quote:
Op woensdag 2 april 2014 11:56 schreef .Neovo. het volgende:[..]
Heftig, maar herkenbaar. Hier in het dorp staan ook enkele woningen van na de oorlog die gesloopt gaan worden. Iedereen die erin zit is hier natuurlijk ook op tegen. Maar die huizen zijn ook echt krotten, en daar betalen ze ook maar 200 euro huur per maand. Ze hebben een aantal petities opgestart, waar niemand aan meewerkt, en ze hebben zelfs mensen van de Tweede Kamer op bezoek gehad.

Gaat hier behoorlijk ver.
Overal staan borden in de tuin dat de bewoners tegen zijn en de gemeente nergens voor opkomt.
Ik snap je situatie wel. Succes en sterkte

Ik weet niet of dit nou echt krotten te noemen zijn, maar ze voldoen duidelijk niet meer aan moderne 'eisen' - dus wat een consument van een moderne woning verwacht. Dat zorgt voor een lage puntenscore waar de huur op gebaseerd is en dat maakt ze aantrekkelijk voor mensen met een laag inkomen zoals ik of WAOers (de rest

- en die zitten niet op een verhoging van vaste lasten te wachten want ze/we hebben het al niet enorm breed. En inderdaad, mensen die er heel lang wonen hebben ook het voordeel dat hun huur nog op basis is van toen ze er kwamen wonen.
Voor de woningbouwverening is dat natuurlijk geen goede handel. Wij vinden het prima om zo te wonen. De isolatie is niet ideaal, verwarming kan beter, schimmel is niet extreem wenselijk en binnen is de boel aan de oude en simpele kant. Maar voor die lui die er al 40 jaar wonen was dat destijds de standaard; ze weten niet beter en zien het probleem niet. Ik weet wel beter maar heb over het algemeen /care want het is goedkoop, rustig en ook niet bepaald middeleeuws

Moderne meuk is prima en ik ben er niet rouwig om als het huis weg gaat, maar voor een lagere prijs ben ik hier echt tevreden mee dus voor mij hoeft het ook niet.
Voor de woningbouw wordt het ieder jaar lastiger om de woning aantrekkelijk te maken voor een moderne huurder met moderne wensen, want het is niet rendabel om die woningen nog te moderniseren. Ze vroegen ons op de bijeenkomst ook rekening te houden 'met de huurder na u'. Dan is het voor mij al duidelijk dat we kunnen protesteren wat we willen; de woningbouw heeft besloten in 2018 hooguit C-label-woningen te hebben - deze gebouwen gaan voor die tijd gewoon tegen de vlakte. Ik teken die petitie puur uit financieel oogpunt, maar ik maak mij echt geen illusie dat ik over 20 jaar nog steeds in ditzelfde huis zal (kan) zitten

quote:
Op woensdag 2 april 2014 18:05 schreef Barcaconia het volgende:Knap dat de buurvrouw al 60 jaar in een huis woont wat er 55 jaar staat. Inhoudelijk verder geen opmerkingen behalve dat het klote is.
Het zijn 2x6 woningen (of 2x3 gebouwen; twee-onder-één-kap-woningen) van twee verschillende typen. Mijn rijtje is uit '59, het andere waar zij woont is uit '53

Dus zij is daar komen wonen toen die woningen opgeleverd werden en is gewoon nooit verhuisd. Mijn oma woont ook al ruim 65 jaar in haar huurwoning; zij is zelfs de allereerste bewoonster die in die groep huurwoningen is komen wonen.
Daarentegen zijn er in twee woningen in januari nog nieuwe mensen komen wonen, waaronder mijn buren. Die staat nu lekker te balen met z'n mooie schuur die hij speciaal voor zijn XJS heeft staan bouwen

quote:
Op woensdag 2 april 2014 19:19 schreef Paladijn het volgende:En sux @ je huisje Dingest. Op zich krijg je wel vergoedingen e.d., maar je moet inderdaad naar een ander huis met hogere huur. Voor een verhuurder zijn mensen die ergens lang huren ook helemaal niet praktisch gezien ze de kosten amper mogen verhogen.
De 121 is ten dode opgeschreven begrijp ik?

Yep, zo'n 5.700e verhuisvergoeding

Je kunt kiezen tussen of op de prioriteitslijst komen te staan en permanent naar een andere woning, of je krijgt een tussenwoning die al gebruiksklaar is (alleen je eigen meuk erin) voor je huidige huurprijs. Dan kan je nog eens kiezen of je in die tussenwoning wil blijven (voor de huurpijs die die woning normaal is), of dat je terug gaat naar je oude adres met je nieuwe woning (tegen de nieuwe huurprijs). Nou verwacht ik niet dat hele bedrag kwijt te zijn met inrichten en zo; toen ik hier kwam wonen was dat hooguit 2000e en toen moest ik nog allemaal nieuw spul kopen. Maar wat overblijft moet/ga ik dan wel gebruiken om voor zo'n 1,5 jaar de hogere huurprijs te compenseren...
Hoe dan ook, als de plannen blijven wat de woningbouw wil gaan ze begin 2015 beginnen en zit ik dus tot en met 2016 redelijk financieel goed. En als we vanuit de buurt het nog een jaar kunnen vertragen, des te beter

Garage hier op de hoek had er allemaal gaten in geprikt

Hij vroeg wel wat ik ermee wilde, dus heel misschien is het nog (voor een jaartje) weer te redden. Ik heb nog geen afspraak met mijn gebruikelijk lasser om de totale schade te indexeren dus ik weet niet zeker hoe erg het nou is. Het klonk ook niet heel erg optimistisch... APK verloopt 30 mei dus ik heb nog even. Ik ben iig opties aan het afwegen, maar het is hoe dan ook lastig