Iemand die het al jaren dwarszit dat babies vieze moedermelk drinken?quote:Op maandag 7 april 2014 11:38 schreef Franny_G het volgende:
Nouja, wat raar! Waar komt zoiets vandaan, vraag ik me dan af.. waarom maakt iemand zo'n opmerking.
quote:Op maandag 7 april 2014 12:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Iemand die het al jaren dwarszit dat babies vieze moedermelk drinken?
Mooi zeg kim!quote:Op maandag 7 april 2014 13:15 schreef Kyara het volgende:
Mooie curve Kim!
Wat een rare opmerking L-EIk zou dan ook met mijn mond vol tanden staan inderdaad.
Ik las van de week in de Ouders van Nu een verhaal over een vrouw die haar peuter borstvoeding geeft maar dit verzwijgt voor haar omgeving. Ik vond dat nogal wat. Wordt er echt zo vreemd gereageerd wanneer kinderen na hun 1e jaar nog bv krijgen? Ik heb zelf nog geen vreemde/rare/stomme reacties gehad maar merk wel dat ik minder vaak in het openbaar voed. Als ik een groot deel van de dag op pad ben dan natuurlijk wel maar als ik even weg ben en ze hebben honger of dorst dan probeer ik het toch wel eerst met een maisboogie en beker water om het te overbruggen tot thuis. Hoe ervaren jullie dat?
Ik voed niet meer zomaar overal. Deels omdat ik denk dat 'men' daar wat van vindt, maar ook omdat E best kan liggen muiten aan de borst.quote:Op maandag 7 april 2014 13:15 schreef Kyara het volgende:
Ik las van de week in de Ouders van Nu een verhaal over een vrouw die haar peuter borstvoeding geeft maar dit verzwijgt voor haar omgeving. Ik vond dat nogal wat. Wordt er echt zo vreemd gereageerd wanneer kinderen na hun 1e jaar nog bv krijgen? Ik heb zelf nog geen vreemde/rare/stomme reacties gehad maar merk wel dat ik minder vaak in het openbaar voed. Als ik een groot deel van de dag op pad ben dan natuurlijk wel maar als ik even weg ben en ze hebben honger of dorst dan probeer ik het toch wel eerst met een maisboogie en beker water om het te overbruggen tot thuis. Hoe ervaren jullie dat?
Ik ben dus eigenlijk niet een geitenwollenfokkerquote:Op maandag 7 april 2014 13:48 schreef Kimpossible het volgende:
God, mijn kind is 5,5 weken en die wordt al door de halve wereld naar de eigen kamer verbannen omdat ik zo toch niet kan slapenOver m'n lijk
En ik ben ook raar dat ze zoveel bij me ligt. Dragen vinden ze wel tof, maar dat is wel moeilijk en eng enzo.
Kan me dis alleen maar voorstellen wat er bij oudere kindjes wel niet allemaal gevonden wordt van het mama-beleid dat wij geitenwollenfokkers voeren
Ik vind mezelf ook geen geitenwollenfokker, maar ik merk in mijn omgeving wel dat ik hier meer aansluiting vindt qua dragen, voeden, troosten en straks ook bijvoeren. En voor de standaarden die hier in de omgeving gelden, word ik dan dus al aangemerkt als geitenwollensokkenmama met dr draagdoek en dr borstvoeding en god ze legt dat kind ook nooit weg.quote:Op maandag 7 april 2014 13:54 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik ben dus eigenlijk niet een geitenwollenfokkeren toch ben ik "gek"
![]()
Lb, krijgt ze tandjes of heeft ze die net? Lauren deed dat ook met nieuw verworven tanden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook idd.quote:Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Kimpossible het volgende:
Ik vind mezelf ook geen geitenwollenfokker, maar ik merk in mijn omgeving wel dat ik hier meer aansluiting vindt qua dragen, voeden, troosten en straks ook bijvoeren. En voor de standaarden die hier in de omgeving gelden, word ik dan dus al aangemerkt als geitenwollensokkenmama met dr draagdoek en dr borstvoeding en god ze legt dat kind ook nooit weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk als je 28 bent dan vind ik wel te oud. En dan ben je natuurlijk allang geen peuter meerquote:Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef bitterend het volgende:
LB prachtig![]()
Mabawa wat goooeeedd!!!!
Hier slaapt mijn peuter van 28 altijd nog met de borst voor haar middagslaapjeEn ik maak er geen geheimen van dat ik haar nog voed, iedereen op werk weet ik. Ze wil niet vaak drinken als we ergens zijn maar als ze wel wil dan mag het ook vaak van mij, ik heb er geen moeite mee.
Hier was het ook, en idd een faaaaaasequote:Op dinsdag 8 april 2014 08:46 schreef sibella2 het volgende:
Hoera voor alle langvoedmama's!Moet eerlijk zeggen dat ik er ook anders naar kijk sinds ik mama ben hoor, ik dacht hiervoor ook meer dat BV gewoon een vorm van eten geven was, nu vind ik het echt
![]()
![]()
Iemand ervaring met babies die rond de 4 maanden snachts weer vaker komen, J kon doorslapen, en deed het wel eens, maar komt sinds 2 weken weer vrolijk om de 3 uur. Hij gaat verticaal op alle curves, dus ik zou denken dat hij het niet echt nodig heeft. Zit te denken om het CB er even over te bellen, maar het advies is daar vaak: even laten huilen etc., en daar voel ik me ook weer niet prettig bij. Misschien is het een fase?
Living on the edgequote:Op dinsdag 8 april 2014 09:28 schreef L-E het volgende:
sibella, de welberuchte viermaandensprong is dat inderdaad. Toegeven aan zijn behoeftes, dikke kans dat het vanzelf weer bij trekt. Of niet, het leven blijft een risico wat dat betreft
Ja, hier exact zo. Is nog geen gewenning - maar het duurt hier wel al 3 maandenquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:33 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Living on the edge![]()
Mijn vriend heeft het steeds over gewenning, maar ik denk toch niet dat J voor de lol wakker wordt, hij wordt ook niet echt wakker, maar huilt en drinkt en slaapt weer, dus we modderen nog wel even vrolijk verder!
Klinkt allemaal heel bekend.quote:Op maandag 7 april 2014 13:25 schreef -Spring het volgende:
Ik vertelde het op een gegeven moment ook nog maar tegen een paar mensen. mn schoonmoeder en collega's (mannelijke twintigers) liet ik in de veronderstelling dat ze geen bv meer kreeg. Geen zin meer om het er over te hebben.
Hoopgevend! Ach ja, ik heb een blije, dikke baby, het is een beetje een luxeprobleem.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:36 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, hier exact zo. Is nog geen gewenning - maar het duurt hier wel al 3 maanden![]()
.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:53 schreef L-E het volgende:
Die doorslaapvraag ja.. Na een jaar die vraag met regelmaat te horen worden we er wel een tikje simpel van, hoewel ik echt denk dat mensen dat uit oprechte belangstelling vragen. 'Nee, maar kijk eens hoe TOF hij is!'
zeggen we tegenwoordig.
'Nee, maar kijk eens hoe TOF hij is!' zeggen we tegenwoordig.
Die doorslaapvraag ja.. Na een jaar die vraag met regelmaat te horen worden we er wel een tikje simpel van, hoewel ik echt denk dat mensen dat uit oprechte belangstelling vragen. 'Nee, maar kijk eens hoe TOF hij is!' zeggen we tegenwoordig.
Haha, hier ook een bekende uitspraak jaquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:01 schreef sibella2 het volgende:
[..]![]()
Op mijn baldadige dagen zeg ik: J en ik zijn van mening dat slapen voor watjes is!
Nee, sinds Nathan is mijn linkerborst groter dan de rechter. En helaas is links nu bij Lauren weer favoriet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:12 schreef L-E het volgende:
[..]
Haha, hier ook een bekende uitspraak ja
Om weer even ontopic te gaan: Sticker heeft duidelijk een favoriete borst. En die is dus groter dan de ander. Komt dat weer goed na de bv-periode?Serieuze vraag!
Ik loop ook scheef.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:14 schreef pessie het volgende:
[..]
Nee, sinds Nathan is mijn linkerborst groter dan de rechter. En helaas is links nu bij Lauren weer favoriet.
Ja, zo'n vrouw zat dus in het hotel waar we dit weekend waren. De hele tijd kijken naar hoe wij met I. omgingen en dan adviezen en opmerkingen maken. Op een gegeven moment hebben we haar genegeerd en dat werkte wel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:04 schreef klaprooss het volgende:
Irritant he Sibella.
"leg je hem overdag nooit in z'n bedje als tie slaapt? Is toch niet goed straks slaapt ie nooit meer zonder jou"
"hij wil niet drinken, hij slaapt nog half. Kijk maar hij pakt je tepel niet gelijk" ( Nee doos, ik zie toch dat m'n baby'tje hongersignalen af geeft. En na 1 min slurpt ie als een malle in z'n slaap m'n tepel naar binnen!)
"Je kan hem best even laten huilen hoor, goed voor de longetjes"
grr, en dan moet je jezelf nog bijna gaan verdedigen waarom je je baby niet laat huilen, want dat is wel erg verwennen.
Nog ff offtopic, precies dit ja! Het lijkt allemaal te draaien om efficientie. Babies moeten leren alleen spelen, doorslapen, laten huilen is prima. Want?! Ik hoop dat ik altijd blijf reageren op mijn kindjes gehuil en dat hij weet dat ik er ben wanneer nodig. Hallo, ik heb gekozen voor een kind en het geluk gehad er ook nog een te mogen krijgen! Ja, mijn baby krijgt vaak kleren die net van de waslijn geplukt zijn en we eten hier vaak na 8en. Ik krijg er een blije baby voor terug, en helaas een minder schoon huis.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:28 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Het is ook wel zo dat alles nogal geproblematiseerd wordt. En de focus op het doorslapen en 'dat je ze dat moet leren en aanwennen' e.d. Alsof je alleen maar bezig moet zijn met zo min mogelijk last hebben van je kind..
Ja in dat gebouw wel! Prima kamer met luie stoel, koelkast en wasbak. Maar ik werk nu op een dependance, en daar dus nietquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:50 schreef pessie het volgende:
Hebben ze in dat enorme, nieuwe overheidsgebouw waar jij werkt niet 1 kolf kamer ingericht?
Haha herkenbaar ja! En laat ze maar helemaal niet horen dat hij bij ons op de kamer (En regelmatig in bed) slaapt hoor. 9 van de 10 mensen zeggen als eerste:'Daar ga je problemen mee krijgen!'quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:04 schreef klaprooss het volgende:
Irritant he Sibella.
"leg je hem overdag nooit in z'n bedje als tie slaapt? Is toch niet goed straks slaapt ie nooit meer zonder jou"
"hij wil niet drinken, hij slaapt nog half. Kijk maar hij pakt je tepel niet gelijk" ( Nee doos, ik zie toch dat m'n baby'tje hongersignalen af geeft. En na 1 min slurpt ie als een malle in z'n slaap m'n tepel naar binnen!)
"Je kan hem best even laten huilen hoor, goed voor de longetjes"
grr, en dan moet je jezelf nog bijna gaan verdedigen waarom je je baby niet laat huilen, want dat is wel erg verwennen.
Oh, dan ga ik anders zitten, en dan kijken we samen tvquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:28 schreef Kyara het volgende:
Ik bedoelde dat mijn meisje geen tv kon kijken. Ik kan dat prima. Zij heeft gewoon pech
Ik zou zeggen: je rijdt naar het hoofdgebouw om daar te kolven in de daarvoor bestemde ruimtequote:Op dinsdag 8 april 2014 17:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja in dat gebouw wel! Prima kamer met luie stoel, koelkast en wasbak. Maar ik werk nu op een dependance, en daar dus niet
jaja, de borstvoedingsmaffia is daar heel goed in...quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:28 schreef GotC het volgende:
Het vreemd reageren op voeding door buitenstaanders kan ook andersom btw. Ik heb zeer regelmatig uit mogen leggen waarom ik in godsnaam geen borstvoeding geef, wil ik dan niet het allerbeste voor mijn kind en wat ontzettend egoïstisch van me.
Iets wat best zeer doet als je bv wilde geven en het niet ging zoals je had verwacht.
Oftewel: Iedereen heeft een mening over alles, wat je ook doet of geeft. Volg je gevoel en de rest
En de antiborstvoedingmaffia dan? Want die voorbeelden zijn ook voorbij gekomen.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
jaja, de borstvoedingsmaffia is daar heel goed in...
quote:Op woensdag 9 april 2014 09:04 schreef Asyniur het volgende:
Vandaag zitten we aan de WHO norm!
2x per dag bv en geen idee wanneer we gaan stoppen
Ik vertel het wel (als het ter sprake komt) dat ik nog bv geef. Ik maak geen onderscheid tegen wie ik het vertel. Toevallig afgelopen vrijdag nog in een restaurant. Die mevrouw vond het leuk om te horen. Ze had er namelijk geen idee van dat het überhaupt kon!
Ik ben van mening dat hoe gekker/geheimzinniger je erover doet, hoe gekker/vreemder het blijft.
vindt de 'geheime fb groep van langvoeders' ook maar niks
Maar goed, dat ben ik.
Overigens geef ik geen bv meer in het openbaar, omdat ik vind dat hij prima een alternatief kan drinken zonder aan mij te hoeven plakken.
Oh je flesvoedingsmaffia kan er ook wat van hoor. Slaapt ie nog niet door? Moet je gewoon een papfles maken! Heb je last van hoofdpijn? Stoppen met borstvoeding joh, je moet ook aan jezelf denken hoor. Oh lukt het de eerste dagen nog niet zo goed met de borstvoeding? Waarom al die moeite, je koopt gewoon een bus in de supermarkt! Dat je man je zo laat doormodderen zeg.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
jaja, de borstvoedingsmaffia is daar heel goed in...
Mijn kind is volgende week 1 jaar (quote:Op woensdag 9 april 2014 08:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: je rijdt naar het hoofdgebouw om daar te kolven in de daarvoor bestemde ruimte
Je mag 1/4 van je werktijd aan bv besteden, dus dat moet wel lukken toch?;)
jaja, de flesvoedingsmaffia is daar heel goed in...quote:Op woensdag 9 april 2014 10:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh je flesvoedingsmaffia kan er ook wat van hoor. Slaapt ie nog niet door? Moet je gewoon een papfles maken! Heb je last van hoofdpijn? Stoppen met borstvoeding joh, je moet ook aan jezelf denken hoor. Oh lukt het de eerste dagen nog niet zo goed met de borstvoeding? Waarom al die moeite, je koopt gewoon een bus in de supermarkt! Dat je man je zo laat doormodderen zeg.
Enz enz.
ja, net als puddingbuks.quote:
Volgens mij kun je prima weg en kolf je misschien even wat af..quote:Op woensdag 9 april 2014 12:45 schreef pessie het volgende:
Asy, wat tof de who-norm!![]()
Misschien een gekke vraag maar aangezien de who-norm nu net voorbij komt denk ik eraan.
Mijn man wordt 10 dagen voor Lauren haar 2de verjaardag 30 en dan wil ik een weekend weg regelen samen. Maar hoe doe ik dat als ik nog bv geef? Voor het gemak ga ik er even van uit dat dat dan zo is. Of kan ik beter eerder stoppen? (Als ze 2 is stoppen we vermoedelijk sowieso).
Als ik nu een weekend weg zou gaan, zou ik voor de zekerheid gewoon een kolf meenemen. Even kolven in de ochtend zou voor mij voldoende zijn denk ik. Het lijkt me heel naar als je opeens stuwing krijgt en je hebt niks bij jequote:Op woensdag 9 april 2014 12:45 schreef pessie het volgende:
Misschien een gekke vraag maar aangezien de who-norm nu net voorbij komt denk ik eraan.
Mijn man wordt 10 dagen voor Lauren haar 2de verjaardag 30 en dan wil ik een weekend weg regelen samen. Maar hoe doe ik dat als ik nog bv geef? Voor het gemak ga ik er even van uit dat dat dan zo is. Of kan ik beter eerder stoppen? (Als ze 2 is stoppen we vermoedelijk sowieso).
Hier ging het met 1 jaar al prima van vrijdagmiddag tot zondagochtend. Maar anders kleine moeite om kolf mee te nemen voor een keertje tussendoor toch?quote:Op woensdag 9 april 2014 12:45 schreef pessie het volgende:
Niet!!quote:Op woensdag 9 april 2014 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
Asyniur! Gefeliciteerd met je peuter, en wat tof dat je die WHO norm hebt gehaald!
[..]
Mijn kind is volgende week 1 jaar (), dus ik mag alleen nog in mn eigen tijd kolven
Voordat je het weet, ontdekt ze een revolutionaire manier om rozijntjes te eten!quote:Op woensdag 9 april 2014 15:11 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja! Ik snap ook niet hoe ze maandag al jarig kan zijn!![]()
Op hoeveel voedingen kom je nu per dag uit?quote:Op woensdag 9 april 2014 15:33 schreef Celeste123 het volgende:
Na lang meelurken tijdens mijn zwangerschap kom ik mij maar toch actief melden.
Maandag 31 maart ben ik thuis bevallen van mijn dochter I.ris. direct na de geboorte is zij al aangelegd. Haar geboortegewicht was 3850 gr. Helaas moest ik na de bevalling alsnog naar het zh vanwege complicaties bij mij, hier moesten we 24 uur blijven (ik heb op de O.K. gelegen) De begeleiding in het zh bij de borstvoeding was minimaal. Gelukkig had ik me zeer goed voorbereid (ook mede dankzij dit forum) en is het aardig gelukt haar die eerste 24 uur bv te geven. Wel had ik tepelkloven doordat ik haar niet elke keer gelijk goed aangelegd kreeg.
Eenmaal thuis super begeleiding gehad door de kraamhulp. Tepelkloven na 2 dagen weg en de voeding loopt uitstekend. Wel had ik zeer veel productie en 3 a 4 dagen flink last van stuwing. Op de dag dat ik eigenlijk wilde gaan kolven kreeg I ineens toch mijn borsten goed leeg
Sinds gisteren zit ze boven haar geboortegewicht. Ook houd ze haar temperatuur goed vast en sonds 2 nachten ook 's nachts geen kruiken. Wel slaapt ze veel bij ons in bed en anders in de co-sleeper. We mochten al snel in de nachten 4 uur tussen de voedingen laten. Dit gaat prima. Overdag moest ik echter maximaal 3 uur ertussen laten.
Nu heeft ze gister een regeldag gehad, elke 1,5 a 2 uur voeding en vanacht kwam ze ook elke 3 uur ipv 4 a 5 uur wat ze de nachten ervoor deed (ik heb haar al een paar keer 's nachts moeten wekken vanwege mijn stuwing)
sinds 3 dagen heeft ze echter overdag ook een hele vaste diepe slaap in de middag. In de ochtend vraagt ze dan om de 2 uur voeding en daarna gaat ze slapen. Als ik haar dan na de 3 uur moet wekken voor de voeding is dit erg lastig. Het gaat ook tegen mijn gevoel in van voeden op verzoek. Uiteindelijk krijg ik het met veel moeite voor elkaar, maar ze drinkt dat slecht, laat vaak los en krijgt mijn borst ook niet leeg. Nu heb ik haar net weer zo gevoed en nu wilde ze ook de 2e borst niet meer als toetje, ze bleef weigeren en in slaap sukkelen. Heb haar nu maar weggelegd en wacht wel tot ze zelf weer komt. Zit nu dus wel met behoorlijk volle borsten en baal ervan dat ze die ene borst niet leeg kreeg, want dan heeft ze dus niet de vette achtermelk binnen...
Heb dit vanmorgen nog met de kraamhulp besproken, die vond wel dat ik die 3 uur moest aanhouden overdag, omdat ik anders niet op genoeg voedingen per dag uitkom... Echter drinkt ze dus 's morgens vaker en ook in de avond clustert ze vaak, ze komt dan ook elke 1 a 2 uur. Heb het idee dat ze gewoon al een heel goed ritme heeft en zelf regelt dat ze meer eet voor ze diep gaat slapen.
Dus mijn vraag is eigenlijk: is het nu echt heel gek als ik haar overdag toch lekker laat slapen tot ze zelf weer om bv vraagt? Als ze echt hongersignalen geeft is ze wel erg driftig als ze niet direct voeding krijgt, maar dan drinkt ze wel gulzig met open ogen. Ook geeft mij dat een meer voldaan gevoel dan wanneer ze half slapend drinkt. Graag jullie mening hierover. Ze is natuurlijk nog maar 10 dagen oud, daarom vind ik het wel eng om overdag er ook al meer uren tussen te laten.
Als je minimaal 8 voedingen per dag hebt, dan kun je de tijd tussen de voedingen wel loslaten. Maar bespreek het anders ook even met je vk. Als je kindje verder gewoon helemaal gezond is, goed groeit, goed plast en goed poept dan regelen ze ook prima zelf wel wanneer het eettijd is en wanneer het slaaptijd is.quote:Op woensdag 9 april 2014 15:37 schreef Celeste123 het volgende:
Elke keer 8 of 9 voedingen en gisteren met de regeldag 10 voedingen. Vandaag zit ik al op 5 voedingen (vanaf 00.00 's nachts gerekend)
Eensch. Laat maar lekker gaan, als ik het zo lees ben je prima responsief naar haar signalen en kunnen jullie dat zelf zonder klok prima aan. Wordt het leven ook weer een stuk makkelijker vanquote:Op woensdag 9 april 2014 15:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je minimaal 8 voedingen per dag hebt, dan kun je de tijd tussen de voedingen wel loslaten. Maar bespreek het anders ook even met je vk. Als je kindje verder gewoon helemaal gezond is, goed groeit, goed plast en goed poept dan regelen ze ook prima zelf wel wanneer het eettijd is en wanneer het slaaptijd is.
Maar overleg het ook even met je vk dus, wat zij vindt.
Ze slaapt dan ongeveer 4 tot 4,5 uur. Maar nu heb ik haar vanmorgen gevoed om 11.15, daarna is ze gaan slapen en heb ik haar dus met veel moeite om 14.30 wakker gekregen voor een voeding. Dit lukte dus maar half en daarna weer gaan slapen tot nu... Dus als ze zo niet zelf wakker wordt ga ik haar maar echt wakker maken want ondertussen staat 1 borst wel op ploffenquote:Op woensdag 9 april 2014 16:58 schreef sibella2 het volgende:
Celeste, Hoelang slaapt ze dan? ik denk dat het wel verschil is of ze er 4 of 6 uur tussenlaat! Maar als je productie loopt en het gaat goed, lekker laten slapen.
Ik maakte J wel wakker 4 uur na zn voeding, maar die sliep en dronk dan tegelijk. Nu halen we de 3 uur vaak niet eens meer.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:06 schreef Celeste123 het volgende:
[..]
Ze slaapt dan ongeveer 4 tot 4,5 uur. Maar nu heb ik haar vanmorgen gevoed om 11.15, daarna is ze gaan slapen en heb ik haar dus met veel moeite om 14.30 wakker gekregen voor een voeding. Dit lukte dus maar half en daarna weer gaan slapen tot nu... Dus als ze zo niet zelf wakker wordt ga ik haar maar echt wakker maken want ondertussen staat 1 borst wel op ploffenMijn vriend is nu wel bang dat ze misschien haar dag en nachtritme omgooit, omdat ze vannacht ook vaker voor een voeding kwam (maar ik denk dat dit met regelen te maken had)
Misschien kan je even voorkolven, zodat de spanning er af is?quote:Op woensdag 9 april 2014 17:35 schreef Celeste123 het volgende:
Ze ligt nu weer goed te drinken. Werd wel uit zichzelf wakker maar niet direct honger. Na wat aanmoedigen toch wel honger alleen nu verslikt ze zich al een paar keer omdat mijn melk eruit stroomt.
quote:Op woensdag 9 april 2014 16:58 schreef sibella2 het volgende:
Celeste, Hoelang slaapt ze dan? ik denk dat het wel verschil is of ze er 4 of 6 uur tussenlaat! Maar als je productie loopt en het gaat goed, lekker laten slapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! Zo herkenbaar!
![]()
![]()
En dit is de leuke versie, heel hard knijpen in vel is wat minder.quote:
[ Bericht 3% gewijzigd door sibella2 op 10-04-2014 16:08:02 ]
En bedankt..quote:Op donderdag 10 april 2014 15:26 schreef Kyara het volgende:
Dat je bij de hunkemuller vraagt naar voedingsbh's en ze antwoordt:
Zowel voor nu als om straks je kindje te voeden?
+1 herkenbaarquote:Op donderdag 10 april 2014 15:26 schreef Kyara het volgende:
Dat je bij de hunkemuller vraagt naar voedingsbh's en ze antwoordt:
Zowel voor nu als om straks je kindje te voeden?
Ja, ik hoor hem dus wel af en toe slikken, vandaar.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:17 schreef Kimpossible het volgende:
Dot, sabbelen is als het kinnetje/kaakje vlug beweegt en er geen stop-momenten zit. Bij drinken blijft het kinnetje eventjes boven voor hij weer naar beneden gaat. En natuurlijk de slokgeluidjes, als je die hoort kun je er vanuit gaan dat er nog gedronken wordt. Er mag natuurlijk tussendoor wel gesabbeld worden, maar als de rustpauzes daartussen ook helemaal niet meer leiden tot verder drinken, zou ik afkoppelen. En eventueel inderdaad daarna nog een borst aanbieden, totdat daar ook niet meer effectief gedronken wordt.
Ik heb in het begin na 10 min afgekoppeld omdat ik megaveel melk had en meisje ook niet goed oplette, maar inmiddels hebben we dat niet meer nodig. Als jij hetgevoel hebt dat je productie er onder lijdt zou ik niet op de klok letten. Maar weet wel dat het normaal is dat je borsten nu wat meer inregelen op de vraag en daar het aanbod op aan passen. Je borsten zullen dus sowieso niet meer zo gespannen zijn als eerst
Dat is écht normaal voor een bv baby hoor, zo poepen! En dat het er soms langs loopt ookquote:Op donderdag 10 april 2014 18:47 schreef Dot. het volgende:
Plassen gaat heel goed ja! Poepen wat minder, hij had net z'n eerste poepluier sinds twee dagen en het zat tot z'n enkels![]()
Maar ik denk dat ik dan gewoon een hele snelle drinker heb, want het klokken is echt heel snel voorbij. Ik heb hem nu dus sneller afgekoppeld en de andere aangeboden die ook werd leeggeklokt. En dat was de hele voeding in 10 minuten... Mijn borsten voelen soepel iig, rechts wat meer dan links maar links was de tweede.
Ik heb besloten dat ik dit zo ga doen tot het weeguurtje dinsdag en als hij dan niet gegroeid is kijken we gewoon verderZennnn!
Ik dip ook. En daar raakt bram wel chaggo van als het op is zeg maar.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Even een vraagje.
Hebben jullie kinderen er last van als jullie ongesteld zijn?
De dagen voor mijn menstruatie dip ik soms nog wel, maar dat trekt snel weer bij.
Maar madam is de laatste dagen erg chagrijnig en lichtgeraakt.
En dat was de vorige cyclus ook al zo.
Ik heb gevraagd in de langvoed-groep, mar daar gooiden ze het op mijn gemoed, mar ik heb nu qua stemming nergens last van.
Herkenning iemand?
quote:Op donderdag 10 april 2014 21:48 schreef pessie het volgende:
Dot, wat voor speen heb je geprobeerd? Zowel bij Nathan als Lauren waren de beginners spenen te klein, lk gaf aan dat bv baby's vaak een grotere speen willen. Wij begonnen dan met difrax combi 0-6 maanden.
ja, maar die moest ik ook wel eens corrigeren tijdens drinken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:26 schreef klaprooss het volgende:
Vraagje.. Misschien heel stom maar moet de bovenlip nou ook een beetje opgekruld zijn zoals de onderlip
Heeft ze d'r last van? Dan zou je eventueel kunnen zorgen dat ze wat meer vette melk krijgt dmv borstcompressie of afromen van gekolfde melk. Maar als ze zich er prima bij voelt zou ik dat lekker zo laten.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:07 schreef Franny_G het volgende:
Het is nu bijna een week geleden dat I. een poepluier had. Ik weet dat dit kan gebeuren en ze heeft al een tijdje dat ze maar om de paar dagen een poepluier heeft, maar een week nog niet eerder. Het voelt toch een beetje raar.
Goed getimed van jouw dochterquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:38 schreef Franny_G het volgende:
Ze had vanmiddag een poepluier. Net toen ik een paar uurtjes weg was en mijn vriend haar ging verschonen.
Vind ik wel! Heb de freestyle volgens mij gehuurd van het kraamcentrum en die was echt wel veel krachtiger. Ik heb zelf een swing en nu heb ik vrij makkelijke borsten, dus gaat het goed, maar tegen die freestyle kan hij echt niet op. Kan me dan ook voorstellen dat als je een wat rustigere productie hebt of een trage tsr dat de swing het niet is. Mijn linkerborst is nog steeds niet terug op niveau na die toestanden van vorige week en dan krijgt de swing het ook niet voor elkaar om meer te trekken dan 50 cc, terwijl ik nog niet helemaal leeg ben.quote:Op zondag 13 april 2014 15:00 schreef Burdie het volgende:
Lekker, Wup!
Kolft de freestyle btw anders dan de swing? Daarmee heb ik de hoop inmiddels opgegeven... werkt voor mij niet. Ik kolf nu alles met de Avent handkolf.
Heb je geprobeerd dentinox voor de voeding te smeren? Verder was bijten hier altijd in fases, dan tijden niet en opeens weer 3 dagen raak...quote:Op zondag 13 april 2014 20:02 schreef Kyara het volgende:
Ik heb last van een bijtende dreumesVind het nu gewoon eng om haar te voeden want ik heb echt aan paar keer haar kaken los moeten wrikken met mijn vinger
Als ze bijt zet ik haar weg. Maar nu heeft ze dus al 2 voedingen overgeslagen (die ze normaal wel drinkt en die haar zus ook gewoon nog drinkt). Als ik haar wegzet hangt ze nog even piepend aan mijn been en daarna gaat ze iets anders doen. Misschien hoeft ze niet meer, kan ook. Maar is mijn productie met 14 maanden stabiel genoeg om meer dan 12 uur niet te voeden? Ik neem tenminste aan dat ze vannacht wel gewoon wil drinkenen zonder te bijten
Reactie op melkstroom is een goede. Is slik de cerazette dus menstruatie is niet aan de orde maar als ze tegelijk drinken dan komt de tsr natuurlijk wel sneller. Overdag is tegelijk niet echt meer een optie omdat ze dan meer met elkaar bezig zijn dan dat ze drinken maar ik kan D misschien wel als 2e voeding en niet als 1e. Dan is die borst ook al meer "volgelopen".quote:Op zondag 13 april 2014 20:18 schreef WupWup het volgende:
Rond deze leeftijd komt weigeren vaak voor, maar spenen is nog niet aan de orde. Als ik je verhaal lees weigert ze ook niet echt, maar neemt ze genoegen met een alternatief. Krijgt ze nieuwe tanden of kiezen? Dat is vaak een trigger om te bijten. Het tandvlees jeukt namelijk. Het kan ook een reactie zijn op jouw melkstroom. Bijvoorbeeld als je tsr vertraagd isdoor een komende menstruatie.
Nee, niet echt stuwing maar dat heb ik al heel lang niet meer gehad. Wel volle borsten maar nog wel soepel zeg maar.quote:Op zondag 13 april 2014 20:43 schreef L0t.. het volgende:
Vervelend dat bijten Kyara. Als je haar opnieuw laat aanhappen bijt ze dan meteen weer? Ik heb heel regelmatig langer dan 12 uur tussen de voedingen als ik moet werken en dat levert geen problemen op voor m'n productie. Denk dat het bij jou ook zo'n vaart niet zal lopen hoorHeb je stuwing?
Dat is ook wel een goede. Zal het eens proberen.quote:Op zondag 13 april 2014 20:55 schreef pessie het volgende:
[..]
Heb je geprobeerd dentinox voor de voeding te smeren? Verder was bijten hier altijd in fases, dan tijden niet en opeens weer 3 dagen raak...
Er zitten inderdaad regeldagen rond 6 weken!quote:Op maandag 14 april 2014 13:07 schreef Kimpossible het volgende:
Lb en lot![]()
Wil iemand alsjeblieft even zeggen dat er rond week 6 regendagen zitten? Ik word een beetje onzeker van die lege borsten en onverzadigbare baby
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/subjects.asp?id=250439quote:Op maandag 14 april 2014 13:07 schreef Kimpossible het volgende:
Lb en lot![]()
Wil iemand alsjeblieft even zeggen dat er rond week 6 regendagen zitten? Ik word een beetje onzeker van die lege borsten en onverzadigbare baby
Klopt! Heb je dus goed gezien. Morgen of overmorgen heb je weer stuwing en kan baby de tsr niet meer handelenquote:Op maandag 14 april 2014 13:07 schreef Kimpossible het volgende:
Lb en lot![]()
quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:51 schreef L0t.. het volgende:
Belle ook al 1 jaar lopend buffet![]()
Gefeliciteerd!
E klokte rond die periode volgens mij zo 180-200cc weg.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:36 schreef Spewey het volgende:
Zaterdag ga ik een dagje de hort op, voor het eerst in ruim 7 maanden zal ik langer dan een uur bij m'n jongetje weg zijn.
( kantoor aan huis dus meneer heeft me altijd tot z'n beschikking)
Vriezermelk blieft hij niet dus komende dagen maar veel extra en nakolven.
Wat is een beetje normale hoeveelheid om in de koelkast te hebben? Hij moet ongeveer 11 uur zonder me doen en ik heb geen idee hoeveel hij per keer drinkt....
Hier drinkt ze 100-150 ml per keer met de fles, en houdt ze 't zo'n 2,5 uur erop vol. Ze is nu 7,5 maand.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:36 schreef Spewey het volgende:
Zaterdag ga ik een dagje de hort op, voor het eerst in ruim 7 maanden zal ik langer dan een uur bij m'n jongetje weg zijn.
( kantoor aan huis dus meneer heeft me altijd tot z'n beschikking)
Vriezermelk blieft hij niet dus komende dagen maar veel extra en nakolven.
Wat is een beetje normale hoeveelheid om in de koelkast te hebben? Hij moet ongeveer 11 uur zonder me doen en ik heb geen idee hoeveel hij per keer drinkt....
Nou hop hop, gauw even een selfie dan, en straks vaders de camera in handen drukkenquote:Op woensdag 16 april 2014 10:45 schreef WupWup het volgende:
Gefeliciteerd LB! Mooie foto'swij maken er echt te weinig deze ronde
![]()
Als ik nee zeg jengelt hij wel en wordt boos.. .of overdags nee zeg. Maar dit lijkt wel anders ik moet hem dan vast houden in soort houdgreep want mini hulkje en hij gilt go away en is echt over zijn toeren. Echt naar is hetquote:Op woensdag 16 april 2014 19:36 schreef Omentielvo het volgende:
En is dat hysterisch huilen niet alleen uit drift door zijn leeftijd? Op die leeftijd kunnen ze ontzettend over de toeren raken van het woordje 'nee' (of dat nou is omdat ze niet een laatje mogen openen of even niet gelijk mogen drinken)
Nee niks wat dat die niet kan verdragen..quote:Op woensdag 16 april 2014 19:45 schreef bellelena het volgende:
Evenstar, kan het iets zijn dat jij (anders) hebt gegeten? Mijn broertje en zusje konden daar vroeger ook heel veel last van hebben via borstvoeding.
[ Bericht 19% gewijzigd door klaprooss op 18-04-2014 17:29:15 ]♥ J & S
Een La Placequote:Op vrijdag 18 april 2014 17:36 schreef LadyBlack het volgende:
Klap wat kijk je trots
Waar zit je daar?
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:43 schreef Mabawa. het volgende:
Klappie. Fijn he?! Stiekem geniet ik zo van buiten/openbaar voeden.
Zo kan flesweigeren er uit zien inderdaad, niet overgaan tot zuigen. Haal diep adem en laat je er niet teveel door frustreren, heel moeilijk maar spanning en druk werkt echt averechta. Heeft je man haar al eens geprobeerd een flesje te geven terwijl jij niet in de buurt was? Dat wil nog wel eens helpen. Vaak komt het met wat truukjes goed, en ook als het niet goed komt, komt het wel goedquote:Op zaterdag 19 april 2014 05:16 schreef Kimpossible het volgende:
Nee, wel tommee tippie, avent natural en uiteraard medela calma. Ze weigert ze gelukkig niet zo zeer, ze lijkt het gewoon niet te snappen.![]()
Het klinkt alsof je vraag en auanbod gewoon goed op elkaar zijn afgestemd al is je melkstroom misschien wat snel en/of je tsr heftig. Om voor of ipv een live voeding te kunnen kolven kun je warmtecompressie toepassen. Neem vooraf anders eens een lekkere warme douche! En kolven bij je kindje in de buurt wil ook weleens helpen
Otje had dat ook. Welke speen heb je gehad van Tomme Tippee? Otje dronk in het begin alleen uit de Tommee Tippee speen met een X in plaats van een gaatje (lag hier in de buurt nergens in de winkels, heb ik online besteld). Ik heb even gekeken maar geen nieuwe meer liggen, anders had je die zo mogen hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2014 05:16 schreef Kimpossible het volgende:
Nee, wel tommee tippie, avent natural en uiteraard medela calma. Ze weigert ze gelukkig niet zo zeer, ze lijkt het gewoon niet te snappen.![]()
Het klinkt alsof je vraag en aanbod gewoon goed op elkaar zijn afgestemd al is je melkstroom misschien wat snel en/of je tsr heftig. Om voor of ipv een live voeding te kunnen kolven kun je warmtecompressie toepassen. Neem vooraf anders eens een lekkere warme douche! En kolven bij je kindje in de buurt wil ook weleens helpen
Ik weet niet helemaal of me dat lukt met maar twee handenquote:Op zaterdag 19 april 2014 08:05 schreef Cwen het volgende:
Hier dronk ze bij mij ook niet uit de fles, en als ik in de buurt was liever ook niet. Maar voilá: ik was een middag weg en mevrouw zette zo de hele fles weg!
Kortom, het kan dus prima goedkomen als jij even niet in de buurt bent tijdens de fles. Overigens wilde ze hier bij m'n man wel weigeren, maar hij heeft 'm er de eerste keer in 45 minuten gewoon doorforceerd tot ze te moe was om zich nog te verzetten. Niet tof, maar weigeren heeft ze nooit meer gedaan.
Wat ook nog kan helpen is lopen tijdens het aanbieden, dan is ze soms net genoeg afgeleid om 'm wel te willen. Ook kun je een speen met groter gat proberen.
Oh, en niet om 23.00 uur als je zelf al moe bent van de dag, en zij ook, helpt wellicht ook.
Dot, kolven als vraag en aanbod zijn afgestemd is ook wel wat anders dan in de kraamweek. Als je graag wilt kun je 1 kant kolven terwijl hij aan de andere drinkt, dan lift je mee op de tsr.
Lijkt me dat je goed bezig bent. I. kreeg vooral veel last van krampjes door het verslikken en happen naar lucht aan de borst. Nu koppel ik haar ook even helemaal los en laat haar eerst boeren, voordat ze verder drinkt. En ze heeft nu gewoon nauwelijks krampjes meer. Ik ben er zo blij mee! Maar goed, ze is nu ook al bijna drie maanden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:14 schreef Dot. het volgende:
Vannacht ging erg goed trouwens! Ik haal hem gewoon even los als ik merk dat hij geen adem kan halen tussen slikken door en vang dan even de melk op in een doekje totdat het niet meer zo hard stroomt en hij heeft veel minder gespuugdHopelijk drinkt hij wel nog genoeg, want dat klokken is natuurlijk nu wat minder. Donderdag weer wegen
Wat lief!quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:54 schreef Burdie het volgende:
Dot, even eenvoor jou, respect dat je ondanks alle strubbelingen gewoon vol blijft houden.
Soms is het gewoon heel hard bikkelen, en dat is ontzettend rot!!! Maar mijn ervaring is dat het vroeger of later echt goed komt. Bij ons liep het pas echt lekker toen Nathan een jaar was, al vermoed ik dat het bij jou binnenkort echt goed gaat komen!quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:19 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wat lief!Ik moet wel zeggen dat ik dagelijks denk aan stoppen, maar als hij dan drinkt vind ik het toch wel fijn, ook al is het nog best een gedoe zo. Ik heb nu maar weer even PCM gepakt met die enorme kloof bijvoorbeeld
Ik krijg het toch nog niet voor mezelf goed gepraat om te stoppen, vooral omdat de melk er gewoon is, dus kan het gewoon goed komen, dus bikkelen we maar even door
Nou gewoon, met een kind slaap je sowieso niet, toch?quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:43 schreef pessie het volgende:
En kim, tof!!!
En waar wilde je de tijd vandaan halen voor die planning?
Zowel voor jouw productie als voor zijn suikerspiegel denk ik dat je toch wel 8 voedingen per etmaal nodig hebt. Al kun je er best een keer 5 uur tussen hebben. Heb je een draagdoek? Anders proberen of hij daar wel in slaapt? Ik hield zelf vaa het ritme spelen, drinken, slapen aan. Volgens mij, het kan ook, drinken spelen slapen zijn. uhm, ik weet het even niet meerquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:47 schreef Dot. het volgende:
Thans dames!![]()
Hoe lang mag ventje nu trouwens tussen voedingen laten? Hij is 3,5 week en weegt 4,5 kilo. Hij slaapt nogal lastig en vaak valt hij pas lang na een voeding in slaap (2 uur later in niet vreemd) en dan moeten we hem na 3,5 uur wakker maken. Of mogen we hem dan gewoon laten liggen?
Ja, dat is dus een beetje het lastige, want op verzoek voeden zou bij hem elk uur zijn en dat trok ik niet dus doen we toch wat meer voeden op de klokquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:49 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Nou gewoon, met een kind slaap je sowieso niet, toch?![]()
Nee, zonder gein. Ik gedij goed met heel veel hooi op m'n vork. Maar nu niet meer, want nu ben ik een mama![]()
![]()
En nu wil ik alleen nog maar Mamadingen doen en kunnen m'n baan (niet m'n salaris natuurlijk), m'n carrière en op momenten zelfs paardmans (arm dier) me gestolen worden
. In alle bescheidenheid neem ik aan dat dat na de eerste overweldigende weken/maanden wel wat wegebt en dat ik over een tijdje mentaal weer prima in staat ben om meerdere ballen hoog te houden en me daar gelukkig bij te voelen. Want zo ken ik mezelf niet
Dotje, lekker laten liggen. Ze komen nu echt wel als ze honger hebben. De kinderarts vertelde mij gisteren dat ik het op verzoek voeden ook echt op verzoek moet houden, zeker bij reflux. Anders krijgen ze niet voldoende tijd om het te verwerken en gaan ze meer spugen. Daarbij: als ze slapen hebben ze hun rust harder nodig dan de melk op dat moment.
Gewoon laten slapen hoor, als hij zijn geboortegewicht voorbij is, hoef je daar niet meer zo op te letten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:47 schreef Dot. het volgende:
Thanks dames!Ik hou het idd nog wel even vol zo
Hoe lang mag ventje nu trouwens tussen voedingen laten? Hij is 3,5 week en weegt 4,5 kilo. Hij slaapt nogal lastig en vaak valt hij pas lang na een voeding in slaap (2 uur later is niet vreemd) en dan moeten we hem na 3,5 uur wakker maken. Of mogen we hem dan gewoon laten liggen?
Zo lang hij nodig vind. Wij hebben ook een kleine, inmiddels 7 maanden en op vaste tijden voeden was echt erg, kind erg ontevreden, huilen etc..quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:47 schreef Dot. het volgende:
Thanks dames!Ik hou het idd nog wel even vol zo
Hoe lang mag ventje nu trouwens tussen voedingen laten? Hij is 3,5 week en weegt 4,5 kilo. Hij slaapt nogal lastig en vaak valt hij pas lang na een voeding in slaap (2 uur later is niet vreemd) en dan moeten we hem na 3,5 uur wakker maken. Of mogen we hem dan gewoon laten liggen?
Wat is een PCM?quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:19 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wat lief!Ik moet wel zeggen dat ik dagelijks denk aan stoppen, maar als hij dan drinkt vind ik het toch wel fijn, ook al is het nog best een gedoe zo. Ik heb nu maar weer even PCM gepakt met die enorme kloof bijvoorbeeld
Ik krijg het toch nog niet voor mezelf goed gepraat om te stoppen, vooral omdat de melk er gewoon is, dus kan het gewoon goed komen, dus bikkelen we maar even door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |