ass
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:15:10 #133
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136177570
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 17:37 schreef Rezania het volgende:
Ik heb nog 25 jaar om 53 actieve stations te bouwen, waarbij er per bus/trein/schip/vliegtuig minstens 20.000 euro winst per jaar moet worden gemaakt. Iemand een idee? :')
bussen doe ik nooit, er zijn er altijd wel een paar die te weinig winst maken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:21:40 #134
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136177755
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:14 schreef blow... het volgende:

[..]

jawel want elke trein moet 20 k winst maken.
Maar die trein die 20k winst maakt, hoeft die nieuwe stations toch niet aan te doen?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136177855
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon een spoorlijntje trekken en 53 stationnetjes maken. Er hoeft er nog geen treintjes te laten rijden toch?
Alleen 'actieve' stations worden meegeteld volgens de beschrijving. Ja, kan natuurlijk een ring om een stad heen leggen, en dan 1 station, 1 spoor ,1 station, 1 spoor, etc., maar ja. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136177880
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:15 schreef Bart het volgende:

[..]

bussen doe ik nooit, er zijn er altijd wel een paar die te weinig winst maken.
Ik heb een zooi bussen, de laagste winst daarbij is 35k of zo, maar dat is tussen twee haltes op grote afstand. In de stad wordt het een stuk lastiger ja.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:56:16 #137
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136178889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:24 schreef Rezania het volgende:

[..]

Alleen 'actieve' stations worden meegeteld volgens de beschrijving. Ja, kan natuurlijk een ring om een stad heen leggen, en dan 1 station, 1 spoor ,1 station, 1 spoor, etc., maar ja. _O-
Wat is de definitieve van een actief station volgens het spel?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136179136
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Wat is de definitieve van een actief station volgens het spel?


Dus ik denk dat er vracht moet worden afgeleverd of moet worden opgehaald.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:05:59 #139
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136179265
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:03 schreef Rezania het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dus ik denk dat er vracht moet worden afgeleverd of moet worden opgehaald.
oh dat is wel jammer.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136190362


Perfect score. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136190565
En ja, ik vind dat bijzonder. Eerste keer dat het me lukt in de 10 jaar dat ik al TTD speel. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136190659
geld binnenharken gaat in een standaard game zo makkelijk dat ik echt niet om kijk naar een treintje met verlies :X
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:56:40 #143
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136190859
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:50 schreef Rezania het volgende:
En ja, ik vind dat bijzonder. Eerste keer dat het me lukt in de 10 jaar dat ik al TTD speel. _O-
Het lukte mij ook nooit, tot ik ging kijken wat ik moest doen :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136190908
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:52 schreef mschol het volgende:
geld binnenharken gaat in een standaard game zo makkelijk dat ik echt niet om kijk naar een treintje met verlies :X
Maar dan kan je geen perfect score halen!
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Het lukte mij ook nooit, tot ik ging kijken wat ik moest doen :P.
Ja, dit was dus ook mijn eerste keer dat ik keek wat ik moet doen. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136191908
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:57 schreef Rezania het volgende:
Maar dan kan je geen perfect score halen!
i really couldnt care less :D
pi_136193053



Zo. :7 Nu kan deze save de prullenbak in en kan ik weer opnieuw beginnen. :9
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 10:21:26 #147
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136199081
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:45 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Perfect score. _O_
*O* Gefeliciteerd _O_
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136205814
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

*O* Gefeliciteerd _O_
Bedankt. :9 Nu op zoek naar de volgende uitdaging, een gamescript of zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136205835
Of de onderhoudskosten van de infrastructuur aanzetten. :X
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136205973
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bedankt. :9 Nu op zoek naar de volgende uitdaging, een gamescript of zo.
de hele zee droogleggen D:
Because you know i'm all about that ass
pi_136206158
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:42 schreef blow... het volgende:

[..]

de hele zee droogleggen D:
Nou nou, dat is moeilijk zeg. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136207916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou nou, dat is moeilijk zeg. :')
:D
Because you know i'm all about that ass
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:06:13 #153
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136208843
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:38 schreef Rezania het volgende:
Of de onderhoudskosten van de infrastructuur aanzetten. :X
Doe die maar eens. :X
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:07:01 #154
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136208869
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:38 schreef Rezania het volgende:
Of de onderhoudskosten van de infrastructuur aanzetten. :X
Dat ken ik helemaal niet :o. Kost dat veel?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:08:07 #155
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136208906
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat ken ik helemaal niet :o. Kost dat veel?
Dat is echt belachelijk hoeveel dat kost. Althans dat vind ik.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136208947
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat ken ik helemaal niet :o. Kost dat veel?
Het is dan best wel lastig om winst te maken, geeft een echte uitdaging. :Y Had het een keer per ongeluk aangezet, gelijk failliet gegaan. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:10:01 #157
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136208968
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het is dan best wel lastig om winst te maken. :Y Had het een keer per ongeluk aangezet, gelijk failliet gegaan. :')
Is bij mij ook zo gegaan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136208977
Oh, zal even een voorbeeld geven, brb.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:10:19 #159
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136208978
Hehe :D
Keertje proberen dan maar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136209235




Blijkbaar is mijn netwerk nogal goed geoptimaliseerd. _O- Maar het kan dus behoorlijk erg zijn. :P De kosten staan sinds 2051 aan, zoek de verschillen maar. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136210745
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:20 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Blijkbaar is mijn netwerk nogal goed geoptimaliseerd. _O- Maar het kan dus behoorlijk erg zijn. :P De kosten staan sinds 2051 aan, zoek de verschillen maar. :+
kost dat maar 60 mil :o
Because you know i'm all about that ass
  zaterdag 1 februari 2014 @ 18:02:58 #162
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136212549
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:20 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Blijkbaar is mijn netwerk nogal goed geoptimaliseerd. _O- Maar het kan dus behoorlijk erg zijn. :P De kosten staan sinds 2051 aan, zoek de verschillen maar. :+
Dat heb je netjes gedaan dan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136212905
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 18:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat heb je netjes gedaan dan.
Nou ja, was eerder een kwestie van ruimtegebrek, anders had ik het veel groter aangepakt om de efficiëntie verhogen. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136212988


Deze bijvoorbeeld, ik heb mezelf klem gebouwd. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136220397
Ik snap het niet. Ik speel nu met infrastructure maintainance aan, maar het is bij lange na niet zoveel als ik me kon herinneren.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136221283
quote:
10s.gif Op zaterd zag 1 februari 2014 21:57 schreef Rezania het volgende:
Ik snap het niet. Ik speel nu met infrastructure maintainance aan, maar het is bij lange na niet zoveel als ik me kon herinneren.
inflatie uitgezet?
pi_136221607
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:30 schreef JTT het volgende:

[..]

inflatie uitgezet?
Nee, die staat op 4% per jaar..
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136230018
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, die staat op 4% per jaar..


zoals je ziet kan je herinnering best kloppen: die kosten zijn bij mij bijna 20 keer zoveel als mijn inkomsten! 8)7
Hoe het dan komt dat dat bij jou niet zo is, geen idee!

Heb het spel maar niet opgeslagen...
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:20 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Blijkbaar is mijn netwerk nogal goed geoptimaliseerd. _O- Maar het kan dus behoorlijk erg zijn. :P De kosten staan sinds 2051 aan, zoek de verschillen maar. :+
Hoe krijg je die mooie subtotalen ertussen?
()
  zondag 2 februari 2014 @ 10:21:11 #169
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136230940
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 09:06 schreef JTT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

zoals je ziet kan je herinnering best kloppen: die kosten zijn bij mij bijna 20 keer zoveel als mijn inkomsten! 8)7
Hoe het dan komt dat dat bij jou niet zo is, geen idee!

Heb het spel maar niet opgeslagen...

[..]

Hoe krijg je die mooie subtotalen ertussen?
([ afbeelding ])
Bij Geavanceerde instellingen, dan: Interface, Weergave-opties en dan: Groepeer uitgaven in bedrijfsfinanciënscherm: Aan
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136231306
Bedankt :)
pi_136238420
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 09:06 schreef JTT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

zoals je ziet kan je herinnering best kloppen: die kosten zijn bij mij bijna 20 keer zoveel als mijn inkomsten! 8)7
Hoe het dan komt dat dat bij jou niet zo is, geen idee!

Heb het spel maar niet opgeslagen...
Die overige kosten, damn! :o
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136239054


Alle kosten staan op high, maar het stelt echt nog steeds niks voor in verhouding tot de omzet die je draait. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136240551
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:29 schreef Rezania het volgende:

[..]

Die overige kosten, damn! :o
Ja!
Dat dat kan eigenlijk..
pi_136245666
Is het waar dat HQ's passagiers en post produceren?
En zo ja waar kan ik dan zien hoeveel?
pi_136245834
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:17 schreef JTT het volgende:
Is het waar dat HQ's passagiers en post produceren?
En zo ja waar kan ik dan zien hoeveel?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136245900
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ah zo! (maar wat heb je aan een bedrijfshoofdkwartier wat maar 8 passagiers produceert :( )
pi_136245957
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:22 schreef JTT het volgende:

[..]

ah zo! (maar wat heb je aan een bedrijfshoofdkwartier wat maar 8 passagiers produceert :( )
Dit is info van de kleinste versie hè.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 2 februari 2014 @ 17:31:24 #178
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136246231
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:22 schreef JTT het volgende:

[..]

ah zo! (maar wat heb je aan een bedrijfshoofdkwartier wat maar 8 passagiers produceert :( )
accepteert, niet produceert
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136246371
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:31 schreef Bart het volgende:

[..]

accepteert, niet produceert
Nee, het produceert ook.

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 2 februari 2014 @ 17:36:10 #180
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136246429
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, het produceert ook.

[ afbeelding ]
ik zeg niet dat het niet produceert. Maar in dat plaatje gaat het over accepteren, niet produceren.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136246487
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:36 schreef Bart het volgende:

[..]

ik zeg niet dat het niet produceert. Maar in dat plaatje gaat het over accepteren, niet produceren.
Er zit een limiet op accepteren? Dus ik kan geen trein met 1000 mensen ontladen bij een HQ alleen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 2 februari 2014 @ 17:42:27 #182
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136246710
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Er zit een limiet op accepteren? Dus ik kan geen trein met 1000 mensen ontladen bij een HQ alleen?
Nee. Een station kijkt wat er allemaal binnen zijn bereik zit qua gebouwen. Zit er een huis met 1/8 passagiers, een kantoor met 3/8 en een hotel met 2/8, dan accepteert het geen passagiers. Komt er nog een hotel bij van 2/8, dan zit je op 8/8 dus gaat het station passagiers accepteren. Zelfde met post en goederen.

Maar dat staat los van de productie.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136247482
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:42 schreef Bart het volgende:

[..]

Nee. Een station kijkt wat er allemaal binnen zijn bereik zit qua gebouwen. Zit er een huis met 1/8 passagiers, een kantoor met 3/8 en een hotel met 2/8, dan accepteert het geen passagiers. Komt er nog een hotel bij van 2/8, dan zit je op 8/8 dus gaat het station passagiers accepteren.

Niet waar!
Ik heb een hoogste level HQ met een 5/8 voor passagiers en een 2/8 voor post.
Het accepteert passagiers maar geen post. Dus het accepteren begint al als je over de helft bent.
pi_136247715
bewijs
  zondag 2 februari 2014 @ 18:45:27 #185
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136249281
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:03 schreef JTT het volgende:

[..]

Niet waar!
Ik heb een hoogste level HQ met een 5/8 voor passagiers en een 2/8 voor post.
Het accepteert passagiers maar geen post. Dus het accepteren begint al als je over de helft bent.
Post gaat toch met goederenhaltes? Dus dat is dan logisch dat je bushalte die niet accepteert. Weet het niet zeker, heb al jaren geen post meer vervoerd. Je kantoor is vier vakjes van elk 5/8 dus in totaal 20/8.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136256996
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:45 schreef Bart het volgende:

[..]

Post gaat toch met goederenhaltes? Dus dat is dan logisch dat je bushalte die niet accepteert. Weet het niet zeker, heb al jaren geen post meer vervoerd.
Je hebt gelijk, post gaat alleen via goederenhaltes...

quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:45 schreef Bart het volgende:

[..]

Je kantoor is vier vakjes van elk 5/8 dus in totaal 20/8.
Ik dacht dat dat per gebouw ging...
Maar dan kan je dus wel een trein met 1000 mensen bij je hq ontladen... Of zie ik dat verkeerd?
  zondag 2 februari 2014 @ 21:43:48 #187
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136261722
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:53 schreef JTT het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, post gaat alleen via goederenhaltes...
gelukkig, ik weet nog iets na twintig jaar dit spel spelen :+
quote:
[..]

Ik dacht dat dat per gebouw ging...
Maar dan kan je dus wel een trein met 1000 mensen bij je hq ontladen... Of zie ik dat verkeerd?
je kan een trein met tien miljoen passagiers ontladen daar. Het station accepteert passagiers, daar zit geen limiet op. Of het accepteert alles, of niets.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136262473


Weet iemand of het mogelijk is om treinen perron 1 als hoogste prioriteit te geven, daarna 2, vervolgens 3 en tot slot 4? Nu is het 4, 3, 2, 1, maar dat is niet handig als treinen vertrekken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136264159
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:51 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Weet iemand of het mogelijk is om treinen perron 1 als hoogste prioriteit te geven, daarna 2, vervolgens 3 en tot slot 4? Nu is het 4, 3, 2, 1, maar dat is niet handig als treinen vertrekken.
probeer eens om de weg nog een keer te kruisen? Dan het rechte stukkie ertussen weghalen, dan is 1 het dichtstbij.
Because you know i'm all about that ass
pi_136264960
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:51 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Weet iemand of het mogelijk is om treinen perron 1 als hoogste prioriteit te geven, daarna 2, vervolgens 3 en tot slot 4? Nu is het 4, 3, 2, 1, maar dat is niet handig als treinen vertrekken.
Bouw een RoRo station.
Hoef je je niet druk te maken over hoe treinen wegrijden...
pi_136265710
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:22 schreef JTT het volgende:

[..]

Bouw een RoRo station.
Hoef je je niet druk te maken over hoe treinen wegrijden...

Ja, doe ik ook meestal. Maar als een stad nog net ergens een mooie plek heeft voor een eindstation geef ik daar de voorkeur aan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136269194
Waarom zou je trouwens pre-signals gebruiken als je path-signals kan gebruiken? Ik zie het voordeel niet. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136287652
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, doe ik ook meestal. Maar als een stad nog net ergens een mooie plek heeft voor een eindstation geef ik daar de voorkeur aan.
misschien kun je een voorbeeldje posten van zo'n stad?
Krijg ik een idee van hoeveel ruimte er is voor het nieuwe spoordesign.
pi_136288794
Ik denk niet dat prioriteren gaat lukken, maar als je genoeg plaats hebt is dit misschien een oplossing voor sneller uit het station rijden:
  maandag 3 februari 2014 @ 16:21:19 #195
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_136289010
Ik bouw altijd roro stations, die hierboven zijn veel te inefficient
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_136289246
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:21 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik bouw altijd roro stations, die hierboven zijn veel te inefficient
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, doe ik ook meestal. Maar als een stad nog net ergens een mooie plek heeft voor een eindstation geef ik daar de voorkeur aan.
pi_136289892
Een vriend van me gebruikt ipv de 1e altijd de 6e. Kan dit.?
Because you know i'm all about that ass
pi_136291304
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:44 schreef JTT het volgende:

[..]

misschien kun je een voorbeeldje posten van zo'n stad?
Krijg ik een idee van hoeveel ruimte er is voor het nieuwe spoordesign.
Helaas, heb het spel niet opgeslagen. :@ _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 3 februari 2014 @ 17:24:11 #199
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_136291504
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:51 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Weet iemand of het mogelijk is om treinen perron 1 als hoogste prioriteit te geven, daarna 2, vervolgens 3 en tot slot 4? Nu is het 4, 3, 2, 1, maar dat is niet handig als treinen vertrekken.
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 23:40 schreef Rezania het volgende:
Waarom zou je trouwens pre-signals gebruiken als je path-signals kan gebruiken? Ik zie het voordeel niet. :')
Daarom dus. Zodat alles efficiënt verloopt.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_136291557
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:24 schreef NJ het volgende:

[..]

[..]

Daarom dus. Zodat alles efficiënt verloopt.
Want daarmee kan je wel prioriteren?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 3 februari 2014 @ 17:49:09 #201
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_136292426
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:27 schreef JTT het volgende:

[..]

[..]

Stuk stad wegslopen heb ik nog nooit problemen mee gehad :D
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  maandag 3 februari 2014 @ 18:01:49 #202
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_136292908
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Want daarmee kan je wel prioriteren?
Nee, maar je zorgt ervoor dat de trein altijd het meest efficiënte station pakt en dat ze altijd een uitgang vrij houden, dus niet dat er per ongeluk geblokkeerd wordt.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_136293437
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:49 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Stuk stad wegslopen heb ik nog nooit problemen mee gehad :D
Nee, ik ook niet, maar dan moet je wel eerst het station bouwen.
Anders staat de stad dat achteraf niet meer toe.
bron: eigen ervaring :(

quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:01 schreef NJ het volgende:

[..]

Nee, maar je zorgt ervoor dat de trein altijd het meest efficiënte station pakt en dat ze altijd een uitgang vrij houden, dus niet dat er per ongeluk geblokkeerd wordt.
Inderdaad
pi_136293582
Een spoorlijn van 2000 vakjes heen en terug moeten beseinen. :r
pi_136293647
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:21 schreef JTT het volgende:
Een spoorlijn van 2000 vakjes heen en terug moeten beseinen. :r
Je kent het slepen he? :@
dag
  maandag 3 februari 2014 @ 18:24:38 #206
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136293691
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:21 schreef JTT het volgende:
Een spoorlijn van 2000 vakjes heen en terug moeten beseinen. :r
Ctrl + slepen.
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Je kent het slepen he? :@
Blijkbaar niet. ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136293938
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ctrl + slepen.

[..]

Blijkbaar niet. ;(
Ja ik ken slepen maar 1 minuut lang pijltje omhoog en naar rechts ingedrukt houden is ook geen pretje. *geeuw*

Wat doet ctrl+slepen dan?
Ah ctrl+slepen die kende ik nog niet.
Moet je nagaan hoeveel werk ik had kunnen besparen in de jaren dat ik al ttd speel |:(

[ Bericht 14% gewijzigd door JTT op 03-02-2014 18:37:16 ]
  maandag 3 februari 2014 @ 18:38:57 #208
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136294178
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:32 schreef JTT het volgende:

[..]

Ja ik ken slepen maar 1 minuut lang pijltje omhoog en naar rechts ingedrukt houden is ook geen pretje. *geeuw*

Wat doet ctrl+slepen dan?
Ah ctrl+slepen die kende ik nog niet.
Moet je nagaan hoeveel werk ik had kunnen besparen in de jaren dat ik al ttd speel |:(
Ik ken die ook pas sinds vorig jaar. Bij toeval in deze topic-reeks gelezen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136294236
G
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik ken die ook pas sinds vorig jaar. Bij toeval in deze topic-reeks gelezen.
Gelukkig ik ben niet dom :)
pi_136296045
Ja kan natuurlijk ook gewoon een keer deze pagina lezen. https://wiki.openttd.org/Hidden_features
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136296316
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:20 schreef Rezania het volgende:
Ja kan natuurlijk ook gewoon een keer deze pagina lezen. https://wiki.openttd.org/Hidden_features
Handig!!! :)
pi_136297576
Had eens zin om wat anders te doen...
Heb heel toyland onder water gezet :P
  maandag 3 februari 2014 @ 19:58:54 #213
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_136298101
Zo ben ik er pas sinds kort achter dat je met ctrl+slepen ook schuin kan egaliseren.
pi_136298214
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:58 schreef Irritatie100 het volgende:
Zo ben ik er pas sinds kort achter dat je met ctrl+slepen ook schuin kan egaliseren.
O dat wist ik dan wel.. :)
pi_136298241
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:49 schreef JTT het volgende:
Had eens zin om wat anders te doen...
Heb heel toyland onder water gezet :P
video:
pi_136415500
Toyland :r Een keer gespeeld, nooit meer.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136422594
toyland failt domme optie
halltojes
pi_136469941
Ja, Inderdaad.
Daarom heb ik ook juist toyland onderwater gezet })
pi_136470069
hoe doe je die welkomstteksten in een dedicated server :?
pi_136474756
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef JTT het volgende:
hoe doe je die welkomstteksten in een dedicated server :?
met plugins?
halltojes
pi_136474887
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:55 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

met plugins?
hoe wou je die in een dedicated server (geen grafische interface) krijgen?
Weet iemand zowiezo een goede handleiding oid?
Ik wil ook een dedicated server maar het wil maar niet lukken(zelfs niet na 1 week rotzooien) :(
  zaterdag 8 februari 2014 @ 17:06:32 #222
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136475090
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef JTT het volgende:
hoe doe je die welkomstteksten in een dedicated server :?
Openttd map -> scripts map -> bestand maken genaamd on_server_connect.scr
openen in kladblok of iets dergelijks
tekst toevoegen:
say "Welkom op de FOK!server"
say "Server-rules staan op http://lingen.nu/ttd/rules"
say "Server-admin is Bart"
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 17:13:12 #223
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136475312
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:59 schreef JTT het volgende:

[..]

hoe wou je die in een dedicated server (geen grafische interface) krijgen?
Weet iemand zowiezo een goede handleiding oid?
Ik wil ook een dedicated server maar het wil maar niet lukken(zelfs niet na 1 week rotzooien) :(
Snelkoppeling maken naar openttd.exe
eigenschappen van snelkoppeling openen
-D toevoegen aan het eind van de opdrachtregel, bjivoorbeeld:
C:\Program Files\Fokserver\openttd.exe" -D
Klikken op snelkoppeling en je hebt een dedicated server draaien.

eventueel in openttd.cfg dingen vooraf instellen onder kopje network:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En uiteraard even de juiste port forwarden die je ingesteld hebt in openttd.cfg in je modem/router naar het interne IP van de pc waarop je de dedicated server hebt draaien.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136475589
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:20 schreef Rezania het volgende:
Ja kan natuurlijk ook gewoon een keer deze pagina lezen. https://wiki.openttd.org/Hidden_features
Moet je het natuurlijk wel weten. :6 Maar..bedankt i.i.g voor de verwijzing.
pi_136479476
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:13 schreef Bart het volgende:

[..]

Snelkoppeling maken naar openttd.exe
eigenschappen van snelkoppeling openen
-D toevoegen aan het eind van de opdrachtregel, bjivoorbeeld:
C:\Program Files\Fokserver\openttd.exe" -D
Klikken op snelkoppeling en je hebt een dedicated server draaien.

Dan krijg ik dit...

ook bij -D binnen de aanhalingstekens
  zaterdag 8 februari 2014 @ 19:26:39 #226
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136479567
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef JTT het volgende:

[..]

Dan krijg ik dit...
[ afbeelding ]
ook bij -D binnen de aanhalingstekens
spatie tussen de " en de -D?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136485151
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:26 schreef Bart het volgende:

[..]

spatie tussen de " en de -D?
ook niet -O-
pi_136485229
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 21:51 schreef JTT het volgende:

[..]

ook niet -O- oeps tikfout in bestandsnaam Ja die doet het *O*
  zondag 9 februari 2014 @ 08:29:04 #229
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136494885
Uiteraard werkt dat, anders had niemand op de fokserver kunnen spelen 8-).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136495239
Jippie eindelijk het probleem van uit het vorige deel opgelost :)
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:27 schreef JTT het volgende:
Weet iemand hoe je bedrijven van nummer laat veranderen bijvoorbeeld bedrijf 4 in bedrijf 1 veranderen.
Ik ben nu bedrijf vier in een van de server gekopieerd spel. moet telkens als ik begin van bedrijf veranderen :(
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:10 schreef Bart het volgende:

[..]

oplossing is dedicated server opzetten, daarop inloggen, en dan bedrijf 4 joinen
pi_136500541
ik wil je server joinen als die werkt jtt
halltojes
pi_136500916
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2014 09:13 schreef JTT het volgende:
Jippie eindelijk het probleem van uit het vorige deel opgelost :)

[..]

[..]

andere bedrijven verwijderen via ctrl + c
halltojes
pi_136501224
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:25 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

andere bedrijven verwijderen via ctrl + c
Dat is gewoon cheaten. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136501826
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is gewoon cheaten. :')
als je een spel heb opgeslagen en je wilt als bedrijf 1 wrm niet dan ...
halltojes
pi_136504922
Waarom zou je dan multiplayer starten?
dag
pi_136512488
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 14:44 schreef Peter het volgende:
Waarom zou je dan multiplayer starten?
als je ver bent en je wilt je bedrijf houden ik heb ook deze fok map opgeslagen...
halltojes
pi_136566227
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is gewoon cheaten. :')
Ik heb ze met de console eruit gegooid :)
pi_136566425
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:17 schreef Tjarda010 het volgende:
ik wil je server joinen als die werkt jtt
Sorry maar hij werkt alleen op mijn eigen netwerk om de ergernis op te lossen. Mag van mijn ouders geen poorten openzetten in de router :(
  maandag 10 februari 2014 @ 21:26:48 #239
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136566828
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:18 schreef JTT het volgende:

[..]

Sorry maar hij werkt alleen op mijn eigen netwerk om de ergernis op te lossen. Mag van mijn ouders geen poorten openzetten in de router :(
je moet het ook niet vragen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136567482
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:18 schreef JTT het volgende:

[..]

Sorry maar hij werkt alleen op mijn eigen netwerk om de ergernis op te lossen. Mag van mijn ouders geen poorten openzetten in de router :(
Gewoon doen alof of hun weten wat je bedoelt
halltojes
pi_136588611
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:26 schreef Bart het volgende:

[..]

je moet het ook niet vragen
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:41 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Gewoon doen alof of hun weten wat je bedoelt
Dat zou ik normaal ook nooit vragen maar mijn oom(die net als ik wel weet hoe je zo'n ding instelt) heeft er mijn ouders een wachtwoord op laten zetten :( :( :(
  dinsdag 11 februari 2014 @ 15:28:57 #242
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136588649
Admin admin
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136595371
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 15:28 schreef Bart het volgende:
Admin admin
Nee helaas...
Heb er nog een zooi uitgeprobeerd(straatnaam, huisdier, namen ouders, hoofdletters, geen hoofdletters), maar geen van alle >100 doen het :( . Het enige wat ik verder ben is dat Admin is goedgekeurd :( .

Ouders die een wachtwoord op hun router zetten :r
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:29:10 #244
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136595415
Dan gewoon vragen aan je ouders :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136595474
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:29 schreef Bart het volgende:
Dan gewoon vragen aan je ouders :P.
al geprobeeerd maar die denken dat er dan plots een virus komt. }:|
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:35:54 #246
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136595629
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:31 schreef JTT het volgende:

[..]

al geprobeeerd maar die denken dat er dan plots een virus komt. }:|
Wijs ze op dit topic.

Hallo ouders van JTT, er komt geen virus op de pc door de poort open te zetten naar OpenTTD. Die krijg je door vage bijlages in nog vagere mailtjes te openen, en door te klikken op vage linkjes op vage websites. Dit is een gerenommeerd spel wat niets van doen heeft met virussen. Ik heb de betreffende poort al 7 (ja zeven) jaar open staan om een server van OpenTTD te draaien, zonder een virus te krijgen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:39:54 #247
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_136595780
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:27 schreef JTT het volgende:

[..]

Nee helaas...
Heb er nog een zooi uitgeprobeerd(straatnaam, huisdier, namen ouders, hoofdletters, geen hoofdletters), maar geen van alle >100 doen het :( . Het enige wat ik verder ben is dat Admin is goedgekeurd :( .

Ouders die een wachtwoord op hun router zetten :r
router resetten en je eigen wachtwoord erop zetten. :)
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_136597419
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:35 schreef Bart het volgende:

[..]

Wijs ze op dit topic.

Hallo ouders van JTT, er komt geen virus op de pc door de poort open te zetten naar OpenTTD. Die krijg je door vage bijlages in nog vagere mailtjes te openen, en door te klikken op vage linkjes op vage websites. Dit is een gerenommeerd spel wat niets van doen heeft met virussen. Ik heb de betreffende poort al 7 (ja zeven) jaar open staan om een server van OpenTTD te draaien, zonder een virus te krijgen.
Ik weet het, je krijgt er geen virus van.
Maar ik wil eigenlijk niet dat ze zien wat ik allemaal over ze zeg op dit forum.
Dan mag het zeker niet meer...

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:39 schreef Maringo het volgende:

[..]

router resetten en je eigen wachtwoord erop zetten. :)
De router staat in de woonkamer.
Dat zien ze meteen.

Het spijt me, maar ik zie geen kans om een server online te krijgen :'( :'( :'( :'( :'(
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:31:22 #249
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_136597890
Dit vraagt om drastische maatregelen: ga op jezelf wonen :7

groetjes van de 24-jarige thuiswoner :@
pi_136598297
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit vraagt om drastische maatregelen: ga op jezelf wonen :7

groetjes van de 24-jarige thuiswoner :@
_O-
groetjes van de 12-jarige( :@ ) schoolgaande thuiswoner :@
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:42:00 #251
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136598389
Gelukkig geen last meer van mijn ouders. Wel van mijn vrouw :').

groetjes van de 31-jarige getrouwde gamer die ook aandacht aan andere zaken moet besteden dan zijn pc :@
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136598436
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:42 schreef Bart het volgende:
Gelukkig geen last meer van mijn ouders. Wel van mijn vrouw :').

groetjes van de 31-jarige getrouwde gamer die ook aandacht aan andere zaken moet besteden dan zijn pc :@
_O-
Maar wat nu?

Edit:
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:42 schreef Bart het volgende:
groetjes van de 31-jarige getrouwde gamer die ook aandacht aan andere zaken moet besteden dan zijn pc :@
Wat zielig voor je, dat moet verschrikkelijk zijn... :)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:58:07 #253
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136599180
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:42 schreef JTT het volgende:

[..]

_O-
Maar wat nu?

Edit:

[..]

Wat zielig voor je, dat moet verschrikkelijk zijn... :)
Best zielig ja ;(. Ben je net lekker aan het gamen, moet je schaatsen kijken op de bank omdat ze samen wil zijn :7.

Maar gelukkig heb ik 100% zeggenschap over de router 8-).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136599390
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:58 schreef Bart het volgende:

[..]

Best zielig ja ;(. Ben je net lekker aan het gamen, moet je schaatsen kijken op de bank omdat ze samen wil zijn :7.

Maar gelukkig heb ik 100% zeggenschap over de router 8-).
Ik heb gelukkig 100% zeggenschap over de NAS en het Accesspoint(zijn 100% mijn eigendom), maar niet over de router... :(
bah het hele netwerk is van mij behalve de router en een zielig klein 10/100 switchje van m'n vader :(
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:02:18 #255
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136599413
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:58 schreef Bart het volgende:

[..]

Best zielig ja ;(. Ben je net lekker aan het gamen, moet je schaatsen kijken op de bank omdat ze samen wil zijn :7.

Maar gelukkig heb ik 100% zeggenschap over de router 8-).
Gelukkig is schaatsen allemaal al 's middags, dus hoef je het niet meer te zien, want je weet de uitslag al.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136599443


[ Bericht 100% gewijzigd door JTT op 11-02-2014 20:03:30 ]
pi_136599464
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:42 schreef Bart het volgende:
groetjes van de 31-jarige getrouwde gamer die ook aandacht aan andere zaken moet besteden dan zijn pc :@
Zoals bordspelletjes spelen met FOK!kers?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136599513
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:03 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zoals bordspelletjes spelen met FOK!kers?
Ook leuk, maar OpenTTD gaat voor :P
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:04:48 #259
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136599528
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:03 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zoals bordspelletjes spelen met FOK!kers?
Ja dat is dan nog wel weer leuk O+.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:05:22 #260
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_136599552
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Gelukkig is schaatsen allemaal al 's middags, dus hoef je het niet meer te zien, want je weet de uitslag al.
Succes met het aangaan van die discussie met mijn vrouw.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_136599560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:04 schreef JTT het volgende:

[..]

Ook leuk, maar OpenTTD gaat voor :P
OpenTTD bordspel.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136599571
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Ja dat is dan nog wel weer leuk O+.
Wanneer komt het OpenTTD bordspel uit dan? :P
pi_136599575
En er dan een turn-based strategy game van maken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136599608
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:05 schreef Rezania het volgende:
En er dan een turn-based strategy game van maken.
Leuk!!! Zullen we even een ontwerptopic starten?
geintje :)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:13:06 #265
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136599863
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:05 schreef Bart het volgende:

[..]

Succes met het aangaan van die discussie met mijn vrouw.
Ik geef haar gewoon een linkje met de uitslag op FOK!.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:13:34 #266
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136599887
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:05 schreef Rezania het volgende:

[..]

OpenTTD bordspel.
Klinkt als een leuk idee.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136606772


Die vliegvelden. :X
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136607163


Best wel lastig om zo grote winst te maken. :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136608295
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:28 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Best wel lastig om zo grote winst te maken. :D
die property maintenance :o
pi_136609156



Ik had die extra grote vliegvelden niet moeten bouwen. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136609520


En toen was ik failliet. _O- :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136609538
Wel een mooie uitdaging zo, vliegtuigen zijn geen vliegende geldbomen meer. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136609652
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:05 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

En toen was ik failliet. _O- :D
:o Dat ga ik dus nooooit aanzetten...
pi_136609696
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:08 schreef JTT het volgende:

[..]

:o Dat ga ik dus nooooit aanzetten...
Nou ja, ik heb niet echt het meest efficiënte netwerk. Heb bijvoorbeeld 100 kleine schepen, terwijl ik ook gewoon 10 grote kan nemen. :')

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136609782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:09 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb niet echt het meest efficiënte netwerk. Heb bijvoorbeeld 100 kleine schepen, terwijl ik ook gewoon 10 grote kan nemen. :')

[ afbeelding ]
:')
Alsnog zou ik het niet aanzetten.
pi_136610331
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:11 schreef JTT het volgende:

[..]

:')
Alsnog zou ik het niet aanzetten.
Ik laat het lekker aan staan, geeft een mooie uitdaging. :9
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136610520
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik laat het lekker aan staan, geeft een mooie uitdaging. :9
Kan ik begrijpen.
Ik vind alleen dat het echte TTD gevoel dan weg is.
Maar ieder zijn eigen mening.
  woensdag 12 februari 2014 @ 06:36:48 #278
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_136615071
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik laat het lekker aan staan, geeft een mooie uitdaging. :9
Ik moet het ook nog eens gaan proberen met dat aan.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_136625926
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:26 schreef JTT het volgende:

[..]

Kan ik begrijpen.
Ik vind alleen dat het echte TTD gevoel dan weg is.
Maar ieder zijn eigen mening.
En als ik dat aanzet moet ik opeens ¤20.000.000.000(ja 10 nullen) betalen, terwijl ik normaal maar ¤1.500.000.000 per jaar winst maak :(
Vandaar.
pi_136626364
Dat had ik ook maar vervolgens kan je ook opeens weer winst maken
halltojes
pi_136626722
Als je tarieven/vergoeding ook met zoveel omhoog gaan...
dag
pi_136628747
quote:
9s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:00 schreef Tjarda010 het volgende:
Dat had ik ook maar vervolgens kan je ook opeens weer winst maken
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:09 schreef Peter het volgende:
Als je tarieven/vergoeding ook met zoveel omhoog gaan...
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:26 schreef JTT het volgende:

[..]

Kan ik begrijpen.
Ik vind alleen dat het echte TTD gevoel dan weg is.
Maar ieder zijn eigen mening.
pi_136629223
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 15:09 schreef Peter het volgende:
Als je tarieven/vergoeding ook met zoveel omhoog gaan...
Nee, alleen de kosten stijgen. De verhouding is in de base game erg scheef, door de onderhoudskosten maak je de verhouding een stuk minder scheef.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136642410
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:07 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, alleen de kosten stijgen. De verhouding is in de base game erg scheef, door de onderhoudskosten maak je de verhouding een stuk minder scheef.
of gewoon op goede klimaat zetten en langen afstanden
halltojes
pi_136642567
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:07 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

of gewoon op goede klimaat zetten en langen afstanden
Juist met lange afstanden is ongelooflijk veel te verdienen. Treinen die bijvoorbeeld makkelijk een winst van 40 miljoen euro per jaar hebben.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136642760
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:10 schreef Rezania het volgende:

[..]

Juist met lange afstanden is ongelooflijk veel te verdienen. Treinen die bijvoorbeeld makkelijk een winst van 40 miljoen euro per jaar hebben.
Die heb ik dan weer wel :)
pi_136642826
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:14 schreef JTT het volgende:

[..]

Die heb ik dan weer wel :)
Ja, maar dat zorgt dus voor scheve verhoudingen. :P De kosten zijn bijna niet significant vergeleken met de enorme winst.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136642972
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, maar dat zorgt dus voor scheve verhoudingen. :P De kosten zijn bijna niet significant vergeleken met de enorme winst.
Dat is nou TTD zoals ik het ken :)
pi_136643010
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:17 schreef JTT het volgende:

[..]

Dat is nou TTD zoals ik het ken :)
Ja, leuk, maar dat is niet TTD zoals ik dat langer wil hebben. :D Gelukkig is dat het mooie van PC games, die kan je aanpassen naar hoe jij het wil hebben. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136643434
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar dat is niet TTD zoals ik dat langer wil hebben. :D Gelukkig is dat het mooie van PC games, die kan je aanpassen naar hoe jij het wil hebben. _O_
O, ik zit al ruim 400 jaar in een save zonder dat
pi_136643454
400 speljaren
pi_136647914
ik heb een save met 1000 speel jaren c.a 5000 treinen op een Network :D
halltojes
pi_136650128
Ik heb nog nooit meer dan 120 jaar met hetzelfde spel gespeeld. :@
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136652563
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:10 schreef Rezania het volgende:

[..]

Juist met lange afstanden is ongelooflijk veel te verdienen. Treinen die bijvoorbeeld makkelijk een winst van 40 miljoen euro per jaar hebben.
klopt eigenlijk geen reet van natuurlijk... maar daar erger ik mij al langer aan :D
pi_136670713
Je moet toch ergens geld mee verdienen :3
halltojes
pi_136670735
En zonder geld kom je in openttd niet echt ver
halltojes
pi_136675717
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:44 schreef mschol het volgende:

[..]

klopt eigenlijk geen reet van natuurlijk... maar daar erger ik mij al langer aan :D
ik niet :P
pi_136675764
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:56 schreef Tjarda010 het volgende:
ik heb een save met 1000 speel jaren c.a 5000 treinen op een Network :D
ik heb er nu 2367 :P
pi_136677724
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:28 schreef JTT het volgende:

[..]

ik heb er nu 2367 :P
jij hebt elke soort op een aparte spoor rijden ik heb alles door elkaar
halltojes
pi_136680797
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:13 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

jij hebt elke soort op een aparte spoor rijden ik heb alles door elkaar
Niet meer...
Werd te druk op het passagiers post goederen spoor en het oliespoor dus daarom rijdt alles nu ook bij mij door elkaar. :p
pi_136680838
X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')