Ah.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee is met garnalen, ui, knoflook, eieren, wortel, erwten, verder hotsauce, soya sauce en peper uit de molen.
Tsja leuk dit zo allemaal, maar ik had liever een volledig recept gezien. Het is mij nu volstrekt onduidelijk hoe dit alles in elkaar gezet moet worden.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee is met garnalen, ui, knoflook, eieren, wortel, erwten, verder hotsauce, soya sauce en peper uit de molen.
OKquote:Op woensdag 16 april 2014 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja leuk dit zo allemaal, maar ik had liever een volledig recept gezien. Het is mij nu volstrekt onduidelijk hoe dit alles in elkaar gezet moet worden.
Ik zal er de volgende keer aan denken, die foto's tussendoor.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:32 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, foto's zouden het afmaken, desalniettemin een 7/10 voor je gerecht! Zeker iets wat ik ga proberen.
We wachten met smart afquote:Op donderdag 17 april 2014 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb een leuk nieuwtje:
Binnenkort ga ik ook nasi a la johannes maken. Deze creatie krijgt natuurlijk de touch van ondergetekende. Ik doe een poging om de geraamde kosten per persoon op 4,50 te brengen. Dat wordt echt fantastisch.
Ik krijg er nu al honger van.
Ik kom eraan.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef Tarado het volgende:
De nasi was een iets te groot succes gisteren dus al snel op, ik heb het nog maar een keer gemaakt, recept is gelijk aan hierboven, wat op de hoeveelheden gelet en het is inderdaad zo'n 300 gram garnalen, en rijst zo'n 500 gram.
Omdat de sjalotten wat kleiner waren dit keer 3 ook de knoflookteentjes waren kleiner dus daar ook iets meer van, wel verse dit keer.
-veel foto's-
Nicequote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef Tarado het volgende:
De nasi was een iets te groot succes gisteren dus al snel op, ik heb het nog maar een keer gemaakt, recept is gelijk aan hierboven, wat op de hoeveelheden gelet en het is inderdaad zo'n 300 gram garnalen, en rijst zo'n 500 gram.
Omdat de sjalotten wat kleiner waren dit keer 3 ook de knoflookteentjes waren kleiner dus daar ook iets meer van, wel verse dit keer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hot sauce, die maak ik van een pot piccalilly, Kesbeke meestal, daar voeg ik 2 Madame Jeanette of Habanero, 2 rawit, 2 teentjes knoflook, 2 zure augurkjes en geraspte schil en het sap van 1 limoen aan toe.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:36 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Nice. Wat is dat gele hier?
[ afbeelding ]
Nee die is al een tijdje doodquote:Op donderdag 17 april 2014 21:51 schreef Gripper het volgende:
Wat een serieus recept ineens!
Maar het ziet er wel erg lekker uit, welk bier drink je erbij en kook je op blote voeten? En goeie snijtechniek ook, alles zo mooi klein. Juliana heet dat toch?
quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:31 schreef wiskundenoob het volgende:
Je hebt de garnalen toch wel eerst ontdarmt.
Kindervingertjes trekken die dunne sliertjes er anders wel veel beter uitquote:Op vrijdag 18 april 2014 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]dat is in dit geval al door de Bengaalse garnalenpelsters gedaan, kan alleen maar hopen dat het geen kinderen zijn die ze dit werk laten doen.
Deze lijkt me serieus echt heel lekker!quote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou.. en dan moet je dat opsteken even puur en alleen figuurlijk zien Catch22-quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:28 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik nodig je van harte uit om ons leken te laten zien hoe de echte nasi volgens jou dan wordt gemaakt en misschien kunnen we wat van je opsteken.
Ik heb het tegendeel bewezen.quote:
Ziet er lekker uit. En dat ga ik ook een keer doen sperziebonen erbij.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:20 schreef Myraela het volgende:
Ik begeef mezelf normaal nooit in de Aziatische keuken, maar door al deze duidelijke recepten durfde ik het wel aan. Ik ben naar mijn favoriete supermarkt gegaan om de boodschappen te halen en heb een poging gedaan. Wel een paar kleine aanpassingen, geen vlees of ei.
Alle ingrediënten. Ik gebruik een standaard groenten pakket, maar doe daar wel extra boontjes bij, want boontjes zijn gezond.
[ afbeelding ]
Alle groenten in de wok en de rijst in een pannetje met kokend water.
[ afbeelding ]
Als de rijst klaar is (verpakking gewoon goed lezen) doe ik deze bij de groenten. En hier doe ik alle smaakmakers bij. Een lepel sambal, een scheutje ketjap en een pakje nasi kruiden.
[ afbeelding ]
Opdienen en genieten.
[ afbeelding ]
Bij het maken van deze nasi is geen bier gedronken, ik wilde mijn aandacht er goed bij houden.
Ik zie het nu pas. Zal ik nu dood gaan?quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Ole het volgende:
Wel gewaagd hoor, met groente voerde datum! Of is dit al eerder gemaakt?
het ziet er nog wel eetbaar uit. In China letten ze niet op de datum heb ik wel eens begrepen. In de wok zitten soms nog restjes van een jaar geleden zag ik in een ander nasi topic.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zie het nu pas. Zal ik nu dood gaan?
Nicequote:Op donderdag 17 april 2014 19:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hot sauce, die maak ik van een pot piccalilly, Kesbeke meestal, daar voeg ik 2 Madame Jeanette of Habanero, 2 rawit, 2 teentjes knoflook, 2 zure augurkjes en geraspte schil en het sap van 1 limoen aan toe.
woonplaats: Rotterdamquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gemaakt met rioololie zeker?quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:36 schreef Ole het volgende:
[..]
het ziet er nog wel eetbaar uit. In China letten ze niet op de datum heb ik wel eens begrepen. In de wok zitten soms nog restjes van een jaar geleden zag ik in een ander nasi topic.
Zoals ik al eerder heb gezegd is het juist raadzaam om bepaalde houdbaarheidsdata te negeren, dit geeft het gerecht juist een beetje een bite.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oei scherp Ole.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef Ole het volgende:
Wel gewaagd hoor, met groente over de datum! Of is dit al eerder gemaakt?
Lekker!quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:20 schreef Myraela het volgende:
Ik begeef mezelf normaal nooit in de Aziatische keuken, maar door al deze duidelijke recepten durfde ik het wel aan. Ik ben naar mijn favoriete supermarkt gegaan om de boodschappen te halen en heb een poging gedaan. Wel een paar kleine aanpassingen, geen vlees of ei.
Alle ingrediënten. Ik gebruik een standaard groenten pakket, maar doe daar wel extra boontjes bij, want boontjes zijn gezond.
[ afbeelding ]
Alle groenten in de wok en de rijst in een pannetje met kokend water.
[ afbeelding ]
Als de rijst klaar is (verpakking gewoon goed lezen) doe ik deze bij de groenten. En hier doe ik alle smaakmakers bij. Een lepel sambal, een scheutje ketjap en een pakje nasi kruiden.
[ afbeelding ]
Opdienen en genieten.
[ afbeelding ]
Bij het maken van deze nasi is geen bier gedronken, ik wilde mijn aandacht er goed bij houden.
Open een topicquote:Op maandag 21 april 2014 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
Zijn er gegadigden voor tosti's a la mortaxx?
quote:Op maandag 21 april 2014 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
is daar nog iets speciaals aan? dan sowieso...quote:Op maandag 21 april 2014 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
Doe maar!quote:Op maandag 21 april 2014 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef Tarado het volgende:
Omdat de sjalotten wat kleiner waren dit keer 3 ook de knoflookteentjes waren kleiner dus daar ook iets meer van, wel verse dit keer.Mooi foto verslag en gerechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
RIP aan de nabestaandenquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Heeft Myraela al van zich laten horen na het eten van over-de-datum groenten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |