abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139338641
Excuses. Dacht dat het om de badkamer ging :)
Zolang je niet tegen het plafond pist is er niets aan de hand dan.
  Knikkerking maandag 28 april 2014 @ 13:31:07 #127
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_139338765
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 19:44 schreef jasperve het volgende:

Omdat dit over het algemeen toch het prettigste licht is lijkt me? Tevens komt de kleur van mijn tegels erg mooi uit met daglicht...
Op een toilet maakt het mijns inziens allemaal niet zoveel uit. Ik heb bij diverse mensen (en meerdere malen bij mezelf, in m'n studententijd, toen ik daar nog tijd voor had :P ) zulke plafonds gemaakt. Toen stopte ik daar ook maar gewoon wat in, tot aan kerstverlichting toe. Zag d'r altijd heel sfeervol/gezellig uit ^O^ Denk dat het dus wel meevalt... je moet wel heel gekke dingen met licht doen wil je je eraan gaan storen.

[edit]

Maareh... als je toch ermee bezig bent: is dat niets voor jou? Een PIR sensortje kost niets, goedkope radio van ¤ 5,- ergens halen, en je hebt muziek @ je WC zodra je binnen komt. Timer van de PIR op minuutje of 10. Kun je ook meteen je verlichten op zetten. Alles in 1 klap netjes geregeld O+

quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 19:48 schreef blomke het volgende:

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind het licht van een power-LED echt iets "mystieks" uitbeelden. Niet verkeerd.

Precies!
En anders gewoon wat proberen, is toch zo uitgetest.

quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:27 schreef Knuppel1983 het volgende:
Zolang je niet tegen het plafond pist is er niets aan de hand dan.
Lol :D
pi_139342363
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:27 schreef Knuppel1983 het volgende:
Ik wou eigenlijk hetzelfde idee toepassen in de badkamer. Nog niet echt over stoom nagedacht. Hoe zou ik dit dan het beste kunnen aanpakken?
  Knikkerking maandag 28 april 2014 @ 15:27:53 #129
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_139342554
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 15:22 schreef jasperve het volgende:

[..]

Ik wou eigenlijk hetzelfde idee toepassen in de badkamer. Nog niet echt over stoom nagedacht. Hoe zou ik dit dan het beste kunnen aanpakken?
Je zou alle elektronica kunnen inpakken in een waterdichte "doos" ofzo? Die je dan gewoon op die plaat legt/vastmaakt. Is vast wel iets te verzinnen, want er is plek genoeg voor als je 10cm ruimte tussen plaat + plafond neemt. Bovendien wordt de voeding (en de LED's trouwens ook) altijd een beetje warm, dus dat komt het vochtprobleem zeker ook ten goede! Als je het kunt plaatsen op een plek waar de minste vocht komt, dan zou ik me er niet zo druk over maken. Wel even kijken dat je het 230volt gedeelte veilig maakt ^O^
pi_139411780
Ben naar de deurdorpels aan het kijken voor het toilet en de badkamer zodat ik volgende week kan beginnen met tegelen.

Nu heb ik nog de oude dorpels over van mijn stalen opdekkozijnen welke ik zou kunnen inkorten een stukje. Deze bedekken echter maar de halve deuropening.

Ik vroeg me af wat het mooiste is bij stompe kozijnen. Dorpels over de hele breedte netjes ingezagen aan de randen, of dorpels over de helft waarbij je ze van buitenaf eigenlijk niet ziet...
pi_139425721
Hoe modificeer je zon dorpel van natuursteen eigenlijk? Slijptol zal wel lastig zijn zeker...water gekoelde zaag ofzo?
pi_139426824
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:24 schreef jasperve het volgende:
Hoe modificeer je zon dorpel van natuursteen eigenlijk? Slijptol zal wel lastig zijn zeker...water gekoelde zaag ofzo?
Flex met diamant blad heb ik gedaan

c_/
met een koekje
pi_139429035
Diamant slijpschijf, rustig aan. Watergekoelde zaag is uiteraard beter.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles woensdag 30 april 2014 @ 21:31:25 #134
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_139429582
Plantenspuit dr bij.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator woensdag 30 april 2014 @ 22:15:50 #135
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_139432781
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:22 schreef Gieliovd het volgende:
En dan met beleid zagen; gaat prima :)
pi_139436239
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:47 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Flex met diamant blad heb ik gedaan

c_/
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:22 schreef Gieliovd het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Plantenspuit dr bij.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En dan met beleid zagen; gaat prima :)
Het ideale klusteam ;)
pi_139581330
Toilet is op het tegelen na af. Dit wil ik graag combineren met de badkamer zodat ik niet alles dubbel hoef te huren.

Net de eerste tegels van de badkamer eraf gemept.

Wil graag de verwarming in de badkamer verleggen naar een andere locatie. Weet iemand hoe lastig dit is om te doen. Heb een foto bijgevoegd van hoe de pijpjes nu uit de grond komen.

Betreft dit een flexibele slang?

PR/Manusje van alles maandag 5 mei 2014 @ 13:14:32 #138
Toezicht is gezond!
pi_139581660
Wil je het opbouw maken of ga je het in de muur verstoppen? Het is zo te zien niet heel flexibel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_139581714
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wil je het opbouw maken of ga je het in de muur verstoppen? Het is zo te zien niet heel flexibel.
dat zal er vanaf hangen hoe flexibel het is. Wil het ten eerste naar de andere kant van de badkamer leggen. Dit is ongeveer 2 meter erbij. Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn deze kabel eruit te halen en een nieuwe in dezelfde mantel te plaatsen? Er zitten overal rode en blauwe mantels omheen.
pi_139590157
Weet trouwens iemand of je een lichtschakelaar mag plaatsen in de muur die tussen de douche en de aangrenzende kamer staat? En dan niet aan de douche kant uiteraard.....

7 cm gasbeton blokken muur
  maandag 5 mei 2014 @ 19:39:05 #141
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139593327
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:17 schreef jasperve het volgende:

[..]

dat zal er vanaf hangen hoe flexibel het is. Wil het ten eerste naar de andere kant van de badkamer leggen. Dit is ongeveer 2 meter erbij. Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn deze kabel eruit te halen en een nieuwe in dezelfde mantel te plaatsen? Er zitten overal rode en blauwe mantels omheen.
Kabel??? :D

Het is een slang... en niet zo flexibel als jij nu denkt. Het is op die lengte zo stijf als wat. Natuurlijk, je kunt het een paar millimeter heen en weer bewegen.. meer niet.

Verleggen, dan witte mantels eraf, laag knippen, knietje erop persen, in het zicht verleggen... of haaks de muur in en zo verleggen. Veel meer opties heb je niet.

En die schakelaar mag daar gewoon. Neem dan geen diepe doos (U40 max.)..
pi_139593598
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:39 schreef Gieliovd het volgende:
Verleggen, dan witte mantels eraf, laag knippen, knietje erop persen, in het zicht verleggen... of haaks de muur in en zo verleggen.
Ja, bedoelde slang ;)

Het idee was om hem via een sleuf in de vloer te verleggen naar de andere kant. Had inderdaad de hoop dat het iets flexibeler zou zijn dan dat je nu beschrijft.. :(

Hoeveel ruimte heb je nodig om hem in een gleuf in de vloer te kunnen persen?
  maandag 5 mei 2014 @ 19:47:02 #143
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139593721
Pfff... de slangen komen waarschijnlijk van haaks op de radiator, dus dan zou je ze moeten opklappen. Dus draaien...

Dat gaat je niet lukken. Enige optie zou ik dan bedenken is de tegels eruit, dekvloer eruit kappen, slangen losmaken, knietje erop persen in de dekvloer... stuk slang, knietje verderop de vloer uit en weer afmonteren.

De slangen buigen, daarvoor is de buigradius veel te groot.
pi_139595876
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:47 schreef Gieliovd het volgende:
Dat gaat je niet lukken. Enige optie zou ik dan bedenken is de tegels eruit, dekvloer eruit kappen, slangen losmaken, knietje erop persen in de dekvloer... stuk slang, knietje verderop de vloer uit en weer afmonteren.
Dat was ik inderdaad ook van plan. Vroeg me alleen af of je voor dat persen ook nog onder de leiding moet zijn, of kan je vanaf de zijkanten persen? Dit in verband met het te hakken gat ;)
  maandag 5 mei 2014 @ 21:57:09 #145
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139600442
Persbek rondom... Google maar op alupex perstang.
  PR/Manusje van alles maandag 5 mei 2014 @ 23:05:13 #146
Toezicht is gezond!
pi_139603982
Let bij het uithakken goed op waterleidingen en afvoeren. En ook elektra in de vloer... Je weet nooit wat er allemaal loopt.
pi_139612133
Er zit niet toevallig een kruipruimte onder het huis waar je het boeltje kan verleggen?
pi_139615031
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:21 schreef usernaamvergeten het volgende:
Er zit niet toevallig een kruipruimte onder het huis waar je het boeltje kan verleggen?
Nee, deze is niet aanwezig. Het zit allemaal in de dekvloer bovenop de vrije overspanning betonvloer.

Ik wil ook 2 muurtjes verplaatsen. Weet iemand of je een ytong muurtje direct op de dekvloer mag plaatsen? Of moet ik de dekvloer wegkappen voordat ik de muurtjes plaats?
  PR/Manusje van alles dinsdag 6 mei 2014 @ 12:19:34 #149
Toezicht is gezond!
pi_139615089
Gewoon op de dekvloer zetten.
pi_139616918
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gewoon op de dekvloer zetten.
Kan dit geen kwaad? Is de dekvloer hierop gebouwd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')