Deze neem ik even mee voor het archief. Pareltje?quote:Op zondag 6 april 2014 23:52 schreef roetietoe het volgende:
Whaaaat !!! is dit waar !!!
Dit is te erg voor woorden..
Ik heb al lange tijd een bijstandsuitkering van 730 euro
Hierbij maakt het ze niet uit of ik nu 180 of 300 huur betaal ik krijg dat bedrag.
Ik kan hiervan amper rondkomen.. cker toen ik nog jong was en ik ook af en toe uit wilde.. gelukkig ben ik nu wat ouder maar ik kan er van eten en meer niet..
ik kan er geen kleren van kopen niet van uitgaan geen cadeautjes kopen voor vrienden die jarig zijn en amper bij familie op bezoek omdat die toevallig in the middle of nowhere wonen waar geen bus komt.
ik wordt al jaren gesponsord door mijn vrienden die wel een baan hebben
mijn bank.. heb ik gekregen... mijn koelkast heb ik gekregen... mijn jas heb ik gekregen...
mijn tv meubel heb ik gekregen.. mijn tafel mijn beddegoed enz..
Ik kan dus eigenlijk geen leven leiden als ik vandaag beslis dat ik niemand wil kennen kan ik dus niks ik ben van anderen afhankelijk.
Nu is mijn oma laatst overleden en die heeft gespaard...
hoezo ?? omdat ze elke ochtend Brinta at s'middags een bruine boterham met ham en 's avonds een eenvoudige doch voedzame maaltijd..
Ik ben egt pist ik kwam er net achter dat de datum waarop mijn oma is overleden meetelt als de datum dat ik zogenaamd de erfenis al had..
ik heb 9.000 gekregen ..
Nu mag ik 5750 hebben..ik heb met de uitkering afgesproken de rest moet ik opmaken tot ik aan die 5750 zit..
Nu lees ik dus dat de tijd tussen het overlijden en de dag dat ik het geld kreeg meetelt en ik terug moet betalen...
toevallig heeft mijn oom er 5 mnd over gedaan om dat uit te zoeken... moet ik dan nu 5 mnd terugbetalen ???? meer dan 35000 euro ???
Ik leef nu ook al 2 mnd van dat geld om op die 5750 grens ste koemn...
Ik MOET DUS ARM BLIJVEN IK KAN AL NIKS EN NU HEB IK WAT EN MOET IK DAT OOK NOG WEGGEVEN !!!!!! IK VIND HET FOCKING DIEFSTAL !!!!!!
GA LKKR ZELF EENS IN EEN UITKERING ZXITTEN ...
WILLEN JULLIE DAT WE ALLEMAAL MAAR IN EEN OUD KLOFFIE OVER STRAAT LOPEN ???
nu heb ik eindelijk eens geld !!!!!! man ik hb 3 shirtjes gekocht en een fiets en een bankstel omdat ik mn oude scheuren zaten . Als nu blijkt dat ze die 5 mnd terugwillen !!! echt dan breekt mn klomp ik vind dat echt diefstal !!!
moeten mensen i nde bijstand maar arm blijven ??? sokken met gaten erin????
ik haal alles in de bonus hevb geen snoep en geen cola in huis... ik leef van mn vrienden ... ookal zeggen andere bekenden waarom hoeft hij niet te betalen ... tot op schaamte toe..
En nu heb ik eens wat... wat mn oma al haar jaren heeft opgeposraad... let wel mijn oma de beste persoon in mn leven war ik veel aan heb gehad... En ik mag HAAr geld zomaar aan de bijstand geven omdat mijn oom 5 mnd over heeft gedaan alles uit te zoeken ???
wat als de erfenis een huis is wat je nog moet verkopen ?? of je familie heeft ruzie en het duurt vett lang om uit te zoeken wie nou wat krijgt.... Dat is geld pakken van anderemans ellende..
Ik vind eigen vermogen omhoog naar min 10.000 dat had mn oma namelijk ook voor als de wasmachine kapot gaat of ze zou oiverlijden zodat mensen haar begravenis konden betalen.. ik heb namelijk ook geen overlijdensverzekelring kan ik geeneens betalen .
En welke sukkels vinden dat ik geen recht heb op xtra ??
iederen in dit land heeft recht op bijstand dat is juist de truc als ik een zwerver op straat jongens van 15 of oude oma's zie lastigvallen voor een euro denk ik altijd je hbt ook recht op een uitkering optyften ! help ik die oma... Ik ben blij met mijn uitkering ik krijg namelijk geen wa jong
Willen jullie dat we allemaal maar kapot gaan dan ??
wees blij dat we hier wonen dat het zo gaat .. ik gedraag me netjes geen gedoe dit gaat me echt te ver mijn oma maar bruin brood sparen.. en ik kan het weggeven .... FOK jullie.
Ja, maar dat is heul nie cool jonguh! Gratis geld! Heb laatst me nieuwe grill laten vervangen door eentje van goud, kwam van de bijstand. Moet volgende maand me huis wel uit, maar ik heb teminste wel goud op me waggie!quote:Op maandag 7 april 2014 00:05 schreef Bill_E het volgende:
Vervelend, maar wat dacht je van een baan zoeken?
Zijn oma is dood, en die heeft dus geld nagelaten, maar het was meer dan de grens, en hij mag het geld eigenlijk niet hebben omdat een uitkering heeft. En zijn oom heeft 5 maanden research gedaan maar dat is 5 maanden geleden en nu wil de belastingdienst die 5 maanden terug.quote:
had je het beter moeten uitzoeken. Daar had je tijd genoeg voor.quote:Op maandag 7 april 2014 00:09 schreef roetietoe het volgende:
wat is er aan de hand... het verschil tussen overlijden en geld krijgen ...als ik 5 mnd bijstand terug moet betalen vind ik dat diefstal
En gratis geld krijgen is GEEN diefstal? Profiteren van anderen? Die wél werken en jou voorzien van geld omdat je te dom bent om aan de bak te komen?quote:Op maandag 7 april 2014 00:09 schreef roetietoe het volgende:
wat is er aan de hand... het verschil tussen overlijden en geld krijgen ...als ik 5 mnd bijstand terug moet betalen vind ik dat diefstal
niet zeuren, dat heb jij niet alleen, dat heeft iedereen die een erfenis ontvangt.quote:Op maandag 7 april 2014 00:09 schreef roetietoe het volgende:
En wat heeft de belastingsdienst met zijn bijstandsuitkering nodig?quote:Op maandag 7 april 2014 00:13 schreef Elan het volgende:
Wat dat voor bullshit je moet dus de ERFENIS van je oma delen met belastingdienst WTF.
Heb je al bezwaar ingediend bij die graaiers of ga je gewoon niet betalen?
Sollicitatiebrieven van TS zullen er ook wel zo uitzienquote:Op maandag 7 april 2014 00:13 schreef DuvelDuvel het volgende:
Aan de samenhang van het verhaal te zien is TS niet echt capabel voor een baan dus is de uitkering wel logisch lijkt mij.
Hoezo is dat logisch TS kan dat geld gebruiken eindelijk een keer een meevallertje komen die bitches weer snitchen.quote:Op maandag 7 april 2014 00:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
En wat heeft de belastingsdienst met zijn bijstandsuitkering nodig?
Zeg dan gewoon dat je te lui bent om de OP te lezen.quote:Op maandag 7 april 2014 00:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo is dat logisch TS kan dat geld gebruiken eindelijk een keer een meevallertje komen die bitches weer snitchen.
Er is maar één manier om dat voor elkaar te krijgen: WERK!quote:Op maandag 7 april 2014 00:17 schreef roetietoe het volgende:
kijk geld boven de ton...daar krijg je erfrecht sucssie recht belastingdienst... dit gaat over een klein...(groot) bedrag... zelfs dat moet ik weggeven ik vind dat niet normaal ik heb zoveel geld nog niooit gehad luister jongens ik dank jullie allen voor mijn bankstel mijn kleren de biertjes, maar ik wil ook wel eens zelf iets kopen !!!
is 5750 euro geen meevaller dan?quote:Op maandag 7 april 2014 00:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo is dat logisch TS kan dat geld gebruiken eindelijk een keer een meevallertje komen die bitches weer snitchen.
2e kamer is blind voor alle betalrs die kopje ondergaan,door fouten van de belastingdiensd.quote:Op maandag 7 april 2014 00:20 schreef roetietoe het volgende:
Die regel die klopt niet... hoe kan je terug moeten betalen over geld wat je nog niet niet hbt gehad...
Ik moet nu de datum van mn oma's overlijden doorgeven zelfs een kopie van de oberlijdensaktye van mij zo aan het hart liggende oma terwijl ze geeneens gecondoleerd hebben gezeged !!!
Dan blijkt dus lees ik net dat de datum van overlijden meetelt met het moment dat je het geld heb gehad in mijn geval 5 mnd... dat moet ik dan dus terugbetalen .. da's diefstal jongens
Geert Glas! Wijze woorden!quote:Op maandag 7 april 2014 00:21 schreef DrDentz het volgende:
De meeste mensen zijn rijk geworden door te stelen. Als je één of twee keer steelt heb je nog meer dan een uitkering.
bel het uwvquote:Op maandag 7 april 2014 00:22 schreef roetietoe het volgende:
nou das dus de vraag gaat dat dan tot die 5750 of moet ik dus 9000 min 3 mnd zelf opmaken = 5750 en dan nog eens die 5 mnd terugbetalen als dat zo is vind ik dat diefstal
vrijstelling!!quote:Op maandag 7 april 2014 00:24 schreef roetietoe het volgende:
en als ik dus die 5750 heb waarvan ik nu dus kleding en een bank heb gekocht dus volgensdjaar geen geld heb moet ik opgeven dat ik dat jaar een gift heb gehad dan krijg ik geen vrijstelling gemeentelijke belatingen en mag ik dus van die 730 270 euro gemeentelijke belastingen betalken die ik dan dus niet meer heb en dus nu ook al apart mag houden....
snapt ie toch nietquote:Op maandag 7 april 2014 00:26 schreef DABAMaster het volgende:
hoewel ik beter zou moeten weten doe ik toch een poging:
Je moet je spaargeld tot 5750 opmaken, in jouw geval is dat 9000-5750=3250-bank = ongeveer 3 maanden bijstand.
Het feit dat je oom er 5 maanden over heeft gedaan om dat uit te zoeken doet daar niets aan af, het bedrag blijft hetzelfde. Je houdt ongeveer 5750 euro over en dan krijg je weer uitkering. Of ze dat nou met het verleden verrekenen (terugbetalen) of vanaf heden inhouden.
je krijgt toch ook een uitkering???quote:Op maandag 7 april 2014 00:31 schreef roetietoe het volgende:
kom op heey we wteen allemaal hoe het weerkt stem vvd minder belasting voor de rijekn ... maar gun de armen ook wat
Dus wacht even..quote:Op maandag 7 april 2014 00:31 schreef roetietoe het volgende:
Nou ik hou dus als dat waar is van 5 mnd terugbetalen geen 5750 meer over dan sta ik dus waarschijnlijk na aankoop van mn bank nog in de FOKin min
waardeloos... mensen hbbn nu eenmaal rechnt op die uitkering als dat niet zo is moeten de regels worden aangescherpt ..
quote:Op maandag 7 april 2014 00:35 schreef Plantagehouder het volgende:
Mag ik vragen waarom jij in de bijstand zit? Je komt namelijk zeer welbespraakt over
Als dat zo is komt het goed zo niet vind ik het diefstal.. las namelijk andere verhalen op googlequote:Op maandag 7 april 2014 00:26 schreef DABAMaster het volgende:
hoewel ik beter zou moeten weten doe ik toch een poging:
Je moet je spaargeld tot 5750 opmaken, in jouw geval is dat 9000-5750=3250-bank = ongeveer 3 maanden bijstand.
Het feit dat je oom er 5 maanden over heeft gedaan om dat uit te zoeken doet daar niets aan af, het bedrag blijft hetzelfde. Je houdt ongeveer 5750 euro over en dan krijg je weer uitkering. Of ze dat nou met het verleden verrekenen (terugbetalen) of vanaf heden inhouden.
Dat is gewoon zo. Je mag een klein bedrag eigen vermogen hebben. Alles daarboven moet je eerst opeten zoals ze dat noemen voordat je weer een uitkering krijgtquote:Op maandag 7 april 2014 00:38 schreef roetietoe het volgende:
[..]
Als dat zo is komt het goed zo niet vind ik het diefstal.. las namelijk andere verhalen op google
quote:Op maandag 7 april 2014 00:43 schreef Seduzione het volgende:
[..]
Dat is gewoon zo. Je mag een klein bedrag eigen vermogen hebben. Alles daarboven moet je eerst opeten zoals ze dat noemen voordat je weer een uitkering krijgt
Een net pak en mooie schoenen en hop, solliciteren.quote:Op maandag 7 april 2014 00:17 schreef roetietoe het volgende:
kijk geld boven de ton...daar krijg je erfrecht sucssie recht belastingdienst... dit gaat over een klein...(groot) bedrag... zelfs dat moet ik weggeven ik vind dat niet normaal ik heb zoveel geld nog niooit gehad luister jongens ik dank jullie allen voor mijn bankstel mijn kleren de biertjes, maar ik wil ook wel eens zelf iets kopen !!!
hey slimmerd. Als je rijk kan worden met een uitkering dan gaat iedereen dat trekken natuurlijk.quote:Op maandag 7 april 2014 01:50 schreef roetietoe het volgende:
ik kreeg een beetje het gevoel dat mensen met een uitkering maar arm moeten blijven dat vind ik gewoon niet juist je hebt recht op een uitkering of je hebt het niet.
nogmaals bedankt voor de info.
Waarom zou je 'rijk' (dus niet arm) van geld wat je krijgt en niet eens zelf verdiend hebt..quote:Op maandag 7 april 2014 01:50 schreef roetietoe het volgende:
ik kreeg een beetje het gevoel dat mensen met een uitkering maar arm moeten blijven dat vind ik gewoon niet juist je hebt recht op een uitkering of je hebt het niet.
nogmaals bedankt voor de info.
Dit is een onderwerp ik kan wel blijven typen..quote:Op maandag 7 april 2014 01:54 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Waarom zou je 'rijk' (dus niet arm) van geld wat je krijgt en niet eens zelf verdiend hebt..
Je moet even bedenken, iedere euro die jij krijgt is door iemand anders verdiend door te werken om vervolgens aan jou te kunnen geven zonder dat je daar iets voor hoeft te doen, puur en alleen zodat jij een dak hebt om onder te slapen en eten kunt kopen zodat je niet over een maand dood onder een brug gevonden wordt. Nu krijg jij plotseling zo veel geld waardoor je dat geld niet per se nodig hebt om onder een dak te slapen en niet te verhongeren, dus krijg je dat geld niet meer, zo simpel is het.
Wil je niet meer arm zijn, ga dan werken en belasting betalen zodat jij de bijstand van anderen kunt betalen zoals alle anderen de hele tijd voor jou hebben gedaan. Dat of zeur niet over een redelijke levensstandaard die je gratis krijgt en nog veel lager had kunnen zijn.
En ik vind dat als jij blijft leven "zo van alles lekker opmaken", dat je nooit een succesvol menneke zult worden, maar altijd uit de bijstandsruif zal moeten blijven vreten.quote:Op maandag 7 april 2014 02:08 schreef roetietoe het volgende:
ik vind dat ik dat met alle respect ook lkkr op mag maken ..
Je moet het zelf weten. Veel plezier met je pizza.quote:Op maandag 7 april 2014 02:12 schreef roetietoe het volgende:
uiteindelijk gaat het allemaal naar meneer albert heijn
Lkkr chilli van 10 euro ipv een diepvries pizza.
Of je het nou van je oma erft of een bijstand krijgt; uiteindelijk is het altijd geld van iemand die wel heeft gewerkt voor zijn centen. "Ze" vinden alleen dat het geld van jouw oma niet naar jou specifiek moet gaan, maar ook naar andere mensen die een bijstand krijgen zonder rijke oma.quote:Op maandag 7 april 2014 02:08 schreef roetietoe het volgende:
[..]
Dit is een onderwerp ik kan wel blijven typen..
maar je hebt gelijk...
Ik ben het met je eens.
maar iedereen weet dat tie op zn knietjes gaat als tie een uitkering aanvraagt iedereen heeft zn trots en als je hm dan eenmaal nodig hbt ben ik blij dat tie er is. en voor mensen die er langere tijd inzitten zoals ik, ik heb soms het gevoel dat ik arm moet blijven .. uiteindelijk gaat dit over een erfenis van geld waar iemand wel hard voor gewerkt heeft en ik vind dat ik dat met alle respect ook lkkr op mag maken ..
Oke, maar wel met fundi-Evangelisten er gratis bij en vrouwen met een veel te dikke kont.quote:Op maandag 7 april 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten. Veel plezier met je pizza.
Ik heb volgende week dit:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |