Ja. Maar shhhht, ok?quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:46 schreef Murmeli het volgende:
Jij ook al?
Ik ben echt een onwijs zachtgekookt ei.
Oppositional defiant disorder en conduct disorder.quote:
Keej. Nee zelf geen ervaring mee.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:16 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Oppositional defiant disorder en conduct disorder.
In het nederlands : oppositioneel-opstandige gedragsstoornis en antisociale gedragsstoornis
Ik ben al lang gediagnostiseerd met ODD. Na wat verdieping ben ik bang CD te hebben.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:41 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Keej. Nee zelf geen ervaring mee.
Hoezo?
Het valt me op dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Tenminste, zo komt het op mij over. Je zegt dat je geen empathie hebt en je niet kunt inleven in anderen. Waarom ben je dan bang om mensen pijn te doen? Waarom wil je jezelf in toom houden? Is dat dan omdat je bang bent voor een straf?quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:53 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik ben al lang gediagnostiseerd met ODD. Na wat verdieping ben ik bang CD te hebben.
Na elvi's post richting mij ben ik veel gaan denken. Iemand bracht mij pas op het spoor van ODD etc. en daar ben ik me in gaan verdiepen een beetje. Zodoende.
Ik ben al jaren bang voor mijzelf. Slik concerta en ritalin tegen agressie. Moet constant helder zijn mezelf in toom houden. Omdat veel emoties en gevoelens worden omgezet in agressie. Ik heb leren leven met me beter voor te doen dan ik ben. Dingen mooier te maken omdat ik niet kan laten zien wie ik echt ben. Ik heb geen controle over die agressie. Ik kan uit het niets ineens "black gaan" zoals ik het zelf noem. Verblind verdoofd verbittert door agressie. Ben ooit op school iedere pauze binnen gehouden omdat ik een gevaar was voor mijn mede leerlingen. Ben doodsbenauwd voor wie ik echt ben. Omdat ik constant alert moet zijn om anderen en mezelf geen leed te doen. Ben altijd bang te black te gaan. Ookal gebeurd het bijna nooit meer. Ik ken geen empathie richting andere mensen. Ik kan me niet inleven. in andere mensen. Ik doe mensen fysiek pijn zonder het zelf echt door te hebben. Maar doe het wel bij mijn volle bewustzijn.
Het feit dat ik met heel veel moeite mijn agressie onder controle kan houden en soms zonder me medicatie kan flippen out of nowhere. Maakt dat ik bang ben. Om anderen pijn te doen. En vooral bang voor mezelf omdat ik mezelf amper onder controle heb. Iedereen die echt dicht bij me staat is uiteindelijk bang voor me. Me moeder, mijn broertjes. Dat doet pijn. Ik lees hier verhalen over ouders die niet echt bepaald prettig waren. De mijne zijn bang voor mij. En ik weet niet wat ik er aan moet doen. Omdat ik te bang ben om echt naar mezelf te kijken en te ontdekken wat ik daadwerkelijk ben.
Ik wil mezelf in toom houden omdat het niet goed voelt niet te weten wat ik gedaan heb. En wat ik nu ga zeggen klinkt misschien raar. Maar waarom ik bang ben anderen pijn te doen? Ik wil dat niet. Ik wil niet dat mensen bang voor me moeten zijn. Ik wil niet gemeden worden omdat ik een agressie probleem heb. Ik ben ook gewoon verder een mens. Die af en toe een knuffel nodig heeft etc. Kortom ja de straf. Die komt er namelijk direct of indirect wel. Klinkt misschien vaag allemaal maar ik hier moeilijk over praten.quote:Op zondag 6 april 2014 00:16 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het valt me op dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Tenminste, zo komt het op mij over. Je zegt dat je geen empathie hebt en je niet kunt inleven in anderen. Waarom ben je dan bang om mensen pijn te doen? Waarom wil je jezelf in toom houden? Waarom ben je bang om anderen pijn te doen? Is dat dan omdat je bang bent voor een straf?
Als je de controle over jezelf verliest en je doet mensen pijn, hoe voel je je dan daarna? Wat denk je dan? Heb je spijt en zo ja, waarom?
Als je het niet wil doen en er spijt van hebt als t wel gebeurd dan is het geen CD. Want bij CD geniet je er juist van en heb je geen spijt.quote:Op zondag 6 april 2014 00:38 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik wil mezelf in toom houden omdat het niet goed voelt niet te weten wat ik gedaan heb. En wat ik nu ga zeggen klinkt misschien raar. Maar waarom ik bang ben anderen pijn te doen? Ik wil dat niet. Ik wil niet dat mensen bang voor me moeten zijn. Ik wil niet gemeden worden omdat ik een agressie probleem heb. Ik ben ook gewoon verder een mens. Die af en toe een knuffel nodig heeft etc. Kortom ja de straf. Die komt er namelijk direct of indirect wel. Klinkt misschien vaag allemaal maar ik hier moeilijk over praten.
@murmeli ja ben 19 goed he? Je bent trouwens niet de eerste die het zegt.
Ja 1 van de redenen dat ik veel dronk. Dan ebt alles weg verdriet/agressie/angst alles.
Eigenlijk wel goed nieuws voor RB dusquote:Op zondag 6 april 2014 00:47 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als je het niet wil doen en er spijt van hebt als t wel gebeurd dan is het geen CD. Want bij CD geniet je er juist van en heb je geen spijt.
Ja preciesquote:Op zondag 6 april 2014 00:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Eigenlijk wel goed nieuws voor RB dus
Zucht... wat jij net zegt bevestigd het alleen. Ik heb er nooit spijt van gehad. En in zekere zin bij de meeste van genoten ze pijn te zien hebben. Omdat ik altijd reden genoeg had om iemand pijn te doen. Heb ik het altijd op specifieke personen kunnen richten. En de "onschuldige burgers" er buiten kunnen laten. Maar kreeg dan altijd ook de gevolgen wel over me heen.quote:Op zondag 6 april 2014 00:47 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als je het niet wil doen en er spijt van hebt als t wel gebeurd dan is het geen CD. Want bij CD geniet je er juist van en heb je geen spijt.
Maar je vind het NU toch erg?quote:Op zondag 6 april 2014 00:53 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Zucht... wat jij net zegt bevestigd het alleen. Ik heb er nooit spijt van gehad. En in zekere zin bij de meeste van genoten ze pijn te zien hebben. Omdat ik altijd reden genoeg had om iemand pijn te doen. Heb ik het altijd op specifieke personen kunnen richten. En de "onschuldige burgers" er buiten kunnen laten. Maar kreeg dan altijd ook de gevolgen wel over me heen.
--Uhmmm nee niks na nog eens erg goed de hele wiki doorgespit te hebben moet ik zeggen je hebt gelijk--quote:Op zondag 6 april 2014 01:02 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar je vind het NU toch erg?
Ik weet zeker dat je geen CD hebt. Want er zijn wel meer kenmerken dan alleen agressie. Bovendien kan je volgens wikipedia geen CD naast ODD hebben. T is of t 1 of t ander. Nou die ene heb je al dus CD valt af!
Goed zo. Maar ik zou het wel echt ff voorleggen bij de psych.quote:Op zondag 6 april 2014 01:06 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
--Uhmmm nee niks na nog eens erg goed de hele wiki doorgespit te hebben moet ik zeggen je hebt gelijk--
Volgens mij niet. Het kan, maar het gaat vooral om de acties zelf en het gebrek aan berouw (hoewel dat laatste niet in de DSM-criteria staat).quote:Op zondag 6 april 2014 00:47 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dit dacht ik dus ook.quote:Op zondag 6 april 2014 11:08 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Vraagje: vind je het ook fijn om mensen te zien lijden die jou (of een ander) niet iets misdaan hebben? Want daar zit hem denk ik ook wel de crux. Iemand die jou wat aan heeft gedaan willen zien lijden is niet zo heel raar natuurlijk.
Gelukkig voor jequote:Op zondag 6 april 2014 11:31 schreef Raggingbull het volgende:
@murmeli ze helpen in de zin van er is veel nodig om me echt boos te maken. Zoals je al zei bij jezelf duurt het veel langer om van niks naar max. te gaan. De sinds ik aan de pillen zit ben ik niet meer max geweest.
@kuolema thanks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |