Karstman | maandag 7 april 2014 @ 13:57 | |
![]() ![]() Circuit information Lap data Lap length - 5.412km (3.363 miles) Race laps - 57 Race distance - 308.238km (191.53 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’31.447 (213.055 kph) by Pedro de la Rosa, 2005 Fastest lap - 1’29.527 (217.624 kph) by Mark Webber, 2005 Maximum speed - 314kph (195.11 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and third straight Distance from grid to turn one - 265m Car performance Full throttle - 66% Longest flat-out section - 1205m Downforce level - Medium Fuel use per lap - 1.8kg Time penalty per lap of fuel - 0.054s Strategy Quickest complete pit stop in 2013 - 21.031s by Red Bull 2014 prime tyre - Medium (2013: Hard) 2014 option tyre - Soft (2013: Medium) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() ![]() Sport1 Alle trainingen en sessie zijn live te volgen op Sport1 Hier de tv-gids. RTL (DE) Kwalificatie en Race zijn live te volgen bij RTL. Hier de TV-gids. BBC BBC heeft enkel de samenvattingen. Hier de tv gids. Denk aan het uur tijdsverschil! FP3 - 14:00 Kwalificatie - 17:00 Race - 17:00 Continue stream van Sky F1 Sfeerimpressie Rondje Bahrein met Nico Rosberg. ![]() ![]() ![]() ![]() Teamviewer Livetiming Live timing planning Tweede Vrije Training: m12-260-933 Derde Vrije Training: m45-123-921 Race: m55-097-139 Game On! | ||
Karstman | maandag 7 april 2014 @ 13:59 | |
Bij Mercedes test Rossberg op dinsdag en Hamilton op woensdag. https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/453126554441109504 | ||
Peterselieman | maandag 7 april 2014 @ 13:59 | |
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden ![]() | ||
Karstman | maandag 7 april 2014 @ 14:00 | |
Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwenden ![]() | ||
Ferry_76 | maandag 7 april 2014 @ 14:10 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)ierrez-zijn-rempunt/ ![]() ![]() ![]() Wat een randdebiel is het ook... | ||
twiFight | maandag 7 april 2014 @ 14:10 | |
En terecht toch? Ze hebben twee toprijders in stal, maar die zijn te druk met de auto onder controle houden om nog in te kunnen halen. Ik weet niet wie de schuldigen zijn, maar ergens in dat team moet iets flink veranderen als ze weer serieus echt aan de top willen staan. Normaal zou ik zeggen: "You win some, you lose some", maar heeft Ferrari niet het grootste budget van alle teams (wat ze zelf ontkennen, maar niet echt geloofwaardig over komt)? | ||
Meike26 | maandag 7 april 2014 @ 14:48 | |
Dat Malle Nado de schuldige is, staat vast ! Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ? | ||
Ferry_76 | maandag 7 april 2014 @ 15:02 | |
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.). Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur. | ||
twiFight | maandag 7 april 2014 @ 15:04 | |
Niet mee eens. Band tegen band is altijd al een gevaar geweest en dit soort crashes zijn relatief gebruikelijk (alhoewel je natuurlijk liever nooit over de kop gaat). Het is een ook een simpel natuurkundig effect. Je hebt twee banden (rechterachterband van Guit en linkervoorband van Maldonado) en die draaien in tegenovergestelde richting [edit] op het punt van contact he ![]() | ||
sasquatsch | maandag 7 april 2014 @ 15:09 | |
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt. | ||
Ferry_76 | maandag 7 april 2014 @ 15:10 | |
Ik bedoelde ook meer bij een aanrijding van achteren. | ||
Kleffe_Dop | maandag 7 april 2014 @ 15:13 | |
Euh.. nee. Het is zoals hierboven gezegd inderdaad gewoon een gevalletje van twee banden tegen elkaar. Bekend fenomeen in open wheel series natuurlijk. Mooie GP verder, ik heb genoten. ![]() Ik ben geen fan van geregisseerde safety car momenten, maar het brengt toch wel een bakje extra spanning zo 10 ronden voor het einde nog even een sprint race erin te doen. ![]() | ||
nils7 | maandag 7 april 2014 @ 15:15 | |
Ik ben 't zat.... nog 1 punt en ik ga een petitie beginnen op FB om z'n superlicentie af te nemen van Malledonna... | ||
Kleffe_Dop | maandag 7 april 2014 @ 15:17 | |
![]() Dit zou verplicht OP materiaal moeten zijn in deze reeks, opdat wij niet vergeten... ![]() Wat een klapjosti joh... | ||
Dos37 | maandag 7 april 2014 @ 15:18 | |
Godsamme wat gaat zo'n ding eigenlijk makkelijk over de kop. | ||
Huisdealer | maandag 7 april 2014 @ 15:52 | |
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elk jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken? [ Bericht 0% gewijzigd door Huisdealer op 07-04-2014 16:31:01 ] | ||
twiFight | maandag 7 april 2014 @ 16:02 | |
Ik zou jou er bij god geen antwoord op kunnen geven. Miljoenen mensen kijken voetbal, ik val er bij in slaap. Waarom? Geen idee. F1 pakt mij wel, andere sporten niet. Ik weet niet of dat concrete redenen heeft. | ||
ArcticBlizzard | maandag 7 april 2014 @ 16:08 | |
Moet zeggen dat m'n enthousiasme de afgelopen 3 jaar wel is afgenomen. Ik kijk de kwalificaties niet meer, ook sla ik de vrije trainingen over. Stond vroeger m'n weekend om de F1 geplanned, nu niet meer. Tot nu toe weet het me nog net voldoende te boeien. | ||
Nattekat | maandag 7 april 2014 @ 16:11 | |
Voor mij begint dat ook de spelen, die vrije trainingen. Kwalificatie wil ik nog net niet missen, maar gister tijdens de race dit topic voorbij zien komen terwijl ik zelf niet keek was nog best pijnlijk ![]() Als iedere race nou zou was zoals gisteren zou ik er vast nog wat meer bij betrokken blijven en meer coureurs echt in de gaten houden, nu geef ik zelfs niks meer om het team waar ik al jaren fan van ben (Ferrari). | ||
THEFXR | maandag 7 april 2014 @ 16:15 | |
ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzo | ||
GotenSSJ | maandag 7 april 2014 @ 16:23 | |
Ik kan gerust races missen tegenwoordig, vroeger stond ik zelfs om 4 uur s nachts op voor een kwalificatie in Australie. Tegenwoordig zet ik het op de achtergrond aan als ik er aan denk ![]() | ||
Tarado | maandag 7 april 2014 @ 16:23 | |
Gisteren was toch echt de moeite waard, de eerste 2 races vond ik minder | ||
Beach | maandag 7 april 2014 @ 16:24 | |
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor. | ||
Tarado | maandag 7 april 2014 @ 16:25 | |
Ook dat | ||
Karstman | maandag 7 april 2014 @ 16:25 | |
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen... | ||
Karstman | maandag 7 april 2014 @ 16:26 | |
Dit! Ik kijk ook graag snooker daar zullen er ook zat bij in slaap sukkelen! | ||
Fir3fly | maandag 7 april 2014 @ 16:26 | |
Jij hebt al minstens 7 jaar niet gekeken dus. | ||
Nattekat | maandag 7 april 2014 @ 16:28 | |
Brilliant voorbeeld ![]() | ||
Huisdealer | maandag 7 april 2014 @ 16:28 | |
Duidelijk een kenner! Rossi hangt tegenwoordig achter Marc Marquez en Jorge Lorenzo aan, afgelopen seizoenen. Toen hij nog bij Ducati reed was het helemaal een ramp. Mensen die denken dat Rossi nu nog de leider is lopen al wat jaren achter. Desalnietemin, het blijft een fantastische rijder om te zien. ![]() | ||
Karstman | maandag 7 april 2014 @ 16:31 | |
Bij wijze van spreken dan hè. Maar als voorbeeld van saaie MotoGP races vind ik het nog steeds een goeie. Net als in elke sport zijn er spannender en minder spannende momenten en dingen waar je standaard van uit kan gaan. Zoals Randy de Puniet die bijna iedere race van zijn motor afflikkert... ![]() ![]() Ik mag overigens graag een MotoGP race kijken hoor, alleen blijf ik er niet voor thuis. | ||
Fir3fly | maandag 7 april 2014 @ 16:32 | |
Ik vind saaie races ook niet zo'n probleem. Sowieso is een race in die klasse en in de F1 nooit echt saai. Als iemand dat wel vindt kan hij wellicht beter een andere hobby zoeken. | ||
Karstman | maandag 7 april 2014 @ 16:36 | |
Zeker een kenner ![]() Wat ik mooi vind aan MotoGP dat het op mij overkomt alsof er minder wordt gezeken, binnen de teams en door rijders over dat het met het materiaal niet klopt dat er rijders worden voorgetrokken of ander huilie gedrag dat je in de F1 wel meer ziet. Maar misschien komt dat omdat ik het minder direct volg dan de F1. | ||
sasquatsch | maandag 7 april 2014 @ 16:37 | |
Als je meer actie wilt hebben moet je naar een spec serie kijken waar elke auto (bijna) hetzelfde is, zoals de GP2 of de IndyCars of zo (en dan nog zitten er saaie races tussen). Formule 1 heeft juist een extra dimensie dat iedere constructeur zijn eigen auto moet bouwen, er meerdere motorenleveranciers zijn en dan elke race weer kijken hoe iedereen ervoor staat en wie er het beste met de regels en techniek om kan gaan. En er zijn altijd wel gevechten in de race te vinden, al hoeft dat niet perse om de eerste plaats te zijn. De afgelopen jaren zijn de teams ook veel competitiever geworden en ligt het veld dichter bij elkaar dan zo'n 5 a 10 jaar geleden, waardoor er meer teams om de punten kunnen vechten. | ||
twiFight | maandag 7 april 2014 @ 16:38 | |
Zo heb ik nog wel eens wat jaren BTCC gevolgd, dat vond ik ook mooi om te zien. Incidenteel rallies, truck races (circuit), motogp en wat indycar. Maar ik moet zeggen dat ik alles minder fanatiek volg. Volgens mij gewoon omdat ik ouder wordt en andere prioriteiten heb. Vroeger kon ik niet wachten om in mijn vrije uurtjes weer <game X> te spelen of elk weekend de kroeg in te duiken of gelijk <film Y> in de bios te zien. Nu kan het mij allemaal niet zo lijen en vind ik het net zo leuk als ik het een paar maanden later pas doe en als het er helemaal niet van komt lig ik er ook niet van wakker. | ||
Karstman | maandag 7 april 2014 @ 16:46 | |
Oh ja dat heb ik ook nog een tijd gevolgd, met Alain Menu en hoe heten die lui ook al weer. Indycar, Sprint cup en Nascar wil ik ook nog wel eens zien maar sinds ESPN America gestopt is met uitzenden in Nederland komt dat er ook nooit meer van. | ||
Karstman | maandag 7 april 2014 @ 16:47 | |
Enkele salto voorwaarts met anderhalve schroef, moeilijkeidsgraad 2.3, jurywaardering 8,1 | ||
twiFight | maandag 7 april 2014 @ 16:52 | |
jurywaardering: 8,1 punten op het rijbewijs ja... | ||
Wertha | maandag 7 april 2014 @ 17:06 | |
Inderdaad. Dit hoort onder de highlights van dit seizoen. | ||
Nattekat | maandag 7 april 2014 @ 17:51 | |
-Verkeerde topic- | ||
Mexicanobakker | maandag 7 april 2014 @ 17:54 | |
b | ||
Peterselieman | maandag 7 april 2014 @ 17:55 | |
De C van Coulthard | ||
Smoofie | maandag 7 april 2014 @ 17:58 | |
Olav had, op zijn slechte commentaar na, wel weer een leuk verhaaltje over Bernie zondag. Die F1 weer wilt overnemen. | ||
Nattekat | maandag 7 april 2014 @ 17:58 | |
Haten op Olav ![]() | ||
Smoofie | maandag 7 april 2014 @ 18:00 | |
Hij had 3x achter elkaar Vettel gezegd ipv Ric bij een overtake, dat is maar één voorbeeld van zijn "foutjes" die hij maakte. | ||
Nattekat | maandag 7 april 2014 @ 18:03 | |
Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweest ![]() Maar als jij liever Ronald hebt... | ||
Smoofie | maandag 7 april 2014 @ 18:24 | |
Miss moeten ze beiden commentaar geven. | ||
#ANONIEM | maandag 7 april 2014 @ 18:25 | |
Die moet echt de F1 uit, als 'ie zelf nog steeds niet doorheeft wat 'ie verkeerd gedaan heeft. Zal wel meevallen, tot halverwege de jaren 90 hadden alle wagens lage neuzen (nog lager dan nu zelfs), en toch kwam het volgens mij nooit voor dat er echt een andere wagen geschept werd. Dat waren pas mooie wagens ![]() | ||
Geralt | maandag 7 april 2014 @ 18:31 | |
Nee dat niet, maar in dezelfde shot was voor de inhaalactie de andere RB te zien in beeld en op dat moment reed Vettel voor Ricardo, dus als de achterste van de 2 RB's iemand inhaalt dan is dat altijd Ricardo in dit geval. | ||
Gebraden_Wombat | maandag 7 april 2014 @ 18:51 | |
Bron? | ||
RAVW | maandag 7 april 2014 @ 19:16 | |
http://www.jamesallenonf1(...)-ferrari-weaknesses/ Ferrari president Luca di Montezemolo left the circuit with 12 laps of the Bahrain Grand Prix still to go, missing the final sprint finish after the safety car, but having taken in enough to know that his team is once again in trouble. The new hybrid turbo era has not dawned well for Ferrari, with Montezemolo forced to admit that, To see this Ferrari is painful. Zal wel meevallen, tot halverwege de jaren 90 hadden alle wagens lage neuzen (nog lager dan nu zelfs), en toch kwam het volgens mij nooit voor dat er echt een andere wagen geschept werd. Er gebeurde in die tijd ook veel meer in 5 ronden dan nu in de hele jaar van de formule 1 [ Bericht 29% gewijzigd door RAVW op 07-04-2014 19:31:48 ] | ||
Mexicanobakker | maandag 7 april 2014 @ 19:56 | |
Ik vind de 1997 spec auto's de allermooiste uit de geschiedenis. | ||
Mexicanobakker | maandag 7 april 2014 @ 19:57 | |
Spanje 1999 was de meest interessante race ooit overigens ![]() | ||
Nattekat | maandag 7 april 2014 @ 19:59 | |
Allemaal van voor mijn tijd ![]() En ik heb echt geen idee... | ||
Dos37 | maandag 7 april 2014 @ 20:00 | |
Mika ![]() | ||
Nattekat | maandag 7 april 2014 @ 20:04 | |
België 2008 dan maar ![]() | ||
Mexicanobakker | maandag 7 april 2014 @ 20:06 | |
Spanje 1999 had 1 inhaalactie ![]() ![]() | ||
M.Melandri | maandag 7 april 2014 @ 20:09 | |
Wel een mooi seizoen overigens, 2 matige coureurs die in een dominante auto van Newey nog bijna de titel verloren aan Irvine. | ||
Mexicanobakker | maandag 7 april 2014 @ 20:13 | |
Uh? 1 van de leukste seizoenen van de afgelopen 20 jaar, en dat is een saai seizoen? Hakkinen een matige coureur noemen doe je hem ook aan tekort, al had ie 2 hele domme crashes dat jaar. Maar z'n auto ging ook té vaak kapot. Frentzen reed toen goed, Barrichello deed het ook fantastisch. | ||
M.Melandri | maandag 7 april 2014 @ 20:20 | |
Ik zeg toch ook, een ''mooi'' seizoen. DC die Hakkinen aantikte in Oostenrijk was toch wel het toppunt. Titels van Hakkinen kwamen puur door Newey, net als die van Hill en Villeneuve. Waren geen bijzondere coureurs, maar zaten gewoon in een zwaar dominante auto. Was ook een wonder dat Schumacher het in 97 en 98 nog tot de laatste race spannend wist te houden. Frentzen had echt een super jaar bij Jordan idd, jammer dat hij eerder bij Williams niet uit de verf kwam. | ||
sasquatsch | maandag 7 april 2014 @ 20:21 | |
Frentzen moet zich goed voelen bij een team om te presteren. Bij Williams voelde hij zich dat niet, bij Jordan wel. | ||
Mexicanobakker | maandag 7 april 2014 @ 20:22 | |
Mwah, Hakkinen was in 1994 naast Schumacher de beste coureur, en schat ik wel hoger in dan Hill en Villeneuve. Die Ferrari uit 98 en 99 was ook echt wel minder slecht. 11 poles in een jaar binnen halen terwijl je teamgenoot er nauwelijks een haalt zegt ook iets. Hij had alleen wel vaak crashes tov sommige andere toppers. En ik dacht dat je cynisch was ![]() | ||
Beach | maandag 7 april 2014 @ 21:24 | |
Europa 1999 ![]() | ||
Earl_J_Hickey | dinsdag 8 april 2014 @ 10:15 | |
![]() ![]() 1999 was echt een van de mooiste seizoenen die ik heb gezien! Zo veel gekke en mooie dingen die dat seizoen gebeurde. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 8 april 2014 @ 10:18 | |
97 en 03 waren mooi. 95 had ook veel leuke races. En 07 was spannend. Oneven jaren zijn leuk dus | ||
twiFight | dinsdag 8 april 2014 @ 10:29 | |
Ha, even jaren afschaffen en de oneven jaren 40 races doen dan maar? ![]() Achteraf is het makkelijk romantiseren natuurlijk. De saaie momenten vergeet je. Over 20 jaar weten we de toffe races van de afgelopen 5 jaar er ook wel tussenuit te pikken. | ||
Nattekat | dinsdag 8 april 2014 @ 10:36 | |
2008 was goed, maar even ![]() | ||
Mexicanobakker | dinsdag 8 april 2014 @ 12:45 | |
Klopt, maar het is spannender als het veld dichter bij elkaar zit. 2004 had nog 2 of 3 aardige races, 2002 had wel een paar leuke gevechten tussen Montoya en Schumi, maar die spanning mis je. Er zijn maar weinig seizoenen met 7 coureurs die races wonnen (Maximum is 11 in 1982, 1988 en 2002 hadden er slechts 3.) Alleen in 2008 waren er 7 en in 2003 en 2012 8. Zelfs relatief spannende seizoenen als 1997 en 1999 kenden er maar 6. Er is eigenlijk maar 1 seizoen waarbij één iemand echt overwicht had over het gehele seizoen (ook in punten) wat echt spannend was per race en dat was 1995. Deels met dank aan het weer. | ||
Fiorano | dinsdag 8 april 2014 @ 13:06 | |
Jordan ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
M.Melandri | dinsdag 8 april 2014 @ 17:16 | |
97 moet ik altijd denken aan de GP va Hongarije, Hill die met zijn Arrows-Yamaha aan de leiding ging, maar 10 ronden voor het eind problemen met zijn bak kreeg. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 8 april 2014 @ 18:13 | |
Ik voornamelijk aan Duitsland, waar Fisichella had kunnen winnen. En in mindere mate Belgie. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 8 april 2014 @ 18:14 | |
Daarover gesproken, een quizvraagje. Hoe vaak won Jacques Villeneuve een regenrace? | ||
Earl_J_Hickey | dinsdag 8 april 2014 @ 18:49 | |
Dan denk ik aan Gerard Berger in de Benetton, die daarvoor ziek was, drie races afwezig, toen overleed zijn vader en om het af te maken de GP van Duitsland winnen. | ||
Meike26 | dinsdag 8 april 2014 @ 18:54 | |
Die GP van Duitsland was ook wel een heerlijke race inderdaad. Nog niet zo gaaf als de GP van Duitsland in 2000, maar close.. prachtig podium ook met ontroerde Berger ! Geen beste kwaliteit, maarja, toen hadden we nog geen HD. [ Bericht 32% gewijzigd door Meike26 op 08-04-2014 19:00:37 ] | ||
THEFXR | dinsdag 8 april 2014 @ 18:56 | |
Coronel met zijn plofrapporten ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 8 april 2014 @ 19:01 | |
Dat wasaltijd nog wel geinig. Jack The Dentist met zijn "Taires Een Isjuu ?" Dat was pas ergerlijk ![]() | ||
Bluurgh | dinsdag 8 april 2014 @ 19:21 | |
Nooit? ![]() | ||
Mexicanobakker | dinsdag 8 april 2014 @ 19:23 | |
Klopt. Die gast kon echt niets. ![]() | ||
Fer | dinsdag 8 april 2014 @ 19:26 | |
Hij won toch bijna zijn debuutrace, als de Renault geen olie begon te braken... pure snelheid zat wel goed dus. Maar in die tijd was Schumacher de echte regenmeister, gevolgd door Verstappen en Alesi. | ||
Schunckelstar | dinsdag 8 april 2014 @ 19:29 | |
ik denk dat verstappen toch wel op zijn minst gelijkwaardig was aan schumi ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 19:31 | |
Mwah. Nee. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 8 april 2014 @ 19:33 | |
Alesi was een beetje de Button uit de jaren 90 | ||
Fer | dinsdag 8 april 2014 @ 19:36 | |
Verstappen had raw speed, net als Maldonado, Kobayasji en in zekere zin Hamilton. Je hebt alleen meer nodig om WDC te winnen. | ||
GotenSSJ | dinsdag 8 april 2014 @ 19:39 | |
Iedereen had in die Williams een goede kans gehad op het winnen van zijn debuutrace. Die wagen was zo belachelijk snel. | ||
Bluurgh | dinsdag 8 april 2014 @ 19:40 | |
Alleen Button bleef juist hangen bij een team waardoor hij Wereldkampioen werd, Alesi ging naar kampioen Ferrari, die direct een vreselijk seizoen hadden, daarna 'ruilde' hij naar Benneton, die ook kampioen waren op dat moment maar het ook niet best meer deden. Daarna mindere teams waarmee niet te winnen viel. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 8 april 2014 @ 19:40 | |
Daarnaast was Hill ook niets bijzonders. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 8 april 2014 @ 19:41 | |
Ik bedoel vooral dat Alesi heel goed was in nat/droog. Zie Europa/Japan 1995 | ||
Bluurgh | dinsdag 8 april 2014 @ 19:41 | |
Ah zo, ja idd ![]() | ||
GotenSSJ | dinsdag 8 april 2014 @ 19:42 | |
Wat Wombcat zegt. Schumacher was veel beter imo. | ||
Fer | dinsdag 8 april 2014 @ 19:43 | |
Denk dat in die tijd ook de motor ERG belangrijk was. Want in 98 ging Williams verder met de Mecachrome motor. Dit was gewoon de Renault uit 1997. Mercedes en Ferrari hadden voor 98 de motoren natuurlijk verder ontwikkeld en reden gewoon rondjes om de Williams. | ||
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 20:06 | |
En Newey ging weg bij Williams, dat zal ook niet geholpen hebben. | ||
LWD-Godius | dinsdag 8 april 2014 @ 20:08 | |
Interessant artikeltje over Verstappen die Schumacher en Benetton er van verdacht dat ze elektronische hulpmiddelen op de auto van Schumacher toepaste. Verstappen die tot dan toe in de karting dagen altijd sneller was geweest dan Schumacher kwam plotseling niet eens in de buurt van Schumacher bij Benetton.
| ||
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 20:20 | |
Frankrijk 1990. | ||
Fer | dinsdag 8 april 2014 @ 21:36 | |
Was het niet zo dat de 1993 wagen de electronica nodig hadden om exact op de limiet te kunnen rijden en dat de 94 Benneton extreem nerveus was door het ontbreken van electronica? En Schumacher de enige was die er goed mee om kan gaan. | ||
Peterselieman | dinsdag 8 april 2014 @ 22:37 | |
Ik vraag me na dit weekend oprecht af hoe goed Vettel eigenlijk is. Als de auto snel is dan weet hij zich op poleposition te kwalificeren en na de start met enkele ronden weg te rijden van de rest van het veld. Daarna kun je de auto sparen en als het moet nog enkele snelle ronden eruit persen om het gat iets groter te laten worden. Zit je er achter dan moet je pushen, vechten en proberen anderen voorbij te steken. Afgelopen weekend bijvoorbeeld ging het Ricciardo dat beter af dan Vettel en de Australiër is dan ook voor zijn kopman geëindigd. Zeer opvallend in ieder geval, want als Vettel goed is, hoe goed moet Ricciardo dan wel niet zijn? Of is Vettel ondanks die vier titels lang niet zo goed als we denken? Ik wil het niet baseren op een race, maar vond het opvallend genoeg om niet voorbij te laten gaan | ||
Beach | dinsdag 8 april 2014 @ 22:59 | |
Vettel is alleen goed met een topauto om even een sec weg te rijden na de start zodat hij buiten het bereik van DRS is. Als hij van achteren moet komen is hij niet zo goed opeens. | ||
Mexicanobakker | woensdag 9 april 2014 @ 00:36 | |
Dat was toch vooral bij de Williams zo, waardoor Senna in Brazilië verloor van Schumi, en eigenlijk zijn hele trots verloor. Die hele stress heeft die jongen zo kapot gemaakt, die druk van Williams niet kunnen inlossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat ie zonder dat nooit dodelijk verongelukt zou zijn, zelfs al kwam het ongeluk door een fout in de auto. | ||
Mexicanobakker | woensdag 9 april 2014 @ 00:38 | |
Vettel kan heus wel inhalen hoor, maar het is niet dat hij beter is dan Alonso. Denk dat die twee op vergelijkbaar niveau zitten. Hamilton qua snelheid ook, maar qua betrouwbaarheid niet altijd. En Rosberg en Hulkenberg zijn ook vrij snel. De rest zou beduidend minder zijn dan deze vijf, maar bij Ricciardo zit er dus ook wel iets god. Desalniettemin veegde Vettel de vloer aan met Webber, die ook niet heel slecht erop stond in die jaren. Die man kan echt wel wat. | ||
Fir3fly | woensdag 9 april 2014 @ 00:41 | |
Dat Vettel zich nog zou moeten bewijzen, wat een quatsch ![]() | ||
opreis | woensdag 9 april 2014 @ 00:54 | |
Met jou ben ik het eens. Ik verwacht dat Ricciardo aan het einde van het seizoen onder Vettel staat, maar niet zo ver als Webber de laatste jaren Ik denk dat RB door technische problemen, foutjes en dat soort dingen nog niet heeft kunnen laten zien tot wat ze werkelijk in staat zijn. Niet dat ze Mercedes kunnen verslaan, maar ik schat dat RB dr maar een halve seconde tot 1 seconde achter zit, en de andere teams weer een seconde achterop RB. | ||
kepler | woensdag 9 april 2014 @ 01:26 | |
Hij laat alleen nog niet heel veel zien dit seizoen... Voorlopig rijdt Ricciardio een stuk beter in dezelfde auto. | ||
twiFight | woensdag 9 april 2014 @ 02:14 | |
Vettel werd in het verleden ook wel eens verweten dat hij weliswaar sterk is aan kop (iets dat overigens relatief makkelijk rijden is), maar niet zo goed als hij met een slechtere auto zichzelf naar de kop moet rijden. Dit speelt al wat jaren. Nu is er eerder een seizoen geweest waarbij RBR in de beginfase niet zo sterk was, maar toen speelde Vettel toch nog wel wat klaar. Dus sindsdien ben ik hem het voordeel van de twijfel blijven geven en voor het gemak er van uit blijven gaan dat Vettel ook vanaf het middenveld een sterke race kan rijden. Ik vond zijn prestaties niet slecht, maar het viel wel op dat Ricciardo sterker lijkt te zijn. Vettel heeft meerdere malen tijdens de race geklaagd over problemen met de auto, maar ik ben er nog niet van overtuigd. We zullen het (hopelijk) merken de komende races. Van mij mag RBR nog wel even in de middenmoot blijven om te zien wat Vettel zelf kan, maar eerlijk gezegd denk ik dat ze over een paar races gewoon volle mep meedoen voor het podium met beide autos. | ||
Sinister-D- | woensdag 9 april 2014 @ 07:18 | |
"Please guys, I'm losing power, please do something ![]() | ||
Joene | woensdag 9 april 2014 @ 07:28 | |
vettel is een huillie , en een gemiddelde coureur , hij heeft niet dat wat Alonso bijvoorbeeld heeft met mindere auto 2e worden in kampioenschap | ||
Tarado | woensdag 9 april 2014 @ 07:33 | |
Gemiddeld, beetje overdreven, hij is echt wel een stuk beter dan dat en dat laatste is ook niet te bewijzen want hij is nog niet in die situatie geweest. | ||
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 09:37 | |
Button zit er toch ook wel kort achter, dat hebben de 3 jaar dat Hamilton en Button samen bij McLaren hebben gezeten wel bewezen. In de kwalificatie is Button wel minder dan Hamilton, maar in de race is het verschil niet echt groot. Button doet qua resultaten nauwelijks onder voor Hamilton over die periode. | ||
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 09:38 | |
Bij de pitstop er een Mercedes inzetten ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 09:39 | |
Doen ze toch al? Vettel reed al een podium. | ||
LWD-Godius | woensdag 9 april 2014 @ 09:44 | |
Ik las laatst een artikeltje over zijn race, hij had problemen met de MGU-H. enerzijds had hij een turbo-lag daardoor en anderzijds werd de elektronische aandrijving niet goed opgeladen. Ik zal het artikel posten als ik het gevonden heb. | ||
Peterselieman | woensdag 9 april 2014 @ 10:44 | |
Hij laat tot nu toe weinig zien | ||
Peterselieman | woensdag 9 april 2014 @ 10:47 | |
Zulke problemen hebben andere coureurs op dit moment ook, dus dat kan wel tegen elkaar weg worden gestreept. | ||
opreis | woensdag 9 april 2014 @ 10:57 | |
Alonso kan anders ook behoorlijk klagen hoor, en die mindere auto viel ook wel mee, het leek misschien zo omdat hij er constant over aan het klagen was een Massa dr niet veel van bakte. Dat Hamilton niet altijd voor Button eindigde heeft meer met pech voor hamilton en geluk voor Button te maken dan dat Button beter was. | ||
LWD-Godius | woensdag 9 april 2014 @ 13:53 | |
Je kan het eigenlijk alleen vergelijken met zijn teammaat, Ricciardo had dit probleem niet en kon gewoon pushen. | ||
wimderon | woensdag 9 april 2014 @ 16:46 | |
2012 belde, toen Vettel de eerste drie races outqualified werd door Webber en exact hetzelfde geroeptoeterd werd. Wacht nou eerst maar eens een volledig seizoen of op z'n minst een half seizoen af om Vettel naar beneden te schrijven. | ||
Fir3fly | woensdag 9 april 2014 @ 16:49 | |
Bovendien stond hij in de enige race waar hij geen problemen had gewoon op het podium. Maar ja, sommige mensen hebben een beetje oogkleppen op. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat iedereen een hekel heeft aan Mercedes. | ||
twiFight | woensdag 9 april 2014 @ 17:02 | |
Ja en Ricciardo ook, alhoewel je dat natuurlijk niet mee mag tellen vanwege de DSQ, maar zijn auto deed goed mee. Maar ik bedoel meer het punt dat sommige mensen blijven janken dat Mercedes elke race van dit jaar P1 en P2 zullen hebben en vooral minimaal een ronde voorsprong op het hele veld. Ik denk dat meerdere races al aangetoond hebben dat dat niet het geval is en dat als RBR een goed weekend heeft ze met beide autos potentie hebben om op het podium te komen. En over een race of twee verwacht ik dat ze dat elk raceweekend weer kunnen. Ik ben géén fan van RBR, Ricciardo vind ik een prima gozer en Vettel vind ik dan weer saai, maar al met al zou ik het leuk vinden om RBR minimaal een half seizoen rond P8-P10 te zien (bij de start) om te zien wat ze van die races bakken. Ik heb het een paar keer goed zien gaan, een paar keer ronduit matig, maar nog niet bij genoeg races om daar een definitief oordeel over te vellen. | ||
Fer | woensdag 9 april 2014 @ 17:26 | |
Snelheid en races winnen zijn gewoon verschillende dingen. Puur op snelheid denk ik dat Hamilton de snelste van het veld is, maar vaak verloor ie het op "race management" en domme fouten. Zeker nu met de hardere banden zie je hem dus echt sneller gaan. Alonso, Vettel en Raikonnen zijn weer beter in race management, Button ook trouwens. Aan de andere kant heb je bijvoorbeeld een Massa of Perez, die kwa snelheid gewoon kunnen meekomen met de top. Massa was vaak evensnel en soms sneller dan Schumacher en Alonso, tijdens de race verloor die dan terrein helaas. Massa was echt iemand die vanaf pole de race won, van Vettel hebben we denk ik genoeg inhaalacties gezien op Webber of Raikonnen/Grosjean. Die kan dat echt wel. Verder is de snelheid van Redbull en Toro Rosso echt wel goed, niks mis met de Renault motor. Ferrari heeft echt wel een veel groter probleem, Lotus ook. Vermoed het laatste jaar misschien zelfs. | ||
Fer | woensdag 9 april 2014 @ 19:51 | |
Ik zie net de topsnelheden voor het eerst dit seizoen. Denk dat zelfs als RB de snelheid weer terug heeft, ze nog steeds niet langs de Mercdessen komen op het rechte stuk. | ||
twiFight | woensdag 9 april 2014 @ 20:49 | |
Nee maar RBR heeft nooit een auto gehad met een hoge topsnelheid. En dat hoeft ook niet, want ze zijn 4 jaar lang kampioen geweest door snel te zijn in de bochten. Dus ik denk niet dat een team als RBR zich erg druk zal maken over de topsnelheden. | ||
Fer | woensdag 9 april 2014 @ 20:58 | |
Maar dan zal het nog steeds tyre management en inhalen tijdens de stops of starten vanaf pole worden. | ||
twiFight | woensdag 9 april 2014 @ 21:20 | |
Niet per se, want als ze al snel zijn in de bochten kunnen ze door dat voordeel wel inhalen. Desalniettemin zal een stuk strategie ook behoorlijk veel uitmaken. Ik denk wel dat RBR het zal moeten hebben van de circuits die hun auto het beste liggen. Ik vraag me overigens af hoe hun pitstrategie is, op het moment dat ze zélf het verschil moeten maken. Vroeger konden ze veilig met de voorsprong die ze hadden reageren op de directe dreiging. Als die de pit in ging, ging RBR de volgende ronde ook, en zo hadden ze vaak weinig risico. Die luxe ligt nu bij Mercedes. Ik heb de afgelopen jaren bij Webber in het middenveld in ieder geval dramatische pitstrategien gezien. | ||
ArcticBlizzard | woensdag 9 april 2014 @ 21:50 | |
Bij een hoop andere teams was het de afgelopen jaren anders ook dramatisch. Misschien lijkt het maar zo, maar heb het gevoel dat de combi todt, brawn en schumacher de beste strategische keuzes maakten. Had verwacht dat bij mercedes terug te zien, bleek helaas ijdele hoop. | ||
Fer | woensdag 9 april 2014 @ 22:58 | |
Kan ook aan Webber gelegen hebben, die niet lang genoeg kon doorgaan met zijn setje banden. Soms zelfs Vettel langer zien doorgaan op softs, dan Webber op hard/medium. Maar verder vraag ik me echt af of je met 20km verschil in topspeed nog wel kan inhalen, Vettel kan wel dichterbij komen in de bochten, maar dan nog erlangs kan zelfs met DRS nog lastig zijn om 20km te overbruggen. In voorgaande jaren vaak genoeg iemand rondenland achter de Mercedes zien klungelen, terwijl die duidelijk sneller was. Aan de andere kant heeft Vettel enkele keren laten zien dat ie op commando kan inhalen. Bijvoorbeeld om langs Grosjean te komen in Japan vorig jaar, terwijl Webber zijn banden helemaal kapot reed achter de Lotus. | ||
LWD-Godius | vrijdag 11 april 2014 @ 12:30 | |
Wat een geluid, vanaf 2:20. V12, V10 en V8 geluid door elkaar. | ||
Mexicanobakker | vrijdag 11 april 2014 @ 15:17 | |
Zouden die motoren ook net zo mooi kunnen ploffen als de MUGEN van Diniz in Argentinië toen? ![]() | ||
LWD-Godius | maandag 14 april 2014 @ 10:47 | |
foutje, edit Stefano Domenicali heeft ontslag genomen (?) [ Bericht 90% gewijzigd door LWD-Godius op 14-04-2014 11:12:26 ] | ||
Kleffe_Dop | maandag 14 april 2014 @ 13:12 | |
Ferrari kennende hebben ze vast weer een nieuwe Italiaan die ze op basis van nationaliteit naar voren kunnen schuiven. | ||
Mexicanobakker | maandag 14 april 2014 @ 17:16 | |
Ik zat even F1rejects door te kijken en stuitte op de volgende namen: Emanuelle Naspetti Toshio Suzuki Olivier Beretta Franck Lagorce Hideki Noda Eric Bernard Philippe Adams Dominique Schiaterrala Masimilliano Papis Jean-Christophe Boullion Norberto Fontana Stephane Sarrazin Tomas Enge Justin Wilson Nicolas Kiesa Jan Magnussen had er ook bij gekund, ware het niet dat z'n zoon nu rijdt. Welke namen van de afgelopen 10 jaar zouden we in 2024 zonder moeite aan deze lijst kunnen toevoegen? | ||
Fir3fly | maandag 14 april 2014 @ 17:27 | |
Sarrazin is een beetje oneerlijk, die doet het prima in Le Mans. | ||
Mexicanobakker | maandag 14 april 2014 @ 17:29 | |
Er zijn er meer die gewoon geen eerlijke kans hebben gehad. Gaat meer om 'vergeten' rijders dan slechte rijders. | ||
Fir3fly | maandag 14 april 2014 @ 17:29 | |
Ach so, ik vond 'rejects' wel wat negatief klinken. | ||
Peterselieman | maandag 14 april 2014 @ 17:30 | |
En Wilson heeft best een aardige loopbaan in de VS nu | ||
Mexicanobakker | maandag 14 april 2014 @ 17:31 | |
Dat is slechts de sitenaam. | ||
sasquatsch | maandag 14 april 2014 @ 17:32 | |
Waar hij steeds 'vergeten' wordt door de topteams. | ||
Bluurgh | maandag 14 april 2014 @ 18:21 | |
Het is sowieso oneerlijk vergelijken omdat veel van die coureurs maar een handvol F1 races gereden hebben. Tegenwoordig zie je dat vrij weinig gebeuren, en doen de meeste coureurs minimaal al een half/heel seizoen. En de coureurs die een paar races invallen hebben meestal al veel ervaring. Dan moet je wel erg kleurloos zijn om geheel vergeten te worden. Ik denk dat de enige coureur is die de laatste 10 jaar positief in de F1 kwam, en direct weer vertrok Marcus Winkelhock is. 1 race met Spyker op de Nurburgring, onwijs veel regen, een goede keuze gemaakt en in z'n enige F1 race aan kop liggen, dat kan geen andere coureur zeggen geloof ik. De rest van de "slechte" coureurs blijf je op de 1 of andere manier wel ergens door onthouden (noem bv een Ide, die z'n superlicentie verloor). Blijven over de kleurloze en/of middelmatige coureurs die niet echt meededen maar ook niet echt onwijze fouten maakten. En dan moet je dus echt de uitslagen door gaan spitten. Als ik zo even de resultaten van de laatste paar jaar doorkijk zijn dit degenen waarbij ik echt had van "oohja, die hebben ook nog meegedaan ![]() Patrick Friesacher Scott Speed Sakon Yamamoto Karun Chandhok | ||
Wertha | maandag 14 april 2014 @ 18:39 | |
Takachi, Nakano, Rossett, Zonta, Mazzacane zijn nog wat namen. | ||
Bluurgh | maandag 14 april 2014 @ 18:50 | |
Ja, maar maar die reden meer dan 10 jaar geleden in de F1. | ||
Wertha | maandag 14 april 2014 @ 18:57 | |
Dan zou ik voor Bourdais gaan nog. | ||
Waffle | maandag 14 april 2014 @ 22:02 | |
Wat te denken van Gary Paffett, eeuwige test coureur van McLaren die nooit de kans heeft gekregen om zich te bewijzen. | ||
twiFight | dinsdag 15 april 2014 @ 02:15 | |
[knuppel] Zet van der Garde er ook maar bij! [/hoenderhok] ![]() | ||
THEFXR | dinsdag 15 april 2014 @ 02:30 | |
Anthony johnson? | ||
Mexicanobakker | dinsdag 15 april 2014 @ 07:56 | |
Dat geldt voor de meeste van de genoemde heren ook. Burti, mazzacane, lavaggi deletraz, en vooral inoue, hebben zich toch op een andere manier onderscheiden. Ik neig zelf als eerst naar montagny, bruni, di grassi, chandhok en friesacher | ||
Bluurgh | dinsdag 15 april 2014 @ 08:25 | |
De grootste held was natuurlijk Nissany, 1 dag testrijder op 40+ jarige leeftijd
![]() | ||
nils7 | dinsdag 15 april 2014 @ 09:38 | |
Hij heeft meer meters in een F1 wagen gereden dan elke ander persoon hier op 't forum ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 15 april 2014 @ 10:05 | |
Huub Rothengatter, Michael Bleekemolen, Boy Hayje en Roelof Wunderink zijn betere kandidaten. | ||
Sinister-D- | dinsdag 15 april 2014 @ 12:12 | |
en er ook enkele miljoenen dollars mee verloren en het heeft hem alleen de reputatie opgeleverd van de eerste en enige coureur ooit die te veel grip had ![]() | ||
Mexicanobakker | dinsdag 15 april 2014 @ 12:19 | |
Rothengatter is toch wel bekend als F1-coureur in Nederland, hoewel meer als manager van Verstappen. Ik zou eerder neigen naar een Bernardus Pon in dat geval ![]() Toch niet slecht voor een landje zonder noemenswaardige sponsors (Philips, Randstad en McG zijn de enige die ik me kan indenken) Finland is het enige echt kleine land wat WK's heeft afgeleverd.. en Oostenrijk misschien, maar die hebben wel een rijke racehistorie. | ||
Waffle | dinsdag 15 april 2014 @ 12:33 | |
Dan vergeet je toch wel veel sponsoren. Die Minardi zat toch wel vol Nederlandse sponsors. Edit: lost boys, willux, trust, halfords, muermans,etc. | ||
opreis | dinsdag 15 april 2014 @ 12:45 | |
Het beroep van Red Bull tegen de diskwalificatie van Ricciardo is verworpen. | ||
sasquatsch | dinsdag 15 april 2014 @ 12:50 | |
Dat staat ook in het nieuwtjes topic. ![]() | ||
JohnB52 | dinsdag 15 april 2014 @ 12:52 | |
En Samson toch ook? | ||
Waffle | dinsdag 15 april 2014 @ 12:56 | |
Dat zou best kunnen. Net zoals superfund, weet niet echt zeker of dat Nederlands is. Maar genoeg sponsoren toen in ieder geval. | ||
JohnB52 | dinsdag 15 april 2014 @ 13:03 | |
Samson stond niet op de Minardi ... Superfund komt uit Oostenrijk. | ||
sasquatsch | dinsdag 15 april 2014 @ 13:10 | |
Samson stond op de Shadow van Jan Lammers. | ||
4-elements | dinsdag 15 april 2014 @ 13:14 | |
Dat was nog eens een origineel ontwerp qua livery. ![]() | ||
Waffle | dinsdag 15 april 2014 @ 13:40 | |
Die kende ik niet eens. Wel toffe livery idd. | ||
Wertha | dinsdag 15 april 2014 @ 14:11 | |
Ze zeggen Van der Guard. God klinkt in het Engels toch echt heel anders. ![]() | ||
Mexicanobakker | dinsdag 15 april 2014 @ 14:15 | |
Ja er waren wel wat meer sponsoren, given. ![]() | ||
Fiorano | dinsdag 15 april 2014 @ 14:21 | |
HB Bewaking ![]() ![]() ![]() | ||
Waffle | dinsdag 15 april 2014 @ 14:31 | |
Shell hebben we natuurlijk ook nog, maar die gaan nooit voor een Nederlandse coureur zorgen helaas. En ING bij Renault had ook wel even hun best mogen doen. Maar helaas.. | ||
sasquatsch | dinsdag 15 april 2014 @ 14:33 | |
Boro. Nederlands eerste F1 constructeur. | ||
Waffle | dinsdag 15 april 2014 @ 14:47 | |
Wow dat kende ik ook nog niet. Wat blijft F1 historie toch tof om te lezen. Ook elke keer als het RTL GP magazine uitkomt verbaas ik me over hoeveel ik nog niet weet van de geschiedenis van de F1. Blijf het ook nog altijd jammer vinden dat Spyker F1 niks geworden is. Vond het toch wel wat hebben een Nederlands team op de grid. | ||
4-elements | dinsdag 15 april 2014 @ 14:51 | |
Lees ook eens de boeken van Heinz Prüller. Toen, jaren zeventig en tachtig, ging het er toch wat anders aan toe dan nu. Minder professioneel, wel menselijker. Meer mensen met passie voor autosport in plaats van dat alles om de centjes draaide zoals nu. Laatst ook nog het boek van Mike Hawthorn gelezen. Dat waren helemaal mooie tijden. Na elke wedstrijd dook hij steevast de kroeg in. Vaak ook met andere coureurs. | ||
Bluurgh | dinsdag 15 april 2014 @ 14:56 | |
Deze blijft mooi ![]() Even z'n winst vieren met een peuk, een biertje en een lekker wijf, wat wil je nog meer ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 15 april 2014 @ 17:33 | |
Randstad en Philips kan ik niet echt meer Nederlandse sponsoren noemen. Nederlandse roots oké, maar het zijn toch internationale spelers. Anders had je ING en Unilever (Rexona bij Lotus) ook wel in dat rijtje kunnen zetten. Akzo Nobel bij Mclaren, ook al jaren trouw sinds ze de chrome livery hebben, is ook weer een internationale speler. TW steel is dan wel weer zo'n ''kleiner'' Nederlands bedrijf wat zich iets internationaler wilt richten, afgelopen 2 jaar op de Lotus, en nu weer terug bij Force India. Er zijn er wel meer van NL'se bodem dan je zou denken, maar ze vallen niet altijd even goed op ![]() -=edit=- crap, ik had pagina 4 nog niet gelezen ![]() ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 15 april 2014 @ 17:35 | |
![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 15 april 2014 @ 17:37 | |
Ninja editter ![]() jou gebeurde waarschijnlijk hetzelfde ![]() | ||
Mexicanobakker | dinsdag 15 april 2014 @ 17:37 | |
Philips was wel sponsor bij Footwork Arrows in 96, Randstad was inderdaad discutabel. | ||
Sinister-D- | dinsdag 15 april 2014 @ 17:40 | |
Ow en dan vergeet ik nog die van de veringen! Partner/sponsor bij McLaren..... Ben de naam kwijt ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 15 april 2014 @ 17:44 | |
Koni? | ||
TagForce | dinsdag 15 april 2014 @ 17:44 | |
Koni? Dat is sinds 1972 al een amerikaans bedrijf, maar inderdaad wel NL oorsprong. | ||
Peterselieman | dinsdag 15 april 2014 @ 17:48 | |
Het verbaast me dat Reiger nog niet in de Formule 1 actief is. Het bedrijf is erg actief op het gebied van vering, maar dan met name op het gebied van auto's/vrachtwagens die hun wedstrijden op de weg en offroad houden, maar nog niet echt op de circuits. | ||
Sinister-D- | dinsdag 15 april 2014 @ 17:49 | |
Idd Koni! ![]() | ||
Nattekat | donderdag 17 april 2014 @ 12:36 | |
Voor de nieuwe OP: Teamviewer Livetiming: Tweede Vrije Training: m71-773-583 (Onder voorbehoud) Kwalificatie: m59-230-497 Race: m23-141-867
| ||
Sinister-D- | donderdag 17 april 2014 @ 17:41 | |
En dan in navolging van Nattekat dan maar ineens La OP nouvelle ![]() ![]() ![]() Circuit data Lap data Lap length - 5.451km Race laps - 56 Race distance - 305.066km Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’32.238 (212.75 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 1’32.238 (212.75 kph) by Michael Schumacher, 2004 Maximum speed - 316kph DRS zone/s (race) - Pit straight and longest straight Distance from grid to turn one - 380m Car performance Full throttle - 56% Longest flat-out section - 1397m Downforce level - High Fuel use per lap - 1.7kg Time penalty per lap of fuel - 0.051s Strategy Quickest complete pit stop in 2013 - 19.323s by Red Bull 2014 prime tyre - Medium (2013: Medium) 2014 option tyre - Soft (2013: Soft) ![]() ![]() ![]() ![]() BBC (NL'se tijden) Geen live uitzendingen, wel uitgebreide samenvattingen ![]() Zaterdag Qualifying - 15.15 BBC1 Zondag Race - 15.30 BBC1 Sport1 Vrijdag FP1 - 03:55 FP2 - 07:55 Zaterdag FP3 - 04:55 Kwalificatie - 08:00 Zondag Race - 09:00 RTL (DE) zaterdag 06:45 Formel 1: Freies Training 07:30 Formel 1: Qualifying Zondag 07:45 Formel 1: Countdown 09:00 Formel 1: Das Rennen 10:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights FP1 stream 04.00 FP2 stream 08.00 FP3 stream 05.00 Quali stream 08.00 Race stream 09.00 Continue Stream Sky F1 Sfeerimpressie Polelap 2013 met Hamilton ![]() ![]() ![]() ![]() Teamviewer Livetiming dankzij Nattekat: Tweede Vrije Training: m71-773-583 (Onder voorbehoud) Kwalificatie: m59-230-497 Race: m23-141-867 Game On! Makkelijke copy/pasta-code onder de spoiler ![]()
| ||
Wertha | donderdag 17 april 2014 @ 18:53 | |
Ik kan dit weekend helaas niet kijken. ![]() | ||
JohnB52 | donderdag 17 april 2014 @ 18:53 | |
Kak, Ik kan zondag niet kijken... Live bedoel ik :-) | ||
opreis | donderdag 17 april 2014 @ 19:51 | |
hier ook niet! als we nou met genoeg zijn, bellen we bernie en vragen we of hij het een paar uur kan verzetten. | ||
Karstman | donderdag 17 april 2014 @ 20:55 | |
Sorry heb in monaco m'n telefoon van het jacht in de haven laten vallen en ben nu z'n nummer kwijt... | ||
Tarado | vrijdag 18 april 2014 @ 07:49 | |
![]() | ||
Meike26 | vrijdag 18 april 2014 @ 07:53 | |
Vdg anderhalve seconde sneller dan Gitaarles ? ![]() ![]() | ||
Meike26 | vrijdag 18 april 2014 @ 08:36 | |
Pastor lanceerd tijdens een VT even een nieuwe merchandise-lijn. "iCrashed" Op de pitmuur reageerden ze ook niet heel verbaasd meer ![]() | ||
WEST | vrijdag 18 april 2014 @ 08:37 | |
het zal wel niet aan hem liggen gaat ie zeggen ![]() | ||
Nober | vrijdag 18 april 2014 @ 08:58 | |
VdG was laatst ook al sneller dan Frijns ![]() http://www.nu.nl/sport/37(...)ning-gp-bahrein.html | ||
Meike26 | vrijdag 18 april 2014 @ 09:06 | |
Dat vind ik minder verrassend ![]() Dat Frijns dan weer sneller is dan Ericson, dat kan dan nog wel interesant worden. Financieel gezien zitten ze niet echt vast aan die Zweed. Als Frijns nog wat VT's krijgt, rijdt hij er vanaf Montreal of Spa in die wagen. | ||
bt2 | vrijdag 18 april 2014 @ 09:25 | |
Come onn Louis, let's do this! Ik kan ook niet kijken, volgend jaar moeten ze toch is rekening gaan houden met Pasen. | ||
Fiorano | vrijdag 18 april 2014 @ 09:42 | |
En wie gaat Frijns betalen dan? Al z'n sponsoren? | ||
sasquatsch | vrijdag 18 april 2014 @ 09:46 | |
Een plek hoger in de WK stand levert meer op dan dat Ericsson binnen brengt. Dus als ze bij Caterham vinden dat Frijns hun dat kan bezorgen kunnen ze de gok wagen. Dat is vaak een afweging die de teams moeten maken. Nemen ze een coureur die geld meebrengt of een coureur die hun hoger in de WK stand kan brengen. Dat laatste levert vaak meer op, maar is minder makkelijk te realiseren. | ||
Fiorano | vrijdag 18 april 2014 @ 09:59 | |
Meh verwacht niet dat hij zo'n groot verschil kan maken, maar we kunnen er op blijven hopen! Vergeet niet dat Marussia al lastig te overtreffen wordt naar mate het seizoen vordert. Bianchi is natuurlijk al een keer 14e (?) geëindigd. | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 10:02 | |
Marussia heeft al twee dertiende plaatsen, terwijl Caterham op eentje staat | ||
Syntix | vrijdag 18 april 2014 @ 10:28 | |
Hoelaat NL tijd is morgen eigenlijk de kwalificatie? | ||
sasquatsch | vrijdag 18 april 2014 @ 10:45 | |
8.00 uur. De race is zondag om 9.00 uur (waarvan ik dus alleen het eerste half uur kan zien ![]() | ||
Syntix | vrijdag 18 april 2014 @ 10:47 | |
![]() | ||
JohnB52 | vrijdag 18 april 2014 @ 10:55 | |
'F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado' bekijken op YouTube - F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado: Hehe, die boordradio: I crash. Oh, ok. Sorry | ||
opreis | vrijdag 18 april 2014 @ 11:08 | |
Dan kan maldonado nog zo veel geld meenemen, hij verbruikt ook een hoop aan onderdelen die hij sloopt door te crashen. | ||
Nattekat | vrijdag 18 april 2014 @ 11:14 | |
Wat een idioot is het ook ![]() | ||
Weltschmerz | vrijdag 18 april 2014 @ 11:21 | |
Ik vraag zijn dochter wel even als ze klaar is met douchen. | ||
4-elements | vrijdag 18 april 2014 @ 11:40 | |
Valt mee dat hij sorry zegt en dat hij niet de bandenmuur de schuld geeft van de crash. | ||
LWD-Godius | vrijdag 18 april 2014 @ 12:08 | |
Moest even terugdenken aan 2007 toen Hamilton ook zo onderstuurde, al kwam dat toen door tot op het canvas versleten inters (ook zijn eigen schuld trouwens). | ||
Wertha | vrijdag 18 april 2014 @ 12:21 | |
Wel met het grote verschil dat Hamilton tijdens de race de fout in ging. Dan ligt er veel meer druk op. Maldonado rijdt gewoon een auto in de prak bij een pit-entrance tijdens FP... ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 18 april 2014 @ 12:22 | |
En hij had een band minder ![]() | ||
Fiorano | vrijdag 18 april 2014 @ 15:53 | |
![]() | ||
nils7 | vrijdag 18 april 2014 @ 16:19 | |
Wat een flapdrol.... | ||
Ferry_76 | vrijdag 18 april 2014 @ 19:14 | |
![]() Ik snap nog steeds niet dat dit figuur ooit een race gewonnen heeft... | ||
Schunckelstar | vrijdag 18 april 2014 @ 19:15 | |
![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 18 april 2014 @ 19:43 | |
Hij is best wel snel als hij zijn hoofd erbij kan houden. Alleen gebeurt dat niet zo vaak. ![]() | ||
Ferry_76 | vrijdag 18 april 2014 @ 19:55 | |
Was de schuld van de bocht. Die lag duidelijk buiten de lijn. | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 20:01 | |
echt ![]() Dan ben je toch niet geschikt als coureur? | ||
#ANONIEM | vrijdag 18 april 2014 @ 20:04 | |
Ja, maar het circuit ging opeens naar links ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 20:08 | |
Zijn de Chinezen tegenwoordig zo snel met wegomleggingen? | ||
LWD-Godius | vrijdag 18 april 2014 @ 20:09 | |
Waarschijnlijke gebeurde hetzelfde toen hij de pitstraat uitreed in de GP van Bahrein. | ||
Gebraden_Wombat | vrijdag 18 april 2014 @ 20:24 | |
Ik moest lachen ![]()
| ||
Nober | zaterdag 19 april 2014 @ 06:07 | |
VT3 1:53.958 Ricciardo 1:54.492 Massa 1:54.514 Grosjean 1:55.032 Hülkenberg 1:55.062 Räikkönen 1:55.228 Maldonado 1:55.235 Kvyat 1:55.361 Bottas 1:55.673 Button 1:56.019 Pérez 1:56.233 Vettel 1:56.380 Vergne 1:56.760 Sutil 1:56.841 Chilton 1:57.468 Gutiérrez 1:57.812 Kobayashi 1:57.976 Bianchi 1:59.507 Ericsson - Geen tijd Alonso, Rosberg, Hamilton, Magnussen. | ||
#ANONIEM | zaterdag 19 april 2014 @ 07:17 | |
Waarom zijn de Mercedessen niet naar buiten geweest? | ||
Uccie | zaterdag 19 april 2014 @ 07:33 | |
Net op tijd wakker, was het helemaal vergeten. | ||
WEST | zaterdag 19 april 2014 @ 07:55 | |
banden sparen | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 07:56 | |
Maldonadogod | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 07:57 | |
present | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 07:59 | |
Regen, topshow | ||
LWD-Godius | zaterdag 19 april 2014 @ 08:02 | |
Wat een geluk voor de rest dat Maldonado niet meedoet. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:02 | |
Zeldzaam foutje Rosberg | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:03 | |
? | ||
LWD-Godius | zaterdag 19 april 2014 @ 08:03 | |
Problemen met de motor, oliedrukproblemen volgens mij. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:04 | |
Zonde | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:04 | |
lekt olie in zn motor | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:04 | |
Ik vind Christian Danner echt een waardeloze commentator ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:05 | |
Mooie Caterham | ||
LWD-Godius | zaterdag 19 april 2014 @ 08:06 | |
Lekker goed te volgen ook. | ||
Uccie | zaterdag 19 april 2014 @ 08:08 | |
Het ligt niet helemaal aan mij dat ik er geen ruk van begrijp ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:08 | |
Hoezo? | ||
Uccie | zaterdag 19 april 2014 @ 08:09 | |
Die duitsers, ik volg ze gewoon niet echt lekker. | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:10 | |
Ik kijk sky, prima te volgen | ||
Karstman | zaterdag 19 april 2014 @ 08:13 | |
Goeiemorgen, hé een ferrarie popje ![]() | ||
Karstman | zaterdag 19 april 2014 @ 08:13 | |
Oh en woohoo regen, wordt weer een tombola! | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:13 | |
Vriendin van Fernando? | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:14 | |
Vettel snelste momenteel, lijken in de regen de strijd aan te gaan met mercedes ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 19 april 2014 @ 08:15 | |
Regen ist der große gleichmacher | ||
Karstman | zaterdag 19 april 2014 @ 08:15 | |
Denk het wel. OT: lijkt overigens wel mee te vallen qua tombola | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:16 | |
Suspensieproblemen? | ||
LWD-Godius | zaterdag 19 april 2014 @ 08:16 | |
Leuk om te zien dat ze nu een compleet andere lijn rijden bij de hairpin op het einde van het lange rechte stuk. | ||
Nober | zaterdag 19 april 2014 @ 08:16 | |
Ik werd precies om 5 uur wakker en toen besloot ik om de VT te gaan kijken aangezien ik wist dat er regen voorspeld was. Daarna maar even naar Reizen Waes zitten kijken en de film Inside Llewyn Davis. Ik kan mij geen races in de regen herinneren waarbij Rosberg in de punten eindigde. Dasha Kapustina ofzoiets, Alonso's vriendin. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:18 | |
Australië 2010 is de eerste die in mijn herinnering zit. Wet/dry maar daar werd ie 2e | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:19 | |
Zonder dat foutje had Raikkonen problemen kunnen hebben | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:20 | |
Ik denk B. | ||
Uccie | zaterdag 19 april 2014 @ 08:21 | |
Ja, denk ik ook ![]() Moest wel heel lang denken. | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:21 | |
wat een verschil tussen kobayashi en ericson en bianchi en chilton. | ||
Nober | zaterdag 19 april 2014 @ 08:22 | |
5de volgens de officiële site, Button won. The event was declared wet shortly before the start, therefore allowing the drivers to change tyres from those they qualified on, with all opting to run on intermediates. Sebastian Vettel led comfortably into the first corner from pole, and Felipe Massa jumped up to second from fifth, pushing Mark Webber down to third. The first corner saw a tangle between second-row starters Fernando Alonso and Jenson Button at the first corner, with the Spaniard sent spinning, and rejoining at the tail of the field. Ohja, als Button Alonso van de baan ramt dan wint hij wel, net als in Canada. | ||
Nattekat | zaterdag 19 april 2014 @ 08:23 | |
Heb me verslapen ![]() LT staat aan ![]() | ||
LWD-Godius | zaterdag 19 april 2014 @ 08:24 | |
kob en bia gingen volgens mij als eersten op de inters. | ||
Karstman | zaterdag 19 april 2014 @ 08:25 | |
LOL had al zo'n vermoeden ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:28 | |
Oh was dat China 2010 dan waar ie 2e werd? | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 april 2014 @ 08:29 | |
Nee, daar werd Hamilton 2de. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:29 | |
Oh, hij werd daar 3e en Kubica 2e in Australië dan denk ik. ![]() | ||
Nober | zaterdag 19 april 2014 @ 08:31 | |
Penalty voor Massa voor het ophouden van Vettel, zie Monza 2006 met Alonso en Massa. | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:32 | |
ik denk dat gro, sut, ver, kvy, mas en rai het niet gaan redden ![]() | ||
WEST | zaterdag 19 april 2014 @ 08:32 | |
Hamilton is goed bezig | ||
WEST | zaterdag 19 april 2014 @ 08:32 | |
Rai red het wel denk ik | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:32 | |
PER is ook een kanshebber. | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:34 | |
hmm ja....FI nie zo goed met die regen | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 april 2014 @ 08:37 | |
Gaat wel, McLaren en Williams gaan niet lekker in de regen. | ||
Nober | zaterdag 19 april 2014 @ 08:37 | |
Derde werd ie. The first lap was marked by Ferrari's Fernando Alonso shooting into the lead from third on the grid, beating the front-row starting Red Bulls of Mark Webber and polesitter Sebastian Vettel. However, replays showed that he clearly jumped the start, for the first time in his career, and earned himself a drive-through penalty. Ohja, toen Button op de radio begon te klagen over Alonso's jump start, dan wint hij ook. | ||
LWD-Godius | zaterdag 19 april 2014 @ 08:37 | |
Bottas zit er wel lekker bij. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:38 | |
FI heeft het ook nog niet. | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:39 | |
grojean wel goed bezig | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:39 | |
Wordt nog spannend zo | ||
JohnB52 | zaterdag 19 april 2014 @ 08:41 | |
Helemaal niks met die force India in de regen | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:42 | |
Hulkenberg mazzelpikkie | ||
JohnB52 | zaterdag 19 april 2014 @ 08:42 | |
11e, Niet slecht voor een coureur in een middelmatige auto | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:42 | |
Helaas mijn coureurs in de manager 13 en 16.. ![]() | ||
LWD-Godius | zaterdag 19 april 2014 @ 08:42 | |
Wanvertoning van Perez. | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:42 | |
behalve de eerste race lijkt mclaren wel weer op het niveau van vorig jaar | ||
WEST | zaterdag 19 april 2014 @ 08:42 | |
wel goed voor m'n manager | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 april 2014 @ 08:43 | |
Ze waren in Bahrain snel vergeleken de andere teams, in de regen is McLaren alleen slecht, dat zagen we in Malaysia. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:43 | |
Voor mij ok, maar was beter Perez geweest. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:44 | |
Alle Mercedesteams zijn beter in et droge | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:44 | |
Toen ze 0 punten scoorde? | ||
JohnB52 | zaterdag 19 april 2014 @ 08:44 | |
Ja, anders had je wel bockworstbakker geheten ![]() | ||
Nober | zaterdag 19 april 2014 @ 08:44 | |
Q2 11 Räikkönen (Ferrari) 12 Button (McLaren-Mercedes) 13 Kvyat (Toro Rosso-Renault) 14 Sutil (Sauber-Ferrari) 15 Magnussen (McLaren-Mercedes) 16 Pérez (Force India-Mercedes) Kimi, McLaren, Pérez ![]() Q1 17 Gutiérrez (Sauber-Ferrari) 18 Kobayashi (Caterham-Renault) 19 Bianchi (Marussia-Ferrari) 20 Ericsson (Caterham-Renault) 21 Chilton (Marussia-Ferrari) 22 Maldonado (Lotus-Renault) | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 april 2014 @ 08:45 | |
Dat zagen we niet echt in Bahrain... | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 april 2014 @ 08:45 | |
Omdat ze een probleem hadden... | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:46 | |
Daar was Force India en Williams aan et vechten met elkaar voor podiums. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 april 2014 @ 08:48 | |
Met Button. Button was voor de SC voor Williams en sneller dan FI. | ||
Nober | zaterdag 19 april 2014 @ 08:48 | |
Aus 2, 3 Mal 6, 9 Bah 17, Ret Ze gaan de verkeerde kant op. | ||
nils7 | zaterdag 19 april 2014 @ 08:48 | |
Stoort Sport1 ook zo bij jullie? | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:48 | |
Bij mij niet. Ik kijk dan ook geen Sport1 | ||
Googolplexian | zaterdag 19 april 2014 @ 08:50 | |
Sport1 kraakhelder hier | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:50 | |
de grote vraag, gaat iemand anders (RB) pole pakken vandaag? | ||
Googolplexian | zaterdag 19 april 2014 @ 08:51 | |
Nee | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:51 | |
Normaal niet. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 april 2014 @ 08:52 | |
Yep, Vettel | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:52 | |
Vettel is niet normaal | ||
LWD-Godius | zaterdag 19 april 2014 @ 08:52 | |
Wie staan er op full wets? Ik kan het niet zien. | ||
Karstman | zaterdag 19 april 2014 @ 08:52 | |
En daar is Hamilton! | ||
opreis | zaterdag 19 april 2014 @ 08:52 | |
tering ham ff flink stuk beter zeg | ||
WEST | zaterdag 19 april 2014 @ 08:53 | |
nee gewoon normaal | ||
Googolplexian | zaterdag 19 april 2014 @ 08:53 | |
Full Wet : BOT, VER, HUL | ||
Fiorano | zaterdag 19 april 2014 @ 08:54 | |
Typ gewoon even de namen uit, bloed irritant dit, of doe de afkortingen met hoofdletters ![]() | ||
Fiorano | zaterdag 19 april 2014 @ 08:56 | |
Overigens had Grosjean nou geen benzine? Ze rekende er vast niet op dat hij Q3 zou halen... | ||
Karstman | zaterdag 19 april 2014 @ 08:56 | |
Bottas naar Inters. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 19 april 2014 @ 08:58 | |
HAM heeft dit in de tas. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:59 | |
koekoek hammie | ||
Mexicanobakker | zaterdag 19 april 2014 @ 08:59 | |
Rosberg en regen.. |