Als ik het kan voorkomen doe ik het. Werken via internet zou moeten kunnen, maar eerst de strategie herschrijven en een nieuwe website voor het eigen bedrijf maken. Of het gaat werken weet ik nog niet, maar ga het iig proberen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:46 schreef CherryOnTop het volgende:
Nou Individual, ik zie dat je belastingbijdragen in Nederland straks goed besteed gaan worden
WGR / Duurzame gebruiksgoederen, inrichtings- en verhuiskosten
M'n vriend is toevallig met een opleiding tot trader bezig om naast z'n gewone baan te doen, en je kunt er goed mee verdienen zonder al te hard te werken maar je moet je er wel 'even' in verdiepen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Als ik het kan voorkomen doe ik het. Werken via internet zou moeten kunnen, maar eerst de strategie herschrijven en een nieuwe website voor het eigen bedrijf maken. Of het gaat werken weet ik nog niet, maar ga het iig proberen.
Een goede vriend is trader in bood aan mentor te worden. Hij zegt ook dat ie niets toevoegt aan de economie, maar ja if you can't beat em join em. Maar dat zal even duren en eerst met een ghost account om te kijken of het werkt.
Ik duim!quote:De ontvangst gister was super. Ben blij goede vrienden van vroeger nog te hebben. Opgeven van de NL nationaliteit was nooit een optie geweest.
En hopelijk kunnen ze me fixen hier en ga ik weer terug en wordt ik weer KAAer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trader_(finance)quote:
quote:A trader is person or entity, in finance, who buys and sells financial instruments such as stocks, bonds, commodities and derivatives, in the capacity of agent, hedger, arbitrageur, or speculator. According to the Wall Street Journal in 2004, a managing director convertible bond trader was earning between $700,000 and $900,000 on average.
Traders are either professionals (institutional) working in a financial institution or a corporation, or individual (retail). They buy and sell financial instruments traded in the stock markets, derivatives markets and commodity markets, comprising the stock exchanges, derivatives exchanges and the commodities exchanges. Several categories and designations for diverse kinds of traders are found in finance, these may include:
Day trader
Floor trader
High-frequency trader
Pattern day trader
Rogue trader
Stock trader
Hopelijk eindigt het verhaal wat positiever bij 'mquote:Op zaterdag 19 april 2014 16:20 schreef Barbusse het volgende:
Ooh, beursbengelen. Indi gaat een Leonardo DiCapriootje doen?
Maar als hij gaat trouwen reken ik er wel op uitgenodigd te worden voor zijn bacherlorparty!quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:21 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hopelijk eindigt het verhaal wat positiever bij 'm
Peter r de Vries en frontpage: 2 redenen waarom ik dat niet zou lezen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:18 schreef Speculant. het volgende:
Wat een reacties weer over Afrika op de FPklik
Blijkbaar... Is die Peter r de Vries echt zo verschrikkelijk? Ken hem alleen maar van P&W en nu dit programma. Wat hij laat zien in dat programma is niet overdreven en echt compleet geflipt dus ik zie niet direct in waarom het zo slecht is om dat eens te tonen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:26 schreef devzero het volgende:
[..]
Peter r de Vries en frontpage: 2 redenen waarom ik dat niet zou lezen.
Ik ken Peter R de Vries vooral van zijn boeken en die vond ik wel goed geschreven moet ik zeggen. Ze laten je zaken ook eens van de andere kant bekijken en daar is niks mis mee. Ik kan me zo voorstellen dat hij dat bij dit programma (ik ken het verder niet) ook doet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:47 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Blijkbaar... Is die Peter r de Vries echt zo verschrikkelijk? Ken hem alleen maar van P&W en nu dit programma. Wat hij laat zien in dat programma is niet overdreven en echt compleet geflipt dus ik zie niet direct in waarom het zo slecht is om dat eens te tonen?
Terecht.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:18 schreef Speculant. het volgende:
Wat een reacties weer over Afrika op de FPklik
Dat wat hij laat zien is een groot probleem en mag van mij best wel bekent worden hier. Maarja het gaat weer over Afrika, velen zijn er nooit geweest en vinden dat arm zijn natuurlijk hun eigen schuld is etc.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:49 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik ken Peter R de Vries vooral van zijn boeken en die vond ik wel goed geschreven moet ik zeggen. Ze laten je zaken ook eens van de andere kant bekijken en daar is niks mis mee. Ik kan me zo voorstellen dat hij dat bij dit programma (ik ken het verder niet) ook doet.
Nee, het is de schuld van "het Westen". Lekker miljoenen mensen een schuldgevoel aanpraten omdat er in Afrika veel armoede is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:09 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat wat hij laat zien is een groot probleem en mag van mij best wel bekent worden hier. Maarja het gaat weer over Afrika, velen zijn er nooit geweest en vinden dat arm zijn natuurlijk hun eigen schuld is etc.
Beurshengelen idd.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:20 schreef Barbusse het volgende:
Ooh, beursbengelen. Indi gaat een Leonardo DiCapriootje doen?
Ik zeg toch ook niet dat het 'onze schuld' zou zijn maar het meeren deel van de mensen die arm zijn kunnen er nu eenmaal niks aan doen. Als je de gemiddelde Afrikaan spreekt dan wil die ook gewoon zorgen voor z'n familie en werken maar dat is onmogelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, het is de schuld van "het Westen". Lekker miljoenen mensen een schuldgevoel aanpraten omdat er in Afrika veel armoede is.
De reden voor die armoede is de walgelijke corruptie van die Afrikanen zelf, en de onmogelijkheid voor de volkeren er iets aan te veranderen.
Dat is wel de algemene opvatting, eringeramd door jaren linkse schoolboeken. Die arme Afrikanen zijn zomaar pardoes in corruptie en gruwelijke zelfverrijking belandt, door ons, foute blankmannen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:41 schreef Speculant. het volgende:
Ik zeg toch ook niet dat het 'onze schuld' zou zijn
Kan ik me goed voorstellen hoor.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:53 schreef Shivo het volgende:
Ik zal wel een linkse idealist zijn maar traders zijn wat mij betreft het schuim der aarde die er puur op gericht zijn het systeem uit te buiten. Hoe je jezelf dan nog in de spiegel kunt aankijken daar snap ik niks van.
Zo, terug naar de orde van de dag.
Zo kennen we je weer, met gestrekt rechterbeen kort door de bochtquote:Op zaterdag 19 april 2014 18:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is wel de algemene opvatting, eringeramd door jaren linkse schoolboeken. Die arme Afrikanen zijn zomaar pardoes in corruptie en gruwelijke zelfverrijking belandt, door ons, foute blankmannen.
Ze hebben het meer aan zichzelf te wijten (te weinig georganiseerde opstanden) dan aan jou en mij, dat is ontegenzeggelijk waar.
Je wilde ontkennen dat de Nederlandse scholen jou en mij aangeleerd hebben dat het Westen schuld heeft aan werkelijk alle ellende in de wereld? Die arme Afrikaantjes, zielig, zwak en verdrukt die wij moeten helpen, omdat wij ze uitgezogen en tot slaaf gemaakt hebben, omdat wij zo enorm racistisch zijn?quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zo kennen we je weer, met gestrekt rechterbeen kort door de bocht
Ja, dat ontken ik. Wat mij geleerd is op school is dat als je de mogelijkheid hebt om iemand te helpen, je dat ook hoort te doen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je wilde ontkennen dat de Nederlandse scholen jou en mij aangeleerd hebben dat het Westen schuld heeft aan werkelijk alle ellende in de wereld? Die arme Afrikaantjes, zielig, zwak en verdrukt die wij moeten helpen, omdat wij ze uitgezogen en tot slaaf gemaakt hebben, omdat wij zo enorm racistisch zijn?
Als je iets meer van de wereld ziet, leer je juist dat die weg-met-ons paternalistische Gutmenschlichkeit nergens op slaat en juist de armen in "derde wereld"landen enorm groeien en ontwikkelen en middenklasse worden. Dat je een arme klasse overhoudt, zit in elke maatschappij.
Niks kort door de bocht, juist een wijdere blik.
is historisch gezien gewoon waar trouwens. Ga jezelf nou niet als zielige van racisme beschuldige blanda lopen profileren heuj.quote:wij ze uitgezogen en tot slaaf gemaakt hebben
Ik weet genoeg.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:28 schreef Barbusse het volgende:
Dit trouwens:
[..]
is historisch gezien gewoon waar trouwens.
Volgens mij nou juist nietquote:
Zwart-wit? Dat is nu net dat hardnekkige "het Westen is schuldig aan de slavenhandel"-mantra.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens mij nou juist niet![]()
De wereld is niet zo zwart-wit en links-rechts als dat je stelt
Zelfreflectie ontbeer je een beetje vrees ikquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zwart-wit? Dat is nu net dat hardnekkige "het Westen is schuldig aan de slavenhandel"-mantra.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zelfreflectie ontbeer je een beetje vrees ikJij bent net zo zwart bezig kerel. Tragisch, zeer tragisch...
In stellen dat het alleen maar te danken is aan corrupte Afrikaantjes en dat wij allemaal opgevoed worden met het idee dat het onze schuld is. Bijvoorbeeld. Er zijn er nog meer. Maar daar wordt je dan doorgaans over aangesproken door andere users in het betreffende topic.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]ik ken mezelf heel goed, dank je.
Waar ben ik 'zwart-wit' bezig?
L-Ghid it-Tajjeb, kersje!quote:Op zondag 20 april 2014 13:49 schreef CherryOnTop het volgende:
Vrolijk pasen! Niet dat ik het vier, maar toch
[ afbeelding ]
Godver, mijn trommelvliezen!quote:
Nee, maar wel heel lief hoorquote:
ik wist niet eens dat het niet meer op 30 april gevierd wordtquote:Op zondag 27 april 2014 21:36 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft iemand gekoningsdagd? Wij echt helemaal niet. Nu ik erover nadenk..... we staan ook nog totaal niet ingeschreven bij het consulaat.
Jawel. De bitterballen en haring waren lekker en het volkslied werd zeer vals meegeblérd. De ambassadeur heeft een mooie tuin en is een vreselijke natbal.quote:Op zondag 27 april 2014 21:36 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft iemand gekoningsdagd? Wij echt helemaal niet. Nu ik erover nadenk..... we staan ook nog totaal niet ingeschreven bij het consulaat.
Ontvangst bij de ambassadeur is vandaag, maar dan op zo 'n tijd dat ik nog op werk zitquote:Op zondag 27 april 2014 21:36 schreef Gaoxing het volgende:
Sinds wanneerquote:Op maandag 28 april 2014 00:56 schreef Prego het volgende:
[..]
ik wist niet eens dat het niet meer op 30 april gevierd wordt![]()
Ik dacht het sowieso nog Koninginnedag was en dat we de verjaardag van de oude konining vierdenquote:
quote:Op maandag 28 april 2014 01:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jawel. De bitterballen en haring waren lekker en het volkslied werd zeer vals meegeblérd. De ambassadeur heeft een mooie tuin en is een vreselijke natbal.
Wees blij.quote:Op maandag 28 april 2014 05:17 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Maar hier niets meegekregen ervan helaas.
Wat doet die Nederlandse gemeenschap in Atyrau?quote:Op maandag 28 april 2014 10:12 schreef Essebes het volgende:
Jaaaa, en de ambassadeur is naar ons toegekomen in plaats van wij naar hem!
De ambassade zit dan wel in Astana, zo'n 2,5 uur vliegen van hier, maar de grootste Nederlandse community is echt in Atyrau.
In Atyrau nu voor de 4e keer feest gevierd. Kinderspelen, BBQ en een avond feest. Vorig jaar voor het eerst met een artiest (Jaques Herb uch, uch) en dit jaar met Tim Akkermans. Was een leuk feestje![]()
Ik schat zo'n 200-250 man in totaal.
oliequote:Op maandag 28 april 2014 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat doet die Nederlandse gemeenschap in Atyrau?
yep.quote:
Cool. Goeie werkgever ook.quote:Op maandag 28 april 2014 14:04 schreef Essebes het volgende:
[..]
yep.
Een zeer 'interessant project' (Kashagan)![]()
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0JX20Y20140102
We mogen niet klagen, maar het project vergt behoorlijk wat van de mensen hier op het project. Zeer interessant om van dichtbij mee te mogen maken.quote:
In elke branche zijn het altijd de Italianen en Grieken die je het bloed onder de nagels vandaag halenquote:Op maandag 28 april 2014 14:09 schreef Essebes het volgende:
[..]
We mogen niet klagen, maar het project vergt behoorlijk wat van de mensen hier op het project. Zeer interessant om van dichtbij mee te mogen maken.
heb een beetje een hekel aan Italianen gekregen
breek me de bek niet open, ik heb verhaaaaaaalen!quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:22 schreef Speculant. het volgende:
Hier komen die Italiaantjes altijd nog even terug de afdeling op gelopen om nog even extra dag te zeggen tegen de dames hier.Of ze blijven weer voor een minuut of 10 de receptie storen.
En waarom moeten we je daar de bek niet over openbreken?quote:Op dinsdag 29 april 2014 03:52 schreef Essebes het volgende:
[..]
breek me de bek niet open, ik heb verhaaaaaaalen!
Italianen heb ik niet vel ervaring mee, maar Grieken.......quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:12 schreef rogier21 het volgende:
[..]
In elke branche zijn het altijd de Italianen en Grieken die je het bloed onder de nagels vandaag halen
Nomnomnom ja.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:01 schreef Barbusse het volgende:
Wat een haten op Italianen zegItaliaanse dames
Heb een tijd in Italië gewoond, als je van behaarde dames houdt (gratis snor), dan zit je goed inderdaad!quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:01 schreef Barbusse het volgende:
Wat een haten op Italianen zegItaliaanse dames
Maar nog altijd beter dan die Canadese vetzakken...quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:07 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Heb een tijd in Italië gewoond, als je van behaarde dames houdt (gratis snor), dan zit je goed inderdaad!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 april 2014 10:13 schreef ElizabethR het volgende:
De eerste verjaardag van mijn leven waarop het geen feestdag is.....
Stomme Willy!!!
quote:Op woensdag 30 april 2014 10:13 schreef ElizabethR het volgende:
De eerste verjaardag van mijn leven waarop het geen feestdag is.....
Stomme Willy!!!
Als "bijbaan"? Klinkt dubieus heujquote:Op woensdag 30 april 2014 10:22 schreef Fogel het volgende:
Zeg Barbusse, hoe is het belastingklimaat op Malta? Het ziet er naar uit dat ik een paar opdrachten krijg daar als "bijbaan". Het zal op jaarbasis niet zo heel veel zijn, 5-10k¤ ofzo.
Naast mijn normale baan, dus vandaar bijbaanquote:Op woensdag 30 april 2014 10:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als "bijbaan"? Klinkt dubieus heujIk weet niet zozeer hoe dat belastintechnisch geregeld is, aangezien je er niet woont, en het hangt volgens mij ook af van wat je precies gaat doen.....
Ik zal eens navraag doenquote:Op woensdag 30 april 2014 10:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Naast mijn normale baan, dus vandaar bijbaan
Gewoon wat (voornamelijk schriftelijk) advies geven. Kan niet al te veel details neerzetten hier, maar ik kan het gewoon vanaf thuis doen dus.
Ahwaliefquote:Op woensdag 30 april 2014 10:17 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Hier een Cheesecake van je kaaskoppenslowchatvriendjesinhetbuitenland!![]()
[ afbeelding ]
quote:
Zo boeiend is het toch niet om voor dat bedrag minder belasting te betalen?quote:Op woensdag 30 april 2014 10:22 schreef Fogel het volgende:
Zeg Barbusse, hoe is het belastingklimaat op Malta? Het ziet er naar uit dat ik een paar opdrachten krijg daar als "bijbaan". Het zal op jaarbasis niet zo heel veel zijn, 5-10k¤ ofzo.
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die belasting betalen helemaal niet erg vind. Wilde alleen een indicatie. In Noorwegen betaal ik maar rond de 30% aan inkomstenbelasting en ik heb inmiddels via DM vernomen dat het 30-35% is op Malta.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo boeiend is het toch niet om voor dat bedrag minder belasting te betalen?
Met het bedrag wat jij aangeeft op jaarbasis te verdienen zelfs maar 15%quote:Op woensdag 30 april 2014 12:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die belasting betalen helemaal niet erg vind. Wilde alleen een indicatie. In Noorwegen betaal ik maar rond de 30% aan inkomstenbelasting en ik heb inmiddels via DM vernomen dat het 30-35% is op Malta.
Ik weet niet eens waar ik die belasting zou moeten afdragen, maar nu weet ik dus dat het nagenoeg gelijk is, prima.
Indien ik daar zou wonen ja, maar dat doe ik niet.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met het bedrag wat jij aangeeft op jaarbasis te verdienen zelfs maar 15%
Oh ja, ik zat de verkeerde te bekijkenquote:Op woensdag 30 april 2014 12:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Indien ik daar zou wonen ja, maar dat doe ik niet.
Maaruh, hebben jullie maar een hele kleine regering enzo? Weinig mensen en lage belasting = weinig inkomsten. Een kleine plas olie helpt misschien wat, en toerisme natuurlijk, maar draait de hele economie daarop?quote:Op woensdag 30 april 2014 12:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh ja, ik zat de verkeerde te bekijken
Het dichtsbevolkte land van Europa dit, dus mensen zatquote:Op woensdag 30 april 2014 12:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maaruh, hebben jullie maar een hele kleine regering enzo? Weinig mensen en lage belasting = weinig inkomsten. Een kleine plas olie helpt misschien wat, en toerisme natuurlijk, maar draait de hele economie daarop?
Als ze weinig improductief zijn werken ze dus erg hard. Dubbele ontkenning, mijn beste.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vooral weinig improductieve mensen die op de pay-roll van vadertje staat staan
Hij was hier afgelopen maart en had het al warmquote:Op woensdag 30 april 2014 14:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als ze weinig improductief zijn werken ze dus erg hard. Dubbele ontkenning, mijn beste.
Ondertussen alweer een jaartje geleden dat ik op Malta was. Fantastisch eiland!! Ik zou erop staan om die paar weken op lokatie te mogen werken, Fogel!!
Hey stalker, wanneer wordt je Belg?quote:
En waarom boeit me dat?quote:Op woensdag 30 april 2014 14:15 schreef Barbusse het volgende:
Oh, en DAM, je wilt niet wéééten hoe ik me hier uit de naad loop te werken
Ik weet dat je compulsie ervoor zorgt dat je moet stalken, maar probeer het wat minder te laten opvallenquote:
Nou, als je dat nu eens rustig oppakt gaan we echt tegelijk promoverenquote:Op woensdag 30 april 2014 10:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Naast mijn normale baan, dus vandaar bijbaan
Gewoon wat (voornamelijk schriftelijk) advies geven. Kan niet al te veel details neerzetten hier, maar ik kan het gewoon vanaf thuis doen dus.
Niks, vandaar ook de enkelvoudige ontkenning.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En waarom boeit me dat?
Moet ik toch eens checken.quote:Op woensdag 30 april 2014 03:21 schreef rogier21 het volgende:
Misschien in BC, maar in Calgary loopt er meer schoon rond dan in NL
quote:Op woensdag 30 april 2014 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, als je dat nu eens rustig oppakt gaan we echt tegelijk promoveren
quote:Op woensdag 30 april 2014 15:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niks, vandaar ook de enkelvoudige ontkenning.
Zo mooi daarquote:Op woensdag 30 april 2014 22:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Want daar reageerde ie niet op, inderdaad!!
Ik heb gemist denk ik, welk stuk van Malta jij zit, Barbusse. Ik zelf ben het meeste dol op Marsakloxx.
[ afbeelding ]
Een vriendin van ons werkte in een toren bovenop een heuvel net buiten Marsakloxx, ben alleen de naam van de toren vergeten, in de zeeschildpadden opvang. Zij heeft ons veel laten zien. Prachtige omgeving daar.
Erg mooi en vooral ook lekker rustig daar. En een goed restaurant om de hoekquote:Op woensdag 30 april 2014 23:05 schreef Barbusse het volgende:
http://www.robert-garrigu(...)olio/Malta-Mdina.jpg
Kijk nou hoe geweldig
2, en een wijnbar met heerlijk gebakquote:Op woensdag 30 april 2014 23:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Erg mooi en vooral ook lekker rustig daar. En een goed restaurant om de hoek
Ja, zelfde soort foto heb ik ookquote:Op woensdag 30 april 2014 23:05 schreef Barbusse het volgende:
Kijk nou hoe geweldig
Labour day plebejersquote:Op donderdag 1 mei 2014 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, Wombwell
om 8.15am al mensen aan 't bier in de 't pub!
Bijzonder mooi.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:05 schreef Barbusse het volgende:
Kijk nou hoe geweldig
Dat ziet er erg mooi uit. Hoe is het weer daar? Mischien iets voor als ik Azie moe benquote:Op woensdag 30 april 2014 23:05 schreef Barbusse het volgende:
Kijk nou hoe geweldig
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:26 schreef Fogel het volgende:
Hier is het rond de 0 graden en ik moest net sneeuw van mijn auto vegen
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!
Sneeuw, pfffff. Daar doen wij niet aan he?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:16 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wat hij zegt.
Hier is het op het moment - net op het keukenraam gechecked- precies 40 graden. Het voelt niet eens heel erg warm.
Nou ja..... Ski Dubai he....quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sneeuw, pfffff. Daar doen wij niet aan he?
Ja, DAAAAAAAAAAAAAAAAAAGquote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:21 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Nou ja..... Ski Dubai he....
[ afbeelding ]
Zo mooi groen met veel bloemenkleur is het hier dan ook echt vrijwel nooitquote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:
Lekker weer hier en de eeuwige sneeuw is heel mooi.
Straks de tulpjes weer.
[ afbeelding ]
Nee?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zo mooi groen met veel bloemenkleur is het hier dan ook echt vrijwel nooit
Oe! Fraai!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Te heet, te droog en te rotsachtige bodem. Alleen Gozo in de lente is echt prachtig.
[ afbeelding ]
Mazelpik.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:01 schreef flipsen het volgende:
Wij zitten nog 3 nachtjes aan de kust, voordat we nog 2 nachten in Lima slapen en terugvliegen naar Buenos Aires. In een hotel dat nog niet is afgebouwd, met tot nu toe geteld: 9 gasten waaronder wij 223 graden vandaag, half bewolkt en nu de zon intussen onder is koelt het redelijk af, maar niet te vergelijken met Cusco waar we net vandaan komen.
[ afbeelding ]
Als het af is moeten het 5 sterren zijn, nu slapen we hier voor US$120Zwembad is af (en warm), maar aan de kamers ontbreekt nog wel het eea. Wel goed te doen verder met een ruime slaapkamer, ruime living en ruime badkamer. Maar goed, dat het nog niet af was wisten we en vonden we geen probleem. Zeker niet voor die prijs. Even bijkomen van 5 weken "werken" en misschien nog wel even zwemmen in de zee
[ afbeelding ]
Lees mijn bericht nog eens? Na 5 weken werkenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 03:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Mazelpik.
Soms denk ik echt dat ik de enige ben die werkt...
Ja ja, "werken".quote:Op zaterdag 3 mei 2014 05:59 schreef flipsen het volgende:
[..]
Lees mijn bericht nog eens? Na 5 weken werken
Tussen aanhalingstekens ja!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 05:59 schreef flipsen het volgende:
[..]
Lees mijn bericht nog eens? Na 5 weken werken
flipsen, we leven met je mee manquote:Op zaterdag 3 mei 2014 07:55 schreef flipsen het volgende:
Iedere 2 of 3 dagen van hotel wisselen in dezelfde plaats is anders best zwaar![]()
Als het volgende hotel minder is dan het vorige![]()
Ik stort een miljoen soles op rekeningnummer 14923574 ten name van flipsen, Barichara.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 08:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
flipsen, we leven met je mee manIk zal een gironummer voor je openen zodat wij je kunnen steunen, ok?
Fijn! Ik heb de Curia hier even gebeld, de komende zondagsmissen op Malta en Gozo staan in het teken van flipsens' lijden. De kerkgangers zullen voor hem bidden en zullen gul zijn in hun giften!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 08:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik stort een miljoen soles op rekeningnummer 14923574 ten name van flipsen, Barichara.
Dit kan zo niet langer, wat een armoe.
Ik leef met jullie mee.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 07:55 schreef flipsen het volgende:
Iedere 2 of 3 dagen van hotel wisselen in dezelfde plaats is anders best zwaar![]()
Als het volgende hotel minder is dan het vorige![]()
We voelen met je mee.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:00 schreef CherryOnTop het volgende:
Hier ook al één en al ellende, de opties voor een nieuwe auto uitkiezen is ontzettend zwaar. Denk dat ik ook een paar dagen nodig heb in dat resort van flipsen!
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
We voelen met je mee.
Heb ook een zware emotionele nieuwe auto keuze moeten maken....ben 'r beroerd van....
nope....dat kan ik toch niet van 'm vragen.... stel je voor...die arme man heeft elke cent hard nodig...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:21 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]Misschien wil flipsen wel een deel van het geld dat op het gironummer gestort wordt naar jou overmaken
Maar wacht, als ik dat publiekelijk maak krijg ik nķg meer giften natuurlijk, dus dan snijdt het mes aan 2 kanten. Ik schenk de helft aan Dutchko, mits ik daarvoor in ruil een reclamesticker van Tipica Reizen op de auto krijg natuurlijkquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:30 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
nope....dat kan ik toch niet van 'm vragen.... stel je voor...die arme man heeft elke cent hard nodig...
Ok dan schenk ik de helft weer aan CherryOnTop...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar wacht, als ik dat publiekelijk maak krijg ik nķg meer giften natuurlijk, dus dan snijdt het mes aan 2 kanten. Ik schenk de helft aan Dutchko, mits ik daarvoor in ruil een reclamesticker van Tipica Reizen op de auto krijg natuurlijk
Its a curse to be handsome.....quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:43 schreef breaky het volgende:
Het leven als KAA'er is maar zwaar....
Die drankjes bijvoorbeeld, die je elke zondag in zo'n infinity pool besteld, zijn niet goedkoop! Ook zijn de massage dames te leuk en dan wordt mijn vrouw weer jaloers....
Dan boek ik een reisje naar Canadaquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ok dan schenk ik de helft weer aan CherryOnTop...
Dan mist die Tipica Reizen sticker op de nieuwe auto van Dutchko toch zijn doelquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:58 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dan boek ik een reisje naar CanadaO wacht verkeerde vlag... zo dan: [ afbeelding ]
Ja dat is zuur. Misschien handig om maar meteen alles naar mij ver te maken??quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dan mist die Tipica Reizen sticker op de nieuwe auto van Dutchko toch zijn doel
Woensdag-ik-moet-gvd-de-muur-nog-een-keer-schilderen-terwijl-ik-net-alle-afplaktape-eraf-getrokken-had-dagquote:
Das niet zo handig he?quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:42 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Woensdag-ik-moet-gvd-de-muur-nog-een-keer-schilderen-terwijl-ik-net-alle-afplaktape-eraf-getrokken-had-dag
In het donker met de eetkamerlamp aan leek het mooi op te drogen, dus ik had al mooi alle tape van de muur getrokken. Nu in de zon ziet het er na de eerste laag toch niet zo best meer uitquote:
Bedankt Barbusse.quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:56 schreef Barbusse het volgende:
That sounds.....weird.... Gecondoleerd in ieder geval, breaky.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:54 schreef breaky het volgende:
Net terug uit Vientiane. Helaas een sterf geval in de familie van mijn vrouw en was bij de crematie aanwezig.
Volgens traditie werdt de kist buiten in een stellage in de brand gezet. Niet mijn eerste keer bij een crematie hier in Laos, maar wel de eerste keer voor mij waar het skelet goed zichtbaar was toen de kist eindelijk uitelkaar viel....
quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:02 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik zal het nog iets weirder maken: Ook volgens traditie worden de overgebleven botten en as gezamelijk door familie doorzocht op goud en sieraden de volgende ochtend.
Ik moet er niet aan denken om in het as van overleden familie te gaan wroeten...maar mijn vrouw vind het vrij normaal....
Wat?quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:02 schreef breaky het volgende:
[..]
Bedankt Barbusse.
Ik zal het nog iets weirder maken: Ook volgens traditie worden de overgebleven botten en as gezamelijk door familie doorzocht op goud en sieraden de volgende ochtend.
Ik moet er niet aan denken om in het as van overleden familie te gaan wroeten...maar mijn vrouw vind het vrij normaal....
Dit gebeurde m'n oom, gelukkig in iets mindere mate, toen we de as van m'n opa gingen uitstrooienquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat?![]()
Ik moest hier aan denken![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat?![]()
Ik moest hier aan denken![]()
[ afbeelding ]
Als maaltijd voor de visjes?quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:15 schreef Barbusse het volgende:
Ik heb geen zin om te eindigen in een stomerij of in jullie neusgaten. Doe mij maar een zeemansgraf
quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:15 schreef Barbusse het volgende:
Ik heb geen zin om te eindigen in een stomerij of in jullie neusgaten.
Mijn lichaam mag gedondeerd worden aan de wetenschap, dan heeft iemand er nog wat aanquote:Doe mij maar een zeemansgraf
Eet smakelijk!quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:25 schreef Teslynd het volgende:
Ik zag een kort filmpje over de Tibetaanse manier om het lichaam aan de gieren over te laten. Dat klinkt eenvoudiger dan het is. Iemand moet smerig werk doen. Hoewel de gieren al klaar zitten, moet het toch enigszins hapklaar gemaakt worden. Misschien is dat om het grondiger te laten vervallen.
Lichaam wordt voorover liggend vastgelegd tegen wegslepen en dan wordt de hele achterkant ingekerfd.
Ging jij niet zoiets doen als duikinstructeur in Thailand? Kun je mooi als visvoer dienen voor de haaienquote:
Zolang ik van tevoren maar dood benquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ging jij niet zoiets doen als duikinstructeur in Thailand? Kun je mooi als visvoer dienen voor de haaien
Dat lijkt me wel zo prettig jaquote:
Maar niet daar dood gaan dusquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel zo prettig jaHier wordt je in een grot gelegd om uit te drogen tot een soort beef jerky
Dat was ik niet van plan neequote:
Wijn, zonsondergangen, boottochtjes en goed gezelschap??quote:
Vanavond nietquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wijn, zonsondergangen, boottochtjes en goed gezelschap??
Lekker.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vanavond nietZondag en/of maandag hopelijk wel
Lente begint over 6,5 maanden?quote:
De krant zegt dat het vandaag 16 graden is, maar het ligt volgens mij al boven de 25 gradenquote:
Nicequote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:19 schreef El_Matador het volgende:
Weer een heerlijk avondje gehad met de twee mooie dames, de ene is mijn catch, nu met een of andere Duitser op bezoek erbij... die duidelijk moest wennen aan de Colombiaanse mentaliteit...
Werkelijk, wat een land. Ik wil niet meer weg.
Altijd mooi om weer te bevestigen...quote:
Ik zou helemaal NIKS inruilen voor koopzondagen bij de Ikeaquote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Altijd mooi om weer te bevestigen...
Ik zou niet eens meer niet-vriendelijke mensen aankunnen. Had daar die mooie anekdote met Miss Escobar op Curacao over...
Je raakt verwend. Zo is het gewoon. Jij zou je boottochtjes ook niet inruilen voor koopzondagen bij IKEA Arnhem. En ik denk dat Gao Dubai niet inruilt voor Zutphen waar de kinderen ineens geen fokking vette snoepreisjes als excursie krijgen...
Het is mooi om het te beseffen. Aardige, vriendelijke, mooie mensen om je heen doet goed, kan het elke saggerijnige Nederlander aanraden...
Jaaaaaaaaaa, hier is gisteren de zomer begonnen, en hij duurt dit jaar maar liefst twee hele dagen!! Gisteren was het 20 graden en vandaag wordt het zomaar 21 graden!! Morgen is de pret weer over.quote:
Wat? Ik wordt gewoon verdrietig als ik het leesquote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaa, hier is gisteren de zomer begonnen, en hij duurt dit jaar maar liefst twee hele dagen!! Gisteren was het 20 graden en vandaag wordt het zomaar 21 graden!! Morgen is de pret weer over.
Alleen jammer dat je vooraf moet betalenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:19 schreef El_Matador het volgende:
Weer een heerlijk avondje gehad met de twee mooie dames, de ene is mijn catch, nu met een of andere Duitser op bezoek erbij... die duidelijk moest wennen aan de Colombiaanse mentaliteit...
Werkelijk, wat een land. Ik wil niet meer weg.
Het type vrouw dat over jou heen wil wel ja.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je vooraf moet betalen
Reluctantly....quote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het type vrouw dat over jou heen wil wel ja.
Zomer in Ierland duurt altijd maar een dagquote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat? Ik wordt gewoon verdrietig als ik het lees
Die pr0nfoto uit de SXSC, die meid, stond gewoon te springen op de muziek in haar hotpants op haar bed.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Het is wel een van de weinige landen (ja, samen met Malta, Barb) in Europa dat ik nog niet ken. Lijkt me prachtig mooi en de Ieren die ik heb leren kennen waren aardige lui.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zomer in Ierland duurt altijd maar een dag
Althans, dat is de legende.
Ik versta er alleen geen reet van, kan jij tolken?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Zoals mijn Ierse collega zegt: "Come have a pint, ya Dutcha bastard, so we can understand eacother more fairly"quote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is wel een van de weinige landen (ja, samen met Malta, Barb) in Europa dat ik nog niet ken. Lijkt me prachtig mooi en de Ieren die ik heb leren kennen waren aardige lui.
Ik versta er alleen geen reet van, kan jij tolken?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Klinkt als Noren, Fogel?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zoals mijn Ierse collega zegt: "Come have a pint, ya Dutcha bastard, so we can understand eacother more fairly"
Ik kan met de meeste nationaliteiten prima overweg. Sao Tomé y Principe valt me soms nogal zwaar, da's het enige.The only limit is your own imagination
Ik ook. Sowieso, hoe goed je met iemand op kunt schieten af laten hangen van nationaliteit vind ik een beetje triestquote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klinkt als Noren, Fogel?
Ik kan met de meeste nationaliteiten prima overweg. Sao Tomé y Principe valt me soms nogal zwaar, da's het enige.Alhoewel het natuurlijk wel leuk is om met stereotypen te gooien met je met 5 verschillende nationaliteiten op ene terras zit
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Je hebt zeker stereotiepen, maar in elk land heb ik toffe lui leren kennen, zelfs in India...quote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ook. Sowieso, hoe goed je met iemand op kunt schieten af laten hangen van nationaliteit vind ik een beetje triestAlhoewel het natuurlijk wel leuk is om met stereotypen te gooien met je met 5 verschillende nationaliteiten op ene terras zit
Memorabel eten op straat () in Soedan, dan ben je echt compleet anders, maar mooie ervaring. Superhartelijke relaxede Afrikanen en dat onder sharia...
Als we allemaal hetzelfde zouden zijn zou het leven ook wel dodelijk saai zijn he?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt zeker stereotiepen, maar in elk land heb ik toffe lui leren kennen, zelfs in India...
Memorabel eten op straat () in Soedan, dan ben je echt compleet anders, maar mooie ervaring. Superhartelijke relaxede Afrikanen en dat onder sharia...
Duidelijk dusquote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het type vrouw dat over jou heen wil wel ja.
Wat koste ze?"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".![]()
Je begrijpt het nog steeds niet, na al die tijd. Wellicht is een blinde hoer wat voor je.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Duidelijk dus
Wat koste ze?The only limit is your own imagination
Ik had het over jou, bedankt voor je debiele reactie"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".![]()
Ja ik had het ook over jou, en graag gedaan, dat debiel is voor jouw rekening, DAM, de ware psycholoog.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik had het over jou, bedankt voor je debiele reactieThe only limit is your own imagination
Hoeveel koste het je nu?"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".![]()
Heb je na 2 jaar overigens nog geen vrienden waar je bij kan opscheppen, komt behoorlijk zielig over zo"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".![]()
DAM, met klamme handjes om zijn half gesteven kleine vriend, in de callejones van Buenos Aires, op zoek naar een teken van liefde, dat ie door zijn eeuwige gezuig alleen vindt in de ziekste hoerenbuurten.quote:
Weer teveel pesos verspild, en dat terwijl Mata in Colombia heel die shit niet nodig heeft.The only limit is your own imagination
Ik heb geen advies nodig van fok, maar bedankt blijkbaar heb jij er wel behoefte aan"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".![]()
Jullie klinken als een 30 jaar getrouwd stel op vakantie in Benidorm
Ach vroeg slechts hoeveel zijn hoertje koste en waarom hij dat op fok zet?
Schelden krijg je er gratis bij de minderbedeelden"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".![]()
Dat nooit.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:08 schreef Barbusse het volgende:
Jullie klinken als een 30 jaar getrouwd stel op vakantie in Benidorm
En DAM zal hem niet worden. Hij kan niet eens tippen aan Colombiaanse mannen, laat staan de "jezus, lopen er in dat land alleen maar lekkere wijven rond ofzo" vrouwen...The only limit is your own imagination
Aardig.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:22 schreef Barbusse het volgende:
Speciaal voor jullie dan maar he?
![]()
[ afbeelding ]
Beter:
![]()
In Normandië is het ook weer goed weer voor een weekendje buiten zitten met stokbrood, Franse kaas en witte wijn![]()
![]()
Normandië is mooiMaar dat vind ik wel van meer plekken in Frankrijk
Jammer dat er zoveel Fransen wonen #rantquote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:23 schreef Speculant. het volgende:
Dat Frankrijk per definitie, buitenom +100.000 inw. steden, mooi is durf ik wel te beweren
Hetzelfde geldt voor Limburgquote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jammer dat er zoveel Fransen wonen #rant
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Daar wonen ook zoveel Fransen?quote:Aut viam inveniam, aut faciam
Ik hou het wel uit bij de Fransen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jammer dat er zoveel Fransen wonen #rant
Bier drinken in het lokale stamcafé/stamlocatie met de locals is over heel de wereld gezellig. Ik heb dus niet zoveel last van irritante mensen![]()
![]()
Ik ook niet. Nu hoor ik andere mensen hier wel eens klagen over de Maltezer bevolking, maar dan heb ik altijd het "soort zoekt soort" ideequote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:46 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik hou het wel uit bij de Fransen.
Bier drinken in het lokale stamcafé/stamlocatie met de locals is over heel de wereld gezellig. Ik heb dus niet zoveel last van irritante mensen
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is wel een van de weinige landen (ja, samen met Malta, Barb) in Europa dat ik nog niet ken. Lijkt me prachtig mooi en de Ieren die ik heb leren kennen waren aardige lui.
Ik versta er alleen geen reet van, kan jij tolken?![]()
Wij praten gewoon Engels hoor??Gekkie!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden![]()
Iers Engels is niet "gewoon" Engels. Je hebt meer het gevoel met een zwakzinnige te maken te hebben, als je het hoort. Vind het wel een leuk accentje, maar ik versta er echt 0 van.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:27 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Wij praten gewoon Engels hoor??Gekkie!!
Thanks....Ik zal eerlijk zeggen dat het hier niet zo'n grote indruk heeft gemaakt....dat was met die crash vorig jaar wel anders. Men geeft hier kennelijk niet zoveel om politieke, corrupte slachtoffers....quote:
Vraag me af wat er precies is gebeurd maar ik verwacht pilot-error....Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)![]()
Ondertussen begin ik trouwens ook te twijfelen aan de toekomst van Laos. Toenemende corruptie en inflatie maken dingen er niet beter op...Modus Vivendi!
Dan ben je dus gewoon slecht in Engels, want het is echt zwaar overdreven om te zeggen dat het 'Ierse Engels' totaal onverstaanbaar is. Zeker aan de Oostkant van het land is het dialect helemaal niet zwaar.quote:Op zondag 18 mei 2014 07:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iers Engels is niet "gewoon" Engels. Je hebt meer het gevoel met een zwakzinnige te maken te hebben, als je het hoort. Vind het wel een leuk accentje, maar ik versta er echt 0 van.Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
mon dieu, het doosje met clichés is weer openquote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jammer dat er zoveel Fransen wonen #rant![]()
![]()
Is een standaard TRV garpje, maar dan in de verkeerde SCquote:Op zondag 18 mei 2014 17:48 schreef Prego het volgende:
[..]
mon dieu, het doosje met clichés is weer open
Wat denken jullie, gaat Geert volgende maand ons salaris betalen als hub volgende week geen visa voor KSA krijgt?![]()
Natuurlijk niet, dat is allemaal niet zijn schuld..quote:Op zondag 18 mei 2014 19:32 schreef Gaoxing het volgende:
Wat denken jullie, gaat Geert volgende maand ons salaris betalen als hub volgende week geen visa voor KSA krijgt?![]()
Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen om zo om te gaan met een vlag. Ik weet zeker dat velen in Saudi het gewoon niet snappen waarom dat hun vlag zo moet worden benaderd. Dat kan zeker nadelig uitpakken voor Nederland..![]()
Ik vind het ook niet kunnen. Maar ik denk niet dat het helemaal daarom gaat. Waarom wel? Geen flauw idee, maar daar komen we vanzelf een keer achter. Ik vond wel dat Ascher vreselijk blunderde door de reactie van KSA krankzinnig te noemen. Dat kan, zeker vertaald, behoorlijk rot uitgelegd worden. En hij is wel vice-premier.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. En ik ben (weer eens) blij dat we er niet zijn gaan wonen.![]()
In Saudi zijn ze allemaal ook best bekent met Nederland(vooral de voetbal natuurlijk), maar het koningshuis kennen ze veelal ook wel. Een gemiddelde Saudi die Nederland kent en graag eens op bezoek zou willen komen begrijpt gewoon niet waarom er maar weer zo gedaan moet worden met hun vlag.
Je zal er niet direct buiten worden gegooid, maar je kan wel zo'n sfeer krijgen dat ze gaan denken 'liever geen handel met Nederland' als er iets nieuws opgestart moet worden.
Sowieso moet je niet met vlaggen beginnen.. Volgens mij zijn er geen landen in de wereld die niet boos worden. Zeker als het een politicus betreft waarvan velen zich afvragen of die nu wel of niet in de regering zit.
nja.. in NWS is het weer anti-Islam dag zie ik![]()
Asscher blunderde?? Die hield voor een PvdAer eindelijk eens een liberaal verhaal.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:06 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vind het ook niet kunnen. Maar ik denk niet dat het helemaal daarom gaat. Waarom wel? Geen flauw idee, maar daar komen we vanzelf een keer achter. Ik vond wel dat Ascher vreselijk blunderde door de reactie van KSA krankzinnig te noemen. Dat kan, zeker vertaald, behoorlijk rot uitgelegd worden. En hij is wel vice-premier.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. En ik ben (weer eens) blij dat we er niet zijn gaan wonen.
Die SA heeft werkelijk moreel geen ene zweetvoet om op te staan in het verketteren van andere landen. De goorheid die daar plaatsvindt, gaat alle perken te buiten...The only limit is your own imagination
Het is niet waar dan??quote:
Je doet zo'n 12 miljoen vrouwen erg veel pijn.The only limit is your own imagination
Ja, dat zal het zijn, ik ben slecht in Engels.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dan ben je dus gewoon slecht in Engels, want het is echt zwaar overdreven om te zeggen dat het 'Ierse Engels' totaal onverstaanbaar is. Zeker aan de Oostkant van het land is het dialect helemaal niet zwaar.
Wat heb ik gemist!?quote:Op zondag 18 mei 2014 19:32 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wat denken jullie, gaat Geert volgende maand ons salaris betalen als hub volgende week geen visa voor KSA krijgt?I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
In Parijs al zo vaak Saudische vrouwen gezien en ook mee gesproken. Niemand van hun die zei dat ze het een kut leven vonden.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is niet waar dan??
Je doet zo'n 12 miljoen vrouwen erg veel pijn.
Als ze uit families komen met geld hebben ze in het westen gestudeerd, maar toch kiezen ze er allemaal voor om terug te gaan.
Het is daar ook geen Sudan of Afghanistan.![]()
Tja, West-Vlaams versta ik ook goed. Net als Limburgs, Gronings, West-Fries, Galway's, Cockney-Engels, Indiaas-Engels etc... Ik denk dat ik bovengemiddeld accenten en dialecten versta, eigenlijk.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:30 schreef Speculant. het volgende:
Glasgow Engels is echt niet te doen. Zoals ze in West-Vlaanderen spreken alleen dan in het Engels.Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
De totale onvrijheid is elke vrouw onwaardig. Als je dat niet met me eens bent, hoe kan je dan in godsnaam jezelf "humanist", "westers beschaafd" etc. noemen?quote:Op zondag 18 mei 2014 22:27 schreef Speculant. het volgende:
[..]
In Parijs al zo vaak Saudische vrouwen gezien en ook mee gesproken. Niemand van hun die zei dat ze het een kut leven vonden.
Als ze uit families komen met geld hebben ze in het westen gestudeerd, maar toch kiezen ze er allemaal voor om terug te gaan.
Het is daar ook geen Sudan of Afghanistan.
Ja, er is enorme rijkdom, maar ook enorme armoede. Dat sluit onderdrukking en achterlijke middeleeuwse wetten en straffen toch niet uit?
Soedan vond ik erg relaxed voor een sharia-land. Afrikanen, geen Arabieren, dat scheelt.The only limit is your own imagination
Chileens, Murcia-Spaans en Cubaans kan ik af en toe nog wel moeite mee hebben, de andere accenten in het Spaans kan ik aardig handelen.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Tja, West-Vlaams versta ik ook goed. Net als Limburgs, Gronings, West-Fries, Galway's, Cockney-Engels, Indiaas-Engels etc... Ik denk dat ik bovengemiddeld accenten en dialecten versta, eigenlijk.
Mijn Engels is niet slecht, ik zit alleen niet meer in een Angelsaksische wereld...The only limit is your own imagination
Excuses meneertje. Maar het is ook nogal offensive om een Iers accent zwakzinnig te noemen. In ieder geval ben je slecht in (Engelse) dialecten.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn, ik ben slecht in Engels.Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Slecht.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:32 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Excuses meneertje. Maar het is ook nogal offensive om een Iers accent zwakzinnig te noemen. In ieder geval ben je slecht in (Engelse) dialecten.
Niet zo vloeiend als jij, en nu?
Zwakzinnig was wat zwak uitgedrukt inderdaad. Rather peculiar it is.The only limit is your own imagination
Betterquote:Muuuuuuuuuuch better!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Je moet dan ook maar eens naar SA gaan voordat je er iets over vindt.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
Soedan vond ik erg relaxed voor een sharia-land. Afrikanen, geen Arabieren, dat scheelt.
Een vrouw kan daar leven als een koningin. Die totale onvrijheid is maar relatief. Zo'n Saudische vrouw is een vrouw van klasse en die ik heb gesproken waren erg slim.![]()
Sja, zo heb ik weer een ervaring dat een Saudische moeilijk ging doen toen anderen aan tafel alcohol dronken. En een superslimme hoogopgeleide Arabier wiens 3e vrouw zwanger was van de 1e. Ze was net 17...quote:Op zondag 18 mei 2014 22:54 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Je moet dan ook maar eens naar SA gaan voordat je er iets over vindt.
Een vrouw kan daar leven als een koningin. Die totale onvrijheid is maar relatief. Zo'n Saudische vrouw is een vrouw van klasse en die ik heb gesproken waren erg slim.
Ik kan prima respect opbrengen voor andere opvattingen, maar dat heeft wel zijn -naar mijn mening heel logische- grenzen.
Ik ben meerdere malen uitgenodigd daar te komen werken, maar de immoraliteit van dat regime wil ik mijn ziel niet aan verkopen...The only limit is your own imagination
Ik ook. Het is een land van extremen.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:57 schreef El_Matador het volgende:
Sja, zo heb ik weer een ervaring dat een Saudische moeilijk ging doen toen anderen aan tafel alcohol dronken. En een superslimme hoogopgeleide Arabier wiens 3e vrouw zwanger was van de 1e. Ze was net 17...
Twee dagen in Dammam geweest, maar het was toen 50 gradenAl snel overeen gekomen om bier te gaan drinken in Bahrein en dus naar daar gereden. Bij de Saudiërs stopte religie op dat puntje ook bij de grens.
![]()
![]()
Ben er nooit geweest, maar ik neem aan dat dat bier alleen voor mannen was weggelegd?quote:Op zondag 18 mei 2014 23:03 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik ook. Het is een land van extremen.
Twee dagen in Dammam geweest, maar het was toen 50 gradenAl snel overeen gekomen om bier te gaan drinken in Bahrein en dus naar daar gereden. Bij de Saudiërs stopte religie op dat puntje ook bij de grens.
Het zou best kunnen dat in praktijk mensen daar de wetten niet zou nauw nemen. Maar wet is wet en van tijd tot tijd voeren ze die gewoon uit.Modus Vivendi!
Geen idee, maar ik vond het maar een trieste bedoening eigenlijk. Alcohol was daar toegestaan of werd gedoogd.
Verder veel zuid aziatische meisjes die (volgens mij uit wanhoop) aan het bijklussen waren en veel saudiers die zich gedroegen als 'what happens in vegas stays in vegas'![]()
Toe nou Mata, in 1 post KSA afbranden en Soedan wel relaxed noemen, omdat de mentaliteit je meer aanstaat? Dat kun je niet menen. Het zijn gewoon allebei achterlijke landen en een ramp op humanitair gebied.quote:Op zondag 18 mei 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
De totale onvrijheid is elke vrouw onwaardig. Als je dat niet met me eens bent, hoe kan je dan in godsnaam jezelf "humanist", "westers beschaafd" etc. noemen?
Ja, er is enorme rijkdom, maar ook enorme armoede. Dat sluit onderdrukking en achterlijke middeleeuwse wetten en straffen toch niet uit?
Soedan vond ik erg relaxed voor een sharia-land. Afrikanen, geen Arabieren, dat scheelt.Dat schijnt hier in Dubai hetzelfde te zijn: Saudi's die totaal los gaan omdat het kan. Ik ken de extremen niet. De Saudi's die ik ken drinken ook in Dubai geen alcohol (ok, niet als ik erbij ben tenminstequote:Op maandag 19 mei 2014 02:17 schreef Speculant. het volgende:
Geen idee, maar ik vond het maar een trieste bedoening eigenlijk. Alcohol was daar toegestaan of werd gedoogd.
Verder veel zuid aziatische meisjes die (volgens mij uit wanhoop) aan het bijklussen waren en veel saudiers die zich gedroegen als 'what happens in vegas stays in vegas'). De Saudische management trainee die met mijn man werkt loopt er in Dubai niet gesluierd bij (de eerste keer dat hij haar in de lift tegenkwam herkende hij haar totaal niet), maar wel bedekt.
![]()
Dat heb ik inderdaad meegemaakt toen ik er werkte. Overdag spik en span in hun witte dish-dash, maar soms met een kegel op kantoor komen in de ochtend.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:10 schreef Gaoxing het volgende:
Dat schijnt hier in Dubai hetzelfde te zijn: Saudi's die totaal los gaan omdat het kan.Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]![]()
Een vriend van me kwam uit Glasgow en ik kon hem gewoon goed volgen, hoewel het wel wat moeilijker werd als hij dronken was. Hier in de deep south heb je een "black southern" accent waar ik na 9 jaar nog steeds af en toe moeite mee hebquote:Op zondag 18 mei 2014 17:30 schreef Speculant. het volgende:
Glasgow Engels is echt niet te doen. Zoals ze in West-Vlaanderen spreken alleen dan in het Engels.![]()
Dat, en verder bemoei ik me bewust niet met deze discussie, want anders word ik een beetje boel boos, denk ik.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Toe nou Mata, in 1 post KSA afbranden en Soedan wel relaxed noemen, omdat de mentaliteit je meer aanstaat? Dat kun je niet menen. Het zijn gewoon allebei achterlijke landen en een ramp op humanitair gebied.Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Het is ook al een tijd geleden. Misschien dat ik het nu ook gewoon kan volgen. Toen had ik er echt moeite mee.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:30 schreef devzero het volgende:
[..]
Een vriend van me kwam uit Glasgow en ik kon hem gewoon goed volgen, hoewel het wel wat moeilijker werd als hij dronken was. Hier in de deep south heb je een "black southern" accent waar ik na 9 jaar nog steeds af en toe moeite mee heb![]()
Leger Thailand haalt tv-zenders uit de lucht
Ze zijn weer leuk bezig in Thailand...het is jammer dat Thailand belangrijk is voor de rest van Zuid Oost Azie....
Modus Vivendi!
Ja, wat is daar precies aan de hand? Het is geen staatgreep, maar waarom bezet het leger alle strategische punten en halen ze TV en radio uit de lucht?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:15 schreef breaky het volgende:
Leger Thailand haalt tv-zenders uit de lucht
Ze zijn weer leuk bezig in Thailand...het is jammer dat Thailand belangrijk is voor de rest van Zuid Oost Azie....
Dat is inderdaad erg triest...het is allemaal zo dubbel. Aan de ene kant de Sharia willen naleven...maar toch weer stiekumpjes buiten de deur willen eten.quote:Op maandag 19 mei 2014 02:17 schreef Speculant. het volgende:
Verder veel zuid aziatische meisjes die (volgens mij uit wanhoop) aan het bijklussen waren en veel saudiers die zich gedroegen als 'what happens in vegas stays in vegas'Modus Vivendi!
Als ze het een staatsgreep noemen dan gaan de regering gezinde prostestanten helemaal uit hun dak. Ze willen de zaak controleerbaar houden denk ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, wat is daar precies aan de hand? Het is geen staatgreep, maar waarom bezet het leger alle strategische punten en halen ze TV en radio uit de lucht?Modus Vivendi!
De grondwet is nog steeds geldig, daarom is het geen staatsgreep, als ik het goed begrijp. Een echte regering was er toch al niet, sinds Yingluck twee weken geleden door de rechtbank is afgezet vanwege machtsmisbruik.![]()
En ik dacht dat dit soort praktijken alleen in Zuid-Amerika voorkwamen
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Nee hoor. En ze komen er ook nog mee weg ook.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:35 schreef flipsen het volgende:
En ik dacht dat dit soort praktijken alleen in Zuid-Amerika voorkwamen
Hier in Laos is eind 2012 een belangrijke voorvechter voor burger rechten verdwenen. Het is vastgelegd op uitgelekte veiligheids camera's dat deze man door de politie gestopt is in zijn auto, uit moest stappen en vervolgens met een andere auto weggevoerd is.
De overheid doet echter alsof hun neus bloed en zeggen dat ze er niks mee te maken hebben.
Buitenlandse druk heeft niks geholpen.
http://sombath.org/
Het hele verhaal staat daar beschreven voor de mensen die interesse hebben. Dit is natuurlijk maar een verhaal, maar in de hele regio zijn er veel van dit soort praktijken bekend.Modus Vivendi!
Ah ja, zo is het in Thailand blijkbaar heel slecht voor je richtinggevoel om milieu-activist te zijn. Die raken ook regelmatig kwijt.
Voor we naar Thailand verhuisden had ik een beeld van een erg vreedzaam land. Ha.... zelden zo'n misser gemaakt.![]()
Zal je man nog een visa krijgen, Gao? Saoedi-Arabië stelt sancties in tegen Nederland
Gr, gr en kusje op je neus van Geert.Aut viam inveniam, aut faciam
We zullen er snel achter komen. Hij is vannacht thuisgekomen en was net toe aan nieuwe visa, dus we zullen het zien. Ik neem aan dat z'n paspoort vandaag meteen naar het consulaat is gegaan, maar het is een lang weekend.quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:52 schreef Barbusse het volgende:
Zal je man nog een visa krijgen, Gao? Saoedi-Arabië stelt sancties in tegen Nederland
Gr, gr en kusje op je neus van Geert.
En dat Geert maar moge stikken in z'n groetjes en z'n kusjes.![]()
Hoeveel gaat hij eigenlijk kosten met al z'n gemekker? Kosten/baten is al een beetje moeilijk bij politici, maar hij spant wel de kroon.
Een beetje met vlaggen lopen klooien.Dat deden ze voorheen alleen in landen als Pakistan
![]()
Ben benieuwd, hoop dat het allemaal goed komt in ieder gevalquote:Op woensdag 21 mei 2014 12:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
We zullen er snel achter komen. Hij is vannacht thuisgekomen en was net toe aan nieuwe visa, dus we zullen het zien. Ik neem aan dat z'n paspoort vandaag meteen naar het consulaat is gegaan, maar het is een lang weekend.
En dat Geert maar moge stikken in z'n groetjes en z'n kusjes.
Voor een man die zegt te vechten tegen intolerantie weet hij er inderdaad verdomd veel vanafquote:Op woensdag 21 mei 2014 12:44 schreef Speculant. het volgende:
Hoeveel gaat hij eigenlijk kosten met al z'n gemekker? Kosten/baten is al een beetje moeilijk bij politici, maar hij spant wel de kroon.
Een beetje met vlaggen lopen klooien.Dat deden ze voorheen alleen in landen als Pakistan
Hij geeft inderdaad het goede voorbeeldquote:Op woensdag 21 mei 2014 12:48 schreef Barbusse het volgende:
Voor een man die zegt te vechten tegen intolerantie weet hij er inderdaad verdomd veel vanaf![]()
Geert is een man met een missie....helaas voor ons....
[ Bericht 3% gewijzigd door breaky op 22-05-2014 02:51:56 ]Modus Vivendi!
Inmiddels is de coup in Thailand een feit...
http://www.thaivisa.com/f(...)unces-military-coup/
Op de meeste Thaise tv zenders nu ook hetzelfde beeld: Thaise volks liederen onderbroken met toespraken van het leger.Modus Vivendi!
Hmmm......quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:14 schreef breaky het volgende:
Inmiddels is de coup in Thailand een feit...
http://www.thaivisa.com/f(...)unces-military-coup/
Op de meeste Thaise tv zenders nu ook hetzelfde beeld: Thaise volks liederen onderbroken met toespraken van het leger.
klik
Hier kun je tv kijken. Ze spreken blijkbaar engels
[ Bericht 57% gewijzigd door Speculant. op 22-05-2014 14:11:02 ]![]()
Dat was in 2006 ook zo, inderdaad. Toen was de coup eigenlijk een tijd van relatieve stabiliteit.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:14 schreef breaky het volgende:
Op de meeste Thaise tv zenders nu ook hetzelfde beeld: Thaise volks liederen onderbroken met toespraken van het leger.
@RichardBarrow is, zolang de sociale media het doen, een van de beste bronnen van informatie.![]()
Tja dat beeld is nu op 24 van de 50 kanalen die we hier hebben te zienquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:49 schreef Speculant. het volgende:
klik
Hier kun je tv kijken. Ze spreken blijkbaar engels
Modus Vivendi!
Ik verwacht ook weinig problemen. Mijn vrouw gaat volgende week een weekendje shoppen in Bangkok en behalve een avondklok zal er niet niet veel veranderen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:14 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat was in 2006 ook zo, inderdaad. Toen was de coup eigenlijk een tijd van relatieve stabiliteit.
@RichardBarrow is, zolang de sociale media het doen, een van de beste bronnen van informatie.
Het is natuurlijk wel van de zotte dat het zover moet komen. Dat het Thaise militaire apparaat om de zoveel tijd een coup pleegt is iets wat al lang verboden had moeten worden echter...Modus Vivendi!
Het zou niet nodig moeten zijn, maar iedereen die ik in Thailand ken zag al sinds begin dit jaar geen andere uitweg meer. Op de een of andere, bizarre, manier is het een deel van de politieke cyclus in Thailand.![]()
Dat is waar...het was gewoon een welles-nietes spelletje geworden waar maar geen eind aan kwam en alleen maar geld kostte.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:27 schreef Gaoxing het volgende:
Het zou niet nodig moeten zijn, maar iedereen die ik in Thailand ken zag al sinds begin dit jaar geen andere uitweg meer. Op de een of andere, bizarre, manier is het een deel van de politieke cyclus in Thailand.
Dan maar het leger die resoluut een einde maakt aan al die onzin...
Ik heb gehoord dat Suthep nu is opgepakt en de Thaksin clan naar Cambodja is uitgeweken....Modus Vivendi!
Hebben de mensen die uit NL vertrokken zijn een stemformulier ontvangen voor de euroverkiezingen? Ik heb nog niks gehad![]()
![]()
Denk niet dat een stemformulier hier ooit op tijd zal aankomen...maar goed.
Kun je als expat niet digitaal stemmen?Modus Vivendi!
als je het nu niet gekregen hebt zal het ook niets meer worden, t moest voor vandaag binnen zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:35 schreef rogier21 het volgende:
Hebben de mensen die uit NL vertrokken zijn een stemformulier ontvangen voor de euroverkiezingen? Ik heb nog niks gehad
Je moet je aanmelden bij de gemeente den haag, geloof ik. Ik heb het gewoon ontvangen en weer met de post teruggestuurd. Hopelijk is het er op tijd!![]()
quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:40 schreef Speculant. het volgende:
Hoe regel je dat eigenlijk? Aanmelden bij de Ambassade? Ook daar gaan stemmen?En dan kun je op verschillende manieren stemmen (per brief bijv.).
![]()
Wie is verantwoordelijk voor het versturen daarvan? Ik wil wel een klacht indienen eigenlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
als je het nu niet gekregen hebt zal het ook niets meer worden, t moest voor vandaag binnen zijn.
Je moet je aanmelden bij de gemeente den haag, geloof ik. Ik heb het gewoon ontvangen en weer met de post teruggestuurd. Hopelijk is het er op tijd!![]()
Ministerie van buitenlandse zaken toch? Maar ze moeten natuurlijk wel weten waar je woontquote:Op donderdag 22 mei 2014 16:02 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Wie is verantwoordelijk voor het versturen daarvan? Ik wil wel een klacht indienen eigenlijk.
http://www.denhaag.nl/hom(...)n-een-gemeente-1.htmquote:Op donderdag 22 mei 2014 14:48 schreef Jag�rtrut het volgende:
Je moet je aanmelden bij de gemeente den haag, geloof ik. Ik heb het gewoon ontvangen en weer met de post teruggestuurd. Hopelijk is het er op tijd!
Daar dus.
Ik ging er altijd vanuit dat je naar de Ambassade moest gaan en daar had ik dus echt nooit zin in. Het kan dus gemakkelijker![]()
![]()
en toen vroeg ze m'n burgerservicenummer... is het raar dat ik daar nog nooit van gehoord heb?quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:16 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://www.denhaag.nl/hom(...)n-een-gemeente-1.htm
Daar dus.
Ik ging er altijd vanuit dat je naar de Ambassade moest gaan en daar had ik dus echt nooit zin in. Het kan dus gemakkelijker![]()
![]()
Dat is toch gewoon je sofi-nummer?quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:38 schreef Prego het volgende:
[..]
en toen vroeg ze m'n burgerservicenummer... is het raar dat ik daar nog nooit van gehoord heb?![]()
quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:42 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon je sofi-nummer?![]()
![]()
Ik ben daar ook niet 100% zeker van, maar die vul ik altijd in als ze om een BSN vragenquote:.
Wel raar dat ze daarom vragen bij een doelgroep die dat niet in hun paspoort hebben staan.
Het klopt:quote:Bent u vķķr 26 november 2007 buiten Nederland gaan wonen, maar ná 30 september 1994? Dan is uw sofinummer automatisch omgezet in uw BSN. Uw BSN bestaat uit dezelfde cijfers als uw sofinummer.![]()
dit dus. En ik kan me de laatste keer dat ik m'n SOFI-nummer heb gezien/genoteerd niet eens meer herinneren.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:50 schreef Speculant. het volgende:
Wel raar dat ze daarom vragen bij een doelgroep die dat niet in hun paspoort hebben staan.![]()
Staat in m'n paspoort.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:54 schreef Prego het volgende:
[..]
dit dus. En ik kan me de laatste keer dat ik m'n SOFI-nummer heb gezien/genoteerd niet eens meer herinneren.
Nou ja, MIJN BSN-nummer dan he? Niet de jouwe
Gewoon er 10 jaar niks meer aan doen, dan ben je het kwijtquote:Op donderdag 22 mei 2014 16:38 schreef Prego het volgende:
[..]
en toen vroeg ze m'n burgerservicenummer... is het raar dat ik daar nog nooit van gehoord heb?"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".![]()
Ooit nog eens de ambassade daarvoor gemaild omdat ik dacht dat ze een fout hadden gemaakt (in eens persoonsnummer verdwenen uit mn paspoort). Toen zeiden ze dat ik die gewoon weer terug zou krijgen als ik in NL terug kom wonen. Of dat het dan een nieuw nummer is weet ik eigenlijk niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:56 schreef CherryOnTop het volgende:
Hou je dat nummer de rest van je leven dan?![]()
heb je je wel aangemeld dan?quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:02 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Wie is verantwoordelijk voor het versturen daarvan? Ik wil wel een klacht indienen eigenlijk.![]()
Nee, ik wist niet dat je je moest aanmeldenquote:Hadden ze wel mogen zeggen bij het uitschrijven van het BVA.
![]()
Yep heb 't ontvangen ...quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:35 schreef rogier21 het volgende:
Hebben de mensen die uit NL vertrokken zijn een stemformulier ontvangen voor de euroverkiezingen? Ik heb nog niks gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |