Of zijn het die Russische soldaten in burger, die dus eigenlijk niet Russisch zijn, maar "onbekenden " die voorheen de Krim hadden bezet en nu in Donetsk of Charkov de zaak verderop de spits drijven en zich voordoen als "demonstrant"?quote:Op maandag 7 april 2014 15:25 schreef MartijnUK het volgende:
Leest er hier iemand over dit onderwerp in de comments op nu.nl?
Wat ik daar telkens zie is vrij beangstigend, zitten er daar zo veel Russen die Putin steunen of is het een of ander Pro-Russisch bolwerk? Recht praten wat krom is tot in de oneindigheid
Enge ontwikkeling dit ook weer in Donetsk
Het lijkt niet bepaald onmogelijk h? http://twitter.com/20committee/status/453147524099235841quote:Op maandag 7 april 2014 15:29 schreef Frutsel het volgende:
Of zijn het die Russische soldaten in burger, die dus eigenlijk niet Russisch zijn, maar "onbekenden " die voorheen de Krim hadden bezet en nu in Donetsk of Charkov de zaak verderop de spits drijven en zich voordoen als "demonstrant"?
Nee, gewoon mensen met uiteenlopende politieke opvattingen (o.a het anti-EU/extreemrechts volk; de alu-hoedjes) die om verschillende redenen pro-Poetin zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 15:25 schreef MartijnUK het volgende:
Leest er hier iemand over dit onderwerp in de comments op nu.nl?
Wat ik daar telkens zie is vrij beangstigend, zitten er daar zo veel Russen die Putin steunen of is het een of ander Pro-Russisch bolwerk? Recht praten wat krom is tot in de oneindigheid
Enge ontwikkeling dit ook weer in Donetsk
Of, beter gezegd: subversieve elementen.quote:Op maandag 7 april 2014 15:50 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Nee, gewoon mensen met uiteenlopende politieke opvattingen (o.a het anti-EU/extreemrechts volk; de alu-hoedjes) die om verschillende redenen pro-Poetin zijn.
Je hebt geen loyaliteit van het leger, als je deze inzet tegen de burgers/separisten in Donetsk ben je niet minder dan je voorganger. Separisten zijn getrainde russische soldaten (laten we daar maar vanuit gaan.)quote:Op maandag 7 april 2014 13:52 schreef JimmyJames het volgende:
Wat zouden jullie trouwens doen als je in de schoenen stond van de Oekraense machthebbers?
https://twitter.com/olgatokariukquote:Ukrainian Rada might introduce state of emergency in #Donetsk, #Lugansk, #Kharkiv regions, draft registered
Dan triggeren ze de invasie vrijwel automatisch...(maar goed die triggeren ze ook als ze niks doen) voor hun is het extreem lastig...quote:Op maandag 7 april 2014 15:55 schreef Nintex het volgende:
[..]
https://twitter.com/olgatokariuk
Nu dan toch actie vanuit Kiev?
Hoezo whataboutism, vind jij dat de voorbeelden die ik gaf inbreuken op de persvrijheid waren? Ik geef slechts een voorbeeld dat de Westerse pers aanhaalt als bewijs voor de bedreiging van de persvrijheid, argumenteer dat men in het Westen misschien strenger zou optreden (daarom ook de voorbeelden), maar nergens beweer ik dat het Westen in die gevallen de persvrijheid beknot.quote:Op maandag 7 april 2014 08:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een hoop whataboutism en rusissche bronnen. Feit is dat de laatste vrije nieuwszender over gekocht was door de staat. Enough said.
Whataboutism is erg zwaar aangezet hier inderdaad. Er waren er hier die dat wel deden. Ik vraag me wel af hoeveel tijd jij hebt om al die bronnen bij elkaar te krijgen... De digitale variant van zo'n muur met krantenartikelen hahahaquote:Op maandag 7 april 2014 16:01 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hoezo whataboutism, vind jij dat de voorbeelden die ik gaf inbreuken op de persvrijheid waren? Ik geef slechts een voorbeeld dat de Westerse pers aanhaalt als bewijs voor de bedreiging van de persvrijheid, argumenteer dat men in het Westen misschien strenger zou optreden (daarom ook de voorbeelden), maar nergens beweer ik dat het Westen in die gevallen de persvrijheid beknot.
Als een vergelijking van gehanteerde normen ook afgedaan wordt met "whataboutism", dan is het makkelijk: post iemand gewoon een hoop Russische kritieken op Westerse schendingen van mensenrechten en wacht op de eerste poster die reageert met schendingen door de Russen.
Iedereen die Putin hypocriet noemt als hij het over neo-nazi's en fascisten heeft, "want in Rusland/ op de Krim/wherever...": whataboutism!
"Rusland klaagt over fascisten maar alle Westerse waarnemers van het referendum kwamen uit extreem-rechtse kringen": whataboutism!
Welke Russische bronnen bedoel je trouwens, Radio Free Europe, Bloomberg, BBC, Neue Zrger Zeitung, Washington Post, wikipedia of benswann.com? Ze vermelden russische media, dat maakt ze nog geen russische bronnen.
Welke tweet bedoel je?quote:Op maandag 7 april 2014 15:55 schreef Nintex het volgende:
[..]
https://twitter.com/olgatokariuk
Nu dan toch actie vanuit Kiev?
(Svobodaradio is Radio free Europe btw, heeft niets met de politieke partij Svoboda te maken)quote:Water and electricity supplies cut off in taken over buildings in #Kharkiv and #Lugano, reports @SvobodaRadio #Ukraine
Fighters over #Donetsk, #Ukraine defence ministry says a part of military training - via “@skhakirov pic.twitter.com/0MIcMlaA6D
Ukrainian Rada might introduce state of emergency in #Donetsk, #Lugansk, #Kharkiv regions, draft registered
Acting president Turchynov promises 'anti-terrorist' measures against separatists,says police from other regions to arrive to East #Ukraine
UnIDed men opened fire from machine guns near #Donetsk state TV channel. Police managed to stop an attempt to seize the bldng, via @ostro_v
twitter:Interpreter_Mag twitterde op maandag 07-04-2014 om 15:40:07Ukraine: Kiev scrambles jets, may declare state of emergency. Donetsk city council rejects separatists' council http://t.co/nI7klDOA3q reageer retweet
twitter:WaterdrinkerP twitterde op maandag 07-04-2014 om 16:14:27Pravi Sektor, Rechtse Sektor in Kiev, verklaart oorlog aan Rusland... https://t.co/ubOrgtygHU reageer retweet
Vlaggen met Stalin, stelletje communisten die (pro-)Russenquote:
Die invasie was al lang begonnen. Als je bedreigt wordt met geweren dan mag je schieten en geeft rusland echt geen vrijbrief om aan te vallen. Dat zijn nieuw verzonnen regeltjes.quote:Op maandag 7 april 2014 13:47 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Goed plan als het doel is om een Russische invasie te bewerkstelligen.
Dit topic gaat over Oekrane en rusland. Als je problemen hebt met het westen kan je er beter over beginnen in een topic waar wij land over nemen. Oh wacht, die is er niet.quote:Op maandag 7 april 2014 16:01 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hoezo whataboutism, vind jij dat de voorbeelden die ik gaf inbreuken op de persvrijheid waren? Ik geef slechts een voorbeeld dat de Westerse pers aanhaalt als bewijs voor de bedreiging van de persvrijheid, argumenteer dat men in het Westen misschien strenger zou optreden (daarom ook de voorbeelden), maar nergens beweer ik dat het Westen in die gevallen de persvrijheid beknot.
Als een vergelijking van gehanteerde normen ook afgedaan wordt met "whataboutism", dan is het makkelijk: post iemand gewoon een hoop Russische kritieken op Westerse schendingen van mensenrechten en wacht op de eerste poster die reageert met schendingen door de Russen.
Iedereen die Putin hypocriet noemt als hij het over neo-nazi's en fascisten heeft, "want in Rusland/ op de Krim/wherever...": whataboutism!
"Rusland klaagt over fascisten maar alle Westerse waarnemers van het referendum kwamen uit extreem-rechtse kringen": whataboutism!
Welke Russische bronnen bedoel je trouwens, Radio Free Europe, Bloomberg, BBC, Neue Zrger Zeitung, Washington Post, wikipedia of benswann.com? Ze vermelden russische media, dat maakt ze nog geen russische bronnen.
bijwerking van meth gebruik, that's all.quote:Op maandag 7 april 2014 16:14 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoeveel tijd jij hebt om al die bronnen bij elkaar te krijgen... De digitale variant van zo'n muur met krantenartikelen hahaha
Niet meteen een gewelddadige demonstratie, iedereen staat zelfs netjes op de stoep zodat het verkeer niet gehinderd wordt.quote:
twitter:EuromaidanPR twitterde op maandag 07-04-2014 om 18:25:02#Kharkiv 7.20pm, separatists throwing firecrackers at people! @evgenijevgik |PR Post #Ukraine http://t.co/Y6IsGNIK3M reageer retweet
Gaat goed los:twitter:EuromaidanPR twitterde op maandag 07-04-2014 om 18:31:37An attack on #Euromaidan activists in #Kharkiv is going on now. Gunshots are heard. http://t.co/a5zG9tnYm9 @EuroMaydan | PR News #Ukraine reageer retweet
Rusland wacht eerst nog even rustig af tot de boel nog verder destabiliseert en maakt ondertussen verdere voorbereidingen voor een invasie in de oostelijke delen.quote:Op maandag 7 april 2014 19:04 schreef sonnyspek het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen voor de komende weken?
Dat^ alleen niet helemaal dat Rusland rustig afwacht en niks doet, maar draagt hun steentje bij aan het coordineren van het destabiliseren van oekraine.quote:Op maandag 7 april 2014 19:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Rusland wacht eerst nog even rustig af tot de boel nog verder destabiliseert en maakt ondertussen verdere voorbereidingen voor een invasie in de oostelijke delen.
Het Russische leger moet als een soort 'bevrijder van de chaos' ontvangen worden in Oost-Oekrane.
Ik gok dat dit een fatale misrekening gaat worden van de Russen. Hoe meer ze de regering in Kiev onder druk zetten, hoe groter de kans dat Right Sector en andere malle clubjes het recht in eigen hand nemen.quote:Op maandag 7 april 2014 19:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Rusland wacht eerst nog even rustig af tot de boel nog verder destabiliseert en maakt ondertussen verdere voorbereidingen voor een invasie in de oostelijke delen.
Het Russische leger moet als een soort 'bevrijder van de chaos' ontvangen worden in Oost-Oekrane.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |