abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138430432
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:54 schreef Homey het volgende:
Het probleem is dat de meerderheid binnen de marokkaanse jongeren geen persoonlijke verantwoordelijkheid willen. Het is altijd de schuld van een ander, de maatschappij of de overheid. Het ligt nooit aan henzelf. Dat verklaart waarom er zoveel marokkanen aan het infuus liggen van een uitkering of subsidie. Dat is gratis geld, vrijblijvend en zonder verantwoordelijkheden.
Wat dat betreft zijn het net PVV-stemmers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138430522
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar waar leid je precies uit af dat deze jongeren salafistische ouders hebben?
Het is helemaal niet gezegd dat die jongeren salafistische ouders hebben; dat maak jij er maar zo van. Veel belangrijker voor de discussie is dat salafisten op cruciale posities de touwtjes in handen hebben en invloed uitoefenen.

De puinhoop op Ibn Ghaldoun (waar salafisten stevig de regie voerden) zegt veel. De onderwijskwaliteit op die school was al jaren belabberd, maar toch bleven ouders hun kinderen naar die school sturen, want het was per slot van rekening een islamitische school. De cultuur / religie is belangrijker dan het beste voor je kind willen en hem / haar een goede toekomst bieden in Nederland.
pi_138430626
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
Het is helemaal niet gezegd dat die jongeren salafistische ouders hebben; dat maak jij er maar zo van.
Je wil gewoon even je rants kwijt over moslims en Marokkanen en gooit alles voor het gemak maar even op één grote hoop omdat dat het makkelijker maakt om te kunnen kankeren?

quote:
De puinhoop op Ibn Ghaldoun (waar salafisten stevig de regie voerden) zegt veel. De onderwijskwaliteit op die school was al jaren belabberd, maar toch bleven ouders hun kinderen naar die school sturen, want het was per slot van rekening een islamitische school. De cultuur / religie is belangrijker dan het beste voor je kind willen en hem / haar een goede toekomst bieden in Nederland.
Leuk verhaal, maar what the hell heeft dat met tuig te maken wat roofovervalletjes opzet bijvoorbeeld?
pi_138430896
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is helemaal niet gezegd dat die jongeren salafistische ouders hebben; dat maak jij er maar zo van. Veel belangrijker voor de discussie is dat salafisten op cruciale posities de touwtjes in handen hebben en invloed uitoefenen.

Maar het heeft weinig te maken met de huidige problemen met Marokkaanse jongeren. Men gaat geen roofoverval doen met geloof in hun hoofd.
pi_138430943
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je wil gewoon even je rants kwijt over moslims en Marokkanen en gooit alles voor het gemak maar even op één grote hoop omdat dat het makkelijker maakt om te kunnen kankeren?

[..]

Leuk verhaal, maar what the hell heeft dat met tuig te maken wat roofovervalletjes opzet bijvoorbeeld?
Dat heb ik geprobeerd uit te leggen, maar je wilt er toch niet aan. Je hebt niet eens de bereidheid om door te dringen tot de kern van problemen. Je blijft liever aan de oppervlakte doorgaan met het bekritiseren van mensen die problemen wél benoemen en bediscussiëren, die je vervolgens de schuld geeft van het huidige klimaat.

Ik heb niet de puf om hier de hele middag over door te praten, dus ik zet er maar eens een punt achter voor nu.
pi_138431136
Was dit al gepost? Via dat overvaltopic.

quote:
Ahmed Marcouch over Marokkanen

‘We hebben op dit moment naast de economische crisis nog steeds te maken met een zeer ernstige maatschappelijke crisis: het multiculturele drama,’ zei Marcouch daarover. ‘Dat is nog lang niet opgelost. Het probleem is, dat we aan de ene kant een partij als de PVV hebben met hele ongenuanceerde generaliserende standpunten en aan de andere kant een hele groep politieke partijen die helemaal geen visie heeft en ook niet het lef heeft om de echte problemen aan te pakken. De vraag is wat erger is.’

‘Een uur geleden is hier een Hollandse bouwvakker door een Marokkaan op klaarlichte dag met een mes op zijn keel van zijn TomTom beroofd. Dat is de dialoog waar ik hier in de praktijk mee te maken heb.’

‘Ik vind het daarom fantastisch dat we Wilders hebben,’ zei Marcouch.
‘Daardoor worden de zaken nu heel duidelijk. De angst van de autochtonen wordt nu eindelijk serieus genomen. De Hollanders hebben heel wat te lijden gehad. Als jouw buurt binnen een paar jaar compleet verandert, je met de nieuwkomers helemaal geen contact hebt, die nieuwkomers ook nog eens vijandig zijn en de houding hebben dat jij dat allemaal maar moet pikken, dan begrijp ik wel dat je kwaad of bang wordt. Hun gevoelens kunnen niet meer afgedaan worden, als xenofobie of racisme, zoals heel lang gebeurde.’

‘Vergis je niet, het zijn altijd dezelfde mensen die bij dergelijke debatten en bijeenkomsten komen opdagen, die altijd dezelfde liedjes zingen: het relativeringsliedje, het ontkenningsliedje en het slachtofferliedje. Maar de echte slachtoffers, de buurtbewoners die elke dag met deze problemen worstelen, komen vrijwel nooit op die buurtbijeenkomsten.’

‘Er zit hier een heel grote groep die er gewoon niet bij wil horen en die de belangrijke Nederlandse kernwaarden niet onderschrijft. Er bestaat een grote groep allochtonen en vooral Marokkanen die daar niks mee heeft. Die Marokkanen zijn in die zin ook helemaal geen Nederlander. Ze zijn hier geboren en getogen, maar ze hebben echt heel weinig binding met dit land. Waarom? Omdat hun vaders en ooms hen wijsmaken dat je Marokkaan bent en Marokkaan blijft, wat er ook gebeurt. Dat gaat zo ver dat ze in staat zijn om de auto’s van hun medebewoners in de fik te steken en het politiebureau met veertig man te bestormen.’

‘Ze denken dat je door Nederlander te worden je Marokkaanse identiteit kwijtraakt en daar wordt dan vooral mee bedoelt dat je dan geen moslim meer kunt zijn. Maar je kunt heel goed een moslim en Nederlander zijn. Als je Marokkanen vraagt of ze naar Marokko gaan met vakantie, dan zeggen veel Marokkanen: “We gaan niet op vakantie naar Marokko we gaan naar huis.”’

‘Autochtone Nederlanders hebben over het algemeen niets tegen Marokkanen en andere allochtonen die het goed doen, ook de meeste PVV-aanhangers niet, constateerde Marcouch. ‘Zij zijn alleen de criminaliteit, haatdragendheid en overlast van een grote groep allochtone jongens enorm beu. Dat heeft helemaal niets met racisme te maken. Daardoor trekken veel Nederlanders en geslaagde allochtonen weg uit de slechte wijken waardoor die wijken nog slechter worden en de segregatie steeds verder gaat.’

‘Maar er bestaat nog steeds angst om het er over te hebben, ook in mijn partij. Die bewoners vertrekken niet alleen uit de stad, er zijn ook heel veel mensen die Nederland verlaten omdat ze zich onveilig voelen. Dat is juist de middenklasse en de elite. Je ziet ook de allochtone middenklasse naar plaatsen als Almere en Hoofddorp vertrekken. Daarom is het debat zo urgent.’

‘Of ik daar kwaad over ben? Ja natuurlijk. Waar ik me kwaad over maak is dat we het allemaal weten, maar niks durven. Ik zag de PvdA een beetje bijdraaien, maar vervolgens is het weer een hele tijd stil. Het wordt de PvdA verweten dat ze heel lang het multiculturele drama doodgezwegen hebben. Dat klopt en ze doen het nog steeds. Daar ben ik inderdaad kwaad over.’

‘Ik ben ook kwaad op een deel van de Marokkaanse gemeenschap. Wel een moskee kunnen bouwen, maar niet de moeite nemen om naar een ouderavond van hun kinderen te gaan en hun eigen kinderen op te voeden. De foute etnische loyaliteit, de hypocrisie en de profiteursmentaliteit die in de Marokkaanse gemeenschap heersen…ja, daar word ik kwaad over.’

Hij vond dat de Marokkaanse gemeenschap de agressiviteit en het wangedrag van een grote groep Marokkanen van geboortefeest tot begrafenis ter sprake moest brengen. ‘Deze kwelgeesten roepen niet alleen “Ik maak je dood” tegen ambulancebroeders, ze gooien ook stenen naar deze hulpverleners, versperren de weg en roven zelfs ambulances leeg terwijl de broeders zich ontfermen over een gewonde of dode. Dit zijn vaak dezelfde Marokkaanse jongens die mensen op straat beroven en auto-inbraken plegen. Het zijn juist deze Marokkanen die de Marokkaanse gemeenschap stigmatiseren.’

Hij riep de Marokkaanse gemeenschap op tot een ‘beschavingsoffensief’ in plaats van de bekende afweerreflex, de ontkenningen en de stuitende beschuldigingen van stigmatisering en discriminatie. ‘Bij de oplossing is de cultuur wel degelijk relevant, want het gedrag van deze kwelgeesten is in hun Marokkaanse cultuur geworteld. Het gaat om gedrag dat gedreven wordt door angst, wantrouwen, achterdocht, slachtofferschap en gekrenkte trots. Een deel van de Marokkaanse ouders voedt hun kinderen hier met het aanjagen van angst op. Veel Marokkaanse ouders zeggen dagelijks tegen hun kinderen: “Niet doen, anders maak ik je dood”. De Nederlandse gezagsdragers hebben domweg geen antwoord op deze agressie, omdat ze in hun eigen wereld en opvoeding vrijwel nooit aanraking komen met geweld of agressie en bang zijn.’

‘Ik heb in de tijd dat ik bij de politie werkte ook veel Hollanders en Surinamers mogen aanhouden,’ zei Marcouch.
‘Maar echt nooit de grimmigheid, de valsheid en de gemene streken meegemaakt waar ik in Marokkaanse kring mee geconfronteerd werd. Dat was toch echt uniek. Ik werd door snotapen die nog geen twaalf waren uitgescholden voor hoerenzoon en verrader. Het zijn deze jongens, de onbeschaafden in onze samenleving, waar we boos op moeten zijn. Het zijn deze jongens waar de maatschappij verontwaardigd over zou moeten zijn. Waar hebben we een club als SMN voor nodig als zij een gemeenschap vertegenwoordigen die dit soort zaken niet aan de kaak stelt?’
http://politiek.theposton(...)marcouch-marokkanen/
pi_138431179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat heb ik geprobeerd uit te leggen, maar je wilt er toch niet aan.
Maar je bent daar tot op heden niet in geslaagd inderdaad.
pi_138431372
Gerelateerd, nog even een nieuwtje van The Post Online:

quote:
Jonge Marokkanen zijn trots op misdaden, steekwapens en hun buit
Jonge delinquenten in de Marokkaanse stad Casablanca pochen uitgebreid over hun misdrijven op Facebook. De meesten laten hun gezicht niet herkenbaar zien, maar scheppen op over hun rooftocht terwijl ze steekwapens en hun buit ten toon spreiden. Het verschijnsel heet tcharmil en baarde Marokkaanse media dinsdag zorgen.

De naam tcharmil komt uit de Marokkaanse keuken. De jongeren geven er mee aan dat ze alles wat in hun smaak valt kunnen bemachtigen. De politie heeft zich op de zaak gestort. Volgens het dagblad Sahifat Annas is die al op zoek naar een jongeman die ervan wordt verdacht de drijvende kracht achter deze Facebookpagina’s te zijn.

Een andere krant meldde dat de politie via Interpol Facebook heeft benaderd voor acties tegen de jongeren. De meesten komen naar het zich laat aanzien uit arme buurten van Casablanca.
pi_138431383
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar je bent daar tot op heden niet in geslaagd inderdaad.
Het is de vraag wie waar niet in slaagt.
pi_138431709
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:16 schreef Specularium het volgende:

[..]

Goed stuk van Marcouch.
Hij somt de problematiek wel goed op.
I´m back.
pi_138431733
quote:

[..]

Helemaal mee eens, heerlijk stuk dit!
pi_138431821
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goed stuk van Marcouch.
Hij somt de problematiek wel goed op.
En nu de vraag, net als in een ander topic, of er werkelijk iets gaat veranderen. Want de man is al jaren kritisch.
pi_138431853
quote:

[..]

Wow. Zeer nuttige aanvulling voor dit topic. Dit is nu een politicus die feilloos de vinger op de zere plek legt.

"Het relativeringsliedje, het ontkenningsliedje en het slachtofferliedje" - hoe herkenbaar. Tot vervelens toe zijn die liedjes hier in NWS door een stel betweters afgespeeld.

Deze tekst van Marcouch ga ik nog vaak citeren; dat weet ik nu al. ^O^
pi_138431892
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wow. Zeer nuttige aanvulling voor dit topic. Dit is nu een politicus die feilloos de vinger op de zere plek legt.

"Het relativeringsliedje, het ontkenningsliedje en het slachtofferliedje" - hoe herkenbaar. Tot vervelens toe zijn die liedjes hier in NWS door een stel betweters afgespeeld.

Deze tekst van Marcouch ga ik nog vaak citeren; dat weet ik nu al. ^O^
De man was net zo kritisch in Amsterdam jarenlang. Het heeft niets verandert.
pi_138431946
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:40 schreef Globali het volgende:

[..]

En nu de vraag, net als in een ander topic, of er werkelijk iets gaat veranderen. Want de man is al jaren kritisch.
Verandering begint met problemen onder ogen zien (1) en nadenken over de oorzaken ervan (2). Vervolgens ga je oplossingen bedenken (3).

Het Landelijk Beraad Marokkanen en diverse woordvoerders van de Marokkaanse gemeenschap zijn nu zo'n beetje bij 1. Marcouch is inmiddels station 2 gepasseerd.

Op FOK! barst het nog van de users die nog lang niet bij 1 zijn.
pi_138432014
In het vorige deel van dit topic heb ik uiteen gezet waarom ik geen Marokkanen meer aanneem, met daarbij de vraag waarom ik ze WEL zou moeten aannemen.

Waarom hebben de linkse rakkers hier geen antwoord op?
60 HRC
pi_138432039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Verandering begint met problemen onder ogen zien (1) en nadenken over de oorzaken ervan (2). Vervolgens ga je oplossingen bedenken (3).

Het Landelijk Beraad Marokkanen en diverse woordvoerders van de Marokkaanse gemeenschap zijn nu zo'n beetje bij 1. Marcouch is inmiddels station 2 gepasseerd.

Marcouch doet 2 en 3 al jaren. Uiteindelijk moet het "gewone volk" de boodschap wel oppakken en er iets mee doen. 1 van de problemen in dit land is dat je je als staat niet mag bemoeien met wat er gebeurt achter de voordeur. Terecht. Wel een probleem als het om zeer fout opvoeden gaat. Ik denk niet dat dit soort mensen de foute groep gaan bereiken.
pi_138432063
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:47 schreef HardMetal het volgende:
In het vorige deel van dit topic heb ik uiteen gezet waarom ik geen Marokkanen meer aanneem, met daarbij de vraag waarom ik ze WEL zou moeten aannemen.

Post het nog eens. Het probleem hier op FOK is o.a. dat topics worden gesloten.
pi_138432500
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:48 schreef Globali het volgende:

[..]

Post het nog eens. Het probleem hier op FOK is o.a. dat topics worden gesloten.
Tsja, topic vol is vol he. :P
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_138432558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, topic vol is vol he. :P
Ik vind het wat moeizaam. Maar misschien werkt het.
pi_138432671
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mee eens , al was het ooit erger.
  woensdag 2 april 2014 @ 13:13:57 #72
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_138432825
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:47 schreef HardMetal het volgende:

Als je een bedrijf hebt dan moet je personeel een afspiegeling zijn van de maatschappij dus ook Nederlanders van buitenlandse afkomst. Neem je wel Antillianen aan of Surinamers?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_138433117
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:40 schreef Globali het volgende:

[..]

Zoals hij aangeeft, hebben we hier te maken met een cultuurgebonden verschijnsel. Cultuur laat zich nu eenmaal minder gemakkelijk sturen. Misschien moet er iets zeer ernstigs gebeuren aleer mensen massaal schoksgewijs veranderen?
I´m back.
pi_138433165
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als je een bedrijf hebt dan moet je personeel een afspiegeling zijn van de maatschappij dus ook Nederlanders van buitenlandse afkomst. Neem je wel Antillianen aan of Surinamers?
Waarom zou dat moeten? Ik denk dat mensen vooral gaan voor wat ment beter kent.
pi_138433214
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoals hij aangeeft, hebben we hier te maken met een cultuurgebonden verschijnsel. Cultuur laat zich nu eenmaal minder gemakkelijk sturen. Misschien moet er iets zeer ernstigs gebeuren aleer mensen massaal schoksgewijs veranderen?
Dus zegt dit alles vrij weinig over wat er daadwerkelijk zal gaan veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')