Wist je wel dat een te harde band juist meer rolweerstand oplevert? Een band moet rollen over de oneffenheden in de weg (steentjes etc). Met 9,5 stuiterd de band erover waardoor hij afremt.quote:Op zondag 6 april 2014 09:39 schreef Tommeke het volgende:
Oh en ik snap ook waarom er maar maximaal 8 bar in een Michelin Pro3 mag. Had er gister voor die tijdrit 9,5 ingeknald en dacht halverwege wat hobbelt m'n fiets...
Was de band voor een stuk met de hiel over de velgrand gekomenWonder boven wonder geen klapband!
Ja toch? Wat ik eigenlijk bedoel is dat je goed moet kijken naar je gebruiksdoel. Waar gebruik je de fiets het meest voor. Daar moet je op selecteren. Fiets je heel veel in de bergen is een lichte fiets goed. Toer je veel dan een comfortabele en duurzame fiets. Rijd je koersen dan een stijve en niet te kostbare fiets.quote:Op zondag 6 april 2014 09:35 schreef Tommeke het volgende:
@Kaas: Mooi betoog. Ik heb ook 2 Reynolds 531 frames. Een Raleigh Rapide en een Gazelle Champion Mondial. Rijden allebei heerlijk! En vooral die Gazelle is nog best stijf!
Die Raleigh is vooral comfortabel. Ga er wel eens op koerieren, veel vlotter dan die stomme ATB's van m'n werk. Heb ook wel een paar keer gekoerierd op m'n Trek. Die is toch wat te stijf voor dat geknal over stoeprandjes enzo.
Ja, ik heb er hard voor gewerktquote:Op zondag 6 april 2014 09:35 schreef Patroon het volgende:
Wat denk je? "Nog maar eens de rit posten want gisteren avond geen reacties gekregen"![]()
Edit: knut was me net voor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:
Ja als je als toerder een fiets van 6kg hebt, is dat vooral om je maats de loef mee af te steken, niet omdat je dat nodig hebt.quote:
Misschien is vissen ook wel iets voor je?quote:Op zondag 6 april 2014 09:56 schreef Oksel het volgende:
Dit is 140km! Met wind tegen (ok, briesje). Dus!!!
quote:Op zondag 6 april 2014 09:43 schreef kaasplankje het volgende:
Hij stond zo strak van de dope hij bleef maar pompen.
Niemand heeft een fiets van 6 kilo nodig.quote:Op zondag 6 april 2014 10:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja als je als toerder een fiets van 6kg hebt, is dat vooral om je maats de loef mee af te steken, niet omdat je dat nodig hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |