Precies, en dat jij een gesprekje hebt gehad met een aantal syriers die het met Assad eens zijn, maakt nog niet dat de meerderheid hem steunt.quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:28 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Geen betrouwbaardere bron dan het volk zelf.
Daar ging deze oorlog om toch, het volk?
Waaruit blijkt dat de meerderheid Assad niet steunt?quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, en dat jij een gesprekje hebt gehad met een aantal syriers die het met Assad eens zijn, maakt nog niet dat de meerderheid hem steunt.
Sowieso ben je in mijn ogen een discutabel figuur als je Assad steunt nadat je hebt gezien hoe hij de hele situatie heeft aangepakt.
Een aantal? Heb er meer gesproken dan jij aan mensen om je heen hebt.quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, en dat jij een gesprekje hebt gehad met een aantal syriers die het met Assad eens zijn, maakt nog niet dat de meerderheid hem steunt.
Sowieso ben je in mijn ogen een discutabel figuur als je Assad steunt nadat je hebt gezien hoe hij de hele situatie heeft aangepakt.
Aah, ik begreep je post verkeerd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 07:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Revoluties verlopen altijd met een bepaald risico. Assad was een groot risico voor de meerderheid van het land.
quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaringen met mijn mede-Syriërs.
Dat blijkt nergens uit, wel kun je concluderen dat Assad een dictatoriale hond is die enkel en alleen om zichzelf geeft.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:04 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de meerderheid Assad niet steunt?
Was dit nou allemaal nodig om te concluderen dat Syrië geen democratie naar Zwitsers model is?quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat blijkt nergens uit, wel kun je concluderen dat Assad een dictatoriale hond is die enkel en alleen om zichzelf geeft.
Assad heeft bloed aan zijn handen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Was dit nou allemaal nodig om te concluderen dat Syrië geen democratie naar Zwitsers model is?
Bron ?quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:19 schreef IPA35 het volgende:
Het punt is meer dat men die rebellen helemaal niet vertrouwt en gewoon rust wilt nu.
Assad is geen dictator. In Syrië zijn er verkiezingen en die wint hij. Op 21 april kunnen kandidaten in Syrië zich aanmelden om mee te doen aan de verkiezingen. Assad gaat waarschijnlijk de verkiezingen van 2014 winnen sinds de meerderheid hem steunt. In het Midden-Oosten heeft de bevolking liever een leider voor een lange tijd. Kijk maar naar Turkije daar is Erdogan al 12 jaar aan de macht en niemand noemt hem een dictator.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat blijkt nergens uit, wel kun je concluderen dat Assad een dictatoriale hond is die enkel en alleen om zichzelf geeft.
Mijn eigen contactenquote:
Als jij die verkiezingen serieus neemt, dan weet jij duidelijk niet hoe het in elkaar steekt.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:31 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Assad is geen dictator. In Syrië zijn er verkiezingen en die wint hij. Op 21 april kunnen kandidaten in Syrië zich aanmelden om mee te doen aan de verkiezingen. Assad gaat waarschijnlijk de verkiezingen van 2014 winnen sinds de meerderheid hem steunt. In het Midden-Oosten heeft de bevolking liever een leider voor een lange tijd. Kijk maar naar Turkije daar is Erdogan al 12 jaar aan de macht en niemand noemt hem een dictator.
Dat heeft er niks mee te maken. Het is een (geo)politiek spelletje, en uiteindelijk zal het volk op de 1 of andere manier weer genaaid worden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Assad heeft bloed aan zijn handen.
Dat is een slap argument namelijk de verkiezingen oneerlijk te noemen. De verkiezingen zijn eerlijk totdat iemand kan bewijzen dat ze niet eerlijk zijn. Tot dan zijn de verkiezingen in Syrië eerlijk en is Assad de rechtmatige president van Syrië. Dit hele conflict is een samenzwering van soennitische landen , Amerika en Israël om de alliantie tussen Libanon, Iran. Irak en Syrië dwars te zitten.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij die verkiezingen serieus neemt, dan weet jij duidelijk niet hoe het in elkaar steekt.
Ik hoop wel degelijk op een democratie voor de Syrische bevolking.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken. Het is een (geo)politiek spelletje, en uiteindelijk zal het volk op de 1 of andere manier weer genaaid worden.
Maar jij bent slim genoeg om in te zien dat dit helemaal niet om democratie en mensenrechten gaat.
Vervalsing van stemmen is heel makkelijk in dat soort landen. Daarbij, zelfs al was de verkiezing an sich eerlijk, dat betekent ook allemaal erg weinig.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:38 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Dat is een slap argument namelijk de verkiezingen oneerlijk te noemen. De verkiezingen zijn eerlijk totdat iemand kan bewijzen dat ze niet eerlijk zijn. Tot dan zijn de verkiezingen in Syrië eerlijk en is Assad de rechtmatige president van Syrië. Dit hele conflict is een samenzwering van soennitische landen , Amerika en Israël om de alliantie tussen Libanon, Iran. Irak en Syrië dwars te zitten.
Jij denkt dat landen al die moeite aan het doen zijn om van Bashar af te komen omdat ze begaan zijn met de Syriërs?quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik hoop wel degelijk op een democratie voor de Syrische bevolking.
Hoe kom jij er nu weer bij dat dat daar niet omgaat?
Toon mij aan waar ik dat zeg.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij denkt dat landen al die moeite aan het doen zijn om van Bashar af te komen omdat ze begaan zijn met de Syriërs?
Daarom zei ik net 'jij bent slim genoeg om in te zien dat het niet om mensenrechten en democratie gaat'.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toon mij aan waar ik dat zeg.
Ben benieuwd.
Daar gaat mij het wel degelijk om.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Daarom zei ik net 'jij bent slim genoeg om in te zien dat het niet om mensenrechten en democratie gaat'.
De Koning in Bahrein is geliefd en behandelt de sjieten redelijk. Genoeg religieuze instellingen (husseynia's) voor hun gebouwd met overheidsgeld bijvoorbeeld, maar ook voor andere groepen zoals kerken voor Christenen. De "revolutie" is aangestuurd vanuit Teheran om er een tweede Islamitische Shia Republiek te installeren en de sektarische kaart uit te spelen. Alle Bahreini's wordt door dit kleine staatje gespekt met vrije educatie, gezondheidszorg etc. Maar het is duidelijk dat Khamenei erop uit is macht over de golfstaten te krijgen en hij misbruikt de sjieten voor zijn eigen fundamentalistische agenda. Gelukkig zijn er ook seculiere sjitische Bahreini's die dat wel inzien en daar niet voor vallen overigens.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:47 schreef hafez1234 het volgende:
Ik hoop voor democratie voor de bevolking in Bahrein. Waar de bevolking al jaren lang hopeloos vecht tegen de dictator koning. Ook democratie voor Saudi-Arabië waar vrouwen geen auto mag rijden en de sjiitische bevolking onderdrukt wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |