abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138554330
Hallo cremetje hier :) ! Ik ben sinds twee maanden geleden begonnen met sporten in de sportschool (cardio + krachttraining). Ik ben in twee maanden tijd niets afgevallen. Wel iets strakker geworden maar nog geen 'resultaat'. Ik merk dat mijn lichaam juist is 'opgezwollen'. Vooral bij mijn armen. Ik vind het opzich niet erg. Ik heb liever dat ik afval en gelijk mijn lichaam shape maar ik maak me toch wat zorgen. Ik heb ook constant honger. Het maakt niet uit hoeveel liter water ik drink, een goede maaltijd eet ik heb dan nog steeds honger. Vindt het wel vervelend.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:46:21 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_138554462
Als je met de krachttraining meer (of even veel) spieren opbouwt dan dat je vet verliest val je niet af nee
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_138554514
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:46 schreef mstx het volgende:
Als je met de krachttraining meer spieren opbouwt dan dat je vet verliest val je niet af nee
Ik doe meer aan cardio dan aan krachttraining.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:48:26 #4
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_138554531
Hoevaak train je per week?
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_138554591
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:48 schreef anti-loper het volgende:
Hoevaak train je per week?
4 keer per week. 45 min cardio en 15 min krachttraining :)
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:50:55 #6
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_138554636
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:49 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:

[..]

Doe je de cardio nadat je krachttraining hebt gedaan?
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_138554688
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:49 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:

[..]

Is veel te kort, voor afvallen kun je nog beter urenlang wandelen op lage intensiteit.
pindazakje
pi_138554730
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:50 schreef anti-loper het volgende:

[..]

Doe je de cardio nadat je krachttraining hebt gedaan?
Ik heb een schema van mijn personal trainer gekregen, ik moet eerst 35 min aan cardio doen. Daarna krachttraining en daarna weer 20 min cardio.
pi_138554750
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:51 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Is veel te kort, voor afvallen kun je nog beter urenlang wandelen op lage intensiteit.
Rustig wandelen? :o
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:54:10 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138554788
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:53 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:

[..]

Rustig wandelen? :o
Uhu. Op welke hartslag doe je je cardio?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:54:49 #11
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_138554814
Als je die schema zou volgen van je instructeur moet het goed komen.
Tel je je calorieën wel?
pi_138554908
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:54 schreef anti-loper het volgende:
Als je die schema zou volgen van je instructeur moet het goed komen.
Tel je je calorieën wel?
Wat fijn voor je reactie :) en eerlijk gezegd tel ik mijn calorieën niet. :@ zou dat het probleem zijn voor mijn honger gevoel?
pi_138554929
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Uhu. Op welke hartslag doe je je cardio?
Geen idee. Maakt dat wat uit?
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:58:04 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138554958
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:57 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:

[..]

Geen idee. Maakt dat wat uit?
Ja, want in je lage hartslagzones verbrand je vet.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:56 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:

[..]

Wat fijn voor je reactie :) en eerlijk gezegd tel ik mijn calorieën niet. :@ zou dat het probleem zijn voor mijn honger gevoel?
Misschien. Dan weet je iig hoeveel je binnenkrijgt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:58:43 #15
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_138554980
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:56 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:

[..]

Gevoel zal je wel blijven houden denk ik. Op dat soort momenten moet je dan lekker veel water gaan drinken. Als je gewoon je calorieën telt en er 500 onder gaat zitten zal je wel gaan afvallen. Gewoon 5 x per dag proberen te eten en dan zal t gevoel wat minder worden denk ik
pi_138556726
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, want in je lage hartslagzones verbrand je vet.

In hoge zones ook. In lage zones alleen effectiever.
pi_138557411
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:52 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

In hoge zones ook. In lage zones alleen effectiever.
In hoge zones meer kcal en daar heb je op de lange termijn meer aan bij afvallen.
pi_138560968
Vooral een calorie tekort opbouwen als je zo vaak traint. Dat is erg bevorderlijk voor het herstel! :{

Ik vind de manier waarop je traint ook niet erg efficient. Je kunt beter wat minder vaak op hoge intensiteit trainen. Dit is vele malen efficienter. Zoek maar eens wat op over high intensity interval training en excentrisch trainen.

Verder qua voedsel: ga geen calorieen tellen! Verhoog je eiwit inname, eet veeeeel groente (denk aan 600+ gram), veel fruit met laag suikergehalte, haal genoeg vetten uit zoveel mogelijk onbewerkt voedsel (noten, vette vis, avocado, roomboter, kokosmelk bijv). Combineer dit voedsel zoveel mogelijk in een maaltijd, zodat het een gebalanceerde maaltijd is.

En allerbelangrijkste, laat koolhydraatrijk voedsel staan. Daar vallen bijvoorbeeld pasta, brood, aardappelen, mais en natuurlijk snoep en frisdrank onder.

Ik denk dat je dan een heel eind komt met vet verliezen :)
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_138563611
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 08:37 schreef rthls het volgende:
Vooral een calorie tekort opbouwen als je zo vaak traint. Dat is erg bevorderlijk voor het herstel! :{

Ik vind de manier waarop je traint ook niet erg efficient. Je kunt beter wat minder vaak op hoge intensiteit trainen. Dit is vele malen efficienter. Zoek maar eens wat op over high intensity interval training en excentrisch trainen.

Verder qua voedsel: ga geen calorieen tellen! Verhoog je eiwit inname, eet veeeeel groente (denk aan 600+ gram), veel fruit met laag suikergehalte, haal genoeg vetten uit zoveel mogelijk onbewerkt voedsel (noten, vette vis, avocado, roomboter, kokosmelk bijv). Combineer dit voedsel zoveel mogelijk in een maaltijd, zodat het een gebalanceerde maaltijd is.

En allerbelangrijkste, laat koolhydraatrijk voedsel staan. Daar vallen bijvoorbeeld pasta, brood, aardappelen, mais en natuurlijk snoep en frisdrank onder.

Ik denk dat je dan een heel eind komt met vet verliezen :)
Ik zal je tips zeker meenemen! Maar wat moet ik eten als ik koolhydraat laat staan? Ik eet dagelijks brood en rijst. :{
pi_138585028
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 11:41 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:

[..]

Ik zal je tips zeker meenemen! Maar wat moet ik eten als ik koolhydraat laat staan? Ik eet dagelijks brood en rijst. :{
Juist dan helpt calorieën tellen wél. Zo kun je ook mooi je macro's (eiwit / koolhydraat / vet) bijhouden en gewoon lekker via IIFYM eten ^O^ Pak gewoon 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en 1g vet, de rest koolhydraat, die kun je wel het beste rondom je training eten. Doe het net zo, zit 500 onder onderhoud en val netjes een halve kilo per week af in m'n cut nu.

Staar je trouwens niet blind op de weegschaal hoor, ik weeg me alleen om te zien of ik niet te snel afval, verder gewoon de spiegel in de gaten houden.

Train trouwens ook 4x in de week maar dan nul cardio, dat bewaar ik nog even voor als ik een plateau bereik.
pi_138587575
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 11:41 schreef Zwitzalfcremetje het volgende:

[..]

Het is vrij lastig om dat soort dingen te laten staan inderdaad. Een stuk minder brood en rijst kun je natuurlijk ook proberen, dat helpt ook al.

Op deze website staan veel recepten die al het koolhydraatrijke voedsel niet als ingredienten gebruiken:

http://thecaloriemythbook.com/sane-recipes/

En serieus, calorieen tellen is veel te lastig en niet nodig. De bron/kwaliteit is veel belangrijker. Bij een dieet met goed voedsel zullen je hormonen je lichaam aanzetten vet te verbranden! Waarom zou je jezelf met een constant honger gevoel laten rondlopen als dat niet nodig is ;)
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_138589365
Wil je afvallen (lees gewicht verliezen) of vet verliezen ts?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_138592063
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:18 schreef rthls het volgende:

[..]

Het is vrij lastig om dat soort dingen te laten staan inderdaad. Een stuk minder brood en rijst kun je natuurlijk ook proberen, dat helpt ook al.

Op deze website staan veel recepten die al het koolhydraatrijke voedsel niet als ingredienten gebruiken:

http://thecaloriemythbook.com/sane-recipes/

En serieus, calorieen tellen is veel te lastig en niet nodig. De bron/kwaliteit is veel belangrijker. Bij een dieet met goed voedsel zullen je hormonen je lichaam aanzetten vet te verbranden! Waarom zou je jezelf met een constant honger gevoel laten rondlopen als dat niet nodig is ;)
Hij hoeft niet iedere dag calorieën te tellen, maar hoe gaat hij vet verbranden als hij niet onder zijn onderhoud eet? Als hij al weet hoeveel dat is.

Je kan zo gezond en goed eten als je wil, als je daarmee alsnog boven je onderhoud uitkomt gaat er geen grammetje vet af.
pi_138595277
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wil je afvallen (lees gewicht verliezen) of vet verliezen ts?
Beiden eigenlijk, voornamelijk vet maar ook gelijk shapen.
pi_138595297
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:24 schreef SpamNinja het volgende:

[..]

Hij hoeft niet iedere dag calorieën te tellen, maar hoe gaat hij vet verbranden als hij niet onder zijn onderhoud eet? Als hij al weet hoeveel dat is.

Je kan zo gezond en goed eten als je wil, als je daarmee alsnog boven je onderhoud uitkomt gaat er geen grammetje vet af.
Ik ben een dame hoor! :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')