Werkelijk?quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:52 schreef Thaboel het volgende:
Laatste berichten dat de meindls alweer zijn afgekeurd.
Heb er nog nooit 1 gezien in ieder gevalquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:07 schreef shootercas het volgende:
Iets anders: Al iets bekend over de amaroks? KMAR had er al een paar zag ik..... hoe zit het met de rest van defensie ?
nee, was duidelijk een amarok!quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:17 schreef Bouke-p het volgende:
Heb je niet de landcruisers van de kmar zien rijden?
Nah, ze gaan te snel stuk ofzoietsquote:Op donderdag 15 mei 2014 20:43 schreef Bouke-p het volgende:
Nope enige is dat er niet nagedacht is over 1x winter 1x zomer. Je zou minstens 2 van elk moeten hebben.
De meindls zijn niet afgekeurd, enkel gezeik dat het niet het beste product is en dat er veel beters te krijgen is.
Same shit als toen t opsvest en 60L kwamen. Iedereen moest t hebvem, peppie tot de max. Tot iedereen t had en toen was t opeens kutzooi.
Feit is dat er altijd beter spul is en dat tenzij je sf/inf/verkenner bent je je taken echt prima kan uitvoeren met de verstrekte spullen(mits je dan ook werkelijk alles krijgt dat je hoort te krijgen)
Vindt ze heel chill lopen. Jammer is alleen dat na de eerste de beste tocht in Luxemburg, eind januari, die dingen gewoon niet meer zwart te krijgen zijn. De modder is gewoon in de bovenlaag getrokken ofso. Kan schrobben wat ik wil, ze blijven stoffig ogen. Daarnaast zitten er al krassen in de bovenlaag, vermoedelijk van prikkeldraad. Al met al vind ik het een 100% verbetering tov de oude dingen. Binnenkort de zomerkisten maar eens proberen.quote:
Je moet ze afspoelen onder de kraan, af laten drogen en dan die Meindl Sportwax (of een andere conditioner/wax Grangers bijv.) erin smeren.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:24 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Vindt ze heel chill lopen. Jammer is alleen dat na de eerste de beste tocht in Luxemburg, eind januari, die dingen gewoon niet meer zwart te krijgen zijn. De modder is gewoon in de bovenlaag getrokken ofso. Kan schrobben wat ik wil, ze blijven stoffig ogen. Daarnaast zitten er al krassen in de bovenlaag, vermoedelijk van prikkeldraad. Al met al vind ik het een 100% verbetering tov de oude dingen. Binnenkort de zomerkisten maar eens proberen.
Ze blijven er idd smerig uitzien, ik vind ze wel lekker lopen trouwens..in het begin een beetje last van mijn schenen omdat ze zo laag zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:24 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Vindt ze heel chill lopen. Jammer is alleen dat na de eerste de beste tocht in Luxemburg, eind januari, die dingen gewoon niet meer zwart te krijgen zijn. De modder is gewoon in de bovenlaag getrokken ofso. Kan schrobben wat ik wil, ze blijven stoffig ogen. Daarnaast zitten er al krassen in de bovenlaag, vermoedelijk van prikkeldraad. Al met al vind ik het een 100% verbetering tov de oude dingen. Binnenkort de zomerkisten maar eens proberen.
Niet elke week, maar kan prima eens in de 2 a 3 maanden of gewoon na een flinke trektocht.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:54 schreef Awsom het volgende:
Die meindl wax mag volgens de instructie maar één keer per half jaar he, of bij beschadigingen. Je moet je meindls daar niet elke week mee insmeren
Ich auch nicht, maar ik weet niet waar dat eens in het half jaar vandaan is gekomen. Ik heb altijd Meindl's eigen advies aangehouden. Screw de baas z'n Meindl behandel advies.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 01:00 schreef Awsom het volgende:
Ik heb nooit iets anders gehad dan de meindls, maar ik vind het wel mooi zo. Nooit last van poetsen: gewoon even afspoelen en klaar is kees.
Staat op een onderhoudsinstructie van de baas ergensquote:Op vrijdag 16 mei 2014 01:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ich auch nicht, maar ik weet niet waar dat eens in het half jaar vandaan is gekomen. Ik heb altijd Meindl's eigen advies aangehouden. Screw de baas z'n Meindl behandel advies.
Dat potje wax dat je erbij hebt gekregen gaat toch alleen op de leren delen? (onderste randjes etc)quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:54 schreef Awsom het volgende:
Die meindl wax mag volgens de instructie maar één keer per half jaar he, of bij beschadigingen. Je moet je meindls daar niet elke week mee insmeren
Melden bij de poort met je identiteitsbewijs en meldingsinstructies. Dan krijg je tijdelijk vignet om binnen te parkeren.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:38 schreef igor8 het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb een PO in Amsterdam, Marinekazerene( Kattenburgerstraat 7).
Heeft iemand ervaring met het parkeren in de buurt van dit plek?
Zijn er ergens gratis parkeren mogelijkheden daar?
Groeten,
Igor
Herstel.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:46 schreef igor8 het volgende:
Maar in de uitnodigingsbrief staat letterlijk:
"Op de Marinekazerne is voor sollicitanten geen parkeergelegenheid aanwezig".
en vervolgens adviseren zij om het gebruik te maken van het openbaaar vervoer.
Ik heb al even gescout (ik moet er binnenkort ook zijn, op een tijdstip dat ik er met OV amper kan komen); er zijn in de straat van de Kazerne wel parkeerplekken en er zit ook een aantal parkeergarages op 5 a 10 min lopen. Kazerne is relatief makkelijk te bereiken als je via de noord-oost kant A'dam in komt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:46 schreef igor8 het volgende:
Maar in de uitnodigingsbrief staat letterlijk:
"Op de Marinekazerne is voor sollicitanten geen parkeergelegenheid aanwezig".
en vervolgens adviseren zij om het gebruik te maken van het openbaaar vervoer.
Ok, maar wat kost 1 uur van het parkeren? Bij P+R kost het 8 Euro voor 24 uur.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik heb al even gescout (ik moet er binnenkort ook zijn, op een tijdstip dat ik er met OV amper kan komen); er zijn in de straat van de Kazerne wel parkeerplekken en er zit ook een aantal parkeergarages op 5 a 10 min lopen. Kazerne is relatief makkelijk te bereiken als je via de noord-oost kant A'dam in komt.
Oh? Ik heb m'n hele schoenen er mee ingesmeerdquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:42 schreef Philipp11 het volgende:
[..]
Dat potje wax dat je erbij hebt gekregen gaat toch alleen op de leren delen? (onderste randjes etc)
Het is amsterdam, dan ben je niet voor een tientje klaar. Beter zet je hem gewoon op die P+R voor 8 euro, dan hoef je je daar niet druk over te maken als je zit te wachten op het volgende keuringsonderdeel.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:56 schreef igor8 het volgende:
[..]
Ok, maar wat kost 1 uur van het parkeren? Bij P+R kost het 8 Euro voor 24 uur.
Ik heb via deze site http://www.prettigparkere(...)rstraat/Dinsdag/9:30quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:28 schreef hcwp het volgende:
[..]
Het is amsterdam, dan ben je niet voor een tientje klaar. Beter zet je hem gewoon op die P+R voor 8 euro, dan hoef je je daar niet druk over te maken als je zit te wachten op het volgende keuringsonderdeel.
Gaat op de hele schoen. Vooral de naden goed insmeren.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:42 schreef Philipp11 het volgende:
[..]
Dat potje wax dat je erbij hebt gekregen gaat toch alleen op de leren delen? (onderste randjes etc)
Whehehequote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:54 schreef AgLarrr het volgende:
Ik prak em wel in een parkeergarage onder de Piet Heinkade voor de hele dag.
Edit: never fucking mind. 50 EUR. Doeiiii
Haha, dat zeg ik toch netquote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:54 schreef AgLarrr het volgende:
Ik prak em wel in een parkeergarage onder de Piet Heinkade voor de hele dag.
Edit: never fucking mind. 50 EUR. Doeiiii
Inderdied. Klein half uurtjen lopen ofzeaux.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:35 schreef hcwp het volgende:
[..]
Haha, dat zeg ik toch net
Beter pack je inderdaad de benenwagen, die gaat tenminste altijd en ook zo hard als je wilt. Ik ben ook gewoon gelopen vanaf CS, is prima te doen.
Ik zou lopen vanaf CS als er treinen zouden rijden die me er konden brengen op het vroege uur waarop ik verzocht ben mij te melden.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:35 schreef hcwp het volgende:
[..]
Haha, dat zeg ik toch net
Beter pack je inderdaad de benenwagen, die gaat tenminste altijd en ook zo hard als je wilt. Ik ben ook gewoon gelopen vanaf CS, is prima te doen.
Overnachten op hotel Marine etablissement een optie voor je?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik zou lopen vanaf CS als er treinen zouden rijden die me er konden brengen op het vroege uur waarop ik verzocht ben mij te melden.
Het 20e stinkt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:02 schreef Philipp11 het volgende:
Overnachten is een idee, kun je meteen bij de c-cie binnenlopen voor een pilsje
Hehe, geen idee. Maar vijf straten verderop eventueel een adresje. Is alleen een tochtig hol. De keuze is tussen zoete edoch korte rust, of lange edoch halve rust. Ik ben er nog niet uit.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:59 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Overnachten op hotel Marine etablissement een optie voor je?
Ik weet dat ze volgens mij gratiesch en für nichts een plek aanbieden op het MEA voor mensen die van ver weg moeten komen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hehe, geen idee. Maar vijf straten verderop eventueel een adresje. Is alleen een tochtig hol. De keuze is tussen zoete edoch korte rust, of lange edoch halve rust. Ik ben er nog niet uit.
De grap is dat ik helemaal niet van ver weg kom. In theorie een drie kwartier á uur van deur tot deur. Maar het tijdstip maakt de dingen wat ... onhandig.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik weet dat ze volgens mij gratiesch en für nichts een plek aanbieden op het MEA voor mensen die van ver weg moeten komen.
Ja okay, voor mensen die er niet op tijd kunnen zijn dan.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De grap is dat ik helemaal niet van ver weg kom. In theorie een drie kwartier á uur van deur tot deur. Maar het tijdstip maakt de dingen wat ... onhandig.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Herstel.
Dan de P&R op het zeeburgeiland, de tram pakken naar halte kattenburgstraat, en dan een minuut of 3 lopen.
Heaumeauxquote:
Als je traag bent, ja. Op normaal tempo ongeveer 15-20 minuten.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Inderdied. Klein half uurtjen lopen ofzeaux.
Ik hoorde dat ze lastig doen met legering op het MEAquote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:59 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Overnachten op hotel Marine etablissement een optie voor je?
Dikke ad hominem.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:41 schreef WWolfy het volgende:
[..]
Als je traag bent, ja. Op normaal tempo ongeveer 15-20 minuten.
Wilde ik net vragen.quote:
Begint met een B en eindigt vast wel weer op egbezuinigd.quote:
ik gok het ook.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:58 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Begint met een B en eindigt vast wel weer op egbezuinigd.
Over een tijd kan de Koninklijke Marine die klus overnemenquote:
Moeten ze wel een schip hebbenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Over een tijd kan de Koninklijke Marine die klus overnemen.
Fregat/destroyer/JSS hrms de honingtrommel, trots van Neerland staat dan gereed.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:02 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Moeten ze wel een schip hebben
Moeten we wel een aparte aanvoerlijn in stand houden voor die specifieke kleur verf, dus ik zie het omwille van de kosten/baten niet zitten. Sorry.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Fregat/destroyer/JSS hrms de honingtrommel, trots van Neerland staat dan gereed.
[ afbeelding ]
D.m.v meer intensieve samenwerking in Europa zal Nederland de verf delen met Oezbekistan.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:05 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Moeten we wel een aparte aanvoerlijn in stand houden voor die specifieke kleur verf, dus ik zie het omwille van de kosten/baten niet zitten. Sorry.
Een zeevarend volk als de Oezbeken dienen als een voorbeeldfunctie voor onze gehele krijgsmacht. Juist nu.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:06 schreef Pumatje het volgende:
[..]
D.m.v meer intensieve samenwerking in Europa zal Nederland de verf delen met Oezbekistan.
Hierdoor is de verf dan goedkoper in praktijk dan op papier.
CDA bepleit meer te investeren in de vloot, ze overwegen nu of er een vlag op gaat komen of niet.
Onregelmatig. Ik heb 10 minuten staan wachten voordat ik moest aanpoten om op tijd op de kazerne te zijn. Volgens de voorlichter was het niet betrouwbaar.quote:
September ga je in ieder geval niet halen, reken maar op na januari.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:08 schreef dartlink het volgende:
Hey allemaal!
Zit al een paar weken met de gedachten om me aan te melden bij de NatRes. Echter nog wel een paar vragen. Zelf woon ik in Twente, binnenkort is er wel een voorlichting in Enschede maar die zit al vol, nu is de dichtstbijzijnde in Nijmegen, opzicht ook geen probleem (studenten ov enzo) maar kan ik me hier zonder problemen bij aanmelden voor het 10e?
Ook ander belangrijk punt, hoelang duurt het gemiddeld van voorlichting tot AMO als de testen gewoon positief zijn? Zit namelijk van september tot januari met afstuderen...
Alvast bedankt
Je kunt je vziw gewoon aanmelden voor die voorlichting. Uiteindelijk wordt overal hetzelfde verteld immers.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:08 schreef dartlink het volgende:
Hey allemaal!
Zit al een paar weken met de gedachten om me aan te melden bij de NatRes. Echter nog wel een paar vragen. Zelf woon ik in Twente, binnenkort is er wel een voorlichting in Enschede maar die zit al vol, nu is de dichtstbijzijnde in Nijmegen, opzicht ook geen probleem (studenten ov enzo) maar kan ik me hier zonder problemen bij aanmelden voor het 10e?
Ook ander belangrijk punt, hoelang duurt het gemiddeld van voorlichting tot AMO als de testen gewoon positief zijn? Zit namelijk van september tot januari met afstuderen...
Alvast bedankt
Puur uit nieuwsgierigheid: hoe oud ben je?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:08 schreef dartlink het volgende:
Hey allemaal!
Alvast bedankt
Goeie zaakquote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:32 schreef dartlink het volgende:
20 :-)
Altijd al enthousiast geweest, als kinds af aan al bij politie of landmacht gewild, alleen nooit gekomen.
Paar weken geleden met iemand van m'n academie gesproken die dus bij de Natres zat en mij heel erg aangestokenbeetje googlen enzo en lijkt me gewoon erg leuk om erbij te doen!
Deze link: http://www.dutchdefencepress.com/?p=7651quote:Op maandag 19 mei 2014 12:03 schreef dartlink het volgende:
Gehehehe![]()
Kan gebeurenWat is eigenlijk gemiddelde leeftijd als we toch bezig zijn
Damn dat is wel een flinke verplaatsing. Ik snap echt niks van defensiequote:Op woensdag 21 mei 2014 09:01 schreef koreem het volgende:
Krijg net een mail dat mijn voorlichting is verzet van juni naar december.. Komt door een grote belangstelling de afgelopen periode voor een functie bij het 10e Natresbataljon.
Nope, Wezep.quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:58 schreef dartlink het volgende:
@Koreem Nijmegen? Ik heb nl nog geen mail gehad.
Maar als je er een volgt kan je toch gelijk solliciteren als er weer plekken beschikbaar zijn, of is dat geen logica?quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:10 schreef Schild het volgende:
Op dit moment zijn er alleen vacatures voor 30 Natresbat (Zeeland, Brabant,Limburg). Voor de overige bataljons staan geen vacatures open dus heeft t ook geen zin om een voorlichting te volgen.
Dat dusquote:Op maandag 26 mei 2014 16:41 schreef mortieee het volgende:
Ik snap dat het allemaal niet zo zwaar/serieus is als wanneer je beroeps wil worden, maar het is ook geen speelkwartier of wel?
Was ook op die voorlichting..etc keuringen gehad. Kon even meespieken op de lijst met Amo's.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:54 schreef nkerkhof het volgende:
Zelf heb ik in februari mijn voorlichting gehad in Vlissingen. Kwamen mensen van heel Nederland naar toe omdat het een van de laatste was die op dat moment nog open was en plaatsen had tot aan juni.
De voorlichter vertelde dat hij alleen actuele info had over 30 natresbat en dat hij geen actuele kennis had over plaatsen bij 10 en 20 maar verder was het geen probleem.
Je kunt dus gewoon een voorlichting volgen op een andere plek.
Komende week mn LO dus er zit gang in... Het duurt zo'n 3 maanden tussen de voorlichting, direct solliciteren en het PO op dit moment en ik heb 4 maanden tussen voorlichting en LO maar ik weet toevallig dat ik op een vrijgekomen plekje ben gekomen en daardoor iets eerder ben.
Als ik er volgende week doorkom is het afwachten op de info over aanstelling AMO en spullen halen... Ben benieuwd hoe lang dat duurt. Ik wou dat ik er achter kon komen wanneer de Natres AMO's zijn dit jaar. Er zijn er maar een paar hoorde ik en ik heb er zin in! :-)
That's the spirit!quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:34 schreef nkerkhof het volgende:
Bedankt. Ik heb mn keuring achter de rug en helaas aggekeurd. Kwam niet door de fietstest.
Ik zat met mn voet niet lekker in de beugel, haalde m eruit dat ging niet lekker en voor ik het wist zat ik onder de benodigde toeren. ik zat op ongeveer 8minuut 10 toen dat gebeurde. Er kon niet over gesproken worden en mag over 3 maanden terugkomen.
Ik had het gevoel dat ik nog maar net was begonnen, erg rot... En ik voel me enorm stom.
rond me heen werden mensen afgekeurd op kracht, hartfilm, fysio, ogen en andere gekke kleine dingen. best bijzonder om gezonde jonge mensen afgekeurd te zien worden.
Nog 3 maanden dus om lekker af te vallen en de fietstest lichter te maken... :-)
Hoe zit dit dan? Ik moest maar 8 minuten fietsen. Is er een verschil tussen mannen en vrouwen en wordt het nou ook opgeheven met je krachttest?quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:34 schreef nkerkhof het volgende:
Bedankt. Ik heb mn keuring achter de rug en helaas aggekeurd. Kwam niet door de fietstest.
Ik zat met mn voet niet lekker in de beugel, haalde m eruit dat ging niet lekker en voor ik het wist zat ik onder de benodigde toeren. ik zat op ongeveer 8minuut 10 toen dat gebeurde. Er kon niet over gesproken worden en mag over 3 maanden terugkomen.
Ik had het gevoel dat ik nog maar net was begonnen, erg rot... En ik voel me enorm stom.
rond me heen werden mensen afgekeurd op kracht, hartfilm, fysio, ogen en andere gekke kleine dingen. best bijzonder om gezonde jonge mensen afgekeurd te zien worden.
Nog 3 maanden dus om lekker af te vallen en de fietstest lichter te maken... :-)
Verschil mannen en vrouwen. Kracht en conditie worden los van elkaar beoordeeld.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:31 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Hoe zit dit dan? Ik moest maar 8 minuten fietsen. Is er een verschil tussen mannen en vrouwen en wordt het nou ook opgeheven met je krachttest?
Ik zat 14 minuten toen vond de instructeur het wel mooi geweestquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:24 schreef Awsom het volgende:
Ik heb 15 minuten op die fiets gezeten, toen sloeg de verzuring toe![]()
Het record schijnt op 18 minuten oid te staan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |