abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138437044

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 03-04-2014 14:30:52 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_138437849
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:14 schreef Ynske het volgende:

[..]

hey zelfs bij les 2 van Evy had ik t heet :')
Laat ik even duidelijk zijn. Het was ook écht niet bedoeld als sneer naar de Evy lopers hier. Ik weet zelf nog maar al te goed hoe heftig ik het soms vond.

Maar zoals hier al heel terecht werd opgemerkt, niet iedereen heeft dezelfde beleving van warm of koud daarom vond ik het ook een beetje raar dat zij begon te roepen dat het helemaal niet warm was en dat je je vooral niet te warm aan moest kleden. Eh...ja, ik droeg een 3/4 tight en een tanktop, moet ik dan in mijn blootje gaan lopen?

SPOILER
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_138437908
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:21 schreef Twinky het volgende:

[..]

mag ik je aanraken? Wat voor truien?
Fleecetruien. Je mag helaas alleen kijken, anders krijg ik problemen.

Nieuw GPS-horloge van TomTom: http://www.dcrainmaker.com/2014/04/tomtom-cardio.html

Interessant is dat je geen hartslagband meer nodig hebt. De optische polssensor werkt!

@Guard: ik zou willen dat er een Nederlandse versie te koop was van The Long Walk die niet gedrukt is op postzegelformaat. En dan lees ik normaal gesproken geen fictie.
pi_138437937
In Amerika was het heel normaal om in alleen in je sportbh en "bun hugger" te lopen :o Waren wel vaak redelijk afgetrainde meisjes uit het universiteitsteam, maar niet altijd :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 april 2014 @ 15:59:43 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138438088
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:53 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Laat ik even duidelijk zijn. Het was ook écht niet bedoeld als sneer naar de Evy lopers hier. Ik weet zelf nog maar al te goed hoe heftig ik het soms vond.

Maar zoals hier al heel terecht werd opgemerkt, niet iedereen heeft dezelfde beleving van warm of koud daarom vond ik het ook een beetje raar dat zij begon te roepen dat het helemaal niet warm was en dat je je vooral niet te warm aan moest kleden. Eh...ja, ik droeg een 3/4 tight en een tanktop, moet ik dan in mijn blootje gaan lopen?

SPOILER
Niet in je blootje maar wel sexy!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_138438316
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:59 schreef Ynske het volgende:
Niet in je blootje maar wel sexy!
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:56 schreef La_Tramposa het volgende:
In Amerika was het heel normaal om in alleen in je sportbh en "bun hugger" te lopen
Als ik nou 20 was geweest...maar ik ben inmiddels bijna het dubbele (nog een jaar of 2) en dan zie ik mezelf dat echt niet meer doen. :N
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_138438388
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:05 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

[..]

Als ik nou 20 was geweest...maar ik ben inmiddels bijna het dubbele (nog een jaar of 2) en dan zie ik mezelf dat echt niet meer doen. :N
Troost je ik ben 24 en ik kan dat ook beter niet doen :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138438437
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Troost je ik ben 24 en ik kan dat ook beter niet doen :P
:D

Voor de langzaam aan renners:
http://womensrunning.comp(...)slow-who-cares_22791
pi_138439061
Speciaal voor onze marathonlopers bericht een kwaliteitskrant over de resultaten van een onderzoek: http://www.telegraaf.nl/g(...)utm_campaign=twitter
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 april 2014 @ 16:26:54 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138439113
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:05 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

[..]

Je bent gewoon sexy :Y
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 2 april 2014 @ 16:32:46 #11
92409 Twinky
Little star.
pi_138439314
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:08 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

:D

Voor de langzaam aan renners:
http://womensrunning.comp(...)slow-who-cares_22791
het grappige is dat ze zichzelf een beetje tegenspreekt. Eerst zegt ze 'je moet niet denken dat je sloom bent want dan word je nooit sneller' -> dus je moet sneller worden. Later moet je denken 'ik ben sloom maar dat maakt niet uit'. En als je dat denkt dan zul je je full potential bereiken - sneller worden. (dus maakt het wel uit dat je sloom bent).

Ik ben het er niet helemaal mee eens.

Sloom zijn is kut, dat mag je kut vinden en het is gewoon stom dat je niet zo snel bent als andere mensen. Dat hoort er gewoon bij, dat je je daarover kut kan voelen. En dat je hoop dat je ooit zo snel bent als een GEMIDDELDE hardloper of zelfs iemand die niet in de top500 staat :').
In Amerika is dat niet zo, daar mag je je niet kut voelen over jezelf en iedereen is fantastisch en je moet vooral blijven zoals je bent :P
Waar ik het wel mee eens ben is dat je sowieso beter bent dan al die bankzitters. En dat sloom rennen ook gewoon rennen is ;)
pi_138439566
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Speciaal voor onze marathonlopers bericht een kwaliteitskrant over de resultaten van een onderzoek: http://www.telegraaf.nl/g(...)utm_campaign=twitter
Wat een teringkabaal moet dat gemaakt hebben op de Telegraaf redactie, toen deze open deur werd ingetrapt...... :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_138439885
quote:
Om de twee jaar is dit weer een hot item. Lopers die meer dan 2 a 3 uur (lekker concreet ook) per week lopen, die sterven jonger...
pi_138439924
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:32 schreef Twinky het volgende:

[..]

het grappige is dat ze zichzelf een beetje tegenspreekt. Eerst zegt ze 'je moet niet denken dat je sloom bent want dan word je nooit sneller' -> dus je moet sneller worden. Later moet je denken 'ik ben sloom maar dat maakt niet uit'. En als je dat denkt dan zul je je full potential bereiken - sneller worden. (dus maakt het wel uit dat je sloom bent).

Sloom zijn is kut, dat mag je kut vinden en het is gewoon stom dat je niet zo snel bent als andere mensen. Dat hoort er gewoon bij, dat je je daarover kut kan voelen. En dat je hoop dat je ooit zo snel bent als een GEMIDDELDE hardloper of zelfs iemand die niet in de top500 staat :').
In Amerika is dat niet zo, daar mag je je niet kut voelen over jezelf en iedereen is fantastisch en je moet vooral blijven zoals je bent :P
Waar ik het wel mee eens ben is dat je sowieso beter bent dan al die bankzitters. En dat sloom rennen ook gewoon rennen is ;)
1. Je bent niet langzaam.
2. Het is helemaal niet erg dat jij langzaam bent.
3. Snelle lopers zijn helemaal niet "beter" dan jij.
4. Snelle lopers denken ook dat ze niet goed genoeg zijn, zelfs al zijn ze veel beter dan jij.
pi_138439950
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:55 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Nieuw GPS-horloge van TomTom: http://www.dcrainmaker.com/2014/04/tomtom-cardio.html

Interessant is dat je geen hartslagband meer nodig hebt. De optische polssensor werkt!

Heel mooi. Kost zo'n 190 euro.
Ik hou het de komende 10 jaar nog bij mijn Garmin Forerunner 305..
pi_138440004
La Tramposa, mogen mosselmossel en ik in het lijstje voor de Ekiden?
  woensdag 2 april 2014 @ 16:54:54 #17
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_138440054
Ik ben jong en loop veel meer :'(
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_138440056
Ik ben ook sloom :Y maar ik doe het wel *O*
pi_138440194
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:51 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Heel mooi. Kost zo'n 190 euro.
Ik hou het de komende 10 jaar nog bij mijn Garmin Forerunner 305..
Ik ben ook nog steeds geen horloge tegengekomen dat mij echt meer biedt. Zeker nu de 620 geen navigatie heeft (al moet ik dat nog gaan gebruiken op de 305) en de GPS-chip ervan helaas inferieur lijkt te zijn: http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy#Garmin_620_Issues (maar stiekem blijf ik het een mooi horloge vinden, hopelijk komt Garmin volgend jaar met een opvolger die weer een goede GPS accuracy heeft, kan navigeren én de polshartslagmeter van TomTom jat.
pi_138440214
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:54 schreef _MvN_ het volgende:
Dan ga jij heel jong dood jongen, Het staat in de krant, dus het is waar.
pi_138440250
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:54 schreef _MvN_ het volgende:
Ik loop en jong veel meer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 2 april 2014 @ 17:00:53 #22
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138440268
Ach...dan gaan we tenminste dood met een lijst marathons achter onze naam
F means you're fucked
pi_138440366
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:00 schreef YUR het volgende:
Ach...dan gaan we tenminste dood met een lijst marathons achter onze naam
In mijn rouwadvertentie zal wel RTC komen te staan.
  woensdag 2 april 2014 @ 17:04:18 #24
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138440397
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:03 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

In mijn rouwadvertentie zal wel RTC komen te staan.
Of DF
F means you're fucked
pi_138440501
Afhankelijk hoe je gaat denk ik.

Die gasten van deurne zouden een DQ krijgen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_138440551
quote:
99s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:07 schreef CaLeX het volgende:
Afhankelijk hoe je gaat denk ik.

Die gasten van deurne zouden een DQ krijgen
Went out with a bang.
pi_138441023
Wellicht al bekend, maar wellicht ook leuk voor de mensen die een beetje in de buurt van Drenthe wonen: http://www.wingsforlifeworldrun.com/nl/
  woensdag 2 april 2014 @ 17:54:20 #28
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138441954
Zo op voor de laatste lange duurloop. 2 uur door de mooie lente-avond O+
F means you're fucked
  woensdag 2 april 2014 @ 17:57:19 #29
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138442043
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:54 schreef YUR het volgende:
Zo op voor de laatste lange duurloop. 2 uur door de mooie lente-avond O+
Veel plezier!

Ik ben al omgekleed en ga zo voor een lekker sloom rondje Haagse Bos, ofzo :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
  woensdag 2 april 2014 @ 17:58:32 #30
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138442087
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:57 schreef Yuki het volgende:

[..]

Veel plezier!

Ik ben al omgekleed en ga zo voor een lekker sloom rondje Haagse Bos, ofzo :)
Lekker hoor! Ik meen dat wij oa. gaan flaneren over de Scheveningse boulevard :D
F means you're fucked
  woensdag 2 april 2014 @ 18:02:37 #31
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138442201
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:58 schreef YUR het volgende:

[..]

Lekker hoor! Ik meen dat wij oa. gaan flaneren over de Scheveningse boulevard :D
Toe maar! :D
Hardlopen bij zonsondergang aan de kust O+
pi_138442295
6 km in 45:30 (zelf geklokt) Nu eerst eten met mijn collega's :)
* Nirak is trots op zichzelf
  woensdag 2 april 2014 @ 18:16:37 #33
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138442592
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:06 schreef Nirak het volgende:
^O^
F means you're fucked
pi_138442762
Nog marathonlopers die komend weekend een 10 km wedstrijd of iets dergelijks gaan lopen?
pi_138442952
Zo net terug van 10x400m. Mijn benen waren al moe bij het begin vanwege erg veel kms op de stadsfiets de laatste dagen, maar desalniettemin ging het best aardig, in ieder geval op lage hartslag. Wel wennen aan de warmere temperatuur inderdaad..!

http://www.endomondo.com/workouts/317434032/11367364
  woensdag 2 april 2014 @ 18:34:50 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138443097
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:23 schreef spiritusbus het volgende:
Nog marathonlopers die komend weekend een 10 km wedstrijd of iets dergelijks gaan lopen?
Of 10 km lopers die dit weekend een marathon gaan lopen. Ik niet trouwens :N

Ziet er weer uit als een heerlijke loopavond!
pi_138443375
quote:
En terecht! ^O^
Smakelijk :)
pi_138443631
Jezus, dat was een kutloopje. Tempo sloeg nergens op en ik voelde alles aan mijn lijf. Zoveel zelfs dat ik niet eens heb gevoeld hoe mijn nieuwe schoenen voelen. Dit ging echt helemaal nergens over.
  woensdag 2 april 2014 @ 19:23:05 #39
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138444949
MaleDuck, even terugkomend op de 6 uurs race, je loopt of indiviueel of als team.
Als je met een team loopt tellen officieeel dus alleen de rondjes die jij als teamlid maak.
wij hebben 3 teamleden dus ga er voor het gemak uit dat we ieder 2 rondjes van een uur doen.... 6 rondjes dus.
Ik wil echter daarnaast nog 1 rondje voor mijzelf lopen, dus dan loop ik met een ander teamlid mee, maar die telt dan niet mee voor het klassement.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 2 april 2014 @ 19:27:11 #40
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138445180
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:32 schreef Twinky het volgende:

[..]

vandaar dan ook de datum waarop het onderzoek wereldkundig werd gemaakt...
Er er zijn volgens mij heel veel mensen ingetrapt :D op FB gonsde het er ook van
  woensdag 2 april 2014 @ 19:27:29 #41
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138445197
Woei! *O* Wat is het heerlijk lente O+

Ook heerlijk: rondje park-bos-park op hobbeltempo. Het was wederom even zoeken naar het tempo, maar dat is dit keer stukken beter gelukt dan vorige week. Het voelde nog niet helemaal natuurlijk, maar ik ga dit wel doorzetten. Lekker gelopen op een pace van gemiddeld 6:39/km, zonder half dood te gaan onderweg. M'n hartslag bleef op sommige stukken zelfs onder de 170, ipv altijd boven de 180 :)
Conditioneel heb ik nu dan ook het gevoel dat ik moeiteloos nog 5km kan lopen :+

M'n kuiten, met name links, zijn nog niet echt happy. Ruim een km uitwandelen helpt al een stuk, maar ik denk dat ik zo toch ff een ijszak erop gooi.

Blij ende trots *O* nu douchen :9

SPOILER
pi_138445344
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:58 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik ben ook nog steeds geen horloge tegengekomen dat mij echt meer biedt. Zeker nu de 620 geen navigatie heeft (al moet ik dat nog gaan gebruiken op de 305) en de GPS-chip ervan helaas inferieur lijkt te zijn: http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy#Garmin_620_Issues (maar stiekem blijf ik het een mooi horloge vinden, hopelijk komt Garmin volgend jaar met een opvolger die weer een goede GPS accuracy heeft, kan navigeren én de polshartslagmeter van TomTom jat.
Exact hoe ik er ook in zit, mooi
pi_138445698
Wow, dat was echt een rondje wat verschrikkelijk moeizaam ging, ondanks dat het echt belachelijk lekker weer was om hard te lopen.

Hoge hartslag, zware benen, lastige ademhaling, pff, ging echt nergens over. :') Maar wel weer bijna 13 kilometer erop zitten en blij dat ik gegaan ben, dat is toch wel weer een lekker gevoel. ^O^
Jack does it in real time...
pi_138445881
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:36 schreef DeeBee het volgende:
Wow, dat was echt een rondje wat verschrikkelijk moeizaam ging, ondanks dat het echt belachelijk lekker weer was om hard te lopen.

Hoge hartslag, zware benen, lastige ademhaling, pff, ging echt nergens over. :') Maar wel weer bijna 13 kilometer erop zitten en blij dat ik gegaan ben, dat is toch wel weer een lekker gevoel. ^O^
Lijkt mijn rondje wel, behalve dat ik geen 13, maar 7,5 liep.
  woensdag 2 april 2014 @ 19:43:51 #45
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138446097
Mossel, DeeBee, niet elke rondje kan een goed rondje zijn!
pi_138446644
Omg .. wat was het warm met de wind in de rug .
Ben er nog niet uit of ik het een lekker rondje vond, het was pittig :9
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_138446699
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:26 schreef Ynske het volgende:

[..]

Je bent gewoon sexy :Y
:@ O+
pi_138447090
quote:
99s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:40 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Lijkt mijn rondje wel, behalve dat ik geen 13, maar 7,5 liep.
Ik denk dat t in t weer zit. Voelde me net een kind dat leerde lopen :/
Tijd en snelheid bleek achteraf gewoon goed, maar t gevoel van benen en ademhaling was diep triest..
  woensdag 2 april 2014 @ 20:03:45 #49
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138447152
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:55 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

:@ O+
ze bloost!!!
pi_138447367
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:50 schreef pijll het volgende:

[..]

1. Je bent niet langzaam.
2. Het is helemaal niet erg dat jij langzaam bent.
3. Snelle lopers zijn helemaal niet "beter" dan jij.
4. Snelle lopers denken ook dat ze niet goed genoeg zijn, zelfs al zijn ze veel beter dan jij.
Dit las ik er ook uit inderdaad. :)

quote:
Dat is een hele mooie tijd. ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
vandaar dan ook de datum waarop het onderzoek wereldkundig werd gemaakt...
Er er zijn volgens mij heel veel mensen ingetrapt :D op FB gonsde het er ook van
Echt! :o Als je het stelt zoals pijll en zoals ik het dus ook las vind ik het helemaal geen raar artikel.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
ze bloost!!!
Na 2 kinderen en op een zekere leeftijd voel je je nou eenmaal niet altijd meer sexy. Dan is het wel heel lief als iemand dat zomaar tegen je zegt.

En stiekem doet het me wel goed dat ik weer niet de enige was die moeite had met het weer vandaag.
  woensdag 2 april 2014 @ 20:12:29 #51
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138447612
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:07 schreef Nanook24 het volgende:

Na 2 kinderen en op een zekere leeftijd voel je je nou eenmaal niet altijd meer sexy. Dan is het wel heel lief als iemand dat zomaar tegen je zegt.

dat zullen wij natuurlijk nooit begrijpen, bijna alle mannen hebben een hoor Alpha Male gehalte en vinden zichzelf tot ver na de houdsbaarheidsdatum nog woest aantrekkelijk! ;)

en zoals al eerder gezegd, een minder loopje hoort er af en toe gewoon bij!
pi_138447774
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
en zoals al eerder gezegd, een minder loopje hoort er af en toe gewoon bij!
Op het einde van mijn loopje bleek ook dat ik eigenlijk helemaal niet zo slecht gelopen had ondanks dat ik had gesmokkeld met wandelen op de 2e helft. Ik was precies op de helft omgekeerd en was op het einde evengoed bijna thuis.
pi_138447791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
Mossel, DeeBee, niet elke rondje kan een goed rondje zijn!
Dat hield ik mijzelf ook voor ja! ;)

Soms moet er gewoon gebikkeld worden voor de kilometers, niet elke training kan voelen alsof je op wolken loopt. :) Dus lekker doorgegaan en toch wel voldaan gevoel bij thuiskomst!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 april 2014 @ 20:17:40 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138447844
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:55 schreef Zwabberhark het volgende:

@Guard: ik zou willen dat er een Nederlandse versie te koop was van The Long Walk die niet gedrukt is op postzegelformaat. En dan lees ik normaal gesproken geen fictie.
groot genoeg?
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:56 schreef La_Tramposa het volgende:
In Amerika was het heel normaal om in alleen in je sportbh en "bun hugger" te lopen :o Waren wel vaak redelijk afgetrainde meisjes uit het universiteitsteam, maar niet altijd :P
Waarom niet hier }:| Ik kwam net weer een mevrouw tegen die zo ongeveer de halve garderobe aan had.
quote:
Dit is toch al jaren bekend? En dan leef je nog steeds langer dan de niet lopers *)
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:53 schreef Gogo83 het volgende:
La Tramposa, mogen mosselmossel en ik in het lijstje voor de Ekiden?
Tof!
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:23 schreef spiritusbus het volgende:
Neuh, duurloopje op rustig tempo van 10 a 15.

Zojuist na 3 dagen rust weer een rondje gedaan. Startte veel te snel en er toen maar een interval-ish rondje van gemaakt. 2KM op hoog tempo, 1km laag en dat 2 keer.

Heerlijk gelopen.
pi_138448010
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]

Tof!

Vinden wij ook! Maar of jij het tof moet vinden... We komen wel net zongebruind en volgevreten en -gedronken van de vakantie terug. Want wij hebben vandaag de vakantie geboekt!
  woensdag 2 april 2014 @ 20:22:26 #56
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138448096
quote:
99s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:21 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Vinden wij ook! Maar of jij het tof moet vinden... We komen wel net zongebruind en volgevreten en -gedronken van de vakantie terug. Want wij hebben vandaag de vakantie geboekt!
Nice! Waar gaat de reis naar toe?
pi_138448160
Gran Canaria!
pi_138448243
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:16 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Op het einde van mijn loopje bleek ook dat ik eigenlijk helemaal niet zo slecht gelopen had ondanks dat ik had gesmokkeld met wandelen op de 2e helft. Ik was precies op de helft omgekeerd en was op het einde evengoed bijna thuis.
Het is misschien wel verleidelijk om te kijken naar je eindtijd maar eigenlijk zegt het niet zo veel. Ik bedoel, de ene dag kan je meer dan de andere. Wat wel telt is het gevoel dat je echt je best hebt gedaan, doorging toen het zwaarder werd en niet opgaf.
Dat geeft veel meer voldoening, heb je meer aan. :)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_138448284
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Mag ik er nog bij in de WLWW?

1
2
[b]13-04-2014 - [url=http://www.dutchrunners.nl/Hardlopen-site/dutch-runners-guide/kloetloop-3]Kloetloop (Grootebroek)[/url][/b]
[*] Nanook24 - 5km

Zo'n regionaal loopje kun je natuurlijk niet laten schieten. (En in de voetsporen van RD treden is stiekem ook wel eens leuk. ;) )
pi_138448336
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:25 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Het is misschien wel verleidelijk om te kijken naar je eindtijd maar eigenlijk zegt het niet zo veel. Ik bedoel, de ene dag kan je meer dan de andere. Wat wel telt is het gevoel dat je echt je best hebt gedaan, doorging toen het zwaarder werd en niet opgaf.
Dat geeft veel meer voldoening, heb je meer aan. :)
Mooi gezegd en inderdaad goed om te onthouden.
  woensdag 2 april 2014 @ 20:28:15 #61
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138448394
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:25 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]

Zo'n regionaal loopje kun je natuurlijk niet laten schieten. (En in de voetsporen van RD treden is natuurlijk ook wel eens leuk. ;) )
^O^
Een thuiswedstrijd mag je natuurlijk niet laten glippen, je kunt er lopend heen!

alleen zijn mijn voetsporen wel een beetje weggesleten, ik liep de Kloetloop in 1996 :D
Het was toen nog een heel kneuterig loopje met een handjevol deelnemers, vooral op de 25km maar die is er niet meer zie ik
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 20:30:12 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_138448510
quote:
99s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:23 schreef mosselmossel het volgende:
Gran Canaria!
Lekkurrr!!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_138448555
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
je kunt er lopend heen!
Hardlopend was idd de bedoeling anders kom ik niet aan mijn LDL tijd die week. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 april 2014 @ 20:31:47 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138448595
quote:
99s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:21 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Even met MD overleggen of je in een concurrerend team kan.
pi_138449283
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Even met MD overleggen of je in een concurrerend team kan.
Misschien hebben ze nog wel een Mario en Luigi kostuum thuis liggen? Dan weet ik wel een team :+
pi_138449380
Ik spijbel vanavond. Ik heb moeie benen en erg veel last van mijn hooikoorts en... en.... en gewoon even geen zin.
En nee, ~O> helpt echt niet!!

Maar morgenavond ga ik, bij deze beloofd.
pi_138449607
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:45 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Misschien hebben ze nog wel een Mario en Luigi kostuum thuis liggen? Dan weet ik wel een team :+
Grapjas. :+
pi_138449745
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:45 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Die hebben iig een bazenbarbecue _O_
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 20:57:11 #69
236264 crew  capricia
pi_138449814
Zijn hier ook mensen die het hardlopen met fietsen combineren?
Vind het heel pittig om direct na het fietsen te lopen.

Maar dat schijnt normaal te zijn.. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_138449846
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:57 schreef capricia het volgende:
Zijn hier ook mensen die het hardlopen met fietsen combineren?
Vind het heel pittig om direct na het fietsen te lopen.

Maar dat schijnt normaal te zijn.. :D
Andersom lijkt me fijner, na het lopen ontspannen uitfietsen.
  woensdag 2 april 2014 @ 21:01:17 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138449994
Whoop, ik zat me af te vragen waar die pijn in mijn buik- arm- en nekspieren vandaan kwam. Maar ik heb gister natuurlijk geplankt!! :D

Met 2x pw schijn je al verbetering te merken O~)

Gezellig Mossel en Gogo dat jullie ook bij de Ekiden zijn!
  woensdag 2 april 2014 @ 21:11:59 #72
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138450490
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:28 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

^O^
Een thuiswedstrijd mag je natuurlijk niet laten glippen, je kunt er lopend heen!

alleen zijn mijn voetsporen wel een beetje weggesleten, ik liep de Kloetloop in 1996 :D
Het was toen nog een heel kneuterig loopje met een handjevol deelnemers, vooral op de 25km maar die is er niet meer zie ik
Kloetloop, is dat rondjes rond het zwembad rennen :?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 21:17:29 #73
236264 crew  capricia
pi_138450791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:58 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Andersom lijkt me fijner, na het lopen ontspannen uitfietsen.
Dat is ook lekker. Maar ik dacht, ik doe het eens andersom. Soort run - bike - run.
Nou dat viel best tegen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 21:23:00 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_138451050
Allright, vandaag ging het een stuk beter dan zondag :) Da's dan wel weer fijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_138451333
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:11 schreef SiIk het volgende:
Kloetloop, is dat rondjes rond het zwembad rennen :?
Ik kan nergens de precieze route vinden maar volgens mij is het een heen en weertje richting Hoogkarspel (en dan idd langs het zwembad)
pi_138451441
Ik heb o-ve-ral spierpijn behalve in m'n core. Geen idee wat er gisteren gebeurd is.
  woensdag 2 april 2014 @ 21:32:58 #77
92409 Twinky
Little star.
pi_138451536
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:30 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb o-ve-ral spierpijn behalve in m'n core. Geen idee wat er gisteren gebeurd is.
griep?
pi_138451622
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:32 schreef Twinky het volgende:

[..]

griep?
Nope, verder voel ik me fit!
pi_138451855
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:34 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Nope, verder voel ik me fit!
Klaagde jij gisteren niet over je schoenen? Zou het daar aan kunnen liggen, dat je onbewust anders hebt gelopen dan anders?
pi_138451989
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:38 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Klaagde jij gisteren niet over je schoenen? Zou het daar aan kunnen liggen, dat je onbewust anders hebt gelopen dan anders?
Nou, jawel, maar ze lopen niet anders dan de afgelopen weken. En ik heb ook spierpijn in m'n armen. Maar zulke stijve benen als ik nu heb heb ik zelfs niet na wedstrijdjes. Ik hobbel het er morgen wel weer uit.
  woensdag 2 april 2014 @ 21:42:54 #81
92409 Twinky
Little star.
pi_138452035
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:41 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Nou, jawel, maar ze lopen niet anders dan de afgelopen weken. En ik heb ook spierpijn in m'n armen. Maar zulke stijve benen als ik nu heb heb ik zelfs niet na wedstrijdjes. Ik hobbel het er morgen wel weer uit.
anders gegeten dan normaal? veel suiker?
gespeeld met een kind (veel getild)?
nieuwe rugzak?
pi_138452686
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:30 schreef hatsaflats het volgende:
Vandaag zittend gewerkt?
pi_138452890
Zo jongens, was dat even een leuk evenement vandaag :) NK veldloop voor gemeenteambtenaren. In mijn klassement ben ik 90e geëindigd. Maar dat is op basis van bruto tijd, als je naar de netto tijd kijkt kom ik uit op 83 (van de 103 deelnemers exclusief bestuurders, want die mogen niet meedoen in het klassement).

Maar, eerst de ervaring. Het begon met parkeren: prima geregeld op een weiland, paar minuutjes lopen naar de Helmondse Atletiek Club (HAC). Die zitten op een prachtige locatie in het Stiphoutse bos. Naast het parkeerterrein was het startvak in een weiland, dus kon ik al zien waar ik moest zijn later die dag. Eerst maar eens naar de baan gelopen om de 12 km lopers te zien finishen. De snelste waren al binnen dus ik heb de hekkensluiters nog aan kunnen moedigen. De langzaamste loper heeft er ongeveer 2 uur over gedaan. Dat kan allemaal, geen maximale looptijd: meedoen is de gedachte. En dat is best mooi. Er stond een feesttent op het terrein waar je doorheen moest lopen voordat je aan de laatste 300 meter begon. Hartstikke leuke sfeer, muziek, leuk idee. Bij de baan waren nog een tweetal tenten waar je kon douchen en je spullen achter kon laten. Voldoende toiletten aanwezig en meer dan genoeg plaatsen waar je eten en drinken kon halen. Dus mijn collega's opgezocht zodat ik mijn startnummer etc ook in bezit had en samen genoten van het mooie weer en de lopers van de 9 km.

Rond 14:00 uur ben ik maar eens richting het startgebied gelopen omdat mijn race om 14:30 uur zou beginnen. Gezien de temperatuur heb ik niet warmgelopen maar heb ik stevig doorgewandeld en wat soeplesse-oefeningen gedaan. Het verzamelen in het startvak was eenvoudig: de mensen met een rode stip op hun nummer moesten vooraan gaan staan, en de rest moest het maar uitzoeken. Dus ik ben lekker achteraan gaan staan en ineens hoorde ik een startschot, het aftellen had ik niet eens meegekregen... Dus richting de start gewandeld (het ging ook gewoon niet harder) en daarna kon ik rustigaan beginnen. Door de droogte liep ik de eerste km in een stofwolk van de 450 mensen voor mij. Ik had meteen een droge mond en had spijt dat ik mijn flesje water in de afvalbak had gegooid.. Ik vestigde mijn hoop op een drankpost halverwege.
Nog voor de eerste bocht ging ik de eerste wandelaars al voorbij.. Dat begrijp ik niet goed, maar nog geen 500 meter na de start al moeten wandelen: hoe gaat dan de rest van de race vraag ik me af. Het tempo van de groep nam wat af, wat betekende dat het eerste mtb-pad eraan kwam. Want daar moest de groep zich van 6 personen breed naar 1-2 personen breed proppen. Vanaf dit punt ging het prima en was de groep goed gespreid. Omdat ik helemaal achterop begonnen was kon ik vanaf dit punt wat mensen in gaan halen. Ik dacht niet dat het er veel waren geweest, maar nu ik naar de uitslag kijk zijn het er toch bijna 40 geweest. Het was een goede keuze achterop te starten:
1- ik behoor toch tot de langzaamste dus loop ik niemand in de weg
2- het blijkt heerlijk te zijn om een iets langzamere loper als mikpunt te pakken om jezelf aan op te trekken en vervolgens na het inhalen de volgende uit te zoeken.

Het parcours was op onderdelen zwaar omdat het zand erg rul was en ik moeite had met afzetten daardoor. Ik heb me bijzonder gestoord aan het moeten zigzaggen tussen de wandelaars door, vooral omdat ze soms met 3 mensen langs elkaar de volledige breedte van het pad innamen en je dus door de bossen (als een echte trailrunner ja ;)) in moest halen. Diezelfde mensen halen je 1 minuut later weer in omdat ze dan weer 500 meter vol gas kunnen sprinten om vervolgens voor je weer te gaan wandelen en het hele spelletje weer opnieuw begint..
Maar buiten die irritatie heb ik me onderweg vooral verbaasd over hoe lekker ik liep, een groep geeft je vleugels blijkt! Bij de 3 km had ik inmiddels zo'n droge mond dat zelfs slikken niet meer lukte dus ik snakte naar een beetje water, al was het maar om mijn mond te spoelen.. Maar pas na de vierde km was daar de eerste drankpost. Op zich niet erg, maar de drankpost was niet actief met aangeven en dus miste ik hem volledig :( Even gevloekt en toch maar door gelopen. Gelukkig was daar bij de 5 km nog een keer een drankpost en kon ik daar "snel" een bekertje meegrissen en mijn mond spoelen: wat fijn! Op mijn horloge kijkende voorbij de 5 km zag ik dat ik in de 41 minuten zat, wat betekende dat ik een pr had gelopen, maar ik wist nog niet precies welke tijd want door dat gedoe met de drankpost had ik dat momentje helemaal gemist.
Een stukje verder hoorde ik weer muziek en kwam de feesttent in zicht. Linksaf een veld over waar ze speciaal voor ons wit zand op gegooid hadden en door de tent met juichende mensen naar de andere kant van het veld gerend. Wat lopen houten planken dan opeens zalig als je dat rulle zand onder je voeten gewend bent.Ik wist dat het vanaf die tent nog een meter of 300/400 naar de finish zou zijn, dus ik was uiterst gelukkig want inmiddels wel een beetje uitgeput. Op mijn klokje zat ik dat ik onder de 43 minuten zat op dat moment. Dus ik ging mijn streeftijd van 50 minuten ruimschoots halen!
Op de baan aangekomen enorm genoten van vaste grond onder mijn voeten, wat veert zo'n baan lekker zeg. Ik heb nog een halfbakken poging gedaan om te versnellen en ben onder de finish doorgelopen met een netto tijd van 45:29, wat voor mij een absolute toptijd is. Ik had nooit verwacht dat me dat zou lukken :)
Er stonden ook wat dames klaar met medailles, dus de eerste medaille is een feit :)
En nu ik mijn gegevens heb geupload zie ik dat ik in 39:04 de 5 km heb afgelegd, dat is ruim 4 minuten sneller dan mijn vorige pr van 24 december (43:nogwat minuten), en dat pr was op de weg, dit was een bosparcours met aardig wat heuveltjes en rul zand.
En na de finish kon ik mijn mevrouw high fiven, die stond trots als een pauw naar mij te kijken, ze leek haast wel trotser dan mij. Super lief dat ze daar weer was :*

En na dit alles kon ik snel weer richting het startgebied om mijn collega's aan te moedigen die in de leeftijdscategorie 45 jaar en ouder liepen. Helaas hebben ze mijn race niet kunnen zien omdat ze zich al moesten opwarmen toen ik weer in de buurt van de atletiekbaan was, maar aan aanmoediging geen gebrek want bijna heel de route was voorzien van supporters en met een naam op je startnummer zijn er altijd mensen die je even persoonlijk aanmoedigen.
Erg tof, ik heb hier lang naar uitgekeken en het was absoluut de moeite waard: dit moet ik toch vaker doen :)

En nu gaan er geluiden dat Eindhoven Atletiek een Ekiden voor gemeente-ambtenaren wil gaan organiseren, dat zou ook erg tof zijn natuurlijk :)
pi_138453133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:55 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Vandaag zittend gewerkt?
Ik werk altijd zittend.

Maar niks anders gedaan dan normaal, ook niet gek snel gelopen gisteren, geen bizarre nieuwe kracht oefeningen, niks anders dan anders. Maar morgen iig weer lekker met de auto naar stage, dus kan ik 2 uurtjes thuis chillen voor training, in plaats van meteen uit de trein door.

Wel erg hard toe aan weekend, dat wel.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:04:55 #85
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138453211
Nirak! *O*! Wat supergoed, een diiiiik PR! Leuk verslag ook :Y
  woensdag 2 april 2014 @ 22:06:24 #86
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138453295
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:59 schreef Nirak het volgende:

Nog voor de eerste bocht ging ik de eerste wandelaars al voorbij.. Dat begrijp ik niet goed, maar nog geen 500 meter na de start al moeten wandelen:
dit vraagt natuurlijk om een flauwe luie-ambtenarengrap ;)

Maar zo te lezen heb je een prachtige dag gehad, prima georganiseerd en een super prestatie...daar kunnen zowel Nirak en Mevr.Nirak trots op zijn!
  woensdag 2 april 2014 @ 22:06:30 #87
349633 SiIk
Echt zijde
pi_138453306
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:28 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik kan nergens de precieze route vinden maar volgens mij is het een heen en weertje richting Hoogkarspel (en dan idd langs het zwembad)
Wel leuk :)
Misschien dat ik dat op een dag ook nog eens doe.

Klinkt als een mooi loopje Nirak! Gefeliciteerd met je PR :)
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_138453529
Nirak! Goed gelopen, en leuk verslag ^O^
pi_138453588
quote:

En nu ik mijn gegevens heb geupload zie ik dat ik in 39:04 de 5 km heb afgelegd, dat is ruim 4 minuten sneller dan mijn vorige pr van 24 december (43:nogwat minuten), en dat pr was op de weg, dit was een bosparcours met aardig wat heuveltjes en rul zand.
En na de finish kon ik mijn mevrouw high fiven, die stond trots als een pauw naar mij te kijken, ze leek haast wel trotser dan mij. Super lief dat ze daar weer was :*

Erg tof, ik heb hier lang naar uitgekeken en het was absoluut de moeite waard: dit moet ik toch vaker doen :)

En nu gaan er geluiden dat Eindhoven Atletiek een Ekiden voor gemeente-ambtenaren wil gaan organiseren, dat zou ook erg tof zijn natuurlijk :)
Ik doe even knip en een samenvatting van reacties hoor. ;)

Mooi verhaal, zoals ik eerder al zei, super goed gelopen en een mooi PR op de 5km op een wedstrijd als deze.

Maar wel raar volk die ambtenaren dat ze exclusief voor zichzelf een ekiden willen doen. ;)

quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:06 schreef SiIk het volgende:
Wel leuk
Misschien dat ik dat op een dag ook nog eens doe.
Ik kom volgende week wel even verslag doen of het een beetje een leuk loopje is. (En dan kun je gelijk de route zien in Endomondo ;) )
  woensdag 2 april 2014 @ 22:17:11 #90
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138453820
Laatste duurloop is een feit. Bizar dat je "ff" 20km wegtikt op een woensdagavond eigenlijk...
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 april 2014 @ 22:18:48 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138453880
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:17 schreef YUR het volgende:
Laatste duurloop is een feit. Bizar dat je "ff" 20km wegtikt op een woensdagavond eigenlijk...
Haha ja, of zondagochtend voor 10'en.
pi_138453962
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:06 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dit vraagt natuurlijk om een flauwe luie-ambtenarengrap ;)

Nu je erover begint ;) Ik heb wat zweet opgevangen, met veel pijn en moeite 1 druppeltje... Maar dat is natuurlijk een zeldzaam collecters-item: ambtenarenzweet ;) Iemand interesse?

En ja nanook, ambtenaren zijn vaak aparte mensen ;) Je moet er vreemde toeren voor uithalen om ze in beweging te krijgen, dus dan maar een apart NK en aparte ekiden ;)
  woensdag 2 april 2014 @ 22:22:19 #93
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138454065

kwam deze foto net tegen.... gewoon old skool je hyper hippe Hoka's nog even in Marroko zanddicht laten maken voor de Marathon de Sable die vandaag begonnen is
pi_138454076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:17 schreef YUR het volgende:
Was je voor het donker weer thuis? Of duurt het daarvoor net te lang?
  woensdag 2 april 2014 @ 22:22:55 #95
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138454091
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:22 schreef Nirak het volgende:

[..]

Was je voor het donker weer thuis? Of duurt het daarvoor net te lang?
Nét niet :)
F means you're fucked
pi_138454396
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:22 schreef YUR het volgende:

[..]

Nét niet :)
Tsssk slome.. Zeker ook een ambtenaar ;)

Nu wil ik dus op gaan bouwen naar 10 km :) maar omdat ik wat langzamer loop dan gemiddeld vraag ik me af of er ook schema's zijn die met afstanden werken ipv aantal minuten? Of een combinatie daarvan? Iemand hier goede tips waar ik zeker eens moet gaan snuffelen?
  woensdag 2 april 2014 @ 22:29:39 #97
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138454455
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:28 schreef Nirak het volgende:

[..]

Nu wil ik dus op gaan bouwen naar 10 km :) maar omdat ik wat langzamer loop dan gemiddeld vraag ik me af of er ook schema's zijn die met afstanden werken ipv aantal minuten? Of een combinatie daarvan? Iemand hier goede tips waar ik zeker eens moet gaan snuffelen?
Lol, goed geraden :P
F means you're fucked
pi_138454528
Je bent het kwijt YUR. Cadans is toch minder strak geworden.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:31:13 #99
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138454545
quote:

[..]

er zijn zeker van zulke schema's... ik ga ook wel even voor je zoeken in het kader van WOG'en
  woensdag 2 april 2014 @ 22:31:42 #100
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138454570
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:30 schreef Zwabberhark het volgende:
Je bent het kwijt YUR. Cadans is toch minder strak geworden.
Ik zat er al op te wachten :D
F means you're fucked
  woensdag 2 april 2014 @ 22:32:13 #101
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138454598
pi_138454614
quote:

[..]

Ik gebruik dit schema en vind het fijn omdat het behalve aan afstand ook aan snelheid werkt:

http://womenon.nl/trainin(...)r-tien-km-hardlopen/
pi_138454727
quote:

[..]

Gewoon in het weekend je duurlopen iets verlengen. Dat was althans wat ik deed. Doordeweeks één keer drie en één keer vijf km, in het weekend de afstand opbouwen. Halve km of km per keer erbij. Tis geen rocket science.

Goed gelopen trouwens!
  woensdag 2 april 2014 @ 22:36:52 #104
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138454830
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:34 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Gewoon in het weekend je duurlopen iets verlengen. Dat was althans wat ik deed. Doordeweeks één keer drie en één keer vijf km, in het weekend de afstand opbouwen. Halve km of km per keer erbij. Tis geen rocket science.

Goed gelopen trouwens!
tuurlijk kan dit maar de een vind het nu eenmaal lekker om te free wheelen terwijl de ander het liefst met een schema loopt
pi_138454933
Vanochtend op zich lekker gelopen, nu alleen wel een beetje zere benen

http://www.endomondo.com/workouts/317531946/14083692

Ik flirt nu ook een beetje met een suikervrij dieet (probeerseltje voor een maand, even kijken welk effect het schrappen van toegevoegde en geraffineerde suikers heeft). Ik blijf voeding ingewikkeld vinden. Iemand vroeg me of ik dan ook geen pasta, brood en aardappelen meer eet. En ik was al een beetje aan het minderen met vlees. Op een gegeven moment blijft er niks meer over wat je wel mag eten...
Dus eerst maar eens wat minder suiker, kijken of ik dan een beetje op gewicht kan blijven. Tot nu toe vind ik er nog niks aan :P
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_138455006
Ik heb dat geprobeerd 'gewoon' opbouwen maar merkte dat ik tegen een muur aan liep van het alleen maar aan één stuk door lopen. Dat de lol er voor mij af raakte.

Toen vond ik het schema waar ik net naar linkte en dat maakte het lopen voor mij weer leuk. Eerst dacht ik nog wel wéér intervallen, wat schiet ik daar nou mee op, maar ik merk dat ik sneller wordt, en als ik dan net als afgelopen maandag 5 keer 8 - 2 loop dan merk ik ook dat ik makkelijker verder kan lopen.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:44:02 #107
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138455134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:40 schreef Nanook24 het volgende:
Ik heb dat geprobeerd 'gewoon' opbouwen maar merkte dat ik tegen een muur aan liep van het alleen maar aan één stuk door lopen. Dat de lol er voor mij af raakte.

Toen vond ik het schema waar ik net naar linkte en dat maakte het lopen voor mij weer leuk. Eerst dacht ik nog wel wéér intervallen, wat schiet ik daar nou mee op, maar ik merk dat ik sneller wordt, en als ik dan net als afgelopen maandag 5 keer 8 - 2 loop dan merk ik ook dat ik makkelijker verder kan lopen.
ik heb je schema even bekeken en dat ziet er eenvoudig te volgen uit.
Het voordeel voor een hoop mensen kan zijn, als ze op tijd lopen ipv afstand, dat de "nu loop je 40 minuten lopen" minder dwingend over komt als "nu moet je 7km lopen"
pi_138455358
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik heb je schema even bekeken en dat ziet er eenvoudig te volgen uit.
Het voordeel voor een hoop mensen kan zijn, als ze op tijd lopen ipv afstand, dat de "nu loop je 40 minuten lopen" minder dwingend over komt als "nu moet je 7km lopen"
Dat was precies waar ik tegen aan liep in andere schema's dat ik zomaar met een LDL ineens 8km 'moest' lopen terwijl ik daar gevoelsmatig helemaal nog niet aan toe was.

Ik ben alleen niet helemaal in het begin van dit schema ingestapt omdat ik het anders niet uit kon lopen voor mijn 10km in Hoorn maar tot nu toe vind ik het prima te doen. Op vanmorgen na dan, maar dat kwam door het weer en niet door het schema.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:53:38 #109
92409 Twinky
Little star.
pi_138455563
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:39 schreef Cynic het volgende:
Vanochtend op zich lekker gelopen, nu alleen wel een beetje zere benen

http://www.endomondo.com/workouts/317531946/14083692

Ik flirt nu ook een beetje met een suikervrij dieet (probeerseltje voor een maand, even kijken welk effect het schrappen van toegevoegde en geraffineerde suikers heeft). Ik blijf voeding ingewikkeld vinden. Iemand vroeg me of ik dan ook geen pasta, brood en aardappelen meer eet. En ik was al een beetje aan het minderen met vlees. Op een gegeven moment blijft er niks meer over wat je wel mag eten...
Dus eerst maar eens wat minder suiker, kijken of ik dan een beetje op gewicht kan blijven. Tot nu toe vind ik er nog niks aan :P
ik heb periodes dat ik compleet suikervrij eet, na een paar maanden/een jaar val ik meestal weer terug in dropjes en koekjes en dan is het hek van de dam.
Het is zeker de moeite waard, ik heb vooral veel minder zin in lekkere dingetjes. Je merkt dan hoe verslavend suiker eigenlijk is! Met suikervervangers is die zin veel minder.
Dingen om op te letten zijn vruchtensappen (fructose/geconcentreerde shit) en chips. Verder kun je bijna alles eten wat niet zoet is :P en er is een scala aan suikervrije toetjes, dropjes en zelfs chocola om je misselijk aan te vreten.
Stevia is tegenwoordig de hipste suikervervanger en dat is dan ook een hele goede natuurlijke (komt van honingkruid).

De pasta en brood enzo mensen komen van het koolhydraatarme dieet (bijv dr frank) waarin wordt geroepen dat koolhydraten suikers zijn en suikers slecht en weet ik het. Die mogen ook geen fruit enzo.
Voor jezelf moet je daar gewoon ergens een grens in stellen. Meel is geen suiker vind ik :P
Waar ik dus het beste aan merk of er 'suiker' inzit is dat je na drie kwartier/ een uur ofzo weer zin krijgt in iets zoets/iets lekkers.

Maargoed, ik doe dit soort dingen altijd zelf en er zal vast wel iemand zijn die dit voor mij al had uitgevonden :P
pi_138455646
Thanks RD en Nanook, met die schema's kan ik wel wat. De combinatie met op snelheid trainen en duurloop imc toch vaste afstanden zou voor mij wel werken denk ik. Ik moet nml op snelheid trainen omdat ik anders vastroest op standje sloom en dat wil ik niet. En ik wil ook toch die 7 km lopen ipv 40 minuten, want ik loop dus 6 in 45 minuten nu (met moeite) en tussen dat en 10 km zit toch nog 4 km, dat is 30 minuten.. Dus ik kan van deze schema's wel wat moois maken denk ik :)
En gogo, idd geen rocket sience, maar ik vind dat stukje houvast wel prettig. Ik heb de laatste weken alleen onderhouden en intervaltraining gedaan, maar vond in de opbouwfase een schema erg prettig. Stukje houvast en stok achter de deur :)

Ow RD, wat is wog-en?
pi_138456045
quote:
halen je 1 minuut later weer in omdat ze dan weer 500 meter vol gas kunnen sprinten om vervolgens voor je weer te gaan wandelen en het hele spelletje weer opnieuw begint..Maar buiten die irritatie heb ik me onderweg vooral verbaasd over hoe lekker ik liep, een groep geeft je vleugels blijkt! Bij de 3 km had ik inmiddels zo'n droge mond dat zelfs slikken niet meer lukte dus ik snakte naar een beetje water, al was het maar om mijn mond te spoelen.. Maar pas na de vierde km was daar de eerste drankpost. Op zich niet erg, maar de drankpost was niet actief met aangeven en dus miste ik hem volledig Even gevloekt en toch maar door gelopen. Gelukkig was daar bij de 5 km nog een keer een drankpost en kon ik daar "snel" een bekertje meegrissen en mijn mond spoelen: wat fijn! Op mijn horloge kijkende voorbij de 5 km zag ik dat ik in de 41 minuten zat, wat betekende dat ik een pr had gelopen, maar ik wist nog niet precies welke tijd want door dat gedoe met de drankpost had ik dat momentje helemaal gemist.
goed gedaan!!
pi_138456339
quote:

[..]

je kunt ook het schema van evy volgen en dan er een paar lessen aanplakken met dezelfde opbouw. Ik heb de oude versie gedaan. Die bestaat uit 3x lopen per week: een kort loopje 30 of 35 min, een interval training en een langer loopje wat elke week 5 minuten langer word. Je zou dit kunnen uitbreiden totdat je aan de 10 zit of welke afstand je maar wil.
pi_138456461
Evy en Renate hebben ook een 5 tot 10 kilometer schema inderdaad. Dus als je het prettig vind om onderweg gecoacht te worden kun je die ook nog downloaden.
pi_138456831
Ik loop al zo lang zonder muziek. Het geluid van mijn voetstappen, de wind, ademhaling, vogeltjes. Heerlijk :) dus die coaching hoeft voor mij niet meer, schema komt verder redelijk overeen met andere schema's. Stuk erachteraan plakken is wel wenselijk. Ik denk dat ik langer dan 12 weken nodig heb om die afstand te halen :)
pi_138456976
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:19 schreef Nirak het volgende:
Ik loop al zo lang zonder muziek. Het geluid van mijn voetstappen, de wind, ademhaling, vogeltjes. Heerlijk :) dus die coaching hoeft voor mij niet meer, schema komt verder redelijk overeen met andere schema's. Stuk erachteraan plakken is wel wenselijk. Ik denk dat ik langer dan 12 weken nodig heb om die afstand te halen :)
Ik red het ondanks Evy ook nog steeds niet om 5 km in een half uur te lopen maar kom er in elk geval in de buurt. ;)

Zo denk ik ook over de andere schema's, het is een opstap naar die 10 km of je het ook red in de gestelde tijd is (voor mij dan) minder belangrijk.
pi_138457074
quote:
Verslag
Tof verslag en nog mooier dat je een pr hebt gehaald *O*
pi_138457159
ben weer bij...

gelukkig loop ik constanter dan dat ik online ben...sorry!

Vandaag een korter loopje gedaan maar wel met wat meer snelheid, ik begin weer fitter te worden.
Vanaf volgende week durf ik weer normaal te trainen met interval en tempoloopjes.
http://www.endomondo.com/workouts/317237712/10903000

Ik kom nog even terug op het eten tijdens LDL.
In plaats van sultana's kun je ook fruitrepen eten. Die zijn een stuk minder droog en makkelijk weg te krijgen. Zelf eet ik tijdens LDL om de 7 km. Het is niet noodzakelijk om te eten maar ik vind het fijn en als ik veel km's maak is het al lastig genoeg om niet af te vallen.

En voor de mensen die willen meedoen aan de airport run in eindhoven komend weekend en nog niet hebben ingeschreven, ik kreeg een infomail er zijn nog +/- 250 startnummers voor de na-inschrijving
pi_138457326
@nirak

http://www.provant.be/bin(...)_mail_tcm7-61214.pdf

Hier is het opbouwschema van evy te vinden, misschien heb je er iets aan
  woensdag 2 april 2014 @ 23:36:00 #119
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_138457561
_O_ Nirak _O_
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_138457932
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:26 schreef runninglinda het volgende:
ben weer bij...

Vandaag een korter loopje gedaan maar wel met wat meer snelheid, ik begin weer fitter te worden.
Vanaf volgende week durf ik weer normaal te trainen met interval en tempoloopjes.

In plaats van sultana's kun je ook fruitrepen eten. Die zijn een stuk minder droog en makkelijk weg te krijgen. Zelf eet ik tijdens LDL om de 7 km. Het is niet noodzakelijk om te eten maar ik vind het fijn en als ik veel km's maak is het al lastig genoeg om niet af te vallen.

En voor de mensen die willen meedoen aan de airport run in eindhoven komend weekend en nog niet hebben ingeschreven, ik kreeg een infomail er zijn nog +/- 250 startnummers voor de na-inschrijving
Ik zie mijn woonwijk steeds op het randje van jou loop kaarten, best geinig :) Fijn dat je weer fitter bent! En thnx voor die link :)
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 06:52:24 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_138461218
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:55 schreef Nirak het volgende:

Ow RD, wat is wog-en?
Werk-ontwijkend-gedrag ;)
pi_138461322
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:53 schreef Twinky het volgende:

[..]

ik heb periodes dat ik compleet suikervrij eet, na een paar maanden/een jaar val ik meestal weer terug in dropjes en koekjes en dan is het hek van de dam.
Het is zeker de moeite waard, ik heb vooral veel minder zin in lekkere dingetjes. Je merkt dan hoe verslavend suiker eigenlijk is! Met suikervervangers is die zin veel minder.
Dingen om op te letten zijn vruchtensappen (fructose/geconcentreerde shit) en chips. Verder kun je bijna alles eten wat niet zoet is :P en er is een scala aan suikervrije toetjes, dropjes en zelfs chocola om je misselijk aan te vreten.
Stevia is tegenwoordig de hipste suikervervanger en dat is dan ook een hele goede natuurlijke (komt van honingkruid).

Voor jezelf moet je daar gewoon ergens een grens in stellen. Meel is geen suiker vind ik :P
Waar ik dus het beste aan merk of er 'suiker' inzit is dat je na drie kwartier/ een uur ofzo weer zin krijgt in iets zoets/iets lekkers.

Dit is inderdaad ook een beetje mijn insteek. Ik heb sowieso eigenlijk altijd wel honger, en ik verbrand ook ongeveer alles wel wat ik naar binnen werk. Maar dat hoeft niet per se alleen maar suiker te zijn :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_138461325
Eindelijk je hartslag monitoren zonder zo'n irritante borstband!

http://gizmodo.com/tomtom(...)gps-watch-1557035030

:)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_138461471
Die ziet er ook best leuk uit. Ik neem aan dat ze de nauwkeurigheid goed getest hebben?
  donderdag 3 april 2014 @ 07:41:18 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138461474
Man o man, hoe ga ik mijn bed uitkomen? Plankspierpijn toegenomen! Genoeg ruimte voor verbetering (*kuch) core stability iig :Y

quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 07:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Eindelijk je hartslag monitoren zonder zo'n irritante borstband!

[ afbeelding ]

http://gizmodo.com/tomtom(...)gps-watch-1557035030

:)
Ze zijn leuk! Doe mij er maar eentje :)

Hoe is het trouwens met je NIMBY? Nog aan het rennen?
pi_138461493
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 07:41 schreef Quoi het volgende:
Man o man, hoe ga ik mijn bed uitkomen? Plankspierpijn toegenomen! Genoeg ruimte voor verbetering (*kuch) core stability iig :Y

[..]

Ze zijn leuk! Doe mij er maar eentje :)

Hoe is het trouwens met je NIMBY? Nog aan het rennen?
Hi,

Het gaat goed al moet ik mezelf weer aan gaan sporen o|O om te sporten.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_138461515
Zondag zandvoort 5 km 29:46, gisteren 5 km 35 minuten...
Weet niet of het nou aan de warmte lag maar ging ineens voor geen meter.
Dit weekend nog maar eens proberen :)
Mag ik trouwens op de lijst voor de Golden ten 29 mei ? :)
pi_138461545
Zo ik heb mijn sportkleding alweer aan. Even banaan eten, die even laten zakken en dan eens kijken hoe het in de ochtend lopen is. Iets later dan ik wou lopen maar moest onverwachts de good uitlaten.
pi_138461546
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 07:46 schreef dapluiz het volgende:
Je hoeft toch niet iedere keer dat je loopt volle bak wedstrijd-tempo te gaan?
Probeer eens wat anders, een interval loopje oid.
pi_138461555
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 07:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo ik heb mijn sportkleding alweer aan. Even banaan eten, die even laten zakken en dan eens kijken hoe het in de ochtend lopen is. Iets later dan ik wou lopen maar moest onverwachts de good uitlaten.
de wat :?
Autocorrect? :D
pi_138461571
quote:
Same here, kwam door het weer.
pi_138461616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 07:51 schreef Guard het volgende:

[..]

de wat :?
Autocorrect? :D
Oops de hond :p autocorrect/tikfoutje idd :p
pi_138461685
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:26 schreef runninglinda het volgende:
ben weer bij...

Ah, dat is goed om te weten, wij konden niet meer online inschrijven.
pi_138461737
quote:
Loop een training nooit als wedstrijd.
  donderdag 3 april 2014 @ 08:16:31 #135
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138461769
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 08:12 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Loop een training nooit als wedstrijd.
Jij vroeg gisteren toch over een snelle 10 de week voor de marathon?

Vorig jaar deed ik de week voor de marathon een 10K-wedstrijdje, en liep daar per ongeluk mijn huidige PR. Dit jaar doen we geen wedstrijd, maar dit weekend gaan we wel zelf een redelijk snelle 10 doen. Maar ik zorg er wel voor dat ik niet in de buurt van mn PR ga komen ;)
F means you're fucked
  donderdag 3 april 2014 @ 08:17:47 #136
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138461781
Ohja, en een praktische pro-tip voor de marathonners:

Doe komend weekend je teennagels. Je wilt het niet een dag van tevoren gaan doen en er dan tijdens de marathon achter komen dat er een haakje in je teen snijdt ofzo.
F means you're fucked
pi_138461802
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:53 schreef Twinky het volgende:

[..]
Ik kende het niet, tot gisteren. Toen zat het ook "ineens" in mijn suikervrije antaflu's volgens de verpakking.
Als je dan wat verder gaat lezen blijkt het ook maltitol en isomalt te bevatten, naast steviolglycosiden.
En de eerste 2 hebben een laxerende werking bij overmatig gebruik, dus toen kreeg ik weer een mental image van de foto :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 3 april 2014 @ 08:20:42 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138461813
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 07:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
goed bezig, ik ben ook op t punt van gaan
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138462032
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 08:20 schreef Ynske het volgende:

[..]

goed bezig, ik ben ook op t punt van gaan
Succes ^O^

Ik ga er ook maar eens vandoor.
pi_138462091
En ik ga ook maar eens les 2 van keep running lopen!
pi_138462101
Ren ze allemaal! *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 3 april 2014 @ 09:02:05 #142
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138462294
Ik ben zo geen ochtendmens... Maar t is gelukt. De eerste keer 6 min gelopen en dat 2x. Wel minder ver, maar dat maakt niet :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138462370
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:02 schreef Ynske het volgende:
Ik ben zo geen ochtendmens... Maar t is gelukt. De eerste keer 6 min gelopen en dat 2x. Wel minder ver, maar dat maakt niet :D
Ik loop 's morgens ook minder dan 's avonds. Maar evengoed, goed bezig! ^O^
pi_138462374
Ik probeerde niet eens wedstrijd te lopen, planning was juist idd rustiger als afgelopen zondag, maar zelfs dat lukte niet :)
Normaal loop ik tijdens trainen gemiddeld 6:30 maar zelfs dat lukte niet :)
Maar misschien had ik gewoon mijn dag niet, heb hoe dan ook gelopen, ik staar me ook weer niet teveel blind op tijden :)
  donderdag 3 april 2014 @ 09:07:30 #145
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138462383
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:06 schreef dapluiz het volgende:
Ik probeerde niet eens wedstrijd te lopen, planning was juist idd rustiger als afgelopen zondag, maar zelfs dat lukte niet :)
Normaal loop ik tijdens trainen gemiddeld 6:30 maar zelfs dat lukte niet :)
Maar misschien had ik gewoon mijn dag niet, heb hoe dan ook gelopen, ik staar me ook weer niet teveel blind op tijden :)
Zonder slechte dagen geen goede dagen ;)
F means you're fucked
pi_138462401
Ik hoorde vanmorgen dat er op het moment ook veel fijnstof en pollen in de lucht zitten. Dat helpt waarschijnlijk ook niet bij het opnemen van zuurstof.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 3 april 2014 @ 09:09:55 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138462421
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:06 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik loop 's morgens ook minder dan 's avonds. Maar evengoed, goed bezig! ^O^
dank je O+ moet vanavond na t werk meteen door naar dansles dus moest wel in de morgen. Veel vroeger zou ik niet vooruit gekomen zijn denk ik :D
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 3 april 2014 @ 09:10:50 #148
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138462436
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:08 schreef Nanook24 het volgende:
Ik hoorde vanmorgen dat er op het moment ook veel fijnstof en pollen in de lucht zitten. Dat helpt waarschijnlijk ook niet bij het opnemen van zuurstof.
ja veel smog enzo. Hier gelukkig weinigg last mee, lijkt me echt vervelend wanneer je daar last van hebt
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 april 2014 @ 09:13:14 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138462463
Nieuwe foto's online bij de Arcade HM
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 april 2014 @ 09:15:07 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138462491
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 08:17 schreef YUR het volgende:
Ohja, en een praktische pro-tip voor de marathonners:

Doe komend weekend je teennagels. Je wilt het niet een dag van tevoren gaan doen en er dan tijdens de marathon achter komen dat er een haakje in je teen snijdt ofzo.
Goeie. Vooral omdat ik altijd de neiging hebt om half ingegroeide nagels er met een schaar uit te peuteren en vervolgens met een halve verrotte, ontstoken teen rondloop.
pi_138462534
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Goeie. Vooral omdat ik altijd de neiging hebt om half ingegroeide nagels er met een schaar uit te peuteren en vervolgens met een halve verrotte, ontstoken teen rondloop.
:X auw....
  donderdag 3 april 2014 @ 09:23:22 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_138462614
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Nieuwe foto's online bij de Arcade HM
nog steeds geen foto's van de finish. :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 april 2014 @ 09:23:55 #153
3011 E.T.
pi_138462625
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:18 schreef Guard het volgende:

[..]

:X auw....
ik ben gestopt met er iets van zeggen.. ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 april 2014 @ 09:24:07 #154
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138462631
quote:
15s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:23 schreef E.T. het volgende:

[..]

nog steeds geen foto's van de finish. :{
Stond daar uberhaupt een fotograaf? Ik heb alleen een tvcamera gezien
F means you're fucked
  donderdag 3 april 2014 @ 09:25:17 #155
3011 E.T.
pi_138462653
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:24 schreef YUR het volgende:

[..]

Stond daar uberhaupt een fotograaf? Ik heb alleen een tvcamera gezien
geen idee..
je zou toch verwachten dat ze bij de finish een fotograaf neerzetten bij een evenement.. ;)
  donderdag 3 april 2014 @ 09:26:34 #156
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138462679
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:25 schreef E.T. het volgende:

[..]

geen idee..
je zou toch verwachten dat ze bij de finish een fotograaf neerzetten bij een evenement.. ;)
Volgens mij doen ze daar niet aan een ingehuurde fotograaf vanuit het evenement. Het is in principe ook eigenlijk maar een klein lokaal loopje
F means you're fucked
pi_138462769
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:47 schreef GlenHighland het volgende:
Ik spijbel vanavond. Ik heb moeie benen en erg veel last van mijn hooikoorts en... en.... en gewoon even geen zin.

Je kunt ook nog een dagje uitstellen en vrijdag meelopen met de Twitterrun. Moet volgens mij nog officieel gecommuniceerd worden waar en wanneer, maar het is verzamelen om 19.30 uur op het Eemplein. Ik begreep dat er 2 groepen worden gevormd, 5k en 10k. Dus als je zin hebt...
  donderdag 3 april 2014 @ 09:33:02 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138462792
Geen teennagels!! :( ik zit te ontbijten. Heb mijn portie al gehad dit jaar :{

Foto's Arcade, ik ga ff checken (welke bedoel je eigenlijk?)
pi_138462830
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:47 schreef GlenHighland het volgende:

I'm with you. Alleen ga ik niet morgenavond. Ik ga gewoon even niet. Volgens mij ben ik ook moe en heb ik ook weer last van mijn hooikoorts. Dus ik ga lekker pas zondag weer bij de Eindhoven Airport Run.
pi_138462869
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:10 schreef Ynske het volgende:

[..]

ja veel smog enzo. Hier gelukkig weinigg last mee, lijkt me echt vervelend wanneer je daar last van hebt
toch knap dat je het vol hebt gehouden! Ik had ook flink veel last van de lucht, vooral de eerste helft kreeg ik bijna geen adem. Na drie minuten rennen stond ik op punt van opgeven, net voor de helft op 12 minuten vond ik hardlopen ontzettend stom, op de helft dacht ik, dat houd ik nog wel vol en op het einde was het eigenlijk best lekker. Uiteindelijk de 35 minuten achter elkaar vol gehouden, ware het niet dat het tempo erg laag lag voor mijn doen. Maar dat maakt niet uit, i did it!
pi_138462972
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:37 schreef Lizan het volgende:

[..]

toch knap dat je het vol hebt gehouden! Ik had ook flink veel last van de lucht, vooral de eerste helft kreeg ik bijna geen adem. Na drie minuten rennen stond ik op punt van opgeven, net voor de helft op 12 minuten vond ik hardlopen ontzettend stom, op de helft dacht ik, dat houd ik nog wel vol en op het einde was het eigenlijk best lekker. Uiteindelijk de 35 minuten achter elkaar vol gehouden, ware het niet dat het tempo erg laag lag voor mijn doen. Maar dat maakt niet uit, i did it!
Goed bezig!

Ik heb een aantal dagen gewerkt waarbij ik veel gelopen heb dus maar even gewacht met weer hardlopen, vanavond denk ik maar weer even los :)
pi_138463152
Mijn verkoudheid is alweer aan het wegtrekken, nog een twee dagen (hardloop)rust en dan ga ik weer *O*
Ben dan niet thuis, dus weer eens ergens anders lopen. Heb de route al uitgezet *)
Lekker LDL'en, nu al zin in :Y

O ja het is april, dus vandaag maar naar de opticien, op zoek naar een sport zonnebril :)
pi_138463316
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:31 schreef McTwente het volgende:

[..]

Je kunt ook nog een dagje uitstellen en vrijdag meelopen met de Twitterrun. Moet volgens mij nog officieel gecommuniceerd worden waar en wanneer, maar het is verzamelen om 19.30 uur op het Eemplein. Ik begreep dat er 2 groepen worden gevormd, 5k en 10k. Dus als je zin hebt...
Wel grappig, waar vind je die info?
Helaas kan ik vrijdag niet, dus toch maar vanavond een rondje.
In ieder geval een rustig rondje, ik kijk wel hoe het gaat.
pi_138463440
Gisteren weer gelopen met de groep. Heerlijk hardloopweer, eerder te warm/benauwd dan te koud.
Maar ik las hiervoor al dat dat heel persoonlijk is. Ik vind het heerlijk om te lopen met zo'n 15 graden, warmer hoeft echt niet. Toch kwamen alle variaties wel voorbij: van kort-kort (ik ook) tot lang-lang met jasjes. Zeker bang dat met de schemering het ook meteen koud zou worden.

Woensdag is altijd intervallen. In dit geval snel tegen een aardige heuvel op, ontspannen naar beneden en dan nog een rondje eerst ontspannen met later een versnelling. Pittig maar wel lekker:
SPOILER
Balen dat ik zowel zaterdag als volgende week woensdag niet mee kan lopen met de loopgroep. Dus ik ga vrijdagavond met de Twitterrun mee en waarschijnlijk zondag voor mezelf lopen. En dan hopen dat ik dinsdag op tijd terug ben uit München om nog te kunnen lopen. Anders wordt het donderdag pas weer. En ik krijg net de smaak en het ritme weer een beetje te pakken.
pi_138463551
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 09:58 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Wel grappig, waar vind je die info?
Helaas kan ik vrijdag niet, dus toch maar vanavond een rondje.
In ieder geval een rustig rondje, ik kijk wel hoe het gaat.
Het principe is dat er kort van te voren via Twitter aangekondigd wordt waar en wanneer er gelopen wordt. Iedereen die zin heeft kan dan meelopen. In dit geval zal dat de Twitter zijn van Mik Borsten en/of Loopnu. Maar aangezien Mik gisteravond ook de training deed, vertelde hij vast waar en wanneer het verzamelen is. Volgens mij komt het ook nog via Facebook voorbij, dus eventueel Loopnu Amersfoort toevoegen.

Jammer dat je deze keer niet kunt, misschien gaan ze dit nog wel vaker doen.
Loopnu organiseert ook ander andere de Koningsnachtrun en Kerstmannenloop, die ik hier niet mag noemen want social run en zo. ;)
pi_138463634
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:03 schreef McTwente het volgende:
En dan hopen dat ik dinsdag op tijd terug ben uit München om nog te kunnen lopen.
Schoenen mee en lopen in München een idee?
  donderdag 3 april 2014 @ 10:12:57 #167
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138463643
He bah, sociale dingen :{
F means you're fucked
pi_138463777
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:12 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Olympia park is prima geschikt voor een training. Wat is mooiere plek om te lopen, denkend aan '88?
pi_138463867
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:12 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Heb ik inderdaad overwogen.
Kan ik inderdaad nog doen, maar ik ga maandag vliegen en neem alleen handbagage mee.
Laptop en andere zaken moeten mee vanwege de meetings daar (helaas business en geen pleasure). Daarnaast zit ik om 5 uur in de trein om het vliegtuig van 7 uur te halen. Van 10 tot 18 uur meetings met aansluitend diner. Ik zie mezelf nog niet opbrengen om dan nog te gaan lopen. :O
pi_138463978
In de ochtend lopen bevalt me best goed. Helaas iets later vertrokken dan gepland. Maar temperatuur vond ik prima te doen ^O^ Lekker rustig gelopen want gisteren spieren mishandeld tijdens het fietsen.
  donderdag 3 april 2014 @ 10:29:50 #171
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_138464023
Net les 2 van Evy gedaan, en vrijwel direct weer last van mijn kuiten. Ik hoop dat dat toch snel veranderd, want zo is het wel minder leuk, to say the least :')
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 3 april 2014 @ 10:30:24 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138464036
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:29 schreef IShotTheMaid. het volgende:
Net les 2 van Evy gedaan, en vrijwel direct weer last van mijn kuiten. Ik hoop dat dat toch snel veranderd, want zo is het wel minder leuk, to say the least :')
Hoe loop je?
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 3 april 2014 @ 10:31:20 #173
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_138464063
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:30 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hoe loop je?
Hoe bedoel je dat? :@
pi_138464082
De Golden Tenloop zit vol. Was Levitas nog net op tijd!
pi_138464084
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:18 schreef Guard het volgende:

[..]

Olympia park is prima geschikt voor een training. Wat is mooiere plek om te lopen, denkend aan '88?
Misschien toch maar een iets grotere tas meenemen en kijken of ik de moed kan opbrengen. Het is zo'n 5 km van mijn hotel, dus heen en terug moet net kunnen in een rustig tempo.
pi_138464108
quote:
Loop je dan misschien te snel?
  donderdag 3 april 2014 @ 10:34:31 #177
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_138464135
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Loop je dan misschien te snel?
Dat zou wel kunnen ja, ik vind het lastig om het een goed ritme te vinden, maar ik kan wel tijdens het lopen praten/meezingen (Evy liet me lekker voor lul lopen :D ) zonder te hijgen.
Nouja, het zal wel beginnersrotzooi zijn, dat ik nog mijn goede ritme enzo moet vinden?
pi_138464143
quote:
Ik had er in het begin ook last van. Wat ik deed was tijdens de eerste wandelpauze rekken en strekken en dan ging het het tweede setje loopminuten vaak alweer een stuk beter. :)
  donderdag 3 april 2014 @ 10:35:37 #179
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_138464168
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:34 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik had er in het begin ook last van. Wat ik deed was tijdens de eerste wandelpauze rekken en strekken en dan ging het het tweede setje loopminuten vaak alweer een stuk beter. :)
Goede wel :)
Naja, zaterdag weer. Nu straks rolschaatsen O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 3 april 2014 @ 10:36:05 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138464183
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:31 schreef IShotTheMaid. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? :@
Wat voor ondergrond? Bergop/bergaf? oneven?
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 3 april 2014 @ 10:37:25 #181
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_138464220
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:36 schreef Ynske het volgende:

[..]

Wat voor ondergrond? Bergop/bergaf? oneven?
Voornamelijk gras/grindpad en gewoon recht, geen bergen/heuveltjes oid (die vermijd ik nog even, dus ga ik gewoon omheen :') )
Ik ren ook wel gewoon redelijk rechtop e.d.

Mijn benen zijn verder geen zak gewend natuurlijk, dat dan weer wel.
  donderdag 3 april 2014 @ 11:08:07 #182
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138465061
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:37 schreef IShotTheMaid. het volgende:

[..]

Voornamelijk gras/grindpad en gewoon recht, geen bergen/heuveltjes oid (die vermijd ik nog even, dus ga ik gewoon omheen :') )
Ik ren ook wel gewoon redelijk rechtop e.d.

Mijn benen zijn verder geen zak gewend natuurlijk, dat dan weer wel.
Heb je goede schoenen?

En je spieren/pezen/gewrichten moeten inderdaad wel ff wennen :Y
F means you're fucked
pi_138465497
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:08 schreef McTwente het volgende:

[..]

Het principe is dat er kort van te voren via Twitter aangekondigd wordt waar en wanneer er gelopen wordt. Iedereen die zin heeft kan dan meelopen. In dit geval zal dat de Twitter zijn van Mik Borsten en/of Loopnu. Maar aangezien Mik gisteravond ook de training deed, vertelde hij vast waar en wanneer het verzamelen is. Volgens mij komt het ook nog via Facebook voorbij, dus eventueel Loopnu Amersfoort toevoegen.

Jammer dat je deze keer niet kunt, misschien gaan ze dit nog wel vaker doen.
Loopnu organiseert ook ander andere de Koningsnachtrun en Kerstmannenloop, die ik hier niet mag noemen want social run en zo. ;)
Loopnu.nl ken ik wel en heb ik ook op facebook. Maar ik zal ze op twitter ook even toevoegen. En met de Koningsnachtrun ben ik er uiteraard bij. Dat was vorig jaar echt een groot feest op de Groenmarkt ^O^
  donderdag 3 april 2014 @ 11:29:45 #184
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_138465615
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:08 schreef YUR het volgende:

[..]

Heb je goede schoenen?

En je spieren/pezen/gewrichten moeten inderdaad wel ff wennen :Y
Schoenen via Runnerworld, zullen wel goed zijn toch?
Het zal het laatste wel zijn, tandjes op elkaar haha.
Vind het ondanks dat toch wel heel leuk, wat voor een a-sportief iemand al heel wat is :7
pi_138465672
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:25 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Loopnu.nl ken ik wel en heb ik ook op facebook. Maar ik zal ze op twitter ook even toevoegen. En met de Koningsnachtrun ben ik er uiteraard bij. Dat was vorig jaar echt een groot feest op de Groenmarkt ^O^
Ik ben er ook bij! Ben jij diegene in dat oranje shirt? Dan herken ik je waarschijnlijk wel. ;)
pi_138465801
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier. Ik volgde het forum al een tijdje en vind het mooi om de vorderingen van de verschillende forumleden hier te lezen. Ik zelf ben vorig jaar pas begonnen met hardlopen toen ik zomerstop had van het voetballen. Wilde tijdens de zomermaanden toch wel wat aan mijn conditie blijven doen, ondanks dat ik in een tweede elftal speel op amateurniveau. Dit houdt in dat we twee keer in de week trainen, op dinsdag en vrijdagavond en dat we zondags een wedstrijd hebben.

Aan het begin van de competitie, vorig jaar zomer, liep ik telkens rondjes van 5 km. Mijn tijden varieerden van 22 tot 28 minuten. Mijn snelst gelopen tijd bedroeg toen, 22:23 op de 5 km.
Vlak voor de winterstop werd ik geconfronteerd met een zweepslag in mijn rechterkuit, waar ik toch wel een week of 4/5 last van heb gehad. Langzaam aan ben ik weer wat begonnen met het hardlopen omdat ik er toch wel aardigheid in heb.

Afgelopen maandag heb ik voor het eerst aan één stuk 10 km lang gelopen, mijn tijd viel me niks tegen, 52:14. Echter zit ik met een klein probleem, het is bijna onmogelijk om een rustdag te nemen na elke inspanning. Kon het dinsdagavond dan ook zeker merken tijdens de voetbaltraining en om eerlijk te zijn, is de spierpijn nu nog niet helemaal weg.

Met nog drie wedstrijden te gaan dit seizoen, ben ik wel weer van plan om daarna het hardlopen weer wat op te gaan pakken. Zoals het nu staat wil ik op 18 mei meedoen aan mijn eerste wedstrijd, dit is in Leeuwarden en het doel is dan om 10 km te gaan lopen. (mits ik geen blessure meer oploop dit seizoen)
pi_138465942
Nog bedankt voor degene die mij welkom heeft geheten in dit topic! Wat gaat het ontzettend snel zeg, even niet opletten en zo veel nieuwe verhalen. Ik moet toch wat meer kijken haha. Dit weekend ga ik weer lekker een rondje maken, z'n 5 km na 2 weken niet gelopen te hebben. Hopelijk valt het me mee
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 3 april 2014 @ 11:51:08 #188
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_138466160
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:37 schreef drahcir058 het volgende:
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier. Ik volgde het forum al een tijdje en vind het mooi om de vorderingen van de verschillende forumleden hier te lezen. Ik zelf ben vorig jaar pas begonnen met hardlopen toen ik zomerstop had van het voetballen. Wilde tijdens de zomermaanden toch wel wat aan mijn conditie blijven doen, ondanks dat ik in een tweede elftal speel op amateurniveau. Dit houdt in dat we twee keer in de week trainen, op dinsdag en vrijdagavond en dat we zondags een wedstrijd hebben.

Aan het begin van de competitie, vorig jaar zomer, liep ik telkens rondjes van 5 km. Mijn tijden varieerden van 22 tot 28 minuten. Mijn snelst gelopen tijd bedroeg toen, 22:23 op de 5 km.
Vlak voor de winterstop werd ik geconfronteerd met een zweepslag in mijn rechterkuit, waar ik toch wel een week of 4/5 last van heb gehad. Langzaam aan ben ik weer wat begonnen met het hardlopen omdat ik er toch wel aardigheid in heb.

Afgelopen maandag heb ik voor het eerst aan één stuk 10 km lang gelopen, mijn tijd viel me niks tegen, 52:14. Echter zit ik met een klein probleem, het is bijna onmogelijk om een rustdag te nemen na elke inspanning. Kon het dinsdagavond dan ook zeker merken tijdens de voetbaltraining en om eerlijk te zijn, is de spierpijn nu nog niet helemaal weg.

Met nog drie wedstrijden te gaan dit seizoen, ben ik wel weer van plan om daarna het hardlopen weer wat op te gaan pakken. Zoals het nu staat wil ik op 18 mei meedoen aan mijn eerste wedstrijd, dit is in Leeuwarden en het doel is dan om 10 km te gaan lopen. (mits ik geen blessure meer oploop dit seizoen)
Welkom, is het dan wel verstandig om 10 km te gaan lopen op een dag voor je voetbaltraining.
Kun je niet beter kortere afstanden doen als je de dag erna weer gaat sporten?

Niet dat ik er verstand van heb :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_138466324
Het was ook niet de bedoeling om 10 km te gaan lopen. Meestal doe ik 5 km, maar het liep wel lekker.. Achteraf was het natuurlijk niet handig
pi_138466367
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:32 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik ben er ook bij! Ben jij diegene in dat oranje shirt? Dan herken ik je waarschijnlijk wel. ;)
:Y
pi_138466518
Voor de liefhebbers.

Op 19 april om 10 uur start de voorverkoop van de color run in Amsterdam.

SPOILER
pi_138467150
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:59 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

:Y
Ik heb het shirt van vorig jaar in ieder geval nog, ik weet alleen niet meer zeker of deze niet een beetje groot was... hopelijk dit jaar een M.
pi_138467456
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 08:16 schreef YUR het volgende:

[..]

Jij vroeg gisteren toch over een snelle 10 de week voor de marathon?

Vorig jaar deed ik de week voor de marathon een 10K-wedstrijdje, en liep daar per ongeluk mijn huidige PR. Dit jaar doen we geen wedstrijd, maar dit weekend gaan we wel zelf een redelijk snelle 10 doen. Maar ik zorg er wel voor dat ik niet in de buurt van mn PR ga komen ;)
Yep, maar ik bedoelde ook echt een wedstrijd ;)

Anyway, ik hou het bij rustig trainen. Puur onderhoud.
pi_138467485
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:06 schreef Nanook24 het volgende:
Voor de liefhebbers.

Op 19 april om 10 uur start de voorverkoop van de color run in Amsterdam.

SPOILER
Hmm, van wat ik ervan gezien en gehoord heb heeft dat vrij weinig tot niets met hardlopen te maken.
pi_138467523
En weer terug van de opticien.
Blijkt de sterkte van mijn linkerglas een bril met "gebogen" glazen onmogelijk te maken :{
Dus nu de volgende optie: rudy project bril (met voorzetbrilletje), of daglenzen voor het lopen en een zonnebril naar keuze. Ik weet het nog niet...

Ook nog even naar de RW gegaan voor een haffeltje gelletjes om te testen.
"ga je een marathon lopen?" Ik kijk haar aan van: " }:| U kidding me?"
"oh ja Berlijn natuurlijk, hoe is het met je zus, voor haar is het toch bijna zover?"
:D Dat weten ze dan weer wel.
pi_138468501
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:42 schreef Guard het volgende:
rudy project bril (met voorzetbrilletje), of daglenzen voor het lopen en een zonnebril naar keuze
Al eens eerder lenzen gehad? Want dat is nog wel een vak apart met in en uithalen. (Tot je het slag te pakken hebt natuurlijk) + je draagt een zonnebril in de zomer dus vliegjes...beestjes...stof...

Ik zou wel weten wat ik zou kiezen. ;)
  donderdag 3 april 2014 @ 13:28:04 #197
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_138468783
Mijn naam is nu echt doorgegeven bij de Rotterdam Marathon (estafette, dat wel :P )

Dus La_Tramposa, mag ik in de OP?
1[*] MaleDuck - 13 km (Business estafette)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_138468880
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:17 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Al eens eerder lenzen gehad? Want dat is nog wel een vak apart met in en uithalen. (Tot je het slag te pakken hebt natuurlijk) + je draagt een zonnebril in de zomer dus vliegjes...beestjes...stof...

Ik zou wel weten wat ik zou kiezen. ;)
Ooit, lang lang geleden een keer een paar (harde) lenzen ingehad bij de opticien, om gewoon eens te kijken hoe dat was. Had ie dus express harde lenzen gekozen, met een sterkte die niet overeen kwam met mijn sterkte, om het zo klote mogelijk te maken. Ik kon het makkelijk hebben volgens hem, aangezien ik niet net als de meesten bij wie ie dat truukje uithaalde minstens een kwartier lang knipperend en tranend naar de grond aan het kijken was.
Maar ik zit zo eens naar de site van Rudy Project te kijken, en daar zitten wel erg mooie exemplaren tussen 8-).
Kan zomaar zijn dat ik morgen alweer in de winkel sta met mijn Rudy Project config!
pi_138468918
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:28 schreef MaleDuck het volgende:
Mijn naam is nu echt doorgegeven bij de Rotterdam Marathon (estafette, dat wel :P )

[ code verwijderd ]

Kan je een mooi PR vestigen op een incourante afstand! :P

Die estafettelopers waren wel demotiverend als je zelf de marathon loopt trouwens, want die mensen hoeven maar 10k of zo en komen je dan voorbij zetten in hun etappe... _O-
pi_138469009
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:30 schreef Guard het volgende:

[..]

Ooit, lang lang geleden een keer een paar (harde) lenzen ingehad bij de opticien, om gewoon eens te kijken hoe dat was. Had ie dus express harde lenzen gekozen, met een sterkte die niet overeen kwam met mijn sterkte, om het zo klote mogelijk te maken. Ik kon het makkelijk hebben volgens hem, aangezien ik niet net als de meesten bij wie ie dat truukje uithaalde minstens een kwartier lang knipperend en tranend naar de grond aan het kijken was.
Maar ik zit zo eens naar de site van Rudy Project te kijken, en daar zitten wel erg mooie exemplaren tussen 8-).
Kan zomaar zijn dat ik morgen alweer in de winkel sta met mijn Rudy Project config!
Ik ben zelf een muts met dingen in mijn ogen, vandaar. ;)

Maar hou de prijs van je Rudy Project even in de gaten. Er zijn meer merken die dit soort brillen verkopen.
  donderdag 3 april 2014 @ 13:35:51 #201
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138469050
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:42 schreef Guard het volgende:
En weer terug van de opticien.
Blijkt de sterkte van mijn linkerglas een bril met "gebogen" glazen onmogelijk te maken :{
Dus nu de volgende optie: rudy project bril (met voorzetbrilletje), of daglenzen voor het lopen en een zonnebril naar keuze. Ik weet het nog niet...

Ook nog even naar de RW gegaan voor een haffeltje gelletjes om te testen.
"ga je een marathon lopen?" Ik kijk haar aan van: " }:| U kidding me?"
"oh ja Berlijn natuurlijk, hoe is het met je zus, voor haar is het toch bijna zover?"
:D Dat weten ze dan weer wel.
Balen dat je nu toch iets anders moet. Voorzet is best OK volgens mij.
Meneer werd later opgebeld dat gebogen glazen op scherpte slijpen ook niet mogelijk was bij die ene bril. Heeft uiteindelijk toen een andere uitgezocht en gister opgehaald.

Trouwens, leuke link voor je ;)
  donderdag 3 april 2014 @ 13:35:59 #202
236410 MaleDuck
pi_138469059
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:31 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Kan je een mooi PR vestigen op een incourante afstand! :P

Die estafettelopers waren wel demotiverend als je zelf de marathon loopt trouwens, want die mensen hoeven maar 10k of zo en komen je dan voorbij zetten in hun etappe... _O-
Ja, dat is zo, al ga ik niet voluit lopen trouwens ;) Het is voor mij meer een trainingsloopje om te zorgen dat het team compleet is :P

Ja, dat ga ik ook wel mee maken, ik verwacht dat ik start tussen mensen die tussen de 6:00 en 6:20 min/km de eerste 20 km van de marathon hebben gelopen en ik verwacht zo rond de 4:30 min/km te lopen, dus leuke slalom :P
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_138469149
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:34 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik ben zelf een muts met dingen in mijn ogen, vandaar. ;)

Maar hou de prijs van je Rudy Project even in de gaten. Er zijn meer merken die dit soort brillen verkopen.
I know, Polaroid o.a.
Maar ik was al voorbereid op een fikse uitgave, en ik wil wel (de beste) kwaliteit. Want met zo'n bril kan ik wel lang doen, alleen voorzetdingetje bij andere sterkte vernieuwen, misschien een keer andere kleur glazen
pi_138469294
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:35 schreef Quoi het volgende:

[..]

Balen dat je nu toch iets anders moet. Voorzet is best OK volgens mij.
Meneer werd later opgebeld dat gebogen glazen op scherpte slijpen ook niet mogelijk was bij die ene bril. Heeft uiteindelijk toen een andere uitgezocht en gister opgehaald.

Trouwens, leuke link voor je ;)
Ja het is ook weer afhankelijk van andere factoren, ze hebben vandaag bij mij ook gemeten waar mijn pupillen staan oid, om te kijken of dat nog verschil maakte. Niet dus. Meeste gebogen glazen tot -4,00, en dan is -4,50 echt teveel.

Ik sta er overigens (nog) niet tussen in Berlijn, volgens mij worden morgen de namen van de deelnemers aan reis definitief doorgegeven.
pi_138469438
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:44 schreef Guard het volgende:
Meeste gebogen glazen tot -4,00, en dan is -4,50 echt teveel.
Zuur dat het hangt op een halfje. Maar je gaat nu ook een toffe bril uitzoeken heb ik al even snel op de site gezien. :)
pi_138469866
Heerlijk weertje! Heerlijk (kort) gelopen, en ook nog eens op de Kinvara's!

Stond 3x 100m met 300m rust + 2x 200m met 400m rust op het programma. Even wat ingelopen, minuutje of 10 en vol goede moed begonnen. Ging lekker! Intervallen op een lekker tempo gelopen (tussen de 4' en 4:30 min/km - achteraf misschien niet de verstandigste keuze), maar echt geen enkel pijntje of last van de warmte gehad. Herstelde ook prima tijdens de rustpauzes.

http://www.endomondo.com/workouts/317778591/8850231
pi_138470389
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:28 schreef MaleDuck het volgende:

[ code verwijderd ]

Check
  donderdag 3 april 2014 @ 14:27:59 #208
236410 MaleDuck
pi_138470398
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Check
^O^
pi_138470468
Even in de herhaling. O-)

1
2
[b]13-04-2014 - [url=http://www.dutchrunners.nl/Hardlopen-site/dutch-runners-guide/kloetloop-3]Kloetloop (Grootebroek)[/url][/b]
[*] Nanook24 - 5km
pi_138470470
Ik moet ook een bril of lenzen. -0.75 met cilinder. Ik stel de keuze nog even uit omdat ik alle brillen stom vind staan. Lenzen is misschien praktischer, want dan kan ik gewoon mijn sportbril blijven dragen. Aan de andere kant lijken lenzen me ook onhandig en eng (al ben je daar vast snel overheen), en ik hoef mijn bril waarschijnlijk niet de hele dag op. Maar met racefietsen merk ik wel dat ik later anticipeer op dingen..
pi_138470791
Ik heb voor het eerst een startnummer thuis gehad :D Wedstrijd is pas zondag maar het kriebelt al een week :D
pi_138470829
Interesting, vooral de toekomstmuziek over sensoren in kleding en onder de huid (al is dat laatste wel eng, door een hoog "big brother" gehalte)
pi_138470886
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:44 schreef Guard het volgende:
Interesting, vooral de toekomstmuziek over sensoren in kleding en onder de huid (al is dat laatste wel eng, door een hoog "big brother" gehalte)
Een vriendin van mij zit is een topsporter, en zij heeft ook een Garmin horloge die automatisch data uploadt, dus haar coach kan altijd en overal zien wat voor training zij heeft gedaan en zo :o
pi_138471087
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet ook een bril of lenzen. -0.75 met cilinder. Ik stel de keuze nog even uit omdat ik alle brillen stom vind staan. Lenzen is misschien praktischer, want dan kan ik gewoon mijn sportbril blijven dragen. Aan de andere kant lijken lenzen me ook onhandig en eng (al ben je daar vast snel overheen), en ik hoef mijn bril waarschijnlijk niet de hele dag op. Maar met racefietsen merk ik wel dat ik later anticipeer op dingen..
Op het begin is lenzen erg wennen ja, kostte mij erg veel moeite omdat het onnatuurlijk is om niet te knipperen als je iets in je oog krijgt. Kost even wat tijd, maar vind lenzen wel veel fijner dan een bril, omdat je zich overal scherp is met lenzen.
pi_138471337
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Check
Edit: :@ Excuus, ik zie dat je dat de rest ook al meegenomen had.
pi_138471647
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:44 schreef Guard het volgende:
Wat direct doorverkocht wordt aan jouw verzekeringsmaatschappij. Als dan een training niet zo lekker gaat, of erger: als je een DNF op je naam zet, dan gaat meteen je premie omhoog. Bij successen trouwens ook, want dan wordt je lichaam meer waard.
pi_138471688
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Wat direct doorverkocht wordt aan jouw verzekeringsmaatschappij. Als dan een training niet zo lekker gaat, of erger: als je een DNF op je naam zet, dan gaat meteen je premie omhoog. Bij successen trouwens ook, want dan wordt je lichaam meer waard.
En als je een weekje niet kan lopen door een pijntje, krijg je gelijk een vergoeding op je rekening gestort.

Sign me up.
pi_138471744
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

En als er geen gegevens van je beschikbaar zijn vermoedt de verzekeringsmaatschappij dat je als een zoutzak op de bank zit, en skyrocket je premie ook... loose - loose
pi_138471817
Hartslagmeter kapot: meteen folders van Monuta in de bus.
pi_138471995
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:55 schreef Voccar het volgende:

[..]

Op het begin is lenzen erg wennen ja, kostte mij erg veel moeite omdat het onnatuurlijk is om niet te knipperen als je iets in je oog krijgt. Kost even wat tijd, maar vind lenzen wel veel fijner dan een bril, omdat je zich overal scherp is met lenzen.
Ik heb al bija 25 jaar (harde) contactlenzen en zou toch echt niet meer terug willen naar een vaste bril. Af en toe het ongemak van een vuiltje onder de lens heb ik liever dan alle ongemakken van die bril. Maar het verschilt uiteraard per persoon en ook scheelt het erg hoe druk je je maakt om de kleine ongemakken.
pi_138472045
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:21 schreef Zwabberhark het volgende:
Hartslagmeter kapot: meteen folders van Monuta in de bus.
En onderweg zo'n begrafenisondernemer met een meetlint achter je aan... :+
pi_138472186
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:28 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Ik heb al bija 25 jaar (harde) contactlenzen en zou toch echt niet meer terug willen naar een vaste bril. Af en toe het ongemak van een vuiltje onder de lens heb ik liever dan alle ongemakken van die bril. Maar het verschilt uiteraard per persoon en ook scheelt het erg hoe druk je je maakt om de kleine ongemakken.
Ik vind juist de ongemakken van een bril bijzonder klein. Ding beslaat nauwelijks bij mij, tenzij je van de vrieskou een dampende kroeg binnenloopt, voor de rest kan ik er geen bedenken. Ja je moet af en toe schoonmaken.
En natuurlijk is het en kwestie van wennen, die lenzen infrotten, maar wat is nu makkelijker dan 's ochtends je bril pakken en opzetten?
Ja laseren misschien, maar mijn ogen veranderen nog steeds dus das geen optie.
Is allemaal persoonlijk, en misschien moet ik het ook maar eens proberen. Paar setjes daglenzen bestellen en gewoon maar mee gaan lopen...
pi_138472266
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met sporthorloges? En dan specifiek met deze twee: TomTom Runner (eventueel TomTom Multi-Sport) en Garmin FR 610.

Ik heb zelf twee weken geleden de Garmin FR 610 (+HRM) gehaald en ben er tevreden over. Maar... ik las net dit nieuwsbericht: http://tweakers.net/nieuw(...)rtslagmeter-uit.html.

Deze Cardio-horloges van TomTom zijn voor zover ik heb gelezen precies hetzelfde als de bestaande wat betreft de software en uiterlijk. Echter hebben deze twee een ingebouwde hartslagmeter, waardoor mijn interesse is gewekt.

Nu twijfel ik om mijn FR 610 terug te brengen (t/m vanavond te tijd - 14 dagen tijd) en zo'n Cardio-horloge van TomTom te halen. Hebben jullie advies?
pi_138472321
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:36 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik vind juist de ongemakken van een bril bijzonder klein. Ding beslaat nauwelijks bij mij, tenzij je van de vrieskou een dampende kroeg binnenloopt, voor de rest kan ik er geen bedenken. Ja je moet af en toe schoonmaken.
En natuurlijk is het en kwestie van wennen, die lenzen infrotten, maar wat is nu makkelijker dan 's ochtends je bril pakken en opzetten?
Is allemaal persoonlijk, en misschien moet ik het ook maar eens proberen. Paar setjes daglenzen bestellen en gewoon maar mee gaan lopen...
Jeugdtrauma :')
Bril met van die zware kunstof glazen, altijd scheef of zakte van mijn neus. En ik kreeg er altijd wel iets tegenaan (bal, elleboog, etc.) En in het zwembad was ik zonder bril altijd zo kippig dat ik mijn vriendjes niet meer terug kon vinden.

Zo zie je maar: ieder zijn voorkeur
pi_138472443
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:36 schreef Guard het volgende:

[..]

*kucht* vraag om proeflenzen, die zijn gratis. ;)
pi_138472471
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:40 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Jeugdtrauma :')
Bril met van die zware kunstof glazen, altijd scheef of zakte van mijn neus. En ik kreeg er altijd wel iets tegenaan (bal, elleboog, etc.) En in het zwembad was ik zonder bril altijd zo kippig dat ik mijn vriendjes niet meer terug kon vinden.

Zo zie je maar: ieder zijn voorkeur
Oh ja dat heb ik ook gehad... van die jaren 80 brillen (met zo'n druppel vorm), en dan van die dikke kunststof glazen (extra dun ontspiegeld bestond nog niet). Altijd bij een nieuwe bril lazerde dat ding binnen een week van mijn neus bij basketbal of voetbal of wat dan ook en meteen sprong er dan een stukje vanaf aan de rand... :')
pi_138472500
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:44 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

*kucht* vraag om proeflenzen, die zijn gratis. ;)
:@ Dat bedoelde ik ook, dat was een van de mogelijkheden die vanmiddag bij de opticien geopperd werd...
pi_138472941
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:38 schreef zarGon het volgende:
Nu twijfel ik om mijn FR 610 terug te brengen (t/m vanavond te tijd - 14 dagen tijd) en zo'n Cardio-horloge van TomTom te halen. Hebben jullie advies?
Dit is een overzicht waarbij de 610, TT Cardio Runner en TT Cardio Multisport vergeleken worden:

http://www.dcrainmaker.co(...)9936%2C29935#results

Het hangt er vooral vanaf wat je zelf nodig denkt te hebben. Het voordeel van de 610 is dat het maken van je eigen workouts (geavanceerde intervaltrainingen e.d.) mogelijk is en bij de TT volgens mij niet.
pi_138473153
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:59 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dit is een overzicht waarbij de 610, TT Cardio Runner en TT Cardio Multisport vergeleken worden:

http://www.dcrainmaker.co(...)9936%2C29935#results

Het hangt er vooral vanaf wat je zelf nodig denkt te hebben. Het voordeel van de 610 is dat het maken van je eigen workouts (geavanceerde intervaltrainingen e.d.) mogelijk is en bij de TT volgens mij niet.
Ja, ik heb dat lijstje al gezien/bekeken, maar het spreekt me niet echt tot de verbeelding. Ik vind de functies van de FR 610 wel mooi (veel instelbaar ook) en de website is ook okay. De TomTom lijkt qua opties achter te lopen; ook is het gebruik anders (touchscreen vs. hardwareknopje).

Ervaringen zeggen altijd net wat meer, vind ik. Oh well, vanavond maar eens pielen met de TomToms, de oudere versies zouden hetzelfde moeten werken als de nieuwe.
  donderdag 3 april 2014 @ 16:08:07 #230
3011 E.T.
pi_138473246
ik kan gewoon niet tegen lenzen. Hard, zacht, zuurstofdoorlatend, extra dun, weetikveel..
ik knipper blijkbaar iets minder dat de gemiddelde mens en heb dus standaard na een paar uur van die uitgedroogde plastic velletjes in m'n ogen liggen ;)
Gelukkig ben ik niet blind zonder bril (-2 met cylinder ofzo). En ik haal m'n brillen vaak bij Eyelove, heel goedkoop dus vaak wisselen ;)
  donderdag 3 april 2014 @ 16:18:35 #231
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138473618
Whoeah, mijn afwezigheidswizard staat aan voor 10 dagen :o
pi_138473699
Ik had daglenzen naast mijn bril maar sinds een paar maanden tweeweekslenzen, ultrazuurstofdoorlatend blabla. Het gaat best goed!

En sinds vanmiddag heb ik ook eens van die sexy roze tape!

Mijn knieschijf spoort weer niet goed ;( extra oefeningen, dinsdag terugkomen en gewoon doortrainen want nog geen pijn maar alleen ongemak *O*

SPOILER: nog meer leuke dingen!
  donderdag 3 april 2014 @ 16:26:33 #233
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138473872
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:18 schreef Quoi het volgende:
Hoera! *O*
Ga je nog op vakantie ook?
pi_138474230
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:21 schreef Serinde het volgende:
Ik had daglenzen naast mijn bril maar sinds een paar maanden tweeweekslenzen, ultrazuurstofdoorlatend blabla. Het gaat best goed!

[ afbeelding ]

Mijn knieschijf spoort weer niet goed ;( extra oefeningen, dinsdag terugkomen en gewoon doortrainen want nog geen pijn maar alleen ongemak *O*

Lekker op het balkon in de zon 8-)
Maar je knieschijf spoort weer niet goed, als in: dat is al eens eerder geweest?

Goed nieuws mbt je stage ^O^
pi_138474252
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:18 schreef Quoi het volgende:
Effe lekker weg daar
  donderdag 3 april 2014 @ 16:36:54 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138474274
quote:

[ afbeelding ]

Gefeliciteerd! Goeie benen, leuk tapeje :P

@Yuki: ik vlieg morgenmiddag voor 8 dagen naar Kreta O+
  donderdag 3 april 2014 @ 16:38:03 #237
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138474311
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:36 schreef Guard het volgende:

[..]

Effe lekker weg daar
En of! :)
  donderdag 3 april 2014 @ 16:43:04 #238
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138474501
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Geniet er lekker van!
F means you're fucked
pi_138474526
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:35 schreef Guard het volgende:

[..]

Lekker op het balkon in de zon 8-)
Maar je knieschijf spoort weer niet goed, als in: dat is al eens eerder geweest?

Goed nieuws mbt je stage ^O^
Echt heerlijk inderdaad! Lang leve studieverlof :P
Ze hebben de aanhechting van mijn kniepees verplaatst omdat de knieschijf te los zat (16 jaar geleden ong) en sindsdien is mijn knie op allerlei manieren de zwakke schakel. MAAR mijn knieschijf is nooit meer uit de baan gevlogen waardoor ik door mijn knie zakte dus het oorspronkelijke probleem is wel opgelost 8-)
pi_138474684
quote:
ik vlieg morgenmiddag voor 8 dagen naar Kreta
Heerlijk! Veel plezier! *O*
pi_138474697
Ik ben o zo dolgelukkig met m'n autootje. Lekker nu al thuis op het balkon O+

En vanwege vage stijfheid maar niet trainen vanavond, zondag wedstrijdje en die wil ik wel een klein beetje rap lopen. Morgen maar een klein rustig hobbelrondje.
pi_138474731
quote:

[..]

Oeh chill! Veel plezier!
pi_138474801
quote:

[..]

Have fun!
  donderdag 3 april 2014 @ 16:55:26 #244
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138474979
quote:

[..]

Heerlijk!! Geniet! :*
pi_138474983
quote:

[..]

Schoenen mee?

Veel plezier!
pi_138475103
quote:

[ afbeelding ]

Dat zijn geen hardloopbenen...dat zijn catwalkbenen
  donderdag 3 april 2014 @ 17:32:26 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138476251
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:55 schreef pijll het volgende:

[..]

Schoenen mee?

Veel plezier!
Yups! :Y Thanks all :)
pi_138476652
quote:

[..]

Je vond het weer hier nog niet goed genoeg? Veel plezier!
pi_138476732
Het weer wordt hier vanaf morgen weer wat slechter, goeie timing dus!
  donderdag 3 april 2014 @ 17:57:22 #250
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138476934
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:32 schreef Quoi het volgende:

[..]

Yups! :Y Thanks all :)
Geniet van je vakantie *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_138477008
quote:
Ooit overwogen om maandlenzen te gebruiken die je een maand lang 24 uur per dag, 7 dagen per week kan dragen? 8-)

Ik heb tot ik m'n ogen liet laseren (nog geen halfjaar geleden) Air Optix Night&Day Qua lenzen gebruikt. Heerlijk! :s)

quote:

[ afbeelding ]

Met zulke benen zie ik geen roze tape hoor. :o

--
Wat is het warm zeg... Het lopen met dit weer is toch een stuk zwaarder. :P
  donderdag 3 april 2014 @ 18:05:01 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138477159
Straks weer een rondje. Volgens mij is t niet zo warm meer
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 18:41:14 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_138478092
quote:

[..]

Lekker! Geniet ervan O+ en wel van die jaloersmakende hardloopfoto's maken he! En die dan hier posten :)
  donderdag 3 april 2014 @ 19:15:23 #254
3011 E.T.
pi_138479246
Quoi gaat de Samaria-kloof rennend doen? ;)
have fun!
  donderdag 3 april 2014 @ 19:20:11 #255
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138479441
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:15 schreef E.T. het volgende:
have fun!
dat hoort er toch bij? anders ben je niet op Kreta geweest als je die niet rennend doet
  donderdag 3 april 2014 @ 19:23:47 #256
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_138479553
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:15 schreef E.T. het volgende:
have fun!
:D Vorig jaar heb ik die nog gewandeld en hebben zus en ik voor de grap een stukje gerend ;)

Geen kloof dit keer. Heb 'm al 2x gedaan. Misschien een andere?
pi_138479899
Komende tijd wat minder tijd om overdag hard te lopen -O-

SPOILER
  donderdag 3 april 2014 @ 19:36:42 #258
50430 Yuki
Student Midwife
pi_138480025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:33 schreef cafca het volgende:

SPOILER
Shit -O-

SPOILER
pi_138480169
Ik loop toch het liefst in het donker, maar binnenkort is dat echt niet meer te doen :P
pi_138480212
Fijne vakantie Quoi! Geniet ervan :D
pi_138480367
quote:

SPOILER
Ik vermoedde al dat er zoiets onder de spoiler zou staan. Gefeliciteerd! *O*

Dat wordt 's morgens extra vroeg opstaan, of 's avonds lopen.
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 19:47:03 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_138480474
quote:

SPOILER
*O*
pi_138480906
Gewoon savonds lopen inderdaad, en ik ga maar 4 dagen werken, dus nog tijd genoeg :)
pi_138481092
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:58 schreef Ciscus het volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:59 schreef sylvesterrr het volgende:

:@
Ik ga vaker foto's plaatsen, goed voor mijn zelfvertrouwen dit ;) dank!

Quoi: heel veel plezier, geniet ervan!!!

Cafca *O* gefeliciteerd!

SPOILER: lenzen
pi_138481147
Quote ipv edit :')
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:06:37 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_138481314
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:00 schreef Serinde het volgende:

Wat wil je, met die lange stelten van jou O+ heb ik bij lange na niet, maar ik had ze van het weekend toch ook lekker op het balkon!
pi_138481487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, ik heb dat lijstje al gezien/bekeken, maar het spreekt me niet echt tot de verbeelding. Ik vind de functies van de FR 610 wel mooi (veel instelbaar ook) en de website is ook okay. De TomTom lijkt qua opties achter te lopen; ook is het gebruik anders (touchscreen vs. hardwareknopje).

Ervaringen zeggen altijd net wat meer, vind ik. Oh well, vanavond maar eens pielen met de TomToms, de oudere versies zouden hetzelfde moeten werken als de nieuwe.
Ongeveer 90% van de mensen hier die met een gps horloge lopen hebben een Garmin, waaronder een aantal met de 610. Over de 610 heb ik hier weinig klachten over gelezen. zelf heb ik hem ook gehad en was er tevreden over.
pi_138481798
Zoals gisteren beloofd heb ik vandaag toch mijn rondje gelopen. Maar het was zwaar! Niet lekker gelopen. -O- :N
De warmte heb ik niet zoveel problemen mee, maar de combinatie van hooikoorts, berkenpollen, smog en saharazand werkt duidelijk niet goed bij mij.

Hopelijk valt er hier wat regen de komende dagen, zodat ik zondag weer een fijn rondje kan.

SPOILER
  donderdag 3 april 2014 @ 20:20:06 #269
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138481825
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat wil je, met die lange stelten van jou O+ heb ik bij lange na niet
I see what you did there
pi_138482022
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:19 schreef GlenHighland het volgende:
Zoals gisteren beloofd heb ik vandaag toch mijn rondje gelopen. Maar het was zwaar! Niet lekker gelopen. -O- :N
De warmte heb ik niet zoveel problemen mee, maar de combinatie van hooikoorts, berkenpollen, smog en saharazand werkt duidelijk niet goed bij mij.

Hopelijk valt er hier wat regen de komende dagen, zodat ik zondag weer een fijn rondje kan.

SPOILER
Zwaar maar toch een lekker tempo hoor.
pi_138482251
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:24 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Zwaar maar toch een lekker tempo hoor.
Dat nog wel, maar het kostte me veel meer moeite dan een week geleden, toen ik m'n tempo voor de Circuitrun wilde testen en zomaar 4:57/km liep.

Maar goed, gewoon weer vergeten en komend weekend op pad voor een heerlijke LDL. Daar heb ik nu al zin in O+
pi_138482404
Ik ben weer fit, jeeuujj
Nu nog conditie. En snel graag, ik heb mn collega's belooft dat ik half juni meedoe met de HM in almere.

Hoe is het met spanning bij de marathon mannen?
pi_138482427
Ik ook! O+
Goed middel om af te vallen ook. :o
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 april 2014 @ 20:45:11 #274
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138482859
Ik begin me langzamerhand wel af te vragen waarom ik in godsnaam dacht dat ik 42KM en een beetje kan lopen. #marathonstress
pi_138483134
quote:
11s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik begin me langzamerhand wel af te vragen waarom ik in godsnaam dacht dat ik 42KM en een beetje kan lopen. #marathonstress
Ah joh, dat is maar 2 HM's . Achter elkaar lopen.
pi_138483175
quote:
Best stom ook ja. Op de fiets of met de auto is het stukken beter te doen.
  donderdag 3 april 2014 @ 20:51:57 #277
34586 kepler
No bounce, no play
pi_138483198
quote:
Haha, hoort erbij en gaat zeker goed komen! Zodra je over de start loopt vallen alle zenuwen weg! Daarvoor zul je er nog wel last van hebben :P (ik ben nog voor elke start wel zenuwachtig :D :@)
The line is a dot to you!
  donderdag 3 april 2014 @ 20:52:41 #278
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138483244
Swets, onderschatting is net zo "gevaarlijk" als overschatting
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 april 2014 @ 20:54:20 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138483320
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Best stom ook ja. Op de fiets of met de auto is het stukken beter te doen.
Op de fiets is het ook al een grafeind :{
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
Swets, onderschatting is net zo "gevaarlijk" als overschatting
Tja het zou moeten kunnen, maar ik moet nog wel 'even' doen.
pi_138483335
Fijne vakantie Quoi!
Gefeliciteerd cafca!

En dan nu iets wat ik al een jaar lang graag wil zeggen.

"Welkom nieuwelingen in dit topic."
"Het is duidelijk weer voorjaar."

De kenners zullen weten waarom dit erg goed voelde.

Enfin, dan nu over mijn training van vanavond. Het is weer dat heerlijke zomeravond weer. Een zwoel graadje of 18, weinig wind, verse lentegeuren en na afloop, als het al schemert, met een kletsnat shirt dat aan je rug plakt. Heerlijk.

Ik had 6x1000 op het programma staan en die gingen met de regelmaat van de klok: 5:24 - 5:22 - 5:23 - 5:22 - 5:24 - 5:23. De route ging over de Balijbrug. Ik heb 'm zelfs getraild door het zanderige paardenpad omhoog te nemen.

En de heup is licht stijfjes, maar ik mopper niet.

SPOILER
pi_138483387
quote:
Maar straks heb je 'm uitgelopen en heb je iets waar je nog jaren op kunt teren en trots op kunt zijn (en terecht).

Sterker nog, je zult je kinderen gaan aansporen om zelf kinderen te baren, zodat opa Swets het tot vervelens toe aan z'n kleinkoters kan vertellen.
  donderdag 3 april 2014 @ 20:59:54 #282
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138483571
Swets, ik heb tijdens de Kepler ervaren dat we tot veel meer in staat zijn dan we dnken en dat "de angst voor het onbekende" je vaak belemmert. Ik had na afloop het gevoel van "oke, het was geen makkie maar als ik wist wat me te wachten stond had ik misschien weer kunnen geven"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 april 2014 @ 21:02:41 #283
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138483714
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
Swets, ik heb tijdens de Kepler ervaren dat we tot veel meer in staat zijn dan we dnken en dat "de angst voor het onbekende" je vaak belemmert. Ik had na afloop het gevoel van "oke, het was geen makkie maar als ik wist wat me te wachten stond had ik misschien weer kunnen geven"
Ik hoop dat ik met die gedachte ook over de finish kom :)
pi_138483797
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
O+
  donderdag 3 april 2014 @ 21:09:51 #285
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138484084
Gefeliciteerd cafca!

Awww Swets, niet teveel zorgen maken. Je kunt het echt!

Snelle intervallen zwabber :)

Hier vanavond ook intervallen. Heb de rustige stukken geprobeerd langzaam te lopen. Dat lukte niet zo erg, maar ik herstelde wel best goed in die stukken. Volgende keer nog iets rustiger want nu zat er wel verval in de snelle stukken. Of eigenlijk gewoon veel verschillen. De snelste 3 min zat op 4.48/km en de langzaamste een minuut langzamer. De andere 4 van alles daar tussenin haha.
Maar wel trots want in feite ging het een stuk soepeler dan vorige week *O*
  donderdag 3 april 2014 @ 21:15:15 #286
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138484387
Druk weekend, vandaag vergadering in christchuch wat maar 600 km verderop is,laat thuis en dan morgenochtend om 6.30 in de auto voor de Lap the Lake
pi_138484501
Vandaag was de training met de meeste verschillende ondergronden ooit in één training. Inlopen over de weg en stoep, om een stukje door een soort zandbak te moeten. Vervolgens in een natuurgebied gelopen met veel onverharde paadjes, wat bruggetjes, een trap, grindpaden en als hoogtepunt een oude spoorbrug die nu dienst doet als voetpad. Lekker gelopen en het was gezellig. :) Ga het steeds leuker vinden!

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 april 2014 @ 21:21:51 #288
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138484740
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:17 schreef Gogo83 het volgende:
Vandaag was de training met de meeste verschillende ondergronden ooit in één training. Inlopen over de weg en stoep, om een stukje door een soort zandbak te moeten. Vervolgens in een natuurgebied gelopen met veel onverharde paadjes, wat bruggetjes, een trap, grindpaden en als hoogtepunt een oude spoorbrug die nu dienst doet als voetpad. Lekker gelopen en het was gezellig. :) Ga het steeds leuker vinden!

[ afbeelding ]
Tof!
pi_138484808
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
Druk weekend, vandaag vergadering in christchuch wat maar 600 km verderop is,laat thuis en dan morgenochtend om 6.30 in de auto voor de Lap the Lake
Zwaai je even naar mijn familie als je er doorheen rijdt. ;)

Het gaat vast goed komen met je rondjes om het meer.

quote:

[ afbeelding ]
Dat ziet er uit als een tof loopje Gogo
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 21:24:30 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_138484899
quote:

[ afbeelding ]
Mooie brug!!
  donderdag 3 april 2014 @ 21:26:53 #291
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_138485043
Zal ik doen Nanook,er is niet veel over van CHCH dus ik kan ze haast niet missen!
pi_138485066
quote:

[ afbeelding ]
:9 Daar wil ik ook wel overheen lopen, mooi!
pi_138485209
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
Zal ik doen Nanook,er is niet veel over van CHCH dus ik kan ze haast niet missen!
_O- En ik verwachtte een opmerking in de trant van Ja maar, "in Christchurch" is net zoiets als "in de provincie Utrecht" (Die heb ik namelijk al eens vaker gehad. Maar als er M.oot op de voordeur staat zit je goed. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Nanook24 op 03-04-2014 21:36:43 ]
  donderdag 3 april 2014 @ 21:33:10 #294
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138485323
Leuk Gogo!
pi_138485897
Iets raars met m'n Garmin: ik wil m'n run uploaden naar garmin connect. Gaat allemaal prima, succesvol verzonden. Kan m uploaden naar runkeeper en endomondo. Maar de activiteit staat niet in garmin connect... Enig idee hoe dat kan en hoe ik m er toch in krijg?

Wel lekker gelopen. Voor het eerst weer > uur/12 km :)
pi_138486081
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:00 schreef Serinde het volgende:

[..]

[..]

SPOILER: lenzen
Deal :-)

Bijna mn eerste marathon, in Wenen. Doordat ik in dec, jan en een stukje feb geblesseerd was, twijfel ik of ik niet beter een fijne HM kan doen. Ben er niet echt klaar voor!

Dus ook hier zenuwen! !

En eind van deze maand ga ik toch eens een leuke hardloopgroep in Utrecht zoeken. Iemand suggesties? (Klein groepje voor enigszins gevorderden die elkaar gek maken)
  donderdag 3 april 2014 @ 21:50:04 #297
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_138486188
Jezus. Mijn loopje was absurd zwaar vandaag. Het ging totaal niet. Kwam niet in een lekker ritme. Schoenen voelde anders aan dan normaal. Oftewel, een totale offday. Maar dat hoort erbij, af en toe. :)
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
  donderdag 3 april 2014 @ 21:50:43 #298
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_138486223
En mijn eten kwam er halverwege uit. :{
pi_138486348
Rennend achterwaarts eten, ook een kunst...
pi_138486727
quote:

SPOILER
Feli :)
pi_138486878
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')