abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2014 @ 00:32:39 #101
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138966966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:16 schreef hafez1234 het volgende:
Turkije zal uiteindelijk buigen voor deze alliantie en Hatay provincie terug geven aan Syrië. Ook zal Turkije Koerdische Turkije aan Iran schenken. Ik vermoed dat de toekomst van Turkije er niet zo goed uit gaat zien.
Waar baseer jij dit op, wat zou er in de toekomst gaan gebeuren? Maar lijkt het complete onzin.
Anti-Turkije
pi_138968687
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij is een Nederlandse-Koerd, niet meer niet minder.
Waarom? Als hij de Turkse nationaliteit heeft, is het net zo goed een Turk als een Nederlander.

Waarom is hij wel een Nederlandse-Koerd maar geen Turkse-Koerd?

[ Bericht 6% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 17-04-2014 06:00:01 ]
pi_138968960
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:34 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dan nog zijn bijna alle rebellen islamisten.
Nee, het zuidelijk front streeft ernaar om een staat op te richten dat alles behalve conservatief is, waarbij alle geloven toegestaan zijn. Jammer dat je ook onwaarheden zit te verspreiden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138968969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nee, het zuidelijk front streeft ernaar om een staat op te richten dat alles behalve conservatief is, waarbij alle geloven toegestaan zijn. Jammer dat je ook onwaarheden zit te verspreiden.
Dat is die ene groepering die gesteund wordt door Saoedi-Arabië... de bakermat van verlichting, vrijheid, tolerantie en mensenrechten in het MO.

Ja ik zie ook niet in hoe dat fout kan gaan.
pi_138969012
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat is die ene groepering die gesteund wordt door Saoedi-Arabië... de bakermat van verlichting, vrijheid, tolerantie en mensenrechten in het MO.

Ja ik zie ook niet in hoe dat fout kan gaan.
Whataboutism. Al werden ze gesteund door sinterklaas en zwarte piet. Ik heb genoeg argumenten waarom het wel goed zou gaan, maar ik ga niet weer van onderwerp springen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138969056
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Whataboutism. Al werden ze gesteund door sinterklaas en zwarte piet. Ik heb genoeg argumenten waarom het wel goed zou gaan, maar ik ga niet weer van onderwerp springen.
Je hoeft niet van onderwerp te veranderen Kim. Als je het over een bepaalde factie in Syrië hebt mag je best praten over de partij die daar achter staat. Is gewoon ontopic en relevant.

Maar ja ik kan ook 1001 redenen bedenken waarom het niet goed zou gaan. Eigenlijk zou dat niet eens nodig moeten zijn. Als je niet kunt inzien dat na 3 jaar conflict zo'n front, gesteund door Wahhabistan nota bene, geen magische oplossing is...tjah.
pi_138969198
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:45 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je hoeft niet van onderwerp te veranderen Kim. Als je het over een bepaalde factie in Syrië hebt mag je best praten over de partij die daar achter staat. Is gewoon ontopic en relevant.

Maar ja ik kan ook 1001 redenen bedenken waarom het niet goed zou gaan. Eigenlijk zou dat niet eens nodig moeten zijn. Als je niet kunt inzien dat na 3 jaar conflict zo'n front, gesteund door Wahhabistan nota bene, geen magische oplossing is...tjah.
Het punt was of deze mensen grotendeels islamisten waren, dat is niet zo en is gelogen. Je wisselt weer van onderwerp. Ik heb het hier niet eens over "de magische oplossing". Dat is weer Whataboutism.
pi_138969439
De Al Qaeda achtige groeperingen krijgen steeds minder steun en zullen uiteindelijk het onderspit delven tegen Assad.

Ondertussen kan in het zuiden de seculiere beweging zich hergroeperen en met steun van de Saoedi's, de VS en het westen een machtige militaire en politieke oppositie gaan vormen. Uiteindelijk dan toch die beoogde seculiere groepering die na het begin van de demonstraties tot stand moest komen maar die al snel gegijzeld werd door radicale islamistische groeperingen.

In ieder geval een groepering waar mee om de tafel gezeten kan worden, en die bij (eventuele) verkiezingen een écht alternatief zijn voor Assad.

Als nu de koerden in het Noorden een fatsoenlijk front kunnen vormen, dan gaat het nog erg lastig worden voor Assad.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138969717
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:00 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het punt was of deze mensen grotendeels islamisten waren, dat is niet zo en is gelogen. Je wisselt weer van onderwerp. Ik heb het hier niet eens over "de magische oplossing". Dat is weer Whataboutism.
Hoe heet die fijne groepering ook al weer?
pi_138969829
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:46 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe heet die fijne groepering ook al weer?
Staat hier boven, het zuidelijk front.
pi_138969952
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Islamic Front ja.
  donderdag 17 april 2014 @ 09:02:48 #112
421524 SadPanda
pi_138969975
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat ze seculier zijn?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 09:54:43 #113
421524 SadPanda
pi_138971153
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:24 schreef Montagui het volgende:
De Al Qaeda achtige groeperingen krijgen steeds minder steun en zullen uiteindelijk het onderspit delven tegen Assad.

Ondertussen kan in het zuiden de seculiere beweging zich hergroeperen en met steun van de Saoedi's, de VS en het westen een machtige militaire en politieke oppositie gaan vormen. Uiteindelijk dan toch die beoogde seculiere groepering die na het begin van de demonstraties tot stand moest komen maar die al snel gegijzeld werd door radicale islamistische groeperingen.

In ieder geval een groepering waar mee om de tafel gezeten kan worden, en die bij (eventuele) verkiezingen een écht alternatief zijn voor Assad.

Als nu de koerden in het Noorden een fatsoenlijk front kunnen vormen, dan gaat het nog erg lastig worden voor Assad.
Waaruit blijkt dat er een seculiere beweging is? De FSA is ook gewoon voor de overgrote meerderheid islamitisch.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 10:05:52 #114
365082 IPA35
Patriarch
pi_138971420
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:54 schreef SadPanda het volgende:
De FSA is ook gewoon voor de overgrote meerderheid islamitisch.
SAA ook.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 17 april 2014 @ 10:06:48 #115
421524 SadPanda
pi_138971442
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

SAA ook.
Ja, maar die staan voor secularisme. FSA voor islamisme.
Anti-Turkije
pi_138971457
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 05:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Waarom? Als hij de Turkse nationaliteit heeft, is het net zo goed een Turk als een Nederlander.

Waarom is hij wel een Nederlandse-Koerd maar geen Turkse-Koerd?
Omdat hij in Nederland geboren is.

En het gaat hier om de etniciteit.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:10:32 #117
365082 IPA35
Patriarch
pi_138971545
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is nogal een apart begrip...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteit
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_138971764
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Really? :')
pi_138971809
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:10 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat is nogal een apart begrip...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteit
Dat zeg ik, nationaliteit = Nederlands etniciteit = Koerd.
pi_138971813
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Really? :')
Nee, nep.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:26:01 #121
365082 IPA35
Patriarch
pi_138971898
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zeg ik, nationaliteit = Nederlands etniciteit = Koerd.
Maar nationaliteit impliceert zelf-identificatie met een bepaalde natie.
Het hebben van een nationaliteit (burgerschap) betekende in vroeger tijden bijna automatisch dat je onderdeel was van de natie. Echter is het in Nederland en vele andere landen zo dat burgerschap uitgedeeld is aan honderdduizenden mensen zoals Sinterklaas snoepgoed uitdeelt aan kinderen. Dus heb je nu heel veel mensen die bijvoorbeeld wel de Nederlandse nationaliteit hebben maar niet behoren tot de Nederlandse natie (iets wat vooral een kwestie van zelf-identificatie is). Dit staat dan weer geheel los van etniciteit, iets wat vooral een cultuur-historisch en ook wel genetisch verhaal is.
pi_138971921
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:26 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar nationaliteit impliceert zelf-identificatie met een bepaalde natie.
Het hebben van een nationaliteit (burgerschap) betekende in vroeger tijden bijna automatisch dat je onderdeel was van de natie. Echter is het in Nederland en vele andere landen zo dat burgerschap uitgedeeld is aan honderdduizenden mensen zoals Sinterklaas snoepgoed uitdeelt aan kinderen. Dus heb je nu heel veel mensen die bijvoorbeeld wel de Nederlandse nationaliteit hebben maar niet behoren tot de Nederlandse natie (iets wat vooral een kwestie van zelf-identificatie is).
Jij als nationalist doet daar lastig over, ik niet.

Hij is in Nederland geboren en dus Nederlander.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:27:36 #123
365082 IPA35
Patriarch
pi_138971929
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij als nationalist doet daar lastig over, ik niet.

Hij is in Nederland geboren en dus Nederlander.
Qua burgerschap wel ja.

Etnisch in ieder geval niet, en of hij zichzelf beschouwt als onderdeel van de Nederlandse natie moet je aan hem vragen.
pi_138971998
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:27 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Qua burgerschap wel ja.

Etnisch in ieder geval niet, en of hij zichzelf beschouwt als onderdeel van de Nederlandse natie moet je aan hem vragen.
Dat boeit mij niet.

Hij heeft niets te willen, hij is feitelijk geboren in Nederlander en is die dus qua nationaliteit een Nederlander.

Maar ik wil hem ook wel een Nederlandse-Turkse-Koerd noemen hoor, als dat jullie gelukkig maakt.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:34:00 #125
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138972062
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:27 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Qua burgerschap wel ja.

Ik ben misschien geboren in Nederland maar ik voel me geen Nederlander ja.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:34:33 #126
365082 IPA35
Patriarch
pi_138972076
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat boeit mij niet.

Hij heeft niets te willen, hij is feitelijk geboren in Nederlander en is die dus qua nationaliteit een Nederlander.

Maar ik wil hem ook wel een Nederlandse-Turkse-Koerd noemen hoor, als dat jullie gelukkig maakt.
Jij begrijpt natuurlijk dat voor Koerden hun etniciteit erg belangrijk is en hun burgerschap niet?

Een soort Koerdisch nationaal bewustzijn is pas redelijk recent ontstaan als reactie op de assimilatiepolitiek jegens hen.

[ Bericht 0% gewijzigd door IPA35 op 17-04-2014 11:12:39 ]
pi_138972085
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jij begrijpt natuurlijk dat voor Koerden hun etniciteit erg belangrijk en hun burgerschap niet?

Een soort Koerdisch nationaal bewustzijn is pas redelijk recent ontstaan als reactie op de assimilatiepolitiek jegens hen.
Ok.
pi_138972162
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:34 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik ben misschien geboren in Nederland maar ik voel me geen Nederlander ja.
Dit snap ik dus niet, maar goed. Is een andere discussie.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 17 april 2014 @ 10:41:19 #129
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138972204
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:39 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Gast waarom zou ik me Nederlander voelen.

Ik ben eerst een moslim en daarna Koerd.
pi_138972257
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:41 schreef Baklava95 het volgende:

Ok, duidelijk.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_138972748
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:39 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Idem.
pi_138975453
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Islamic Front ja.
Alleen gematigden zitten bij het zuidelijk front. Een mix van verschillende groepen. Bekijk het per brigade in plaats van alles op 1 hoop te gooien. Extremisten komen niet voor bij het zuidelijk front.
pi_138975498
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:02 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat ze seculier zijn?
Vanwege het feit dat men hiervoor mee akkoord moest gaan, anders kregen ze geen westerse support.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:47:49 #134
421524 SadPanda
pi_138975591
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Vanwege het feit dat men hiervoor mee akkoord moest gaan, anders kregen ze geen westerse support.
Ja, waaruit blijkt dat? Gematigd staat niet gelijk aan seculier.
Anti-Turkije
pi_138975727
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:47 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ja, waaruit blijkt dat? Gematigd staat niet gelijk aan seculier.
In hun contract. De bedoeling is dat er een staat komt dat vrij is voor alle geloven. Ook dat er verkiezingen mogelijkgemaakt worden. De officiële standpunten heb ik hier niet, maar het was een heel waslijst aan vrijheden.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:54:23 #136
365082 IPA35
Patriarch
pi_138975784
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

In hun contract. De bedoeling is dat er een staat komt dat vrij is voor alle geloven. Ook dat er verkiezingen mogelijkgemaakt worden. De officiële standpunten heb ik hier niet, maar het was een heel waslijst aan vrijheden.
Dus ze zijn in dienst van de Amerikaanse overheid?

Ah...
pi_138975926
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:43 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Alleen gematigden zitten bij het zuidelijk front. Een mix van verschillende groepen. Bekijk het per brigade in plaats van alles op 1 hoop te gooien. Extremisten komen niet voor bij het zuidelijk front.
1: er bestaat niet zoiets als het zuidelijke front, of je het nou leuk vind of niet. Ze heten het Islamitische front/Islamic Front/ Al-jabha al-Islamyah.

2: kijk waar dat front uit is ontstaan. Dat zijn geen engelen die uit de hemel zijn neergedaald. Gewoon bestaandr groeperingen die zijn gaan samenwerken. Syrian ISLAMIC front, Syrian ISLAMIC liberation front, Kurdish ISLAMIC front, Ahrar Al-Sham en ga zo maar door. De eerste doelstelling die ze bekend hebben gemaakt is het opzetten van een Islamic state en toepassing van de sharia. Dus die vermeende secularisatie zuig jij uit je duim.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:00:17 #138
421524 SadPanda
pi_138975954
quote:

[..]

Ik vraag je om bewijs waaruit blijk dat dat 'Zuidelijk Front' seculier is, zoals ik hierboven ook al 2 keer deed.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 13:01:35 #139
365082 IPA35
Patriarch
pi_138975995
quote:
West Aleppo faces unending assault

The recent all-out rebel assault on regime-held west Aleppo was a huge shock, both to the regime fighters entrusted with holding the enclave as well as the hapless residents of that part of the city. The Islamist groups had been mustering their forces for quite some time. The coordinated offensive on several fronts was spearheaded by prominent jihadist groups, most notably the al-Qaeda affiliate Jabhat al-Nusra, and reportedly led by Chechens. It has featured a host of foreign fighters.

The Aleppo offensive began immediately after Islamist groups assaulted Kassab, in Latakia province, in late March, and it increased in ferocity in stages, culminating in a concerted effort by rebels to enter the Zahra suburb and lay siege to Air Force Intelligence headquarters in the northwest. The rebels also attacked the military academy on the Damascus highway to the northeast and attempted to sever the only road in and out of Aleppo via Khanaser in the Ramouseh area. In the past few days, rebels have also attempted to push through from the east of the city at Midan as well as in the old city. The assault would not have been possible without the withdrawal of the Islamic State of Iraq and al-Sham (ISIS) from most of Aleppo province. This resulted in the cessation of the interfactional war among Islamist rebels in the area, allowing them to concentrate instead on fighting the regime.

West Aleppo had not experienced anything like the current assault since the conflict began. The past week brought the most terrifying experiences local residents have had to confront. Ceaseless bombardment and shelling lit up the night sky, and explosions shook buildings miles away. Air raid sorties by fighter jets lasted all day. Adding to the terror and confusion was a partial power and communications outage, which plunged the already panicked city into what could only be described as a state of hysteria and pandemonium. Frightened and dazed people attempted to flee to supposedly safer areas. The once-affluent and crowded suburb of Zahra now lies almost completely deserted, its streets empty, save for the sounds of gunfire, as the looters move in. Prices skyrocketed as those who remain stocked up on basics and petrol stations closed. Desperate people wanting to leave were trapped in the city because the only road out had been closed.

The intense fighting has seen the Islamists make gains on the Zahra front, entering several residential blocks after heavily bombarding the area. They took up positions inside homes, and at least 25 families were taken to the nearby town of Hreitan. Some have been released, but the fate of others remains unknown.

I recently spent an evening with a group of regime fighters taking a night off from the Zahra front line in a "commandeered" apartment. Such a dwelling in Aleppo might be an empty home whose residents have fled the city (or are wanted fugitives) or an abandoned building at the front lines. Indeed, many buildings in the affluent Zahra suburb have been abandoned since the rebel assault began. Either way, troops from both sides of the conflict make ample use of them.

The regime soldiers and officers had settled in for a relaxing night of drinking, swearing and joking, far from the war outside, stocked with ample food and alcohol to last until dawn. Abu Sa’ad, a volunteer fighter I know well, showed me videos of recent combat on his mobile phone. He said the fighting was so intense that only a couple of dozen meters separated them from the rebels at times. He showed me footage of a commandeered apartment with a large hole in the wall from which a heavy caliber machine gun was firing away.

At that point, his friend spoke up, claiming, “We drove those scum away. They are two kilometers [1.2 miles] away now.” Abu Sa’ad then quietly whispered, “He’s a liar. They’re still there. We got reinforcements — Hezbollah fighters with one very senior officer, about 250 of them. They are very tough and fierce. Without them, I don’t think we could have held on,” he explained. “Of course there are drawbacks,” Abu Sa’ad mused, referring to the Hezbollah fighters. “We dare not drink or curse in front of them. They are very devout and austere men. They carry a Quran with them at all times and pray. I really think they loathe us sometimes.”

As the night wore on and Abu Sa’ad became more inebriated, he confided to me his frustration with rag-tag militias that had fled at the first sign of trouble. “They are criminals and cowards. They are only there to rob people’s houses. They can’t fight at all.” One of these militias is the Popular Committees, which not surprisingly had acquired a nasty reputation throughout the city, especially considering many of its members are ex-cons. Predictably, they abandoned their positions in Zahra when the fighting began, leaving the other overstretched formations, the army, the Ba’ath Brigades, a Hezbollah detachment, Air Force Intelligence personnel and the Al-Quds Brigades to stand alone against an overwhelming number of attackers.

The fighting in Aleppo continues on all fronts, as this do-or-die battle — which will likely decide the fate of this city and determine who ends up controlling it — churns on. Yet again, innocent civilians are paying the highest price for this madness, with indiscriminate shells and mortars claiming dozens of lives and snipers targeting and killing at random. The soul of this city is literally being wrenched in two, its people dying in droves as both sides commit what can only be described as heinous, unforgivable war crimes against the innocent. Desperate, melancholy pleas on social media paint a clear picture of what people here are feeling: “God have mercy on us. … Forgive us if anything happens to us.”
http://www.al-monitor.com(...)&utm_medium=twitter#
pi_138976220
quote:
Ik begrijp uit jouw gehamer op het seculiere karakter van deze eenheid dat jij pro-rebellen bent op de voorwaarde dat ze jouw favoriete staatsinrichting ook aanhangen? namelijk secularisme? Is dat niet hypocriet als je je vooral uit dat je zo tegen de crimineel Assad bent? Blijkbaar wil je alleen Syriers tegen deze gladgeschoren seculiere oogarts in maatpat verdedigen als ze jouw visie delen? Zo niet dan mag hij doorgaan met barrelbombs op woonwijken gooien?

Je kan vergeten dat een vrij Syrie met meer dan 75% Moslims een seculiere staat wordt a-la Nederland. Er is geen een land in de regio met meer dan 75% Moslims (soenni of sjia) en indien er vrije verkiezingen heersen de Islam slechts beperkt wordt een gelegenheid binnenshuis. In vrijwel alle landen is jezelf seculier noemen een "domme zet" vanuit strategisch oogpunt en verkiezingen en zie je zelfs dat de seculiere politici zich bedienen van enigzins (populistische) religieuze retoriek. Ook Assad's regime overigens. We hebben het over het Midden-Oosten, niet Noord/West-Europa. Zelfs de joodse staat stikt van met religie aangedikte retoriek en is er zelfs op gesticht. En is overigens ook totaal niet seculier, synagoge en staat gaan hand in hand.
pi_138976656
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:59 schreef Peunage het volgende:
2: kijk waar dat front uit is ontstaan. Dat zijn geen engelen die uit de hemel zijn neergedaald. Gewoon bestaandr groeperingen die zijn gaan samenwerken. Syrian ISLAMIC front, Syrian ISLAMIC liberation front, Kurdish ISLAMIC front, Ahrar Al-Sham en ga zo maar door. De eerste doelstelling die ze bekend hebben gemaakt is het opzetten van een Islamic state en toepassing van de sharia.Dus die vermeende secularisatie zuig jij uit je duim.
Waarom mag Iran wel sharia gretig toepassen op jan en alleman en hele idee van "wilayat al-faqih" ook exporteren? En Hizbullah de vrijheid hebben om ook hun gebieden vanuit shariaprincipes in te richten? Overduidelijk Islamisten ook. En in Irak recentelijk de law-in-making om de Ja'fari jurisprudentie (12-er sjia) in het nationale wetboek in te passen wat familierecht etc betreft (recent)?

Maar wat soennieten betreft moeten de Sisi's, Assad's etc aanblijven en elke Islamist de kogel te geven en keihard aan te pakken? In de hele regio wordt geen onderscheid gemaakt tussen persoonlijke religieuze overtuiging en staatsinrichting (inclusief "verlichte" Israel), seculier is een woord wat zelfs veel Arabische seculieren niet graag openlijk in de mond nemen omdat het geassocieerd wordt met "anti-Islam", of haaks erop. Of "minder Islam". Dat mensen echt denken dat als Syriers echt vrijelijk konden stemmen de Islam geen prominente plaats krijgt in een grondwet is heel naief. De vraag zou moeten zijn (in hele regio) wélke plaats het geloof krijgt op staatsniveau en ten koste van wát (of wie)?
  donderdag 17 april 2014 @ 13:34:33 #142
421524 SadPanda
pi_138977028
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:23 schreef Aloulou het volgende:

[..]

En Hizbullah de vrijheid hebben om ook hun gebieden vanuit shariaprincipes in te richten?
Daar lijkt het niet op: http://en.wikipedia.org/wiki/Ideology_of_Hezbollah
Vrouwen mogen er bijvoorbeeld gewoon voor kiezen om geen hoofddoekje te dragen.
Anti-Turkije
pi_138977029
http://www.al-monitor.com(...)t-nusra-regime.html#

quote:
West Aleppo faces unending assault
The recent all-out rebel assault on regime-held west Aleppo was a huge shock, both to the regime fighters entrusted with holding the enclave as well as the hapless residents of that part of the city. The Islamist groups had been mustering their forces for quite some time. The coordinated offensive on several fronts was spearheaded by prominent jihadist groups, most notably the al-Qaeda affiliate Jabhat al-Nusra, and reportedly led by Chechens. It has featured a host of foreign fighters.

As the night wore on and Abu Saad became more inebriated, he confided to me his frustration with rag-tag militias that had fled at the first sign of trouble. They are criminals and cowards. They are only there to rob peoples houses. They cant fight at all. One of these militias is the Popular Committees, which not surprisingly had acquired a nasty reputation throughout the city, especially considering many of its members are ex-cons. Predictably, they abandoned their positions in Zahra when the fighting began, leaving the other overstretched formations, the army, the Baath Brigades, a Hezbollah detachment, Air Force Intelligence personnel and the Al-Quds Brigades to stand alone against an overwhelming number of attackers.
Dacht dat Hezbollah alleen de grensgebieden in dwang zou houden in plaats van zich meer te mengen in het gevecht.

[ Bericht 28% gewijzigd door expans op 17-04-2014 13:40:17 ]
pi_138977081
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:41 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Je bent een Nederlander.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:44:29 #145
365082 IPA35
Patriarch
pi_138977318
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:34 schreef expans het volgende:
http://www.al-monitor.com(...)t-nusra-regime.html#

[..]

Dacht dat Hezbollah alleen de grensgebieden in dwang zou houden in plaats van zich meer te mengen in het gevecht.
Dat zinnetje gaat niet over Hezbollah.
pi_138977349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:44 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat zinnetje gaat niet over Hezbollah.
I know, heb dat later erbij gezet.
Dacht wijs even uit waarom ze blijkbaar meedoen.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:45:59 #147
365082 IPA35
Patriarch
pi_138977373
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:45 schreef expans het volgende:

[..]

I know, heb dat later erbij gezet.
Dacht wijs even uit waarom ze blijkbaar meedoen.
Ze hebben hier en daar detachementen rondlopen: Aleppo, Damascus en blijkbaar ook Homs nu.
pi_138977413
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ze hebben hier en daar detachementen rondlopen: Aleppo, Damascus en blijkbaar ook Homs nu.
Waarschijnlijk de professionelere fulltimers?
Hoe zit het met de 4th Division, nog steeds in Damascus?
  donderdag 17 april 2014 @ 13:48:06 #149
365082 IPA35
Patriarch
pi_138977436
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:47 schreef expans het volgende:

[..]

Waarschijnlijk de professionelere fulltimers?
Hoe zit het met de 4th Division, nog steeds in Damascus?
Zijn nogal verspreid volgens mij, net als de Republikeinse Garde (die zitten ook in Aleppo bijvoorbeeld).

Vergeet niet dat dit beide grote formaties zijn, samen rond de 50.000 man (voor de oorlog).
  donderdag 17 april 2014 @ 13:49:45 #150
365082 IPA35
Patriarch
pi_138977482
delete
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')