Helemaal mee eens, heerlijk stuk dit!quote:Op woensdag 2 april 2014 12:16 schreef Specularium het volgende:
Was dit al gepost? Via dat overvaltopic.
[..]
http://politiek.theposton(...)marcouch-marokkanen/
En nu de vraag, net als in een ander topic, of er werkelijk iets gaat veranderen. Want de man is al jaren kritisch.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goed stuk van Marcouch.
Hij somt de problematiek wel goed op.
Wow. Zeer nuttige aanvulling voor dit topic. Dit is nu een politicus die feilloos de vinger op de zere plek legt.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
De man was net zo kritisch in Amsterdam jarenlang. Het heeft niets verandert.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wow. Zeer nuttige aanvulling voor dit topic. Dit is nu een politicus die feilloos de vinger op de zere plek legt.
"Het relativeringsliedje, het ontkenningsliedje en het slachtofferliedje" - hoe herkenbaar. Tot vervelens toe zijn die liedjes hier in NWS door een stel betweters afgespeeld.
Deze tekst van Marcouch ga ik nog vaak citeren; dat weet ik nu al.
Verandering begint met problemen onder ogen zien (1) en nadenken over de oorzaken ervan (2). Vervolgens ga je oplossingen bedenken (3).quote:Op woensdag 2 april 2014 12:40 schreef Globali het volgende:
[..]
En nu de vraag, net als in een ander topic, of er werkelijk iets gaat veranderen. Want de man is al jaren kritisch.
Marcouch doet 2 en 3 al jaren. Uiteindelijk moet het "gewone volk" de boodschap wel oppakken en er iets mee doen. 1 van de problemen in dit land is dat je je als staat niet mag bemoeien met wat er gebeurt achter de voordeur. Terecht. Wel een probleem als het om zeer fout opvoeden gaat. Ik denk niet dat dit soort mensen de foute groep gaan bereiken.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verandering begint met problemen onder ogen zien (1) en nadenken over de oorzaken ervan (2). Vervolgens ga je oplossingen bedenken (3).
Het Landelijk Beraad Marokkanen en diverse woordvoerders van de Marokkaanse gemeenschap zijn nu zo'n beetje bij 1. Marcouch is inmiddels station 2 gepasseerd.
Op FOK! barst het nog van de users die nog lang niet bij 1 zijn.
Post het nog eens. Het probleem hier op FOK is o.a. dat topics worden gesloten.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:47 schreef HardMetal het volgende:
In het vorige deel van dit topic heb ik uiteen gezet waarom ik geen Marokkanen meer aanneem, met daarbij de vraag waarom ik ze WEL zou moeten aannemen.
Waarom hebben de linkse rakkers hier geen antwoord op?
Tsja, topic vol is vol he.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:48 schreef Globali het volgende:
[..]
Post het nog eens. Het probleem hier op FOK is o.a. dat topics worden gesloten.
Mee eens , al was het ooit erger.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verandering begint met problemen onder ogen zien (1) en nadenken over de oorzaken ervan (2). Vervolgens ga je oplossingen bedenken (3).
Het Landelijk Beraad Marokkanen en diverse woordvoerders van de Marokkaanse gemeenschap zijn nu zo'n beetje bij 1. Marcouch is inmiddels station 2 gepasseerd.
Op FOK! barst het nog van de users die nog lang niet bij 1 zijn.
Als je een bedrijf hebt dan moet je personeel een afspiegeling zijn van de maatschappij dus ook Nederlanders van buitenlandse afkomst. Neem je wel Antillianen aan of Surinamers?quote:Op woensdag 2 april 2014 12:47 schreef HardMetal het volgende:
In het vorige deel van dit topic heb ik uiteen gezet waarom ik geen Marokkanen meer aanneem, met daarbij de vraag waarom ik ze WEL zou moeten aannemen.
Waarom hebben de linkse rakkers hier geen antwoord op?
Zoals hij aangeeft, hebben we hier te maken met een cultuurgebonden verschijnsel. Cultuur laat zich nu eenmaal minder gemakkelijk sturen. Misschien moet er iets zeer ernstigs gebeuren aleer mensen massaal schoksgewijs veranderen?quote:Op woensdag 2 april 2014 12:40 schreef Globali het volgende:
[..]
En nu de vraag, net als in een ander topic, of er werkelijk iets gaat veranderen. Want de man is al jaren kritisch.
Waarom zou dat moeten? Ik denk dat mensen vooral gaan voor wat ment beter kent.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Als je een bedrijf hebt dan moet je personeel een afspiegeling zijn van de maatschappij dus ook Nederlanders van buitenlandse afkomst. Neem je wel Antillianen aan of Surinamers?
Dus zegt dit alles vrij weinig over wat er daadwerkelijk zal gaan veranderen.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoals hij aangeeft, hebben we hier te maken met een cultuurgebonden verschijnsel. Cultuur laat zich nu eenmaal minder gemakkelijk sturen. Misschien moet er iets zeer ernstigs gebeuren aleer mensen massaal schoksgewijs veranderen?
Mow ligt eraan hoor, grotere bedrijven hanteren (gelukkig!) deze policy wel. Persoonlijk zou ik het ook eng vinden een bedrijf met alleen maar blanken in dienst zeker als het een groot bedrijf betreft. Ik dacht dat iets van één op de vijf werknemers allochtoon moeten zijn maar niet alle bedrijven halen dit of voldoen hieraan. Bij overheidsinstanties zie je het wel weer vaker.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:23 schreef Globali het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Ik denk dat mensen vooral gaan voor wat ment beter kent.
Het gaat in principe (zou moeten gaan) over het aannemen van de juiste persoon. Maar in gelijke gevallen zal een blanke vaker kiezen voor een blanke. Een Chinees voor een Chinees. Etc. Dat is de mens eigen.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mow ligt eraan hoor, grotere bedrijven hanteren (gelukkig!) deze policy wel. Persoonlijk zou ik het ook eng vinden een bedrijf met alleen maar blanken in dienst zeker als het een groot bedrijf betreft. Ik dacht dat iets van één op de vijf werknemers allochtoon moeten zijn maar niet alle bedrijven halen dit of voldoen hieraan. Bij overheidsinstanties zie je het wel weer vaker.
Ik ben toch al eens anders tegen gekomen hoor in grotere bedrijven waar men zich aan de afspiegeling probeerden te houden en geloof of niet. Er werkten ook Marokkanen die hun werk goed dedenquote:Op woensdag 2 april 2014 13:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat in principe (zou moeten gaan) over het aannemen van de juiste persoon. Maar in gelijke gevallen zal een blanke vaker kiezen voor een blanke. Een Chinees voor een Chinees. Etc. Dat is de mens eigen.
Ik twijfel niet aan het laatste. Ik had het over hoe de meeste mensen denken.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik ben toch al eens anders tegen gekomen hoor in grotere bedrijven waar men zich aan de afspiegeling probeerden te houden en geloof of niet. Er werkten ook Marokkanen die hun werk goed deden
En daar ontpopt zich weer even de wolf die zich voordoet als schaap.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen een tweedeling. Heel graag trek ik een scheidslijn tussen goed en fout; heel graag trek ik een duidelijke grens. Dat die scheidslijn nu zodanig is dat afkomst de tweedeling blootlegt, zegt veel. Het zegt namelijk veel over de mate waarin de Marokkaanse gemeenschap probleemgedrag vertoont.
Wat jij maar niet begrijpt is dat je met jouw houding de Marokkanen die gewoon hun ding doen en geen flikker met tuig te maken hebben alsnog het verdomhoekje indrukt met alle gevolgen vandien.quote:Het is niet aan mij om die tweedeling weg te nemen of om het beeld te veranderen; het in aan de Marokkanen zelf. Wanneer ze hun kinderen eens beter gaan opvoeden, wanneer ze zich beter confirmeren aan onze wetten, waarden en normen en zich minder nadrukkelijk afzetten, zal vanzelf die tweedeling verdwijnen.
Nee. Na een bepaalde tijd hebben mensen gewoon steeds meer moeite gekregen met Marokkanen. Met vaak een reden.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En daar ontpopt zich weer even de wolf die zich voordoet als schaap.
[..]
Wat jij maar niet begrijpt is dat je met jouw houding de Marokkanen die gewoon hun ding doen en geen flikker met tuig te maken hebben alsnog het verdomhoekje indrukt met alle gevolgen vandien.
Even een aantal quotes;quote:Op woensdag 2 april 2014 12:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is de vraag wie waar niet in slaagt.
Gaat het tuig naar orthodoxe scholen zoals het Ibn Ghaldoun dan? Dat heb je vooralsnog slechts gesuggereerd, of beter gezegd, gefantaseerd.quote:De puinhoop op Ibn Ghaldoun (waar salafisten stevig de regie voerden) zegt veel. De onderwijskwaliteit op die school was al jaren belabberd, maar toch bleven ouders hun kinderen naar die school sturen, want het was per slot van rekening een islamitische school. De cultuur / religie is belangrijker dan het beste voor je kind willen en hem / haar een goede toekomst bieden in Nederland.
"Dat soort instituten." Kennelijk is iedere moskee een bron van haat waar salafisten de boventoon voeren. Klinkklare onzin. Het is nog steeds dezelfde Pavlov-reflex; er zijn stapels bewijzen dat moskeeën een anti-Westerse houding bewerkstelligen, dús worden moskeegangers daaraan blootgesteld. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat veel moslims de poldermoskee bezoeken, geen flikker met het salafisme te maken hebben en hun heil ook niet zoeken in dergelijke lectuur of bij dat soort figuren. Nee, in het hoofd van Elfletterig is het tuig ook salafistisch, want hij heeft op internet gezien dat...quote:Veel relevanter is wat deze jongens krijgen aangeleerd in de moskee of op school. En er zijn stapels bewijzen dat vanuit dat soort instituten de integratie actief wordt tegengewerkt. Het kan dus prima dat je als jonge Marokkaanse moslim wél het afzetten tegen de Nederlandse samenleving (of soms zelfs de regelrechte haat richting de Nederlandse samenleving) meepikt, terwijl je tegelijkertijd bent ingesteld op materialisme, snel geld en - dus - de regels van je geloof en tevens de wetgeving aan je laars lapt door voor de criminaliteit te kiezen.
Dat zuig je uit je kortzichtige duim.quote:Heel simpel: het aanleren van haat, het tegenwerken van de integratie. Het salafisme is leidend binnen veel moskeeën en scholen;
2007 weliswaar, maar zolang je niet kunt aanvoeren dat dit aantal drastisch gestegen is de afgelopen 7 jaar kunnen je claims linea recta naar de prullenbak verwezen worden. 30.000 mogelijke salafisten in Nederland tegenover de 825.000 moslims in Nederland. Maar nee, in veel moskeeën viert het salafisme hoogtij en al die moslims worden blootgesteld aan de anti-Westerse invloeden daarvan.quote:In september 2007 verklaarde minister van Binnenlandse Zaken Ter Horst dat in Nederland tussen de 20.000 en 30.000 mensen mogelijk te beïnvloeden zijn door deze stroming binnen de islam.
Dat ongetwijfeld, alleen verergert het gezeik zich daarmee alleen maar. Hoe meer mensen er gaan geloven in een tweedeling, hoe meer er gepolariseerd wordt, des te moeilijker wordt het om te kunnen integreren en samen te leven.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:33 schreef Globali het volgende:
[..]
Nee. Na een bepaalde tijd hebben mensen gewoon steeds meer moeite gekregen met Marokkanen. Met vaak een reden.
Daar geloof ik ook niet in. Daarom is die opmerking van Wilders ook zo dom.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ongetwijfeld, alleen verergert het gezeik zich daarmee alleen maar. Hoe meer mensen er gaan geloven in een tweedeling, hoe meer er gepolariseerd wordt, des te moeilijker wordt het om te kunnen integreren.
Op zich is de massale verontwaardiging naar aanleiding daarvan dan wel weer positief.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:45 schreef Globali het volgende:
[..]
Daar geloof ik ook niet in. Daarom is die opmerking van Wilders ook zo dom.
Vind ik ook. Dat is goed en positief.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op zich is de massale verontwaardiging naar aanleiding daarvan dan wel weer positief.
Het heeft, dan heb ik het over wat je hierboven terecht zegt, weinig te maken met bijv. geloof. Alleen kun je je afvragen wat geloof thuis meebrengt als je het over opvoeding hebt.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op zich is de massale verontwaardiging naar aanleiding daarvan dan wel weer positief.
De orthodoxe, conservatieve moslims belijden hun geloof vrij fanatiek en verlagen zich niet tot de roofovervalletjes en het in elkaar schoppen van mensen. Die houden zich met andere praktijken bezig, lezen vaak de koran, bezoeken de moskee vaak et cetera. Het zijn juist veel meer de ouders die wat dat betreft meer tussen wal en schip hangen die hun kinderen loslaten en - even kort door de bocht - op straat gaan zwerven die dergelijke problemen veroorzaken. Die worden door Elfletterig echter allemaal op één grote hoop gegooid zodat hij een kapstok heeft om te kunnen kankeren. Zelfs in topics over diefstal of roofovervallen zou die nog in staat zijn een blik gejank open te kunnen trekken over het Ibn Ghaldoun en de invloeden van het salafisme terwijl die geen flikker met elkaar te maken hebben.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:49 schreef Globali het volgende:
[..]
Het heeft, dan heb ik het over wat je hierboven terecht zegt, weinig te maken met bijv. geloof. Alleen kun je je afvragen wat geloof thuis meebrengt als je het over opvoeding hebt.
Ik heb het over thuis, de opvoeding en ouders. Dat die jongeren zelf niet gelovig zijn geloof ik wel. Er gaat duidelijk iets mis met de opvoeding.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De orthodoxe, conservatieve moslims belijden hun geloof vrij fanatiek en verlagen zich niet tot de roofovervalletjes en het in elkaar schoppen van mensen. Die houden zich met andere praktijken bezig, lezen vaak de koran, bezoeken de moskee vaak et cetera. Het zijn juist veel meer de ouders die wat dat betreft meer tussen wal en schip hangen die hun kinderen loslaten en - even kort door de bocht - op straat gaan zwerven die dergelijke problemen veroorzaken. Die worden door Elfletterig echter allemaal op één grote hoop gegooid zodat hij een kapstok heeft om te kunnen kankeren. Zelfs in topics over diefstal of roofovervallen zou die nog in staat zijn een blik gejank open te kunnen trekken over het Ibn Ghaldoun en de invloeden van het salafisme terwijl die geen flikker met elkaar te maken hebben.
En de mensen die die verbanden en dat gejank niet delen hebben een bord voor hun kop.![]()
Ja, er zijn wel wat interessante stukken over te vinden die het verschil verklaren tussen Marokkanen en Turken en ingaan op 'de Marokkaanse opvoeding'. Er wordt bijvoorbeeld vaak beweerd dat 'de Marokkaanse gemeenschap' vrij hecht is, terwijl dat helemaal niet het geval is. Dat zie je juist veel meer bij Turken en is bijvoorbeeld één van de redenen waarom de kans bij Marokkaanse jongeren op schizofrenie veel hoger is dan bij Turken.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik heb het over thuis, de opvoeding en ouders. Dat die jongeren zelf niet gelovig zijn geloof ik wel. Er gaat duidelijk iets mis met de opvoeding.
Maar hoe kan het zo enorm misgaan als men thuis zgn zo gelovig en streng is? En dan wordt er wel afgegeven op de Nederlandse manier van opvoeden. Maar die werkt duidelijk beter.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, er zijn wel wat interessante stukken over te vinden die het verschil verklaren tussen Marokkanen en Turken. Er wordt bijvoorbeeld vaak beweerd dat 'de Marokkaanse gemeenschap' vrij hecht is, terwijl dat helemaal niet het geval is. Dat zie je juist veel meer bij Turken en is bijvoorbeeld één van de redenen waarom de kans bij Marokkaanse jongeren op schizofrenie veel hoger is dan bij Turken.
Ik zag het vanmorgen op Wakker Nederland. Mooi interviewquote:Op woensdag 2 april 2014 12:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ahmed Marcouch noemde dit juist als een van de belangrijkste redenen voor een hoop problemen bij Marokkanen. En hij zal als Marokkaan die dagelijks met dit soort gasten te maken heeft, het vast beter weten dan jij.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt bijvoorbeeld vaak beweerd dat 'de Marokkaanse gemeenschap' vrij hecht is, terwijl dat helemaal niet het geval is. Dat zie je juist veel meer bij Turken en is bijvoorbeeld één van de redenen waarom de kans bij Marokkaanse jongeren op schizofrenie veel hoger is dan bij Turken.
Onderzoek Kieskompas: 'PVV wordt een gevestigde partij'quote:Op woensdag 2 april 2014 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn het net PVV-stemmers.
Het is een groep mensen die kiest voor non oplossingen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onderzoek Kieskompas: 'PVV wordt een gevestigde partij'
Mensen die op de PVV stemmen zijn eigenlijk helemaal niet anders dan kiezers van andere partijen. Ze zijn even geïnteresseerd in de politiek en zijn even cynisch. Dat blijkt uit een onderzoek dat het Kieskompas voor het ANP heeft uitgevoerd in Den Haag en Almere. Dat zijn de enige gemeenten waar de PVV dit jaar meedoet aan de raadsverkiezingen.
Het Kieskompas noemt de uitkomst opvallend. 'Uit andere onderzoeken kwam juist het beeld naar voren dat PVV-kiezers bozer en politiek sceptischer zijn dan de kiezers van andere partijen', zegt André Krouwel van het Kieskompas. Volgens hem trekt de PVV tegenwoordig niet alleen maar proteststemmers. De partij van Geert Wilders 'wordt een gevestigde partij'. Zijn kiezers zijn een doorsnede van alle kiezers in Nederland.
De PVV-aanhangers mogen dan een doorsnee zijn, ze vinden zichzelf wel rechtser dan de gemiddelde Nederlander. Als de ondervraagden hun eigen meningen aangeven op een schaal van 1 (extreem links) tot 10 (extreem rechts), zetten de meeste Nederlanders zichzelf ergens tussen de 3 en de 8.
Iets links of iets rechts van midden
Ze vinden dus dat ze iets links of iets rechts van het midden staan. Verreweg de meeste PVV'ers in Almere zien zichzelf als een 6 of een 7. De meeste Haagse PVV'ers schatten zichzelf in als een 8. Bovendien ziet een behoorlijk deel van de PVV-aanhang in de beide steden zichzelf als een 10. Rechtser dan dat kan niet.
De onderzoekers keken ook waar de PVV-aanhangers wonen. In Den Haag scoort de partij goed in het stadsdeel Zuid-West, een buurt met veel problemen. De PVV heeft juist redelijk weinig aanhang in rijke buurten als Benoordenhout. In Almere zijn er geen typische PVV-wijken. De partij is gelijkmatig verdeeld over de hele stad.
In Den Haag strijdt de PVV met de PvdA om de overwinning. In Almere staat de PVV ruim aan kop in de peilingen. En de rek is er nog niet uit. In beide steden kan de PVV nog veel zetels afpakken van andere partijen, blijkt uit het onderzoek van Kieskompas. In Den Haag moet vooral Richard de Mos vrezen.
Dat is saillant, omdat De Mos zelf uit de PVV is gestapt en solo verder ging. In Almere aast de PVV op de kiezers van VVD en Leefbaar Almere. Aan het onderzoek hebben 6800 Hagenaars en 5600 Almeerders meegedaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)estigde-partij.dhtml
Zag het net in de herhaling.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:17 schreef Specularium het volgende:
Brahim Bourzik bij P&W gisteravond.
Kijk Jeroen eens even terecht kwaad worden.
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/312223
Toch weer teveel de fout bij de staat zoeken.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:17 schreef Specularium het volgende:
Brahim Bourzik bij P&W gisteravond.
Kijk Jeroen eens even terecht kwaad worden.
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/312223
Dat kan je vinden. Maar ze zijn niet net zo afhankelijk van uitkeringen en subsidies als de Marokkanen. En dat vind KoosVogels wel.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:09 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is een groep mensen die kiest voor non oplossingen.
Antilianen heb ik er 2 van in dienst gehad. De ene had valse laspapieren, dacht dat elk stuk glimmend staal rvs was. De andere deed het wel aardig, maar was ineens met noorderzon vertrokken, nooit weer wat van gehoord.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Als je een bedrijf hebt dan moet je personeel een afspiegeling zijn van de maatschappij dus ook Nederlanders van buitenlandse afkomst. Neem je wel Antillianen aan of Surinamers?
Dat heb ik gemist dan. Heb je dat P&W stuk gezien? Verbazingwekkend.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat kan je vinden. Maar ze zijn niet net zo afhankelijk van uitkeringen en subsidies als de Marokkanen. En dat vind KoosVogels wel.
Ik ben nu halverwege. Ik had eerst goede hoop dat het LBM wat kon betekenen in dit probleem, maar hij komt wel heel wereldvreemd over in dit stukje.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:50 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan. Heb je dat P&W stuk gezien? Verbazingwekkend.
Dit is volkomen nietszeggend. Pauw heeft daarin volkomen gelijk. Het is tóch weer de schuld vooral bij anderen zoeken. Je hoort de man eigenlijk niet over opvoeding zelfs.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ben nu halverwege. Ik had eerst goede hoop dat het LBM wat kon betekenen in dit probleem, maar hij komt wel heel wereldvreemd over in dit stukje.
Wat voor bedrijven waren dat dan? Als jij binnen een bedrijf 2 keer iemand hebt, die beide hetzelfde voorkomen hebben, die voor problemen zorgen neem je de derde echt niet meer aan hoor. Van die mislukkingen die maar half komen opdagen zijn een hele grote kosten post. Zeker voor bedrijven met <50 werknemers. Daarnaast iemand even kosteloos buiten gooien gaat ook niet zomaar.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik ben toch al eens anders tegen gekomen hoor in grotere bedrijven waar men zich aan de afspiegeling probeerden te houden en geloof of niet. Er werkten ook Marokkanen die hun werk goed deden
Mijn broer heeft aardig wat autochtonen in dienst gehad, daarvan heeft minstens de helft hem belazerd. Eentje heeft zelfs voor 10.000 euro aan goederen gestolen. En nu?quote:Op woensdag 2 april 2014 17:47 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Antilianen heb ik er 2 van in dienst gehad. De ene had valse laspapieren, dacht dat elk stuk glimmend staal rvs was. De andere deed het wel aardig, maar was ineens met noorderzon vertrokken, nooit weer wat van gehoord.
Die Surinamer die ik 3 jaar geleden aannam werd tijdens zijn proeftijd door de politie opgehaald van de zaak.
De enige allochtonen die ik momenteel in dienst zijn 2 Turken, werken flink door (behalve tijdens ramadan), verstaan hun vak.
Zal hij net als ik waarschijnlijk wel 2 keer nadenken voordat weer met zulke lui in zee gaat.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn broer heeft aardig wat autochtonen in dienst gehad, daarvan heeft minstens de helft hem belazerd. Eentje heeft zelfs voor 10.000 euro aan goederen gestolen. En nu?
Nee, hij kijkt altijd naar het individu. Als hij een goede kracht zou laten lopen puur vanwege zijn afkomst, zou hij een waardeloze ondernemer zijn.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:01 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Zal hij net als ik waarschijnlijk wel 2 keer nadenken voordat weer met zulke lui in zee gaat.
Ok, maar stel dat hij uit meer dan 1 persoon kan kiezen, zou hij dan net voor diegene gaan die hem in veel opzichten doet denken aan diegene die hem belazerde?quote:Op woensdag 2 april 2014 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, hij kijkt altijd naar het individu. Als hij een goede kracht zou laten lopen puur vanwege zijn afkomst, zou hij een waardeloze ondernemer zijn.
Probleem is alleen, hoe herken je die na wat gesprekken?quote:Op woensdag 2 april 2014 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, hij kijkt altijd naar het individu. Als hij een goede kracht zou laten lopen puur vanwege zijn afkomst, zou hij een waardeloze ondernemer zijn.
Heb jij negatieve ervaringen waardoor je bij voorbaat denkt dat elke blanke man een pedo is?quote:Op woensdag 2 april 2014 19:06 schreef Stimorol- het volgende:
Ik moet altijd lachen als ik Nederlanders hoor over die Marokkanen.
Moet ik mijn kind dat straks ter wereld komt dan waarschuwen voor elke blanke man? Pas op alle blanken zijn pedofiel?
Sws weten jullie niet wat het is om allochtoon te zijn dus stfu.
Heeft de gemiddelde Nederlander slechte ervaringen met Marokkanen? Nee. Onderbuikgevoel en media.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:10 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Heb jij negatieve ervaringen waardoor je bij voorbaat denkt dat elke blanke man een pedo is?
Ik geef toe, woon zelf in de biblebelt, onder die zwaar gereformeerden zitten idd. bovengemiddeld veel kindermisbruikers. Ik denk dan vaak dat zoiets zijn oorzaak heeft in de strenge leefregels die gehanteerd worden in die groep. Ik denk dan altijd: "Hoe harder de repressie, hoe groter het misbruik."
Proeftijd e.d. -quote:Op woensdag 2 april 2014 19:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Probleem is alleen, hoe herken je die na wat gesprekken?
Diegene die hem belazerde heeft hem belazerd, niet diegene die op dat moment een sollicitatiegesprek met hem voert. En laten we wel wezen, als je als ondernemer een goede kracht afwijst is het your loss, niet van diegene die afgewezen wordt. Die komt vroeg of laat toch wel aan een baan.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:04 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ok, maar stel dat hij uit meer dan 1 persoon kan kiezen, zou hij dan net voor diegene gaan die hem in veel opzichten doet denken aan diegene die hem belazerde?
Zoals de Antillianen, Surinamers en Turken.. En allemaal scoren hoog op de criminaliteit ranglijst.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar hebben veel meer groepen last van.
Blanken scoren hoog op fraude etc. Dus?quote:Op woensdag 2 april 2014 19:35 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Zoals de Antillianen, Surinamers en Turken.. En allemaal scoren hoog op de criminaliteit ranglijst.
Je vergeet Afrikanen nog die omdat ze per land in kleinere aantallen zijn minder opvallen in de statistieken.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:35 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Zoals de Antillianen, Surinamers en Turken.. En allemaal scoren hoog op de criminaliteit ranglijst.
Geen idee. Niet relevant.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Blanken scoren hoog op fraude etc. Dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |