abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:35:54 #100
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_139241665
Heb ik hier al verteld dat het tegenwoordig zo goed gaat met Job in de taxi? Hij heeft inmiddels een hele goede band opgebouwd met de chauffeur. En ja, dat is dezelfde chauffeur waarbij het twee jaar achter elkaar helemaal fout is gegaan. Toen we in de kerstvakantie hoorden dat Job toch bij dezelfde chauffeur zou blijven is J. samen met Job naar hem toe gegaan om de zaken uit te spreken. Dat is uiteindelijk altijd het enige wat helpt bij Job. Conflicten moeten helemaal uitgesproken worden, anders blijft het onderhuids sudderen bij hem.

En nu gaat het zo lekker. Ze hebben echt een soort vriendschap opgebouwd. Dat is zo fijn om te zien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 25 april 2014 @ 07:42:10 #101
37843 lady-wrb
kortaf
pi_139241707
wat fijn voor job (en wat een geruststelling voor jou) dat het nu goed gaat in de taxi!

het is vandaag examenstunt op de school van L. en hij heeft zich in het hoofd gehaald dat dan zijn fiets gesloopt gaat worden (geen idee waar hij dat nou weer vandaan heeft :? ) en wilde zelfs lopend naar school. ik heb op hem in kunnen praten dat dat toch echt niet de bedoeling kan zijn, maar hij heeft besloten dat zijn fiets veilig staat als hij maar op het schoolplein staat.
hij heeft twee weken meivakantie, maar het wordt een werkvakantie, want er moeten in ieder geval 4 werkstukken gemaakt worden.
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:48:13 #102
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139241749
Wat een opluchting, livelink! Hoe gaat het nu op school?

En arme L., lady-wrb. Zowel wat de angst voor z'n fiets betreft, als z'n werkvakantie :)
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:57:41 #103
37150 livelink
pi_139241801
School gaat ook goed. Vandaag zijn de Koningsspelen en hebben ze gezamenlijk ontbijt. Normaal zou dat heel veel stress opleveren, maar hij heeft gisteren met zijn juf afgesproken dat hij niet mee hoeft te eten en dat hij in plaats daarvan de drankjes uit mag delen. En met de chauffeur heeft hij afgesproken dat hij vandaag naast hem mag zitten in de taxi vanwege die extra spanning en hij was vanochtend dan ook prima te hebben. Hij zoekt de oplossingen nu dus ook meer zelf, zonder dat wij daar heel erg tussen moeten zitten.

Arme L. inderdaad. Zo'n examenstunt is weer zo'n afwijking van alles en dan valt ineens weer op dat kinderen daar toch anders op reageren. Gelukkig dat hij uiteindelijk toch op de fiets is gegaan. En 4 werkstukken in 2 weken is best wel veel :o
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:10:12 #104
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139241899
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:57 schreef livelink het volgende:
School gaat ook goed. Vandaag zijn de Koningsspelen en hebben ze gezamenlijk ontbijt. Normaal zou dat heel veel stress opleveren, maar hij heeft gisteren met zijn juf afgesproken dat hij niet mee hoeft te eten en dat hij in plaats daarvan de drankjes uit mag delen. En met de chauffeur heeft hij afgesproken dat hij vandaag naast hem mag zitten in de taxi vanwege die extra spanning en hij was vanochtend dan ook prima te hebben. Hij zoekt de oplossingen nu dus ook meer zelf, zonder dat wij daar heel erg tussen moeten zitten.
O+ Wat goed van 'm! Dat is wel een flinke stap, livelink. Denk je dat het aan de medicijnen ligt?
  † In Memoriam † vrijdag 25 april 2014 @ 08:25:36 #105
37843 lady-wrb
kortaf
pi_139242044
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:57 schreef livelink het volgende:

Arme L. inderdaad. Zo'n examenstunt is weer zo'n afwijking van alles en dan valt ineens weer op dat kinderen daar toch anders op reageren. Gelukkig dat hij uiteindelijk toch op de fiets is gegaan. En 4 werkstukken in 2 weken is best wel veel :o
wat fijn dat hij dat zelf aangeeft!

en ja, 4 werkstukken is veel, maar het is er eigenlijk maar 1 waar nog helemaal aan begonnen moet worden. er zit 1 scheikundeverslag bij dat nog niet helemaal goed is, 1 presentatie voor nederlands over zijn oma (moet over want het ging niet goed) en het werkstuk over de film 'hotel rwanda' waar hij ook al aan begonnen was.
alleen het werkstuk van biolgie over de hartslag moet nog helemaal vanaf het begin.

dat moet in elk geval af en dat moet te doen zijn (vind ik) ik ga hem begeleiden waar ik kan, maar hij moet het zelf doen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:24:14 #106
37150 livelink
pi_139244229
Ik vind het toch nog behoorlijk veel, Lady-wrb. Maar wat moet, dat moet. Bij Job op school doen ze helemaal niet aan huiswerk. Ik heb het er wel eens met Job over gehad om spelling te oefenen thuis omdat hij daar zoveel problemen mee heeft, maar van het idee alleen raakt hij al compleet overstuur. Hoe dat ooit moet gaan op een middelbare school of vervolgopleidingen weet ik niet. Ooit zal hij het toch ook moeten leren. Ik maak me daar wel zorgen over, maar kan daar nu zo weinig mee.

Gao, ik denk dat het deels aan de medicijnen ligt. Deze tijd van het jaar is voor hem ook altijd de beste tijd. Vorig jaar had hij geen medicatie en toen ging het ook vanaf maart t/m juli heel erg goed met hem. Na de zomervakantie heeft hij altijd heel veel moeite met de overgang naar een nieuw schooljaar, vervolgens komt daar de feestdagenperiode achteraan en dan gaat het vanaf januari met kleine stapjes weer beter en vervolgens stort alles weer in met de zomervakantie. Het is het voorspelbare ritme, helaas.
pi_139246272
Hier maar eens mijn gal spuien.

Mijn vrouw werkt onregelmatig en heeft een autistische (PDDNOS) zoon van 13 . Dat houdt in dat ik met "onze" 2 andere jonge kinderen verantwoordelijk ben voor deze 3.

Gedurende deze periode liggen haar zoon en ik geregeld in de clinch. Als Meneer zijn telefoon of laptop niet naar behoren werkt heeft dat zijn weerslag op de sfeer in huis. Nadat ik gisteren 2x had gevraagd of hij aan tafel wilde komen, en er geen reactie kwam, kwam er alweer een ruzie op gang.

meneer kwam aan tafel zitten, starend naar zijn telefoon ( er geldt een afspraak geen telefoons aan tafel) , na 3 x vragen of hij de telefoon weg wilde doen en er wederom geen reactie kwam heb ik hem vriendelijk verzocht naar zijn kamer te gaan en dan maar later te gaan eten.

Wederom geen reactie, toen heb ik hem 5 tellen gegeven om naar boven te gaan omdat ik hem anders wel even zou helpen.
Toen ik eenmaal opstond om hem te helpen schreeuwde hij dingen als, "Jij verpest mijn leven en ik haat jou!"

Toen de situatie bekoeld was, vroeg ik hem of hij nog achter zijn woorden stond omdat ik dit toch als vervelend heb ervaren. En daar bleef hij achterstaan. Later op de avond gaf hij alsnog toe dat ie dat niet had moeten zeggen.

Toen mijn vrouw thuiskwam hebben we het er nog kort over gehad, en kreeg ik het verwijt dat ik hem niet begreep en dat het vooral mijn schuld was.........
Natuurlijk had hij die uitspraken niet mogen doen, maar ik ben de volwassene en hij nog een kind.
Als een kind met PDDNOS 7 vragen volledig negeert, wat moet ik dan nog doen?

Dat het stukje bij beetje tussen mij en mijn vrouw in komt te staan lijkt me een understatement!
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:01:33 #108
37150 livelink
pi_139246675
Het is erg herkenbaar, Lunko. Dit soort taferelen herkennen wij thuis ook met ongeveer dezelfde rolverdeling tussen mij en mijn man en ook de bijbehorende conflicten daarover.

Helaas heb ik zelf de oplossing ook nog niet gevonden. Regels werken bij ons in principe goed, als ze maar consequent worden nageleefd. Dus dat er niet ooit iemand dan wel ineens met de telefoon aan tafel mag. Als dat één keer wordt toegestaan om welke reden dan ook, dan is het bij ons kind ook gedaan met zo'n regel. Als dat dus een duidelijke regel is die altijd wordt toegepast is het volledig logisch dat je hem van tafel hebt gestuurd. Ik persoonlijk negeer het gescheld en de woede-uitbarstingen die daarna volgen. Jij hebt voor elkaar gekregen dat hij alsnog gezegd heeft dat hij dat niet had moeten zeggen. Veel meer kun je denk ik niet verwachten van hem. Dat de situatie niet leuk is, begrijp ik. Maar volgens mij had je dit ook bij een willekeurige andere puber kunnen gebeuren.
pi_139248561
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:46 schreef lunko1979 het volgende:

Vervelende situatie lunko.

Weet je zeker dat hij je wel echt gehoord heeft? Kinderen met autisme kunnen soms helemaal in iets opgaan, en zich dan volledig afsluiten voor de omgeving. Wie weet heeft hij jouw vragen helemaal niet gehoord, en werd hij in zijn beleving ineens naar zijn kamer gestuurd.

Ik zeg niet dat het zo gebeurd is, ik was er natuurlijk niet bij. Maar dat is wel het eerste wat er in mij opkwam na het lezen van je stukje. Ik werk zelf met mensen met autisme, en bij hen is het heel belangrijk dat je eerst echt contact maakt voordat je wat van hen vraagt. Vandaar :)
pi_139249386
Hij zat 1 meter van me vandaan en heeft me voor de volle 100% gehoord. De 2 vragen of hij aan tafel wilde komen, tel ik niet eens mee.
  † In Memoriam † vrijdag 25 april 2014 @ 13:50:04 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_139249828
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:24 schreef livelink het volgende:
Ik vind het toch nog behoorlijk veel, Lady-wrb. Maar wat moet, dat moet. Bij Job op school doen ze helemaal niet aan huiswerk. Ik heb het er wel eens met Job over gehad om spelling te oefenen thuis omdat hij daar zoveel problemen mee heeft, maar van het idee alleen raakt hij al compleet overstuur. Hoe dat ooit moet gaan op een middelbare school of vervolgopleidingen weet ik niet. Ooit zal hij het toch ook moeten leren. Ik maak me daar wel zorgen over, maar kan daar nu zo weinig mee.

ik weet het. het is best veel, maar het is nog niet eens alles wat hij achter ligt. de hoeveelheid die hij nu moet doen, lijkt me haalbaar (en haalbaar is gewoon belangrijk om de motivatie erin te houden) en ik hoop ook nog tijd over te houden voor iets leuks.

en wat de spellingstoestanden van job betreft, denk ik dat je weinig kunt doen als hij er zelf de motivatie niet voor heeft. dat is hier namelijk ook trekken aan een dood paard :{
kunnen ze er op school niets mee?
pi_139249927
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:36 schreef lunko1979 het volgende:
Hij zat 1 meter van me vandaan en heeft me voor de volle 100% gehoord. De 2 vragen of hij aan tafel wilde komen, tel ik niet eens mee.
Misschien was gehoord niet het juiste woord. Weet je zeker dat je contact met hem had? Hij kan je best gehoord hebben, maar omdat hij zich op zo'n moment misschien wel afgesloten heeft voor zijn omgeving komen je woorden niet aan in zijn hersenen.

Voor een volgende keer zou je hem bijvoorbeeld even kunnen aanraken wanneer je contact met hem zoekt, of hem even in zijn ogen kijken, zoiets. Neemt nog steeds niet weg dat het een rottig moment moet zijn geweest. :*
  † In Memoriam † vrijdag 25 april 2014 @ 13:54:05 #113
37843 lady-wrb
kortaf
pi_139249930
quote:

Mijn vrouw werkt onregelmatig en heeft een autistische (PDDNOS) zoon van 13 . Dat houdt in dat ik met "onze" 2 andere jonge kinderen verantwoordelijk ben voor deze 3.

Gedurende deze periode liggen haar zoon en ik geregeld in de clinch. Als Meneer zijn telefoon of laptop niet naar behoren werkt heeft dat zijn weerslag op de sfeer in huis. Nadat ik gisteren 2x had gevraagd of hij aan tafel wilde komen, en er geen reactie kwam, kwam er alweer een ruzie op gang.

meneer kwam aan tafel zitten, starend naar zijn telefoon ( er geldt een afspraak geen telefoons aan tafel) , na 3 x vragen of hij de telefoon weg wilde doen en er wederom geen reactie kwam heb ik hem vriendelijk verzocht naar zijn kamer te gaan en dan maar later te gaan eten.

Wederom geen reactie, toen heb ik hem 5 tellen gegeven om naar boven te gaan omdat ik hem anders wel even zou helpen.
Toen ik eenmaal opstond om hem te helpen schreeuwde hij dingen als, "Jij verpest mijn leven en ik haat jou!"

Toen de situatie bekoeld was, vroeg ik hem of hij nog achter zijn woorden stond omdat ik dit toch als vervelend heb ervaren. En daar bleef hij achterstaan. Later op de avond gaf hij alsnog toe dat ie dat niet had moeten zeggen.

Toen mijn vrouw thuiskwam hebben we het er nog kort over gehad, en kreeg ik het verwijt dat ik hem niet begreep en dat het vooral mijn schuld was.........
Natuurlijk had hij die uitspraken niet mogen doen, maar ik ben de volwassene en hij nog een kind.

Dat het stukje bij beetje tussen mij en mijn vrouw in komt te staan lijkt me een understatement!
het is denk ik ook heel moeilijk omdat het niet jullie kind is maar het hare.
ik herken je opmerking dat het tussen jullie in komt te staan. dat verwijt krijg ik ook regelmatig.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:20:02 #114
1762 YPPY
Yppiaans
pi_139252212
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:36 schreef lunko1979 het volgende:
Heb je dat zo gevraagd? Letterlijk gezien kan zijn antwoord ook gewoon 'nee' zijn. Pubergedrag kan lekker versterkt worden.

Livelink: wat een heerlijke dagen zullen dat geweest zijn! Heb je tijd voor jezelf genomen en wat leuks gedaan? En ook al is het prositieve 'tijdelijk': Job leert wel ontzettend veel, hij groeit echt wel.

Succes met al het huiswerk lady-met-de-rode-laarzen!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:29:50 #115
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_139255736
quote:

Niet vragen maar opdragen? 'Kom 'meneer', telefoon wegleggen, we gaan aan tafel.' vreselijk onsympathiek trouwens, 'meneer' zeggen als je het over je stiefzoon hebt.

Het klinkt trouwens als pubergedrag, niet per se als iets autismeverwants hoor.
Prrrrr
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:31:27 #116
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_139255779
foute knopje
Prrrrr
  vrijdag 25 april 2014 @ 19:00:25 #117
92409 Twinky
Little star.
pi_139257890
Lunko: misschien is "geef me de vijf" iets voor jou. Daarin staan goede tips voor de juiste communicatie met kinderen met autisme.

Je schrijft bijv dat je aan hem vraagt of hij aan tafel wil komen. Als je dat letterlijk hoort, kun je daaruit horen of hij de wil heeft iets te doen. Zulke boodschappen kunnen verwarrend zijn, en als dat een aantal keer gebeurt kan de frustratie hoog oplopen (met een explosie tot gevolg).

Als juf van een stel van zulke kan ik je wel tips geven:

Ik zie mijn leerlingen als mensen die in een ander soort wereld leven in hun hoofd. Onze "echte" wereld past niet bij hen, en wij moeten hun leren ermee om te gaan/de wereld begrijpbaar te maken.
Taal is daarbij heel belangrijk en het is heel erg fijn als volwassenen de brug kunnen zijn tussen het kind en de wereld. Jouw boodschappen aan het kind moeten dus niet zijn volgens de wereld, maar zo dat het kind jou (en de wereld) begrijpt. Dat hij niet luistert kan gewoon aan het verschil in werelden liggen. (Of gewoon de puberteit.)

Dit zijn mijn tips voor je, vanuit mijn ervaring als juf die erg haar best doet om de wereld begrijpelijk te maken:

Zorgen dat je eerst contact hebt. Bijv. "Meneer, kijk me nu even aan want ik wil iets tegen je zeggen."
En wees duidelijk in je opdracht, tijd die ervoor staat en consequentie. Mijn leerlingen hebben veel baat bij aftellen: "over tien tellen ga je je boek op de kast leggen, dan terug zitten op je stoel want we gaan beginnen met rekenen." En dan tel ik van tien naar nul.
En zo ook gedurende dingen "je hebt nog twintig minuten, dan moet deze bladzijde af zijn." En dan 15, 10, 5, 2, 1.
pi_139261707
Livelink, wat fijn dat het beter gaat met de taxi, super! En positief dat het Job lukt om zelf mee te zoeken naar oplossingen en dat dat hem ook daadwerkelijk rust geeft! Jammer dat jullie inmiddels wel een ritme zien en dat het na de zomer weer minder wordt. Maar voor nu maar van "genieten", zeg maar.

Lunko, ik vind het ook wel wat als pubergedrag klinken...
Maar dat wat livelink schrijft over regels en dat als er eens een "uitzondering" is, dat de regel dan niet meer geldt ofzo. Dat is wel herkenbaar.
Misschien helpt het om iets aan te kondigen, over 5 minuten gaan we aan tafel. "Ineens" aan tafel moeten komen kan een te grote overgang zijn.
Als je vraagt of hij iets wil doen, kan hij ook nee zeggen. Het wil hier wel eens helpen om het anders te zeggen.
Is het een idee om eens met je vrouw te bespreken hoe je dit het beste kan aanpakken? Misschien afspreken dat een telefoon op het aanrecht oid blijft liggen als jullie aan tafel gaan. Of afspraken maken wat je het beste kan doen in zo'n situatie. Ik weet het ook niet zo goed.
Fake it till you make it...
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:28:32 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139262611
Ook even een paar gedachten vanuit mijn kant:
Zorg eerst dat je daadwerkelijk aandacht hebt als je iets wil zeggen. Laat hem desnoods herhalen wat je zei. Ik merk dat ik op mijn hoofd kan gaan staan, maar als mijn zoon bezig is, krijg je hem daar niet makkelijk uit.
Is het een idee om samen een lijst met regels rond het avondeten te maken? Dan is dat duidelijk.
En mss iets als een time timer gebruiken om duidelijk te maken wanneer hij naar de tafel moet komen.

Een nieuwtje van onze kant: Eli heeft twee imaginaire vriendjes :D Ali en Koos wonen in Eliland. En Eliland (origineel idee van mijn schoonvader) is de ultieme wereld met 100 trams en verder optimaal werkend openbaar vervoer. Het zal jullie niet verbazen dat hij vnl lraat over Eliland en vnl Eliland tekent ;)
Ik vind het iig erg leuk dat hij imaginaire vriendjes heeft. Hij doet de deur voor ze open en ze mogen mee-eten aan tafel. Ik hoef niet voor ze te dekken, dat scheelt weer een discussie ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_139262809
Gezellig 2 imaginaire vriendjes :D. En Eliland O+
pi_139575813
Wat leuk, die fantasievriendjes! Mijn oppaskind Mick heeft er ook 2. Bij hem heten ze Sarah en Kathy en ze wonen op zolder en slapen de hele dag. En als Mick gaat slapen, komen ze met hem spelen op zijn kamer.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_139587843
We dachten vandaag gezellig naar een pretpark te gaan.... Het werd een ramp.
J. Vond niks leuk, durfde nergens in, zelfs niet een draaimolen. Stortte zich gillend en krijsend op de grond enz.
We zijn na een uur maar weer naar huis gegaan. In de auto ontspande hij pas.

Dit soort dingen doen me verdriet. Zullen we ooit als gezin naar een pretpark kunnen, zoals ik heb gedaan met mijn ouders en broer en zusje? Lol beleven aan de Efteling of het gaan naar de dierentuin? Of zullen deze dingen gewoon niet kunnen en moet ik het maar accepteren dat dit er niet inzit als compleet gezin om dit te gaan doen?

Ik baal er echt van dat J. zich zo in de weg zit. In de vakantie verveelt hij zich, niks te doen, maar hij wilt ook niks. Zelfs iets simpels als naar de speeltuin gaan boeit hem niet. Hij gaat liever in de tuin bij de planten staan en meewiegen op hoe ze bewegen in de wind.
Of trampolinespringen.
Het is alleen zo eenzaam allemaal.
  maandag 5 mei 2014 @ 19:27:58 #123
37150 livelink
pi_139592831
Ik heb inmiddels geaccepteerd dat wij nooit als compleet gezin meer naar pretparken of alles waar het druk is, zullen gaan. Ik kan me niet herinneren wanneer we voor het laatst met zijn allen weg zijn geweest. Maar het is een zwaar proces, nummer_zoveel. Sterkte :*

Gelukkig houdt Job nog wel van spelen in de speeltuin met buurtgenootjes, dat is voor mij een grote troost. Hij springt heel vaak alleen op de trampoline, maar hij speelt gelukkig ook nog veel met andere kinderen. Ook op school speelt hij uitbundig en daar krijgen ze ook alle gelegenheid voor, dat is iets wat voor J. misschien ook geldt?

Job is vandaag door de tandarts echt letterlijk naar buiten gezet. En de tandarts heeft aangegeven hem niet meer te willen behandelen. Ik was er niet bij, ik weet niet helemaal precies wat er gebeurd is. We moeten dus op zoek naar een tandarts die gespecialiseerd is in 'moeilijke' kinderen. Dat is op zich ook wel logisch, maar ik vind het zo zwaar dat er werkelijk niks gewoon lukt. BSO's die hem niet willen, sportclubs en scouting die hem allemaal wegsturen, tandarts die hem letterlijk de deur uit zet. Ik snap het wel, dat is het niet. Maar het drukt me wel weer met mijn neus op de feiten.
  maandag 5 mei 2014 @ 19:38:57 #124
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139593317
Livelink wij gaan met Roy naar een tandarts voor gehandicapten. Zou zoiets voor jullie niet ook werken?

Het is hier een heel leuke spontane vrouw die Roy in zijn kinderwagen laat zitten er komt een tablet bij met filmpjes er worden grapjes gemaakt en ondertussen kijkt ze,in zijn mond.

Ik snap ook heel goed wat je bedoelt.
Ik kan me ook al "druk" maken om hoe moet het allemaal straks als Roy groter word... Zo hebben wij dat bij /met vrienden gehad.
Die letterlijk tegen ons zeiden,jullie zijn van harte welkom maar dan wel zonder Roy.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_139593816
Bar, wat pijnlijk zeg... vrienden die je kind weigeren.... ze zouden bij mij per direct geen vrienden meer zijn. Vrienden accepteren mij en mijn man, maar ook mijn kind!

Live, wat is er gebeurd volgens Job en J.?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  maandag 5 mei 2014 @ 20:03:30 #126
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139594580
We zijn nog vrienden,maar heeft wel een deuk opgeleverd. En als ze willen afspreken doen we het tegenwoordig gewoon bij ons thuis. (die is wel aangepast aan Roy) En verder buiten de deur afspreken.

Ik snap hun wel hoor, dan komt wervelwind Roy binnen en zo ben je ineens een vaas armer, of staat je woonkamer half onderste boven 8-)
pi_139595954
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:27 schreef livelink het volgende:
...

Job is vandaag door de tandarts echt letterlijk naar buiten gezet. En de tandarts heeft aangegeven hem niet meer te willen behandelen. Ik was er niet bij, ik weet niet helemaal precies wat er gebeurd is. We moeten dus op zoek naar een tandarts die gespecialiseerd is in 'moeilijke' kinderen. Dat is op zich ook wel logisch, maar ik vind het zo zwaar dat er werkelijk niks gewoon lukt. BSO's die hem niet willen, sportclubs en scouting die hem allemaal wegsturen, tandarts die hem letterlijk de deur uit zet. Ik snap het wel, dat is het niet. Maar het drukt me wel weer met mijn neus op de feiten.
Argh dat doet pijn! Ik weet dat er speciale tandartsen bestaan. Bij Lukas komt een soort tandarts on tour die gespecialiseerd is in speciale kinderen. Moet ik eens vragen op zijn woonvorm hoe je in contact kan komen met zo iemand? Sterkte!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_139601500
Wat jammer nummer_zoveel en naar om te zien dat hij zichzelf dan zo in de weg zit. Wij zijn eigenlijk nog nooit naar een pretpark geweest als gezin. Ik ben zelf ook absoluut geen fan van de drukte. En alleen trek ik het dan nog wel, maar met de kinderen erbij geeft mij toch ook altijd wel extra spanning en dan kan ik minder hebben. Maar we willen eigenlijk wel graag een keer naar de Efteling, dus ik denk dat het buiten een vakantie om wordt (studiedag van de kinderen na de zomervakantie bv) en dan maar eens proberen.

Livelink, zo'n situatie drukt je idd wel weer met je neus op de feiten, auw :* En succes met zoeken naar een andere tandarts.

Bar, lijkt me ook wel confronterend als vrienden dat zeggen. Heel dubbel, je begrijpt het misschien wel, maar aan de andere kant ben je dan dus niet welkom bij hun thuis als gezin en dat lijkt me best pijnlijk.

Morgen weer naar school, regelmaat, yesss.
M. gaat van de week voor het eerst op schoolreis. We hebben nog besproken of ze nog dingen wilde weten, zodat we dan nog juf zouden kunnen vragen. Maar ze kregen voor de vakantie al een vrij uitgebreide brief mee waarin een heleboel stond. En ik denk dat het vrij duidelijk is. In elk geval heeft ze al helemaal voor ogen dat ze patatjes krijgen tussen de middag...
Juf kennende zal ze deze week nog wel wat doen aan voorbereiding, dus ik denk dat het helemaal voor elkaar gaat komen (en stiekem vindt mama het nog veel spannender dan M...) Helaas is zelf meegaan voor mij geen optie, daar doe ik mezelf en ik denk ook de kinderen geen plezier mee (anderhalf uur heen en dan dus ook terug in een bus met 30 kinderen en dan ook nog de rest van de dag), dan kan je mij waarschijnlijk al afschrijven voordat we er zijn ;).
M. gaat het vast hartstikke naar haar zin hebben, hopen dat het weer ook een beetje mee wil werken.
pi_139601750
Livelink, Kim gaat ook naar een speciale tandarts. Die ook met gehandicapten werkt, hij heeft ook Tyler erbij genomen. Vanaf dag 1 een enorm verschil! Nu gaat het heel goed bij de tandarts.

Kim en ik zijn naar het bevrijdingsfestival geweest. Het was erg geslaagd! De legervoertuigen vond ze heel interessant! De stormbaan erg stoer en er waren ook heel veel luchtkussens. De muziek vond ze ook leuk, ze heeft staan swingen. We hebben een hele leuke middag gehad. Nog lekker een ijsje gegeten, wat gedronken en als afsluiter een patatje gehad. Op de terugweg langs de kazerne gefietst en we konden het terrein best goed bekijken. Vond ze ook heel interessant. Het weer werkte heel goed mee! Kortom, lekker op pad geweest met mn meissie!
En echt totaal geen problemen, paniek, zeuren. Helemaal niks! Echt een topmiddag!
  maandag 5 mei 2014 @ 22:29:21 #130
37150 livelink
pi_139602125
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:49 schreef McLaura het volgende:
Bar, wat pijnlijk zeg... vrienden die je kind weigeren.... ze zouden bij mij per direct geen vrienden meer zijn. Vrienden accepteren mij en mijn man, maar ook mijn kind!

Live, wat is er gebeurd volgens Job en J.?
Het enige waar ze het samen over eens waren, was dat de aanleiding een tandpasta was die door Job heel vies werd gevonden. De controle was allemaal goed gegaan en daarna kreeg Job nog een les in tandenpoetsen. Eerst met een tandpasta die heel lekker smaakte en daarna met nog een tandpasta die heel vies was. En toen is het uit de hand gelopen.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:30:26 #131
37150 livelink
pi_139602174
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:31 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Argh dat doet pijn! Ik weet dat er speciale tandartsen bestaan. Bij Lukas komt een soort tandarts on tour die gespecialiseerd is in speciale kinderen. Moet ik eens vragen op zijn woonvorm hoe je in contact kan komen met zo iemand? Sterkte!
We hebben al wat gekeken in de buurt, het komt wel goed denk ik.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:35:32 #132
37150 livelink
pi_139602433
Bar, wat lijkt me dat naar als vrienden dat tegen je zeggen. Gelukkig hebben wij dat nooit gehoord, ook al zou ik het me soms wel voor kunnen stellen. Ik moet wel zeggen dat ik Job alleen maar meeneem als hij heel goed in zijn vel zit. Meestal gaat hij niet mee naar feestjes of op visite. Ik zit zelf ook niet lekker als ik me alleen maar zorgen over hem moet maken.

Nijna, wat spannend weer zo'n schoolreisje. Het is misschien wel fijn om vooraf te weten in welk groepje M. komt. Dat geeft ook weer duidelijkheid.

Ingrid, wat leuk dat je met Kim naar het bevrijdingsfeest bent geweest. Klinkt heel geslaagd! Volgens mij gaat het best lekker bij jullie.
pi_139604113
livelink, jullie wonen in de (ruime) omgeving van utrecht toch?

Tandwiel doet met een speciale bus tandzorg op scholen waaronder zmlk en mytylscholen. En instellingen als Abrona (huis ter heide), Reinaerde (loc. De Heygraeff Woudenberg), Bartimeus (doorn). Hebben een gespecialiseerde tandarts.
Hopelijk kun je iets geschikts vinden.
pi_139604178
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:35 schreef livelink het volgende:
Bar, wat lijkt me dat naar als vrienden dat tegen je zeggen. Gelukkig hebben wij dat nooit gehoord, ook al zou ik het me soms wel voor kunnen stellen. Ik moet wel zeggen dat ik Job alleen maar meeneem als hij heel goed in zijn vel zit. Meestal gaat hij niet mee naar feestjes of op visite. Ik zit zelf ook niet lekker als ik me alleen maar zorgen over hem moet maken.
...
Hier dezelfde strategie. Heb net iets te vaak meegemaakt dat Lukas binnen een halve minuut na binnenkomst op de radar het duurste item in het huishouden vond en het naar God hielp :') Hier wel een hoop vrienden verloren, maar dat kwam ook omdat ik gewoon de eerste was die aan kinderen begon, dan mis je toch vrij snel raakvlakken. Wie er zijn overgebleven zijn snappen onze situatie volkomen dus die kijken er niet vanop als hij even heerlijk zichzelf is, met alle geluid van dien :D
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_139604714
quote:

Ingrid, wat leuk dat je met Kim naar het bevrijdingsfeest bent geweest. Klinkt heel geslaagd! Volgens mij gaat het best lekker bij jullie.
Ja het gaat goed, al test ze wel heeeeel erg uit momenteel. Maar goed de touwtjes aantrekken helpt wel. En heel duidelijk zijn.
pi_139609979
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:29 schreef livelink het volgende:

[..]

Het enige waar ze het samen over eens waren, was dat de aanleiding een tandpasta was die door Job heel vies werd gevonden. De controle was allemaal goed gegaan en daarna kreeg Job nog een les in tandenpoetsen. Eerst met een tandpasta die heel lekker smaakte en daarna met nog een tandpasta die heel vies was. En toen is het uit de hand gelopen.
Jeetje, wat zal dat een rotervaring zijn geweest voor je mannen. Sinds ik Mick opvang, heb ik iets meer een beeld bij wat je omschrijft over Job. Ik ben dan ook benieuwd naar hoe Job was als kleuter, ik denk namelijk dat de mannen aardig op elkaar lijken.
pi_139614175
quote:

Nijna, wat spannend weer zo'n schoolreisje. Het is misschien wel fijn om vooraf te weten in welk groepje M. komt. Dat geeft ook weer duidelijkheid.

Ik verwacht dat juf de groepjes wel bekend maakt vandaag of morgen. Ik denk dat ik wel even ga vragen bij welke kinderen en welke ouder/begeleider ze zit. En sowieso nog wel aangeven dat ze even moeten opletten dat ze in elk geval een keer plast voor ze weer terug gaan de bus in, want anders wordt het hoge nood. Ze heeft namelijk zelf de neiging om dat soort dingen te "vergeten". Hier thuis stuur ik haar tussen de middag sowieso naar de wc, maar als we dat niet doen dan is het rustig eind van de middag dat ze ineens moet en dan MOET ze ook echt. Zou beetje jammer zijn als dat in de bus is...

Livelink, waarom hebben ze verschillende tandpasta gebruikt dan? Was daar een speciale reden voor?
Zonde eigenlijk dat de controle verder prima ging en het dan op zoiets fout lijkt te lopen :{.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:58:36 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_139617860
Inderdaad hartstikke jammer als 't op zo'n detail zo fout gaat. Aan de andere kant kun je dat niet allemaal voor zijn, zulke dingen zullen zich soms gewoon blijven voordoen. En dat is juist zo moeilijk, lijkt me.

Nijna ik hoop dat de schoolreis leuk verloopt voor M. Het kan soms ook erg meevallen. Ik ga ook niet meer mee met die reisjes, omdat het naar mijn indruk juist ingewikkelder voor haar is als ik er wel bij ben dan wanneer ik er niet bij ben. Bovendien vind ik die reisjes zelf ook slopend hoor. Dit jaar gaan ze naar de Efteling hier, ik moet er niet aan denken met zo'n groepje rond te moeten lopen. Hoop ook maar dat Cato een fijn groepje treft met een moeder die geduldig met haar is en haar goed in de gaten houdt. Dat niet (op tijd) naar de wc gaan is ook zo'n herkenbaar punt.

En Lunko, het is al veel gezegd maar vragen of hij het wil is echt niet handig. Ook al hoort dat bij onze beleefdheidsvormen. Mijn dochter weet dat inmiddels en toch wil ze dan toch altijd liever antwoord geven op de vraag of ze het wil dan op de opdracht 'kom aan tafel'. Dus, als ik soms toch zo'n formulering gebruik, voegt zij er voor de volledigheid aan toe 'het is niet dat ik het echt wil, maar ik weet dat je bedoelt dat ik aan tafel moet komen dus ik kom wel'. :D
in de haak.
pi_139618430
Het is misschien ook wel ingewikkelder als je er zelf bij bent. Ze speelt volgens mij ook makkelijker als ze bij iemand anders is, dan hier thuis. Behalve met haar vriendje. Dan maakt het niet uit lijkt wel.
Maar die kan er ook prima mee omgaan dat ze soms in haar "my little pony" verhalen blijft hangen. (zijn we het ene stripfiguur eindelijk kwijt, nu hebben we er weer een andere voor in de plaats ;) ).
Als hij er genoeg van heeft gaat hij gewoon even wat anders doen. Ook een van de weinigen waar ze echt regelmatig mee speelt.
Ze zit in een groepje met een moeder die haar kent, dus dat is wel prettig. Juf ging het er vanmiddag over hebben met de klas/

Hihi Cato: "Het is niet dat ik het echt wil, maar ik weet dat je bedoelt dat ik aan tafel moet komen dus ik kom wel". Mooie vertaling :D.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 14:31:08 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_139618906
ja haha ze leest me de les hoor! :)

fijn dat de betreffende moeder haar kent, dat scheelt!

en wat die poppetjes betreft: Cato kiest gewoon vrienden uit die ook van petshops, mylittlepony, fillies, zoobles, en wat dies meer zij houden. :)
in de haak.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 14:43:58 #141
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139619410
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:58 schreef trui het volgende:
. Dus, als ik soms toch zo'n formulering gebruik, voegt zij er voor de volledigheid aan toe 'het is niet dat ik het echt wil, maar ik weet dat je bedoelt dat ik aan tafel moet komen dus ik kom wel'. :D
:D Onder protest!

Ik ben regelmatig op schoolreisjes de moeder met kinderen in haar groep die een beetje extra aandacht of toezicht nodig hebben. Eigenlijk heb ik nog nooit enig probleem gehad, juist omdat we dat dan van elkaar weten ;)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:07:56 #142
37150 livelink
pi_139622416
Mooi van Cato, dat ze je op zo'n manier helpt O+
pi_139662816
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 14:31 schreef trui het volgende:

en wat die poppetjes betreft: Cato kiest gewoon vrienden uit die ook van petshops, mylittlepony, fillies, zoobles, en wat dies meer zij houden. :)
^O^ handig. M. heeft ze nog niet gevonden, maar dat komt vast wel op enig moment.
Hopen dat het morgen een beetje fatsoenlijk weer is met de schoolreis.
pi_139827419
Schoolreis is goed gedaan :D. Grootste gedeelte aardig droog geweest.
M. kwam moe maar voldaan de bus uit :). Geslaagd dus!
pi_139881624
M. had vanavond korfbaltoernooi van school. Ze kwam er zelf mee dat ze mee wilde doen, want juf had in de klas verteld dat het zo gezellig was. Nou ja prima, ondanks dat ik het gevoel had dat het niet echt haar ding was, maar als zij wil prima.
Vanavond was het dan zover, in de regen ook nog (houdt ze ook totaal niet van).
Ze stond nogal afwezig in het veld, ook alsof ze geen idee heeft waar ze mee bezig is.
Wel een supercoach (moeder van het schoolreisje, top!) die daar totaal geen nadruk op legde en de andere kinderen vooral aanmoedigde om goed samen te spelen. En de kinderen die M. gewoon tolereerden in het veld en het verder samen deden zeg maar. Gewoon fijn.
Maar op het moment dat je dan tussen een ouder en 2 grootouders staat die jouw kind totaal afwezig in het veld zien staan en daarom gaan lachen. Haar nog eens proberen te wijzen dat ze mee moet doen, zonder een reactie van M. en vervolgens nog harder gaan lachen, dan komt dat best wel hard aan.
Het gevoel dat je kind uitgelachen wordt om wie ze is... :{ . Nee, de meesten in de klas weten niet van haar pdd-nos. Een paar ouders weten het, maar ik loop er ook niet mee te koop....
Ik kon wel janken.
  maandag 12 mei 2014 @ 21:15:06 #146
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_139881908
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:10 schreef Nijna het volgende:
M. had vanavond korfbaltoernooi van school. Ze kwam er zelf mee dat ze mee wilde doen, want juf had in de klas verteld dat het zo gezellig was. Nou ja prima, ondanks dat ik het gevoel had dat het niet echt haar ding was, maar als zij wil prima.
Vanavond was het dan zover, in de regen ook nog (houdt ze ook totaal niet van).
Ze stond nogal afwezig in het veld, ook alsof ze geen idee heeft waar ze mee bezig is.
Wel een supercoach (moeder van het schoolreisje, top!) die daar totaal geen nadruk op legde en de andere kinderen vooral aanmoedigde om goed samen te spelen. En de kinderen die M. gewoon tolereerden in het veld en het verder samen deden zeg maar. Gewoon fijn.
Maar op het moment dat je dan tussen een ouder en 2 grootouders staat die jouw kind totaal afwezig in het veld zien staan en daarom gaan lachen. Haar nog eens proberen te wijzen dat ze mee moet doen, zonder een reactie van M. en vervolgens nog harder gaan lachen, dan komt dat best wel hard aan.
Het gevoel dat je kind uitgelachen wordt om wie ze is... :{ . Nee, de meesten in de klas weten niet van haar pdd-nos. Een paar ouders weten het, maar ik loop er ook niet mee te koop....
Ik kon wel janken.
Ik snap helemaal dat je het naar vindt dat volwassenen zo stom reageren hoor, dat voelt afschuwelijk! Hoop dat je het een beetje van je af hebt kunnen zetten nu.

Wat is precies de reden dat je op zo;n moment die (groot)ouders niet aanspreekt om te vertellen dat het al super is dat M uberhaupt meedoet, dat dat voor haar een grote stap is? Het is ook gek om een kindje in het veld te zien staan dat meer luistert hoe het gras groeit (deed mijn kind bij de voetbal altijd) dan dat het naar de bal kijkt. Ik heb de andere ouders bij de eerste wedstrijd gelijk verteld dat mijn zoon het hele concept van samenspelen niet zo goed doorheeft en dat ik al trots was dat hij in het veld stond.
Prrrrr
pi_139883327
Ik ben nog aardig zorgvuldig wie ik zulke dingen toevertrouw. Bang dat ouders dan toch gauw oordelen ofzo.
Aan de andere kant zou ik het niet raar vinden als een ouder het andersom zou doen...
En eigenlijk ook wel heel mooi om zo op te komen voor je kind! Die neem ik mee voor een volgende keer!!!
Dank je wel mrspoeZ! ^O^
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 mei 2014 @ 21:45:04 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139883782
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:36 schreef Nijna het volgende:
Ik ben nog aardig zorgvuldig wie ik zulke dingen toevertrouw. Bang dat ouders dan toch gauw oordelen ofzo.
Aan de andere kant zou ik het niet raar vinden als een ouder het andersom zou doen...
En eigenlijk ook wel heel mooi om zo op te komen voor je kind! Die neem ik mee voor een volgende keer!!!
Dank je wel mrspoeZ! ^O^
mijn ervaring is dat ouders/grootouders vaak juist begripvoller reageren als je gewoon zegt waar het op staat. Ik had in het begin op school ook moeite om Jan z'n wangedrag richting mij te verklaren (even bot gezegd) maar als ik nu uitleg dat hij onderzocht wordt op adhd/gdtl/ass dan krijg ik als antwoord : da tmoet ook zwaar voor je zijn etc .. zo neemt nu een andere moeder hem standaard mee op donderdag zodat ik op die dag rustig m'n gang kan gaan in plaats van heen en weer te vliegen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 12 mei 2014 @ 21:48:40 #149
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_139884013
gdtl?

Ooh. GdlT. Sorry.

[ Bericht 74% gewijzigd door mrspoeZ op 12-05-2014 22:04:44 ]
Prrrrr
pi_139884836
Jullie reacties laten me er wel anders tegenaan kijken, dank!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 mei 2014 @ 22:05:14 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139885135
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:48 schreef mrspoeZ het volgende:
gdtl?

Ooh. GdlT. Sorry.
gilles de la tourette ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 12 mei 2014 @ 22:57:36 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139887972
Na een dikke driftbui van een uur heb ik even bij de nieuwe buurvrouw aangebeld om de situatie uit te leggen en haar ervan te verzekeren dat het kind ok is. :X

Dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Jubileum moderator maandag 12 mei 2014 @ 23:14:06 #153
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_139888925
Gistereren moederdag. Die begon met Eva die onderaan de trap riep "mama, wil je 1 beschuitje als verrassing of 2?"
Toen ik Iris verontwaardigd hoorde zeggen "Eva! zo maak je haar wakker!!" riep Eva niet minder hard onderaan de trap "Mama ben je al wakker?"
Ik zei van niet en vervolgens hoor ik haar tegen Iris zeggen "ze slaapt nog, gelukkig!" :D

Ik hou zo van dit kind, echt O+ O+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 12 mei 2014 @ 23:15:23 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_139888978
O+ super, lois!

nijna, wat rot (en stom) als volwassenen zo op je kind reageren. :(

(ik vertel 't ook wel redelijk snel hoor. maar zulke mensen zou je toch wat.)
in de haak.
  Jubileum moderator maandag 12 mei 2014 @ 23:17:59 #155
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_139889145
Ik vertel het ook redelijk snel Nijna, en merk dat ik daar veel meer begrip mee krijg. Eva wordt nogal eens terecht gewezen omdat ze op de stoep fietst, maar ze mag niet anders. Nu leg ik het uit, en ik merk dat dat beter werkt.

[ Bericht 80% gewijzigd door Lois op 12-05-2014 23:34:27 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 13 mei 2014 @ 07:36:31 #156
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_139894790
Ach, Eva O+ wat geweldig schattig en lief, Lois.

Ik zou het toch ook vertellen Nijna. Het is een drempel. Dat begrijp ik. Maar je geeft mensen ook de kans om anders op je dochter te reageren waardoor ze zich wellicht ook beter voelt?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 07:43:34 #157
386633 Adnap
I love Life !
pi_139894849
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:36 schreef Nijna het volgende:
Dank je wel mrspoeZ! ^O^
Waarom oordelen ? Als docent in het VMBO krijgen wij meer en meer leerlingen met ASS etc
Ik merk (ook bij mijn leerlingen) juist begrip en acceptatie. Mijn VMBO-ers blijken prima in staat om met dergelijke informatie zorgvuldig om te gaan. Het laat kwartjes vallen en maakt dat de leerling vaak meer betrokken word bij zaken. Maar ook gewoon iemand zichzelf laten zijjn.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_139895827
Tico, hoe reageerde de buurvrouw... :*

Lois, wat lief O+

Dank voor jullie reacties :* , het laat me dan toch anders tegen de situatie aankijken. Vanmorgen vroeg iemand naar mn berichtje op fb hierover en heb ik uitleg gegeven. En dat viel me 100% mee. Ik denk dat M. het niet mee heeft gekregen gisteren, maar misschien was dit ook wel nodig als "eye opener" voor mijzelf. Mijn kind is gewoon mijn kind. Met haar eigen sterke en minder sterke kanten O+ .
pi_139896885
Ik sluit me bij de rest aan Nijna! :*

Ik leg het ook snel uit, ook nu Kim nog steeds de mouwen aan gort bijt. Het is geen gezicht, valt uiteraard erg op. Krijg er wel eens opmerkingen over en als ik het dan uitleg snappen de mensen het beter.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:38:19 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_139897594
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:14 schreef Lois het volgende:
Gistereren moederdag. Die begon met Eva die onderaan de trap riep "mama, wil je 1 beschuitje als verrassing of 2?"
Toen ik Iris verontwaardigd hoorde zeggen "Eva! zo maak je haar wakker!!" riep Eva niet minder hard onderaan de trap "Mama ben je al wakker?"
Ik zei van niet en vervolgens hoor ik haar tegen Iris zeggen "ze slaapt nog, gelukkig!" :D

Ik hou zo van dit kind, echt O+ O+
Oooooeeeeeh!!!!! O+ *smelt

En Nijna, die volwassenen kunnen M's gedrag wel opvallend vinden, dat rechtvaardigt hun disrespectvolle uitlatingen natuurlijk niet. :(
En ik ben ook voor openheid.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 11:17:26 #161
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139898618
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:38 schreef Moonah het volgende:
En Nijna, die volwassenen kunnen M's gedrag wel opvallend vinden, dat rechtvaardigt hun disrespectvolle uitlatingen natuurlijk niet. :(
Dat. Wat totaal disrespectvol. Ze moeten zich schamen. Fijn dat die moeder zo goed met haar om kan gaan.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:20:49 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139900743
Buurvrouw reageerde gewoon goed. En had begrip dat het voor jen waarschijnlijk ook moeilijk is om te verhuizen. Maar ze had haar idd horen gillen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_139913694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oooooeeeeeh!!!!! O+ *smelt

En ik ben ook voor openheid.
Mijn autistische kant moet grinniken om 'disrespectvolle'. Mooi alternatief voor respectloos!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:45:42 #164
386633 Adnap
I love Life !
pi_139914363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:25 schreef McLaura het volgende:

[..]

Mijn autistische kant moet grinniken om 'disrespectvolle'. Mooi alternatief voor respectloos!
helemaal mee eens :D
I live life, i love life
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:47:06 #165
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139914408
Een beetje erg letterlijke vertaling van het Engels.

Wat is jouw excuus, Moonah? ;)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:48:12 #166
386633 Adnap
I love Life !
pi_139914457
Mag ik iets vragen ? Ik heb te maken met een puber (niet via werk/thuis maar op andere manier) die is 17, ouders zijn ten einde raad. Kind op hun verzoek geobserveerd door orthopedagoog en die adviseert onderzoek op basis van vermoedens autisme/ass maar puber weigert elke medewerking.
Nu is het zover dat de opleiding van puber is stopgezet wegens desinteresse, geen empatie etc.
Kun je oderzoek afdwingen bij een bijna volwassene (kwa leeftijd dan, kwa gedrag echt niet)
I live life, i love life
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:32:21 #167
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_139916490
Héél moeilijk. Je komt dan al gauw in de hoek van gedwongen opname, via de burgemeester of de rechter. Het eerste kan als het kind acuut gevaar oplevert voor zichzelf of zijn omgeving, het tweede duurt wat langer en is minder heftig. Bedenk je wel dat gewongen opname geen behandeling inhoudt: als iemand die niet behandeld wil worden heeft dat immers geen enkel nut. Hooguit kan er gedwongen medicatie gegeven worden, maar dat is alleen in gevallen van extreme agressie.ot
Sja en je kan natuurlijk wachten tot hij iets uithaalt waardoor hij met justitie in aanraking komt, dan kan hij een soort TBS voor jongeren krijgen. Maar het lijkt me geen goed idee het daar opaan te laten komen.

Moeilijk hoor. Succes.
Prrrrr
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:07:10 #168
386633 Adnap
I love Life !
pi_139920821
Dankje voor het meedenken. Tot nu toe is er van criminaliteit Nog geen sprake maar nu school ook zegt nee zijn ouders echt ten einde raad.
I live life, i love life
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 21:09:01 #169
37843 lady-wrb
kortaf
pi_139920941
je zit natuurlijk ook nog wel met de leerplichtwet
pi_139928102
Vandaag vroeg een andere moeder van een kindje bij M. uit het team of zij het wel naar haar zin had gehad gisteravond. Toen heb ik dus ook een en ander uitgelegd, ik weet niet in hoeverre het aankwam, maar ik heb volgens mij wel duidelijk kunnen maken dat M. het wel leuk vond op haar manier :).

Bedankt voor jullie ervaringen, meningen, inzichten enzovoort ^O^
  woensdag 14 mei 2014 @ 00:12:39 #171
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_139933032
Dapper van je Nijna!

En Adnap: ik weet een aantal voorbeelden van jeugdcoaches die door ouders zijn ingeschakeld voor het soort kind dat jij beschrijft. Die gingen het gesprek aan met het kind met als uitgangspunt; als je blijft doen wat je nu doet gaat het mislopen en kom je nergens; dus, denk mee, wat wil je wel, en hoe gaan we dat regelen? Mensen die niet vanuit de ouders denken maar met het kind meegaan in zijn zoektocht. Uiteraard is het doel hetzelfde, maar omdat de insteek anders is wil het nog wel eens lukken zo;n kind dan wél mee te krijgen.
Het is even zoeken, maar zulke coaches zijn er in elke jeugdzorgorganisatie wel; in welke regio zit je? Ik zou even in mijn netwerk kunnen checken voor je.
Prrrrr
  woensdag 14 mei 2014 @ 07:19:29 #172
386633 Adnap
I love Life !
pi_139935515
Mrs PoeZ ik Dm je even:)
I live life, i love life
  woensdag 14 mei 2014 @ 07:21:50 #173
386633 Adnap
I love Life !
pi_139935529
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 22:48 schreef Nijna het volgende:
Vandaag vroeg een andere moeder van een kindje bij M. uit het team of zij het wel naar haar zin had gehad gisteravond. Toen heb ik dus ook een en ander uitgelegd, ik weet niet in hoeverre het aankwam, maar ik heb volgens mij wel duidelijk kunnen maken dat M. het wel leuk vond op haar manier :).

Bedankt voor jullie ervaringen, meningen, inzichten enzovoort ^O^
Top !!
I live life, i love life
  woensdag 14 mei 2014 @ 07:22:57 #174
386633 Adnap
I love Life !
pi_139935534
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:09 schreef lady-wrb het volgende:
je zit natuurlijk ook nog wel met de leerplichtwet
dat wel maar geen aannameplicht .....
I live life, i love life
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:48:51 #175
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_139937129
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 07:22 schreef Adnap het volgende:

[..]

dat wel maar geen aannameplicht .....
Leerplicht is tot 16. Volgens mij gaat die leeftijd straks met de wet passend onderwijs ook omhoog. Dan hebben scholen zorgplicht en mogen ze kinderen niet weigeren.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2014 @ 11:13:29 #176
37843 lady-wrb
kortaf
pi_139939432
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:48 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Leerplicht is tot 16. Volgens mij gaat die leeftijd straks met de wet passend onderwijs ook omhoog. Dan hebben scholen zorgplicht en mogen ze kinderen niet weigeren.
quote:
Sinds 1 augustus 2007 geldt de volledige leerplicht tot 18 jaar voor jongeren die geen startkwalificatie hebben gehaald (een diploma op minimaal mbo-niveau 2 of minimaal havo of vwo). Dit wordt ook wel de kwalificatieplicht genoemd. Het doel is om voortijdige schooluitval te bestrijden.

De leerplicht begint op de eerste dag van de maand na de vijfde verjaardag (in Europees Nederland) of vierde verjaardag (Caribisch Nederland) van een kind. Bij aanvang van de leerplicht is een kind dus minimaal 5 (of 4) jaar en een dag en maximaal 5 (of 4) jaar en een maand.

In de leerplichtwet is vastgelegd dat ouders ervoor moeten zorgen dat hun kinderen bij een school staan ingeschreven en dat zij de school bezoeken. Vanaf de leeftijd van 12 jaar zijn leerplichtige jongeren zelf ook verantwoordelijk voor regelmatig bezoek van de school waar zij staan ingeschreven. Het aan regels binden van schoolverzuim om regelmatig schoolbezoek te verzekeren is een manier om te bereiken dat zo veel mogelijk jongeren zo veel mogelijk lesuren bijwonen.
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:21:01 #177
37150 livelink
pi_140502764
Het regent hier nu al 3 dagen ononderbroken. Dat is te lang voor Job om zonder trampoline te kunnen, dus nu staat hij in de stromende regen te springen. Gelukkig dat hij tot deze oplossing kwam, want hij was niet meer te genieten. Die trampoline is echt een eerste levensbehoefte voor hem.
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:25:07 #178
386633 Adnap
I love Life !
pi_140502913
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:21 schreef livelink het volgende:
Het regent hier nu al 3 dagen ononderbroken. Dat is te lang voor Job om zonder trampoline te kunnen, dus nu staat hij in de stromende regen te springen. Gelukkig dat hij tot deze oplossing kwam, want hij was niet meer te genieten. Die trampoline is echt een eerste levensbehoefte voor hem.
Goed van hem !!! Is er niet ergens in jullie buurt een trampoline indoors ? Weet dat er hier in de buurt een trampolinecentrum is.
I live life, i love life
pi_140530427
Wat goed dat hij dan toch maar in de stromende regen gaat!
Vandaag hopelijk weer droog, we zijn hier de dag begonnen met zon, hoop bij jullie ook :*
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:20:07 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_140533244
Grappig, Cato heeft van de week ook een hele tijd in de stromende regen op een trampoline staan springen. ze vond vooral de opspringende druppels erg leuk. Jammer genoeg wel een beetje kou gevat geloof ik (erg lang doorgegaan, en nu rillerig), maar allez.
in de haak.
pi_140607303
Livelink was Amersfoort bereisbaar voor Job? De superfun heeft een hele grote mega trampoline. Niet iets wat ik op een regenachtige zondag zou doen ivm de drukte, maar op een studiedag of zomerse vakantiedag lijkt het me ideaal.
  zondag 1 juni 2014 @ 21:06:23 #182
37150 livelink
pi_140609022
Ja, Amersfoort is bereisbaar. Ik hou het in gedachten voor een rustige dag. Thx.
pi_140614382
oeps foutje!
pi_140619061
Vannelle was nog ingelogd blijkbaar, dus mijn fout!

Kim heeft sinds een ruime week ritalin, lijkt goed aan te slaan!
  maandag 2 juni 2014 @ 01:00:14 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_140619528
Fijn, waar merk je dat aan, Ingrid?
in de haak.
pi_140622270
Ze is duidelijk rustiger geworden, ze zegt zelf ook dat haar hoofd niet zo druk meer is.
Ze zal altijd wel druk blijven, maar het is echt minder. Valt juf ook op, concentreren gaat ook beter en haar vader merkte het dit weekend ook.
We zijn nu met een opbouwschema bezig, deze week is er een half pilletje bij. Volgende week is alles 1,5 pil.
pi_140622595
Wat fijn Ingrid! Vooral ook dat ze zelf effect merkt!
  maandag 2 juni 2014 @ 18:12:43 #188
37150 livelink
pi_140638831
Fijn dat het helpt, Ingrid.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 18:27:14 #189
37150 livelink
pi_140675876
Ik moest vanmiddag met Job naar de schoolarts. Hij was helaas niet op zijn best :{
Begon met te vertellen dat hij het liefst niet meer thuis wilde wonen, zei vervolgens doodleuk dat hij nooit ontbeet en dat hij zijn tanden nooit poetste. En dat is dus gewoon niet waar, maar we staan er wel weer gekleurd op. Daarna weigerde hij zich uit te kleden en begon mij te slaan en te schoppen. Dus ik ben benieuwd hoe dit weer in de verslagen terecht komt :X

En een half uurtje nadat we daar weg waren was hij weer in een opperbest humeur en gewoon weer gezellig :')
  dinsdag 3 juni 2014 @ 18:53:53 #190
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_140676930
Oh **** Livelink, wat erg. Zit je daar met je goede gedrag.... Een dag om snel te vergeten, dus.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:00:39 #191
1762 YPPY
Yppiaans
pi_140677236
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 18:27 schreef livelink het volgende:
Ik moest vanmiddag met Job naar de schoolarts. Hij was helaas niet op zijn best :{
Begon met te vertellen dat hij het liefst niet meer thuis wilde wonen, zei vervolgens doodleuk dat hij nooit ontbeet en dat hij zijn tanden nooit poetste. En dat is dus gewoon niet waar, maar we staan er wel weer gekleurd op. Daarna weigerde hij zich uit te kleden en begon mij te slaan en te schoppen. Dus ik ben benieuwd hoe dit weer in de verslagen terecht komt :X

En een half uurtje nadat we daar weg waren was hij weer in een opperbest humeur en gewoon weer gezellig :')
Joh livelink, ze weten toch dat ie de diagnose ass heeft? Dit gedrag vind ik eerlijk gezegd helemaal niet zo opvallend of bijzonder. Het gaat ver buiten het gestructureerde wat hij gewend is, niet meer dan logisch dat hij dat niet trekt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:01:03 #192
37150 livelink
pi_140677256
Ja, ik hoop alleen niet dat dit nog gevolgen heeft. Ik heb nog wel geprobeerd uit te leggen dat het eigenlijk best wel goed ging en dat hij wel ontbeet en zo. Maar ja, terwijl ik me zelf hoorde praten begreep ik meteen hoe zwak dat klonk. Ze was wel heel aardig hoor, dat scheelde in ieder geval.

Gelukkig vertelde hij ook dat hij elke dag tussen 19.00 en 20.00 naar bed ging, dus daar scoorde ik in ieder geval geen minpunten.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:05:07 #193
37150 livelink
pi_140677445
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:00 schreef YPPY het volgende:

[..]

Joh livelink, ze weten toch dat ie de diagnose ass heeft? Dit gedrag vind ik eerlijk gezegd helemaal niet zo opvallend of bijzonder. Het gaat ver buiten het gestructureerde wat hij gewend is, niet meer dan logisch dat hij dat niet trekt.
Ja, ze deed ook wel heel begripvol en ik vertelde ook wel dat deze situatie voor hem heel stressvol was. Maar ik ben een beetje paranoide geworden op dit punt.
Ik had zo gehoopt dat hij zich op zijn best zou gedragen, hoewel ik zelf ook wel wist dat de kans heel klein was en dat het al een enorme prestatie was dat ik daar was met hem.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:12:30 #194
1762 YPPY
Yppiaans
pi_140677792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:01 schreef livelink het volgende:
Ja, ik hoop alleen niet dat dit nog gevolgen heeft. Ik heb nog wel geprobeerd uit te leggen dat het eigenlijk best wel goed ging en dat hij wel ontbeet en zo. Maar ja, terwijl ik me zelf hoorde praten begreep ik meteen hoe zwak dat klonk. Ze was wel heel aardig hoor, dat scheelde in ieder geval.

Gelukkig vertelde hij ook dat hij elke dag tussen 19.00 en 20.00 naar bed ging, dus daar scoorde ik in ieder geval geen minpunten.
Weet je, als dit gevolgen zou hebben, is dat uiteindeljk voor die arts. Echt, ik lees niks bijzonders. Echt wel vervelend voor jou hoor, dat zeker! Alleen geen gedrag dat vragen op zou moeten roepen. Puur een bevestiging van wat al bekend is.
Wat ik juist wel goed vind, is dat je Job daar al binnen hebt gekregen, hij heeft vragen beantwoord en zich gedragen zoals hij is. Daarbij nog wat pre-puberen in een onbekende omgeving bij de meest veilige persoon ter wereld (jij), en welk kind van die leeftijd wil zich nu wel graag uitkleden voor een vreemde? We leren ze juist dat uitkleden privé is en wáárom (tegen de bekende structuur, want vreemde arts, vreemde omgeving, geen bedtijd, geen zwemtijd) moet hij dan nu zijn kleren uit? Klopt niks van, hij hoort op school te zitten, in de klas, met kleren aan.
*OUD heilige*
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:26:22 #195
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_140678451
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:12 schreef YPPY het volgende:
Weet je, als dit gevolgen zou hebben, is dat uiteindeljk voor die arts. Echt, ik lees niks bijzonders. Echt wel vervelend voor jou hoor, dat zeker! Alleen geen gedrag dat vragen op zou moeten roepen. Puur een bevestiging van wat al bekend is.
Wat ik juist wel goed vind, is dat je Job daar al binnen hebt gekregen, hij heeft vragen beantwoord en zich gedragen zoals hij is. Daarbij nog wat pre-puberen in een onbekende omgeving bij de meest veilige persoon ter wereld (jij), en welk kind van die leeftijd wil zich nu wel graag uitkleden voor een vreemde? We leren ze juist dat uitkleden privé is en wáárom (tegen de bekende structuur, want vreemde arts, vreemde omgeving, geen bedtijd, geen zwemtijd) moet hij dan nu zijn kleren uit? Klopt niks van, hij hoort op school te zitten, in de klas, met kleren aan.
YP O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 juni 2014 @ 20:27:08 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_140680789
Livelink .. wat een karel utrecht tango dag moet het voor jou geweest zijn zeg .. om over voor Job maar niet te spreken...

dinsdag 3 juni 2014 @ 20:40:28 #197
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_140681381
quote:

[..]

Jij verwoord wat ik dacht ^O^

Livelink zwak ben je zeker niet :*
pi_140681699
quote:

[..]

:Y

Livelink :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')