Ik kijk alleen nog maar de shorties en die zijn al om te jankenquote:Op woensdag 9 april 2014 21:38 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik kijk de huidige serie niet eens meer, het is toch continue hetzelfde gemuts. Leg de afgelopen 5 seizoenen maar eens naast elkaar en de overeenkomsten qua verhaallijnen en het verloop daarvan zijn niet meer op twee handen te tellen
Zo die is snel geblokkeerd.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:39 schreef GTSTFreak het volgende:
En hier is Wies Veldman, bereid je voor: IK HOU VAN JEEEEEEEEEEE:
Tja, ik vond Bruni over het algemeen beter passen in de rol. Op mij kwam Marlous Fluitsma nogal kil en afstandelijk over, ik had bij haar niet het gevoel dat het de lieve lerares was die voor iedereen klaar stond; Bruni vond ik daar juist stukken sterker in. Neemt niet weg dat Marlous in sommige scènes inderdaad ook erg sterk was, zoals de scène waarin Peter haar (in opdracht van Simon) schoffeert na haar operatie, om haar vechtlust terug te krijgenquote:Op woensdag 9 april 2014 21:31 schreef GTSTFreak het volgende:
[..]
Trouwens als ik eerlijk ben vond ik bepaalde scenes met Marlous Fluitsma veel beter dan die met Bruni bijvoorbeeld, zoals de scene met David Harkema wanneer Helen wil rennen maar David haar bij de deur gaat wurgen, Bruni had volgens mij dat nooit zo goed gespeeld als Marlous
Ik vond Bruni in seizoen 7 namelijk in bepaalde opzichten echt heel slecht, vooral toen die langdradige verhaallijn met Alice die nergens op sloeg.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:40 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Tja, ik vond Bruni over het algemeen beter passen in de rol. Op mij kwam Marlous Fluitsma nogal kil en afstandelijk over, ik had bij haar niet het gevoel dat het de lieve lerares was die voor iedereen klaar stond; Bruni vond ik daar juist stukken sterker in. Neemt niet weg dat Marlous in sommige scènes inderdaad ook erg sterk was, zoals de scène waarin Peter haar (in opdracht van Simon) schoffeert na haar operatie, om haar vechtlust terug te krijgen
Ik vond dit als kind ook, nu denk ik er anders over. Ik vind Marlous Fluitsma nu hooguit iets minder amikaal, maar wel echter en oprechter spelen. Met Bruni werd Helen stukken bemoeizuchtiger op het irritante af gewoon. Ook vond ik d'r erg gemaakt. Ik begon Martine soms gewoon bijna te begrijpen. Ook kwam Bruni om mij een stuk onredelijker over, onterecht boos worden en daar dan niet meer op terugkomen. Marlous leek iets rechtvaardiger daarin.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:40 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Tja, ik vond Bruni over het algemeen beter passen in de rol. Op mij kwam Marlous Fluitsma nogal kil en afstandelijk over, ik had bij haar niet het gevoel dat het de lieve lerares was die voor iedereen klaar stond; Bruni vond ik daar juist stukken sterker in. Neemt niet weg dat Marlous in sommige scènes inderdaad ook erg sterk was, zoals de scène waarin Peter haar (in opdracht van Simon) schoffeert na haar operatie, om haar vechtlust terug te krijgen
Stan was een geweldig personage, hoewel hij door de seizoenen heen zijn glans wel enigszins verloor. Gelukkig werd dat opgevuld met heerlijke en grappige opmerkingen en scènes, vooral in seizoen 6. Maar zijn exit kwam geen moment te vroeg, alhoewel ik hem eigenlijk iets langer had gehouden tot het afscheid van Arnie.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Seizoen 7 vond ik een moeilijk seizoen om te kijken, vanaf seizoen 3/4 was er gewoon een hele leuke cast, die halverwege seizoen 7 begon te verdwijnen. Sowieso het vertrek van Arnie die ik persoonlijk toch wel een beetje als de hoofdpersoon zag. Het leek net alsof Robert, Laura en Roos hierna ook een stuk overbodiger waren, evenals Linda.
Stan was gewoon een leuke spil in de vriendengroep, die nooit echt irritant werd, vanuit de acteur snap ik het wel, hij is opgestapt voor het personage verpest kon worden, wat eind seizoen 6 bijna ging gebeuren. Sylvia, tja velen mochten haar niet, maar ik vond haar minder doordraven dan Karin en stukken minder irritant-dominant dan Barbara in d'r late jaren. Ook was de chemie tussen Kim, Jef en haar gewoon goed vond ik. Helen was ook zo een hoofdrolspeler van het eerste uur, al vond ik dus gedurende Martine het sterkst.
De grootste kentering vind ik nog wel Daniël, die held van het eerste uur die een opgejaagd mannetje wordt en die naar wederom mijn inzichten -hoewel die bij tijd en wijlen normaler werd- nooit meer helemaal zijn oude glorie herwon.
Daniel was in seizoen 7 en 8 gewoon niet een goed personage, alles wat we van hem hebben gezien in seizoen 1 tot 5 heeft gewoon zijn glans idd verloren.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:45 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Stan was een geweldig personage, hoewel hij door de seizoenen heen zijn glans wel enigszins verloor. Gelukkig werd dat opgevuld met heerlijke en grappige opmerkingen en scènes, vooral in seizoen 6. Maar zijn exit kwam geen moment te vroeg, alhoewel ik hem eigenlijk iets langer had gehouden tot het afscheid van Arnie.
Over Sylvia ken je mijn bezwaren, dus dat ga ik maar niet nog eens opsommenHelen was inderdaad in haar jaren met Martine (t/m exit Angie) het sterkst, daarna vlakte haar personage op alle fronten nogal uit en werd het een saaie en inspiratieloze herhalingsoefening. Hetzelfde verhaal voor Daniël; het leek alsof Proper en co op een bepaald moment nog maar één verhaallijn voor Daniël wisten te verzinnen. Jammer, want het was in zijn beginjaren een steengoed personage
Maar dat komt vooral door die belachelijke verhaallijn zelfquote:Op woensdag 9 april 2014 21:41 schreef GTSTFreak het volgende:
[..]
Ik vond Bruni in seizoen 7 namelijk in bepaalde opzichten echt heel slecht, vooral toen die langdradige verhaallijn met Alice die nergens op sloeg.
Ik zit eens na te denken hé, hoe zou het er eigenlijk uit komen te zien als ze plotseling nu zou verschijnen in de serie, iedereen die oud is en dan opeens tante Helen in de serie hahahaquote:Op woensdag 9 april 2014 21:46 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Maar dat komt vooral door die belachelijke verhaallijn zelfDaarnaast wist Bruni toen ook al dat haar exit eraan zat te komen, dus dat ze haar tijd maar gewoon uit denk ik
Bedoel je het acteerwerk van Bruni? Tja, zij had de jaren daarvoor voornamelijk toneel gedaan, waar je wel iets groter en overdrevener moet spelen. Ik vond het juist wel passen bij soap, dat iets vetter aanzetten van emoties etc. Maar dat is mijn visie erop natuurlijkquote:Op woensdag 9 april 2014 21:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vond dit als kind ook, nu denk ik er anders over. Ik vind Marlous Fluitsma nu hooguit iets minder amikaal, maar wel echter en oprechter spelen. Met Bruni werd Helen stukken bemoeizuchtiger op het irritante af gewoon. Ook vond ik d'r erg gemaakt. Ik begon Martine soms gewoon bijna te begrijpen. Ook kwam Bruni om mij een stuk onredelijker over, onterecht boos worden en daar dan niet meer op terugkomen. Marlous leek iets rechtvaardiger daarin.
Bruni was in haar beginjaren wel echt heel sterk, daarna werd het gewoon wat minder vind ik.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:48 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Bedoel je het acteerwerk van Bruni? Tja, zij had de jaren daarvoor voornamelijk toneel gedaan, waar je wel iets groter en overdrevener moet spelen. Ik vond het juist wel passen bij soap, dat iets vetter aanzetten van emoties etc. Maar dat is mijn visie erop natuurlijk
Zowel Daniël en Jef waren in de eerste 3 jaren personages die een stuk 'ronder' en waar je meerdere kanten mee op kon. In seizoen 4-6 zaten ze veel strakker in een stramien.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:45 schreef PeterKelder het volgende:
Hetzelfde verhaal voor Daniël; het leek alsof Proper en co op een bepaald moment nog maar één verhaallijn voor Daniël wisten te verzinnen. Jammer, want het was in zijn beginjaren een steengoed personage
Voor een eenmalige, speciale gelegenheid als een reunie-aflevering voor het 25 jarig bestaan zie ik haar graag nog eens terug, maar daar moet het bij blijven. Ze heeft eigenlijk niets meer te zoeken in de serie en Laura heeft de taak als bemoeizuchtige "moeder" van de serie van Helen overgenomen. Voor eenmalig zeg ik dus ja, maar voor een langere comeback zeg ik nee.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:47 schreef GTSTFreak het volgende:
[..]
Ik zit eens na te denken hé, hoe zou het er eigenlijk uit komen te zien als ze plotseling nu zou verschijnen in de serie, iedereen die oud is en dan opeens tante Helen in de serie hahaha
En in seizoen 9 was hij gewoon op vond ik. Hij was er nog wel, maar hij was er alleen als supporting character.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:46 schreef GTSTFreak het volgende:
[..]
Daniel was in seizoen 7 en 8 gewoon niet een goed personage, alles wat we van hem hebben gezien in seizoen 1 tot 5 heeft gewoon zijn glans idd verloren.
Ik ken Bruni Heinke van ervoor, maar ik denk dat Marlous Fluitsma niet voor haar onderdoet wat dat betreft.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:48 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Bedoel je het acteerwerk van Bruni? Tja, zij had de jaren daarvoor voornamelijk toneel gedaan, waar je wel iets groter en overdrevener moet spelen. Ik vond het juist wel passen bij soap, dat iets vetter aanzetten van emoties etc. Maar dat is mijn visie erop natuurlijk
Inderdaad, Laura als de Helen en Jef als de Mijnheer Harmsen van nu. Terwijl ik ze op hun best vond als mid-veertigers in de kracht van hun leven.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:55 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Voor een eenmalige, speciale gelegenheid als een reunie-aflevering voor het 25 jarig bestaan zie ik haar graag nog eens terug, maar daar moet het bij blijven. Ze heeft eigenlijk niets meer te zoeken in de serie en Laura heeft de taak als bemoeizuchtige "moeder" van de serie van Helen overgenomen. Voor eenmalig zeg ik dus ja, maar voor een langere comeback zeg ik nee.
Volkomen mee eensquote:Op woensdag 9 april 2014 21:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zowel Daniël en Jef waren in de eerste 3 jaren personages die een stuk 'ronder' en waar je meerdere kanten mee op kon. In seizoen 4-6 zaten ze veel strakker in een stramien.
Zo kwam Jefs werk eerst nauwelijks in beeld, waardoor je hem buitenhuis altijd ruigere en wat meer avontuurlijke dingen zag doen (joggen, squashen, borrelen, een dartwedstrijd jureren, op survivaltocht gaan, zeilen op de Hummelveldse Plassen). Na seizoen 4, was hij behalve thuisscenes bijna alleen achter het bureau van AA&F te vinden.
Ook Daniël maakte een crisis door in het eerste seizoen die hem hele andere dingen liet doen, in het opvangcentrum was het geen moment saai. Na de oprichting van AA&F (na zijn avontuur in de put), was zijn leven ook een stuk stabieler. Maar nogmaals dit was voor mij wel eens rustig en prettig kijken t/m seizoen 6.
Tja, ik blijf erbij dat er eind '96/begin '97 een kleine creatieve impasse was bij Doctor Proctor: ze hadden toen vrij snel achter elkaar ONM en Goudkust erbij gekregen om te schrijven en iedere soap moest natuurlijk zijn eigen stijl krijgen om het niet teveel op elkaar te laten lijken. En als je er dan ook nog een gevalletje bij krijgt dat vaste gezichten GTST willen/moeten verlaten, dan gaat het misschien wat mis. Het lijkt er voor mijn gevoel in ieder geval op dat ze even door de bomen het bos niet meer zagen.quote:Erna leek het alleen echter dat ze dat lichtelijk wilden doorbreken (Jef verliest zijn vrouw, raakt verslaafd, Daniël wordt van moord beschuldigd, wordt opgejaagd, wilt zelfmoord plegen, enz). Het gevolg was een soort eentonigheid in Jefs geval en tot totaal verval in Daniëls geval.
In wat grotesker acteren bedoel je? Dat weet ik niet, maar ik vond Marlous in haar GTST-periode vaak niet geheel overtuigen. Het bleef wat vlak bij de emoties, terwijl Bruni dat zo heerlijk kon neerzetten. Als Helen #2 verbijsterd was zag je dat ook, bij Helen #1 was dat toch wat minder voor mijn gevoelquote:Op woensdag 9 april 2014 21:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik ken Bruni Heinke van ervoor, maar ik denk dat Marlous Fluitsma niet voor haar onderdoet wat dat betreft.
Maak ik daaruit op dat je seizoen 8 wel gekeken hebt en goed vindt?quote:Op woensdag 9 april 2014 22:03 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Volkomen mee eens
[..]
Tja, ik blijf erbij dat er eind '96/begin '97 een kleine creatieve impasse was bij Doctor Proctor: ze hadden toen vrij snel achter elkaar ONM en Goudkust erbij gekregen om te schrijven en iedere soap moest natuurlijk zijn eigen stijl krijgen om het niet teveel op elkaar te laten lijken. En als je er dan ook nog een gevalletje bij krijgt dat vaste gezichten GTST willen/moeten verlaten, dan gaat het misschien wat mis. Het lijkt er voor mijn gevoel in ieder geval op dat ze even door de bomen het bos niet meer zagen.
Gelukkig was die impasse van korte duur en wisten ze alle drie de soaps hun "eigen" gezicht en kenmerken te geven het seizoen daarna
Hoe zou je de huidige Ludo typeren?quote:Op woensdag 9 april 2014 21:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Inderdaad, Laura als de Helen en Jef als de Mijnheer Harmsen van nu. Terwijl ik ze op hun best vond als mid-veertigers in de kracht van hun leven.
Ik vond bij Helen#2 die verbazing en verbijstering altijd zo nep, evenals wanneer ze verdrietig moest kijken. Bij Helen#1 leek het voor mij gewoon echt.quote:Op woensdag 9 april 2014 22:06 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
In wat grotesker acteren bedoel je? Dat weet ik niet, maar ik vond Marlous in haar GTST-periode vaak niet geheel overtuigen. Het bleef wat vlak bij de emoties, terwijl Bruni dat zo heerlijk kon neerzetten. Als Helen #2 verbijsterd was zag je dat ook, bij Helen #1 was dat toch wat minder voor mijn gevoel
Ik hoorde dat ie onlangs weer wat meer op vroeger leek, maar over het algemeen: na de wraak op Morris ongeveer als een soort Lex Zandstra van toen. Wel dominant, maar alleen bezig met familie gedoe.quote:Op woensdag 9 april 2014 22:08 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Hoe zou je de huidige Ludo typeren?
Sommige verhaallijnen/scènes via YTquote:Op woensdag 9 april 2014 22:08 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maak ik daaruit op dat je seizoen 8 wel gekeken hebt en goed vindt?
Ik wil seizoen 13 en 14 misschien wel gaan kijken, mede doordat ik die seizoenen destijds ook "live" heb gezien. Destijds vond ik dat hele spannende seizoenen, ik weet niet of dat nu dan nog zo zal zijn maar ik ben er wel enigszins benieuwd naarquote:Ik wil zelf seizoen 12 (en 13) wel weer gaan kijken, dit was echt het seizoen van Ludo Sanders op zijn top. Met Maximiliaan, Marcus, Sophia en alles eromheen. Ook de familie Alberts raken niet veel verder in verval en Barbara is iets minder irritant. (Het lijkt net of d'r irritant-zijn erger werd met de komst van Lieke van Lexmond)
Haha, originele typeringquote:Op woensdag 9 april 2014 22:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ie onlangs weer wat meer op vroeger leek, maar over het algemeen: na de wraak op Morris ongeveer als een soort Lex Zandstra van toen. Wel dominant, maar alleen bezig met familie gedoe.
In seizoen 14 staat de jongerengroep me zo tegen, de Lieke-Charlie, Milan, Morris#2, Tracey. Voor de rest heel veel Fischer gezeik, Robert die Charlie zou hebben aangereden en daarom als kots behandeld wordt. Ludo die voortdurend in het nauw zit en helaas uit zijn ivoren toren moet komen. En nog wel het meest jammere: Stefano die vanaf dan de broer van Ludo isquote:Op woensdag 9 april 2014 22:12 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Sommige verhaallijnen/scènes via YTDaaruit kan ik wel concluderen dat de serie gewoon weer stabieler was dan het was in seizoen 7. Maar datzelfde gold ook voor Goudkust; daarvan was seizoen 2 (wat tegelijk liep met GTST s7) behoorlijk onstabiel en langdradig, terwijl seizoen 3 vervolgens stukken lekkerder en prettiger was om naar te kijken
Voor ONM kan ik dat nog niet zeggen, ik zit nu midden in seizoen 4 (met Casper van Bohemen als Rutger Helligers). Maar ik gok dat het daar wel hetzelfde zal zijn
[..]
Ik wil seizoen 13 en 14 misschien wel gaan kijken, mede doordat ik die seizoenen destijds ook "live" heb gezien. Destijds vond ik dat hele spannende seizoenen, ik weet niet of dat nu dan nog zo zal zijn maar ik ben er wel enigszins benieuwd naar
Was dat met Stefano als broer van Ludo niet in seizoen 15 of vergis ik me nu?quote:Op woensdag 9 april 2014 22:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
In seizoen 14 staat de jongerengroep me zo tegen, de Lieke-Charlie, Milan, Morris#2, Tracey. Voor de rest heel veel Fischer gezeik, Robert die Charlie zou hebben aangereden en daarom als kots behandeld wordt. Ludo die voortdurend in het nauw zit en helaas uit zijn ivoren toren moet komen. En nog wel het meest jammere: Stefano die vanaf dan de broer van Ludo is
Na seizoen 15 is het echt ellende: Arnie is zogenaamd verwisseld, A&A stopt voorgoed, Stefano gaat eruit. Er komt een teleurstellende comeback van Frits en Linda. Nee ik stop bij 9, begin weer bij 12 en eindig bij 13.
Nope, seizoen 14. Na de komst van Nick ontdekten ze dat, en in de kerstaflevering van seizoen 14 zaten ze in dat moeras in Maleisië.quote:Op woensdag 9 april 2014 22:20 schreef PeterKelder het volgende:
Was dat met Stefano als broer van Ludo niet in seizoen 15 of vergis ik me nu?
quote:Op woensdag 9 april 2014 21:40 schreef PeterKelder het volgende:
Neemt niet weg dat Marlous in sommige scènes inderdaad ook erg sterk was, zoals de scène waarin Peter haar (in opdracht van Simon) schoffeert na haar operatie, om haar vechtlust terug te krijgen
Zeg datquote:Op woensdag 9 april 2014 21:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zo die is snel geblokkeerd.
Ik vond Jef in seizoen 9 en seizoen 10 totaal geen sterk personage hebben, ik heb 1 keer maar emotie gezien en dat was toen met het vertrek van Kim.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zowel Daniël en Jef waren in de eerste 3 jaren personages die een stuk 'ronder' en waar je meerdere kanten mee op kon. In seizoen 4-6 zaten ze veel strakker in een stramien.
Zo kwam Jefs werk eerst nauwelijks in beeld, waardoor je hem buitenhuis altijd ruigere en wat meer avontuurlijke dingen zag doen (joggen, squashen, borrelen, een dartwedstrijd jureren, op survivaltocht gaan, zeilen op de Hummelveldse Plassen). Na seizoen 4, was hij behalve thuisscenes bijna alleen achter het bureau van AA&F te vinden.
Ook Daniël maakte een crisis door in het eerste seizoen die hem hele andere dingen liet doen, in het opvangcentrum was het geen moment saai. Na de oprichting van AA&F (na zijn avontuur in de put), was zijn leven ook een stuk stabieler. Maar nogmaals dit was voor mij wel eens rustig en prettig kijken t/m seizoen 6.
Erna leek het alleen echter dat ze dat lichtelijk wilden doorbreken (Jef verliest zijn vrouw, raakt verslaafd, Daniël wordt van moord beschuldigd, wordt opgejaagd, wilt zelfmoord plegen, enz). Het gevolg was een soort eentonigheid in Jefs geval en tot totaal verval in Daniëls geval.
quote:Op donderdag 10 april 2014 12:43 schreef Woelli het volgende:
Ik deed voor de grap die gtst quiz app.
Kwam er naar voren dat Barbara ooit (voordat ze er in kwam) een abortus heeft gedaan, omdat David dit graag wou.
Ik kan me helemaal niet meer herinneren dat dit ooit ter sprake is geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
Ik zie het wel gebeuren dat Rikki verliefd op hem wordt en hem wilt verleiden...maar denk niet dat Anton er dit keer iets mee doet. Hoewel hij dan van Sjoerd en Bianca vast de schuld krijgt en beschuldigd wordt.quote:
Die wordt verliefd op Rikki.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:57 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Wat zou er gebeuren als de Bouwhuizen een hond nemen?
quote:Op donderdag 10 april 2014 16:36 schreef Frey het volgende:
[..]Ik was allang vergeten waarom Barbara graag een kindje wou.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En David heeft toen daarna alsnog een kindje gekregen met die vriendin? Of is dat verder nooit meer genoemd.
Net als Jef en Victoria Koblenko de snoeper.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zie het wel gebeuren dat Rikki verliefd op hem wordt en hem wilt verleiden...maar denk niet dat Anton er dit keer iets mee doet. Hoewel hij dan van Sjoerd en Bianca vast de schuld krijgt en beschuldigd wordt.
Bah nee.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:16 schreef RobbieBoy het volgende:
Is er al iets bekend over de release van seizoen 22 op dvd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |