abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138602593
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_138602636
Hij is 4200 gram! *O* 40 gram boven zijn geboortegewicht *O* Goed bewijs dat het drinken prima is :) en we merken al dat zacht sussen hetzelfde effect heeft dus dat doen we gewoon idd. En hij heeft nu netjes 2.5-3 uur tussen alle voedingen gehad, dus heel fijn :) Hij sliep niet elke ruk masr je kunt niet alles hebben hè
pi_138603236
Dot, wat fijn! *O*
En hij hoeft ook niet altijd te slapen hè, hier was ze ook op die leeftijd al vaak wakker tussen de voedingen.
Home is where the O+ is...
pi_138603771
Nee, maar hij was dan vaak erg onrustig. Nu ligt hij idd ook gewoon lekker half wakker in z'n bedje.

Maar drinken gaat dus goed en daar gaat dit topic over. Bedankt voor alle tips en steun! :*
pi_138604405
Klinkt alsof je er zelf ook rustiger onder bent Dot, fijn! :)

Hier waren we een weekendje weg en voor het eerst in mijn hele borstvoedingcarriere een nare opmerking gehoord, van een familielid notabene. Sticker drinkt tegenwoordig water uit een bekertje, wordt hier hysterisch enthousiast van, zo leuk vindt hij het ( O+ ) Toen hoorde ik: 'Ja, ik zou ook dolblij zijn als ik eindelijk wat lekkers kreeg na maanden die smerige moedermelk' :(

Veel meer dan een venijnige blik die kant op werpen kon ik niet bedenken :@
pi_138604613
Smerige moedermelk? :D mijn zoon laat met een mmmmm incl handje merken wat hij allemaal lekker vindt. Hij doet het ook als hij melk bij mij drinkt, dus ik gok dat het zo smerig niet is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138604656
Nouja, wat raar! Waar komt zoiets vandaan, vraag ik me dan af.. waarom maakt iemand zo'n opmerking.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138605357
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 11:38 schreef Franny_G het volgende:
Nouja, wat raar! Waar komt zoiets vandaan, vraag ik me dan af.. waarom maakt iemand zo'n opmerking.
Iemand die het al jaren dwarszit dat babies vieze moedermelk drinken?
pi_138605813
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Iemand die het al jaren dwarszit dat babies vieze moedermelk drinken?
:D Luid de noodklok!
  maandag 7 april 2014 @ 12:24:34 #10
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138605962
Ik zou op het moment zelf ook even met mijn mond vol tanden staan, maar ik zou daar achteraf alsnog het gesprek over aangaan...wrom zegt iemand zoiets?

Volgende keer als iemand dat zegt zou ik gewoon zeggen 'Hoezo smerig, heb je het wel eens geproefd dan?' >:)
  maandag 7 april 2014 @ 12:55:44 #11
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138606977
Dot *O*

Wat een kutopmerking zeg le. Kinderloos en geen verstand van zaken zeker?

Moeten jullie kijken

O+ boobies O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138607409
Gemiddelder krijg je ze niet hoor KP! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 7 april 2014 @ 13:15:14 #13
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138607741
Mooie curve Kim! *O*

Wat een rare opmerking L-E :? Ik zou dan ook met mijn mond vol tanden staan inderdaad.

Ik las van de week in de Ouders van Nu een verhaal over een vrouw die haar peuter borstvoeding geeft maar dit verzwijgt voor haar omgeving. Ik vond dat nogal wat. Wordt er echt zo vreemd gereageerd wanneer kinderen na hun 1e jaar nog bv krijgen? Ik heb zelf nog geen vreemde/rare/stomme reacties gehad maar merk wel dat ik minder vaak in het openbaar voed. Als ik een groot deel van de dag op pad ben dan natuurlijk wel maar als ik even weg ben en ze hebben honger of dorst dan probeer ik het toch wel eerst met een maisboogie en beker water om het te overbruggen tot thuis. Hoe ervaren jullie dat?
pi_138608137
Ik vertelde het op een gegeven moment ook nog maar tegen een paar mensen. mn schoonmoeder en collega's (mannelijke twintigers) liet ik in de veronderstelling dat ze geen bv meer kreeg. Geen zin meer om het er over te hebben.
  maandag 7 april 2014 @ 13:40:02 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138608761
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 13:15 schreef Kyara het volgende:
Mooie curve Kim! *O*

Wat een rare opmerking L-E :? Ik zou dan ook met mijn mond vol tanden staan inderdaad.

Ik las van de week in de Ouders van Nu een verhaal over een vrouw die haar peuter borstvoeding geeft maar dit verzwijgt voor haar omgeving. Ik vond dat nogal wat. Wordt er echt zo vreemd gereageerd wanneer kinderen na hun 1e jaar nog bv krijgen? Ik heb zelf nog geen vreemde/rare/stomme reacties gehad maar merk wel dat ik minder vaak in het openbaar voed. Als ik een groot deel van de dag op pad ben dan natuurlijk wel maar als ik even weg ben en ze hebben honger of dorst dan probeer ik het toch wel eerst met een maisboogie en beker water om het te overbruggen tot thuis. Hoe ervaren jullie dat?
Mooi zeg kim!

Kyara, ik vertel het ooook niet aan de meeste mensen. Dit weekend waren we bij mijn broer, hij en zijn vrouw weten het wel, hun kind krijgt ook nog wat bv mar volgens mijn broer heeft schoonzus te weinig omdat baby niet doorslaapt op alleen bv (lees: wordt 1x wakker en ius 6,5 maanden) dus geeft mijn broer hem ook nog een fles KV met pap na als schoonzus 's nachts werkt zodat hij niet wakker wordt... ZHij vind het echt slecht dat Lauren nog niet doorslaapt en wijt dat aan bv en te weinig hebben.
Dusss, ik hoiu MN mond wel verder. Laten we alleen bespreken dat ze idd nog niet doorslaapt en verzwijgen wat voor voeding ze krijgt. Maar goed, er zijn natuurlijk genoeg mensen die weten dat Nathan 2 jaar heeft gehad dus die zullen wel vermoeden dat Lauren nog krijgt...
Ik ben vrij gek volgens mijn omgeving. Dreumes op mijn rug, kind niet laten huilen, borstvoeding... Ik maak het mezelf moeilijk...
  maandag 7 april 2014 @ 13:48:50 #16
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138609049
God, mijn kind is 5,5 weken en die wordt al door de halve wereld naar de eigen kamer verbannen omdat ik zo toch niet kan slapen :') Over m'n lijk :P

En ik ben ook raar dat ze zoveel bij me ligt. Dragen vinden ze wel tof, maar dat is wel moeilijk en eng enzo.

Kan me dis alleen maar voorstellen wat er bij oudere kindjes wel niet allemaal gevonden wordt van het mama-beleid dat wij geitenwollenfokkers voeren :+
  maandag 7 april 2014 @ 13:49:15 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138609066
Dot wat goehoed! *O* Lekker zo doorgaan O+

Kim, práchtige curve! Hoe is het met de pijn?

LE noujaaaaaazeg :o :') :{w
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 13:15 schreef Kyara het volgende:
Ik voed niet meer zomaar overal. Deels omdat ik denk dat 'men' daar wat van vindt, maar ook omdat E best kan liggen muiten aan de borst.

Ze bijt me trouwens nu wel erg vaak :X en is totaal niet onder de indruk als ik au of nee roep. Hoe streng ik ook kan zijn, mijn kind vindt t wel lollig, dus gaat ondeugend met dr hoofdje ook nee schudden (met de tepel nog vast ja :') ). Ik probeer het nu even te negeren, als ze echt hard doorbijt zit ze op de grond en ga ik wat anders doen.
  maandag 7 april 2014 @ 13:54:45 #18
259886 pessie
pi_138609272
quote:
18s.gif Op maandag 7 april 2014 13:48 schreef Kimpossible het volgende:
God, mijn kind is 5,5 weken en die wordt al door de halve wereld naar de eigen kamer verbannen omdat ik zo toch niet kan slapen :') Over m'n lijk :P

En ik ben ook raar dat ze zoveel bij me ligt. Dragen vinden ze wel tof, maar dat is wel moeilijk en eng enzo.

Kan me dis alleen maar voorstellen wat er bij oudere kindjes wel niet allemaal gevonden wordt van het mama-beleid dat wij geitenwollenfokkers voeren :+
Ik ben dus eigenlijk niet een geitenwollenfokker :@ en toch ben ik "gek" :?

Lb, krijgt ze tandjes of heeft ze die net? Lauren deed dat ook met nieuw verworven tanden
  maandag 7 april 2014 @ 13:57:28 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138609357
Bram beet ook zo hard...
  maandag 7 april 2014 @ 13:59:03 #20
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138609396
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 13:54 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik ben dus eigenlijk niet een geitenwollenfokker :@ en toch ben ik "gek" :?

Lb, krijgt ze tandjes of heeft ze die net? Lauren deed dat ook met nieuw verworven tanden
Ik vind mezelf ook geen geitenwollenfokker, maar ik merk in mijn omgeving wel dat ik hier meer aansluiting vindt qua dragen, voeden, troosten en straks ook bijvoeren. En voor de standaarden die hier in de omgeving gelden, word ik dan dus al aangemerkt als geitenwollensokkenmama met dr draagdoek en dr borstvoeding en god ze legt dat kind ook nooit weg. ;)

LB, tis beter als gisteren! En bijters aan de borst :x au! Ik hoop dat die fase gauw voorbij is!
  maandag 7 april 2014 @ 13:59:43 #21
30252 Soempie
Procreating
pi_138609425
Boh, dus net als ik straks een beetje gewend ben aan voeden in het openbaar gaan anderen dat vreemd vinden...

Hier een baby die heeft ontdekt dat je een motorboot na kunt doen aan de borst en dat dat echt om te schateren is. :')
Dat bijten wordt nog wat. Ik vind die kaakjes nu al pijnlijk als ze bijt. :X Tegen die tijd zou ik proberen te benoemen wat wel de bedoeling is. Al kan ik nu zo niet bedenken hoe ik dat zou formuleren.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138609490
Ik had het er dit weekend met mijn vriend over dat ik, als het goed blijft gaan, wel door wil gaan met borstvoeding tot in ieder geval 1 jaar en misschien wel langer. Daar keek hij ook wel even van op.

En Kim. Ik beleef op dit moment een uniek moment! I. ligt voor het eerst in haar eigen kamertje te slapen! En ze is vandaag precies 10 weken. Ik heb het eens als experiment gedaan, omdat ze overdag vaak zo weinig slaapt en ik vind het ook wel fijn om haar dit aan te gaan leren. Ben wel benieuwd of het morgen ook zo goed gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 7 april 2014 @ 14:06:46 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138609680
Soemp, ik leg wel uit dat het niet mag omdat het mij zeer doet (hier begint ze dan met dr hoofd te schudden :') ) en dat ze wel mag drinken. Maarja... het is moeilijk om dat 3x rustig uit te leggen als half je tepel af wordt gebeten :X

Pessie, ze heeft nu 6 tanden helemaal door sinds een tijdje, en ik heb nog niks nieuws gezien. Dus ik ben benieuwd!
pi_138609708
Hier word mij nu al verteld dat een dreumes aan de borst 'absurd' is en of ik niet eens kv moet gaan proberen zodat zij beter slaapt en ik meer energie heb.

Hoewel dat tweede vast waar zal zijn, vind ik het veel te fijn om haar te kunnen voeden. Dus pech voor de omgeving.
  maandag 7 april 2014 @ 14:10:46 #25
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138609822
Oh zelfs ik krijg nu nog wel eens de opmerking, je moet gewoon kunstvoeding geven.. :') Bram is bijna 15 maanden :') Die drinkt gewoon (half)volle melk :D .
  maandag 7 april 2014 @ 14:13:43 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138609932
Nouja, het is toch geweldig als je kind op zo'n fijne manier zulke goede voedingsstoffen binnenkrijgt?

En als ze nog zo bij je liggen? O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 april 2014 @ 14:14:46 #27
30252 Soempie
Procreating
pi_138609966
O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 april 2014 @ 14:15:06 #28
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138609981
O+ heerlijk LB!
  maandag 7 april 2014 @ 14:21:29 #29
259886 pessie
pi_138610199
Ohhhh lb O+

:@ Lauren krijgt nog steeds geen koemelk. Ik bedenk steeds dat ik eigenlijk wil dat ze tussen de middag melk drinkt bij de boterham en dan zonder borst naar bed. Maar dan wil ik dat helemaal niet :@
  maandag 7 april 2014 @ 14:34:39 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138610730
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Kimpossible het volgende:
Ik vind mezelf ook geen geitenwollenfokker, maar ik merk in mijn omgeving wel dat ik hier meer aansluiting vindt qua dragen, voeden, troosten en straks ook bijvoeren. En voor de standaarden die hier in de omgeving gelden, word ik dan dus al aangemerkt als geitenwollensokkenmama met dr draagdoek en dr borstvoeding en god ze legt dat kind ook nooit weg.

Hier ook idd.

Ik vind het wel jammer dat het zo moet zeg maar. Dat je zelfs voor je schoonfamilie dit soort dingen "moet" verzwijgen :{

Als ze hier echt bijt dat roep ik eerst heel hard auw ipv uit te leggen. Gaat ook in een reflex :X Gelukkig gebeurt dat wel steeds minder.

Oh en wat betreft kv: dat werkte hier niet om beter te slapen. Been there, done that. Geen effect. En van de papfles kregen ze krampjes dus ook geen succes. :W

Lieve foto LB O+ O+ O+

Hier krijgen ze tussen de middag wel koemelk bij de boterham. Maar daarna ook nog even aan de borst voordat ze gaan slapen.
pi_138610793
Oh, het is geen heikel punt hoor, die opmerking. Ik vond het niet tof, maar van een zestigjarige techneut moet je denk ik niet verwachten dat hij snapt hoe waardevol bv is ;)
  maandag 7 april 2014 @ 14:47:25 #32
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138611162
Hier een keer per dag 100 ml geitenmelk voor zijn pap. Dat blijf ik zo doen voorlopig, de overstap naar koemelk zal ik nu niet zo snel maken als bij Lientje. Die ging op deze leeftijd al over naar koemelk, maar eigenlijk vind ik dit een veel beter alternatief.

Mijn mannetje is ziek, ging gisteravond opeens overgeven en heeft flink verhoging. Hij wou aan de borst en ging, toen ie de tepel in zijn mond had, meteen weer spugen. Toen maar tegen me aan gehouden en in slaap laten vallen en de wekker gezet op 02.00 uur, het was om 23.50 uur.
Hij werd uit zichzelf toen rond 02.00 weer wakker en wou drinken, gelukkig bleef het er toen in en nu nog steeds, vandaag dus maar alleen bv. Hij slaapt heel veel, is hangerig en heeft flink verhoging en vieze luiers, zooo sneu.

Maar wat ben ik dan blij dat ik bv geef, dat het licht verteerbaar is en dat het hem weer op de been helpt. O+
  maandag 7 april 2014 @ 15:21:18 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138612389
Dreumes aan de borst? Kleuter aan de borst, meld! :)

Ik hou een weblog bij voor de kinderen en daar heb ik het laatst weer in benoemd. Dus de mensen die meelezen op die blog (is afgeschermd) zullen het weten.
Verder is het geen gespreksonderwerp, dus komt het niet ter sprake.
Prima.

KP, is het nog een bo geworden of heb je het net kunnen afwenden? Die lage productie trekt echt wel weer bij, don't worry.

Juud, beterschap voor je jongetje :*

Dot, hoe gaat het nu bij jullie? Fijn dat hij al iets langer slaapt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 7 april 2014 @ 15:40:25 #34
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138613125
Minder pijn inmiddels, dus we gaan goehoed! *O*
pi_138613631
Even ego crosspost, later bijlezen.

Mn mannetje is gewoon bijna 600 gram gegroeid in 3 weken tijd. Ik ben zo blij dat alles wat ik doe niet voor niets is, we gaan lekker verder zo!! :D Ik dacht het al te voelen maar dat dacht ik vorige keer ook en ik wilde mezelf niet teleurstellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138613927
Soempie, hoe loopt het nu bij jullie?

Sommige mensen in mijn omgeving weten dat ik nog voed, maar het komt eigenlijk niet vaak ter sprake. Hij drinkt meestal alleen nog rond slapen/ wakker worden en dat zijn momenten waar anderen niet bij zijn over het algemeen ;).

Edit voor Mabawa *O* ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 7 april 2014 @ 16:07:37 #37
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138614109
Oooh wat super Mabawa! En wat een mooie foto's O+
  maandag 7 april 2014 @ 16:11:13 #38
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138614279
Ohh Mabawa! Beloning voor jullie harde werken! *O*

Mooi kereltje!
pi_138615304
Top Mabawa!
  maandag 7 april 2014 @ 19:07:25 #40
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138621364
Oh, wat een mooi kereltje! O+
pi_138622287
Soempie je moet jezelf niet laten ontmoedigen om bv te geven na het eerste jaar en ook in het openbaar. Ik voed nog weleens in het openbaar en zeker bij (schoon) familie thuis. Als een vreemdeling een opmerking erover maakt zit ik er echt niet mee en ook bij familie heb ik vaak zoiets van "laat maar gaan". Mijn schoonmoeder heeft ook weleens gezrgd dat het toch wel klaar was met bv. Nou nee dus, het is niet klaar. En dat terwijl zij zef best lang bv heeft gegeven, maar volgens mij niet meer na 1 jaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 7 april 2014 @ 22:15:06 #42
259886 pessie
pi_138631845
Mabaewa ziet er goed uit! Leuke fotootjes O+

Juud, dan is dat wel extra fijn.

Kyara, zo heb ik het ook bij Nathan aangepakt en na een maand vond hij alleen koemelk wel genoeg en wilde hij geen bv meer voor de middagslaap.
pi_138632611
LB prachtig O+

Mabawa wat goooeeedd!!!!

Hier slaapt mijn peuter van 28 altijd nog met de borst voor haar middagslaapje O+ En ik maak er geen geheimen van dat ik haar nog voed, iedereen op werk weet ik. Ze wil niet vaak drinken als we ergens zijn maar als ze wel wil dan mag het ook vaak van mij, ik heb er geen moeite mee.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138638918
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef bitterend het volgende:
LB prachtig O+

Mabawa wat goooeeedd!!!!

Hier slaapt mijn peuter van 28 altijd nog met de borst voor haar middagslaapje O+ En ik maak er geen geheimen van dat ik haar nog voed, iedereen op werk weet ik. Ze wil niet vaak drinken als we ergens zijn maar als ze wel wil dan mag het ook vaak van mij, ik heb er geen moeite mee.
Kijk als je 28 bent dan vind ik wel te oud. En dan ben je natuurlijk allang geen peuter meer :D
(Ik meen dat niet hoor. Ik weet dat je maanden bedoelt)

Maar door dit forum ben ik wel mijn mening gaan veranderen over langer voeden. Die dreumesdrinkhoudingen vind ik O+ En als mama en kind nog zo genieten. Waarom dan stoppen
pi_138639911
Hoera voor alle langvoedmama's! *O* Moet eerlijk zeggen dat ik er ook anders naar kijk sinds ik mama ben hoor, ik dacht hiervoor ook meer dat BV gewoon een vorm van eten geven was, nu vind ik het echt O+ O+

Iemand ervaring met babies die rond de 4 maanden snachts weer vaker komen, J kon doorslapen, en deed het wel eens, maar komt sinds 2 weken weer vrolijk om de 3 uur. Hij gaat verticaal op alle curves, dus ik zou denken dat hij het niet echt nodig heeft. Zit te denken om het CB er even over te bellen, maar het advies is daar vaak: even laten huilen etc., en daar voel ik me ook weer niet prettig bij. Misschien is het een fase? :Z
pi_138640025
Ja, als je zelf een kind hebt, verandert je blik hierop natuurlijk wel. Dat heb ik ook. Ik kon me van tevoren ook moeilijk voorstellen hoe het zou zijn. Ik wist alleen dat ik het graag wilde.

Mijn ouders zeggen of vragen soms ook wel dingen over borstvoeding. Maar dat heeft echt te maken met onwetendheid. Want ook al heeft mijn moeder 5 kinderen gebaard; borstvoeding heeft ze niet gegeven en in de conservatieve/gereformeerde omgeving waarin zij verkeerde werd ook niet openlijk over dit soort 'intimiteiten' gesproken. Dus het idee van 'voeden op verzoek' begreep ze niet helemaal. ("Oh. Is flesvoeding dan eigenlijk niet veel makkelijker?" En het idee dat ik langer wil voeden dan een paar maanden is ook compleet nieuw. Van mijn eigen lieve oude oudertjes kan ik dat uiteraard goed hebben, maar als andere mensen rare opmerkingen maken begrijp ik niet waar ze zich mee bemoeien.

Ik vind eigenlijk dat we (ik spreek maar even in 'we' 8-) ) niet geheimzinnig zouden moeten doen over het langvoeden. Hoe normaler we erover doen, hoe normaler de omgeving het ook gaat vinden. Maar dat zeg ik vanuit theorie, en niet vanuit praktijk hoor.
pi_138640635
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:46 schreef sibella2 het volgende:
Hoera voor alle langvoedmama's! *O* Moet eerlijk zeggen dat ik er ook anders naar kijk sinds ik mama ben hoor, ik dacht hiervoor ook meer dat BV gewoon een vorm van eten geven was, nu vind ik het echt O+ O+

Iemand ervaring met babies die rond de 4 maanden snachts weer vaker komen, J kon doorslapen, en deed het wel eens, maar komt sinds 2 weken weer vrolijk om de 3 uur. Hij gaat verticaal op alle curves, dus ik zou denken dat hij het niet echt nodig heeft. Zit te denken om het CB er even over te bellen, maar het advies is daar vaak: even laten huilen etc., en daar voel ik me ook weer niet prettig bij. Misschien is het een fase? :Z
Hier was het ook, en idd een faaaaaase ;). Er zit een grote sprong rond die leeftijd.
pi_138640678
sibella, de welberuchte viermaandensprong is dat inderdaad. Toegeven aan zijn behoeftes, dikke kans dat het vanzelf weer bij trekt. Of niet, het leven blijft een risico wat dat betreft :+

Mabawa, wat geweldig! *O*
pi_138640769
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:28 schreef L-E het volgende:
sibella, de welberuchte viermaandensprong is dat inderdaad. Toegeven aan zijn behoeftes, dikke kans dat het vanzelf weer bij trekt. Of niet, het leven blijft een risico wat dat betreft :+

Living on the edge ^O^
Mijn vriend heeft het steeds over gewenning, maar ik denk toch niet dat J voor de lol wakker wordt, hij wordt ook niet echt wakker, maar huilt en drinkt en slaapt weer, dus we modderen nog wel even vrolijk verder!
pi_138640848
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:33 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Living on the edge ^O^
Mijn vriend heeft het steeds over gewenning, maar ik denk toch niet dat J voor de lol wakker wordt, hij wordt ook niet echt wakker, maar huilt en drinkt en slaapt weer, dus we modderen nog wel even vrolijk verder!
Ja, hier exact zo. Is nog geen gewenning - maar het duurt hier wel al 3 maanden :O :Z.
pi_138640874
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 13:25 schreef -Spring het volgende:
Ik vertelde het op een gegeven moment ook nog maar tegen een paar mensen. mn schoonmoeder en collega's (mannelijke twintigers) liet ik in de veronderstelling dat ze geen bv meer kreeg. Geen zin meer om het er over te hebben.
Klinkt allemaal heel bekend.
Wij kregen het ook allemaal te horen. Vrouw geeft bv aan onze dochter. En na 6 mnd begon het al. Goh... nog steeds bv??? slaapt ze nog niet door?
Allemaal lekker onzinnig. Alsof het een wedstrijd moet zijn wie het eerste is. (zo zag ik zelfs al een ander meisje van 6 mnd al op de fiets in het stoeltje zitten.... enige tijd) hartstikke gek.... (zeer slecht ook)
En nee je bent helemaal niet gek als je bv geeft en blijft geven.. Er gaat niks boven bv ... De beste start die je kan hebben.
Ook onze dochter (nu bijna 1.5 jr) krijgt nog steeds 1 a 2 keer per dag bv.
En wat het belangrijkste is, dat wij het niet als een probleem zien. Omgeving reageert er al niet meer op. haha.
Kortom, doen wat je zelf het prettigste en belangrijkste vindt voor je kleine.
En nou weet ik niet of het hier nou voorbij kwam dat bv melk smerig was... Maar zelfs als papa kan ik zeggen dat het niet echt lekker is, (ja dus een keer geproefd). Voordeel met zulke kleintjes is dat in het begin de smaak nog niet ontwikkeld is.
Deze groeit naar mate kinderen ouder worden en meer andere dingen te eten krijgen.
En een kind zal dan idd tevreden reageren, omdat hij/zij het buikje weer lekker vol heeft.
Boordevol voedingsstoffen en antistoffen...

En bij ons is het nog steeds zo, dat zelfs als we in de trein zitten en de kleine meid heeft trek/honger en de omstandigheid is nodig dan ook nu nog krijgt ze gewoon borstvoeding.

Gr. van een trotse pappa.
pi_138641027
Top, lolsmurf!! O+
pi_138641161
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:36 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, hier exact zo. Is nog geen gewenning - maar het duurt hier wel al 3 maanden :O :Z.
Hoopgevend! Ach ja, ik heb een blije, dikke baby, het is een beetje een luxeprobleem.
Alhoewel ik 's nachts soms even anders denk. :9

Over al die meningen over BV, ik vind dat zo vreemd, de eerste vragen hier zijn altijd: "Geef je nog BV" en "slaapt hij al door"? Alsof dat ook onlosmakelijk met elkaar verbonden is. Ik vind sowieso dat doorslapen een veel te groot issue is, alsof doorslapen ook een gelukkige, gezonde baby garandeert.
Mijn schoonmoeder had ook zulke zoete doorslapende kinderen, die nu allebei wel slaapproblemen hebben :X :X
Ik ben ook altijd verbaasd als ik hoor dat iemand langvoed, maar dat is meer omdat ik het zo knap vind als mensen fulltime kolven etc.! Hoera iig! *O*
pi_138641226
Die doorslaapvraag ja.. Na een jaar die vraag met regelmaat te horen worden we er wel een tikje simpel van, hoewel ik echt denk dat mensen dat uit oprechte belangstelling vragen. 'Nee, maar kijk eens hoe TOF hij is!' zeggen we tegenwoordig.
pi_138641289
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:53 schreef L-E het volgende:
Die doorslaapvraag ja.. Na een jaar die vraag met regelmaat te horen worden we er wel een tikje simpel van, hoewel ik echt denk dat mensen dat uit oprechte belangstelling vragen. 'Nee, maar kijk eens hoe TOF hij is!'
zeggen we tegenwoordig.
O+!

Ik krijg die vraag nu al regelmatig!
J is net 6 weken, pff dat gaat wat worden dan.

Oh ik was gisteren voor de nacontrole bij de VK. Ze vond J erg lekker eruit zien. "En dat allemaal van je borstvoeding :o ? Goed man" O+
♥ J & S
pi_138641382
Ik krijg er soms echt de kriebels van. Vooral schoonmoeder: Hij moet nu echt wel doorslapen hoor!
Euuuuh, ja wat verwacht je dat ik er aan doe? Alsof ik baby nu al verpest door maar toe te geven aan zijn behoeften. Er wordt hier sowieso te veel geloofd in verwennen en gewennen volgens mij, eerst sliep baby niet goed omdat ik hem teveel bij me had en hij wende aan mijn hartslag, nu slaapt hij niet door omdat ik bv geef/hem niet laat huilen.
Terwijl ik er dus nooit (!!) over klaag, juist omdat ik dit soort opmerkingen niet wil horen.

Toch maar even CB gebeld, die gaven aan dat het erg normaal is en gezien hij gewoon doorslaapt na voeding, zijn ritme OK klinkt. Vroegen alleen wat ik doe om te zorgen dat ik het zelf wel overleef. Mijn CB is OK!! *O*
pi_138641442
quote:
'Nee, maar kijk eens hoe TOF hij is!' zeggen we tegenwoordig.
*O* *O* Op mijn baldadige dagen zeg ik: J en ik zijn van mening dat slapen voor watjes is! ~O>
pi_138641454
quote:
Die doorslaapvraag ja.. Na een jaar die vraag met regelmaat te horen worden we er wel een tikje simpel van, hoewel ik echt denk dat mensen dat uit oprechte belangstelling vragen. 'Nee, maar kijk eens hoe TOF hij is!' zeggen we tegenwoordig.
:D O+

Ik heb net de freestyle uitgeprobeerd en met succes! 90ml de vriezer in *O* Nu even de discipline zoeken om vaker te kolven :@

[ Bericht 0% gewijzigd door WupWup op 08-04-2014 10:16:01 (10ml geliegd :o) ]
pi_138641521
Irritant he Sibella.
"leg je hem overdag nooit in z'n bedje als tie slaapt? Is toch niet goed straks slaapt ie nooit meer zonder jou"

"hij wil niet drinken, hij slaapt nog half. Kijk maar hij pakt je tepel niet gelijk" ( Nee doos, ik zie toch dat m'n baby'tje hongersignalen af geeft. En na 1 min slurpt ie als een malle in z'n slaap m'n tepel naar binnen :W !)

"Je kan hem best even laten huilen hoor, goed voor de longetjes"

grr :') , en dan moet je jezelf nog bijna gaan verdedigen waarom je je baby niet laat huilen, want dat is wel erg verwennen.
♥ J & S
pi_138641686
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:01 schreef sibella2 het volgende:

[..]

*O* *O* Op mijn baldadige dagen zeg ik: J en ik zijn van mening dat slapen voor watjes is! ~O>
Haha, hier ook een bekende uitspraak ja :D

Om weer even ontopic te gaan: Sticker heeft duidelijk een favoriete borst. En die is dus groter dan de ander. Komt dat weer goed na de bv-periode? :') Serieuze vraag!
  dinsdag 8 april 2014 @ 10:13:31 #61
259886 pessie
pi_138641709
Mijn ouders vonden dat Lauren een verkeerd ritme had. Oftewel, ze kreeg overdag veel teveel voedingen en daardoor werd ze 's nachts ook vaak wakker... (Ze kreeg toen overdag 5 voedingen, 's nachts helaas ook zoiets :O). Maar nu gaat het goed met maar 1 a 2x 's nachts!
  dinsdag 8 april 2014 @ 10:14:35 #62
259886 pessie
pi_138641735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:12 schreef L-E het volgende:

[..]

Haha, hier ook een bekende uitspraak ja :D

Om weer even ontopic te gaan: Sticker heeft duidelijk een favoriete borst. En die is dus groter dan de ander. Komt dat weer goed na de bv-periode? :') Serieuze vraag!
Nee, sinds Nathan is mijn linkerborst groter dan de rechter. En helaas is links nu bij Lauren weer favoriet.
  dinsdag 8 april 2014 @ 11:13:15 #63
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138643308
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:14 schreef pessie het volgende:

[..]

Nee, sinds Nathan is mijn linkerborst groter dan de rechter. En helaas is links nu bij Lauren weer favoriet.
Ik loop ook scheef.
pi_138643774
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:04 schreef klaprooss het volgende:
Irritant he Sibella.
"leg je hem overdag nooit in z'n bedje als tie slaapt? Is toch niet goed straks slaapt ie nooit meer zonder jou"

"hij wil niet drinken, hij slaapt nog half. Kijk maar hij pakt je tepel niet gelijk" ( Nee doos, ik zie toch dat m'n baby'tje hongersignalen af geeft. En na 1 min slurpt ie als een malle in z'n slaap m'n tepel naar binnen :W !)

grr :') , en dan moet je jezelf nog bijna gaan verdedigen waarom je je baby niet laat huilen, want dat is wel erg verwennen.
Ja, zo'n vrouw zat dus in het hotel waar we dit weekend waren. De hele tijd kijken naar hoe wij met I. omgingen en dan adviezen en opmerkingen maken. Op een gegeven moment hebben we haar genegeerd en dat werkte wel. >:) . Gelukkig heb ik in mijn naaste omgeving weinig mensen die zo doen.

Het is ook wel zo dat alles nogal geproblematiseerd wordt. En de focus op het doorslapen en 'dat je ze dat moet leren en aanwennen' e.d. Alsof je alleen maar bezig moet zijn met zo min mogelijk last hebben van je kind. ;( .
pi_138644539
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 11:28 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het is ook wel zo dat alles nogal geproblematiseerd wordt. En de focus op het doorslapen en 'dat je ze dat moet leren en aanwennen' e.d. Alsof je alleen maar bezig moet zijn met zo min mogelijk last hebben van je kind. ;( .
Nog ff offtopic, precies dit ja! Het lijkt allemaal te draaien om efficientie. Babies moeten leren alleen spelen, doorslapen, laten huilen is prima. Want?! Ik hoop dat ik altijd blijf reageren op mijn kindjes gehuil en dat hij weet dat ik er ben wanneer nodig. Hallo, ik heb gekozen voor een kind en het geluk gehad er ook nog een te mogen krijgen! Ja, mijn baby krijgt vaak kleren die net van de waslijn geplukt zijn en we eten hier vaak na 8en. Ik krijg er een blije baby voor terug, en helaas een minder schoon huis.

J. heeft ook een lievelingsborst, moet er echt goed op letten, voordat ik maar aan 1 kant productie heb. :+
pi_138646107
Even off topic
Is de vraag van doorslapen altijd negatief bedoelt? Ik vraag het ook aan ouders van baby's. En niet als aanval. Gewoon echt interesse. Ik weet namelijk dat er baby's zijn die heel gauw doorslapen en baby's die wat minder gauw doorslapen, vandaar de vraag
Net als de bv/fv vraag. Ik ben altijd benieuwd wat iemand geeft
Ik voel me soms bijna schuldig als ik lees dat het zo negatief ervaren wordt. @

En laten huilen. Die opmerking krijg je echt heel lang. Ik was laatst op een verjaardag en ik had mijn dochtertje (13 maanden toen) op bed gelegd, want moe. Maar door vreemde omgeving was het echt huilen. Dus heel snel uit bed gehaald weer. Kreeg ik ook de opmerking van een tante dat zij haar wel laten huilen. Mijn moeder schoot overigens meteen te hulp (voor mij)
pi_138646474
Omentielvo, Neehoor! ik vraag het zelf ook. Het is meer de (vaak wat oudere generatie) die dat vraagt om vervolgens te vertellen hoe goed baby X het deed op flesvoeding. Wat mij stoort is vooral het idee dat doorslapen een soort skill is die je de baby moet leren en als hij niet doorslaapt dat je het dan niet goed doet. Ik krijg de vraag heel vaak, maar ben dan niet op zoek naar advies.
  dinsdag 8 april 2014 @ 13:06:44 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138646885
mss muggeziften, maar ik vraag nooit of het kindje doorslaapt. Dan vraag ik hoe de nachten zijn. Inhoudelijk hetzelfde, maar haalt voor mij de "prestatiedruk" eraf.

volgens mij is het vooral ook bepalend hoe de ouders de nachten ervaren. De een kan kapot zijn van 1 nachtvoeding, terwijl de ander vrolijk doorgaat met 3 of meer onderbrekingen.
pi_138649538
Dat inderdaad. Ik geloof dat de jongste nu twee of drie keer komt 's nachts, maar ik heb eigenlijk geen idee of ze dan ook effectief drinkt of dat ik haar alleen weer in slaap speen ofzo :? :@ Ze ligt naast me, dus het is *murmel* - borst - *snurk* en ik voel me prima uitgeslapen. Maar ik geloof direct dat als je kind drie keer komt en je moet daarvoor je bed uit en zittend voeden en dan kind weer in bed leggen dat je dan gebroken bent.
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:26:48 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138650001
Wat een rare omgeving hebben jullie allemaal :P
Ik heb tot nog toe iig weinig last van mensen die allerlei waardeoordeelbevattende vragen of opmerkingen maken. Tuurlijk, er is altijd wel iemand met een mening of met advies, maar ik heb niet voor niks twee oren (een in- en een uitgang) en een mond om een gesprek aan te gaan ;).
"Doorslapen" hangt ook van je definitie af, trouwens. Van zeven tot zeven slaapt mijn mini voorlopig niet, maar ik vind dat hij het met een slaapje van ongeveer 1 uur tot 5/6 uur 's ochtends al echt prima doet. Helemaal omdat mijn man de 'late' voeding middels een flesje geeft, als ik allang lig te slapen :P.
Maargoed, wij vonden het heel belangrijk om zo snel mogelijk in een 'doenbaar' ritme te komen met z'n drietjes, en hebben daar best veel nadruk op gelegd.

Overigens was de arts bij het CB vanmorgen echt zo enorm pro BV, echt fijn om mee te maken O+. Ze had het over BV als troost, als knuffelmoment en over mamahonger, waar ik maar gewoon lekker aan toe moet geven als mini daarom vraagt O+. Ik lees hier wel eens andere verhalen, dus hierbij even mijn tegengeluid; het kán ook anders ;) O+.

Oh, en O+ mijn spekjesmini O+. Hij is alweer ruim de 5 kilo voorbij :o *O*.
KuikenGuppy
pi_138650146
Burdie, hoe lang worden je borsten dan niet gestimuleerd?
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:32:58 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138650246
Gemiddeld iets van 6-7 uur denk ik? Ze zijn ook goed vol als ik wakker word, mini heeft altijd een super ontbijt :').
KuikenGuppy
pi_138651500
Bij mij gaat het dan, ook al lig ik rustig te slapen, enorm lekken. ;( .
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:10:02 #74
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138651620
mijn borsten zijn ook niet zindelijk.. je zou denken dat ze nu ik nr 3 voed ze het ondertussen wel zoude snappen maar helaas pindakaas -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:12:22 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138651722
Die van mij zijn gelukkig heel erg zindelijk, maar ze gaan wel lekken als ik begin met voeden :')
Spuugdoekje erop, opgelost ;).
KuikenGuppy
pi_138651820
Ja, dat ook Burdie. Ik slaap met een hydrofiel. :+ .
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:28:24 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138652328
Ik lekte laatst voor het eerst in tijden weer eens tijdens het voeden! E had belabberd gedronken en ik was bekaf dus had niet meer gekolfd 's avonds. Dus dat zal flink vol! :9

Met liggend voeden ligt er nog altijd een hydrofiel onder, maar da's meer omdat E regelmatig met dr mond vol loslaat om even naar mij of papa te grijnzen O+

Vandaag trouwens een lekkere stunt op mijn werk; ik kolfde in een ruimte die zo nu en dan als fotostudio werd gebruikt voor de foto op de toegangspassen. Nu kwam ik daar aan, en is de ruimte na een herindeling ineens van de bedrijfsarts :o En werd me doodleuk meegedeeld dat er geen andere ruimte in het gebouw was 8)7 Heb dus vriendelijk gemeld dat die ruimte er wel moet zijn, en gevraagd waar ik nu terecht kon. Nou, even een vergaderzaaltje die wel van binnenuit op slot kon (en als ik langs de muur ging zitten was ik ook net niet te zien vanuit het raampje :X ).
Ik was heus van plan om wel eens te stoppen met kolven op mn werk, maar ik ga NIET vroegtijdig stoppen omdat ze daar hun zaakjes niet goed regelen :{
  dinsdag 8 april 2014 @ 16:50:24 #78
259886 pessie
pi_138655509
Hebben ze in dat enorme, nieuwe overheidsgebouw waar jij werkt niet 1 kolf kamer ingericht? :o
  dinsdag 8 april 2014 @ 17:08:27 #79
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138656225
Wat slecht LB! :o

Nog even een O+ voor de post van Lolsmurf. Leuk om een een vaders point of view mbt borstvoeding te lezen.

Wat betreft het doorslapen: de vraag an sich is niet vervelend maar wat daar na komt vaak wel. Ik vond de opmerking van mijn schoonmoeder erg vervelend daar over "schoonzusje vond ook dat ze al door zouden moeten slapen" (oid, het ging me vooral om het feit dat er dus blijkbaar achter mijn rug wordt geluld over het al dan niet doorslapen van mijn kinderen).

En ach, M slaapt genoeg voor 3 ;)
  dinsdag 8 april 2014 @ 17:33:51 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138657150
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:50 schreef pessie het volgende:
Hebben ze in dat enorme, nieuwe overheidsgebouw waar jij werkt niet 1 kolf kamer ingericht? :o
Ja in dat gebouw wel! Prima kamer met luie stoel, koelkast en wasbak. Maar ik werk nu op een dependance, en daar dus niet :{
pi_138662211
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:04 schreef klaprooss het volgende:
Irritant he Sibella.

Haha herkenbaar ja! En laat ze maar helemaal niet horen dat hij bij ons op de kamer (En regelmatig in bed) slaapt hoor. 9 van de 10 mensen zeggen als eerste:'Daar ga je problemen mee krijgen!' :')

1 van de stomste opmerkingen was van een tante die met M zat te knuffelen, hij begon te huilen en een beetje te zoeken en toen zei ze tegen hem en met blik op een andere tante Waarom huil je nou weer? Je hebt net gegeten dus voorlopig krijg je nog niet en blijf je maar lekker bij me zitten. Dat hoorde ik dus ook en heb M direct gepakt en aangelegd.
Hij had een uurtje geleden gegeten en ze wist al hoe ik denk over voeden op verzoek enzo, dus ze deed het echt expres.

Als ik interesse heb in het slapen van een andere baby vraag ik ook meestal hoe de nachten zijn, net als Davinia doet.
  dinsdag 8 april 2014 @ 20:28:06 #82
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138664671
Het vreemd reageren op voeding door buitenstaanders kan ook andersom btw. Ik heb zeer regelmatig uit mogen leggen waarom ik in godsnaam geen borstvoeding geef, wil ik dan niet het allerbeste voor mijn kind en wat ontzettend egoïstisch van me. :{
Iets wat best zeer doet als je bv wilde geven en het niet ging zoals je had verwacht.

Oftewel: Iedereen heeft een mening over alles, wat je ook doet of geeft. Volg je gevoel en de rest :6
pi_138665025
Gotc wat jij zegt ben ik het helemaal mee eens. Of je nou bv geeft of fv mensen hebben op dat punt altijd wat te zeuren.

Ik keek net een programma op tlc (I'm pregnant and) en daar was een baby van twee weken 's nachts wakker geweest (like duh, kind is twee weken). Maar de oma wist te vertellen dat je ze dan overdag dan maar wakker moest houden. Dan zucht ik maar even om zoveel domheid :D

En nu ga ik snel weer weg, want ik hoor hier niet met mijn fv kindje. Zoef zoef
  dinsdag 8 april 2014 @ 20:35:15 #84
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138665086
Dat is ook niet leuk GotC. Sowieso is het niet fijn dat je het gevoel krijgt om te steeds te moeten verantwoorden. Niet alleen in de bv/fv discussie maar ook in hoe wel/niet werken of in het aantal uur dat je werkt, rapley/gepureerd, we/niet samen slapen etc.

Ik heb een nadeel van bv gevonden: borst drinken en tv kijken gaat niet tegelijkertijd :N
Maaarrrr, je kan wel leuk met een autootje rijden over mama's andere borst tijdens het drinken (alleen dus).
  dinsdag 8 april 2014 @ 21:24:33 #85
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138668226
Je kan prima borst drinken en tv kijken tegelijk. Onze bank staat direct tegenover de tv. Dan lig ik met mijn benen gestrekt op de bank en dan ligt zij op mij en dan kan je drinken en tv kijken tegelijk. Dan moet ik dus naar rechts kijken om tv te kijken.
Is het te volgen?
  dinsdag 8 april 2014 @ 21:28:11 #86
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138668472
Ik bedoelde dat mijn meisje geen tv kon kijken. Ik kan dat prima. Zij heeft gewoon pech ;)
pi_138674023
Kyara :D

Vraagje: pijnlijke tepels bij het aanhappen, moet ik daar wat mee? Tijdens drinken voelt 't normaal.
Disclaimer: ze heeft een tandjes-fase maar nog niets door.
pi_138679480
Wat slecht LB. Ik hoop dat je wergever in de toekomst netjes een kamer als kolfkamer beschikbaar heeft.

GotC dat is ook niet leuk.

Cwen in de tandjesfase verandert het speeksel van je baby wat de tepels gevoelig kan maken. Dit begint volgens mij allang voordat de tandjes door zijn.

23 maanden bv hier *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_138680256
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:28 schreef Kyara het volgende:
Ik bedoelde dat mijn meisje geen tv kon kijken. Ik kan dat prima. Zij heeft gewoon pech ;)
Oh, dan ga ik anders zitten, en dan kijken we samen tv :D

En verantwoorden naar de buitenwereld doe ik niet meer, binnen mijn eigen gezin is het me al lastig genoeg bij tijd en wijle ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 9 april 2014 @ 08:55:01 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138680551
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 17:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja in dat gebouw wel! Prima kamer met luie stoel, koelkast en wasbak. Maar ik werk nu op een dependance, en daar dus niet :{
Ik zou zeggen: je rijdt naar het hoofdgebouw om daar te kolven in de daarvoor bestemde ruimte O+
Je mag 1/4 van je werktijd aan bv besteden, dus dat moet wel lukken toch?;)
  woensdag 9 april 2014 @ 09:04:34 #91
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138680665
Vandaag zitten we aan de WHO norm! *O*
2x per dag bv en geen idee wanneer we gaan stoppen :D

Ik vertel het wel (als het ter sprake komt) dat ik nog bv geef. Ik maak geen onderscheid tegen wie ik het vertel. Toevallig afgelopen vrijdag nog in een restaurant. Die mevrouw vond het leuk om te horen. Ze had er namelijk geen idee van dat het überhaupt kon!
Ik ben van mening dat hoe gekker/geheimzinniger je erover doet, hoe gekker/vreemder het blijft.
vindt de 'geheime fb groep van langvoeders' ook maar niks :@

Maar goed, dat ben ik.

Overigens geef ik geen bv meer in het openbaar, omdat ik vind dat hij prima een alternatief kan drinken zonder aan mij te hoeven plakken.
pi_138680688
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 20:28 schreef GotC het volgende:
Het vreemd reageren op voeding door buitenstaanders kan ook andersom btw. Ik heb zeer regelmatig uit mogen leggen waarom ik in godsnaam geen borstvoeding geef, wil ik dan niet het allerbeste voor mijn kind en wat ontzettend egoïstisch van me. :{
Iets wat best zeer doet als je bv wilde geven en het niet ging zoals je had verwacht.

Oftewel: Iedereen heeft een mening over alles, wat je ook doet of geeft. Volg je gevoel en de rest :6
jaja, de borstvoedingsmaffia is daar heel goed in...
pi_138681209
De borstvoedingsmaffia :') Ja, er zijn hele georganiseerde bendes, alleen uit op grof geld verdienen door zoveel mogelijk mensen borstvoeding te laten geven.

Oh, wacht...
  woensdag 9 april 2014 @ 09:35:32 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138681235
Asyniur, WHO norm *O*
KuikenGuppy
pi_138681879
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En de antiborstvoedingmaffia dan? Want die voorbeelden zijn ook voorbij gekomen.

Asyniur, wat een ubermijlpaal! *O*
  woensdag 9 april 2014 @ 10:05:34 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138681918
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:04 schreef Asyniur het volgende:
Vandaag zitten we aan de WHO norm! *O*
2x per dag bv en geen idee wanneer we gaan stoppen :D

Ik vertel het wel (als het ter sprake komt) dat ik nog bv geef. Ik maak geen onderscheid tegen wie ik het vertel. Toevallig afgelopen vrijdag nog in een restaurant. Die mevrouw vond het leuk om te horen. Ze had er namelijk geen idee van dat het überhaupt kon!
Ik ben van mening dat hoe gekker/geheimzinniger je erover doet, hoe gekker/vreemder het blijft.
vindt de 'geheime fb groep van langvoeders' ook maar niks :@

Maar goed, dat ben ik.

Overigens geef ik geen bv meer in het openbaar, omdat ik vind dat hij prima een alternatief kan drinken zonder aan mij te hoeven plakken.
*O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_138682490
Asyniur, WHO-norm bereikt!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138682508
*O* Asy!! Gefeliciteerd met je kleinste!
pi_138682897
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh je flesvoedingsmaffia kan er ook wat van hoor. Slaapt ie nog niet door? Moet je gewoon een papfles maken! Heb je last van hoofdpijn? Stoppen met borstvoeding joh, je moet ook aan jezelf denken hoor. Oh lukt het de eerste dagen nog niet zo goed met de borstvoeding? Waarom al die moeite, je koopt gewoon een bus in de supermarkt! Dat je man je zo laat doormodderen zeg.
Enz enz.
  woensdag 9 april 2014 @ 10:56:41 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138683190
Asyniur! Gefeliciteerd met je peuter, en wat tof dat je die WHO norm hebt gehaald! *O*

quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 08:55 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: je rijdt naar het hoofdgebouw om daar te kolven in de daarvoor bestemde ruimte O+
Je mag 1/4 van je werktijd aan bv besteden, dus dat moet wel lukken toch?;)
Mijn kind is volgende week 1 jaar ( :o ), dus ik mag alleen nog in mn eigen tijd kolven ;)
pi_138683321
LB, je bent gewoon bijna een langvoedster O+
  woensdag 9 april 2014 @ 11:08:14 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138683559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:01 schreef L-E het volgende:
LB, je bent gewoon bijna een langvoedster O+
Jah O+ en jij ook, tof he?! O+
  woensdag 9 april 2014 @ 11:57:51 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138685143
Ik vind papfles altijd zo ranzig klinken :')
KuikenGuppy
  woensdag 9 april 2014 @ 12:45:38 #104
259886 pessie
pi_138686241
Asy, wat tof de who-norm! *O*

Misschien een gekke vraag maar aangezien de who-norm nu net voorbij komt denk ik eraan.
Mijn man wordt 10 dagen voor Lauren haar 2de verjaardag 30 en dan wil ik een weekend weg regelen samen. Maar hoe doe ik dat als ik nog bv geef? Voor het gemak ga ik er even van uit dat dat dan zo is. Of kan ik beter eerder stoppen? (Als ze 2 is stoppen we vermoedelijk sowieso).
pi_138687561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh je flesvoedingsmaffia kan er ook wat van hoor. Slaapt ie nog niet door? Moet je gewoon een papfles maken! Heb je last van hoofdpijn? Stoppen met borstvoeding joh, je moet ook aan jezelf denken hoor. Oh lukt het de eerste dagen nog niet zo goed met de borstvoeding? Waarom al die moeite, je koopt gewoon een bus in de supermarkt! Dat je man je zo laat doormodderen zeg.
Enz enz.
jaja, de flesvoedingsmaffia is daar heel goed in...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 13:27:48 ]
pi_138687577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:57 schreef Burdie het volgende:
Ik vind papfles altijd zo ranzig klinken :')
ja, net als puddingbuks.

wat doe je anders in zo'n fles? bier?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2014 13:28:21 ]
  woensdag 9 april 2014 @ 13:28:12 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138687604
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:45 schreef pessie het volgende:

Misschien een gekke vraag maar aangezien de who-norm nu net voorbij komt denk ik eraan.
Mijn man wordt 10 dagen voor Lauren haar 2de verjaardag 30 en dan wil ik een weekend weg regelen samen. Maar hoe doe ik dat als ik nog bv geef? Voor het gemak ga ik er even van uit dat dat dan zo is. Of kan ik beter eerder stoppen? (Als ze 2 is stoppen we vermoedelijk sowieso).
Volgens mij kun je prima weg en kolf je misschien even wat af..
pi_138688037
quote:

Als ik nu een weekend weg zou gaan, zou ik voor de zekerheid gewoon een kolf meenemen. Even kolven in de ochtend zou voor mij voldoende zijn denk ik. Het lijkt me heel naar als je opeens stuwing krijgt en je hebt niks bij je :X (tenzij je met de hand kan kolven natuurlijk).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138688054
quote:

Hier ging het met 1 jaar al prima van vrijdagmiddag tot zondagochtend. Maar anders kleine moeite om kolf mee te nemen voor een keertje tussendoor toch?
  woensdag 9 april 2014 @ 15:08:24 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138690792
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
Asyniur! Gefeliciteerd met je peuter, en wat tof dat je die WHO norm hebt gehaald! *O*

[..]

Mijn kind is volgende week 1 jaar ( :o ), dus ik mag alleen nog in mn eigen tijd kolven ;)
Niet!!
Die was toch pasgeboren?? :o
  woensdag 9 april 2014 @ 15:11:25 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138690892
pessie, hoe veel drinkt ze nog? Ik zou in elk geval kolf meenemen voor jezelf. Stel dat...

Oja, in december zei ik nog dat ik waarschijnlijk na de wintersportvakantie (in januari) wel zou gaan afbouwen :D
Maar daar had ik bij nader inzien toch geen zin in ;)
  woensdag 9 april 2014 @ 15:11:59 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138690911
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:08 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Niet!!
Die was toch pasgeboren?? :o
Ja! Ik snap ook niet hoe ze maandag al jarig kan zijn! :o 8)7
  woensdag 9 april 2014 @ 15:25:11 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138691385
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:11 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja! Ik snap ook niet hoe ze maandag al jarig kan zijn! :o 8)7
Voordat je het weet, ontdekt ze een revolutionaire manier om rozijntjes te eten!
pi_138691686
Na lang meelurken tijdens mijn zwangerschap kom ik mij maar toch actief melden.

Maandag 31 maart ben ik thuis bevallen van mijn dochter I.ris. direct na de geboorte is zij al aangelegd. Haar geboortegewicht was 3850 gr. Helaas moest ik na de bevalling alsnog naar het zh vanwege complicaties bij mij, hier moesten we 24 uur blijven (ik heb op de O.K. gelegen) De begeleiding in het zh bij de borstvoeding was minimaal. Gelukkig had ik me zeer goed voorbereid (ook mede dankzij dit forum) en is het aardig gelukt haar die eerste 24 uur bv te geven. Wel had ik tepelkloven doordat ik haar niet elke keer gelijk goed aangelegd kreeg.

Eenmaal thuis super begeleiding gehad door de kraamhulp. Tepelkloven na 2 dagen weg en de voeding loopt uitstekend. Wel had ik zeer veel productie en 3 a 4 dagen flink last van stuwing. Op de dag dat ik eigenlijk wilde gaan kolven kreeg I ineens toch mijn borsten goed leeg :)

Sinds gisteren zit ze boven haar geboortegewicht. Ook houd ze haar temperatuur goed vast en sonds 2 nachten ook 's nachts geen kruiken. Wel slaapt ze veel bij ons in bed en anders in de co-sleeper. We mochten al snel in de nachten 4 uur tussen de voedingen laten. Dit gaat prima. Overdag moest ik echter maximaal 3 uur ertussen laten.

Nu heeft ze gister een regeldag gehad, elke 1,5 a 2 uur voeding en vanacht kwam ze ook elke 3 uur ipv 4 a 5 uur wat ze de nachten ervoor deed (ik heb haar al een paar keer 's nachts moeten wekken vanwege mijn stuwing)

sinds 3 dagen heeft ze echter overdag ook een hele vaste diepe slaap in de middag. In de ochtend vraagt ze dan om de 2 uur voeding en daarna gaat ze slapen. Als ik haar dan na de 3 uur moet wekken voor de voeding is dit erg lastig. Het gaat ook tegen mijn gevoel in van voeden op verzoek. Uiteindelijk krijg ik het met veel moeite voor elkaar, maar ze drinkt dat slecht, laat vaak los en krijgt mijn borst ook niet leeg. Nu heb ik haar net weer zo gevoed en nu wilde ze ook de 2e borst niet meer als toetje, ze bleef weigeren en in slaap sukkelen. Heb haar nu maar weggelegd en wacht wel tot ze zelf weer komt. Zit nu dus wel met behoorlijk volle borsten en baal ervan dat ze die ene borst niet leeg kreeg, want dan heeft ze dus niet de vette achtermelk binnen...

Heb dit vanmorgen nog met de kraamhulp besproken, die vond wel dat ik die 3 uur moest aanhouden overdag, omdat ik anders niet op genoeg voedingen per dag uitkom... Echter drinkt ze dus 's morgens vaker en ook in de avond clustert ze vaak, ze komt dan ook elke 1 a 2 uur. Heb het idee dat ze gewoon al een heel goed ritme heeft en zelf regelt dat ze meer eet voor ze diep gaat slapen.

Dus mijn vraag is eigenlijk: is het nu echt heel gek als ik haar overdag toch lekker laat slapen tot ze zelf weer om bv vraagt? Als ze echt hongersignalen geeft is ze wel erg driftig als ze niet direct voeding krijgt, maar dan drinkt ze wel gulzig met open ogen. Ook geeft mij dat een meer voldaan gevoel dan wanneer ze half slapend drinkt. Graag jullie mening hierover. Ze is natuurlijk nog maar 10 dagen oud, daarom vind ik het wel eng om overdag er ook al meer uren tussen te laten.
  woensdag 9 april 2014 @ 15:35:54 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138691795
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:33 schreef Celeste123 het volgende:
Na lang meelurken tijdens mijn zwangerschap kom ik mij maar toch actief melden.

Maandag 31 maart ben ik thuis bevallen van mijn dochter I.ris. direct na de geboorte is zij al aangelegd. Haar geboortegewicht was 3850 gr. Helaas moest ik na de bevalling alsnog naar het zh vanwege complicaties bij mij, hier moesten we 24 uur blijven (ik heb op de O.K. gelegen) De begeleiding in het zh bij de borstvoeding was minimaal. Gelukkig had ik me zeer goed voorbereid (ook mede dankzij dit forum) en is het aardig gelukt haar die eerste 24 uur bv te geven. Wel had ik tepelkloven doordat ik haar niet elke keer gelijk goed aangelegd kreeg.

Eenmaal thuis super begeleiding gehad door de kraamhulp. Tepelkloven na 2 dagen weg en de voeding loopt uitstekend. Wel had ik zeer veel productie en 3 a 4 dagen flink last van stuwing. Op de dag dat ik eigenlijk wilde gaan kolven kreeg I ineens toch mijn borsten goed leeg :)

Sinds gisteren zit ze boven haar geboortegewicht. Ook houd ze haar temperatuur goed vast en sonds 2 nachten ook 's nachts geen kruiken. Wel slaapt ze veel bij ons in bed en anders in de co-sleeper. We mochten al snel in de nachten 4 uur tussen de voedingen laten. Dit gaat prima. Overdag moest ik echter maximaal 3 uur ertussen laten.

Nu heeft ze gister een regeldag gehad, elke 1,5 a 2 uur voeding en vanacht kwam ze ook elke 3 uur ipv 4 a 5 uur wat ze de nachten ervoor deed (ik heb haar al een paar keer 's nachts moeten wekken vanwege mijn stuwing)

sinds 3 dagen heeft ze echter overdag ook een hele vaste diepe slaap in de middag. In de ochtend vraagt ze dan om de 2 uur voeding en daarna gaat ze slapen. Als ik haar dan na de 3 uur moet wekken voor de voeding is dit erg lastig. Het gaat ook tegen mijn gevoel in van voeden op verzoek. Uiteindelijk krijg ik het met veel moeite voor elkaar, maar ze drinkt dat slecht, laat vaak los en krijgt mijn borst ook niet leeg. Nu heb ik haar net weer zo gevoed en nu wilde ze ook de 2e borst niet meer als toetje, ze bleef weigeren en in slaap sukkelen. Heb haar nu maar weggelegd en wacht wel tot ze zelf weer komt. Zit nu dus wel met behoorlijk volle borsten en baal ervan dat ze die ene borst niet leeg kreeg, want dan heeft ze dus niet de vette achtermelk binnen...

Heb dit vanmorgen nog met de kraamhulp besproken, die vond wel dat ik die 3 uur moest aanhouden overdag, omdat ik anders niet op genoeg voedingen per dag uitkom... Echter drinkt ze dus 's morgens vaker en ook in de avond clustert ze vaak, ze komt dan ook elke 1 a 2 uur. Heb het idee dat ze gewoon al een heel goed ritme heeft en zelf regelt dat ze meer eet voor ze diep gaat slapen.

Dus mijn vraag is eigenlijk: is het nu echt heel gek als ik haar overdag toch lekker laat slapen tot ze zelf weer om bv vraagt? Als ze echt hongersignalen geeft is ze wel erg driftig als ze niet direct voeding krijgt, maar dan drinkt ze wel gulzig met open ogen. Ook geeft mij dat een meer voldaan gevoel dan wanneer ze half slapend drinkt. Graag jullie mening hierover. Ze is natuurlijk nog maar 10 dagen oud, daarom vind ik het wel eng om overdag er ook al meer uren tussen te laten.
Op hoeveel voedingen kom je nu per dag uit?
pi_138691840
Elke keer 8 of 9 voedingen en gisteren met de regeldag 11 voedingen. Vandaag zit ik al op 5 voedingen (vanaf 00.00 's nachts gerekend)
  woensdag 9 april 2014 @ 15:40:09 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138691940
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:37 schreef Celeste123 het volgende:
Elke keer 8 of 9 voedingen en gisteren met de regeldag 10 voedingen. Vandaag zit ik al op 5 voedingen (vanaf 00.00 's nachts gerekend)
Als je minimaal 8 voedingen per dag hebt, dan kun je de tijd tussen de voedingen wel loslaten. Maar bespreek het anders ook even met je vk. Als je kindje verder gewoon helemaal gezond is, goed groeit, goed plast en goed poept dan regelen ze ook prima zelf wel wanneer het eettijd is en wanneer het slaaptijd is.
Maar overleg het ook even met je vk dus, wat zij vindt.
pi_138692520
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je minimaal 8 voedingen per dag hebt, dan kun je de tijd tussen de voedingen wel loslaten. Maar bespreek het anders ook even met je vk. Als je kindje verder gewoon helemaal gezond is, goed groeit, goed plast en goed poept dan regelen ze ook prima zelf wel wanneer het eettijd is en wanneer het slaaptijd is.
Maar overleg het ook even met je vk dus, wat zij vindt.
Eensch. Laat maar lekker gaan, als ik het zo lees ben je prima responsief naar haar signalen en kunnen jullie dat zelf zonder klok prima aan. Wordt het leven ook weer een stuk makkelijker van ;)
pi_138694637
Celeste, Hoelang slaapt ze dan? ik denk dat het wel verschil is of ze er 4 of 6 uur tussenlaat! Maar als je productie loopt en het gaat goed, lekker laten slapen.

SPOILER
pi_138694850
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:58 schreef sibella2 het volgende:
Celeste, Hoelang slaapt ze dan? ik denk dat het wel verschil is of ze er 4 of 6 uur tussenlaat! Maar als je productie loopt en het gaat goed, lekker laten slapen.

Ze slaapt dan ongeveer 4 tot 4,5 uur. Maar nu heb ik haar vanmorgen gevoed om 11.15, daarna is ze gaan slapen en heb ik haar dus met veel moeite om 14.30 wakker gekregen voor een voeding. Dit lukte dus maar half en daarna weer gaan slapen tot nu... Dus als ze zo niet zelf wakker wordt ga ik haar maar echt wakker maken want ondertussen staat 1 borst wel op ploffen :{ Mijn vriend is nu wel bang dat ze misschien haar dag en nachtritme omgooit, omdat ze vannacht ook vaker voor een voeding kwam (maar ik denk dat dit met regelen te maken had)
pi_138695014
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:06 schreef Celeste123 het volgende:

[..]

Ze slaapt dan ongeveer 4 tot 4,5 uur. Maar nu heb ik haar vanmorgen gevoed om 11.15, daarna is ze gaan slapen en heb ik haar dus met veel moeite om 14.30 wakker gekregen voor een voeding. Dit lukte dus maar half en daarna weer gaan slapen tot nu... Dus als ze zo niet zelf wakker wordt ga ik haar maar echt wakker maken want ondertussen staat 1 borst wel op ploffen :{ Mijn vriend is nu wel bang dat ze misschien haar dag en nachtritme omgooit, omdat ze vannacht ook vaker voor een voeding kwam (maar ik denk dat dit met regelen te maken had)
Ik maakte J wel wakker 4 uur na zn voeding, maar die sliep en dronk dan tegelijk. Nu halen we de 3 uur vaak niet eens meer.
pi_138695900
Ze ligt nu weer goed te drinken. Werd wel uit zichzelf wakker maar niet direct honger. Na wat aanmoedigen toch wel honger alleen nu verslikt ze zich al een paar keer omdat mijn melk eruit stroomt.
pi_138696483
Misschien is het dan een idee om wat af te gaan kolven? Om de druk een beetje van je borsten te halen tussen de voedingen in, als zij langer slaapt en ook om te voorkomen dat jouw melk haar 'overspoelt'?

Ik zou ook verder zoveel mogelijk voeden op verzoek. Vraag me af of je bij zo'n prille baby al echt een dag- en nachtritme erin kunt hebben. Dat moet zich de komende weken/maanden een beetje gaan settlen. Om een ritme te krijgen, is het volgens mij van belang om haar behoeften te volgen. Daarin zul je vanzelf wel een beetje een patroon gaan zien.
  woensdag 9 april 2014 @ 17:59:43 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138696669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:35 schreef Celeste123 het volgende:
Ze ligt nu weer goed te drinken. Werd wel uit zichzelf wakker maar niet direct honger. Na wat aanmoedigen toch wel honger alleen nu verslikt ze zich al een paar keer omdat mijn melk eruit stroomt.
Misschien kan je even voorkolven, zodat de spanning er af is?
Persoonlijk zou ik haar wel wakker maken als ze er te lang tussen laat zitten, vooral omdat ze nog maar net terug is op haar geboortegewicht. Maar overleg even met je vk :).
KuikenGuppy
  woensdag 9 april 2014 @ 19:27:42 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138699585
Sibella die selfie! :D O+
pi_138701576
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:58 schreef sibella2 het volgende:

SPOILER
O+! Zo herkenbaar! :D O+
pi_138702134
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:16 schreef L-E het volgende:

[..]

O+! Zo herkenbaar! :D O+
En dit is de leuke versie, heel hard knijpen in vel is wat minder.
Doen jullie babys ook de kaakklem?! |:( AUW!!

Nog een fotospam: Kijk dan hoe dik J er van wordt!!! *O*
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door sibella2 op 10-04-2014 16:08:02 ]
  woensdag 9 april 2014 @ 22:23:09 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138708911
Leuke foto Sibella :D O+

Asy *O* voor de WHO norm!

Pessie, ik zou ook een kolf meenemen.
pi_138712114
Whoepie, voor de WHO norm!

Die plooitjes in de beentjes zijn zo lief hè, sibella. O+ .

Hier heeft I. een half uur hartverscheurend gehuild omdat ze zo last had van winderigheid en een boertje dat dwars zat. Zo'n half uur lijkt dan een eeuwigheid te duren. Pfff. Volgens mij krijgt ze weer teveel lucht binnen tijdens het drinken. Ze drinkt ook zo gulzig en krachtig en verslikt zich vaak. Morgen maar kijken hoe dat anders kan.

Nu ligt ze gelukkig wel heel zacht snurkend naast me. O+ .
  woensdag 9 april 2014 @ 23:40:37 #130
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138713208
Asy *O*

Sibella, spekbaby! O+

Ahw franny wat sneu! Ik merk dat als ik F. Wat steviger vast houd (armen wat meer gesloten om haar heen als een buideltje), dat ze dan minder ziet en woelt en loslaat. Misschien helpt dat?

Ik ben trots! Omdat ik toch moest kolven met die vervelende borst zijn we maar begonnen met het oefenen met de fles en een calma speen. Eerste 2 dagen begreep ze er niks van en dronk ze hoogstens 10 cc, maar vandaag heb ik vanmiddag een keer gevoed en net mijn vriend, beide keren 50 cc! Vanmiddag duurde het nog even voordat ze echt begon te drinken, maar daarnet deed ze zo plop, klokklok! Na de fles leg ik nog even aan voor n slokje realdealborstactie, maar woei O+

En door t kolven is m'n linkerborst bijna niet meer pijnlijk en komt m'n productie ook een beetje terug én zit er alweer 2x 150 cc extra in de vriezer *O*

Wat een jubelpost :')
pi_138713619
Jubel ik met je mee, Kim! *O*

Asy, gefeliciteerd met je tweede! En WHO norm gehaald! *O*

LB, bijna langvoedster? :o wow, wat gaat dat snel, maar gaaf zeg! <3

Binnenkort naar het CB, ik ben heel benieuwd. Ik zeg het trouwens vaak wel dat ze nog bv krijgt, niks om geheimzinnig over te doen. ;) En ik voed nog in het openbaar, niet altijd als ze wil, ze drinkt namelijk nog best vaak. :') <3
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_138716232
Asy WHO norm behaald *G*

LB bijna langvoedster *O*

Sibella lekker goed gevoede baby heb jij.

Kim *O*

Hier al 23 maanden bv, WHO norm bijna gehaald *G* *G* *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 10 april 2014 @ 07:57:59 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138716598
Huubke zou ook nog wel vaker willen drinken. Maar dat heb ik aan banden gelegd. Ik vond het wel best. Hij kan prima een alternatief drinken.

Tinuviel, bijna WHO! Whoei!

Ik zag babyspekjes voorbij komen! O+

Kim O+

Franny, sneu hè? Maar op de klok kijken hielp mij ook altijd. Dan voelt het (achteraf) toch iets minder dan een eeuwigheid ;)
  donderdag 10 april 2014 @ 08:42:16 #134
259886 pessie
pi_138717041
Sibella lekkere spekjes idd!

Km, fijn zeg!
  donderdag 10 april 2014 @ 14:34:50 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138726964
Kim, fijn dat het weer beter gaat! *O*

asy, gefeliciteerd met je mijlpaal! *O*

tinu, nog een maandje tot de who-norm! *O*

sibella, heerlijk spek idd ! O+ :Y)

Dot, hoe gaat het nu bij jullie?
  donderdag 10 april 2014 @ 15:26:22 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138728852
Dat je bij de hunkemuller vraagt naar voedingsbh's en ze antwoordt:

Zowel voor nu als om straks je kindje te voeden?

:'(
pi_138729011
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:26 schreef Kyara het volgende:

En bedankt..
pi_138730072
Omg :o Wat heb je geantwoord?
  donderdag 10 april 2014 @ 16:37:28 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138731335
Dat straks over een uurtje was :')
pi_138731983
Even een vraagje, Stipje laat nooit uit zichzelf los en ik vind het lastig om te bepalen wanneer hij gaat sabbelen. Nu koppel ik hem dus meestal maar na 20 minuten ofzo los, maar ik kan hem dan gewoon weer aanleggen. Moet ik hem dan de tweede borst aanbieden? In het ziekenhuis hebben ze hem gewogen voor en na een voeding (ik weet dat dat niet alleszeggend is) en toen bleek hij genoeg te hebben uit 1 borst dus sindsdien geef ik hem maar een borst, maar als hij nog hapt wil hij toch gewoon door drinken? Hij is ook nog nooit in slaap gevallen aan de borst. En nu heb ik een beetje het idee dat ik met deze tactiek mn productie naar beneden heb gebracht ;( Ik ben dus ook maar meteen weer aan het kolven geslagen en ga morgen weer de lk bellen.

En hoe zit het met het verhaal van veel suikers in voormelk? Dat zei een vpk tegen me, dat Stipje actief wordt van een tweede borst, maar ik vond het maar een vaag verhaal.

Maar wanneer sabbelt hij nu echt? Het echte wegklokken is alleen de eerste minuut of 5. Kan ik dan beter de 10-10 methode aanhouden?
  donderdag 10 april 2014 @ 17:03:19 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138732279
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:26 schreef Kyara het volgende:

+1 herkenbaar :')
  donderdag 10 april 2014 @ 17:05:25 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138732354
Dot, ik vind t moeilijk om te zeggen; E viel namelijk juist in slaap, dus echt loslaten ken ik ook niet.

Maar ik zou iig niet op de klok kijken eerlijk gezegd.
pi_138732538
Maar als ik hem niet afkoppel blijft hij rustig een uur hangen. Vannacht was ik weggedommeld en toen heeft hij dus ook daadwerkelijk een uur gedronken en dat vond mijn tepel niet leuk :')

Zijn er anders misschien filmpjes van een 'goede' voeding en hoe sabbelen eruit ziet?
pi_138732594
Hi Dot. Lees anders dit stuk http://www.borstvoeding.c(...)en-bezig/koliek.html

Staat veel uitleg in!

Ik heb vandaag een anti-krampjes regime gevoerd. I. heeft volgens mij echt last van de sterke toeschietreflex. Ik dacht eerst dat ze zich verslikte uit eigen gulzigheid, omdat ze ook vaak nogal 'aanvalt'. Maar als ik eerst wat melk afkolf heeft ze het veel minder. Als ze zich nu toch een beetje verslikt, stop ik meteen en laat haar eerst boeren voordat ze verder kan drinken. Ik hoop dat we daarmee het hartverscheurende huilen van gisteren een beetje kunnen voorkomen.
pi_138732746
Oh en Dot. Als ik goed op I. let, kan ik wel zien of ze alleen sabbelt of echt drinkt. Bij echt drinken zie ik aan haar keeltje dat ze slikt, bij sabbelen zie ik het niet. Ook grappig: als ze al sabbelend in slaap sukkelt en ik haar loskoppel dan gaat na een paar seconden haar mondje weer een sabbelbeweging maken. En het kan best even duren voordat ze doorheeft dat ze nergens meer op sabbelt. Dat geeft voor mij dan ook aan dat ze het niet doet omdat ze wil drinken want dan zou ze het wel sneller in de gaten hebben.
  donderdag 10 april 2014 @ 17:17:18 #146
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138732755
Dot, sabbelen is als het kinnetje/kaakje vlug beweegt en er geen stop-momenten zit. Bij drinken blijft het kinnetje eventjes boven voor hij weer naar beneden gaat. En natuurlijk de slokgeluidjes, als je die hoort kun je er vanuit gaan dat er nog gedronken wordt. Er mag natuurlijk tussendoor wel gesabbeld worden, maar als de rustpauzes daartussen ook helemaal niet meer leiden tot verder drinken, zou ik afkoppelen. En eventueel inderdaad daarna nog een borst aanbieden, totdat daar ook niet meer effectief gedronken wordt.

Ik heb in het begin na 10 min afgekoppeld omdat ik megaveel melk had en meisje ook niet goed oplette, maar inmiddels hebben we dat niet meer nodig. Als jij hetgevoel hebt dat je productie er onder lijdt zou ik niet op de klok letten. Maar weet wel dat het normaal is dat je borsten nu wat meer inregelen op de vraag en daar het aanbod op aan passen. Je borsten zullen dus sowieso niet meer zo gespannen zijn als eerst :)
pi_138733317
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:17 schreef Kimpossible het volgende:
Dot, sabbelen is als het kinnetje/kaakje vlug beweegt en er geen stop-momenten zit. Bij drinken blijft het kinnetje eventjes boven voor hij weer naar beneden gaat. En natuurlijk de slokgeluidjes, als je die hoort kun je er vanuit gaan dat er nog gedronken wordt. Er mag natuurlijk tussendoor wel gesabbeld worden, maar als de rustpauzes daartussen ook helemaal niet meer leiden tot verder drinken, zou ik afkoppelen. En eventueel inderdaad daarna nog een borst aanbieden, totdat daar ook niet meer effectief gedronken wordt.

Ik heb in het begin na 10 min afgekoppeld omdat ik megaveel melk had en meisje ook niet goed oplette, maar inmiddels hebben we dat niet meer nodig. Als jij hetgevoel hebt dat je productie er onder lijdt zou ik niet op de klok letten. Maar weet wel dat het normaal is dat je borsten nu wat meer inregelen op de vraag en daar het aanbod op aan passen. Je borsten zullen dus sowieso niet meer zo gespannen zijn als eerst :)
Ja, ik hoor hem dus wel af en toe slikken, vandaar.

We zijn op advies van de kinderarts en voor mijn gemoedsrust even afgestapt van voeden op verzoek :@ Ik trok het echt niet elk uur... Maar op zich zou ik wel weer terugwillen naar voeden op verzoek, maar ik ben bang dat hij dan weer elk uur gaat komen. En met het half uur omhoog houden zitten we dan dus weer in een heel vervelend ritme.

Ik ga even volledig kolven denk ik, eens kijken wat hij nu drinkt. Als blijkt dat hij maar 40 cc per keer drinkt oid is het duidelijk dat hij gewoon echt vaker moet drinken dan om de 2,5-3 uur nu. Hij was maandag 4200 gram. Met 8 voedingen per dag zou hij dan toch rond de 80-100 cc per voeding moeten zitten?

Ik moet even niet zo ziemelen en gewoon vertrouwen hebben in mezelf en Stipje! Dinsdag is het weer weeguurtje bij het cb, dus eens even kijken wat hij dan weegt :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Dot. op 10-04-2014 17:49:38 ]
  donderdag 10 april 2014 @ 17:55:28 #148
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138733989
Dot, het komt wel goed vrouwke! Plassen, poepen en groeien, dat is het belangrijkst. En volgens mij doet jullie man dat goed, toch?

Richtlijn is 150 ml per kg lichaamsgewicht per dag delen door het aantal voedingen. Bij jullie komt dat dus neer op zon 630 ml per dag, delen door 8 voedingen is hoogstens 80 ml per voeding. En dan voedt je vaak meer en zijn er ook richtlijnen die zeggen 125 ml. Maw: dat moet goedkomen.

Ik hoop dat je vlug het vertrouwen terugvindt, want jullie doen het zo goed :*
pi_138734197
Vertrouwen moet groeien hè, Dot. Dat is er niet zomaar en daar is niks geks aan ook!
Let er wel op dat je met volledig kolven nog niet weet wat hij aan de borst binnenkrijgt. Je hebt een indicatie, maar meer niet.

Dat hij sabbelen op een bepaald moment slikt, zegt niet dat hij drinkt. Ook bij sabbelen komen er drupjes melk en op een gegeven moment slikt hij die door. Dat doet Ellie ook.

Sabbelen/drinken is ook een uiting van zuigbehoefte en mamahonger, zeker niet altijd honger. Maar als hij een grote zuigbehoefte heeft, wil hij wel een uur bij je zijn al heeft hij niet steeds weer honger of betekent het niet dat je productie keldert.

Let voor de hoeveelheid die hij binnenkrijgt op z'n plas- (6-8 keer per dag) en poepluiers (1x per dag- 3 dagen, maar kan ook vaker of minder vaak geloof ik). Die zijn de belangrijkste indicator!

Volgens mij doe je het hartstikke goed. Hopelijk helpt de refluxmedicatie snel. Oh, en mocht hij krampjes krijgen: dat kan, is niet vreemd of zorgelijk.
  donderdag 10 april 2014 @ 18:05:15 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138734295
Goed drinken is niet `af en toe slikken` maar regelmatig na elke X aantal zuigbewegingen slikken.

Persoonlijk zou ik niet zo op de getallen en uren letten, maar doen wat voor jou zelf fijn en goed voelt. Hij groeit prima toch? Heeft hij voldoende plasluiers op een dag?
KuikenGuppy
pi_138735415
Plassen gaat heel goed ja! Poepen wat minder, hij had net z'n eerste poepluier sinds twee dagen en het zat tot z'n enkels :Y)

Maar ik denk dat ik dan gewoon een hele snelle drinker heb, want het klokken is echt heel snel voorbij. Ik heb hem nu dus sneller afgekoppeld en de andere aangeboden die ook werd leeggeklokt. En dat was de hele voeding in 10 minuten... Mijn borsten voelen soepel iig, rechts wat meer dan links maar links was de tweede.

Ik heb besloten dat ik dit zo ga doen tot het weeguurtje dinsdag en als hij dan niet gegroeid is kijken we gewoon verder :) Zennnn! ;)
  donderdag 10 april 2014 @ 18:50:57 #152
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138735522
Mijnes is ook regelmatig in 10 min klaar al sinds het begin. Soms geeft ze er met 7 al de brui aan!

Lekker zo doen ^O^
pi_138735614
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:47 schreef Dot. het volgende:
Plassen gaat heel goed ja! Poepen wat minder, hij had net z'n eerste poepluier sinds twee dagen en het zat tot z'n enkels :Y)

Maar ik denk dat ik dan gewoon een hele snelle drinker heb, want het klokken is echt heel snel voorbij. Ik heb hem nu dus sneller afgekoppeld en de andere aangeboden die ook werd leeggeklokt. En dat was de hele voeding in 10 minuten... Mijn borsten voelen soepel iig, rechts wat meer dan links maar links was de tweede.

Ik heb besloten dat ik dit zo ga doen tot het weeguurtje dinsdag en als hij dan niet gegroeid is kijken we gewoon verder :) Zennnn! ;)
Dat is écht normaal voor een bv baby hoor, zo poepen! En dat het er soms langs loopt ook :Y. Maak je daar echt geen zorgen om! Hij verteert gewoon heel veel van wat hij binnenkrijgt.
Ik had gehoopt met bv een weinig poepende baby te hebben, maar nee: al 7 maanden lang meerdere keren per dag :D. En ook dat is normaal!

En ik ken de onzekerheid van een snelle drinker, is Ellie ook. Het kan goed zijn dat het snelle drinken dus zijn zuigbehoefte niet bevredigt, waardoor hij aan je wil blijven sabbelen. Hebben jullie een speen geprobeerd?
pi_138735663
We hebben een Bibi en een Difrax geprobeerd maar die wil hij allebei niet. Een vinger is wel fijn idd :Y

Jullie verhalen stellen me al gerust, thanks dames!
  donderdag 10 april 2014 @ 21:10:12 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138741418
Dot, als je niet laat huilen merk je heel snel het verschil tussen zuigbehoefte en dorst. Bij dorst is een pink niet goed meer en wordt er gebruld. Succes verzekerd :P

En voeden op verzoek is ook soms op jouw verzoek. ;)

En je kan uiteraard ook proberen eat er gebeurt als je idd na 10 minuten af koppelt en bij behoefte een pink geeft.
  donderdag 10 april 2014 @ 21:48:20 #156
259886 pessie
pi_138743677
Dot, wat voor speen heb je geprobeerd? Zowel bij Nathan als Lauren waren de beginners spenen te klein, lk gaf aan dat bv baby's vaak een grotere speen willen. Wij begonnen dan met difrax combi 0-6 maanden.
  vrijdag 11 april 2014 @ 09:26:52 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138754871
Even een vraagje.
Hebben jullie kinderen er last van als jullie ongesteld zijn?
De dagen voor mijn menstruatie dip ik soms nog wel, maar dat trekt snel weer bij.
Maar madam is de laatste dagen erg chagrijnig en lichtgeraakt.
En dat was de vorige cyclus ook al zo.
Ik heb gevraagd in de langvoed-groep, mar daar gooiden ze het op mijn gemoed, mar ik heb nu qua stemming nergens last van.

Herkenning iemand?
  vrijdag 11 april 2014 @ 09:45:00 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138755263
:o :D lekker dan Davinia!
Maar nog geen ervaring mee...

L0t!! Langvoedster!! _O_
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:29:45 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138758109
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Even een vraagje.
Hebben jullie kinderen er last van als jullie ongesteld zijn?
De dagen voor mijn menstruatie dip ik soms nog wel, maar dat trekt snel weer bij.
Maar madam is de laatste dagen erg chagrijnig en lichtgeraakt.
En dat was de vorige cyclus ook al zo.
Ik heb gevraagd in de langvoed-groep, mar daar gooiden ze het op mijn gemoed, mar ik heb nu qua stemming nergens last van.

Herkenning iemand?
Ik dip ook. En daar raakt bram wel chaggo van als het op is zeg maar.
Maar niet dat hij de hele dag humeurig is ofzo.
pi_138764984
Ik heb sinds een paar dagen erg rode tepels, precies waar meneer aankapt want er is net een klein richeltje niet rood. We zijn dus bezig met een spruw bhandeling dus ik denk dat het daarvan is. De pijn zakt ook bijna direct weg na het aanhappen (dat is toch een teken dat hij goed aangelegd is?). Ik had rite aid pads gekregen van de lk en die heb ik nu op, maar die mag je maar 24 uur gebruiken. Kan ik het beste deze nog extra bestellen of zijn de mother mates meer aan te raden?

Ik begin steeds meer vertrouwen te krijgen in ons trouwens *O*
pi_138771730
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:48 schreef pessie het volgende:
Dot, wat voor speen heb je geprobeerd? Zowel bij Nathan als Lauren waren de beginners spenen te klein, lk gaf aan dat bv baby's vaak een grotere speen willen. Wij begonnen dan met difrax combi 0-6 maanden.
_O_ O+ _O_

Hij pakt hem! Hij valt er nog geregeld uit, maar hij sabbelt er erg tevreden op :)
pi_138775391
Vraagje.. Misschien heel stom maar moet de bovenlip nou ook een beetje opgekruld zijn zoals de onderlip :|W
♥ J & S
  vrijdag 11 april 2014 @ 20:30:35 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138775534
Ja, die hoort omhoog te krullen.
KuikenGuppy
pi_138775587
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:26 schreef klaprooss het volgende:
Vraagje.. Misschien heel stom maar moet de bovenlip nou ook een beetje opgekruld zijn zoals de onderlip :|W
ja, maar die moest ik ook wel eens corrigeren tijdens drinken.

Davinia, ik herken het niet eig, ik kreeg mn cyclus terug met 13 mnd deze keer, en heb niet het idee dat ik veel minder heb als ik menstrueer. Maar ik weet eig ook niet hoe dat zit als je langer voed, omdat het dan juist minder hormoon gestuurd is toch?
pi_138779238
Vandaag 1 jaar borstvoeding *O*

SPOILER
pi_138780150
Wat een mooie foto's! En wat heb je een leuk jurkje aan op die tweede. :D . En grappig om het verschil in haarkleur te zien tussen de twee foto's.

En gefeliciteerd natuurlijk. :+ .
pi_138780176
Gefeliciteerd L0t! *O* Prachtige foto's!

Davinia, ik herken het niet. Wel vervelend als dat elke maand zo gaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:22:30 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138780299
Prachtige foto's L0t O+ En *O* voor een heel jaar bv!
pi_138780416
O+ L0t! *O* Dat handje O+ Van harte!
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:27:15 #170
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_138780493
Lot O+

Ik herken het niet Davinia.
Maar ik ben ook nog maar 2x ongesteld geweest sinds de bevalling.

Vanavond kreeg S. de slappe lach tijdens het drinken. Hij liet los, gierde het uit en er droop melk zijn mond uit.
Zo bizar, ik heb al zeker 1 jaar, sinds ik gestopt ben met kolven, mijn melk niet meer gezien :D
En guess what: het is nog steeds wit :Y)
.... met gevoel voor drama....
pi_138780581
Merci O+
Vind het ook zo grappig om te zien dat ik op die eerste foto nog helemaal ingebouwd ben in kussens. Een voeding werd toen nog helemaal voorbereid, nu is het gewoon hatseflats op schoot, bh open en drinken, binnen 5 seconden :D

Ze is van donkerblond naar wit gegaan idd O+ Jurkje is King Louie, ideale voedingsjurkjes!
  zaterdag 12 april 2014 @ 08:18:11 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138789462
L0t, gefeliciteerd!

Davinia, ik herken het niet :N

Kersjes :D

En *O* voor Dot!!
  zaterdag 12 april 2014 @ 09:07:04 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138789883
Gefeliciteerd Lot .*O*
pi_138791576
Het is nu bijna een week geleden dat I. een poepluier had. Ik weet dat dit kan gebeuren en ze heeft al een tijdje dat ze maar om de paar dagen een poepluier heeft, maar een week nog niet eerder. Het voelt toch een beetje raar.
pi_138792061
Ja de eerste keer dat er zo lang tussen poepluiers zat vond ik ook raar. En ik was ook bang voor de shitload die komen zou.. Die vond ik toen indrukwekkend (incl. afspoelen onder de kraan), maar nu is het normaal. Ze poept nu nog maar 1 keer per week. Op donderdag. :7
pi_138792684
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:07 schreef Franny_G het volgende:
Het is nu bijna een week geleden dat I. een poepluier had. Ik weet dat dit kan gebeuren en ze heeft al een tijdje dat ze maar om de paar dagen een poepluier heeft, maar een week nog niet eerder. Het voelt toch een beetje raar.
Heeft ze d'r last van? Dan zou je eventueel kunnen zorgen dat ze wat meer vette melk krijgt dmv borstcompressie of afromen van gekolfde melk. Maar als ze zich er prima bij voelt zou ik dat lekker zo laten.

Lot O+ *O* Gefeliciteerd!
pi_138793370
Op donderdag :D
Mijn oudste vierde haar eerste vermaanddag met drie weken lang geen poep :') De jongste is nu acht weken en poept nog bijna elke luier wel een beetje. En dan weer een dagje wat meer. Vandaag hebben we al twee goede poepluiers gehad.
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:22:58 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138798676
Ohh L0t, heerlijke foto's zo achter elkaar O+ Wat een verschil inderdaad! En wat herkenbaar ook, die houding en dat handje! :D
pi_138799422
Mooi lot!
pi_138808922
Ze had vanmiddag een poepluier. Net toen ik een paar uurtjes weg was en mijn vriend haar ging verschonen.
pi_138809029
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:38 schreef Franny_G het volgende:
Ze had vanmiddag een poepluier. Net toen ik een paar uurtjes weg was en mijn vriend haar ging verschonen.
Goed getimed van jouw dochter
Mama de knuffels met de bv en papa de vieze luiers :D
pi_138826050
Ik dacht krap tot normaal in mijn productie te zitten, maar zojuist 170ml na een voeding gekolfd :o Dikke yay voor de freestyle ook *O*
  zondag 13 april 2014 @ 15:00:48 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138826635
Lekker, Wup!

Kolft de freestyle btw anders dan de swing? Daarmee heb ik de hoop inmiddels opgegeven... werkt voor mij niet. Ik kolf nu alles met de Avent handkolf.
KuikenGuppy
  zondag 13 april 2014 @ 17:26:35 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138832790
Lot, gefeliciteerd!

Het is trouwens niet zo dat ze de hele dag niet in haar hum is, gewoon iets meer lichtgeraakt. Maar dat is ook weer voorbij nu. :)

Wup, wat fin dat je zo'n goede opbrengst had. :)
pi_138839329
Lot gefeliciteerd. Wat een mooie foto's!

Wup mooie opbrengst.

Fijn Davinia dat Madame weer in een betere stemming is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 13 april 2014 @ 20:02:54 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138839435
Ik heb last van een bijtende dreumes -O- Vind het nu gewoon eng om haar te voeden want ik heb echt aan paar keer haar kaken los moeten wrikken met mijn vinger ;( Als ze bijt zet ik haar weg. Maar nu heeft ze dus al 2 voedingen overgeslagen (die ze normaal wel drinkt en die haar zus ook gewoon nog drinkt). Als ik haar wegzet hangt ze nog even piepend aan mijn been en daarna gaat ze iets anders doen. Misschien hoeft ze niet meer, kan ook. Maar is mijn productie met 14 maanden stabiel genoeg om meer dan 12 uur niet te voeden? Ik neem tenminste aan dat ze vannacht wel gewoon wil drinkenen zonder te bijten
pi_138840242
Rond deze leeftijd komt weigeren vaak voor, maar spenen is nog niet aan de orde. Als ik je verhaal lees weigert ze ook niet echt, maar neemt ze genoegen met een alternatief. Krijgt ze nieuwe tanden of kiezen? Dat is vaak een trigger om te bijten. Het tandvlees jeukt namelijk. Het kan ook een reactie zijn op jouw melkstroom. Bijvoorbeeld als je tsr vertraagd isdoor een komende menstruatie.
  zondag 13 april 2014 @ 20:33:19 #189
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138841136
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 15:00 schreef Burdie het volgende:
Lekker, Wup!

Kolft de freestyle btw anders dan de swing? Daarmee heb ik de hoop inmiddels opgegeven... werkt voor mij niet. Ik kolf nu alles met de Avent handkolf.
Vind ik wel! Heb de freestyle volgens mij gehuurd van het kraamcentrum en die was echt wel veel krachtiger. Ik heb zelf een swing en nu heb ik vrij makkelijke borsten, dus gaat het goed, maar tegen die freestyle kan hij echt niet op. Kan me dan ook voorstellen dat als je een wat rustigere productie hebt of een trage tsr dat de swing het niet is. Mijn linkerborst is nog steeds niet terug op niveau na die toestanden van vorige week en dan krijgt de swing het ook niet voor elkaar om meer te trekken dan 50 cc, terwijl ik nog niet helemaal leeg ben.

Wup, wat mooooi! Je productie groeit mee met je kindje toch? Als in: zon productie krikt zichzelf op basis van de vraag wel naar zon niveau als het goed is?

Kyara, wat lastig! Ik heb nog geen ervaring met weigeren of bijten natuurlijk, maar ik denk dat je jet goed doet. Is het een idee om te kolven om je productie op peil te houden? Of is dat niet te doen met je mini's en zo?
pi_138841774
Vervelend dat bijten Kyara. Als je haar opnieuw laat aanhappen bijt ze dan meteen weer? Ik heb heel regelmatig langer dan 12 uur tussen de voedingen als ik moet werken en dat levert geen problemen op voor m'n productie. Denk dat het bij jou ook zo'n vaart niet zal lopen hoor :) Heb je stuwing?
  zondag 13 april 2014 @ 20:55:55 #191
259886 pessie
pi_138842574
quote:
2s.gif Op zondag 13 april 2014 20:02 schreef Kyara het volgende:
Ik heb last van een bijtende dreumes -O- Vind het nu gewoon eng om haar te voeden want ik heb echt aan paar keer haar kaken los moeten wrikken met mijn vinger ;( Als ze bijt zet ik haar weg. Maar nu heeft ze dus al 2 voedingen overgeslagen (die ze normaal wel drinkt en die haar zus ook gewoon nog drinkt). Als ik haar wegzet hangt ze nog even piepend aan mijn been en daarna gaat ze iets anders doen. Misschien hoeft ze niet meer, kan ook. Maar is mijn productie met 14 maanden stabiel genoeg om meer dan 12 uur niet te voeden? Ik neem tenminste aan dat ze vannacht wel gewoon wil drinkenen zonder te bijten
Heb je geprobeerd dentinox voor de voeding te smeren? Verder was bijten hier altijd in fases, dan tijden niet en opeens weer 3 dagen raak...
  zondag 13 april 2014 @ 21:12:34 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138843749
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:18 schreef WupWup het volgende:
Rond deze leeftijd komt weigeren vaak voor, maar spenen is nog niet aan de orde. Als ik je verhaal lees weigert ze ook niet echt, maar neemt ze genoegen met een alternatief. Krijgt ze nieuwe tanden of kiezen? Dat is vaak een trigger om te bijten. Het tandvlees jeukt namelijk. Het kan ook een reactie zijn op jouw melkstroom. Bijvoorbeeld als je tsr vertraagd isdoor een komende menstruatie.
Reactie op melkstroom is een goede. Is slik de cerazette dus menstruatie is niet aan de orde maar als ze tegelijk drinken dan komt de tsr natuurlijk wel sneller. Overdag is tegelijk niet echt meer een optie omdat ze dan meer met elkaar bezig zijn dan dat ze drinken maar ik kan D misschien wel als 2e voeding en niet als 1e. Dan is die borst ook al meer "volgelopen".

quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 20:43 schreef L0t.. het volgende:
Vervelend dat bijten Kyara. Als je haar opnieuw laat aanhappen bijt ze dan meteen weer? Ik heb heel regelmatig langer dan 12 uur tussen de voedingen als ik moet werken en dat levert geen problemen op voor m'n productie. Denk dat het bij jou ook zo'n vaart niet zal lopen hoor :) Heb je stuwing?
Nee, niet echt stuwing maar dat heb ik al heel lang niet meer gehad. Wel volle borsten maar nog wel soepel zeg maar.

quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:55 schreef pessie het volgende:

[..]

Heb je geprobeerd dentinox voor de voeding te smeren? Verder was bijten hier altijd in fases, dan tijden niet en opeens weer 3 dagen raak...
Dat is ook wel een goede. Zal het eens proberen.
  zondag 13 april 2014 @ 21:38:06 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138845679
Dreumes wil drinken....

zondag 13 april 2014 @ 21:44:50 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138846195
:D

E heeft me een paar dagen geleden ook elke voeding heel gemeen gebeten, maar gisteren en vandaag eigenlijk maar 1x in totaal! Fases dus... en ik denk dat het inderdaad niet zo'n kwaad kan. Mocht je wel het idee hebben dat je scheef gaat lopen ;) kun je zuslief dan niet aan die borst leggen?

Ik kan het nu eindelijk een beetje loslaten, het denken aan mn productie, echt zo fijn! Heeft er alles mee te maken dat ik het jaar nu gehaald heb en dat het eigenlijk zo probleemloos goed gaat. Ik kolf al een tijdje niet meer 's avonds (tenzij ik weg ben geweest), en dus alleen nog als ik een hele dag moet werken.
pi_138856714
Kyara wat je zelf voorstelt om als tweede te voeden is een goed idee. Voordeel van een tweeling. Een ander voordeel is dat haar zus dan misschien beide borsten kan krijgen zodat je geen probleem krijgt met je productie. Al weet ik niet of dat helemaal helpt omdat e borsten nu voor 2 produceren en niet voor 1 dreumes. Mijn eerste beet ook een tijdje. Ik koos dan voor au zeggen, even geen borst geven en desnoods kolven. Dentinox of chamodent smeren kan helpen als het bijten door doorkomende tanden komt.

LB fijn, dat je het nu kunt loslaten en dus veel relaxter bent met de bv.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_138857045
LB een jaar borstvoeding, you did it! Super! *O* w/
  maandag 14 april 2014 @ 08:17:15 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138857153
LB, van harte gefeliciteerd! *O*
  maandag 14 april 2014 @ 08:17:44 #198
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138857162
Lb *O* gefeliciteerd
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 14 april 2014 @ 09:34:24 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138858111
LB, gefeliciteerd! Echt super gedaan *O* *O* *O*

Op naar de WHO norm :Y)
pi_138858386
Knap gedaan, LB. Geniet ervan. :* .
  maandag 14 april 2014 @ 10:29:47 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138859420
LB van harte *O*
KuikenGuppy
pi_138859446
LB *O* knap!
en nog gefeliciteerd met je mooie meisje :*
♥ J & S
pi_138859549
LB en Lot, gefeliciteerd met het langvoedsterschap! *O*
  maandag 14 april 2014 @ 10:40:17 #204
259886 pessie
pi_138859724
LB en LoT van harte gefeliciteerd met jullie dreumessen aan de borst! Langvoedsters!
  maandag 14 april 2014 @ 13:07:12 #205
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138863653
Lb en lot *O*

Wil iemand alsjeblieft even zeggen dat er rond week 6 regendagen zitten? Ik word een beetje onzeker van die lege borsten en onverzadigbare baby :{
  maandag 14 april 2014 @ 13:07:33 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138863670
LB, gefeliciteerd! *O*
  maandag 14 april 2014 @ 13:07:52 #207
259886 pessie
pi_138863682
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 13:07 schreef Kimpossible het volgende:
Lb en lot *O*

Wil iemand alsjeblieft even zeggen dat er rond week 6 regendagen zitten? Ik word een beetje onzeker van die lege borsten en onverzadigbare baby :{
Er zitten inderdaad regeldagen rond 6 weken!
  maandag 14 april 2014 @ 13:08:11 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138863693
quote:
Lb en lot *O*

http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/subjects.asp?id=250439
pi_138863840
quote:
Lb en lot *O*

Klopt! Heb je dus goed gezien. Morgen of overmorgen heb je weer stuwing en kan baby de tsr niet meer handelen :') Maak je agenda maar leeg voor vandaag en evt morgen en succes ;)
  maandag 14 april 2014 @ 13:20:19 #210
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138864142
Dank jullie! We zijn al sinds gisteren onderweg, dus onze baby (6w2d) loopt lekker op schema! :D

Ik was heel even bang dat m'n productie het langer slapen (soms van 1 tot 6!) niet trok. En dan weet je het wel he,van die regendagen, maar toch :+
pi_138864239
LB en Lot gefeliciteerd *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_138865211
LB en L0t, feli!! *O* *O*

KP, komt goed!
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:33:35 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138895597
Dankjullie! O+

En belle vandaag ook al! *O*

Ik was zo blij gisteren O+ Zo fijn dat het na die rottige start nog zo goed is gekomen.

Dus verse bv-moeders; als je het echt graag wilt, hou vol! Want het wordt echt steeds makkelijker en fijner O+
(en met 'hou vol' bedoel ik niet dat je een mietje bent als je stopt! Maar het kan echt wel ff afzien zijn, en het moet niet ten koste van alles gaan natuurlijk)
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:34:52 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138895628
Ja, weer een langvoedster erbij O+

Gefeliciteerd Belle!

En LadyBlack, goed gevoel he O+
pi_138895924
Belle, gefeliciteerd! O+
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:15:24 #216
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138896670
Belle, gefeliciteerd met 1 jaar bv, en LB ook alsnog. ;)

Hier alweer 10 maanden..... *slik* nog even en dan is ie ook 1 jaar, mijn kleine babyjongetje.... :{
pi_138897707
Belle ook al 1 jaar lopend buffet *O* ;) Gefeliciteerd!
pi_138897890
Hihi lopend buffet :D <3

Ja, hoe tof zijn we met z'n allen! LB en L0t O+ Al een heel jaar onze kindjes aan de borst!

Juud, dat schiet ook al op joh!
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:58:54 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138897903
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:51 schreef L0t.. het volgende:
Belle ook al 1 jaar lopend buffet *O* ;) Gefeliciteerd!
:D!
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:12:02 #220
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_138898270
LB, gefeliciteerd nog met je mijlpaal!!
En uiteraard met de verjaardag van E. :P
.... met gevoel voor drama....
pi_138898845
Gefeliciteerd langvoedsters! Ook met jullie mooie kindjes natuurlijk O+
pi_138899083
Zaterdag ga ik een dagje de hort op, voor het eerst in ruim 7 maanden zal ik langer dan een uur bij m'n jongetje weg zijn.
( kantoor aan huis dus meneer heeft me altijd tot z'n beschikking)
Vriezermelk blieft hij niet dus komende dagen maar veel extra en nakolven.

Wat is een beetje normale hoeveelheid om in de koelkast te hebben? Hij moet ongeveer 11 uur zonder me doen en ik heb geen idee hoeveel hij per keer drinkt....
  dinsdag 15 april 2014 @ 13:36:43 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138903761
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:36 schreef Spewey het volgende:
Zaterdag ga ik een dagje de hort op, voor het eerst in ruim 7 maanden zal ik langer dan een uur bij m'n jongetje weg zijn.

Wat is een beetje normale hoeveelheid om in de koelkast te hebben? Hij moet ongeveer 11 uur zonder me doen en ik heb geen idee hoeveel hij per keer drinkt....
E klokte rond die periode volgens mij zo 180-200cc weg.

Overigens at ze toen nog niet zo heel veel. Later is ze kleinere flesjes van 100-150cc gaan drinken.
pi_138904293
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:36 schreef Spewey het volgende:

Hier drinkt ze 100-150 ml per keer met de fles, en houdt ze 't zo'n 2,5 uur erop vol. Ze is nu 7,5 maand.
pi_138904863
Echt eten doet hij ook nog niet, is hoofdzakelijk spelen en sabbelen.
Net voor het eerst dat er brood is doorgeslikt ipv helemaal schoon gesabbeld uit z'n mond gewerkt.

Maar zo rond de 800 cc moet ik dus zien te verzamelen, dank!
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:56:42 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138924202
Jongens ik ga helemaal los hier met de foto's maar ik wou ook graag nog een minispam wijden aan het volgemaakte jaar :@ :') O+

Wij gingen van dit O+

via dit ;(

naar dit *O* O+
pi_138924708
O+ wat mooi O+
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:07:35 #228
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138924852
Oh lb O+
pi_138926442
Ohh wauw LB O+ kijk je grote meisje daar nou O+
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:55:03 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138927743
Wat een mooie foto's LB O+
pi_138932753
*O* LB *O* L0t *O* Belle *O*
pi_138935016
Oh LB O+ *O* O+ Zo fijn dat je na de moeilijke start nu nog steeds kan voeden!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138935377
Gefeliciteerd LB! Mooie foto's O+ wij maken er echt te weinig deze ronde :@
  woensdag 16 april 2014 @ 10:45:48 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138935386
Jah O+

Daarom ook die vingervoed-foto ertussen; als hart onder de riem voor de nog worstelende dames!
  woensdag 16 april 2014 @ 10:46:45 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138935411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:45 schreef WupWup het volgende:
Gefeliciteerd LB! Mooie foto's O+ wij maken er echt te weinig deze ronde :@
Nou hop hop, gauw even een selfie dan, en straks vaders de camera in handen drukken oO<
  woensdag 16 april 2014 @ 13:07:48 #236
259886 pessie
pi_138939594
LB wat een leuke minispam!
Wij hebben van Nathan ook nog ergens een vingervoed foto, ik moet bekennen dat ik er niet zo graag naar kijk :@

En ik heb pijn, als in PIJN bij het voeden. Ik vermoed dat Lauren haar AB icm kiezen krijgen ervoor heeft gezorgd dat de huid op en rond mijn tepels weg gaat. Ik ben nu aan het smeren met lanoline creme en links gaat het al veel beter maar rechts is absoluut :'( . Ik zie nu echt op tegen voeden.
  woensdag 16 april 2014 @ 13:54:25 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138941171
Help.. Het ging zo lekker met slapen en drinken en eten ging zoveel beter en laatste 3 dagen wil hij alleen borst continue lurken. Weigeren is ontzettende hysterie en niet slapen en door de hysterie spugen..

Zou er een of andere verklaring voor zijn? Niet ziek, geen tandjes oid.. Geen reactie op eten em zijn luier a zijn normaal. Krijg weer stuwing .. Hij is nu 2 jaar en 4,5 maand..

Ben het zo zat even :( :'(
  woensdag 16 april 2014 @ 17:35:41 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138948365
Pfoe evenstar die hysterie lijkt me echt naar :{ Is er iets nieuws / spannends in jullie omgeving?

Pessie dat klinkt ook nasty :X
  woensdag 16 april 2014 @ 18:42:48 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138950390
:N nope.. Enige wat ik kan bedenken de zenuwen van mij voor theorie examen morgen.. Heb nogal faalangst :@ maar of hij Daar zo sterk op reageert? Lijkt me stug toch?
pi_138952519
En is dat hysterisch huilen niet alleen uit drift door zijn leeftijd? Op die leeftijd kunnen ze ontzettend over de toeren raken van het woordje 'nee' (of dat nou is omdat ze niet een laatje mogen openen of even niet gelijk mogen drinken)
  woensdag 16 april 2014 @ 19:43:53 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138952893
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:36 schreef Omentielvo het volgende:
En is dat hysterisch huilen niet alleen uit drift door zijn leeftijd? Op die leeftijd kunnen ze ontzettend over de toeren raken van het woordje 'nee' (of dat nou is omdat ze niet een laatje mogen openen of even niet gelijk mogen drinken)
Als ik nee zeg jengelt hij wel en wordt boos.. .of overdags nee zeg. Maar dit lijkt wel anders ik moet hem dan vast houden in soort houdgreep want mini hulkje en hij gilt go away en is echt over zijn toeren. Echt naar is het ;(
Bedenk me net dat hij wel vaker geen dutje meer wil doen.. Misschien dat hij eigenlijk oververmoeid is?
pi_138952905
LB wat een mooie foto's <3 Ik heb voor Nin ook de eerste 8 weken fulltime gekolfd, daarna lukte het pas aan de borst. Vingerhoeden en flesjes zijn ons dus ook bekend.. En ik ben ook zo blij dat het allemaal op z'n pootjes terecht is gekomen uiteindelijk! Maar nu ik je foto van nu zie bedenk ik me dat we hier echt al in geen maanden meer een borstvoedingsfoto hebben gemaakt. Toch eens kijken of we dat nog eens kunnen doen. (Al ligt het nu even te gevoelig na precies 1 jaar, omdat ik vorig jaar dus eerst 8 weken aan het kolven ben geweest.. Dus over een paar weken dan.)

Evenstar en Pessie :*

[ Bericht 0% gewijzigd door bellelena op 16-04-2014 21:13:22 ]
pi_138952962
Evenstar, kan het iets zijn dat jij (anders) hebt gegeten? Mijn broertje en zusje konden daar vroeger ook heel veel last van hebben via borstvoeding.
  woensdag 16 april 2014 @ 20:19:09 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138954295
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:45 schreef bellelena het volgende:
Evenstar, kan het iets zijn dat jij (anders) hebt gegeten? Mijn broertje en zusje konden daar vroeger ook heel veel last van hebben via borstvoeding.
Nee niks wat dat die niet kan verdragen..
Ben wel op dieet maar dat ben ik ook al langer en op een voor hem veilige manier. Dus of hij Daar ineens last van heeft lijkt me ook stug.
pi_138954766
Ik duim in ieder geval mee dat het zich toch snel op zal gaan lossen!
  woensdag 16 april 2014 @ 20:51:01 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138955606
Evenstar, wat een rotsituatie zo. Hopelijk is het snel weer over. :*

Pessie, klinkt pijnlijk :X Hopelijk ook snel weer over :*

Belle, dat stel je je dan toch anders voor he :* Maar wel super dat het uiteindelijk toch gelukt is om haar aan de borst te krijgen. En anders maak je over 8 weekjes toch een mooie shoot; 1 jaar echt aan de borst. Maar voor nu heeft ze toch maar mooi 1 jaar moedermelk gehad *O*
  woensdag 16 april 2014 @ 21:11:59 #247
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138956626
Belle ook gefeliciteerd met je mijlpaal!
LB, mooie foto's. Zeker ook met dat vingervoeden. Dat was even zo. Gelukkig zit ze nu volledig aan de borst zonder poespas.
(voor mij is het nog steeds een mini aan de borst, maar mijn referentiekader is anders. ;))
  woensdag 16 april 2014 @ 21:15:56 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138956843
Ik zie nu pas dat ze op die vingervoedfoto ook nog krabwantjes aanheeft O+

Rrrrrrrammmmmelll!!!!! O+
pi_138965926
Ja, jouw Eetje was ook wel een heel lief frummeltje hoor. O+ .

Edit: is ze nog steeds natuurlijk! Maar op die eerste foto's is ze nog zo klein!
  donderdag 17 april 2014 @ 08:01:09 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138969204
Belle nog gefeliciteerd trouwens :@

En fok wet :') vannacht 1 keer wakker , hij sliep van 21:00 tot 4:00 en dan tot nu *O* en hij had dus gisteren wel een dutje gedaan.. Dus gok dat het dan door vermoeidheid kwam/komt . Is dat herkenbaar zo een sterke reactie van kind op vermoeidheid?

Thanks allemaal O+
pi_138969458
Hi evenstar. Mijn kindje is nog klein dus ik kan niet echt antwoord geven. Maar het klinkt best plausibel. Ik merk dat aan de borst zijn vaak rust geeft, dus misschien is dat bij jouw kleine ook nog het geval. Is toch een beetje zo geconditioneerd wellicht. Wel heel lief O+ .
pi_138969496
Ik heb met I. een nieuwe ritme gevonden, geloof ik. Waar ze voorheen pas laat op de avond pas echt insliep, slaapt ze nu vanaf 21.00. Dan is ze echt moe. Ik heb nu wel twee keer gedaan dat ik haar, als ik zelf naar bed ga rond 23.00/23.00, ook nog een voeding geef, ook al vraagt ze daar dan niet om. Ze slaapt dan, maar als ik haar aan de borst leg, drinkt ze wel halfslapend. Ik doe dat omdat ze anders volgens mij rond 1 uur 's nachts komt, maar dit is voor mij wat praktischer. Is dat een goed idee zo, of kan ik toch beter echt alleen voeden op verzoek?
pi_138969913
Deed ik ook, maar nog niet zo jong en met wisselend succes. Ik wil vooral niet zes uur of meer tussen voedingen hebben zitten, want ik ga dit keer voor de twee jaar geen menstruatie :+ Jongste is vandaag 9 weken en de vorige keer werd ik met 9 weken weer ongesteld...
  donderdag 17 april 2014 @ 09:15:18 #254
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138970195
evenstar, mijn oudste is bij slaaptekort echt een ramp. Dan valt er nauwelijks meer mee te praten, alles is meteen brullen ook dingen die dat normaal niet zijn etc.
Vanmorgen dus ook alweer janken want hij wilde niet naar school, hij bleef thuis.
Vanavond op tijd naar bed en hopelijk slaapt hij wat bij...
pi_139016623
Niet bijgelezen maar och O+
SPOILER

[ Bericht 19% gewijzigd door klaprooss op 18-04-2014 17:29:15 ]
♥ J & S
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:36:29 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139017513
Klap wat kijk je trots O+

Waar zit je daar?
pi_139017763
O+ Klappie. Fijn he?! Stiekem geniet ik zo van buiten/openbaar voeden.
pi_139017764
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:36 schreef LadyBlack het volgende:
Klap wat kijk je trots O+

Waar zit je daar?
Een La Place :)
♥ J & S
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:58:39 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139018223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:43 schreef Mabawa. het volgende:
O+ Klappie. Fijn he?! Stiekem geniet ik zo van buiten/openbaar voeden.
Herkenbaar! :D O+

Stom eigenlijk, maar ik had t ook :') Het is nu alweer een tijdje geleden overigens.
pi_139018974
Mee eens :Y. Al heeft ze tegenwoordig vooral de neiging om rond te gaan kijken :').
pi_139019816
Klap, wat ziet dat er fijn uit!

Een vraagje, ik ben op advies van m'n lk borstvoedingsthee gaan drinken en ik merk dat m'n productie idd omhoog is geschoten en m'n ventje is ook in drie dagen 130 gram gegroeid, maar hij lijkt het wat lastig te hebben met de nieuwe productie. Hij moet namelijk heel snel drinken en laat ook wel eens even los en vanmiddag spoot er toen ook echt melk uit m'n borst. Hij spuugt ook tussen voedingen nog regelmatig volle mondjes en lijkt ook niet heel tevreden, maar dat is hij nooit geweest. Voeden op verzoek ging hier een beetje fout, omdat hij elk uur wil drinken en dat trok ik zelf totaal niet. Nu leg ik hem dus meestal na 2,5 uur weer aan en dan wel allebei de borsten. Zou het slim zijn om m'n productie weer wat te temperen met blokvoeden en minder thee? Ik vind het geen punt om hem vaker aan te leggen om m'n productie beter op peil te krijgen als hij zich daardoor ook beter voelt. Nu slaapt hij vaak een half uurtje, spuugt dan en is weer wakker en huilt, waardoor hij weer spuugt en onrustig blijft met af en toe 10-15 minuten dutjes tot de volgende voeding. Het spugen loopt er trouwens gewoon uit, dus het is geen golfje. Ik heb trouwens wel het idee dat het vooral bij m'n linkerborst is en met alleen rechts is hij ook niet altijd tevreden.

En hoe lang duurt het voor een kloof genezen is? :X Ik heb rite aids en Purelan, wat kan ik het beste gebruiken?

[ Bericht 2% gewijzigd door Dot. op 18-04-2014 19:37:52 ]
pi_139020928
Evenstar dikke :*

Klaproos wat een mooie foto en wat kijk je trots.

Dot op je eerste vraag kan ik niet zoveel nuttigs zeggen. Ik vond rite-ais het fijnst werken.

Ik geniet zo ontzettend van de bv. Regelmatig moeten knuffels en flesjes ook aan mijn borst drinken. Als hij aan een kant klaar is zegt hij: andere kant. Ik hou zo van deze momenten O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_139022052
Wat klinkt dat fijn Tinu O+

Goed zo Dot! Welke thee heb je nu? Die van mij is op, ik had 'm van G&W, werkte niet alleen voor de bv maar ook voor mijn darmen :D
pi_139022610
Deze heb ik: http://www.kruidenrijkwin(...)id=10&aid=35&lang=NL

Ik heb ook baby thee van ze, dat is volgens mij ook tegen krampjes en heeft idd ook anijs en venkel, maar ik heb geen idee hoe je dat gebruikt bij zo'n kleintje dus heb het nog niet gemaakt.
pi_139024213
Dot, waarom raadde je LK de thee aan? En hoeveel drink je er nu van per dag?

Het klinkt nu alsof je ventje toch wat te veel melk binnenkrijgt, wat zijn spugen verklaart inderdaad. Je zegt dat hij het vooral met je linkerborst lijkt te hebben, merk je zelf ook dat die meer produceert? Geef je altijd 2 borsten per voeding? Misschien links een beetje indammen en rechts opvoeren? Of kan het aan zijn drinkhouding liggen misschien?
pi_139028162
Omdat ze nav mijn verhaal toch het idee had dat ik niet genoeg produceerde en hij drinkt idd wel echt veel beter sinds ik die thee drink. Ik drink nu 3 kopjes per dag, zoals op de gebruiksaanwijzing staat, dus ik kan heel makkelijker minderen.

Ik heb het idee dat links idd heftiger is. Kan ik dan beter een tijd lang eerst rechts aanbieden? Ik geef idd altijd twee borsten, want hij lijkt toch vaak nog niet voldaan na de eerste en dan gaat hij heel wild in m'n elleboog zoeken bijvoorbeeld. Ik voed eigenlijk alleen liggend of in Madonna, de rugby vind ik heel oncomfortabel, maar dan ziet er volgens mij allemaal prima uit. Grote hap en bij de borst zonder kloof voelt het ook goed. Bij de borst mrt kloof neemt de pijn ook af naarmate ik voed, dus dat klopt ook toch? Ik heb trouwens wel het idee dat hij m'n borsten leeg drinkt, want ik wilde kolven, maar dat levert vrij weinig op en ze voelen allebei ook goed soepel na het voeden. Hij drinkt ook gewoon door tot ik hem afkoppel trouwens.

Ik heb afgesproken dat ik na het weekend nog even laat weten hoe het gaat aan m'n lk, maar hij lijkt er best last van te hebben vandaar m'n vraag :)
pi_139031071
Oh, ook voor een voeding kolven levert niks op, want ik krijg gewoon geen tsr :') Wel vreemd, want tijdens m'n kraamweek ging het prima met dezelfde kolf...
  vrijdag 18 april 2014 @ 23:59:10 #268
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139032705
Egopost: haat aan alles van plastic en siliconen dat ik in m'n kind 'moet' stoppen. Drinken uit de fles was denk ik een ongelukje, want ti's niet te doen. Ze zuigt niet, ze sabbelt. Doet zo dus een uur met af en aan proberen over krap 40 cc en denkt vervolgens aan de borst weg te komen met een kleine hap. En is als vanzelfsprekend keimoe. En dat is niet oke. En we gaan zondag uit eten.

Ik word er echt een beetje verdrietig van ;( ik wil helemaal geen flesjes en gein, ik wil gewoon m'n lieve meisje aan de borst en dicht tegen me aan en oh ik moet over n paar weken ook weer werken :'(

Dus. Emo much. :{
pi_139036079
Heb je al een Breastflow fles geprobeerd KP? Die schijnen het meest op een borst te lijken en alhoewel ze er meer moeite voor moeten doen wordt hij verkocht als fles voor weigeraars.

Ik baal dat het kolven me niet meer lukt. Hoe moet dat nu straks als ik ga werken of gewoon even niet bij meneer in de buurt kan zijn?

Ik heb hem nu al twee voedingen afgekoppeld als ik denk dat het te snel gaat, ben benieuwd of het iets uitmaakt. Maar een borst geven is niet genoeg trouwens.
  zaterdag 19 april 2014 @ 05:16:05 #270
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139036384
Nee, wel tommee tippie, avent natural en uiteraard medela calma. Ze weigert ze gelukkig niet zo zeer, ze lijkt het gewoon niet te snappen. :{

Het klinkt alsof je vraag en aanbod gewoon goed op elkaar zijn afgestemd al is je melkstroom misschien wat snel en/of je tsr heftig. Om voor of ipv een live voeding te kunnen kolven kun je warmtecompressie toepassen. Neem vooraf anders eens een lekkere warme douche! En kolven bij je kindje in de buurt wil ook weleens helpen :)
pi_139036519
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 05:16 schreef Kimpossible het volgende:
Nee, wel tommee tippie, avent natural en uiteraard medela calma. Ze weigert ze gelukkig niet zo zeer, ze lijkt het gewoon niet te snappen. :{

Het klinkt alsof je vraag en auanbod gewoon goed op elkaar zijn afgestemd al is je melkstroom misschien wat snel en/of je tsr heftig. Om voor of ipv een live voeding te kunnen kolven kun je warmtecompressie toepassen. Neem vooraf anders eens een lekkere warme douche! En kolven bij je kindje in de buurt wil ook weleens helpen :)
Zo kan flesweigeren er uit zien inderdaad, niet overgaan tot zuigen. Haal diep adem en laat je er niet teveel door frustreren, heel moeilijk maar spanning en druk werkt echt averechta. Heeft je man haar al eens geprobeerd een flesje te geven terwijl jij niet in de buurt was? Dat wil nog wel eens helpen. Vaak komt het met wat truukjes goed, en ook als het niet goed komt, komt het wel goed ;) Ook met een flesweigeraar kun je een keertje uit eten en weer aan het werk, echt!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 19 april 2014 @ 06:50:52 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139036538
Hoe vaak heb je geoefend, Kim? Probeer eens of het verschil maakt als je haar wat meer naar je toe draait, alsof je haar wilt aanleggen. Dat ze echt op haar zij ligt. Bij S. was dat dé manier waarop het kwartje viel.
KuikenGuppy
pi_139036575
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 05:16 schreef Kimpossible het volgende:

Het klinkt alsof je vraag en aanbod gewoon goed op elkaar zijn afgestemd al is je melkstroom misschien wat snel en/of je tsr heftig. Om voor of ipv een live voeding te kunnen kolven kun je warmtecompressie toepassen. Neem vooraf anders eens een lekkere warme douche! En kolven bij je kindje in de buurt wil ook weleens helpen :)
Otje had dat ook. Welke speen heb je gehad van Tomme Tippee? Otje dronk in het begin alleen uit de Tommee Tippee speen met een X in plaats van een gaatje (lag hier in de buurt nergens in de winkels, heb ik online besteld). Ik heb even gekeken maar geen nieuwe meer liggen, anders had je die zo mogen hebben.
pi_139036632
Doe even relaxt. Het is een fles! Geen mortiergranaat gevuld met accuzuur..

Geef jij de fles of je man? Dat maakte hier in het begin heel veel uit. Bij mij dronk ze in het begin nooit uit een fles. Bij mijn man, mijn moeder en ieder ander die maar wilde wel. Laat je man de fles doen; dan heeft hij ook zo'n fijn moment met haar. ^O^
  zaterdag 19 april 2014 @ 08:03:35 #275
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_139036707
Mijn baby's wilden juist (in eerste instantie) niet van een ander de fles. Eten doe je bij mama...
Wat ik deed, was zorgen dat de fles echt warm genoeg was en dan rondlopen met kind op de arm en dan 'plagen' met de speen en er zachtjes in stoppen. Uiteindelijk kwamen ze er dan achter dat er iets lekkers uit kwam en deden ze iets meer moeite en toen was het zo bekeken.
Maar als de melk te koud was, dan weigerden ze allebei sowieso.
pi_139036723
Hier dronk ze bij mij ook niet uit de fles, en als ik in de buurt was liever ook niet. Maar voilá: ik was een middag weg en mevrouw zette zo de hele fles weg!
Kortom, het kan dus prima goedkomen als jij even niet in de buurt bent tijdens de fles. Overigens wilde ze hier bij m'n man wel weigeren, maar hij heeft 'm er de eerste keer in 45 minuten gewoon doorforceerd tot ze te moe was om zich nog te verzetten. Niet tof, maar weigeren heeft ze nooit meer gedaan.

Wat ook nog kan helpen is lopen tijdens het aanbieden, dan is ze soms net genoeg afgeleid om 'm wel te willen. Ook kun je een speen met groter gat proberen.
Oh, en niet om 23.00 uur als je zelf al moe bent van de dag, en zij ook, helpt wellicht ook.

Dot, kolven als vraag en aanbod zijn afgestemd is ook wel wat anders dan in de kraamweek. Als je graag wilt kun je 1 kant kolven terwijl hij aan de andere drinkt, dan lift je mee op de tsr.
  zaterdag 19 april 2014 @ 09:07:30 #277
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139037242
Haha, het frustreert niet richting meisje hoor, ik vind t gewoon belachelijk veel moeite voor iets dat alleen maar betekent dat ik straks weer naar m'n werk kan :P maw de echte oorzaak van de emobui ligt elders.

We bieden om de dag aan, bij voorkeur smiddags (ik) en savonds mijn vriend als ik al dan niet in de kamer ben. Idd rustig plagen met speen, bij mond open er in en wachten tot ze hem echt pakt. Op haar zij, op de arm, andere arm etc. Enkel verse melk en tot voor kort alleen calma, maar inmiddels ook andere spenen (wel allemaal maat 0+) geprobeerd. Alle tijd, alle geduld, maar gister uiteindelijk wel met de ;( van kak zij vindt dit stom dus ik ook en kom alsjeblieft maar gewoon bij mama drinken.

Bedankt voor alle tips! We gaan vandaag weer een poging of 2 ondernemen, het komt wel goed, maar omdat ik merk dat het voor haar niet werkt, werkte het gevoelsmatig voor mij gister na n uur ook niet meer :+
pi_139037310
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 08:05 schreef Cwen het volgende:
Hier dronk ze bij mij ook niet uit de fles, en als ik in de buurt was liever ook niet. Maar voilá: ik was een middag weg en mevrouw zette zo de hele fles weg!
Kortom, het kan dus prima goedkomen als jij even niet in de buurt bent tijdens de fles. Overigens wilde ze hier bij m'n man wel weigeren, maar hij heeft 'm er de eerste keer in 45 minuten gewoon doorforceerd tot ze te moe was om zich nog te verzetten. Niet tof, maar weigeren heeft ze nooit meer gedaan.

Wat ook nog kan helpen is lopen tijdens het aanbieden, dan is ze soms net genoeg afgeleid om 'm wel te willen. Ook kun je een speen met groter gat proberen.
Oh, en niet om 23.00 uur als je zelf al moe bent van de dag, en zij ook, helpt wellicht ook.

Dot, kolven als vraag en aanbod zijn afgestemd is ook wel wat anders dan in de kraamweek. Als je graag wilt kun je 1 kant kolven terwijl hij aan de andere drinkt, dan lift je mee op de tsr.
Ik weet niet helemaal of me dat lukt met maar twee handen :D

Vannacht ging erg goed trouwens! Ik haal hem gewoon even los als ik merk dat hij geen adem kan halen tussen slikken door en vang dan even de melk op in een doekje totdat het niet meer zo hard stroomt en hij heeft veel minder gespuugd :) Hopelijk drinkt hij wel nog genoeg, want dat klokken is natuurlijk nu wat minder. Donderdag weer wegen :)
pi_139038400
Dot wat fijn dat het vannacht zo goed ging!

Kim, mbt flesweigeren wil ik je nog de tip geven een (pre)logopedist in te schakelen voor advies. Die zijn er in gespecialiseerd vaak en die kunnen tips geven die op jou en je kind van toepassing zijn, ik zag zelf namelijk op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer en heb veel tips en veel spenen geprobeerd, maar ook hoe lang probeer je iets voor je de conclusie trekt dat het niet werkt maar zonder dat het jezelf en je kind gaat frustreren.
Bij mij kwam ze bij me thuis rond een voedingsmoment en keek ze mee waarom ze de fles niet wou en hoe ze bij mij aan hapt en de vorm van m'n tepels, en daar zocht ze twee spenen bij uit die daar het beste bij zouden matchen (in mijn geval de 123 speen van difrax en later de gewone difrax) en met die speen en haar tips ben ik gaan oefenen.

Wat hier uiteindelijk de truc was was haar slapend een flesje te geven (op het moment dat ze zon zuigreflex heeft) en waarrempel dronk ze de fles zo leeg (beetje wat ik gemaakt had). En vanuit daar gaan uitbouwen om haar dan wakker te maken tijdens het drinken zodat ze in de gaten heeft wat ze deed, tussendoor een paar keer de fles uit de mond en weer laten pakken zodat ze die techniek ook bewust ging snappen. Uiteindelijk dronk ze de fles de dag voor ik weet aan het werk moest (hoezo stress gehad :P )
pi_139038888
Sterkte met het flesweigeren -O- Lijkt me niet tof. Wij hebben het nooit gehad, maar de melk wilde hij wel graag iets warmer dan lichaamstemperatuur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_139039846
I. krijgt af en toe uit het flesje en lurkt gewoon alles op. Maar ik ben er meestal nooit bij, want het is juist als ik er niet ben. En als ik het wel zie, voelt het ook heel onnatuurlijk. Het is alsof ik dan bijna een beetje jaloers ben. Ik wil niet dat ze het flesje net zo goed en fijn vindt als mijn borst! ;) .
(ik weet ook wel hoor, dat niets de borst kan vervangen, maar zo voelt het dan een beetje)
pi_139039921
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 09:14 schreef Dot. het volgende:

Vannacht ging erg goed trouwens! Ik haal hem gewoon even los als ik merk dat hij geen adem kan halen tussen slikken door en vang dan even de melk op in een doekje totdat het niet meer zo hard stroomt en hij heeft veel minder gespuugd :) Hopelijk drinkt hij wel nog genoeg, want dat klokken is natuurlijk nu wat minder. Donderdag weer wegen :)
Lijkt me dat je goed bezig bent. I. kreeg vooral veel last van krampjes door het verslikken en happen naar lucht aan de borst. Nu koppel ik haar ook even helemaal los en laat haar eerst boeren, voordat ze verder drinkt. En ze heeft nu gewoon nauwelijks krampjes meer. Ik ben er zo blij mee! Maar goed, ze is nu ook al bijna drie maanden.

Dat het klokken wat minder is, lijkt me niet erg, als hij gewoon goed zuigt en slikt.
pi_139040300
Ik heb een baby die níet de hele dag aan de borst wil. En daar word ik onzeker van. Want productie en suikerspiegel en aaaah. En het slaat natuurlijk nergens op, want plast en poept en groeit en ontwikkelt en ik kolf nog steeds veel voor in de vriezer. Maar het knaagt. En dan ben ik nu al bezig met of ze dan niet zo'n baby gaat zijn die op den duur gaat weigeren of al heel vroeg speent en we de peuterleeftijd niet eens gaan redden en en en.. vermoeiend. /rant
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:27:37 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139041538
Ah Wup :D als t dan op de momenten dat ze er wel ligt maar gezellig is toch?

Kim, hier werkte het heel goed om zelf al een klein beetje melk in de Calmaspeen te zuigen. Itt andere spenen komt daar anders pas na veel moeite een druppel uit, en die moeite wilde E ook vaak niet doen voor een stuk rubber :{w

En :* voor het opzien tegen weer werken!
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:54:48 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139046977
Dot, even een :* voor jou, respect dat je ondanks alle strubbelingen gewoon vol blijft houden.
KuikenGuppy
pi_139047652
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:54 schreef Burdie het volgende:
Dot, even een :* voor jou, respect dat je ondanks alle strubbelingen gewoon vol blijft houden.
Wat lief! :) Ik moet wel zeggen dat ik dagelijks denk aan stoppen, maar als hij dan drinkt vind ik het toch wel fijn, ook al is het nog best een gedoe zo. Ik heb nu maar weer even PCM gepakt met die enorme kloof bijvoorbeeld :@ Ik krijg het toch nog niet voor mezelf goed gepraat om te stoppen, vooral omdat de melk er gewoon is, dus kan het gewoon goed komen, dus bikkelen we maar even door :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Dot. op 19-04-2014 18:54:39 ]
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:32:00 #287
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139053879
Je doet t heel goed dot! Niet stoppen als je hart nog schreeuwt doorgaan en je je hoofd ng goed boven water kunt houden :*

Bedankt voor alle posts ladies! Vandaag dronk mini 70cc weg uit de calmafles *O*

En toen hebben we ter compensatie van die niet live voeding maar extra veel gekroeld *)

Wat had ik niet gedacht dat ik zon overdreven moedergans zou worden zeg. Ik ging naast een megamindysupermoeder heus wel 7 dagen zelf voor m'n paard zorgen, 36 uur werken, even n mastertje er doorheen knallen en carrière maken en ook nog de meest awesome vrouw zijn voor vriendlief. En slank, knap, gekapt en gemakeupt natuurlijk. Right. :')
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:42:06 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139054293
Klap, wat een mooie foto O+ O+

Kim, herkenbaar :D En *O* voor het drinken uit de fles.

Dot :*
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:42:31 #289
259886 pessie
pi_139054307
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:19 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wat lief! :) Ik moet wel zeggen dat ik dagelijks denk aan stoppen, maar als hij dan drinkt vind ik het toch wel fijn, ook al is het nog best een gedoe zo. Ik heb nu maar weer even PCM gepakt met die enorme kloof bijvoorbeeld :@ Ik krijg het toch nog niet voor mezelf goed gepraat om te stoppen, vooral omdat de melk er gewoon is, dus kan het gewoon goed komen, dus bikkelen we maar even door :)
Soms is het gewoon heel hard bikkelen, en dat is ontzettend rot!!! Maar mijn ervaring is dat het vroeger of later echt goed komt. Bij ons liep het pas echt lekker toen Nathan een jaar was, al vermoed ik dat het bij jou binnenkort echt goed gaat komen! :*
En een heftige TSR is niet erg, melk in een doekje laten lopen doen veel moeders. naarmate je kindje ouder wordt, is hij beter in staat de TSR weg te drinken.
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:43:19 #290
259886 pessie
pi_139054343
En kim, tof!!! *O*

En waar wilde je de tijd vandaan halen voor die planning? :o
pi_139054489
Thanks dames! :) Ik hou het idd nog wel even vol zo :)

Hoe lang mag ventje nu trouwens tussen voedingen laten? Hij is 3,5 week en weegt 4,5 kilo. Hij slaapt nogal lastig en vaak valt hij pas lang na een voeding in slaap (2 uur later is niet vreemd) en dan moeten we hem na 3,5 uur wakker maken. Of mogen we hem dan gewoon laten liggen?
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:49:21 #292
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139054582
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:43 schreef pessie het volgende:
En kim, tof!!! *O*

En waar wilde je de tijd vandaan halen voor die planning? :o
Nou gewoon, met een kind slaap je sowieso niet, toch? *O*

Nee, zonder gein. Ik gedij goed met heel veel hooi op m'n vork. Maar nu niet meer, want nu ben ik een mama O+ :'( O+ En nu wil ik alleen nog maar Mamadingen doen en kunnen m'n baan (niet m'n salaris natuurlijk), m'n carrière en op momenten zelfs paardmans (arm dier) me gestolen worden :@ . In alle bescheidenheid neem ik aan dat dat na de eerste overweldigende weken/maanden wel wat wegebt en dat ik over een tijdje mentaal weer prima in staat ben om meerdere ballen hoog te houden en me daar gelukkig bij te voelen. Want zo ken ik mezelf niet :')

Dotje, lekker laten liggen. Ze komen nu echt wel als ze honger hebben. De kinderarts vertelde mij gisteren dat ik het op verzoek voeden ook echt op verzoek moet houden, zeker bij reflux. Anders krijgen ze niet voldoende tijd om het te verwerken en gaan ze meer spugen. Daarbij: als ze slapen hebben ze hun rust harder nodig dan de melk op dat moment. :Y maar, dat gezegd hebbende smokkel ik soms ook wel als ze aan halverwege de avond nog maar op 6 of 7 voedingen zit. Als ze dan op mij slaapt leg ik r weg en wordt ze toch nog een keer (sneller) wakker en geeft ze aan honger te hebben. Als ik r bij me houdt slaapt ze veel langer. ;)
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:49:57 #293
259886 pessie
pi_139054613
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:47 schreef Dot. het volgende:
Thans dames! :)

Hoe lang mag ventje nu trouwens tussen voedingen laten? Hij is 3,5 week en weegt 4,5 kilo. Hij slaapt nogal lastig en vaak valt hij pas lang na een voeding in slaap (2 uur later in niet vreemd) en dan moeten we hem na 3,5 uur wakker maken. Of mogen we hem dan gewoon laten liggen?
Zowel voor jouw productie als voor zijn suikerspiegel denk ik dat je toch wel 8 voedingen per etmaal nodig hebt. Al kun je er best een keer 5 uur tussen hebben. Heb je een draagdoek? Anders proberen of hij daar wel in slaapt? Ik hield zelf vaa het ritme spelen, drinken, slapen aan. Volgens mij, het kan ook, drinken spelen slapen zijn. uhm, ik weet het even niet meer :?
pi_139055000
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:49 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Nou gewoon, met een kind slaap je sowieso niet, toch? *O*

Nee, zonder gein. Ik gedij goed met heel veel hooi op m'n vork. Maar nu niet meer, want nu ben ik een mama O+ :'( O+ En nu wil ik alleen nog maar Mamadingen doen en kunnen m'n baan (niet m'n salaris natuurlijk), m'n carrière en op momenten zelfs paardmans (arm dier) me gestolen worden :@ . In alle bescheidenheid neem ik aan dat dat na de eerste overweldigende weken/maanden wel wat wegebt en dat ik over een tijdje mentaal weer prima in staat ben om meerdere ballen hoog te houden en me daar gelukkig bij te voelen. Want zo ken ik mezelf niet :')

Dotje, lekker laten liggen. Ze komen nu echt wel als ze honger hebben. De kinderarts vertelde mij gisteren dat ik het op verzoek voeden ook echt op verzoek moet houden, zeker bij reflux. Anders krijgen ze niet voldoende tijd om het te verwerken en gaan ze meer spugen. Daarbij: als ze slapen hebben ze hun rust harder nodig dan de melk op dat moment. :Y
Ja, dat is dus een beetje het lastige, want op verzoek voeden zou bij hem elk uur zijn en dat trok ik niet dus doen we toch wat meer voeden op de klok :@ Maar vaak is hij dus gewoon na een voeding twee uur wakker incl gesmek, dus dan zou ik hem aan kunnen blijven leggen. Hij gaapt ook vaak tussendoor en een vinger is dan ook goed dus of hij echt honger heeft is me niet helemaal duidelijk. Wegleggen om te slapen is eigenlijk altijd een gilbui, dus proberen we hem anders in slaap te krijgen, (op ons of in de doek idd) maar dat duurt dus soms wel even.

Is het met 3 weken echt al spelen ja? Hij is regelmatig wel heel alert na voedingen idd en soms valt hij helemaal niet in slaap.

Kp, het klinkt idd als erg veel :o Het is ook niet erg om sommige dingen niet te doen hè :*
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:01:41 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139055217
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:47 schreef Dot. het volgende:

Hoe lang mag ventje nu trouwens tussen voedingen laten? Hij is 3,5 week en weegt 4,5 kilo. Hij slaapt nogal lastig en vaak valt hij pas lang na een voeding in slaap (2 uur later is niet vreemd) en dan moeten we hem na 3,5 uur wakker maken. Of mogen we hem dan gewoon laten liggen?
Gewoon laten slapen hoor, als hij zijn geboortegewicht voorbij is, hoef je daar niet meer zo op te letten.
KuikenGuppy
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:02:46 #296
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139055278
En wat gebeurt er als je hem bij gesmek niet direct aanlegt? F. Smekt ook wel, maar vaak is dat meer refluxgerelateerd herkauwen of verwerken dan echt honger. Bij honger is ze niet meer tevreden net een pink en gaat ze geluidjes maken en haar knuistjes zoeken om op te sabbelen. Soms doet ze dat na een uur, maar soms ook na 4 uur.
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:05:08 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139055419
Hoeveel voedingen heb jij per dag dan, KP?
KuikenGuppy
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:07:17 #298
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139055550
Wisselt enorm, van de week haalden we met clusteren de 14, soms blijven we steken op 7. 9 is denk ik een eerlijk gemiddelde. En jullie?
pi_139057806
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:47 schreef Dot. het volgende:

Zo lang hij nodig vind. Wij hebben ook een kleine, inmiddels 7 maanden en op vaste tijden voeden was echt erg, kind erg ontevreden, huilen etc..
Toen op advise van de LK toch gaan voeden op verzoek, dat ging de eerste 1.5 week erg lastig, de kleine man wilde om t uur eten enz. en vrouwlief dacht serieus aan stoppen.
Totdat na 1.5 week het muntje bij de kleine man viel dat hij tussen t eten door ook andere dingen kon doen zoals slapen en beetje spelen en nu komt hij overdag om de 2 a 3 uur, en 's nachts zeker 7 uur tussen de voeding!
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:19 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wat is een PCM?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 23:02:50 ]
  zaterdag 19 april 2014 @ 23:40:18 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139059179
Para Ceta Mol ;)

@Kim, ah, dan snap ik je 'nog maar 6 of 7 voedingen'-opmerking. Dat is hier de dagelijkse dosering, zegmaar ;).
KuikenGuppy
  zondag 20 april 2014 @ 00:17:30 #301
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139060392
Oeh, lekker! Ik ben bang dat mijn productie dat niet tof vindt, dus zon ' we zitten nog maar op 6'avond durf ik nog niet op zijn beloop te laten :P komt nog wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')