De gemiddelde kledingkast is zwaarder. Of spelen er andere factoren mee?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:31 schreef jasperve het volgende:
[..]
Kan dit geen kwaad? Is de dekvloer hierop gebouwd?
Not sure if seriousquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:04 schreef Dr..Evil het volgende:
Dat is kippengaas. Werd vroeger inderdaad gebruikt als wapening van stucwerk op plafonds tegen het scheuren. Weet je zeker dat je geen lekkage hebt? Normaal roest dat niet.
Dat is serieus, ik heb bij mij thuis dat ook. Plafond in de woonkamer eruit gesloopt waar kippengaas op zat. Veruit het meest stoffige klusje van de verbouwing. Ik heb er foto's van, die zal ik wel even opzoeken.quote:Not sure if serious
Dit huis lijkt mij veel jonger; in oude jaren 20/30 woningen wil je ook wel eens stuc op riet of op kippengaas tegenkomen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:14 schreef Dr..Evil het volgende:
[..]
Dat is serieus, ik heb bij mij thuis dat ook. Plafond in de woonkamer eruit gesloopt waar kippengaas op zat. Veruit het meest stoffige klusje van de verbouwing. Ik heb er foto's van, die zal ik wel even opzoeken.
Het huis is van 2000 ....quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dit huis lijkt mij veel jonger; in oude jaren 20/30 woningen wil je ook wel eens stuc op riet of op kippengaas tegenkomen.
Dit lijkt toch echt op een probleem met de wapening.
In mijn jaren 30 huis inderdaad ja. Riet, ijzerdraad en gips.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:14 schreef Dr..Evil het volgende:
[..]
Dat is serieus, ik heb bij mij thuis dat ook. Plafond in de woonkamer eruit gesloopt waar kippengaas op zat. Veruit het meest stoffige klusje van de verbouwing. Ik heb er foto's van, die zal ik wel even opzoeken.
zat er maar pur in...tenminste nog iets om die muur stabiel te houden.quote:
Zou inderdaad goed kunnen dat het een tunnelbouw woning is.quote:Op maandag 19 mei 2014 00:10 schreef Noodels het volgende:
Dat ijzerdraadje uit je plafond is een vlechtdraadje dat gezakt is of dat nooit vast heeft gezeten.
Met vlechtdraad zetten ze de leidingen en het betonijzer aan elkaar vast, volgens mij heb je geen kanaalplaten maar een tunnelbouw woning?
Bewust geen latei boven je deurposten?
Beetje dik voor een vlechtdraad!quote:Op maandag 19 mei 2014 00:10 schreef Noodels het volgende:
Dat ijzerdraadje uit je plafond is een vlechtdraadje dat gezakt is of dat nooit vast heeft gezeten.
Dat valt best mee. In de tunnelbouw kom je vaker dat soort plekken tegen. Tijdens de oplevering zit alles netjes weggewerkt....Na x tijd gaat het toch oxideren en dan krijg je dit.quote:
Ik vroeg het me slechts af.quote:Op maandag 19 mei 2014 07:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die blokken wegen nog geen kilo. Je kozijn zal er niet wakker van liggen.
Zijn hier speciale koppelingen voor? Om van vol kunststof over te gaan op uponor of viega? En zo ja, kan je deze koppelingen dan weg smeren in de vloer?quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:56 schreef bbtb77 het volgende:
Die buizen zijn 16 x 2 vol kunststof leidingen. Kun je met de systemen van bijvoorbeeld uponor en viega op doorborduren.
Daar passen de gewone koppelingen van Viega en uponor op. Die (pers) koppelingen mag je gewoon wegsmeren.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:24 schreef jasperve het volgende:
[..]
Zijn hier speciale koppelingen voor? Om van vol kunststof over te gaan op uponor of viega? En zo ja, kan je deze koppelingen dan weg smeren in de vloer?
Als ik het zou willen laten doen (wegens gebrek aan gereedschap), hoeveel zou het dan redelijkerwijs mogen kosten om dit te laten verlengen met 2 stukjes van 2,5 meter?
Een ander idee zou zijn om de slang er volledig uit te trekken. Ik schat dat de afstand tot de verdeler maar maximaal 2 meter is. Heeft er iemand een geniaal idee hoe ik kan bepalen welke slang van de verdeler naar de verwarming gaat? Zitten 5 radiatoren op verdeler aangesloten.
Ik neem aan dat het beter zou zijn om volledig nieuwe leidingen te trekken? Heb toch een beetje een naar gevoel bij het 'wegsmeren' van koppelingen om de een of andere reden.quote:Op woensdag 10 september 2014 08:46 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Daar passen de gewone koppelingen van Viega en uponor op. Die (pers) koppelingen mag je gewoon wegsmeren.
Twee haakse aansluitingen naar radiator ¤40
Heb nog nooit klachten over lekkage gehad, maar als je ze makkelijk kan vervangen is het altijd beter. Bocht kan zo goed als haaks met een interne pijpenbuiger.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:31 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het beter zou zijn om volledig nieuwe leidingen te trekken? Heb toch een beetje een naar gevoel bij het 'wegsmeren' van koppelingen om de een of andere reden.
Bij de verdeler kan ik zien dat er mantel om de pijpen heen zit.
Wat is de minimale bochtstraal die zo'n pijp kan maken om bijvoorbeeld van de vloer in de muur omhoog te gaan? (7 cm ytong blokken)
Kan ik dit gebruiken voor aansluiting bad en wastafel of was dit een reactie op mijn eerdere vraag aangaande cv leidingen? (Denk het tweede he)quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:01 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Viega Pexfit
Ben er zelf behoorlijk fan van, (uponor ook, maar die koppelingen zijn veel duurder en de tang amper aan te komen).
Hebben voor jou radius probleem een oplossing:
En hier gaan dan de 2 pexfit pijpjes direct in?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:47 schreef Gieliovd het volgende:
Het heet een onderblok of een voetventiel. En inderdaad haaks.
Ik moet dus nog een radiator met onderblok kopen en zou daar graag van tevoren rekening mee houden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:19 schreef Gieliovd het volgende:
Afhankelijk van je onderblok moet hier voor pexfit een adapter in, dus je moet eerst aangeven hoe het er bij jou uitziet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |