abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138962561
En weer vrolijk verder in deze Social Chat van Kaaskoppen die in het Buitenland wonen *O*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138963184
Iemand wat tips voor Berlijn ?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_138964516
Wat wil je doen?

Museums: Hamburger bahnhof (modern) of de gemaldegalerie (meer renaissance) zijn prima te doen, maar er zijn honderden andere museums. Op de museumsinsel zitten diverse goede museums naast elkaar, maar kan erg touristisch zijn; je zit dan wel vlak naast de Alexander toren, dus die kan je dan meepakken.
Monumenten: zijn er zat, google
Uitgaan: berghain!

Als je naar de reichstag wil, ruim van te voren online reserveren, want het is altijd vol. Zeker als je de tour wil (alleen op dinsdag).
pi_138965739
Appartement ligt bij alexander platz dus dat zal ongetwijfeld goed zijn. Ben er wel alleen van vrijdagavond tot maandagochtend, maar bedankt voor de tips :)

Hannover of magdeburg de moeite om mee te nemen als ik rijden beu ben?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:46:14 #5
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139041932
Nou Individual, ik zie dat je belastingbijdragen in Nederland straks goed besteed gaan worden :D

WGR / Duurzame gebruiksgoederen, inrichtings- en verhuiskosten
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:03:49 #6
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139043481
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:46 schreef CherryOnTop het volgende:
Nou Individual, ik zie dat je belastingbijdragen in Nederland straks goed besteed gaan worden :D

WGR / Duurzame gebruiksgoederen, inrichtings- en verhuiskosten
Als ik het kan voorkomen doe ik het. Werken via internet zou moeten kunnen, maar eerst de strategie herschrijven en een nieuwe website voor het eigen bedrijf maken. Of het gaat werken weet ik nog niet, maar ga het iig proberen.

Een goede vriend is trader in bood aan mentor te worden. Hij zegt ook dat ie niets toevoegt aan de economie, maar ja if you can't beat em join em. Maar dat zal even duren en eerst met een ghost account om te kijken of het werkt.

De ontvangst gister was super. Ben blij goede vrienden van vroeger nog te hebben. Opgeven van de NL nationaliteit was nooit een optie geweest.

En hopelijk kunnen ze me fixen hier en ga ik weer terug en wordt ik weer KAAer. :)
reset
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:47:48 #7
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139044361
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:03 schreef Individual het volgende:

[..]

Als ik het kan voorkomen doe ik het. Werken via internet zou moeten kunnen, maar eerst de strategie herschrijven en een nieuwe website voor het eigen bedrijf maken. Of het gaat werken weet ik nog niet, maar ga het iig proberen.

Een goede vriend is trader in bood aan mentor te worden. Hij zegt ook dat ie niets toevoegt aan de economie, maar ja if you can't beat em join em. Maar dat zal even duren en eerst met een ghost account om te kijken of het werkt.
M'n vriend is toevallig met een opleiding tot trader bezig om naast z'n gewone baan te doen, en je kunt er goed mee verdienen zonder al te hard te werken maar je moet je er wel 'even' in verdiepen.
quote:
De ontvangst gister was super. Ben blij goede vrienden van vroeger nog te hebben. Opgeven van de NL nationaliteit was nooit een optie geweest.

En hopelijk kunnen ze me fixen hier en ga ik weer terug en wordt ik weer KAAer. :)
Ik duim! ^O^ ^O^
pi_139044415
Succes Indi! ^O^
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139044419
En trader? Trader waarin? :@ :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:51:12 #10
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139044427
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:50 schreef Barbusse het volgende:
En trader? Trader waarin? :@ :')
http://en.wikipedia.org/wiki/Trader_(finance) ;) O de link werkt maar half, zo dan:

quote:
A trader is person or entity, in finance, who buys and sells financial instruments such as stocks, bonds, commodities and derivatives, in the capacity of agent, hedger, arbitrageur, or speculator. According to the Wall Street Journal in 2004, a managing director convertible bond trader was earning between $700,000 and $900,000 on average.

Traders are either professionals (institutional) working in a financial institution or a corporation, or individual (retail). They buy and sell financial instruments traded in the stock markets, derivatives markets and commodity markets, comprising the stock exchanges, derivatives exchanges and the commodities exchanges. Several categories and designations for diverse kinds of traders are found in finance, these may include:

Day trader
Floor trader
High-frequency trader
Pattern day trader
Rogue trader
Stock trader
pi_139044750
Je bedoelt eigenlijk gewoon een cursusje beleggen? :+
pi_139044888
Ooh, beursbengelen. Indi gaat een Leonardo DiCapriootje doen? :P
  zaterdag 19 april 2014 @ 16:21:30 #13
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139044908
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:20 schreef Barbusse het volgende:
Hopelijk eindigt het verhaal wat positiever bij 'm :P
pi_139045223
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:21 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hopelijk eindigt het verhaal wat positiever bij 'm :P
Maar als hij gaat trouwen reken ik er wel op uitgenodigd te worden voor zijn bacherlorparty! B-)
pi_139046142
Wat een reacties weer over Afrika op de FP ;( klik
pi_139046334
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:18 schreef Speculant. het volgende:
Peter r de Vries en frontpage: 2 redenen waarom ik dat niet zou lezen.
pi_139046832
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:26 schreef devzero het volgende:

[..]

Peter r de Vries en frontpage: 2 redenen waarom ik dat niet zou lezen.
Blijkbaar... Is die Peter r de Vries echt zo verschrikkelijk? Ken hem alleen maar van P&W en nu dit programma. Wat hij laat zien in dat programma is niet overdreven en echt compleet geflipt dus ik zie niet direct in waarom het zo slecht is om dat eens te tonen?
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:49:52 #18
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139046878
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:47 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Blijkbaar... Is die Peter r de Vries echt zo verschrikkelijk? Ken hem alleen maar van P&W en nu dit programma. Wat hij laat zien in dat programma is niet overdreven en echt compleet geflipt dus ik zie niet direct in waarom het zo slecht is om dat eens te tonen?
Ik ken Peter R de Vries vooral van zijn boeken en die vond ik wel goed geschreven moet ik zeggen. Ze laten je zaken ook eens van de andere kant bekijken en daar is niks mis mee. Ik kan me zo voorstellen dat hij dat bij dit programma (ik ken het verder niet) ook doet.
pi_139047015
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:18 schreef Speculant. het volgende:
Terecht.
pi_139047367
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:49 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik ken Peter R de Vries vooral van zijn boeken en die vond ik wel goed geschreven moet ik zeggen. Ze laten je zaken ook eens van de andere kant bekijken en daar is niks mis mee. Ik kan me zo voorstellen dat hij dat bij dit programma (ik ken het verder niet) ook doet.
Dat wat hij laat zien is een groot probleem en mag van mij best wel bekent worden hier. Maarja het gaat weer over Afrika, velen zijn er nooit geweest en vinden dat arm zijn natuurlijk hun eigen schuld is etc.
pi_139047689
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:09 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat wat hij laat zien is een groot probleem en mag van mij best wel bekent worden hier. Maarja het gaat weer over Afrika, velen zijn er nooit geweest en vinden dat arm zijn natuurlijk hun eigen schuld is etc.
Nee, het is de schuld van "het Westen". Lekker miljoenen mensen een schuldgevoel aanpraten omdat er in Afrika veel armoede is. :')

De reden voor die armoede is de walgelijke corruptie van die Afrikanen zelf, en de onmogelijkheid voor de volkeren er iets aan te veranderen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 19 april 2014 @ 18:35:28 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139048061
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 16:20 schreef Barbusse het volgende:
Beurshengelen idd.

In de UK heb ik ook gevraagd om me te onderzoeken op tropische ziekten, maar daar moesten ze niets van hebben terwijl daar juist de problemen begonnen. Hier heb ik een sterk support netwerk iig.

Bedankt allemaal en ik hou jullie op de hoogte en hoop weer snel KAAer te worden iets dat ik 14 jaar lang ben geweest.
reset
pi_139048243
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, het is de schuld van "het Westen". Lekker miljoenen mensen een schuldgevoel aanpraten omdat er in Afrika veel armoede is. :')

De reden voor die armoede is de walgelijke corruptie van die Afrikanen zelf, en de onmogelijkheid voor de volkeren er iets aan te veranderen.
Ik zeg toch ook niet dat het 'onze schuld' zou zijn maar het meeren deel van de mensen die arm zijn kunnen er nu eenmaal niks aan doen. Als je de gemiddelde Afrikaan spreekt dan wil die ook gewoon zorgen voor z'n familie en werken maar dat is onmogelijk gemaakt.
Wij hebben het geluk dat de 'Bill gates etc.' echt iets opbouwt voor de samenleving en niet denkt 'fuck you all' zoals daar het geval is. Er zijn maar weinig mensen die ervoor kunnen zorgen dat ze volledig onafhankelijk van de rest kunnen opereren. Kun jij het? De meesten beseffen maar amper dat ze blij moeten zijn om in een systeem als dat in Europa te mogen leven al zijn ze nog zo tegen alles.

Als je die mogelijkheid heb is het dan zo slecht om een ziekenhuis of school rechtstreeks financieel daar te steunen omdat de overheid het immers toch nooit zal doen? Er zijn talloze project dat gewoon draait hoor alleen dat gebeurd enkel op privaat niveau.
pi_139048403
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:41 schreef Speculant. het volgende:
Ik zeg toch ook niet dat het 'onze schuld' zou zijn
Dat is wel de algemene opvatting, eringeramd door jaren linkse schoolboeken. Die arme Afrikanen zijn zomaar pardoes in corruptie en gruwelijke zelfverrijking belandt, door ons, foute blankmannen.

Ze hebben het meer aan zichzelf te wijten (te weinig georganiseerde opstanden) dan aan jou en mij, dat is ontegenzeggelijk waar.

pi_139048536
Ik zal wel een linkse idealist zijn maar traders zijn wat mij betreft het schuim der aarde die er puur op gericht zijn het systeem uit te buiten. Hoe je jezelf dan nog in de spiegel kunt aankijken daar snap ik niks van.

Zo, terug naar de orde van de dag.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:44:51 #26
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139049914
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:53 schreef Shivo het volgende:
Ik zal wel een linkse idealist zijn maar traders zijn wat mij betreft het schuim der aarde die er puur op gericht zijn het systeem uit te buiten. Hoe je jezelf dan nog in de spiegel kunt aankijken daar snap ik niks van.

Zo, terug naar de orde van de dag.
Kan ik me goed voorstellen hoor.

The City of London steelt dan ook de wereld leeg. Tja, ik heb ook al heel wat 'evil' bedrijven op m'n CV van offshore banking tot big oil. Media, private military contracting en government ook, maar er zijn bedrijven die ik zelfs te evil vind. Ik ben dus geen wereldverbeteraar en if you can't beat them join em. :@
reset
pi_139050761
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is wel de algemene opvatting, eringeramd door jaren linkse schoolboeken. Die arme Afrikanen zijn zomaar pardoes in corruptie en gruwelijke zelfverrijking belandt, door ons, foute blankmannen.

Ze hebben het meer aan zichzelf te wijten (te weinig georganiseerde opstanden) dan aan jou en mij, dat is ontegenzeggelijk waar.
Zo kennen we je weer, met gestrekt rechterbeen kort door de bocht :')
pi_139051793
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zo kennen we je weer, met gestrekt rechterbeen kort door de bocht :')
Je wilde ontkennen dat de Nederlandse scholen jou en mij aangeleerd hebben dat het Westen schuld heeft aan werkelijk alle ellende in de wereld? Die arme Afrikaantjes, zielig, zwak en verdrukt die wij moeten helpen, omdat wij ze uitgezogen en tot slaaf gemaakt hebben, omdat wij zo enorm racistisch zijn?

Als je iets meer van de wereld ziet, leer je juist dat die weg-met-ons paternalistische Gutmenschlichkeit nergens op slaat en juist de armen in "derde wereld"landen enorm groeien en ontwikkelen en middenklasse worden. Dat je een arme klasse overhoudt, zit in elke maatschappij.

Niks kort door de bocht, juist een wijdere blik.

pi_139056630
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je wilde ontkennen dat de Nederlandse scholen jou en mij aangeleerd hebben dat het Westen schuld heeft aan werkelijk alle ellende in de wereld? Die arme Afrikaantjes, zielig, zwak en verdrukt die wij moeten helpen, omdat wij ze uitgezogen en tot slaaf gemaakt hebben, omdat wij zo enorm racistisch zijn?

Als je iets meer van de wereld ziet, leer je juist dat die weg-met-ons paternalistische Gutmenschlichkeit nergens op slaat en juist de armen in "derde wereld"landen enorm groeien en ontwikkelen en middenklasse worden. Dat je een arme klasse overhoudt, zit in elke maatschappij.

Niks kort door de bocht, juist een wijdere blik.
Ja, dat ontken ik. Wat mij geleerd is op school is dat als je de mogelijkheid hebt om iemand te helpen, je dat ook hoort te doen.

Dit trouwens:

quote:
wij ze uitgezogen en tot slaaf gemaakt hebben
is historisch gezien gewoon waar trouwens. Ga jezelf nou niet als zielige van racisme beschuldige blanda lopen profileren heuj.

De rest van je post sla ik maar even over, met je "als je wat meer van de wereld ziet, dan...."-conclusie :')
pi_139057207
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:28 schreef Barbusse het volgende:

Dit trouwens:

[..]

is historisch gezien gewoon waar trouwens.
Ik weet genoeg. :')

:*

pi_139057323
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik weet genoeg. :')

:*
Volgens mij nou juist niet :')

De wereld is niet zo zwart-wit en links-rechts als dat je stelt :*
pi_139057380
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:50 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Volgens mij nou juist niet :')

De wereld is niet zo zwart-wit en links-rechts als dat je stelt :*
Zwart-wit? Dat is nu net dat hardnekkige "het Westen is schuldig aan de slavenhandel"-mantra. _O-

pi_139057415
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zwart-wit? Dat is nu net dat hardnekkige "het Westen is schuldig aan de slavenhandel"-mantra. _O-
Zelfreflectie ontbeer je een beetje vrees ik ;( Jij bent net zo zwart bezig kerel. Tragisch, zeer tragisch...
pi_139057443
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zelfreflectie ontbeer je een beetje vrees ik ;( Jij bent net zo zwart bezig kerel. Tragisch, zeer tragisch...
:D ik ken mezelf heel goed, dank je.

Waar ben ik 'zwart-wit' bezig? :')

pi_139057665
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D ik ken mezelf heel goed, dank je.

Waar ben ik 'zwart-wit' bezig? :')
In stellen dat het alleen maar te danken is aan corrupte Afrikaantjes en dat wij allemaal opgevoed worden met het idee dat het onze schuld is. Bijvoorbeeld. Er zijn er nog meer. Maar daar wordt je dan doorgaans over aangesproken door andere users in het betreffende topic.

Dat weet je ook wel, daar ben ik van overtuigd. Je doet het alleen maar om reacties uit te lokken om daarna andere users op semantics te pakken zodat je kan zeggen dat je de discussie gewonnen hebt. Hele rare manier van discussieren heb jij.

Dus ik ga even wat zinnigers doen. :*
  zondag 20 april 2014 @ 13:49:57 #36
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139071243
Vrolijk pasen! Niet dat ik het vier, maar toch :P

pi_139071377
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:49 schreef CherryOnTop het volgende:
Vrolijk pasen! Niet dat ik het vier, maar toch :P

[ afbeelding ]
L-Ghid it-Tajjeb, kersje! :*
  zondag 20 april 2014 @ 13:58:00 #38
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139071516
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 13:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]

L-Ghid it-Tajjeb, kersje! :*

:D
pi_139071552
quote:
Godver, mijn trommelvliezen! _O- :')
  zondag 20 april 2014 @ 14:00:03 #40
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139071562
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2014 13:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Godver, mijn trommelvliezen! _O- :')
O, vond je het niet mooi? -O-
pi_139071723
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2014 14:00 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

O, vond je het niet mooi? -O-
Nee, maar wel heel lief hoor O+ Maar als het Malteser muziek moet zijn, dan liever dit:

pi_139285453
Koningsdag-kick! w/
  zondag 27 april 2014 @ 21:36:14 #43
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139320735
Heeft iemand gekoningsdagd? Wij echt helemaal niet. Nu ik erover nadenk..... we staan ook nog totaal niet ingeschreven bij het consulaat.
  zondag 27 april 2014 @ 21:44:46 #44
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_139321265
Waren wel uitgenodigd, maar we zitten in Peru he. En dan nog zou ik niet zijn gegaan, tenzij ik toevallig in BsAs moest wezen. Vorig jaar wel geweest, was wel leuk. De nieuwe ambassadeur is een heel stuk joliger dan die stijve hark die er eerst zat, erg blij met de wisseling :Y

Had eigenlijk verwacht dat het in NL ook een stuk minder zou zijn. Koningsdag klinkt toch voor geen meter? Daarnaast is hij vandaag pas jarig, snap er geen moer van (en wil het ook niet snappen). Het had gewoon op 30/4 moeten blijven, ook ivm alle toeristenboekjes die hun pagina moeten aanpassen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_139325263
En dan had hij ook meer kans om vrij te zijn op zijn verjaardag. Ik noem het stiekem nog koninginnedag.
pi_139329551
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 21:36 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft iemand gekoningsdagd? Wij echt helemaal niet. Nu ik erover nadenk..... we staan ook nog totaal niet ingeschreven bij het consulaat.
ik wist niet eens dat het niet meer op 30 april gevierd wordt :@ :')
  maandag 28 april 2014 @ 01:05:16 #47
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139329647
quote:
Jawel. De bitterballen en haring waren lekker en het volkslied werd zeer vals meegeblérd. De ambassadeur heeft een mooie tuin en is een vreselijke natbal.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_139329717
Koninginnedag (domme nieuwe naam is onnodig) "gevierd" met Mariachi's, een joodse Brit en een heeel leuke dame.

Geen bitterballen en haring dit jaar. morgen. :Y)

[ Bericht 28% gewijzigd door El_Matador op 28-04-2014 01:50:44 ]

pi_139330212
quote:
Ontvangst bij de ambassadeur is vandaag, maar dan op zo 'n tijd dat ik nog op werk zit :), dus ik sla een jaartje over.

Bovendien is Barack Obama in town vandaag (Manila), dus het verkeer zal wel een gekkenwerk zijn, als het al niet is op een maandag.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 28 april 2014 @ 03:40:11 #50
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_139330248
Afgelopen woensdag receptie op de ambassade hier -meer business focus, en zaterdag groot feest in het Marriott hotel wat traditiegetrouw volledig uit de klauwen liep

Met bitterballen & saucijzenbroodjes, maar geen haring of oranjebitter....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_139330292
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 00:56 schreef Prego het volgende:

[..]

ik wist niet eens dat het niet meer op 30 april gevierd wordt :@ :')
Sinds wanneer :@ :?
pi_139330342
quote:
5s.gif Op maandag 28 april 2014 04:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Sinds wanneer :@ :?
Ik dacht het sowieso nog Koninginnedag was en dat we de verjaardag van de oude konining vierden :P

Maar hier niets meegekregen ervan helaas.
pi_139330702
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 01:05 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jawel. De bitterballen en haring waren lekker en het volkslied werd zeer vals meegeblérd. De ambassadeur heeft een mooie tuin en is een vreselijke natbal.
:D _O-
pi_139330780
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 05:17 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Maar hier niets meegekregen ervan helaas.
Wees blij. :+
pi_139330789
Hier was een soort van oranjefeestje. Was wel ok, stelde niet zoveel voor :P
pi_139332811
Jaaaa, en de ambassadeur is naar ons toegekomen in plaats van wij naar hem!
De ambassade zit dan wel in Astana, zo'n 2,5 uur vliegen van hier, maar de grootste Nederlandse community is echt in Atyrau.

In Atyrau nu voor de 4e keer feest gevierd. Kinderspelen, BBQ en een avond feest. Vorig jaar voor het eerst met een artiest (Jaques Herb uch, uch) en dit jaar met Tim Akkermans. Was een leuk feestje 8-)
Ik schat zo'n 200-250 man in totaal.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_139332859
wel oranjebitter, wel bitterballen. Haring was Russisch (close, maar net niet helemaal zoals NL-haring).
De Oranjebitter en bitterballen worden traditiegetrouw door de business travelllers meegenomen.

Geen ambassade feestje dus, maar 'zelf' georganiseerd.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  maandag 28 april 2014 @ 12:38:55 #58
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139337241
Zo, het drukke oranjeweekend zit er hier weer op. Afgelopen vrijdag een receptie/borrel van de ambassade met bitterballen, bier, wijn, worstenbroodjes en haring die na afloop gewoon ergens anders voortgezet is. Het wilhelmus werd ook nog even gezongen w/ De mensen op straat zullen we gedacht hebben "wat is daar in godsnaam aan de hand" want alle ramen stonden open.
Zaterdagavond een koningsdagfeest in Zurich waarvoor een club was afgehuurd, super leuk feestje inclusief polonaise :D
pi_139337619
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:12 schreef Essebes het volgende:
Jaaaa, en de ambassadeur is naar ons toegekomen in plaats van wij naar hem!
De ambassade zit dan wel in Astana, zo'n 2,5 uur vliegen van hier, maar de grootste Nederlandse community is echt in Atyrau.

In Atyrau nu voor de 4e keer feest gevierd. Kinderspelen, BBQ en een avond feest. Vorig jaar voor het eerst met een artiest (Jaques Herb uch, uch) en dit jaar met Tim Akkermans. Was een leuk feestje 8-)
Ik schat zo'n 200-250 man in totaal.
Wat doet die Nederlandse gemeenschap in Atyrau?
pi_139337653
Mijn vriendin is naar het Nederlandse feest in Argentinie geweest en ze vond het leuk.

Was ook goedkoop, zelfs voor Argentijnse begrippen
pi_139339386
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat doet die Nederlandse gemeenschap in Atyrau?
olie
(Roos Vonk)
pi_139339471
Shell zit daar?
pi_139339738
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Shell zit daar?
yep.
Een zeer 'interessant project' (Kashagan) :X

http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0JX20Y20140102
(Roos Vonk)
pi_139339812
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:04 schreef Essebes het volgende:

[..]

yep.
Een zeer 'interessant project' (Kashagan) :X

http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0JX20Y20140102
Cool. Goeie werkgever ook.

pi_139339878
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 14:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Cool. Goeie werkgever ook.
We mogen niet klagen, maar het project vergt behoorlijk wat van de mensen hier op het project. Zeer interessant om van dichtbij mee te mogen maken.

heb een beetje een hekel aan Italianen gekregen :o
(Roos Vonk)
pi_139361631
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:09 schreef Essebes het volgende:

[..]

We mogen niet klagen, maar het project vergt behoorlijk wat van de mensen hier op het project. Zeer interessant om van dichtbij mee te mogen maken.

heb een beetje een hekel aan Italianen gekregen :o
In elke branche zijn het altijd de Italianen en Grieken die je het bloed onder de nagels vandaag halen :P
pi_139361832
Hier komen die Italiaantjes altijd nog even terug de afdeling op gelopen om nog even extra dag te zeggen tegen de dames hier. :') Of ze blijven weer voor een minuut of 10 de receptie storen.
pi_139364145
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:22 schreef Speculant. het volgende:
Hier komen die Italiaantjes altijd nog even terug de afdeling op gelopen om nog even extra dag te zeggen tegen de dames hier. :') Of ze blijven weer voor een minuut of 10 de receptie storen.
breek me de bek niet open, ik heb verhaaaaaaalen! O-)
(Roos Vonk)
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:07:40 #69
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139369767
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 03:52 schreef Essebes het volgende:

[..]

breek me de bek niet open, ik heb verhaaaaaaalen! O-)
En waarom moeten we je daar de bek niet over openbreken? O-)

Hier trouwens dezelfde ervaring.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:11:34 #70
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139369887
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:12 schreef rogier21 het volgende:

[..]

In elke branche zijn het altijd de Italianen en Grieken die je het bloed onder de nagels vandaag halen :P
Italianen heb ik niet vel ervaring mee, maar Grieken....... }:|
pi_139371655
Wat een haten op Italianen zeg :') Italiaanse dames :9
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:03:38 #72
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139371741
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:01 schreef Barbusse het volgende:
Nomnomnom ja.

pi_139371784
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:03 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nomnomnom ja.

[ afbeelding ]
Ze maakt pasta, dus O+

:9
pi_139396881
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:01 schreef Barbusse het volgende:
Heb een tijd in Italië gewoond, als je van behaarde dames houdt (gratis snor), dan zit je goed inderdaad!
  woensdag 30 april 2014 @ 03:16:39 #75
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_139401852
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:07 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Heb een tijd in Italië gewoond, als je van behaarde dames houdt (gratis snor), dan zit je goed inderdaad!
Maar nog altijd beter dan die Canadese vetzakken... _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')