abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:47:02 #51
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138554487
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:46 schreef Murmeli het volgende:
Jij ook al?
Ik ben echt een onwijs zachtgekookt ei.
Ja. Maar shhhht, ok? ;)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:49:43 #52
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138554586
Ik ben eig totaal niet hard voor mezelf... zou wel goed zijn als t een meer zou zijn :{
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:06:01 #53
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138555214
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:47 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja. Maar shhhht, ok? ;)
Ik heb niks gezien!
Jij ook niet he
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:14:02 #54
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138555471
Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met ODD/CD en dan met name die laatste aanwezig?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:14:27 #55
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138555489
Wat is dat?
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:16:15 #56
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138555540
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:14 schreef Murmeli het volgende:
Wat is dat?
Oppositional defiant disorder en conduct disorder.
In het nederlands : oppositioneel-opstandige gedragsstoornis en antisociale gedragsstoornis
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_138555827
hmm? je mag nooit "het kaas van je brood" laten eten! dat is 'n standaard regel die iedereen zou moeten beheersen :Y)
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:41:31 #58
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138556391
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:16 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Oppositional defiant disorder en conduct disorder.
In het nederlands : oppositioneel-opstandige gedragsstoornis en antisociale gedragsstoornis
Keej. Nee zelf geen ervaring mee.
Hoezo?
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:53:21 #59
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138556772
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Keej. Nee zelf geen ervaring mee.
Hoezo?
Ik ben al lang gediagnostiseerd met ODD. Na wat verdieping ben ik bang CD te hebben.

Na elvi's post richting mij ben ik veel gaan denken. Iemand bracht mij pas op het spoor van ODD etc. en daar ben ik me in gaan verdiepen een beetje. Zodoende.

Ik ben al jaren bang voor mijzelf. Slik concerta en ritalin tegen agressie. Moet constant helder zijn mezelf in toom houden. Omdat veel emoties en gevoelens worden omgezet in agressie. Ik heb leren leven met me beter voor te doen dan ik ben. Dingen mooier te maken omdat ik niet kan laten zien wie ik echt ben. Ik heb geen controle over die agressie. Ik kan uit het niets ineens "black gaan" zoals ik het zelf noem. Verblind verdoofd verbittert door agressie. Ben ooit op school iedere pauze binnen gehouden omdat ik een gevaar was voor mijn mede leerlingen. Ben doodsbenauwd voor wie ik echt ben. Omdat ik constant alert moet zijn om anderen en mezelf geen leed te doen. Ben altijd bang te black te gaan. Ookal gebeurd het bijna nooit meer. Ik ken geen empathie richting andere mensen. Ik kan me niet inleven. in andere mensen. Ik doe mensen fysiek pijn zonder het zelf echt door te hebben. Maar doe het wel bij mijn volle bewustzijn.

Het feit dat ik met heel veel moeite mijn agressie onder controle kan houden en soms zonder me medicatie kan flippen out of nowhere. Maakt dat ik bang ben. Om anderen pijn te doen. En vooral bang voor mezelf omdat ik mezelf amper onder controle heb. Iedereen die echt dicht bij me staat is uiteindelijk bang voor me. Me moeder, mijn broertjes. Dat doet pijn. Ik lees hier verhalen over ouders die niet echt bepaald prettig waren. De mijne zijn bang voor mij. En ik weet niet wat ik er aan moet doen. Omdat ik te bang ben om echt naar mezelf te kijken en te ontdekken wat ik daadwerkelijk ben.

Sommigen wilde weten wie/wat ik ben. Nou goed.. ik ben een 19 jarig kereltje dat doodsbang is voor zichzelf en deze hele fucking aardkloot niks te bieden heeft behalve ellende en angst.

[ Bericht 4% gewijzigd door Raggingbull op 06-04-2014 00:09:42 ]
  zondag 6 april 2014 @ 00:16:32 #60
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138557619
Jemig, das echt ruk voor je dit :(
Het ineens flippen herken ik wel enigszins. Ben vreselijk opvliegend ook. En dan inderdaad rood waas voor de ogen en het liefst alles en iedereen willen slopen wat er in je buurt komt.
Godzijdank kan ik mijn gedrag redelijk inhouden, het blijft bij wat gescheld.
Ik zie het zelf als onderdeel van mijn adhd en inderdaad helpen de pillen daar wel tegen (wel alleen icm antidepressiva, heb ik ontdekt).

Als ik je post lees kan ik me niet voorstellen dat je in sterke mate een antisociale ps hebt trouwens. Je bent je ervan bewust dat je mensen iets kunt aandoen en dit wil je niet. Jouw reactie deze week vond ik ook juist wel goed. Mijn beeld is dat iemand met een antisociale ps zich er geen ruk van aan zou trekken en al zeker geen sorry zou zeggen.

Maar goed ik weet niet alles over die stoornissen natuurlijk.

Was jij nou ergens in behandeling? Want dan zou ik die angst wel uiten. En evt ook bespreken of de diagnose wel echt klopt.

Ik voel wel met je mee. Ik weet hoe erg het is om ineens zo te kunnen ontploffen. Ik ben ook een soort van bang om boos te zijn. Soms maken mensen wel eens een geintje van dat ze me willen plagen en kijken of ik boos word ofzo. Ik word daar dus bang van. Dan zeg ik ook meteen dat ik dat echt niet wil omdat ik het haat om boos te zijn.

Ben wat dat betreft blij dat ik lekker mellow ben nu weer op ad.

Is dat trouwens ook de reden dat je veel dronk? Om dat flippen te voorkomen? Ik ben wel relaxter met een bakkie op.
En net na het hardlopen ben ik ook heel chill. Tijdens niet trouwens. Dan scheld ik nog wel eens iemand uit die me er niet door laat ofzo :@
  zondag 6 april 2014 @ 00:16:38 #61
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138557624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:53 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ik ben al lang gediagnostiseerd met ODD. Na wat verdieping ben ik bang CD te hebben.

Na elvi's post richting mij ben ik veel gaan denken. Iemand bracht mij pas op het spoor van ODD etc. en daar ben ik me in gaan verdiepen een beetje. Zodoende.

Ik ben al jaren bang voor mijzelf. Slik concerta en ritalin tegen agressie. Moet constant helder zijn mezelf in toom houden. Omdat veel emoties en gevoelens worden omgezet in agressie. Ik heb leren leven met me beter voor te doen dan ik ben. Dingen mooier te maken omdat ik niet kan laten zien wie ik echt ben. Ik heb geen controle over die agressie. Ik kan uit het niets ineens "black gaan" zoals ik het zelf noem. Verblind verdoofd verbittert door agressie. Ben ooit op school iedere pauze binnen gehouden omdat ik een gevaar was voor mijn mede leerlingen. Ben doodsbenauwd voor wie ik echt ben. Omdat ik constant alert moet zijn om anderen en mezelf geen leed te doen. Ben altijd bang te black te gaan. Ookal gebeurd het bijna nooit meer. Ik ken geen empathie richting andere mensen. Ik kan me niet inleven. in andere mensen. Ik doe mensen fysiek pijn zonder het zelf echt door te hebben. Maar doe het wel bij mijn volle bewustzijn.

Het feit dat ik met heel veel moeite mijn agressie onder controle kan houden en soms zonder me medicatie kan flippen out of nowhere. Maakt dat ik bang ben. Om anderen pijn te doen. En vooral bang voor mezelf omdat ik mezelf amper onder controle heb. Iedereen die echt dicht bij me staat is uiteindelijk bang voor me. Me moeder, mijn broertjes. Dat doet pijn. Ik lees hier verhalen over ouders die niet echt bepaald prettig waren. De mijne zijn bang voor mij. En ik weet niet wat ik er aan moet doen. Omdat ik te bang ben om echt naar mezelf te kijken en te ontdekken wat ik daadwerkelijk ben.
Het valt me op dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Tenminste, zo komt het op mij over. Je zegt dat je geen empathie hebt en je niet kunt inleven in anderen. Waarom ben je dan bang om mensen pijn te doen? Waarom wil je jezelf in toom houden? Is dat dan omdat je bang bent voor een straf?

Als je de controle over jezelf verliest en je doet mensen pijn, hoe voel je je dan daarna? Wat denk je dan? Heb je spijt en zo ja, waarom?

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 06-04-2014 00:32:48 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 6 april 2014 @ 00:17:55 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138557670
Ben jij pas 19? Ik dacht echt dat je een heel stuk ouder was. Ik had je zo 25 of iets ouder dan dat geschat :@
  zondag 6 april 2014 @ 00:23:04 #63
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138557879
Ik ben ook wel benieuwd naar je antwoorden op de vragen van kuo.
  zondag 6 april 2014 @ 00:38:48 #64
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138558338
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 00:16 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het valt me op dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Tenminste, zo komt het op mij over. Je zegt dat je geen empathie hebt en je niet kunt inleven in anderen. Waarom ben je dan bang om mensen pijn te doen? Waarom wil je jezelf in toom houden? Waarom ben je bang om anderen pijn te doen? Is dat dan omdat je bang bent voor een straf?

Als je de controle over jezelf verliest en je doet mensen pijn, hoe voel je je dan daarna? Wat denk je dan? Heb je spijt en zo ja, waarom?
Ik wil mezelf in toom houden omdat het niet goed voelt niet te weten wat ik gedaan heb. En wat ik nu ga zeggen klinkt misschien raar. Maar waarom ik bang ben anderen pijn te doen? Ik wil dat niet. Ik wil niet dat mensen bang voor me moeten zijn. Ik wil niet gemeden worden omdat ik een agressie probleem heb. Ik ben ook gewoon verder een mens. Die af en toe een knuffel nodig heeft etc. Kortom ja de straf. Die komt er namelijk direct of indirect wel. Klinkt misschien vaag allemaal maar ik hier moeilijk over praten.

@murmeli ja ben 19 goed he? Je bent trouwens niet de eerste die het zegt.
Ja 1 van de redenen dat ik veel dronk. Dan ebt alles weg verdriet/agressie/angst alles.
  zondag 6 april 2014 @ 00:47:08 #65
47102 Elvi
miemkwien
pi_138558575
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 00:38 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ik wil mezelf in toom houden omdat het niet goed voelt niet te weten wat ik gedaan heb. En wat ik nu ga zeggen klinkt misschien raar. Maar waarom ik bang ben anderen pijn te doen? Ik wil dat niet. Ik wil niet dat mensen bang voor me moeten zijn. Ik wil niet gemeden worden omdat ik een agressie probleem heb. Ik ben ook gewoon verder een mens. Die af en toe een knuffel nodig heeft etc. Kortom ja de straf. Die komt er namelijk direct of indirect wel. Klinkt misschien vaag allemaal maar ik hier moeilijk over praten.

@murmeli ja ben 19 goed he? Je bent trouwens niet de eerste die het zegt.
Ja 1 van de redenen dat ik veel dronk. Dan ebt alles weg verdriet/agressie/angst alles.
Als je het niet wil doen en er spijt van hebt als t wel gebeurd dan is het geen CD. Want bij CD geniet je er juist van en heb je geen spijt.
pi_138558608
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 00:47 schreef Elvi het volgende:

[..]

Als je het niet wil doen en er spijt van hebt als t wel gebeurd dan is het geen CD. Want bij CD geniet je er juist van en heb je geen spijt.
Eigenlijk wel goed nieuws voor RB dus :P
  zondag 6 april 2014 @ 00:50:16 #67
47102 Elvi
miemkwien
pi_138558657
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 00:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Eigenlijk wel goed nieuws voor RB dus :P
Ja precies :P
Opgelost, slotje! :P
  zondag 6 april 2014 @ 00:53:32 #68
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138558742
quote:

[..]

Zucht... wat jij net zegt bevestigd het alleen. Ik heb er nooit spijt van gehad. En in zekere zin bij de meeste van genoten ze pijn te zien hebben. Omdat ik altijd reden genoeg had om iemand pijn te doen. Heb ik het altijd op specifieke personen kunnen richten. En de "onschuldige burgers" er buiten kunnen laten. Maar kreeg dan altijd ook de gevolgen wel over me heen.
  zondag 6 april 2014 @ 01:02:02 #69
47102 Elvi
miemkwien
pi_138558956
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 00:53 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Zucht... wat jij net zegt bevestigd het alleen. Ik heb er nooit spijt van gehad. En in zekere zin bij de meeste van genoten ze pijn te zien hebben. Omdat ik altijd reden genoeg had om iemand pijn te doen. Heb ik het altijd op specifieke personen kunnen richten. En de "onschuldige burgers" er buiten kunnen laten. Maar kreeg dan altijd ook de gevolgen wel over me heen.
Maar je vind het NU toch erg? ;)

Ik weet zeker dat je geen CD hebt. Want er zijn wel meer kenmerken dan alleen agressie. Bovendien kan je volgens wikipedia geen CD naast ODD hebben. T is of t 1 of t ander. Nou die ene heb je al dus CD valt af!
  zondag 6 april 2014 @ 01:06:44 #70
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138559078
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 01:02 schreef Elvi het volgende:

[..]

Maar je vind het NU toch erg? ;)

Ik weet zeker dat je geen CD hebt. Want er zijn wel meer kenmerken dan alleen agressie. Bovendien kan je volgens wikipedia geen CD naast ODD hebben. T is of t 1 of t ander. Nou die ene heb je al dus CD valt af!
--Uhmmm nee niks na nog eens erg goed de hele wiki doorgespit te hebben moet ik zeggen je hebt gelijk--

[ Bericht 15% gewijzigd door Raggingbull op 06-04-2014 01:32:46 ]
  zondag 6 april 2014 @ 11:08:44 #71
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138562937
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:06 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

--Uhmmm nee niks na nog eens erg goed de hele wiki doorgespit te hebben moet ik zeggen je hebt gelijk--
Goed zo. Maar ik zou het wel echt ff voorleggen bij de psych.

Vraagje: vind je het ook fijn om mensen te zien lijden die jou (of een ander) niet iets misdaan hebben? Want daar zit hem denk ik ook wel de crux. Iemand die jou wat aan heeft gedaan willen zien lijden is niet zo heel raar natuurlijk.

Het is misschien niet handig, maar gezien je een fucked up jeugd hebt gehad wel te snappen. Op het moment dat je voor de lol ook onschuldige omstanders wat wilt gaan aandoen, dan kom je in de antisociale hoek terecht denk ik.

En in hoeverre helpt de medicatie bij jou tegen de agressie? Zoals ik al zei helpt bij mij de combi van ahdh meds en ad hier wel goed tegen. Het duurt nu weer langer voor mijn boosheid vanaf niet aanwezig naar maximaal gaat en in die tijd kan ik mezelf vaak wel een schop geven om mezelf te kalmeren.
Ik vind mezelf zo een stuk leuker. Als ik zo bozig ben haat ik mezelf echt heel erg. Ik schaam me dan kapot ook. Ik heb ook altijd al gezegd dat ik blij ben dat ik geen man ben. Mannen zijn sterker en dan minder bang dat ze klappen terug krijgen. Ik ben daar wel bang voor dus ik sla zeer zelden iemand (denk dat ik 3x iemand geslagen heb. Nooit hard trouwens, ik ben onhandig dus sla mis enzo hahaha).

Ik wil je in ieder geval een dikke knuffel geven. En dik respect dat je het hebt verteld. :*
  zondag 6 april 2014 @ 11:23:16 #72
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138563254
quote:

[..]

Volgens mij niet. Het kan, maar het gaat vooral om de acties zelf en het gebrek aan berouw (hoewel dat laatste niet in de DSM-criteria staat).
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 11:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]
Vraagje: vind je het ook fijn om mensen te zien lijden die jou (of een ander) niet iets misdaan hebben? Want daar zit hem denk ik ook wel de crux. Iemand die jou wat aan heeft gedaan willen zien lijden is niet zo heel raar natuurlijk.
Dit dacht ik dus ook.

Ik vind het ook heel dapper van je dat je zo open durft te zijn over jezelf, Rag. En fijn dat je je hier dus blijkbaar veilig genoeg voelt om dat te doen :)
Kusje voor jou :*
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 6 april 2014 @ 11:31:37 #73
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138563416
@murmeli ze helpen in de zin van er is veel nodig om me echt boos te maken. Zoals je al zei bij jezelf duurt het veel langer om van niks naar max. te gaan. De sinds ik aan de pillen zit ben ik niet meer max geweest.

@kuolema thanks.
  zondag 6 april 2014 @ 11:36:41 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138563521
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 11:31 schreef Raggingbull het volgende:
@murmeli ze helpen in de zin van er is veel nodig om me echt boos te maken. Zoals je al zei bij jezelf duurt het veel langer om van niks naar max. te gaan. De sinds ik aan de pillen zit ben ik niet meer max geweest.

@kuolema thanks.
Gelukkig voor je :)
Ik waarschuw mensen die me zitten te irriteren ook. Van joh echt ff kappen. Ik wil niet boos worden want dat is echt heel kut. Ofzo
Maar je ziet het wel aan me geloof ik. Vuurspuwende oogjes enzo.
*vind de herkenning wel fijn trouwens* :@
  zondag 6 april 2014 @ 12:09:06 #75
47102 Elvi
miemkwien
pi_138564300
Ik heb 1 keer per maand last van ODD/CD :P
Oh en rond de feestdagen als ik kadootjes moet kopen en het retedruk is. Mn moeder merkt dan dat ik een bepaalde wilde blik in mn ogen krijg en dat we snel wegmoeten voor er gewonden vallen _O- Afgelopen jaar heb ik daarom in november kadootjes gekocht en de rest online besteld :7 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')