SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik spreek inderdaad over de prijs als je ze af fabriek koopt. Of en hoeveel er bij komt hangt ervan af hoe goed je de weg weet.quote:Op zondag 6 april 2014 00:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
1000 euro lijkt me weinig hoor. Dan zal je toch verdomd goed de weg moeten weten en ook hoe de douane te omzeilen om geen BTW opslag af te hoeven tikken. En invoerrechten , geen idee hoeveel dat uit Rusland is.
Maar die VanNicholas frames lijken verdacht veel op die frames die Van Tuyl een jaar of 10 geleden importeerde. Eigenlijk krekt eender. Alleen heeft VN het met de finishing touch beter voor elkaar dan VT toendertijd met die loslatende bestickering. Verder waren het prima frames en heel comfortabel. En nooit een krasje op de lak.
Ooit wil ik er weer een, maar dan wel een Passoni!
Waar denk je trouwens dat Gijs destijds z'n frames vandaan haalde?![]()
Ik weet het, uit Novgorod , als ik het goed spel. Maar dat waren goede frames, totdat hij begon te klooien met carbon achterbrug en die latere halve carbon Tica frames. Toen was het exclusieve er ook wel vanaf.quote:Op zondag 6 april 2014 00:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik spreek inderdaad over de prijs als je ze af fabriek koopt. Of en hoeveel er bij komt hangt ervan af hoe goed je de weg weet.
Waar denk je trouwens dat Gijs destijds z'n frames vandaan haalde?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
In het voormalig oostblok is men zeer kundig en ervaren met lassen van titanium of ander metaal.
Wie zegt er trouwens dat carbon betere eigenschappen heeft dan titanium? En welke eigenschappen zijn dit dan? Qua gewicht wel, maar niet iedereen hoeft een fiets van 6.5kg.
Papakaas heeft ook een titanium kader en is er zeer blij mee.![]()
Is titanium lichter dan carbon?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Oh ik las het verkeerd.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Mijn baanfiets is een goed voorbeeld van een fiets die eiks te stijf is voor op de weg. Als ik daar een hele dag op door de stad ros heb ik pijn aan mijn handen en kont aant eind van de dag door het gestuiter.![]()
er is zoveel op de markt dat je van alle materialen goede en slechte frames kunt vinden.
om nog maar te zwijgen over onze persoonlijke wensen in confort en smaak.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Mijn stalen koersfiets die ik nieuw kocht in 1998 woog 9kg met chorus groep en redelijk high end afmontage voor die tijd. Nu krijg je voor hetzelfde geld een fiets van misschien 1 á 2 kg lichter.
Die stalen koersfiets was met 531 buis trouwens qua stijfheid goed/zeer goed, ja een Principia was stijver, maar verder deed ze qua stijfheid niet veel onder voor hoogwaardige frames van latere bouwjaren. Ik heb in mijn tijd bij de FM als monteur op zat full carbon fietsen gereden die echt slapper waren.
Ze was ook duurzamer dan de superlight alu frames, die gingen echt niet zo heel lang mee, en garantie erop iets van 3-5 jaar af fabriek.
Mijn stalen 531 frame hangt hier in de berging en is na 16 jaar nog steeds heel behalve wat roestplekjes en is 3x overgelakt. Als iemand ze wil hebben zeg het maar. 56cm en gaat weg voor een prikkie.
Ging er keihard mee op mijn bek in 3B 1999
-ronde van W'veen
-ronde van Zuidland
-omloop vd glazen stad
-etc. etc.
[ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 06-04-2014 08:51:23 ]![]()
Hmm, maar even wachten tot het buitje over is voordat ik eropuit trek.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Hoe vind je een 'kleine Russische atelier'?quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Titanium is het enige andere materiaal dat ik zou overwegen dan staal. Maar dan geen westers titanium. Nee, dan zou ik gaan voor maatwerk uit een klein Russisch atelier. Dan kom je qua prijs ruim onder de 1000 Euro uit voor een maatframe (en dan kan er waarschijnlijk nog het vliegticket bij voordat je de 1000 Euro bereikt).Aldus.![]()
Nizhnij Novgorod en niet Veliko Novgorod.quote:Op zondag 6 april 2014 00:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik weet het, uit Novgorod , als ik het goed spel. Maar dat waren goede frames, totdat hij begon te klooien met carbon achterbrug en die latere halve carbon Tica frames. Toen was het exclusieve er ook wel vanaf.![]()
Zo ging het trouwens altijd als het om kleine ateliers ging (en gaat het dus nog altijd). De reclame ging van mond op mond, via de plaatselijke wielerwereld. Alleen de echt grote jongens maakten reclame, de plaatselijke framebouwer hoefde dat niet.![]()
Litespeed heeft tot ver in het carbon tijdperk lichtste frame gebouwd in tita. Zoveel scheelt het allemaal niet.quote:
Zie dat ze nu ook wel sexy carbon fietsen maken![]()
![]()
![]()
Ik heb net een nieuwe fiets. Als ik ooit weer een nieuwe koop, hoop ik dat je nog op Fok zit om me door te verwijzen.quote:Op zondag 6 april 2014 09:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Via lokale kontatkenin de Russische wielerwereld. Ik rij er vaker brevetten.Aldus.![]()
Gisteren de eerste 50km zitten harken om m'n benen los te krijgen, dag ervoor een of andere powercontest gedaan bij de trainer. Toen ging 't een tijdje lekker, begonnen na 90km m'n benen echt pijn te doen, toen moest ik nog 50, én stak er een vies briesje op. Man, ik zat er doorheen. M'n benen voelen nu zwaarder aan dan na de 200 van afgelopen zondag.
http://www.strava.com/activities/127249114![]()
Heb je al gepost.quote:Op zondag 6 april 2014 09:28 schreef Oksel het volgende:
Gisteren de eerste 50km zitten harken om m'n benen los te krijgen, dag ervoor een of andere powercontest gedaan bij de trainer. Toen ging 't een tijdje lekker, begonnen na 90km m'n benen echt pijn te doen, toen moest ik nog 50, én stak er een vies briesje op. Man, ik zat er doorheen. M'n benen voelen nu zwaarder aan dan na de 200 van afgelopen zondag.
http://www.strava.com/activities/127249114![]()
Wat denk je? "Nog maar eens de rit posten want gisteren avond geen reacties gekregen"![]()
Edit: knut was me net voor
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
@Kaas: Mooi betoog. Ik heb ook 2 Reynolds 531 frames. Een Raleigh Rapide en een Gazelle Champion Mondial. Rijden allebei heerlijk! En vooral die Gazelle is nog best stijf!
Die Raleigh is vooral comfortabel. Ga er wel eens op koerieren, veel vlotter dan die stomme ATB's van m'n werk. Heb ook wel een paar keer gekoerierd op m'n Trek. Die is toch wat te stijf voor dat geknal over stoeprandjes enzo.![]()
Oh en ik snap ook waarom er maar maximaal 8 bar in een Michelin Pro3 mag. Had er gister voor die tijdrit 9,5 ingeknald en dacht halverwege wat hobbelt m'n fiets...
Was de band voor een stuk met de hiel over de velgrand gekomenWonder boven wonder geen klapband!
![]()
Wist je wel dat een te harde band juist meer rolweerstand oplevert? Een band moet rollen over de oneffenheden in de weg (steentjes etc). Met 9,5 stuiterd de band erover waardoor hij afremt.quote:Op zondag 6 april 2014 09:39 schreef Tommeke het volgende:
Oh en ik snap ook waarom er maar maximaal 8 bar in een Michelin Pro3 mag. Had er gister voor die tijdrit 9,5 ingeknald en dacht halverwege wat hobbelt m'n fiets...
Was de band voor een stuk met de hiel over de velgrand gekomenWonder boven wonder geen klapband!
Zoiets moet je toch wel weten als je een aantal jaren koersen rijdt. Het levert je gratis snelheid op.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja toch? Wat ik eigenlijk bedoel is dat je goed moet kijken naar je gebruiksdoel. Waar gebruik je de fiets het meest voor. Daar moet je op selecteren. Fiets je heel veel in de bergen is een lichte fiets goed. Toer je veel dan een comfortabele en duurzame fiets. Rijd je koersen dan een stijve en niet te kostbare fiets.quote:Op zondag 6 april 2014 09:35 schreef Tommeke het volgende:
@Kaas: Mooi betoog. Ik heb ook 2 Reynolds 531 frames. Een Raleigh Rapide en een Gazelle Champion Mondial. Rijden allebei heerlijk! En vooral die Gazelle is nog best stijf!
Die Raleigh is vooral comfortabel. Ga er wel eens op koerieren, veel vlotter dan die stomme ATB's van m'n werk. Heb ook wel een paar keer gekoerierd op m'n Trek. Die is toch wat te stijf voor dat geknal over stoeprandjes enzo.![]()
Was een beetje dom idd. Had van iemand ff een pomp geleend waarmee je ook discwielen kon oppompen en die manometer deed wat raar.
Toen dacht ik fuck it; rijen maar. Ik rij normaal altijd met 7,5-8 bar.![]()
Ja, ik heb er hard voor gewerktquote:Op zondag 6 april 2014 09:35 schreef Patroon het volgende:
Wat denk je? "Nog maar eens de rit posten want gisteren avond geen reacties gekregen"![]()
Edit: knut was me net voor. En Gripper was boos op me dat ik nooit soloritten deed.
![]()
in het noorden ligt er zoveel stront op de wegen, dat je standaard met 1 bar minder moet fietsen als op de mooie fietspaden in de randstad natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Nou goed gedaan hoor jongen, maar voor wielrenner niet meer dan normaal om regelmatig een soloduur te maken.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:je was me voor
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Ik train nu alleen nog maar mer auto ja. Waarom moeilijk doen, als makkelijk kan?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja als je als toerder een fiets van 6kg hebt, is dat vooral om je maats de loef mee af te steken, niet omdat je dat nodig hebt.quote:![]()
Misschien is vissen ook wel iets voor je?quote:Op zondag 6 april 2014 09:56 schreef Oksel het volgende:
Dit is 140km! Met wind tegen (ok, briesje). Dus!!!
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op zondag 6 april 2014 09:43 schreef kaasplankje het volgende:
Hij stond zo strak van de dope hij bleef maar pompen.![]()
![]()
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Niemand heeft een fiets van 6 kilo nodig.quote:Op zondag 6 april 2014 10:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja als je als toerder een fiets van 6kg hebt, is dat vooral om je maats de loef mee af te steken, niet omdat je dat nodig hebt.![]()
Oh, en Tommeke, jouw 531 champion mondial is wel een ander buisje dan mijn 1998 531 Démax hoor, iets andere legering en triplebutted.![]()
quote:Op zondag 6 april 2014 10:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Misschien is vissen ook wel iets voor je?![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: