SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door klaprooss op 18-04-2014 17:29:15 ]♥ J & S
Een La Placequote:Op vrijdag 18 april 2014 17:36 schreef LadyBlack het volgende:
Klap wat kijk je trots
Waar zit je daar?
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:43 schreef Mabawa. het volgende:
Klappie. Fijn he?! Stiekem geniet ik zo van buiten/openbaar voeden.
Zo kan flesweigeren er uit zien inderdaad, niet overgaan tot zuigen. Haal diep adem en laat je er niet teveel door frustreren, heel moeilijk maar spanning en druk werkt echt averechta. Heeft je man haar al eens geprobeerd een flesje te geven terwijl jij niet in de buurt was? Dat wil nog wel eens helpen. Vaak komt het met wat truukjes goed, en ook als het niet goed komt, komt het wel goedquote:Op zaterdag 19 april 2014 05:16 schreef Kimpossible het volgende:
Nee, wel tommee tippie, avent natural en uiteraard medela calma. Ze weigert ze gelukkig niet zo zeer, ze lijkt het gewoon niet te snappen.![]()
Het klinkt alsof je vraag en auanbod gewoon goed op elkaar zijn afgestemd al is je melkstroom misschien wat snel en/of je tsr heftig. Om voor of ipv een live voeding te kunnen kolven kun je warmtecompressie toepassen. Neem vooraf anders eens een lekkere warme douche! En kolven bij je kindje in de buurt wil ook weleens helpen
Otje had dat ook. Welke speen heb je gehad van Tomme Tippee? Otje dronk in het begin alleen uit de Tommee Tippee speen met een X in plaats van een gaatje (lag hier in de buurt nergens in de winkels, heb ik online besteld). Ik heb even gekeken maar geen nieuwe meer liggen, anders had je die zo mogen hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2014 05:16 schreef Kimpossible het volgende:
Nee, wel tommee tippie, avent natural en uiteraard medela calma. Ze weigert ze gelukkig niet zo zeer, ze lijkt het gewoon niet te snappen.![]()
Het klinkt alsof je vraag en aanbod gewoon goed op elkaar zijn afgestemd al is je melkstroom misschien wat snel en/of je tsr heftig. Om voor of ipv een live voeding te kunnen kolven kun je warmtecompressie toepassen. Neem vooraf anders eens een lekkere warme douche! En kolven bij je kindje in de buurt wil ook weleens helpen
Ik weet niet helemaal of me dat lukt met maar twee handenquote:Op zaterdag 19 april 2014 08:05 schreef Cwen het volgende:
Hier dronk ze bij mij ook niet uit de fles, en als ik in de buurt was liever ook niet. Maar voilá: ik was een middag weg en mevrouw zette zo de hele fles weg!
Kortom, het kan dus prima goedkomen als jij even niet in de buurt bent tijdens de fles. Overigens wilde ze hier bij m'n man wel weigeren, maar hij heeft 'm er de eerste keer in 45 minuten gewoon doorforceerd tot ze te moe was om zich nog te verzetten. Niet tof, maar weigeren heeft ze nooit meer gedaan.
Wat ook nog kan helpen is lopen tijdens het aanbieden, dan is ze soms net genoeg afgeleid om 'm wel te willen. Ook kun je een speen met groter gat proberen.
Oh, en niet om 23.00 uur als je zelf al moe bent van de dag, en zij ook, helpt wellicht ook.
Dot, kolven als vraag en aanbod zijn afgestemd is ook wel wat anders dan in de kraamweek. Als je graag wilt kun je 1 kant kolven terwijl hij aan de andere drinkt, dan lift je mee op de tsr.
Lijkt me dat je goed bezig bent. I. kreeg vooral veel last van krampjes door het verslikken en happen naar lucht aan de borst. Nu koppel ik haar ook even helemaal los en laat haar eerst boeren, voordat ze verder drinkt. En ze heeft nu gewoon nauwelijks krampjes meer. Ik ben er zo blij mee! Maar goed, ze is nu ook al bijna drie maanden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:14 schreef Dot. het volgende:
Vannacht ging erg goed trouwens! Ik haal hem gewoon even los als ik merk dat hij geen adem kan halen tussen slikken door en vang dan even de melk op in een doekje totdat het niet meer zo hard stroomt en hij heeft veel minder gespuugdHopelijk drinkt hij wel nog genoeg, want dat klokken is natuurlijk nu wat minder. Donderdag weer wegen
Wat lief!quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:54 schreef Burdie het volgende:
Dot, even eenvoor jou, respect dat je ondanks alle strubbelingen gewoon vol blijft houden.
Soms is het gewoon heel hard bikkelen, en dat is ontzettend rot!!! Maar mijn ervaring is dat het vroeger of later echt goed komt. Bij ons liep het pas echt lekker toen Nathan een jaar was, al vermoed ik dat het bij jou binnenkort echt goed gaat komen!quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:19 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wat lief!Ik moet wel zeggen dat ik dagelijks denk aan stoppen, maar als hij dan drinkt vind ik het toch wel fijn, ook al is het nog best een gedoe zo. Ik heb nu maar weer even PCM gepakt met die enorme kloof bijvoorbeeld
Ik krijg het toch nog niet voor mezelf goed gepraat om te stoppen, vooral omdat de melk er gewoon is, dus kan het gewoon goed komen, dus bikkelen we maar even door
Nou gewoon, met een kind slaap je sowieso niet, toch?quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:43 schreef pessie het volgende:
En kim, tof!!!
En waar wilde je de tijd vandaan halen voor die planning?
Zowel voor jouw productie als voor zijn suikerspiegel denk ik dat je toch wel 8 voedingen per etmaal nodig hebt. Al kun je er best een keer 5 uur tussen hebben. Heb je een draagdoek? Anders proberen of hij daar wel in slaapt? Ik hield zelf vaa het ritme spelen, drinken, slapen aan. Volgens mij, het kan ook, drinken spelen slapen zijn. uhm, ik weet het even niet meerquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:47 schreef Dot. het volgende:
Thans dames!![]()
Hoe lang mag ventje nu trouwens tussen voedingen laten? Hij is 3,5 week en weegt 4,5 kilo. Hij slaapt nogal lastig en vaak valt hij pas lang na een voeding in slaap (2 uur later in niet vreemd) en dan moeten we hem na 3,5 uur wakker maken. Of mogen we hem dan gewoon laten liggen?
Ja, dat is dus een beetje het lastige, want op verzoek voeden zou bij hem elk uur zijn en dat trok ik niet dus doen we toch wat meer voeden op de klokquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:49 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Nou gewoon, met een kind slaap je sowieso niet, toch?![]()
Nee, zonder gein. Ik gedij goed met heel veel hooi op m'n vork. Maar nu niet meer, want nu ben ik een mama![]()
![]()
En nu wil ik alleen nog maar Mamadingen doen en kunnen m'n baan (niet m'n salaris natuurlijk), m'n carrière en op momenten zelfs paardmans (arm dier) me gestolen worden
. In alle bescheidenheid neem ik aan dat dat na de eerste overweldigende weken/maanden wel wat wegebt en dat ik over een tijdje mentaal weer prima in staat ben om meerdere ballen hoog te houden en me daar gelukkig bij te voelen. Want zo ken ik mezelf niet
Dotje, lekker laten liggen. Ze komen nu echt wel als ze honger hebben. De kinderarts vertelde mij gisteren dat ik het op verzoek voeden ook echt op verzoek moet houden, zeker bij reflux. Anders krijgen ze niet voldoende tijd om het te verwerken en gaan ze meer spugen. Daarbij: als ze slapen hebben ze hun rust harder nodig dan de melk op dat moment.
Gewoon laten slapen hoor, als hij zijn geboortegewicht voorbij is, hoef je daar niet meer zo op te letten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:47 schreef Dot. het volgende:
Thanks dames!Ik hou het idd nog wel even vol zo
Hoe lang mag ventje nu trouwens tussen voedingen laten? Hij is 3,5 week en weegt 4,5 kilo. Hij slaapt nogal lastig en vaak valt hij pas lang na een voeding in slaap (2 uur later is niet vreemd) en dan moeten we hem na 3,5 uur wakker maken. Of mogen we hem dan gewoon laten liggen?
Zo lang hij nodig vind. Wij hebben ook een kleine, inmiddels 7 maanden en op vaste tijden voeden was echt erg, kind erg ontevreden, huilen etc..quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:47 schreef Dot. het volgende:
Thanks dames!Ik hou het idd nog wel even vol zo
Hoe lang mag ventje nu trouwens tussen voedingen laten? Hij is 3,5 week en weegt 4,5 kilo. Hij slaapt nogal lastig en vaak valt hij pas lang na een voeding in slaap (2 uur later is niet vreemd) en dan moeten we hem na 3,5 uur wakker maken. Of mogen we hem dan gewoon laten liggen?
Wat is een PCM?quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:19 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wat lief!Ik moet wel zeggen dat ik dagelijks denk aan stoppen, maar als hij dan drinkt vind ik het toch wel fijn, ook al is het nog best een gedoe zo. Ik heb nu maar weer even PCM gepakt met die enorme kloof bijvoorbeeld
Ik krijg het toch nog niet voor mezelf goed gepraat om te stoppen, vooral omdat de melk er gewoon is, dus kan het gewoon goed komen, dus bikkelen we maar even door
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |