abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2014 @ 00:32:39 #101
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138966966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:16 schreef hafez1234 het volgende:
Turkije zal uiteindelijk buigen voor deze alliantie en Hatay provincie terug geven aan Syrië. Ook zal Turkije Koerdische Turkije aan Iran schenken. Ik vermoed dat de toekomst van Turkije er niet zo goed uit gaat zien.
Waar baseer jij dit op, wat zou er in de toekomst gaan gebeuren? Maar lijkt het complete onzin.
Anti-Turkije
pi_138968687
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij is een Nederlandse-Koerd, niet meer niet minder.
Waarom? Als hij de Turkse nationaliteit heeft, is het net zo goed een Turk als een Nederlander.

Waarom is hij wel een Nederlandse-Koerd maar geen Turkse-Koerd?

[ Bericht 6% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 17-04-2014 06:00:01 ]
pi_138968960
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:34 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dan nog zijn bijna alle rebellen islamisten.
Nee, het zuidelijk front streeft ernaar om een staat op te richten dat alles behalve conservatief is, waarbij alle geloven toegestaan zijn. Jammer dat je ook onwaarheden zit te verspreiden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138968969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nee, het zuidelijk front streeft ernaar om een staat op te richten dat alles behalve conservatief is, waarbij alle geloven toegestaan zijn. Jammer dat je ook onwaarheden zit te verspreiden.
Dat is die ene groepering die gesteund wordt door Saoedi-Arabië... de bakermat van verlichting, vrijheid, tolerantie en mensenrechten in het MO.

Ja ik zie ook niet in hoe dat fout kan gaan.
pi_138969012
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat is die ene groepering die gesteund wordt door Saoedi-Arabië... de bakermat van verlichting, vrijheid, tolerantie en mensenrechten in het MO.

Ja ik zie ook niet in hoe dat fout kan gaan.
Whataboutism. Al werden ze gesteund door sinterklaas en zwarte piet. Ik heb genoeg argumenten waarom het wel goed zou gaan, maar ik ga niet weer van onderwerp springen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138969056
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Whataboutism. Al werden ze gesteund door sinterklaas en zwarte piet. Ik heb genoeg argumenten waarom het wel goed zou gaan, maar ik ga niet weer van onderwerp springen.
Je hoeft niet van onderwerp te veranderen Kim. Als je het over een bepaalde factie in Syrië hebt mag je best praten over de partij die daar achter staat. Is gewoon ontopic en relevant.

Maar ja ik kan ook 1001 redenen bedenken waarom het niet goed zou gaan. Eigenlijk zou dat niet eens nodig moeten zijn. Als je niet kunt inzien dat na 3 jaar conflict zo'n front, gesteund door Wahhabistan nota bene, geen magische oplossing is...tjah.
pi_138969198
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:45 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je hoeft niet van onderwerp te veranderen Kim. Als je het over een bepaalde factie in Syrië hebt mag je best praten over de partij die daar achter staat. Is gewoon ontopic en relevant.

Maar ja ik kan ook 1001 redenen bedenken waarom het niet goed zou gaan. Eigenlijk zou dat niet eens nodig moeten zijn. Als je niet kunt inzien dat na 3 jaar conflict zo'n front, gesteund door Wahhabistan nota bene, geen magische oplossing is...tjah.
Het punt was of deze mensen grotendeels islamisten waren, dat is niet zo en is gelogen. Je wisselt weer van onderwerp. Ik heb het hier niet eens over "de magische oplossing". Dat is weer Whataboutism.
pi_138969439
De Al Qaeda achtige groeperingen krijgen steeds minder steun en zullen uiteindelijk het onderspit delven tegen Assad.

Ondertussen kan in het zuiden de seculiere beweging zich hergroeperen en met steun van de Saoedi's, de VS en het westen een machtige militaire en politieke oppositie gaan vormen. Uiteindelijk dan toch die beoogde seculiere groepering die na het begin van de demonstraties tot stand moest komen maar die al snel gegijzeld werd door radicale islamistische groeperingen.

In ieder geval een groepering waar mee om de tafel gezeten kan worden, en die bij (eventuele) verkiezingen een écht alternatief zijn voor Assad.

Als nu de koerden in het Noorden een fatsoenlijk front kunnen vormen, dan gaat het nog erg lastig worden voor Assad.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138969717
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:00 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het punt was of deze mensen grotendeels islamisten waren, dat is niet zo en is gelogen. Je wisselt weer van onderwerp. Ik heb het hier niet eens over "de magische oplossing". Dat is weer Whataboutism.
Hoe heet die fijne groepering ook al weer?
pi_138969829
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:46 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe heet die fijne groepering ook al weer?
Staat hier boven, het zuidelijk front.
pi_138969952
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Islamic Front ja.
  donderdag 17 april 2014 @ 09:02:48 #112
421524 SadPanda
pi_138969975
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat ze seculier zijn?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 09:54:43 #113
421524 SadPanda
pi_138971153
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:24 schreef Montagui het volgende:
De Al Qaeda achtige groeperingen krijgen steeds minder steun en zullen uiteindelijk het onderspit delven tegen Assad.

Ondertussen kan in het zuiden de seculiere beweging zich hergroeperen en met steun van de Saoedi's, de VS en het westen een machtige militaire en politieke oppositie gaan vormen. Uiteindelijk dan toch die beoogde seculiere groepering die na het begin van de demonstraties tot stand moest komen maar die al snel gegijzeld werd door radicale islamistische groeperingen.

In ieder geval een groepering waar mee om de tafel gezeten kan worden, en die bij (eventuele) verkiezingen een écht alternatief zijn voor Assad.

Als nu de koerden in het Noorden een fatsoenlijk front kunnen vormen, dan gaat het nog erg lastig worden voor Assad.
Waaruit blijkt dat er een seculiere beweging is? De FSA is ook gewoon voor de overgrote meerderheid islamitisch.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 10:05:52 #114
365082 IPA35
Patriarch
pi_138971420
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:54 schreef SadPanda het volgende:
De FSA is ook gewoon voor de overgrote meerderheid islamitisch.
SAA ook.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 17 april 2014 @ 10:06:48 #115
421524 SadPanda
pi_138971442
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

SAA ook.
Ja, maar die staan voor secularisme. FSA voor islamisme.
Anti-Turkije
pi_138971457
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 05:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Waarom? Als hij de Turkse nationaliteit heeft, is het net zo goed een Turk als een Nederlander.

Waarom is hij wel een Nederlandse-Koerd maar geen Turkse-Koerd?
Omdat hij in Nederland geboren is.

En het gaat hier om de etniciteit.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:10:32 #117
365082 IPA35
Patriarch
pi_138971545
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is nogal een apart begrip...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteit
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_138971764
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Really? :')
pi_138971809
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:10 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat is nogal een apart begrip...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteit
Dat zeg ik, nationaliteit = Nederlands etniciteit = Koerd.
pi_138971813
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Really? :')
Nee, nep.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:26:01 #121
365082 IPA35
Patriarch
pi_138971898
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zeg ik, nationaliteit = Nederlands etniciteit = Koerd.
Maar nationaliteit impliceert zelf-identificatie met een bepaalde natie.
Het hebben van een nationaliteit (burgerschap) betekende in vroeger tijden bijna automatisch dat je onderdeel was van de natie. Echter is het in Nederland en vele andere landen zo dat burgerschap uitgedeeld is aan honderdduizenden mensen zoals Sinterklaas snoepgoed uitdeelt aan kinderen. Dus heb je nu heel veel mensen die bijvoorbeeld wel de Nederlandse nationaliteit hebben maar niet behoren tot de Nederlandse natie (iets wat vooral een kwestie van zelf-identificatie is). Dit staat dan weer geheel los van etniciteit, iets wat vooral een cultuur-historisch en ook wel genetisch verhaal is.
pi_138971921
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:26 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar nationaliteit impliceert zelf-identificatie met een bepaalde natie.
Het hebben van een nationaliteit (burgerschap) betekende in vroeger tijden bijna automatisch dat je onderdeel was van de natie. Echter is het in Nederland en vele andere landen zo dat burgerschap uitgedeeld is aan honderdduizenden mensen zoals Sinterklaas snoepgoed uitdeelt aan kinderen. Dus heb je nu heel veel mensen die bijvoorbeeld wel de Nederlandse nationaliteit hebben maar niet behoren tot de Nederlandse natie (iets wat vooral een kwestie van zelf-identificatie is).
Jij als nationalist doet daar lastig over, ik niet.

Hij is in Nederland geboren en dus Nederlander.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:27:36 #123
365082 IPA35
Patriarch
pi_138971929
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij als nationalist doet daar lastig over, ik niet.

Hij is in Nederland geboren en dus Nederlander.
Qua burgerschap wel ja.

Etnisch in ieder geval niet, en of hij zichzelf beschouwt als onderdeel van de Nederlandse natie moet je aan hem vragen.
pi_138971998
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:27 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Qua burgerschap wel ja.

Etnisch in ieder geval niet, en of hij zichzelf beschouwt als onderdeel van de Nederlandse natie moet je aan hem vragen.
Dat boeit mij niet.

Hij heeft niets te willen, hij is feitelijk geboren in Nederlander en is die dus qua nationaliteit een Nederlander.

Maar ik wil hem ook wel een Nederlandse-Turkse-Koerd noemen hoor, als dat jullie gelukkig maakt.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:34:00 #125
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138972062
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:27 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Qua burgerschap wel ja.

Ik ben misschien geboren in Nederland maar ik voel me geen Nederlander ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')