Lontong is meer een bereidingswijze, maar wordt meestal wel van kleefrijst/ketan gemaakt ja. Soms is het ook een mix van ketan en gewone rijst. Maar het gaat er vooral om dat het in een vormpje gekookt wordt en je er blokjes van kunt snijden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Vraagje aan Robin: lontong is toch een kleefrijst? Netals ketan en sushi-rijst?
En heeft sushi-rijst nog een eigen naam?
We hadden een miscommunicatie over de prijs, lang verhaal. Niet zo boeiend eigenlijk.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo? Wilde je geen kabeljauw?
Eet het drie a vier keer in de maand, heerlijk.
Toch is je site geweldig Robin en vaak de eerste hit in Google.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:16 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Lontong is meer een bereidingswijze, maar wordt meestal wel van kleefrijst/ketan gemaakt ja. Soms is het ook een mix van ketan en gewone rijst. Maar het gaat er vooral om dat het in een vormpje gekookt wordt en je er blokjes van kunt snijden.
Moet er nog eens over bloggen. Komt er maar niet van. :-)
Heb trouwens in Amersfoort een goede toko ontdekt, er zijn ongetwijfeld betere, maar ze hebben veelquote:Op donderdag 15 mei 2014 14:52 schreef RobinOok het volgende:
Dank je.![]()
Ik ga ook gewoon stug door, hij wordt langzaamaan steeds completer. Maar af zal het nooit zijn. En de to-do-list blijft oneindig lijken...
Heb je overwogen de site in h engels te maken? Zou nog best groot kunnen worden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:52 schreef RobinOok het volgende:
Dank je.![]()
Ik ga ook gewoon stug door, hij wordt langzaamaan steeds completer. Maar af zal het nooit zijn. En de to-do-list blijft oneindig lijken...
Zoiets: http://asian-ingredients.com/ ? ;-)quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:21 schreef habitue het volgende:
[..]
Heb je overwogen de site in h engels te maken? Zou nog best groot kunnen worden.
Wat bedoel je met content management?quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je dat gaat doen, denk dan ook na over een content management systeem, gaat je leven erg gemakkelijk maken als je dat al niet hebt.
WordPress is wel degelijk een CMS. En een van de grootste ook. Dat het oorpronkelijk een weblog is doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:26 schreef icloud het volgende:
Een csm zoals magno of joomla, je hoeft alleen je verhaal te tikken, fotos toe te voegen en op verzenden klikken
Ik zie dat he nu wordpress gebruikt dat is niet echt een cms.
En weblogsofware is per definitie een CMS. Met alle uitbreidingen die gratis te vinden zijn is voor ongeveer elke toepassing wel een oplossing. Bovendien een stuk simpeler in gebruik dan bijvoorbeeld Joomla. Voor zover ik kan beoordelen is WordPress goed genoeg in dit geval. Maar goed, dat is off topic hier. Inderdaad een geweldige site!quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:46 schreef icloud het volgende:
Onzin wordpress is en blijft een weblog en kan niet mee met joomla bijvoorbeeld
En dessertrijst (mits geen suiker toegevoegd) toch?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Sushi, Risotto of Paellarijst, het is allemaal rondkorrelrijst.
Yepquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:56 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En dessertrijst (mits geen suiker toegevoegd) toch?
Zou je het recept van Julia Child aanradenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 21:31 schreef timmmmm het volgende:
Piet, heb jij voor mij een recept voor een lekker briocheachtig brood? Voor bij een hartig gerecht, niet te zoet dus, maar wel lekker boterig
dinner rolls?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 21:31 schreef timmmmm het volgende:
Piet, heb jij voor mij een recept voor een lekker briocheachtig brood? Voor bij een hartig gerecht, niet te zoet dus, maar wel lekker boterig
Ik snij elk van de kippendijfilets in vijf stukken, maak een marinade van olie, vissaus, soja, mirin, basterdsuiker en veel knoflook en laat de stukken kippendij daarin een nacht marineren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:37 schreef Hagelkaas het volgende:
Ik zoek een meesterrecept voor kipsate van dijen ...
Als ik sherry gebruik is het dry sherry.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:24 schreef Lonaa het volgende:
Dag Piet, en anderen,
Wat voor sherry gebruik je nou om mee te koken? Medium? Cream? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ligt eraan waarvoor, Dadels die ik in coppa wikkel en dan snel bak wel ik in zoete sherry, aan champignonsoep voeg ik droge sherry toequote:Op woensdag 21 mei 2014 10:24 schreef Lonaa het volgende:
Dag Piet, en anderen,
Wat voor sherry gebruik je nou om mee te koken? Medium? Cream? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Parboiled rice, is dat snelkookrijst? Of is alle standaard witte rijst (basmati bijvoorbeeld) parboiled?quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je eenmalig voor 30 personen rijst wilt koken, neem parboiled rijst.
neem 1 kopje pp en 2 keer zoveel water, aan de kook brengen en dan laag zetten. Laten garen.
Moeilijker is het niet
olijfolie, citroen en wat kappertjesquote:Op woensdag 21 mei 2014 20:50 schreef timmmmm het volgende:
Het brood is heerlijk geworden.
Nog één vraagje, ik wil een sausje bij de vis voor een vriendin die niet tegen gluten en koemelk kan
Nee, parboiled rijst is rijst die voordat hij geschild werd gestoomd is, daardoor komen er wat voedingsstoffen uit het vlies in de korrel en hij kookt loskorreliger. Uncle Bens bijvoorbeeld is parboiled, maar er zijn er meer, staat gewoon op het pak/zak.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:13 schreef Hagelkaas het volgende:
Dank voor de tips allen. Ik ga binnenkort de marinade testen!
Nog gouden tips voor een licht pittige satesaus? Ik gebruik normaal pindakaas en kokosmelk als basis.
[..]
Parboiled rice, is dat snelkookrijst? Of is alle standaard witte rijst (basmati bijvoorbeeld) parboiled?
Mja, zou opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:10 schreef robuust89 het volgende:
Ik heb gisteren een custard gemaakt voor vanilleijs (http://www.ambrosiabaking.com/2014/05/vanilla-bean-ice-cream.html) maar volgens mij heb ik de custard te lang laten koken, want op de achterkant van een metalen lepel zie je stukjes. Je kan de stukjes niet "proeven", maar ga ik dit merken in de kwaliteit van het ijs?
Mooi brioche is dat, niet? Julia is echt erg goed.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:50 schreef timmmmm het volgende:
Het brood is heerlijk geworden.
Nog één vraagje, ik wil een sausje bij de vis voor een vriendin die niet tegen gluten en koemelk kan
Ik heb er toch ijs van gedraaid gisteravond en het staat nu in de vriezer. Ik vrees het ergstequote:
Jaquote:Op zondag 25 mei 2014 15:53 schreef ErkendFokker het volgende:
Is champignonsoep (zonder bloem) ook nog in te vriezen zonder dat de champignons kapot gaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |