Het is gewoon >90kb aan script die op elke pagina geparst moet worden, voor elke call die je maakt wordt een gigantische functie aangeroepen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het slim om eerst Javascript zelf te leren voordat je met frameworks en libraries aan de gang gaat, maar wat je hier zegt over jQuery is echt niet waar. De syntax is gewoon standaard Javascript, jQuery dwingt verder geen structuur af, dus je kunt je programma's schrijven zoals je wil. Verder is jQuery helemaal niet traag, waarom denk je dat? De manier waarop het soms gebruikt wordt in de praktijk is misschien traag, maar jQuery zelf zit hartstikke goed in elkaar.
Ik zal waarschijnlijk ook nooit zo goed worden als de developers van libraries, vaak is de compleetheid van een library alleen veel meer dan ik ooit nodig zal hebben. Waarom zou het niet sneller zijn dan?quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:19 schreef Catch22- het volgende:
Dat heb je zelf in de hand. En een DOM-selector zoals jij die schrijft kan je nooit sneller & completer maken dan jQuery (Sizzle, eigenlijk).
jQuery is echt hartstikke efficiënt geschreven. Je doet net alsof het allemaal retezwaar is, maar in de praktijk merk je de overhead van jQuery niet eens bij het laden van een pagina.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:22 schreef n8n het volgende:
[..]
Het is gewoon >90kb aan script die op elke pagina geparst moet worden, voor elke call die je maakt wordt een gigantische functie aangeroepen.
jQuery is minified en gzipped 19kb. Dat merk je echt nooit. Ik denk dat als jij 3x jouw "ineffeciente" dom-selector aanroept het al trager is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:22 schreef n8n het volgende:
Ik zal waarschijnlijk ook nooit zo goed worden als de developers van libraries, vaak is de compleetheid van een library alleen veel meer dan ik ooit nodig zal hebben. Waarom zou het niet sneller zijn dan?
quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:22 schreef n8n het volgende:
* Zal deze post later nog een keer terug lezen en mezelf voor m'n kop slaan omdat ik zo eigenwijs was tegen JS-veteranen![]()
Je kunt eventueel nog require JS gebruiken, die laadt alleen bijvoorbeeld jQuery en andere plugins in waar nodig.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:22 schreef n8n het volgende:
[..]
Het is gewoon >90kb aan script die op elke pagina geparst moet worden, voor elke call die je maakt wordt een gigantische functie aangeroepen.
[..]
Ik zal waarschijnlijk ook nooit zo goed worden als de developers van libraries, vaak is de compleetheid van een library alleen veel meer dan ik ooit nodig zal hebben. Waarom zou het niet sneller zijn dan?
* Zal deze post later nog een keer terug lezen en mezelf voor m'n kop slaan omdat ik zo eigenwijs was tegen JS-veteranen![]()
Klopt, sommige mensen hebben geen idee hoe het DOM eigenlijk werkt, overigens ben ik groot voorstander om overal JQuery te gebruiken al was het alleen maar als abstractie laag.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het slim om eerst Javascript zelf te leren voordat je met frameworks en libraries aan de gang gaat, maar wat je hier zegt over jQuery is echt niet waar. De syntax is gewoon standaard Javascript, jQuery dwingt verder geen structuur af, dus je kunt je programma's schrijven zoals je wil. Verder is jQuery helemaal niet traag, waarom denk je dat? De manier waarop het soms gebruikt wordt in de praktijk is misschien traag, maar jQuery zelf zit hartstikke goed in elkaar.
thanks, zal het een keer bekijken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:04 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je kunt eventueel nog require JS gebruiken, die laadt alleen bijvoorbeeld jQuery en andere plugins in waar nodig.
Framerjs.com kan het wel, maar dat is een prototype tool.quote:Op maandag 26 mei 2014 17:14 schreef n8n het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft iemand hier al iets voor in het wild gezien, CSS/JS scrollen met velocity physics zoals in iMessage en deze animatie?
ja hoop dan op hardwareacceleratie. Leek me een leuk projectje.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:09 schreef Catch22- het volgende:
Dat laatste zal problematisch worden. Zulke dingen staan gebruiksgemak, snelheid en beleving vaak nogal in de weg
wat een geweldige website. Staat voor de verandering een keer duidelijk omschreven wat iets is, wat het doet en waarom. Dank.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 01:42 schreef Tijn het volgende:
Als je zelf iets gaat bouwen, zou ik iig http://julian.com/research/velocity/ gebruiken voor de animaties.
Inderdaad. Superhip om in je portfolio te zetten dat je het kan, maar de eerste de beste serieuze gebruiker gaat gelijk over zijn nek. En anders zijn telefoon wel.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:09 schreef Catch22- het volgende:
Dat laatste zal problematisch worden. Zulke dingen staan gebruiksgemak, snelheid en beleving vaak nogal in de weg
Famo.usquote:Op maandag 26 mei 2014 17:14 schreef n8n het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft iemand hier al iets voor in het wild gezien, CSS/JS scrollen met velocity physics zoals in iMessage en deze animatie?
Angular, das toch met die extra attributen op je DOM ?quote:Op maandag 26 mei 2014 11:51 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben nu serieus aan het bouwen met AngularJS (icm ionic framework). En ik moet zeggen dat het wel heel vet is. Je moet even wennen aan de structuur, maar als je het goed doet, dan is het echt heel tof.
Zoiets jaquote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Angular, das toch met die extra attributen op je DOM ?
dat is de uitdaging wel dan, telefoon ga ik maar even niet van uit. Overigens denk ik dat AngularJS nu meer de shit is in je portfolioquote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Inderdaad. Superhip om in je portfolio te zetten dat je het kan, maar de eerste de beste serieuze gebruiker gaat gelijk over zijn nek. En anders zijn telefoon wel.
Het is niet zoals jQuery een DOM-tool, het is echt een MVC framework. Je kan je hele frontend, pageflow, viewcomponenten, eventhandling, binding etc erin bouwen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit zo goed begrepen. Kan je misschien vertellen wat er zo handig aan is?
dit is dan weer zo'n the best framework ever for any and everyone ever website die niks duidelijk maakt en alleen maar wat hippe termen roeptquote:
is dit dan—noob2represent—waarmee je templates en functionaliteit maakt wanneer je Node gebruikt voor je backend? Of is dat dan weer meer in de hoek Handlebarsquote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het is niet zoals jQuery een DOM-tool, het is echt een MVC framework. Je kan je hele frontend, pageflow, viewcomponenten, eventhandling, binding etc erin bouwen.
Als je eens 2 uurtjes tijd hebt, loop dan eens rustig deze tutorial door, het is echt de moeite waard https://docs.angularjs.org/tutorial/step_00
Nee, je hoeft node niet te gebruiken. Je hebt wel iets nodig voor je data, ik gebruik een REST-api. Die kan je in Node bouwen. Ik gebruik er een Java-Jersey applet voorquote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:33 schreef n8n het volgende:
[..]
is dit dan—noob2represent—waarmee je templates en functionaliteit maakt wanneer je Node gebruikt voor je backend? Of is dat dan weer meer in de hoek Handlebars
Mja ik ben altijd een beetje huiverig voor ng-data, ng-app, ng-* attributen die je in html elementen plaatst. Call me crazy maar ik vind niet dat je de HTML specificatie zo moet 'uitbreiden'.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het is niet zoals jQuery een DOM-tool, het is echt een MVC framework. Je kan je hele frontend, pageflow, viewcomponenten, eventhandling, binding etc erin bouwen.
Als je eens 2 uurtjes tijd hebt, loop dan eens rustig deze tutorial door, het is echt de moeite waard https://docs.angularjs.org/tutorial/step_00
Mja, dat valt wel te overzien hoor, zie het probleem niet zo. Het kan wel anders denk ik, maar dan wordt je code complexer en logger, weet niet of je dat moet willen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja ik ben altijd een beetje huiverig voor ng-data, ng-app, ng-* attributen die je in html elementen plaatst. Call me crazy maar ik vind niet dat je de HTML specificatie zo moet 'uitbreiden'.
Maar zal de tutorial eens doen
Wat een kutsite op desktop, twee keer scrollen en disco deluxe.quote:
dat hele JS all-round webdevelopment is wel echt de shit nu. Beetje spijt dat ik pas net op de boot gesprongen ben. Wellicht eens tijd voor een JS front- en backend noobtopicquote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee, je hoeft node niet te gebruiken. Je hebt wel iets nodig voor je data, ik gebruik een REST-api. Die kan je in Node bouwen. Ik gebruik er een Java-Jersey applet voor
Het is dan ook bedoeld voor de mobile gebruikerquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:02 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wat een kutsite op desktop, twee keer scrollen en disco deluxe.
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is dan ook bedoeld voor de mobile gebruiker
op desktop ook al, op m'n iPhone ook, heb echt een schijthekel aan scroll handlers die de native scroll neuken. Fuck niet met m'n velocity OS X/iOS 60fps precisie tot de pixel smijt&go scrolling.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:02 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat voorkennis bij AngularJS wel handig is. Het is niet klik klik copy paste copy paste klaar. Maargoed, ik heb nu even wat tijd om R&D te doen en dat gebruik ik nuttig.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:04 schreef n8n het volgende:
[..]
dat hele JS all-round webdevelopment is wel echt de shit nu. Beetje spijt dat ik pas net op de boot gesprongen ben. Wellicht eens tijd voor een JS front- en backend noobtopic
wat een teringsite zeg, allejezus. Ik trek het sowieso niet als mijn scroll wordt afgevangen en door een "leuk" script wordt geinterpreteerd.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:02 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
THE HATE IS IMMINENTquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:21 schreef Scorpie het volgende:
Hey niet haten op de site jongens, ik gaf alleen een framework aan he.
Haha, nee hoor, don't shoot the messenger, maar een kut site is het wel.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:21 schreef Scorpie het volgende:
Hey niet haten op de site jongens, ik gaf alleen een framework aan he.
| 1 2 3 4 5 | >var a = [1, 2, 3] >a; [ 1, 2, 3 ] > a.length 3 |
| 1 2 3 4 | >a[3] = "five"; 'five' >a [ 1, 2, 3, 'five'] |
Het bevat drie waarden (1,2,3) die gekoppeld zijn aan de indices 0, 1 en 2.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:21 schreef Robuustheid het volgende:
Dit stukje javascript begrijp ik niet.
[ code verwijderd ]
De array bevat dus 3 waarden, Javascript telt het dus als 1,2,3 en niet als 0,1,2..
Er is nog geen index 3, dus five wordt het vierde element met index 3.quote:Als je het vervolgens de 3 notatie koppelt aan een string, krijg je het volgende:
[ code verwijderd ]
De 3e waarde is toch gekoppeld aan de string 'five'. Dan zou er toch 1, 2, 'five' moeten staan
Rare constatering, 0,1,2 zijn toch ook 3 waarden?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:21 schreef Robuustheid het volgende:
De array bevat dus 3 waarden, Javascript telt het dus als 1,2,3 en niet als 0,1,2..
Ik denk dat je de zin verkeerd interpreteerd. Met dus bedoelt ie enkelt de bevestiging van het stukje code vooraf.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:34 schreef mstx het volgende:
[..]
Rare constatering, 0,1,2 zijn toch ook 3 waarden?
| 1 2 3 4 5 | { 0: 1 1: 2 2: 3 } |
| 1 2 3 4 5 6 7 | > var a = Array(); > a[3] = 'foo'; > a.length; 4 > a.length = 10 ; > a.length; 10 |
In principe heeft de array dan gewoon 9 undefined values. Ze bestaan wel, er zit alleen niks in.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:02 schreef KomtTijd... het volgende:
Array.length zegt sowieso niets over het aantal elementen in een array. Voorbeeld met een array a met één element:
[ code verwijderd ]
https://developer.mozilla(...)Global_Objects/Array
| 1 2 3 4 5 6 7 | function indexOfSmallest(a) { var lowest = 0; for (var i = 1; i < a.length; i++) { if (a[i] < a[lowest]) lowest = i; } return lowest; } |
| 1 2 3 4 5 | function indexOfSmallest(a) { return a.reduce(function(lowest, next, index) { return next < a[lowest] : index ? lowest; }, 0); } |
| 1 2 3 | function indexOfSmallest(a) { return a.indexOf(Math.min.apply(Math, a)); } |
Er af snijden? Die witte rand zit in de pngquote:Op woensdag 28 mei 2014 21:43 schreef _superboer_ het volgende:
Iemand een idee hoe ik de witte rand onder het plaatje in de header weg kan krijgen
quote:
Ja ik zat ook al te kijken en het ligt aan het plaatje zelf, als je hem een margin-bottom: -30px geeft staat die wel goed, alleen dat is geen nette oplossingquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:16 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Er af snijden? Die witte rand zit in de png
Waarom zou je ook in gódsnaam zulke oplossingen doen als het gewoon aan de afbeelding ligt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:21 schreef esv7 het volgende:
[..]
[..]
Ja ik zat ook al te kijken en het ligt aan het plaatje zelf, als je hem een margin-bottom: -30px geeft staat die wel goed, alleen dat is geen nette oplossing.
Als je geen zin zou hebben om het plaatje aan te passenquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:27 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Waarom zou je ook in gódsnaam zulke oplossingen doen als het gewoon aan de afbeelding ligt.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:29 schreef esv7 het volgende:
[..]
Als je geen zin zou hebben om het plaatje aan te passen![]()
.
Oepsquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:16 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Er af snijden? Die witte rand zit in de png
Is het not done om custom attributes toe te voegen aan je html elements? Laatst heb ik namelijk een form validate functie geschreven die hier gebruik van maakt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja ik ben altijd een beetje huiverig voor ng-data, ng-app, ng-* attributen die je in html elementen plaatst. Call me crazy maar ik vind niet dat je de HTML specificatie zo moet 'uitbreiden'.
Maar zal de tutorial eens doen
Not done is een groot woord, ik ben er persoonlijk niet zo`n fan van om custom attributen toe te voegenquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:38 schreef esv7 het volgende:
[..]
Is het not done om custom attributes toe te voegen aan je html elements? Laatst heb ik namelijk een form validate functie geschreven die hier gebruik van maakt.
Oké want het werkt nu vrij aardig, ik geef een input field het attribuut validate met als waarde bijvoorbeeld zip_code of email mee, en vervolgens kan ik een form valideren met een regel code.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Not done is een groot woord, ik ben er persoonlijk niet zo`n fan van om custom attributen toe te voegen
| 1 2 3 | var error = validate_form('#user_data'); if(error) throw error; |
quote:Wellicht handig; ik heb het formaat van het logo ook (van andere bestanden, de grootte die daarin gebruikt wordt):
1,31 hoog en 5,69 breed
Met vriendelijke groet,
Ik gebruik voor jQuery lompe zaken als extreem grote bestelformulieren e.d. best vaak data-*. Vind het wel handig.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:38 schreef esv7 het volgende:
[..]
Is het not done om custom attributes toe te voegen aan je html elements? Laatst heb ik namelijk een form validate functie geschreven die hier gebruik van maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |