Op donderdag 3 april 2014 10:43 schreef .Neovo. het volgende:
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Interessante kwestie indeedquote:Op donderdag 3 april 2014 14:34 schreef Jaapzijnzoon het volgende:
Misschien een interessante kwestie voor de autoliefhebbers alhier:
http://forum.fok.nl/user/history/425434
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Als het ruit breekt, komen er scherfjes vrij. En met een stanleymes krijg je het ruit er niet uit, tenzij je onder een hoek kan snijden. En met alleen snijdraad kom je er niet, dat snijdt n.l. ook in je vingers/handenquote:Op donderdag 3 april 2014 20:49 schreef Dingest het volgende:
Mja, ik zit dus niet op stukjes glas te wachten. Liever in één geheel eruit - al hoeft dat niet perfect want zowel voorruit als achterruit wil ik niet bewaren. Volgens mij kan ik bij een automaterialenzaak daar toch ook snijdraad voor kopen - of gewoon met veel geduld met een stanleymes die kit wegsnijden?
Nadeel: ze zijn minder nauwkeurig dan een haakse slijper en op dik staal (laten we zeggen meer dan 3mm) doen ze het wat slechter. Maar volgens mij verslijten de zaagjes minder snel (tip: koop lange zaagjes van zo'n 280mm lang zodat je in één keer door de dorpels heen kan zagen) dan slijpschijven. Maar ook dit heeft weer wat te maken met de materiaaldikte.quote:Reciprozaag zat ik ook aan te denken. Wat is het nadeel ten opzichte van een haakse slijper? Want die moet ik ook nog steeds hebben - ook met het oog op auto's die ik wél wil herstellen - en daar wil ik meteen een goede van halen.
Voor 35e heb ik er ook wel een reciprozaag van de Gamma of zo bij, maar of dat lang meegaat is een tweede
			
			
			
			
			
			
			
			Zo laag?quote:Op donderdag 3 april 2014 21:03 schreef 2cv het volgende:
Overigens heb ik vanmiddag m'n conditie laten meten. Die was onmeetbaar
			
			
			
			zo laag dat de hometrainer na 5 minuten nog steeds zegt "begin met trappen voor de test"?quote:
			
			
			
			Nee. Die test vond plaats op een fiets. Zo'n ding waarop je je lens trapt zonder ook maar een millimeter vooruit te komen. De fiets draaide een programma af met als doel mijn hartslag op de 150 te krijgen. Maar m'n pacemaker is begrensd op 140 (zeg ik uit mijn hoofd) en omdat het ding reageert op beweging i.p.v. inspanning kwam m'n hartslag niet boven de 100.quote:
			
			
			
			En dat wisten ze niet toen ze gingen testen? FAIL.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee. Die test vond plaats op een fiets. Zo'n ding waarop je je lens trapt zonder ook maar een millimeter vooruit te komen. De fiets draaide een programma af met als doel mijn hartslag op de 150 te krijgen. Maar m'n pacemaker is begrensd op 140 (zeg ik uit mijn hoofd) en omdat het ding reageert op beweging i.p.v. inspanning kwam m'n hartslag niet boven de 100.
			
			
			
			Nopz. Maar bij die fysiotherapeut komen er schijnbaar niet veel mensen met pacemakers en zelf had ik er vantevoren ook niet bij stil gestaan.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dat wisten ze niet toen ze gingen testen? FAIL.
			
			
			
			Paar scherven is niet erg, die liggen er nu ook maar dan in roestvorm. Een hele ruit in diggelen ben ik minder enthousiast over en zie ik liever als laatste optiequote:Op donderdag 3 april 2014 21:01 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als het ruit breekt, komen er scherfjes vrij. En met een stanleymes krijg je het ruit er niet uit, tenzij je onder een hoek kan snijden. En met alleen snijdraad kom je er niet, dat snijdt n.l. ook in je vingers/handen
[..]
Nadeel: ze zijn minder nauwkeurig dan een haakse slijper en op dik staal (laten we zeggen meer dan 3mm) doen ze het wat slechter. Maar volgens mij verslijten de zaagjes minder snel (tip: koop lange zaagjes van zo'n 280mm lang zodat je in één keer door de dorpels heen kan zagen) dan slijpschijven. Maar ook dit heeft weer wat te maken met de materiaaldikte.
Maar ik ben ERG blij met mijn reciprozaag. Geen idee wat voor merk het is, maar hij doet het nog steeds.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik gok dat 125mm het meest gebruikt is. Tip: kijk eerst ook waar je goedkoop slijpschijfjes van de juiste diameter kan kopen. Bij de Lidl was er laatst een haakse slijper in de aanbieding: 25 euro. Geen idee hoe goed/slecht het ding is, ik heb hem nog niet getestquote:Op vrijdag 4 april 2014 00:25 schreef Dingest het volgende:
Mogelijk, al moet ik er dus wel een minder veelzijdige aparte zaag voor kopen voor misschien maar eenmalig gebruik. Ipv een veelzijdiger apparaat wat ik eerder verwacht vaker te gebruiken. Ik heb namelijk nog geen enkel machinegereedschap dus dan lijkt het mij niet direct het meest praktisch![]()
Ik heb mij er verder ook nooit zo in verdiept. Zijn de 115 mm slijpers de meest gebruikelijke keuze voor slijp- en afbraamwerk? En nu ik toch aan het informeren ben, valt er nog iets in het bijzonder aan te raden qua gehoorbescherming?
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Metabo hoor ik ook veel positieve ervaringen overquote:Op vrijdag 4 april 2014 07:54 schreef daNpy het volgende:
Ik heb een Metabo haakse slijper, 125mm, was in de aanbieding voor 80 euro dacht ik.
Goed dingetje, erg blij mee
			
			
			
			Hij staat nog op de naam van het bedrijf, ze houden hem apart, en ik mag hem komen ophalen zodra ik mijn TTT heb gehaald.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:29 schreef .Neovo. het volgende:
Gefeliciteerd. Wat ik wel zou doen is je kenteken even onzichtbaar maken, er zijn mensen die kunnen zien op wie z'n naam de auto staat.
			
			
			
			Een QQ!quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:06 schreef Braddie het volgende:
Na een lange zoektocht naar een compact zuinig maar toch comfortabel en ruim autootje heb ik vanochtend samen met mijn opa de knoop doorgehakt.
[ afbeelding ]
`99er Matiz 83k gelopen, geen roest, motorisch perfect, strak in de lak, klein sterretje in de voorruit, nog nooit in gerookt, echt een hele fijne auto, verrassend veel been ruimte achterin, veel hoofdruimte, en een redelijke kofferbak, en hij loopt gemiddeld 1 op 17, ook niet onbelangrijk, het is weliswaar slechts de 0,8 3cylinder, maar goed... Hij loopt alsnog 150, en ik zocht ook absoluut geen scheurijzer, dus deze auto is voor mij prima!
			
			
			
			En dan?quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:29 schreef .Neovo. het volgende:
Gefeliciteerd. Wat ik wel zou doen is je kenteken even onzichtbaar maken, er zijn mensen die kunnen zien op wie z'n naam de auto staat.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Lekker boeiend, ik heb twee kvk inschrijvingen en meerdere sites geregistreerd, elke aap kan dan ook al opzoeken waar je woontquote:Op vrijdag 4 april 2014 12:29 schreef .Neovo. het volgende:
Gefeliciteerd. Wat ik wel zou doen is je kenteken even onzichtbaar maken, er zijn mensen die kunnen zien op wie z'n naam de auto staat.
			
			
			
			Alleen je stichting staat op googleh maps en +quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Lekker boeiend, ik heb twee kvk inschrijvingen en meerdere sites geregistreerd, elke aap kan dan ook al opzoeken waar je woont
			
			
			
			Mensen moeten dat natuurlijk ook zelf weten, maar op een openbaar forum heb zou ik mijn gegevens liever verbergen alsd dat valt te traceren.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:49 schreef Paladijn het volgende:
[..]
En dan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht dat alleen posers en bezitters van unieke en serieus dure auto's dat deden
En die laatsten zijn sowieso al het bokje door autogespot.com waar keurig bijgehouden wordt waar auto x staat/rondrijdt.
			
			
			
			de eenmanszaak bestaat ook nog maar netquote:Op vrijdag 4 april 2014 14:00 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Alleen je stichting staat op googleh maps en +
Ben je al bij godzilla geweest voor foto's?
[ afbeelding ]
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik zie niks, er staat een kwijlende, poepende, stinkbaby voor het beeldquote:
			
			
			
			
			
			
			
			SD'ertquote:Op vrijdag 4 april 2014 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
Goedenavond vanuit het rookhok. Easy money.
			
			
			
			Fristiquote:
			
			
			
			Nu weet ik waar je woont.quote:Op vrijdag 4 april 2014 18:07 schreef Barcaconia het volgende:
Mijn kenteken is 88-xb-bk lekker boeiend dat mensen dat weten
			
			
			
			Gerepareerd door een Aziaat (?) in een Citroën-overall, vermoedelijk in een Citroëngarage en zelfs met een Citroënonderdeeltjequote:Op vrijdag 4 april 2014 12:27 schreef Dingest het volgende:
http://www.daewooclub.co.uk/forums/showthread.php?tid=7801 Succes!
			
			
			
			Sommige mensen kauwen hun eten voor ze het doorslikken.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:53 schreef Alexxxxx het volgende:
2cv topic KLB / Mensen die heel traag eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |