Ik doe meer aan cardio dan aan krachttraining.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:46 schreef mstx het volgende:
Als je met de krachttraining meer spieren opbouwt dan dat je vet verliest val je niet af nee
Doe je de cardio nadat je krachttraining hebt gedaan?quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:49 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:
[..]
4 keer per week. 45 min cardio en 15 min krachttraining
Is veel te kort, voor afvallen kun je nog beter urenlang wandelen op lage intensiteit.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:49 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:
[..]
4 keer per week. 45 min cardio en 15 min krachttraining
Ik heb een schema van mijn personal trainer gekregen, ik moet eerst 35 min aan cardio doen. Daarna krachttraining en daarna weer 20 min cardio.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:50 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Doe je de cardio nadat je krachttraining hebt gedaan?
Rustig wandelen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Is veel te kort, voor afvallen kun je nog beter urenlang wandelen op lage intensiteit.
Uhu. Op welke hartslag doe je je cardio?quote:
Wat fijn voor je reactiequote:Op zaterdag 5 april 2014 22:54 schreef anti-loper het volgende:
Als je die schema zou volgen van je instructeur moet het goed komen.
Tel je je calorieën wel?
Geen idee. Maakt dat wat uit?quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uhu. Op welke hartslag doe je je cardio?
Ja, want in je lage hartslagzones verbrand je vet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:57 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:
[..]
Geen idee. Maakt dat wat uit?
Misschien. Dan weet je iig hoeveel je binnenkrijgt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:56 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:
[..]
Wat fijn voor je reactieen eerlijk gezegd tel ik mijn calorieën niet.
zou dat het probleem zijn voor mijn honger gevoel?
Gevoel zal je wel blijven houden denk ik. Op dat soort momenten moet je dan lekker veel water gaan drinken. Als je gewoon je calorieën telt en er 500 onder gaat zitten zal je wel gaan afvallen. Gewoon 5 x per dag proberen te eten en dan zal t gevoel wat minder worden denk ikquote:Op zaterdag 5 april 2014 22:56 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:
[..]
Wat fijn voor je reactieen eerlijk gezegd tel ik mijn calorieën niet.
zou dat het probleem zijn voor mijn honger gevoel?
In hoge zones ook. In lage zones alleen effectiever.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, want in je lage hartslagzones verbrand je vet.
In hoge zones meer kcal en daar heb je op de lange termijn meer aan bij afvallen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:52 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
In hoge zones ook. In lage zones alleen effectiever.
Ik zal je tips zeker meenemen! Maar wat moet ik eten als ik koolhydraat laat staan? Ik eet dagelijks brood en rijst.quote:Op zondag 6 april 2014 08:37 schreef rthls het volgende:
Vooral een calorie tekort opbouwen als je zo vaak traint. Dat is erg bevorderlijk voor het herstel!![]()
Ik vind de manier waarop je traint ook niet erg efficient. Je kunt beter wat minder vaak op hoge intensiteit trainen. Dit is vele malen efficienter. Zoek maar eens wat op over high intensity interval training en excentrisch trainen.
Verder qua voedsel: ga geen calorieen tellen! Verhoog je eiwit inname, eet veeeeel groente (denk aan 600+ gram), veel fruit met laag suikergehalte, haal genoeg vetten uit zoveel mogelijk onbewerkt voedsel (noten, vette vis, avocado, roomboter, kokosmelk bijv). Combineer dit voedsel zoveel mogelijk in een maaltijd, zodat het een gebalanceerde maaltijd is.
En allerbelangrijkste, laat koolhydraatrijk voedsel staan. Daar vallen bijvoorbeeld pasta, brood, aardappelen, mais en natuurlijk snoep en frisdrank onder.
Ik denk dat je dan een heel eind komt met vet verliezen
Juist dan helpt calorieën tellen wél. Zo kun je ook mooi je macro's (eiwit / koolhydraat / vet) bijhouden en gewoon lekker via IIFYM etenquote:Op zondag 6 april 2014 11:41 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:
[..]
Ik zal je tips zeker meenemen! Maar wat moet ik eten als ik koolhydraat laat staan? Ik eet dagelijks brood en rijst.
Het is vrij lastig om dat soort dingen te laten staan inderdaad. Een stuk minder brood en rijst kun je natuurlijk ook proberen, dat helpt ook al.quote:Op zondag 6 april 2014 11:41 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:
[..]
Ik zal je tips zeker meenemen! Maar wat moet ik eten als ik koolhydraat laat staan? Ik eet dagelijks brood en rijst.
Hij hoeft niet iedere dag calorieën te tellen, maar hoe gaat hij vet verbranden als hij niet onder zijn onderhoud eet? Als hij al weet hoeveel dat is.quote:Op zondag 6 april 2014 21:18 schreef rthls het volgende:
[..]
Het is vrij lastig om dat soort dingen te laten staan inderdaad. Een stuk minder brood en rijst kun je natuurlijk ook proberen, dat helpt ook al.
Op deze website staan veel recepten die al het koolhydraatrijke voedsel niet als ingredienten gebruiken:
http://thecaloriemythbook.com/sane-recipes/
En serieus, calorieen tellen is veel te lastig en niet nodig. De bron/kwaliteit is veel belangrijker. Bij een dieet met goed voedsel zullen je hormonen je lichaam aanzetten vet te verbranden! Waarom zou je jezelf met een constant honger gevoel laten rondlopen als dat niet nodig is
Beiden eigenlijk, voornamelijk vet maar ook gelijk shapen.quote:Op zondag 6 april 2014 21:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wil je afvallen (lees gewicht verliezen) of vet verliezen ts?
Ik ben een dame hoor!quote:Op zondag 6 april 2014 22:24 schreef SpamNinja het volgende:
[..]
Hij hoeft niet iedere dag calorieën te tellen, maar hoe gaat hij vet verbranden als hij niet onder zijn onderhoud eet? Als hij al weet hoeveel dat is.
Je kan zo gezond en goed eten als je wil, als je daarmee alsnog boven je onderhoud uitkomt gaat er geen grammetje vet af.
Weet je hoe makkelijk (althans voor mij) het is om te overeten zelfs op alleen maar gezond voedsel? En met sites als myfitnesspal is kcal tellen echt niet moeilijk. Het geeft zoveel inzicht om het een weekje te doen. Daarna kan je altijd nog weer stoppen. Als je maar een beetje leert wat normale porties zijn en hoe je eetpatroon in elkaar zit, kcal-wijs.quote:Op zondag 6 april 2014 21:18 schreef rthls het volgende:
[..]
Het is vrij lastig om dat soort dingen te laten staan inderdaad. Een stuk minder brood en rijst kun je natuurlijk ook proberen, dat helpt ook al.
Op deze website staan veel recepten die al het koolhydraatrijke voedsel niet als ingredienten gebruiken:
http://thecaloriemythbook.com/sane-recipes/
En serieus, calorieen tellen is veel te lastig en niet nodig. De bron/kwaliteit is veel belangrijker. Bij een dieet met goed voedsel zullen je hormonen je lichaam aanzetten vet te verbranden! Waarom zou je jezelf met een constant honger gevoel laten rondlopen als dat niet nodig is
ja vooral geen kcal tellen want dat werkt niet ofzo?quote:Op zondag 6 april 2014 08:37 schreef rthls het volgende:
Vooral een calorie tekort opbouwen als je zo vaak traint. Dat is erg bevorderlijk voor het herstel!![]()
Ik vind de manier waarop je traint ook niet erg efficient. Je kunt beter wat minder vaak op hoge intensiteit trainen. Dit is vele malen efficienter. Zoek maar eens wat op over high intensity interval training en excentrisch trainen.
Verder qua voedsel: ga geen calorieen tellen! Verhoog je eiwit inname, eet veeeeel groente (denk aan 600+ gram), veel fruit met laag suikergehalte, haal genoeg vetten uit zoveel mogelijk onbewerkt voedsel (noten, vette vis, avocado, roomboter, kokosmelk bijv). Combineer dit voedsel zoveel mogelijk in een maaltijd, zodat het een gebalanceerde maaltijd is.
En allerbelangrijkste, laat koolhydraatrijk voedsel staan. Daar vallen bijvoorbeeld pasta, brood, aardappelen, mais en natuurlijk snoep en frisdrank onder.
Ik denk dat je dan een heel eind komt met vet verliezen
De wetenschap stapt gelukkig meer en meer van het dogma af dat calorie in = calorie uit geldt.quote:Op zondag 6 april 2014 22:24 schreef SpamNinja het volgende:
[..]
Hij hoeft niet iedere dag calorieën te tellen, maar hoe gaat hij vet verbranden als hij niet onder zijn onderhoud eet? Als hij al weet hoeveel dat is.
Je kan zo gezond en goed eten als je wil, als je daarmee alsnog boven je onderhoud uitkomt gaat er geen grammetje vet af.
De wetenschap dat je afvalt wanneer je meer calorieen verbrandt dan dat je tot je neemt blijft nog steeds overeind. De aannamen die jouw linkt doet is ook wel heel simpel gezegd. Tuurlijk maakt het uit wat voor voedsel je naar binnen propt. Wat dat betreft vertelt jouw link ook helemaal niks nieuws voor mensen die iets verder kijken dan hun neus lang is. Alles draait om de juiste verhouding tussen (langzame) koolhydraten, vetten en eiwitten.quote:Op maandag 7 april 2014 07:39 schreef rthls het volgende:
[..]
De wetenschap stapt gelukkig meer en meer van het dogma af dat calorie in = calorie uit geldt.
http://authoritynutrition.com/debunking-the-calorie-myth/
Deze linkt legt in simpele woorden uit waarom het niet geldt.
Dat is ook het probleem van een (crash) dieet. Mensen denken op een bepaald moment weer hetzelfde te kunnen gaan eten als voorheen. Trouwens spreek je jezelf tegen, want als je stelt dat calorie in = calorie uit niet zo werkt voor afvallen, waarom dan wel bij aankomen?quote:Verder zal je inderdaad wel afvallen met calorie restrictie, maar je verliest relatief minder vet en meer spieren en bij teruggaan naar je normale calorie inname, zet je lichaam al die calorieen maar al te graag weer om in vet.
Dus, het werkt vaak niet op de lange termijn!
Als het uitmaakt wat voor voedsel je naar binnen propt, dan ben je het er toch mee eens dat je niet simpel kunt zeggen dat elke calorie teveel, van welke bron dan ook, zal leiden tot dezelfde vet gewichts (of vet) toename?quote:Op maandag 7 april 2014 08:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De wetenschap dat je afvalt wanneer je meer calorieen verbrandt dan dat je tot je neemt blijft nog steeds overeind. De aannamen die jouw linkt doet is ook wel heel simpel gezegd. Tuurlijk maakt het uit wat voor voedsel je naar binnen propt. Wat dat betreft vertelt jouw link ook helemaal niks nieuws voor mensen die iets verder kijken dan hun neus lang is. Alles draait om de juiste verhouding tussen (langzame) koolhydraten, vetten en eiwitten.
Dat is niet tegenspreken. Je lichaam zit dan in een andere (hormonale) situatie. Na zo'n crashdieet staat je lichaam te springen om alle calorieen die dan wel ineens binnenkomen zoveel mogelijk op te slaan.quote:[..]
Dat is ook het probleem van een (crash) dieet. Mensen denken op een bepaald moment weer hetzelfde te kunnen gaan eten als voorheen. Trouwens spreek je jezelf tegen, want als je stelt dat calorie in = calorie uit niet zo werkt voor afvallen, waarom dan wel bij aankomen?
Dus niet.quote:Op maandag 7 april 2014 20:58 schreef rthls het volgende:
[..]
Als het uitmaakt wat voor voedsel je naar binnen propt, dan ben je het er toch mee eens dat je niet simpel kunt zeggen dat elke calorie teveel, van welke bron dan ook, zal leiden tot dezelfde vet gewichts (of vet) toename?
Van 1000 kcal aan suiker, zul je meer vet erbij krijgen dan 1000 kcal uit een gebalanceerde maaltijd.
quote:The first law of thermodynamics tells us that energy can not be destroyed, it can only change form. So if the energy that is entering the body is greater than the energy leaving the body, then the body will store the energy, usually as body fat.
If we take in more energy (calories) than we expend, we gain weight. If we expend more energy than we take in, we lose weight. This is an unbreakable law of physics and isn’t even debatable.
Geldt niet voor iedereen als ik FOK! mag geloven.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:28 schreef Yamcha het volgende:
Het is een nogal zinloze discussie want uiteindelijk kom je toch hier weer op uit:
[..]
Twee interessante reviews voor de calorie in = calorie uit gelovers en het geblaat over thermodynamic laws (wat ik beweer gaat niet in tegen deze wetten).quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:28 schreef Yamcha het volgende:
Het is een nogal zinloze discussie want uiteindelijk kom je toch hier weer op uit:
[..]
Je beweert dan ook helemaal niks nieuws.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:50 schreef rthls het volgende:
[..]
Twee interessante reviews voor de calorie in = calorie uit gelovers en het geblaat over thermodynamic laws (wat ik beweer gaat niet in tegen deze wetten).
http://online.liebertpub.com/doi/abs/10.1089/154041903322716688
http://www.nutritionj.com/content/3/1/9
Ligt er ook compleet aan wat je eet. Ga jij een 800 kc pizza eten, heb je binnen een uur weer honger. Probeer zoveel mogelijk vezels binnen te krijgen, die stillen juist het hongergevoel, iets minder aardappelen (alleen maar koolhydraten), iets meer groenten (vezels). En zoals al vermeld is: water drinken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:58 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Gevoel zal je wel blijven houden denk ik. Op dat soort momenten moet je dan lekker veel water gaan drinken. Als je gewoon je calorieën telt en er 500 onder gaat zitten zal je wel gaan afvallen. Gewoon 5 x per dag proberen te eten en dan zal t gevoel wat minder worden denk ik
Kan je nog meer verdraaide beelden geven? Kcals in vs kcals out houdt rekening met welke caloriën worden geabsorbeerd. Dus dierlijke eiwitten worden grotendeels (voor 95% ongeveer) opgenomen terwijl plantaardige eiwitten slechter worden opgenomen bijvoorbeeld voor slechts 50%.quote:Op maandag 7 april 2014 20:58 schreef rthls het volgende:
[..]
Als het uitmaakt wat voor voedsel je naar binnen propt, dan ben je het er toch mee eens dat je niet simpel kunt zeggen dat elke calorie teveel, van welke bron dan ook, zal leiden tot dezelfde vet gewichts (of vet) toename?
Van 1000 kcal aan suiker, zul je meer vet erbij krijgen dan 1000 kcal uit een gebalanceerde maaltijd.
[..]
Dat is niet tegenspreken. Je lichaam zit dan in een andere (hormonale) situatie. Na zo'n crashdieet staat je lichaam te springen om alle calorieen die dan wel ineens binnenkomen zoveel mogelijk op te slaan.
Met een normaal gewicht en een goed eetpatroon is dit niet het geval.
Wat jij aangeeft is nu juist (een groot deel van) mijn punt: je lichaam werkt niet zo makkelijk als kcal in = kcal out, maar er werken veel complexe mechanismen (die ik verder ook niet allemaal snap hoor).quote:Op donderdag 10 april 2014 00:34 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Kan je nog meer verdraaide beelden geven? Kcals in vs kcals out houdt rekening met welke caloriën worden geabsorbeerd. Dus dierlijke eiwitten worden grotendeels (voor 95% ongeveer) opgenomen terwijl plantaardige eiwitten slechter worden opgenomen bijvoorbeeld voor slechts 50%.
Zo zijn er ook verschillen door bacteriën in de ingewanden waardoor de efficiëntie hoger/lager wordt. Hetzelfde geldt voor veel vezels. Deze binden kleine eiwitten aan zich vast waardoor deze niet geabsorbeerd worden.
Dit alles betekend niet dat de Kcals in VS kcals niet klopt. Echter dat de Kcals in aangepast moet worden naar wat wordt geabsorbeerd. Dat is het hele idee achter de theorie.
Daarnaast moet rekening gehouden worden met het BMR, TEF, TEA en NEAT voor het Kcals out verhaal.
Voor een artikel die wat completer is zou ik kijken naar een studie van Schoeller. Betwijfel echter of je er überhaupt toegang tot hebt.
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)anel.Pubmed_RVDocSum
quote:Op donderdag 10 april 2014 16:59 schreef Saleu het volgende:
Als je aan krachttraining doet, dan wil dat nog niet zeggen dat je afvalt. Door te sporten verbrandt je calorieën, maar door krachttraining krijg je wel weer meer spiermassa, waardoor het gewicht nog altijd hetzelfde zal blijven of dat je door meer spiermassa zelfs wat aankomt.
Ik heb zelf ook zo'n periode gehad dat ik wou afvallen. Door goed je calorieën bij te houden (voor een man maximaal 2000-2500 calorieën per dag) en elke avond na het eten en half uur te gaan lopen ben ik op 4 maanden tijd 15 kg afgevallen.
quote:Op donderdag 10 april 2014 00:34 schreef Verbosity het volgende:
Dit alles betekend niet dat de Kcals in VS kcals niet klopt. Echter dat de Kcals in aangepast moet worden naar wat wordt geabsorbeerd. Dat is het hele idee achter de theorie.
Ach tuurlijk, hoe kon ik dat vergeten. Want je kan 1 kilo spier per week aankomen terwijl je ook nog eens 1kg vet verliest...quote:Op donderdag 10 april 2014 16:59 schreef Saleu het volgende:
Als je aan krachttraining doet, dan wil dat nog niet zeggen dat je afvalt. Door te sporten verbrandt je calorieën, maar door krachttraining krijg je wel weer meer spiermassa, waardoor het gewicht nog altijd hetzelfde zal blijven of dat je door meer spiermassa zelfs wat aankomt.
Ik heb zelf ook zo'n periode gehad dat ik wou afvallen. Door goed je calorieën bij te houden (voor een man maximaal 2000-2500 calorieën per dag) en elke avond na het eten en half uur te gaan lopen ben ik op 4 maanden tijd 15 kg afgevallen.
Dat kan zeker.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:50 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Ach tuurlijk, hoe kon ik dat vergeten. Want je kan 1 kilo spier per week aankomen terwijl je ook nog eens 1kg vet verliest...
En vergeet Ralphje Moormannetje nietquote:Op donderdag 10 april 2014 19:30 schreef IrCute het volgende:
Al die nutrition gurus hierZeker het boek van Jesse van der velde gelezen.
Ze maken het idd te moeilijk om af te vallen met al die moeilijke termen. Waar het op neer komt is dat je gewoon minder moet snoepen en minder vet eten.quote:Op donderdag 10 april 2014 19:30 schreef IrCute het volgende:
Al die nutrition gurus hierZeker het boek van Jesse van der velde gelezen.
quote:Op donderdag 10 april 2014 22:32 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Gaat ie schelden. Wat een minderwaardige dikzak ben jij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |