Wat heb je eraan?quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:04 schreef blow... het volgende:
waarom builden julie trouwens geen HQ?
Zijn dat niet een beetje veel treinen en bussen zo?quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:22 schreef blow... het volgende:
[ afbeelding ]
volgens mij snap ik het
Een HQ genereert passagiers en ik geloof ook post.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat heb je eraan?
[..]
Zijn dat niet een beetje veel treinen en bussen zo?
neuh die maken niet zoveel winst maar daar zijn ze ook niet voor xDquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat heb je eraan?
[..]
quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat heb je eraan?
[..]
het is nu zo erg dat ik meer bussen en treinen nodig hebquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat heb je eraan?
[..]
Nou ja, het is wel handig om oude modellen door nieuwere modellen te vervangen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:39 schreef blow... het volgende:
[..]
[..]
het is nu zo erg dat ik meer bussen en treinen nodig heb
eDIT: als ik breakdowns uit heb hoef ik treinen niet te vervangen toch?
aah oke. En als er geen nieuwere zijn?quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel handig om oude modellen door nieuwere modellen te vervangen.
Dan hoeft het niet, hè.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:25 schreef blow... het volgende:
[..]
aah oke. En als er geen nieuwere zijn?
maar als ze dan kapot gaan of te oud worden??quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan hoeft het niet, hè.
Kapot gaan ze niet, want dat heb je uitgezet en oud maakt niet uit. Op de irritante messages na dan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:06 schreef blow... het volgende:
[..]
maar als ze dan kapot gaan of te oud worden??
aah oke. En als je het aanhebt? Ik wil het nl wel graag aan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kapot gaan ze niet, want dat heb je uitgezet en oud maakt niet uit. Op de irritante messages na dan.
Dan is het wel verstandig om ze te vervangen als ze oud zijn, want dan zal het aantal breakdown alleen maar toenemen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:14 schreef blow... het volgende:
[..]
aah oke. En als je het aanhebt? Ik wil het nl wel graag aan.
ja maar hoe vervang je ze als er geen nieuwere zijn?quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dan is het wel verstandig om ze te vervangen als ze oud zijn, want dan zal het aantal breakdown alleen maar toenemen.
Dan vervang je ze met het huidige model.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:27 schreef blow... het volgende:
[..]
ja maar hoe vervang je ze als er geen nieuwere zijn?
ooh oke. Ik zal eens kijken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:35 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan vervang je ze met het huidige model.
Automatisch vervangen kan je instellen bij geavanceerde instellingen, dan worden oude treinen automatisch vernieuwt.quote:
ah thx. dat wilde ik!quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Automatisch vervangen kan je instellen bij geavanceerde instellingen, dan worden oude treinen automatisch vernieuwt.
Geen idee of hij actief is, maar NewGRF's die je nodig hebt kan het spel automatisch downloaden.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:14 schreef Roellie80 het volgende:
Ik ga het ook weer eens installeren. Is de Fok!server nog actief, en zo ja, heb ik nog iets van mods nodig?
is dat een quest ouzo?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 17:37 schreef Rezania het volgende:
Ik heb nog 25 jaar om 53 actieve stations te bouwen, waarbij er per bus/trein/schip/vliegtuig minstens 20.000 euro winst per jaar moet worden gemaakt. Iemand een idee?
Kort en krachtig:quote:Op vrijdag 31 januari 2014 17:37 schreef Rezania het volgende:
Ik heb nog 25 jaar om 53 actieve stations te bouwen, waarbij er per bus/trein/schip/vliegtuig minstens 20.000 euro winst per jaar moet worden gemaakt. Iemand een idee?
Als je dit spel al uitdagend vindt kan je net zo goed patience gaan spelen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 17:59 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kort en krachtig:Ik zou andere opties qua game overwegen.
Je kan toch gewoon een spoorlijntje trekken en 53 stationnetjes maken. Er hoeft er nog geen treintjes te laten rijden toch?quote:
jawel want elke trein moet 20 k winst maken.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon een spoorlijntje trekken en 53 stationnetjes maken. Er hoeft er nog geen treintjes te laten rijden toch?
bussen doe ik nooit, er zijn er altijd wel een paar die te weinig winst maken.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 17:37 schreef Rezania het volgende:
Maar die trein die 20k winst maakt, hoeft die nieuwe stations toch niet aan te doen?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:14 schreef blow... het volgende:
[..]
jawel want elke trein moet 20 k winst maken.
Alleen 'actieve' stations worden meegeteld volgens de beschrijving. Ja, kan natuurlijk een ring om een stad heen leggen, en dan 1 station, 1 spoor ,1 station, 1 spoor, etc., maar ja.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon een spoorlijntje trekken en 53 stationnetjes maken. Er hoeft er nog geen treintjes te laten rijden toch?
Ik heb een zooi bussen, de laagste winst daarbij is 35k of zo, maar dat is tussen twee haltes op grote afstand. In de stad wordt het een stuk lastiger ja.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:15 schreef Bart het volgende:
[..]
bussen doe ik nooit, er zijn er altijd wel een paar die te weinig winst maken.
Wat is de definitieve van een actief station volgens het spel?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alleen 'actieve' stations worden meegeteld volgens de beschrijving. Ja, kan natuurlijk een ring om een stad heen leggen, en dan 1 station, 1 spoor ,1 station, 1 spoor, etc., maar ja.
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wat is de definitieve van een actief station volgens het spel?
oh dat is wel jammer.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 19:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus ik denk dat er vracht moet worden afgeleverd of moet worden opgehaald.
Het lukte mij ook nooit, tot ik ging kijken wat ik moest doenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:50 schreef Rezania het volgende:
En ja, ik vind dat bijzonder. Eerste keer dat het me lukt in de 10 jaar dat ik al TTD speel.
Maar dan kan je geen perfect score halen!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:52 schreef mschol het volgende:
geld binnenharken gaat in een standaard game zo makkelijk dat ik echt niet om kijk naar een treintje met verlies
Ja, dit was dus ook mijn eerste keer dat ik keek wat ik moet doen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Het lukte mij ook nooit, tot ik ging kijken wat ik moest doen.
i really couldnt care lessquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:57 schreef Rezania het volgende:
Maar dan kan je geen perfect score halen!
Bedankt.quote:
de hele zee droogleggen D:quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bedankt.Nu op zoek naar de volgende uitdaging, een gamescript of zo.
Doe die maar eens.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:38 schreef Rezania het volgende:
Of de onderhoudskosten van de infrastructuur aanzetten.
Dat ken ik helemaal nietquote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:38 schreef Rezania het volgende:
Of de onderhoudskosten van de infrastructuur aanzetten.
Dat is echt belachelijk hoeveel dat kost. Althans dat vind ik.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat ken ik helemaal niet. Kost dat veel?
Het is dan best wel lastig om winst te maken, geeft een echte uitdaging.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat ken ik helemaal niet. Kost dat veel?
Is bij mij ook zo gegaan.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is dan best wel lastig om winst te maken.Had het een keer per ongeluk aangezet, gelijk failliet gegaan.
kost dat maar 60 milquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:20 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijkbaar is mijn netwerk nogal goed geoptimaliseerd.Maar het kan dus behoorlijk erg zijn.
De kosten staan sinds 2051 aan, zoek de verschillen maar.
Dat heb je netjes gedaan dan.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:20 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijkbaar is mijn netwerk nogal goed geoptimaliseerd.Maar het kan dus behoorlijk erg zijn.
Nou ja, was eerder een kwestie van ruimtegebrek, anders had ik het veel groter aangepakt om de efficiëntie verhogen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 18:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat heb je netjes gedaan dan.
inflatie uitgezet?quote:Op zaterd zag 1 februari 2014 21:57 schreef Rezania het volgende:
Ik snap het niet. Ik speel nu met infrastructure maintainance aan, maar het is bij lange na niet zoveel als ik me kon herinneren.
quote:
Hoe krijg je die mooie subtotalen ertussen?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:20 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij Geavanceerde instellingen, dan: Interface, Weergave-opties en dan: Groepeer uitgaven in bedrijfsfinanciënscherm: Aanquote:Op zondag 2 februari 2014 09:06 schreef JTT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zoals je ziet kan je herinnering best kloppen: die kosten zijn bij mij bijna 20 keer zoveel als mijn inkomsten!![]()
Hoe het dan komt dat dat bij jou niet zo is, geen idee!
Heb het spel maar niet opgeslagen...
[..]
Hoe krijg je die mooie subtotalen ertussen?
([ afbeelding ])
Die overige kosten, damn!quote:Op zondag 2 februari 2014 09:06 schreef JTT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zoals je ziet kan je herinnering best kloppen: die kosten zijn bij mij bijna 20 keer zoveel als mijn inkomsten!![]()
Hoe het dan komt dat dat bij jou niet zo is, geen idee!
Heb het spel maar niet opgeslagen...
quote:Op zondag 2 februari 2014 17:17 schreef JTT het volgende:
Is het waar dat HQ's passagiers en post produceren?
En zo ja waar kan ik dan zien hoeveel?
Dit is info van de kleinste versie hè.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:22 schreef JTT het volgende:
[..]
ah zo! (maar wat heb je aan een bedrijfshoofdkwartier wat maar 8 passagiers produceert)
accepteert, niet produceertquote:Op zondag 2 februari 2014 17:22 schreef JTT het volgende:
[..]
ah zo! (maar wat heb je aan een bedrijfshoofdkwartier wat maar 8 passagiers produceert)
ik zeg niet dat het niet produceert. Maar in dat plaatje gaat het over accepteren, niet produceren.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:34 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, het produceert ook.
[ afbeelding ]
Er zit een limiet op accepteren? Dus ik kan geen trein met 1000 mensen ontladen bij een HQ alleen?quote:Op zondag 2 februari 2014 17:36 schreef Bart het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het niet produceert. Maar in dat plaatje gaat het over accepteren, niet produceren.
Nee. Een station kijkt wat er allemaal binnen zijn bereik zit qua gebouwen. Zit er een huis met 1/8 passagiers, een kantoor met 3/8 en een hotel met 2/8, dan accepteert het geen passagiers. Komt er nog een hotel bij van 2/8, dan zit je op 8/8 dus gaat het station passagiers accepteren. Zelfde met post en goederen.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er zit een limiet op accepteren? Dus ik kan geen trein met 1000 mensen ontladen bij een HQ alleen?
Niet waar!quote:Op zondag 2 februari 2014 17:42 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee. Een station kijkt wat er allemaal binnen zijn bereik zit qua gebouwen. Zit er een huis met 1/8 passagiers, een kantoor met 3/8 en een hotel met 2/8, dan accepteert het geen passagiers. Komt er nog een hotel bij van 2/8, dan zit je op 8/8 dus gaat het station passagiers accepteren.
Post gaat toch met goederenhaltes? Dus dat is dan logisch dat je bushalte die niet accepteert. Weet het niet zeker, heb al jaren geen post meer vervoerd. Je kantoor is vier vakjes van elk 5/8 dus in totaal 20/8.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:03 schreef JTT het volgende:
[..]
Niet waar!
Ik heb een hoogste level HQ met een 5/8 voor passagiers en een 2/8 voor post.
Het accepteert passagiers maar geen post. Dus het accepteren begint al als je over de helft bent.
Je hebt gelijk, post gaat alleen via goederenhaltes...quote:Op zondag 2 februari 2014 18:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Post gaat toch met goederenhaltes? Dus dat is dan logisch dat je bushalte die niet accepteert. Weet het niet zeker, heb al jaren geen post meer vervoerd.
Ik dacht dat dat per gebouw ging...quote:Op zondag 2 februari 2014 18:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Je kantoor is vier vakjes van elk 5/8 dus in totaal 20/8.
gelukkig, ik weet nog iets na twintig jaar dit spel spelenquote:Op zondag 2 februari 2014 20:53 schreef JTT het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, post gaat alleen via goederenhaltes...
je kan een trein met tien miljoen passagiers ontladen daar. Het station accepteert passagiers, daar zit geen limiet op. Of het accepteert alles, of niets.quote:[..]
Ik dacht dat dat per gebouw ging...
Maar dan kan je dus wel een trein met 1000 mensen bij je hq ontladen... Of zie ik dat verkeerd?
probeer eens om de weg nog een keer te kruisen? Dan het rechte stukkie ertussen weghalen, dan is 1 het dichtstbij.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:51 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand of het mogelijk is om treinen perron 1 als hoogste prioriteit te geven, daarna 2, vervolgens 3 en tot slot 4? Nu is het 4, 3, 2, 1, maar dat is niet handig als treinen vertrekken.
Bouw een RoRo station.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:51 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand of het mogelijk is om treinen perron 1 als hoogste prioriteit te geven, daarna 2, vervolgens 3 en tot slot 4? Nu is het 4, 3, 2, 1, maar dat is niet handig als treinen vertrekken.
Ja, doe ik ook meestal. Maar als een stad nog net ergens een mooie plek heeft voor een eindstation geef ik daar de voorkeur aan.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:22 schreef JTT het volgende:
[..]
Bouw een RoRo station.
Hoef je je niet druk te maken over hoe treinen wegrijden...
misschien kun je een voorbeeldje posten van zo'n stad?quote:Op zondag 2 februari 2014 22:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, doe ik ook meestal. Maar als een stad nog net ergens een mooie plek heeft voor een eindstation geef ik daar de voorkeur aan.
quote:Op maandag 3 februari 2014 16:21 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik bouw altijd roro stations, die hierboven zijn veel te inefficient
quote:Op zondag 2 februari 2014 22:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, doe ik ook meestal. Maar als een stad nog net ergens een mooie plek heeft voor een eindstation geef ik daar de voorkeur aan.
Helaas, heb het spel niet opgeslagen.quote:Op maandag 3 februari 2014 15:44 schreef JTT het volgende:
[..]
misschien kun je een voorbeeldje posten van zo'n stad?
Krijg ik een idee van hoeveel ruimte er is voor het nieuwe spoordesign.
quote:Op zondag 2 februari 2014 21:51 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Daarom dus. Zodat alles efficiënt verloopt.quote:Op zondag 2 februari 2014 23:40 schreef Rezania het volgende:
Waarom zou je trouwens pre-signals gebruiken als je path-signals kan gebruiken? Ik zie het voordeel niet.
Want daarmee kan je wel prioriteren?quote:Op maandag 3 februari 2014 17:24 schreef NJ het volgende:
[..]
[..]
Daarom dus. Zodat alles efficiënt verloopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |