Dat hadden we niet moeten doen inderdaad. Anders hadden we nu met het machtige Nederlandse leger Poetin van jetje kunnen geven.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:00 schreef CornflakesXL het volgende:
[..]
Er is gewoon onnodig veel bezuinigd op defensie. Putin kan zijn gang gaan.
Waarom sleep je de Amerikaanse misdaden in Irak er dan bij de haren bij? Hoe is dat relevant?quote:
Mijn punt is dat de Amerikanen geen puppet hebben geinstalleerd. Anders zou Karzai nooit openlijk de Russen steunen en de Amerikanen voor het hoofd stoten. Dus die hele RT bullcrap vergelijking gaat sowieso niet op omdat de Amerikanen geen puppets installeren.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:07 schreef meth1745 het volgende:
Afghanen hebben gemerkt dat Rusland's hulp en investeringen nuttig zijn, wat van de VS en z'n partners niet altijd gezegd kan worden.
Uhuh, er zitten nog meer landen bij de NAVO/EU, wijsneus.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat hadden we niet moeten doen inderdaad. Anders hadden we nu met het machtige Nederlandse leger Poetin van jetje kunnen geven.
Ik zei dat we erg offtopic gingen en dat je op die manier weer reacties zou krijgen over offtopic zaken als....quote:Op woensdag 16 april 2014 19:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom sleep je de Amerikaanse misdaden in Irak er dan bij de haren bij? Hoe is dat relevant?
Samen met de andere Europese landen hadden ze echt wel indruk kunnen maken maar ook bij Frankrijk en Duitsland is er een hoop bezuinigd.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat hadden we niet moeten doen inderdaad. Anders hadden we nu met het machtige Nederlandse leger Poetin van jetje kunnen geven.
Alsof die 2 of 3 miljard uitmaaktquote:Op woensdag 16 april 2014 19:22 schreef waht het volgende:
[..]
Uhuh, er zitten nog meer landen bij de NAVO/EU, wijsneus.
Als je nieuws post om een punt te maken, dan moet je dat erbij zetten. Anders ga ik ervan uit dat het gepost wordt om de inhoud.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:22 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de Amerikanen geen puppet hebben geinstalleerd. Anders zou Karzai nooit openlijk de Russen steunen en de Amerikanen voor het hoofd stoten. Dus die hele RT bullcrap vergelijking gaat sowieso niet op omdat de Amerikanen geen puppets installeren.
De rest is jouw interpretatie. Ik ben benieuwd hoeveel de Ukraine voordeel heeft gehad van vele decennia (en mogelijk nog vele meer) in het "Rusland-kamp".
Als dit waar is (twijfelachtig) dan moeten de Russen echt voor eeuwig hun mond houden over de neonazi's in de Oekraïense oppositie.twitter:Interpreter_Mag twitterde op woensdag 16-04-2014 om 19:04:27Ukraine Liveblog: Separatists Forcing Jews To Register or Face Deportation? http://t.co/jEdNFIIO9d reageer retweet
quote:Ukraine Invasion Unlikely as Russia Achieves Goals: General
Russia has staged tanks, fighter jets and an estimated 40,000 troops on its border with Ukraine. But don’t expect them to charge across and start a conventional war — Russia is already achieving what it wants by causing chaos.
That’s the read from a retired Army general.
“I think Putin’s smarter than to have an invasion,” Gen. Montgomery Meigs told NBC News, referring to Vladimir Putin, the Russian president. “He has the whip hand with all his special-ops guys running around firing up the Russian speakers in eastern Ukraine.”
..
http://www.defenseone.com(...)82564/?oref=d-skybox
Heb ik gisteren of eergisteren al op twitter gezien. Leek me twijfelachtig.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:33 schreef JimmyJames het volgende:
Als dit waar is (twijfelachtig) dan moeten de Russen echt voor eeuwig hun mond houden over de neonazi's in de Oekraïense oppositie.twitter:Interpreter_Mag twitterde op woensdag 16-04-2014 om 19:04:27Ukraine Liveblog: Separatists Forcing Jews To Register or Face Deportation? http://t.co/jEdNFIIO9d reageer retweet
quote:We will continue to look into the claim, but at this time we cannot verify that this flyer was passed around in eastern Ukraine, nor can we verify that the flyer is not a hoax of some sort. Obviously, however, this is a troubling charge.
http://www.interpretermag(...)th-separatists/#2330
Anders kijk je even waar ik op reageerde in de post daarboven voordat je gaat lopen treiteren met dit soort posts. Dat Afghanistan kwam namelijk niet uit de lucht vallen. Dan is het punt dat ik maakte overduidelijk.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:30 schreef meth1745 het volgende:
Als je nieuws post om een punt te maken, dan moet je dat erbij zetten. Anders ga ik ervan uit dat het gepost wordt om de inhoud.
quote:Op woensdag 16 april 2014 18:23 schreef Pharmacist het volgende:
Die vergelijking gaat natuurlijk totaal niet op. In Afghanistan ging men niet kiezen om onderdeel van de USA, of een andere NAVO land te worden.
Het feit dat Karzai nu niet bepaald vriendjes is met de USA laat sowieso al zien dat er niet bepaald een puppet is geinstalleerd. En nu weer on topic ipv die kansloze vergelijkingen.
Voor iemand die jouw post history kent. Kan je best een avatar instellen, dat maakt het makkelijker.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:36 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Anders kijk je even waar ik op reageerde in de post daarboven voordat je gaat lopen treiteren met dit soort posts. Dat Afghanistan kwam namelijk niet uit de lucht vallen. Dan is het punt dat ik maakte overduidelijk.
Die "lijn "die je ziet is er gewoon omdat draagbare raketlanceerders bestaan uit 2 buizen die in elkaar geschoven zitten en je eerst moet uittrekken alvorens je kan vuren, vandaar die lijn. Hebben ze allemaal en die dingen bestaan al ettelijke decenia, ieder leger heeft ze, kosten ook niet zo heel erg veel, in militaire termen dan, enkele tienduizenden euro's per stuk schat ik, al naargelang het type. Zijn over het algemeen enkel voor korte afstand, 100 a 200 m , en is voor eenmalig gebruik. En ik denk niet dat je de verschillende types uitwendig makelijk kan onderscheiden. je hebt ook nog de andere variant die je wel vaker ziet, namelijk waar je een raket bovenop de buis plaatst , hier kan je meerdere keren mee vuren.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:48 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die lijn die je bij die rode pijl ziet? dat hebben ze toch allemaal?
Wie kan zich nog een defensie veroorloven?quote:Op woensdag 16 april 2014 19:40 schreef theunderdog het volgende:
kosten ook niet zo heel erg veel, in militaire termen dan, enkele tienduizenden euro's per stuk schat ik, al naargelang het type. Zijn over het algemeen enkel voor korte afstand, 100 a 200 m , en is voor eenmalig gebruik.
quote:Op woensdag 16 april 2014 16:08 schreef Kikopuz het volgende:
Misschien speel ik te veel Hearts of Iron 3, maar wat een trage boel zeg. Ik zou die bezette overheidsgebouwen al hebben gebombardeerd, vervelende burgers hebben overreden en deserteurs hebben gefusilleerd.
Ieder land met zelfrespect.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:43 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wie kan zich nog een defensie veroorloven?
Die prijzen lijken me overdreven, de meeste types heb je al voor 200 a 400 dollar (denk ik).quote:Op woensdag 16 april 2014 19:43 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wie kan zich nog een defensie veroorloven?
Klinkt al aardig wapenwedloop achtig. Een van de nadelen van dit conflict is dat de NAVO gaat pushen dat er weer voor 100 miljard aan wapenorders geplaatst moet worden (door de NAVO leden).quote:
De NAVO houdt toch alleen de NAVO grens in de gaten?quote:Op woensdag 16 april 2014 19:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat zal Rusland gaan doen? Nu de navo stappen onderneemt?
Inderdaad. Nederlands fregat bijvoorbeeld is naar de Baltische zee.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De NAVO houdt toch alleen de NAVO grens in de gaten?
ja dat is idd waar iedereen zich zorgen om maakt hier!!!quote:Op woensdag 16 april 2014 19:47 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Klinkt al aardig wapenwedloop achtig. Een van de nadelen van dit conflict is dat de NAVO gaat pushen dat er weer voor 100 miljard aan orders geplaatst worden voor meer wapens.
Waarom verwachten wij eigenlijk dat Oekraïners belang hechten aan soevereiniteit. Van de laatste 500 jaar zijn ze er zeker 450 gewoon deel van het Russische rijk geweest (onder wat voor vorm dan ook)quote:Op woensdag 16 april 2014 15:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Stimmt.
Gewoon dat land opdoeken en weg ermee, laat Poetin er maar blij mee zijn. Waarom drukmaken over een natie dat zelf totaal geen inzet toont in het behoud van soevereiniteit.
quote:Comment: Russia doesn't need to do another Crimea in east Ukraine. All it needs to do is sow chaos
If there was a standard operating manual for to the secret services of the world's dodgier regimes, it would no doubt omit any mention of the term "agent provocateur".
In Russia, Burma, Iran et al, state-backed agents never get involved in causing trouble. Instead, there are only "patriotic local citizens", who, unable to contain themselves, rise up in righteous indignation against those who might betray the nation.
That, if Russia is to be believed, is exactly what it happening in eastern Ukraine right now. According to a statement this morning from the Russian foreign minister, Sergei Lavrov, there are "no Russian agents" at all in the city of Slavyansk, scene of the latest bout of pro-Russian unrest that erupted over the weekend
Indeed, the only secret agent that Mr Lavrov expressed worries about this morning was George Brennan, the director of the CIA, who was rumoured to have gone on a secret mission to Kiev last week.
Only a hardened cynic, of course, would cast doubt Mr Lavrov's word about the absence of Russian agents in east Ukraine. But such people do exist, and not just in the White House.
Take, for example, the gunmen who have seized control of the police station in Slavyansk, who, when interviewed by The Telegraph over the weekend, were fairly candid about getting Russian help. Asked where his weapon came from, one masked man nodded at the Russian flag now flying from the police station and said: "Look at that flag. You know which country that represents." He must have forgotten to read that secret service operating manual.
So is this another Crimea, another land-grab by stealth? On the face of it, yes. The Ukrainian government had always warned that it expected Russia to bide its time for a few weeks before stirring things up again . And among the gunmen that have seized buildings in Slavyansk and elsewhere in recent days, there is a small contingent who carry brand new weapons, and who seem far calmer, more relaxed and professional than the rest. If they were just ordinary locals, as Mr Lavrov contends, they'd probably be much more excited.
Whether this is the prelude to a full-scale Russian invasion, though, is another matter. For a full-scale invasion would be what Russia would need here, as annexing the whole of Eastern Ukraine is a very different prospect from annexing Crimea. Crimea was a relatively small, contained area where support for secession was strong. Eastern Ukraine is a much bigger chunk of turf, and home to far more Ukrainians who have no desire to be part of Russia at all.
Were Russia to try to annexe it, the whole zone could end up facing an anti-Russian guerilla insurgency, and far from being a vote winner for Vladimir Putin, as Crimea has been, could be a disaster. Not to mention the question of much-increased sanctions, although judging by Russia's behaviour so far, that has not figured very high in Moscow's calculations.
But the Kremlin does not actually need to do an all-out land grab to make life hard for the government in Kiev. All it needs do is maintain the kind of aggro it is currently fomenting, then sit back and let events take their course.
With random and not-so-random gangs of armed thugs running amok everywhere, eastern Ukraine will quickly become an ungovernable space. It will, in other words, be as much of a headache to Kiev - if not more - than if it became part of Russia overnight.
True, there are of course local people in eastern Ukraine who would genuinely like to become part of Russia. It's generally a poor area, and has its fair share of people who claim that the government in Kiev has all but ignored them since Ukraine got independence in 1991.
But ask them just why they want to become part of the Russian Federation, and the answers tell their own story. Few say "It's because of Vladimir's defence of democracy and human rights." Few predict their business will fare better in Russia's dynamic economy, dangerously dependent as it is on oil and gas.
Instead, when asked what the benefits of Russian citizenship would be, they speak quite literally of benefits - of pensions, social security and other hand-outs. In other words, Russia is seen a giant welfare state, and as such has a ready-and-willing client-class in eastern Ukraine, especially among the poor and destitute. That, together with the efforts of a few "patriotic local citizens", gives Moscow all the levers it needs right now.
Maar goed, het oosten van Oekraïne heeft niet zo gek veel inwoners en levert ook veel geld op voor Rusland. Het zal een belangenafweging zijn.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:54 schreef Pharmacist het volgende:
Instead, when asked what the benefits of Russian citizenship would be, they speak quite literally of benefits - of pensions, social security and other hand-outs. In other words, Russia is seen a giant welfare state, and as such has a ready-and-willing client-class in eastern Ukraine, especially among the poor and destitute. That, together with the efforts of a few "patriotic local citizens", gives Moscow all the levers it needs right now.
Lekker cynisch.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:54 schreef Pharmacist het volgende:
et doel van Rusland zou vooral het zaaien van chaos zijn om (Oost) Oekraine als buffer te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |