14 jaar is lang.quote:Op donderdag 3 april 2014 06:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ondertussen al weer 14 jaar in het buitenland. Ik ga niet ontkennen dat allochtonen voor problematiek zorgen, maar die problematiek vind plaats in dezelfde omstandigheden als 30 jaar geleden, toen er alleen nog maar Nederlandse jongeren ontspoorden.
[..]
Het interessante aan problematiek in de VS is dat "allochtonen" het juist erg goed doen. De Indiase gemeenschap is de rijkste minderheid, en Chinezen, Vietnamezen maar ook maar ook Afrikanen doen het erg goed. Maar minderheden die jaren aan het infuus van de overheid hebben gelegen, die in de projects wonen en naar hele slechte scholen gaan, weten zich niet te gedragen. Hetzelfde geldt voor blank trailer trash.
In Nederland zie je eenzelfde ontwikkeling in de krachtwijken - zeg ik dan zonder er zelf te wonen.
Zinloos geweld is van alle tijden alleen viel het vroeger gewoon minder op geen TV en radio enz. De trend is juist dat geweld juist sterk is afgenomen.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar er werden geen grensrechters om niets doodgeschopt, zinloos geweld is een exclusief noord-west Europees ziekelijk verschijnsel.
Het risico op uitgaansgeweld is in Nederland veel groter dan in veel andere steden in de wereld. Jij woont zeker op het platteland?quote:Op donderdag 3 april 2014 06:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zinloos geweld is van alle tijden alleen viel het vroeger gewoon minder op geen TV en radio enz. De trend is juist dat geweld juist sterk is afgenomen.
Ik woon in Amsterdam. Terwijl jij niet eens in Nederland woont.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het risico op uitgaansgeweld is in Nederland veel groter dan in veel andere steden in de wereld. Jij woont zeker op het platteland?
Ja hoor, Amsterdam is er een stuk veiliger op geworden.quote:
Nee, dan weet je niet hoe het land er ongeveer bijligt.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam. Terwijl jij niet eens in Nederland woont.
Gisteren liepen mijn vrouw en ik om tien uur 's avonds langs een rivier in het midden van Busan (Zuid-Korea), een stad met 5 miljoen inwoners. Je zag er families, families met kinderen, opa's en oma's, jongeren, jongeren die aan het skeeleren waren, mensen die aan het badmintonnen waren.quote:Op donderdag 3 april 2014 06:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zinloos geweld is van alle tijden alleen viel het vroeger gewoon minder op geen TV en radio enz. De trend is juist dat geweld juist sterk is afgenomen.
Het zijn dus juist die dorpen waar dus veel gebeurt. In een grote stad is er meer politie en is het dus veiliger.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dan weet je niet hoe het land er ongeveer bijligt.
Jij woont ook niet in Deurne.
Natuurlijk. Ik zie graag dat problemen benoemd worden, maar zo lang men zowel links als rechts de vinger niet op de zere plek durft te leggen, wordt het probleem niet opgelost.quote:Op donderdag 3 april 2014 06:50 schreef El_Matador het volgende:
Het gaat nergens over, die patstelling. Dat ben je toch wel met me eens?
De scholen poepen geen kinderen uit. Ik zou de verantwoordelijkheid helemaal bij de ouders plaatsen. Ouders waarvan de kinderen zich schuldig maken aan misdaad en waarvan duidelijk is dat het aan de opvoeding ligt zou je boetes moeten geven. Korten op uitkering enz.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:14 schreef Lyrebird het volgende:
Je lost dit op door in te zien dat ouders en scholen hun gezag over kinderen zijn kwijtgeraakt, door in te zien dat ouders en scholen hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen
Ja, dat dus.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
De scholen poepen geen kinderen uit. Ik zou de verantwoordelijkheid helemaal bij de ouders plaatsen. Ouders waarvan de kinderen zich schuldig maken aan misdaad en waarvan duidelijk is dat het aan de opvoeding ligt zou je boetes moeten geven. Korten op uitkering enz.
Dan nog ben je als homo in Amsterdam niet veilig. Althans niet zo veilig als in DF. De problemen ontkennen gaat je echt niet meer helpen.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zijn dus juist die dorpen waar dus veel gebeurt. In een grote stad is er meer politie en is het dus veiliger.
Het is blijkbaar geen prioriteit. Hoe vaak lees je niet het waren bekenden sq vrienden van de politie.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog ben je als homo in Amsterdam niet veilig. Althans niet zo veilig als in DF. De problemen ontkennen gaat je echt niet meer helpen.
De ouders hebben idd de eindverantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
De scholen poepen geen kinderen uit. Ik zou de verantwoordelijkheid helemaal bij de ouders plaatsen. Ouders waarvan de kinderen zich schuldig maken aan misdaad en waarvan duidelijk is dat het aan de opvoeding ligt zou je boetes moeten geven. Korten op uitkering enz.
Je kennis over dit soort zaken is ronduit bagger.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar er werden geen grensrechters om niets doodgeschopt, zinloos geweld is een exclusief noord-west Europees ziekelijk verschijnsel.
Geweld in andere samenlevingen en in de Nederlandse historie was effectief. Niet uit "verveling"/"op zoek naar een kick" zoals in het "beschaafde", "moderne" Europa..
Zeg het eens, forumtrol? Jij weet het beter?quote:Op donderdag 3 april 2014 07:28 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Je kennis over dit soort zaken is ronduit bagger.
Om een voorbeeld te geven. Trek je in een kroeg rond het jaar 1900 een mes trekken alle andere kroeggasten ook een mes. Die tijden hebben we gehad.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeg het eens, forumtrol? Jij weet het beter?
Mensen die hun kinderen niet goed opvoeden moet je helpen, niet straffen. Ik zou niet weten welk positief effect daar van uit zou gaan of hoe de situatie voor het kind erdoor verbetert. Het gaat vaak om mensen die zelf ook niet de beste weg naar volwassenheid hebben bewandeld.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
waarom zouden die cijfers nietszeggend zijn, juist de onderbuik discussie die hier gevoerd wordt zet meer aan tot een onveilig gevoel. Dat de populistisch politici ook allemaal hierin trappen is wel tekenend voor het dalend niveau in de 2e kamer. Al die onzin van wilders moet men gewoon bestrijden met onderbouwde cijfers.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het risico op uitgaansgeweld is in Nederland veel groter dan in veel andere steden in de wereld. Jij woont zeker op het platteland?
Cijfertjes van de Nationale Politie zeggen geen reedt. De media werken wel mee, maar het is echt onveiliger geworden de laatste 10 jaar.
Ik wil graag ook even weten in welke andere lande men nog wel goed weet hoe hun kind opgevoed moet worden itt in nederland. Ook al zo'n boude uitspraak.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De carrot + stick method heeft zichzelf bewezen. Met alleen maar wortelen kom je er niet. Of je moet in sprookjesland leven.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Mensen die hun kinderen niet goed opvoeden moet je helpen, niet straffen. Ik zou niet weten welk positief effect daar van uit zou gaan of hoe de situatie voor het kind erdoor verbetert. Het gaat vaak om mensen die zelf ook niet de beste weg naar volwassenheid hebben bewandeld.
Troll? Hardly.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die stick behind the door is er gewoon hoor. Hoef je geen financiële schade voor aan te richten.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De carrot + stick method heeft zichzelf bewezen. Met alleen maar wortelen kom je er niet. Of je moet in sprookjesland leven.
Over het algemeen zou je zeggen je hebt gelijk. Maar er zijn ook ouders die het niets interesseert wat hun kinderen uitspoken op straat en dan werkt deze aanpak niet. Dat softe moeilijke jeugd enz moeten we vanaf. Ik ken zat mensen die het juist goed doen ondanks dit soort tegenslag. Maar dat vindt je niet terug in de cijfers.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Mensen die hun kinderen niet goed opvoeden moet je helpen, niet straffen. Ik zou niet weten welk positief effect daar van uit zou gaan of hoe de situatie voor het kind erdoor verbetert. Het gaat vaak om mensen die zelf ook niet de beste weg naar volwassenheid hebben bewandeld.
In grote delen van de VS, met name in het Mid-Westen, vond ik dat kinderen zich goed gedroegen. In Boston en Chicago was het dan wel weer fors minder, vooral in de ghetto's. Indianapolis en Gary ... ook niet veel soeps. Maar in alle delen van Azie is dit iets dat positief opvalt. Losgeslagen koters heb ik er nog niet gezien.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik wil graag ook even weten in welke andere lande men nog wel goed weet hoe hun kind opgevoed moet worden itt in nederland. Ook al zo'n boude uitspraak.
Als er een stick behind the door is, waarom zijn er dan problemen? Want er is geen ander land in de wereld, waar de wortels aan de bomen groeien.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:36 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Die stick behind the door is er gewoon hoor. Hoef je geen financiële schade voor aan te richten.
Kijk voor de grap eens naar de zelfmoordcijfers in deze landen. Zo top is het in die landen voor kinderen ook weer niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In grote delen van de VS, met name in het Mid-Westen, vond ik dat kinderen zich goed gedroegen. In Boston en Chicago was het dan wel weer fors minder, vooral in de ghetto's. Indianapolis en Gary ... ok niet veel soeps. Maar in alle delen van Azie is dit iets dat positief opvalt. Losgeslagen koters heb ik er nog niet gezien.
En dat noemt mij een trol. Wijs jij die probleemloze territoria even aan. Ga ik ondertussen de deur uitquote:Op donderdag 3 april 2014 07:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als er een stick behind the door is, waarom zijn er dan problemen? Want er is geen ander land in de wereld, waar de wortels aan de bomen groeien.
Die zelfmoordcijfers komen doordat concurrentie moordend is, en dat het verwachtingspatroon van ouders hoog is. Daarnaast hebben die samenlevingen heel veel starre protocollen, waarin bijvoorbeeld buitenbeentjes niet zo gemakkelijk hun weg kunnen vinden.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de zelfmoordcijfers in deze landen. Zo top is het in die landen voor kinderen ook weer niet.
Wat bedoel je nu exact met 'dat kinderen zich goed gedroegen' ?quote:Op donderdag 3 april 2014 07:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In grote delen van de VS, met name in het Mid-Westen, vond ik dat kinderen zich goed gedroegen. In Boston en Chicago was het dan wel weer fors minder, vooral in de ghetto's. Indianapolis en Gary ... ook niet veel soeps. Maar in alle delen van Azie is dit iets dat positief opvalt. Losgeslagen koters heb ik er nog niet gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |