Oh dat kan wel hoorquote:Op zondag 13 april 2014 00:11 schreef sirdanilot het volgende:
Alleen filodeeg is gewoon bijna niet zelf te maken volgens mij.
Hagelslag smelt niet normaal gesproken, dat wordt echt een smerig iets als je het verwarmt. Al ken ik deze hagelslag niet, zo is het met normale hagelslag en vlokken.quote:Op zondag 13 april 2014 13:03 schreef Puckzzz het volgende:
Ligt het aan mij of moeten de foto's in de OP nog even aangepast worden naar de laatste foto's uit het vorige topic?
Ik wil weer een poging doen met de cake. Nu heb ik voor het chocolade cake gedeelte pure chocola nodig. Dit heb ik niet meer in huis. Wel heb ik cacao en pure hagelslag van Céréal.
Deze:
[ afbeelding ]
Dit staat hier stof te happen in de kast want ik vind het echt niet lekker op brood, dus ik ga dit erdoor mikken.
We gaan het zien
Taartje staat nu te bakken in de bakvorm. Het is sowieso een recept waarin je de boter eerst moet smelten en dan de chocola toevoegen en mee laten smelten(en een shitload aan jam en suikerquote:Op zondag 13 april 2014 13:55 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Hagelslag smelt niet normaal gesproken, dat wordt echt een smerig iets als je het verwarmt. Al ken ik deze hagelslag niet, zo is het met normale hagelslag en vlokken.
Kan zijn hoor dat dit heel wat anders is.quote:Op zondag 13 april 2014 14:19 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Taartje staat nu te bakken in de bakvorm. Het is sowieso een recept waarin je de boter eerst moet smelten en dan de chocola toevoegen en mee laten smelten(en een shitload aan jam en suiker)
Het smolt echt prima en de smaak van het beslag was ook goed.
Ik wacht het nog steeds af. Officieel is het een cupcake recept maar ik heb het nu in een springvormpje van 20 cm gedaan, ik bak het op een wat lagere temperatuur iets langer nu dan het recept aangeeft. Beetje touch and feel...
Ik heb het recept wel eerder gemaakt maar dan dus in de vorm van cupcakes. Die waren zalig.
Is daar niet een apart broodtopic voor?quote:Op donderdag 17 april 2014 09:58 schreef raulbouli het volgende:
Glutenvrije Focaccia (Zeezout, stukjes olijf en wat rozemarijn)
[ afbeelding ]
Het is chocoladetaart zonder meel. Zie het recept van Hawai_Tim dat eerder gepost is.quote:Op donderdag 17 april 2014 20:29 schreef Puckzzz het volgende:
Die bovenste ziet er lekker uit! Wat is het voor taart?
Ik moet volgende week trakteren op mijn werk want dan ben ik jarig. Ik wilde eigenlijk Bossche Bollen gaan maken. Als ik die zondag maak zijn ze maandag toch nog wel lekker?
Niet dat ze slap worden ofzo.
Dit was het recept: http://allrecipes.com/recipe/flourless-chocolate-cake-i/quote:Op donderdag 17 april 2014 20:29 schreef Puckzzz het volgende:
Die bovenste ziet er lekker uit! Wat is het voor taart?
Ik moet volgende week trakteren op mijn werk want dan ben ik jarig. Ik wilde eigenlijk Bossche Bollen gaan maken. Als ik die zondag maak zijn ze maandag toch nog wel lekker?
Niet dat ze slap worden ofzo.
kleine quiche'jes ofzo?quote:Op vrijdag 18 april 2014 00:49 schreef Puckzzz het volgende:
Mja daar was ik al bang voor. En om nou om 5 uur op te gaan staan ga ik echt niet doen
Hebben jullie andere suggesties voor een lekkere taart of gebakjes die ik de dag ervoor al kan maken?
Je kunt zo'n beetje alles wel een dag van te voren maken hoor. Als het maar koel staat komt dat wel goed.quote:Op vrijdag 18 april 2014 00:49 schreef Puckzzz het volgende:
Mja daar was ik al bang voor. En om nou om 5 uur op te gaan staan ga ik echt niet doen
Hebben jullie andere suggesties voor een lekkere taart of gebakjes die ik de dag ervoor al kan maken?
Ze zien er in ieder geval erg leuk uit!!quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:56 schreef Bleie het volgende:
Gisteren met dochter paaskoekjes gebakken. Zij mocht stempelen, dus dat ging niet altijd even goedEn ik had ze toch rondom de stempel weg moeten snijden of zo. Zijn nu echt gigantisch.
[ afbeelding ]
Mijn vraag in de herhaling, op het filmpje zie ik het niet goed.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:53 schreef AnneX het volgende:
Nog even over de portugese link http://www.saborintenso.com/f23/pasteis-nata-5349/
Vanmorgen heb ik wel zes recepten vergeleken hier en daar.
Is 500 gram suiker niet een beetje veel![]()
In éen recept kom ik max 115 tegen en in andere nog minder ( ja, ook vergeleken naar aantal taartjes) .
Graag opheldering
Ik gebruik deze altijd..quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mijn vraag in de herhaling, op het filmpje zie ik het niet goed.
En daaruit volgend: heeft iemand a foolproof recept voor meringues als ik morgen 5-6 eidooiers gebruik.
Dadelkoek klinkt heerlijkquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb vandaag een dadelkoek en worteltjescupcakes gebakken en er staat nu deeg voor kanelbullar voor een eerste rijs. Hierna ben ik wel weer een weekje klaar met bakken
Morgen foto`s, het is nu te donker
Omdat ik een relatieve beginner ben en dit soort dingen niet weet. Daarom wilde ik vandaag ook deze taart maken voordat ik volgende week volledig in de vlekken schiet omdat ie mislukt is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:40 schreef Molo het volgende:
Waarom heb je geen Italiaans schuim gemaakt (gloedhete suikerstroop erdoor tijdens het laatste stukje van het eiwit opschuim proces waardoor het gaart en stevig wordt) en daarna nog even met een brander het schuim wat kleuren.
Dat lijkt mij veel makkelijker, dan kun je de bodem gewoon ongebakken laten met de koekjes, of alleen met vulling bakken zonder de merengue er nog op?
Die heb ik ook gemaakt! En volgend jaar snij ik ook weg rondom de stempel, want het was echt teveel van het goede zo jaquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:56 schreef Bleie het volgende:
Gisteren met dochter paaskoekjes gebakken. Zij mocht stempelen, dus dat ging niet altijd even goedEn ik had ze toch rondom de stempel weg moeten snijden of zo. Zijn nu echt gigantisch.
[ afbeelding ]
Bij zo'n taart hoort de meringue zacht te zijn ja. Ik zou inderdaad voor Italiaanse meringue gaan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:27 schreef Puckzzz het volgende:
Le Pie:
[ afbeelding ]
Ik ben tevreden met hoe hij eruit ziet, maar heb erge twijfels over de bodem en de merengue zelf. Hoort die nog wat zacht te zijn? Ik blijf twijfels hebben over die baktijd namelijk.
Deze gaat linea recta de vuilnisbak in. Gatverdamme wat is die vies.quote:Op zondag 20 april 2014 11:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij zo'n taart hoort de meringue zacht te zijn ja. Ik zou inderdaad voor Italiaanse meringue gaan.
Taart zonder schuim bakken en pas later het schuim eroverheen doen en afbranden. Als je geen brander hebt kun je het ook even kort onder de hete grill zetten, maar dat is vaak wel minder mooi.
Als je voor Italiaans meringue gaat, de meringue na het toevoegen van de suikersiroop trouwens lang door laten kloppen. Ik laat de mijne zeker een kwartier doordraaien.
Klopt inderdaad.quote:Op zondag 20 april 2014 12:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Deze gaat linea recta de vuilnisbak in. Gatverdamme wat is die vies.
Veel te sterke citroen smaak, de bodem is ontzettend vet en het schuim niet zoet genoeg.
Ik had alle commentaren gelezen bij het recept maar ik denk dat madam de slechte delete ofzo.
Van dat lang kloppen had ik inderdaad gezien op een filmpje. Je moet kloppen tot het koud is toch?
Ik weet het, maar ik blijf er bang voor.quote:Op zondag 20 april 2014 12:38 schreef djkoelkast het volgende:
Als je ei vers is dan kan er niet veel gebeuren hoor. Als het ei stinkt dan kun je het beter niet eten
Rauw deeg vind ik niet te eten, het enige wat wel lekker is in die richting is cakebeslagquote:Op zondag 20 april 2014 12:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik blijf er bang voor.Ik eet dan ook geen rauw deeg etc. Misschien komt het omdat ik als 6 jarige een keer een boterham ei heb gemaakt. Gewoon een rauw ei op een boterham.
Was niet lekker, just sayin. Ik heb ook een keer een boterham filet american in de magnetron gedaan, toen ik hoorde dat het rauw gehakt was. Van de bruine drap die daar uit kwam heb ik nog steeds nachtmerries.
Ik eet wel zelfgemaakte mayonaise. Eigeel vind ik niet eng.quote:Op zondag 20 april 2014 12:43 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Rauw deeg vind ik niet te eten, het enige wat wel lekker is in die richting is cakebeslag![]()
Rauwe eieren en al. Net als mayonaise trouwens, zit ook gewoon rauw ei in (al zullen de eieren uit de mayonaise in de supermarkt echt wel gepateuriseerd zijn hoor). Dus ik denk dat je ook nooit zelf mayo zult maken![]()
Voordeel is dat wij eigen kippen hebben, dus hier zijn de eieren altijd supervers. Maar ook voorheen at ik gewoon cakebeslag hoor.
Ohquote:Op zondag 20 april 2014 12:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik eet wel zelfgemaakte mayonaise. Eigeel vind ik niet eng.
Ze zien er superleuk uit. Ik ga ze ook maken. Vicky meng jij eerst alle eiwitten en suiker verdeel je de stijve eiwitmassa daarna en voeg jede kleuren toe of voeg je gelijk de kleurstof toe? Ik zat te denken om kleurstof en een klein beetje aroma (citroen, vanille en amandelaroma) te gebruiken. Zou dat lekker zijn, iemand toevallig ervaring?quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik gebruik deze altijd..
http://www.onzefransekeuk(...)-stap-voor-stap.html
Van de week gemaakt voor het afscheid van een van de juffen bij mijn dochter
[ afbeelding ][ afbeelding ]
interessant! Hoeveel olie, mosterd en azijn?quote:Op zondag 20 april 2014 12:47 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Oh![]()
Ik maak mayo gewoon met 1 heel ei, 1 dooier, peper, zout, olie, azijn, mosterd en een beetje honing. In een hoge maatbeker, staafmixer er in, aanzetten, langzaam omhoog halen en binnen 20 seconden heb je mayonaise.
Soms siert gemak de mens
Bij grote supermarkteieren 1 ei, bij kleintjes 1 ei + 1 dooierquote:Op zondag 20 april 2014 14:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
interessant! Hoeveel olie, mosterd en azijn?
Thnx! Ik heb alleen geen suiker thermometer. Kan een vlees thermometer ook?quote:Op zondag 20 april 2014 12:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Ik heb een poosje terug mini citroen meringue taartjes gemaakt: http://www.mimes.nl/mini-citroen-meringue-taartjes/
Daarvoor heb ik als basis dit recept gebruikt: http://uitpaulineskeuken.nl/2013/07/citroen-meringue-taart.html
Alleen dan dus met Italiaans schuim afgemaakt, omdat ik een beetje angstig ben voor rauw ei.
Die bodem en lemoncurd zijn echt heerlijk. Iets meer werk, maar het resultaat is het echt waard. Van de restjes bodem heb ik gewoon koekjes gebakken, echt erg lekker.
Zou ik niet doen, het moet héél precies.quote:Op zondag 20 april 2014 14:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Thnx! Ik heb alleen geen suiker thermometer. Kan een vlees thermometer ook?
Dankjewel. Ik heb nu 2 porties gemaakt en in de oven: eerste met groene kleurstof en amandelaroma, tweede met gepureerde frambozen en vanillearoma. Ik had tussendoor ook nog 2x met citroenaroma en gele kleurstof gemengd, maar die werd niet stijf. Dus we doen het maar met 2 soorten. Straks foto's van het resultaat.quote:Op zondag 20 april 2014 14:00 schreef Ramonia het volgende:
@Tinuviel Je voegt kleur/smaakstof pas toe nadat je eiwitten stijfgeslagen zijnIk voeg er soms wel eens vanillearoma aan toe, smaakt prima!
Je kan ook een druppel van je suikersiroop in een glas met koud water doen. Als de druppel helemaal heel blijft een een mooi bolletje vormt in het water is de suikersiroop goed.quote:Op zondag 20 april 2014 14:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Thnx! Ik heb alleen geen suiker thermometer. Kan een vlees thermometer ook?
Ze moeten toch op 250 graden?quote:Op zondag 20 april 2014 14:13 schreef AnneX het volgende:
De hoeveelheden gehalveerd van de portugese custard taartjes.
En bladerdeeg van tante Fanny gebruikt.
Dat moet dan wel 20 min op 220 graden.
Plus 5 minuten een tree hoger en grillen.
Recept http://www.saborintenso.com/f23/pasteis-nata-5349/
Resultaat:
[ link | afbeelding ]
Ja, en al twee warm geproefd.![]()
Nu aan de meringues, kan ik mooi de nieuwe spuitzak gebruiken![]()
quote:Op zondag 20 april 2014 14:05 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Bij grote supermarkteieren 1 ei, bij kleintjes 1 ei + 1 dooier
In een hoge maatbeker. Azijn erbij tot je op 100ml zit
Snufje peper, wat zout, schepje honing, theelepel mosterd
300ml olie (arachide, zonnebloem, raap, druivenpit, niet virgine olijf) Mais of koolzaad zou ik niet doen, zit te veel eigen smaak aan.
! alles op kamertemperatuur !
In die volgorde er in
Staafmixer op de bodem
Aanzetten
Langzaam omhoog trekken
Klaar!
Ws. met zelfgemaakt bladerdeeg.quote:Op zondag 20 april 2014 17:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ze moeten toch op 250 graden?
Maar mooi gelukt zie ik, lekker?
ik klop eerst de eiwitten stijf, dan gaat de suiker erdoor en als laatste de kleurstofquote:Op zondag 20 april 2014 13:23 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ze zien er superleuk uit. Ik ga ze ook maken. Vicky meng jij eerst alle eiwitten en suiker verdeel je de stijve eiwitmassa daarna en voeg jede kleuren toe of voeg je gelijk de kleurstof toe? Ik zat te denken om kleurstof en een klein beetje aroma (citroen, vanille en amandelaroma) te gebruiken. Zou dat lekker zijn, iemand toevallig ervaring?
2x de achterkant van een theelepeltje. Geen idee hoeveel dat isquote:Op zondag 20 april 2014 17:31 schreef Tinuviel het volgende:
Vicky hoeveel kleurstof gebruik jij? De jouwe zijn een stuk feller dan mijn merengues.
Citroen merengue is een lastige taart. De koekbodem moet perfect zijn, zuurte/zoet balans moet perfect zijn anders is het vies en het schuim vereist best wat ervaring.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:47 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Omdat ik een relatieve beginner ben en dit soort dingen niet weet. Daarom wilde ik vandaag ook deze taart maken voordat ik volgende week volledig in de vlekken schiet omdat ie mislukt is.
Ik heb een paar keer getrakteerd op Cupcakes gevuld met banketbakkersroom en Red Velvet cupcakes en nog wat andere dingetjes en ze denken meteen dat je een Bakgodin bent. NOT!
Dus ik voel enige druk om met een lekkere taart aan te komen.
Dat Italiaanse schuim klinkt goed tho...dat houdt ook wat beter denk ik? Ik moet het zondag maken en maandag uitdelen.
Dit is het recept trouwens:
http://yummyinmytummy.nl/(...)page-2/#comment-6723
je gaart het ei door de hete suikersiroop. Bovendien killed al die suiker alle bacteriën die erin zitten ook nog welquote:Op zondag 20 april 2014 12:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik blijf er bang voor.Ik eet dan ook geen rauw deeg etc. Misschien komt het omdat ik als 6 jarige een keer een boterham ei heb gemaakt. Gewoon een rauw ei op een boterham.
Was niet lekker, just sayin. Ik heb ook een keer een boterham filet american in de magnetron gedaan, toen ik hoorde dat het rauw gehakt was. Van de bruine drap die daar uit kwam heb ik nog steeds nachtmerries.
Ja Nigella is wel een favorietje van mequote:Op zondag 20 april 2014 21:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Citroen merengue is een lastige taart. De koekbodem moet perfect zijn, zuurte/zoet balans moet perfect zijn anders is het vies en het schuim vereist best wat ervaring.
Onderschat niet hoe heerlijk een technisch wat minder moeilijke taart is zoals een appeltaart, chocolade/straciatella cake of brownies ofzo. Zelfgemaakt met goede ingrediënten komt in mijn ervaring áltijd op omdat het gewoon zo lekker is![]()
Ik heb trouwens van die website die jij noemt weleens hele vieze recepten voorbij zien komen. Makkelijkste om mee te beginnen zijn de Engelse recepten van bijv. Mary Berry, Jamie Oliver of Nigella Lawson, of in het algemeen de recepten van bbcgoodfood.com
Die zijn meermaals getest en beproefd lekker. Vaak technisch ook makkelijker en goed verkrijgbare ingrediënten.
Ik ben in ieder geval niet goed in bakken, ik doe het ook niet zo gek vaak, maar pak dan vaak recepten uit een van bovengenoemde bronnen en dat gaat eigenlijk altijd prima.
Ja, daarom eet ik dat wel. Maar heel veel mensen maken het dus zonder de suikersiroop, gewoon met suiker en branden het dan af. Dan blijft het gewoon rauw. Dat vind ik eng. En is ook niet lekker overigens.quote:Op zondag 20 april 2014 21:19 schreef Molo het volgende:
[..]
je gaart het ei door de hete suikersiroop. Bovendien killed al die suiker alle bacteriën die erin zitten ook nog wel
genoeg suiker in eiwit "brandt" de bacteriën ook dood, dat werkt zeg maar hetzelfde als wanneer je jam maakt of vis inlegt in zout.quote:Op zondag 20 april 2014 22:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, daarom eet ik dat wel. Maar heel veel mensen maken het dus zonder de suikersiroop, gewoon met suiker en branden het dan af. Dan blijft het gewoon rauw. Dat vind ik eng. En is ook niet lekker overigens.
Klinkt heerlijk maar....quote:Op zondag 20 april 2014 22:13 schreef Molo het volgende:
Oh die zien er lekker uit zeg!
En dat klinkt lekker als een toetje![]()
Kun je goed voorbereiden toch?
Chocolade als warme saus met room ofzo mengen? Hmmm
Ik hou niet zo van quiches en prei, dus ik heb helaas geen tip voor jequote:Op maandag 21 april 2014 19:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Hartige taart... Quiche Loraine?
Mijn prei moet iig op.
Iemand een heeeeeeeeeeeeeel lekker recept? Of gewoon zo simpel mogelijk houden?
Ik had er met mijn verjaardag een gemaakt die erg goed werd ontvangen. Ik ga voor je kijken of ik het recept nog ergens kan terugvindenquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:04 schreef the_butler het volgende:
Ik moet eerst nog even bedanken voor de tips die ik een paar maanden terug kreeg n.a.v mijn soesjes; ze waren heerlijk gelukt. Nu heb ik een nieuwe uitdaging, ik wil graag een mokka (verjaardag) taart bakken. Nu had ik een poos terug een recept van Cees Holtkamp - maar dat ben ik nu dus helemaal kwijt. Ik heb via een andere weg een redelijk goed (maar wel vet / veel boter) recept voor de mokka crème, maar nu wil ik heel graag weten wat voor een taart bodem ik het beste kan bakken.
Ik heb een bloedhekel aan lange vingers of biscuitjes fijn stampen, dus ik zit te denken aan een standaard slagroom taart bodem au bain-marie te doen. Maar de meeste mokka taarten die ik ken hebben allemaal een iets donkere bodem? Kan iemand uitsluitsel geven?
Ik ga wel punniken ofzoquote:Op dinsdag 22 april 2014 18:39 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb mijn pijlen gericht op een Nutella taart naar een recept van Nigella. Die ga ik vanavond uitproberen. Als die lukt wordt het een Appeltaart en de Nutella taart a.s. maandag.
Fingers crossed!
Naja als ie laag is maar hij smaakt prima dan is het niet erg toch? Misschien stukje proeven dus eerst?quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:56 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik ga wel punniken ofzo
Ik heb het recept tot de gram en de letter opgevolgd, hij zag er prachtig uit in de oven. Mooi gerezen, rook heerlijk. De baktijd is om dus ik haal 'm eruit en hij begint na 5 minuten steeds meer in te zakken.
Is dit normaal? Wat heb ik fout gedaan? Heb ik het eiwit niet stijf genoeg geslagen (je kon pieken maken en die bleven staan) Heb ik het eiwit niet goed door het beslag gevouwen, of te lang?
Ik snap het niet![]()
Hij is nu niet hartstikke plat ofzo, nog steeds een normale taarthoogte. Ik laat 'm ff afkoelen, ga er toch de ganache overheen doen maar. Denk ik...weet nog niet. Misschien eerst ff een stukje eruit snijden en proeven.
ARGH!!!
Hij is nog zo'n kleine 5 cm hoog (ja ik heb gemetenquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:02 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Naja als ie laag is maar hij smaakt prima dan is het niet erg toch? Misschien stukje proeven dus eerst?
I has a Phewquote:FROM THE NIGELLA TEAM:
We are not sure if you have made a flourless chocolate cake before but Nigella's Nutella Cake (from Domestic Goddess) is this style of cake. Flourless cakes will tend to rise up in the oveen as they bake, but then sink back slightly as the cool, leaving a moist and slightly dense cake.
There are two reasons why the cake will act in this manner. First the cake only has the air in whisked egg whites as leaveneing and not a chemical leavening, such as baking powder. The whisked egg whites will cause the cake to rise slightly, but not as much as baking powder or bicarbonate of soda (baking soda) which continue to create air bubbles as the cake bakes. Second the cake does not contain any gluten (from flour). As cakes bake the gluten strands will set around the air bubbles in the cake, helping to keep the structure up. In a flourless cake the lack of gluten means that the cake doesn't quite have the structure to remain risen, so will sink back slightly as it cools.
Thanks voor de tip. Ziet er super uit. Ga deze dan denk ik maken voor mijn zoons verjaardag. Ben wel erg benieuwd hoe hij smaakt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:39 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb mijn pijlen gericht op een Nutella taart naar een recept van Nigella. Die ga ik vanavond uitproberen. Als die lukt wordt het een Appeltaart en de Nutella taart a.s. maandag.
Fingers crossed!
Ik zou het doen! Ermnermnerm!quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:51 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Thanks voor de tip. Ziet er super uit. Ga deze dan denk ik maken voor mijn zoons verjaardag. Ben wel erg benieuwd hoe hij smaakt.
De creme zal ik dan wel aanpassen. Amaretto voor een kinderverjaardagstaart lijkt me niet handig. Ik denk wel dat de creme door de mascarpone lekker fris was toch?quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:43 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik zou het doen! Ermnermnerm!![]()
Ik heb trouwens voor de topping het volgende gebruikt (want hier is geen double cream te krijgen):
1 pakje Mascarpone
125 ml slagroom
130 gram. Chocola
1 flinke scheut Amaretto
Verder gewoon bereiden volgens recept. Dus alles opwarmen in een pannetje met dikke bodem op zacht vuur. Dan mixen tot een lekkere dikke massa. Omdat het nog warm is blijft het vrij lang dun. Ik heb het best lang gemixt. Maar het stijft nog op. Het is eigenlijk meer een heerlijke mousse. Ik heb dan ook de rest in een bakje in de koelkast
Ik zag net dat mijn Pinda nog een puntje in de kast had laten staan voor mequote:Op woensdag 23 april 2014 16:02 schreef Molo het volgende:
Puckzzz, heb je een fotootje van je taart? Ben erg benieuwd, zeker naar de binnenkant
quote:Op woensdag 23 april 2014 16:02 schreef Molo het volgende:
Puckzzz, heb je een fotootje van je taart? Ben erg benieuwd, zeker naar de binnenkant
zo, dat lijkt me een flink machtige taartquote:
ja ik zag dat er een hele fucking pot doorheen zatquote:Op woensdag 23 april 2014 20:59 schreef Puckzzz het volgende:
Nou dat machtige valt nog best mee. Smeuiig is ie zeker, maar na zo'n stuk heb ik niet zoiets van "Blegh, het eerste jaar geen Nutella meer voor mij."
quote:Op woensdag 23 april 2014 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
ja ik zag dat er een hele fucking pot doorheen zat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |