Ik heb het boek.quote:Op zondag 13 april 2014 00:50 schreef dennistd het volgende:
Nog mensen trouwens die woensdagavond wat spoorfoto's willen zien? Je hoeft geen lid te zijn
[ link | afbeelding ]
(klikbaar)
Meegemaakt een 8 maanden geleden met automatische metro 14 hier... Dikke dramaquote:Op zondag 13 april 2014 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een kind IN de trein en een moeder erbuiten kan je ook pret hebben trouwens
Lekker makkelijk voor de reiziger namelijk jeweets. Zelfs al doe je ALLES met EEN vervoerdert, heb je nog steeds 2 chipkaarten nodig.quote:Is het mogelijk om Traject Vrij ook op mijn OV-chipkaart met ander NS abonnement te laden?
Nee, het is onmogelijk om Traject Vrij (reizen op rekening) te combineren met een ander NS-abonnement (reizen op saldo), zoals Altijd Vrij, Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Voordeel, Dal Voordeel en Kids Vrij. Heeft u bijvoorbeeld al een Weekend Vrij abonnement, dan dient u Traject Vrij met een nieuwe OV-chipkaart te bestellen.
Ik vind niet dat je voldoende begrip toont voor hoe ingewikkeld de materie wel niet is.quote:Op zondag 13 april 2014 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal ook 2 kaarten moeten. NS zegt het klip en klaar op de website:
[..]
Lekker makkelijk voor de reiziger namelijk jeweets. Zelfs al doe je ALLES met EEN vervoerdert, heb je nog steeds 2 chipkaarten nodig.
FAAL NS FAALNeukfouten dat jullie zijn niksnutten mislukkelingen pisvlekken alles bijmekaar
Dit is vele malen in de media gekomen. Je moet het gewoon nemen zoals het is. Maar wat natuurlijk ook kan is gewoon de vertrektijden waarover gecommuniceerd wordt met een minuut verlagen. Goed idee nietwaar? Moet je nog 30 seconden eerder op het perron zijn.quote:Op zondag 13 april 2014 14:51 schreef DriekOplopers het volgende:
Vertrekken is: fluitje blazen, deurtjes dicht, rijden. Vertrektijd is zo-en-zo-laat. Dus: om zo-en-zo-laat fluitje blazen, deurtje dicht, rijden.
En dus niet alvast vooraf fluitje blazen en deurtje dicht en dan zo-en-zo-laat gaan rijden.
Hier ben ik het volledig mee eens.quote:Op zondag 13 april 2014 18:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Anyway, ik vind het erg jammer dat je MVBOV als verhikel voor je eigen ongerief gebruikt. Er zijn al heel wat politici om die reden naar huis gestuurd en wat mij betreft terecht. Je vervult zo'n positie niet voor jezelf maar voor een ander.
Maar betaalt jou werkgever voor iedere rit of is er gewoon een vast bedrag per maand voor een onbeperkt aantal ritten? En wat is je met trajectvrij tijdens je traject besluit om toch verder te reizen? Of halverwege om te keren?quote:Op zondag 13 april 2014 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker makkelijk voor de reiziger namelijk jeweets. Zelfs al doe je ALLES met EEN vervoerdert, heb je nog steeds 2 chipkaarten nodig.
FAAL NS FAALNeukfouten dat jullie zijn niksnutten mislukkelingen pisvlekken alles bijmekaar
ik heb er binnenkort dan ook drie. Maar het gaat om het principe! Er is ons 10 jaar geleden beloofd dat we heel nederland konden doen met 1 kaart. T gaat gewoon om het principe. T is niet 1 kaart. Soms kunnen abbonementen niet samen. Soms kan je een abbonement niet overzetten. En dan loopt je er met 2 of 3. In Parijs kan het wel! Sterker nog daar kan je dan die pass ook gebruiken voor eventueel fietsverhuur.quote:Op zondag 13 april 2014 19:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik zal zelf wel gek zijn maar heb zelf zelfs 3 OV chipkaarten. Eentje met weekend vrij. Eentje met jaartrajectkaart Leeuwarden-Heerenveen en m'n oude, verlopen OV-jaarkaart waar nog m'n OV fietsabbo op zit. Past prima in m'n portemonnee dus ik zit er niet zo mee.
Ik ook.quote:
Ik kan me er niet eens meer druk om maken, maar eigenlijk moet ik er enorm hard van janken. Zo'n grote clusterfuck en klootzakkerij die ons in de strot is gedouwd.quote:Op zondag 13 april 2014 19:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En Fles verwoorde dat zo mooi een aantal topics terug. Want voor ieder reisprodukt blijkt die kaart weer iets niet te kunnen waardoor er weer een boutoplossing bedacht moet worden.
Wanneer gaan de papieren kaartjes verdwijnen voor samenreiskorting?
nee, want Driek heeft regelmatig wel degelijk goede puntenquote:Op zondag 13 april 2014 19:21 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik zeg verbannen die gast, opdonderen met zijn reclame.
Bij het uitchecken de berekening maken?quote:Op zondag 13 april 2014 19:28 schreef icloud het volgende:
Het is logisch dat je een traject abbo en een daluur vrij niet kan combineren, hoe moet het systeem weten wat gebruikt word?
- doe normaal -quote:Op zondag 13 april 2014 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, want Driek heeft regelmatig wel degelijk goede punten
Als je een deel heb gereist waar ook je traject abbo geldig is dan is het natuurlijk lastig rekenen.quote:Op zondag 13 april 2014 19:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bij het uitchecken de berekening maken?
Berekenen vanaf het punt waar je je stamtraject verlaat? En afhankelijk van het tijdstip dalvoordeel toepassen, of zeg ik nou iets stoms?quote:Op zondag 13 april 2014 19:32 schreef icloud het volgende:
[..]
Als je een deel heb gereist waar ook je traject abbo geldig is dan is het natuurlijk lastig rekenen.
Zo apparaat kan natuurlijk niet zelfstandig beslissen of jij per traject abbo of per daluur vrij reist.
Bla bla bla kan me geen kanker schelen. Alles moet op 1kaart kunnen en anders hebben ze ZELF het tariefsysteem te onmogelijk gemaakt. Ik heb nooit om iets moeoilijks gevraagd. Regel het maar. En geen gezeik.quote:Op zondag 13 april 2014 19:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar betaalt jou werkgever voor iedere rit of is er gewoon een vast bedrag per maand voor een onbeperkt aantal ritten? En wat is je met trajectvrij tijdens je traject besluit om toch verder te reizen? Of halverwege om te keren?
En zou het op te lossen zijn? Deze problemantiek? En zo ja, gaan ze dat ook doen? Of denken ze mooie bug/future laat lekker iedereen nog maar een 2e kaart aanschaffen?
Sorry dat ik nog niet had terug gemeld. Excuus. Er is logistiek gedoe bij NS waar wij op gedoken zijn; gaat verder dan alleen reisinformatie. I.v.m. exclusiviteitsafspraak met een journalist kan ik daar verder nog even nets over zeggen.quote:Op zondag 13 april 2014 19:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb laatst hier iets geroepen over een fout in de reisplannenr icm met werkzaamheden volgend weekend voor MVBOV. Daar is niks mee gedaan. Of misschien ook wel, maar nooit een retour gehad..... :S
In markten waar de consument wel serieus wordt genomen, gaan ze uit van best-price. Automatisch. Was ook ooit aan de consumentenorganisaties en de politiek als zodanig voorgespiegeld.quote:Op zondag 13 april 2014 19:28 schreef icloud het volgende:
Het is logisch dat je een traject abbo en een daluur vrij niet kan combineren, hoe moet het systeem weten wat gebruikt word?
het is logisch dat je een zakelijke en prive abbo niet kunt combineren op een kaart.quote:Op zondag 13 april 2014 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bla bla bla kan me geen kanker schelen. Alles moet op 1kaart kunnen en anders hebben ze ZELF het tariefsysteem te onmogelijk gemaakt. Ik heb nooit om iets moeoilijks gevraagd. Regel het maar. En geen gezeik.
Inderdaad, een voorbeeld:quote:Op zondag 13 april 2014 19:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Berekenen vanaf het punt waar je je stamtraject verlaat? En afhankelijk van het tijdstip dalvoordeel toepassen, of zeg ik nou iets stoms?
Je kunt best zakelijk zowel Traject Vrij als Dal Voordeel hebben. Normaal gesproken reis je altijd A-B, maar af en toe moet je ook wel eens naar C, D, E of F toe en de baas wil daarvoor niet teveel betalen.quote:Op zondag 13 april 2014 19:52 schreef icloud het volgende:
[..]
het is logisch dat je een zakelijke en prive abbo niet kunt combineren op een kaart.
Jij wordt zeker ook boos als ze je bij een winkel om 17:59:45 niet meer binnenlaten?quote:Op zondag 13 april 2014 13:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Je komt op tijd het perron op storen. Toch kun je als derderangs consument niet mee. Deurtjes waren al dicht. "Je meneer, regels!" zei de conducteur.
http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Flash wil een ov jaarkaart en dal voordeel combineren en dat kan niet.quote:Op zondag 13 april 2014 19:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt best zakelijk zowel Traject Vrij als Dal Voordeel hebben. Normaal gesproken reis je altijd A-B, maar af en toe moet je ook wel eens naar C, D, E of F toe en de baas wil daarvoor niet teveel betalen.
Tuurlijk is dat op te lossen. Maar de kaart is niet voor het oplossen van reizigersproblematiek, de kaart is voor het oplossen van de verdeelsleutel tussen vervoerders. Zolang die niet in gevaar komt, is er niet de wil om er iets aan te veranderen.quote:
behalve als er een vertraging door een defecte trein is of iets dergelijks. Dan kun je met jouw berekening al hangen. Dus daar moet je ook rekening mee houden, net als met werkzaamheden waardoor je wel om moet reizen.quote:Op zondag 13 april 2014 19:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Inderdaad, een voorbeeld:
Je hebt een Traject Vrij Enschede-Zwolle en een Dal Voordeel.
Als je incheckt om 6.13u in Enschede en uitcheckt om 7.40u in Amersfoort is het duidelijk dat je niet via Zwolle gereisd bent, en betaal je gewoon Enschede-Amersfoort met 40% korting.
Als je incheckt om 6.26u in Enschede en uitcheckt om 8.25u in Amersfoort is het duidelijk dat je wel via Zwolle gereisd bent, en betaal je Zwolle-Amersfoort met 40% korting (reis voor 6.30u begonnen).
Het hoeft niet moeilijk te zijn, maar voor NS is het dat wel...
Even los van de uiterst vriendelijke benaming, waarom is dat logisch? Is er een zwaarwegende reden waarom traject vrij alleen zakelijk is en daluur vrij alleen privé?quote:Op zondag 13 april 2014 19:52 schreef icloud het volgende:
[..]
het is logisch dat je een zakelijke en prive abbo niet kunt combineren op een kaart.
weer niet met jou eens. Vaak gaan problemen verder dan even iets specifieks en duurt het even voordat het opgelost is of opgelost kan worden.quote:Op zondag 13 april 2014 19:31 schreef icloud het volgende:
[..]
- weg -
Zoals de gebruiker boven mij al terecht opmerkte, als je hem een probleem voorlegt wat niet in zijn dagelijkse riedel valt dan weigert hij om je te helpen, lekkere consumentenorganisatie.
Nope dat is het niet, je kunt ze prima beide gebruiken maar niet op een kaart.quote:Op zondag 13 april 2014 20:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Even los van de uiterst vriendelijke benaming, waarom is dat logisch? Is er een zwaarwegende reden waarom traject vrij alleen zakelijk is en daluur vrij alleen privé?
Er zit wel een kern van waarheid in. Het is best lastig om te bepalen welk deel van de reis met trajectvrij en welk deel met een voordeelkaart gereden wordt. Jij hebt zelf al Deventer - Delft Zuid. Daar begin je al met twee reismogelijkheden. Hoe zit je met verstoringen of andere zaken? Wat als je in 's-Hertogenbosch incheckt bijvoorbeeld . Logische route zou over Arnhem zijn, maar je trajectvrij is over Utrecht. En zo zijn er nog legio mogelijkheden te bedenken waarbij het minder makkelijk is dan het lijkt helaas.quote:Op zondag 13 april 2014 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet het probleem van de klant. In een normale wereld althans. In de wereld van het Nederlandse OV zijn helaas de tekortkomingen van het systeem maatgevend, niet de wens van de klant. Toont goed aan dat het OV geen markt is, maar een bende.quote:Op zondag 13 april 2014 20:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Er zit wel een kern van waarheid in. Het is best lastig om te bepalen welk deel van de reis met trajectvrij en welk deel met een voordeelkaart gereden wordt. Jij hebt zelf al Deventer - Delft Zuid. Daar begin je al met twee reismogelijkheden. Hoe zit je met verstoringen of andere zaken? Wat als je in 's-Hertogenbosch incheckt bijvoorbeeld . Logische route zou over Arnhem zijn, maar je trajectvrij is over Utrecht. En zo zijn er nog legio mogelijkheden te bedenken waarbij het minder makkelijk is dan het lijkt helaas.
Wat is jouw oplossing voor het probleem dan?quote:Op zondag 13 april 2014 20:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is niet het probleem van de klant. In een normale wereld althans. In de wereld van het Nederlandse OV zijn helaas de tekortkomingen van het systeem maatgevend, niet de wens van de klant. Toont goed aan dat het OV geen markt is, maar een bende.
Een goed en flexibel systeem ontwerpen dat voldoet aan de wensen van de klanten.quote:Op zondag 13 april 2014 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing voor het probleem dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |