daar krijg je zo'n lekker actief kind vanquote:Op woensdag 2 april 2014 08:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Sterkte JJ ! Hoop dat het allemaal rustig wordt/blijft nu.
Tip van de cafeďne tegen hoofdpijn gelezen, dat kan idd wel werken maar houd er wel rekening mee dat cafeďne tijdens zwangerschap niet onbeperkt mag.
tien alweerquote:Op woensdag 2 april 2014 08:49 schreef krijgerrtje het volgende:
Kleine jompel: tien weken vandaag
volgens mijn app moet ik al beginnen met het uitzoeken van kinderopvang. Nee toch, nee? Echt? nu al?
Jaaa!quote:Op woensdag 2 april 2014 09:10 schreef Loj het volgende:
Perfecte uitslagen en alles zit erop en eraan!
Jeej!
12 okt is de dag
Wij wonen in die laatste gemeente en ons kvd heeft dus een wachttijd van een jaarquote:Op woensdag 2 april 2014 09:07 schreef Bolletje... het volgende:
Kinderopvang regelen ligt overigens enorm aan je regio. Hier ( Zmeer) hoeft dat helemaal niet zo vroeg maar regio Amsterdam/ Haarlem bijvoorbeeld wel anders ben je echt te laat
Dus, zeg maar, zodra je positief hebt getest inschrijven, en met een beetje geluk kan je kind na je verlof naar het kdv? Allemachtigquote:Op woensdag 2 april 2014 09:38 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Wij wonen in die laatste gemeente en ons kvd heeft dus een wachttijd van een jaar![]()
Red jij het nog een beetje?
En JJ, wat schrikken
Ja, zo was het hier ook. En als je baby dan net een beetje gewend is op het kdv, dan moet je het wurm al inschrijven op een basisschool, zodat het als het 4 is naar school kan.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dus, zeg maar, zodra je positief hebt getest inschrijven, en met een beetje geluk kan je kind na je verlof naar het kdv? Allemachtig![]()
![]()
En wederom logde FOK mij uit zodra ik mijn reactie wil posten. Anywayquote:Op woensdag 2 april 2014 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, zo was het hier ook. En als je baby dan net een beetje gewend is op het kdv, dan moet je het wurm al inschrijven op een basisschool, zodat het als het 4 is naar school kan.
Plannen FTW!
Op een bedrijventerrein hoeft niet echt een probleem te zijn. De BSO (tevens ook KDV) van S zit ook op een bedrijventerrein, maar het is een geweldige opvangquote:Op woensdag 2 april 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En wederom logde FOK mij uit zodra ik mijn reactie wil posten. Anyway![]()
Ik weet dat onze buurtbasisschool lange lijsten heeft en dat inschrijven met 6 maanden geen overbodige luxe is, maar hoe dat met het kdv zit weet ik eigenlijk niet. Ik weet nog niet zo goed of ik voor het kdv op mijn werk moet gaan (in een groene omgeving) of die bij mij thuis op de hoek (op een bedrijventerrein) maar de laatste lijkt me toch wel het meest praktisch, anders ben ik er altijd alleen verantwoordelijk voor. En ik wil naar mijn werk blijven fietsen en fietsen in januari met een klein babietje is niet handig. Misschien binnenkort eens wat kijkdagen inplannen
Ja, maar deze zit echt tussen een houtzagerij en een banden-handel inquote:Op woensdag 2 april 2014 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op een bedrijventerrein hoeft niet echt een probleem te zijn. De BSO (tevens ook KDV) van S zit ook op een bedrijventerrein, maar het is een geweldige opvangZe hebben een fijne tuin om in te spelen, organiseren veel leuke activiteiten en ze zijn gewoon echt heel leuk met de kinderen. S gaat er vanaf dag 1 met heel veel plezier heen. BSO dan, KDV was ergens anders, maar ook heel goed.
Zeker gaan kijken, maar ook bij de groene! Vrienden van ons hadden ook zo'n groene kdv in de buurt, maar die waren er na een keer kijken niet erg enthousiast meer over. Groen genoeg, maar het beleid en de pedagogisch medewerkers kwamen niet heel prettig overquote:Op woensdag 2 april 2014 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar deze zit echt tussen een houtzagerij en een banden-handel in
En ik vind die groene kdv's er altijd zo gezellig uitzien, met die konijnenbabyhokken onder de bomen enzo
Maar goed, misschien hebben ze zomaar een leuke tuin gemaakt tussen de bandenhandel en houtzagerij in, ge wit et ooit nooit, daarom maar gewoon een keer gaan kijken
Curanol.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:52 schreef BlueEyes het volgende:
Rijstgecondoleerd
Jj hoop dat het rustig blijft nu. Hou je taai!
KDV was ook hier al punt van aandacht na de 12 weken.
En nu hebben we leuke organisatie met heel leuk KDV hier in de buurt. Alleen KDV hier om de hoek zit voorlopig vol dus moeten we uitwijken naar andere locatie in andere wijk. En dat willen mijn hormonen niet omdat ze niet kunnen zeggen voor hoelang dat gaat zijn![]()
En euhmwie had hier dé tip voor aambeien?
Ja precies, allemaal zeer valide punten!quote:Op woensdag 2 april 2014 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker gaan kijken, maar ook bij de groene! Vrienden van ons hadden ook zo'n groene kdv in de buurt, maar die waren er na een keer kijken niet erg enthousiast meer over. Groen genoeg, maar het beleid en de pedagogisch medewerkers kwamen niet heel prettig over
Voordeel ook van een kdv in de buurt van je huis is dat je je kind gemakkelijker weg kunt brengen als je zelf ziek bent, bijvoorbeeld. Als je dan eerst naar je werk moet zo ongeveer, en dan weer naar huis, heb je er niets aan. En rustig in je eentje ziek thuis zitten is toch meer relaxt dan met een baby!
Ik ga sowieso eens kijken wat de drukste dagen zijn op kdv, ik gok zomaar de dinsdag en de donderdag, dus wil ik 1 van die dagen als parttime dag gaan nemen. Mijn man is al op vrijdagen thuis dus die optie is weg, maar ik vind vrijdag ook wel een fijne doorwerkdag omdat je nooit wordt lastiggevallen op kantoor (omdat iedereen dan thuis zit met z'n kroostquote:Op woensdag 2 april 2014 09:59 schreef Dyre het volgende:
JJ wat schrikken zeg![]()
Hopelijk blijft jullie kleine meid nog eventjes lekker in je buik zitten hoor.
Kinderopang wil ik eigenlijk ook al gaan regelen, maar ik wacht nog steeds op goedkeuring van mijn werk: ik werk nu nog fulltime en wil straks 3 dagen gaan werken. Ik heb een voorkeur aangegeven voor welke dagen, maar zolang dat niet is goedgekeurd weet ik nog niet welke dagen ik opvang moet gaan regelen...
Oh en ik vond toch ineens een zwangerschapstest in een laatje bij het uitruimen van de babykamer-to-be, nog steeds hartstikke positief![]()
Ik vond de tabletjes effectiever dan de zalf.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:01 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dank! Kan die op het boodschappenlijstje bij de grootverpakking Rennies
Ja, over kijken had ik nog niet echt nagedacht, dat is wel een goede tip. Er ziet hier een KDV 2 straten verderop, maar misschien even binnenkijken van tevorenquote:
ik vind gastouders helemaal zo'n ondoordringbare jungle van aanbod. Ik zou niet weten waar ik moest beginnen.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:04 schreef Burdie het volgende:
Kijken jullie alleen naar kinderdagverblijven, of ook naar gastouderopvang?
Klopt, mijn vriendin werkt bij kdv in Haarlem en die hebben echt enorme wachtlijstenquote:Op woensdag 2 april 2014 09:38 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Wij wonen in die laatste gemeente en ons kvd heeft dus een wachttijd van een jaar![]()
Red jij het nog een beetje?
En JJ, wat schrikken
*noteert* dank!quote:Op woensdag 2 april 2014 10:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vond de tabletjes effectiever dan de zalf.
Toevallig ga ik zo bellen naar een gob. We hebben ons ingeschreven, offerte ingevuld en als het goed is komt er binnenkort iemand bij ons over de vloer om een match te maken tussen ons en gastouder. Is toch niet zo heel lastigquote:Op woensdag 2 april 2014 10:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind gastouders helemaal zo'n ondoordringbare jungle van aanbod. Ik zou niet weten waar ik moest beginnen.
Hou je er rekening mee dat je geen volledige dag kan thuiswerken met een kind dat thuis is?quote:Op woensdag 2 april 2014 10:08 schreef BlueEyes het volgende:
Wij hebben de voor- en nadelen van KDV en GO tegen elkaar opgewogen en KDV was voor ons beste optie uiteindelijk voor wat wij willen.
Hier zijn de meest populaire dagen ma-di-do.
Ik heb dus als vaste dag woensdag en daarnaast moet er flexibele dag naast welke ons KDV gelulkig biedt. Kost alleen wel iets meer.
Plus vriend gaat 1 dag thuis werken en ik werk ook weekenden dus scheelt doordeweeks opvang regelen.
Ja, als je weet waar je moet beginnenquote:Op woensdag 2 april 2014 10:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Toevallig ga ik zo bellen naar een gob. We hebben ons ingeschreven, offerte ingevuld en als het goed is komt er binnenkort iemand bij ons over de vloer om een match te maken tussen ons en gastouder. Is toch niet zo heel lastig
Die consequentie is ingecalculeerd en kan mijn vriend zich veroorloven als manager. Maar zal idd in de avond en weekend bij moeten trekken. Is overlegd met zijn baas.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hou je er rekening mee dat je geen volledige dag kan thuiswerken met een kind dat thuis is?
Of je moet bereid zijn om 's avonds tot 11 uur door te gaan maar ik denk dat weinig werkgevers het zouden appreciëren als iemand thuis ging werken met een baby.
Tuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet interessant is om de overwegingen van anderen eens te bekijken. Misschien zijn het dingen waar ik zelf nog niet eens aan gedacht hadquote:Op woensdag 2 april 2014 10:16 schreef BlueEyes het volgende:
Voor- en nadelen zijn heel persoonlijk naar wat je wensen zijn voor je kind vind ik.
Wat ik mischien wel belangrijk vind hoef jij niet zo te vinden.
ja, dat mag. Softijs mag trouwens ook hoor, mits uit een schone automaat.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Weet iemand of schepijs wel mag. Want softijs mag niet... en ik heb zo'n zin in ijs!!!!vooral in min 12 ijs! Als jullie zuiderlingen ooit nog eens in het noorden komen raad ik min 12 aan!
Het grote voordeel is dat vriend en ik dicht bij elkaar werken in Barendrecht en daar heb je maar 1 gob. In jouw geval kan ik me voorstellen dat het wat lastiger is.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, als je weet waar je moet beginnen
Daarbij is de "kwaliteit" van een gastouder veel variabeler dan kdv.
Maar als ik snel google zie ik al zo'n berg gastouderbureaus in eindhoven dat ik al dichtklap![]()
Naja, andere vraag dan: wat is het grote voordeel van een gastouder tov een kdv?
Dat is zoquote:Op woensdag 2 april 2014 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het grote voordeel is dat vriend en ik dicht bij elkaar werken in Barendrecht en daar heb je maar 1 gob. In jouw geval kan ik me voorstellen dat het wat lastiger is.
Wat ons meer aanspreekt bij een gob is de huiselijke sfeer. En (correct me if i'm wrong) de kindjes krijgen meer aandacht aangezien er een max aantal kindjes per gastouder geplaatst mogen worden.
Softijs mag wel hoor, het wordt soms afgeraden niet om het ijs, maar om de hygiene van het personeel/apparaatquote:Op woensdag 2 april 2014 10:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Weet iemand of schepijs wel mag. Want softijs mag niet... en ik heb zo'n zin in ijs!!!!vooral in min 12 ijs! Als jullie zuiderlingen ooit nog eens in het noorden komen raad ik min 12 aan!
ik durf niet zo goed... want je weet maar nooit. Maar als schepijs gewoon kan ben ik "dik" tevredenquote:Op woensdag 2 april 2014 10:23 schreef Dyre het volgende:
[..]
Softijs mag wel hoor, het wordt soms afgeraden niet om het ijs, maar om de hygiene van het personeel/apparaat
Ik heb met dit mooie weer al een paar keer een ijsje of milkshake besteld, maar alleen niet bij zo'n louche frietzaak
Oh, dat wist ik niet! Goed dat het hier wordt vermeldquote:Op woensdag 2 april 2014 10:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Klopt,(let daar ook goed op, die leidster-kind ratio)nadeel is dat als de gastouder ziek is je je kind bij een vreemde GO moet brengen of zelf thuis moet blijven, en dat de vakanties op elkaar afgestemd moeten worden.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het grote voordeel is dat vriend en ik dicht bij elkaar werken in Barendrecht en daar heb je maar 1 gob. In joruw geval kan ik me voorstellen dat het wat lastiger is.
Wat ons meer aanspreekt bij een gob is de huiselijke sfeer. En (correct me if i'm wrong) de kindjes krijgen meer aandacht aangezien er een max aantal kindjes per gastouder geplaatst mogen worden.
Ik kan me hier eigenlijk wel helemaal in vinden.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:32 schreef BlueEyes het volgende:
Wij wilden in eerste instantie GO ivm kleiner, huislijker, makkelijker en persoonlijker (dachten we) plus meer aandacht voor het kind zelf.
Toen bleek dat de GO hier in de buurt allemaal zelf 4 weken vakantie/vrije dagen bepalen en wij daar op aan moesten passen was het gauw gedaan. Juist nu willen we zelf onze vakanties nog zelf bepalen.
Plus voor mij het flexibele aanvragen van dagen werd moeilijk.
KDV was sfeer proeven, rondkijken en toch nadenken wat willen we graag.
Organisatie hier om de hoek heeft een heel mooi systeem waarbij al in gegaan vanaf 2 jaar op het naar schoolgaan tzt. Spelenderwijs hoor!
En het KDV zit in de school waar we uiteindelijk ook ons kindje op school willen hebben. Ze doen ook samen activiteiten met de jonge groepen en de oudere groepen komen voorlezen bij de kleintjes. (Zijn voorbeeldjes nu hoor)
Het stukje veiligheid en regelmaat van 0-12 jaar naar dezelfde plek gaan heeft voor ons een grote voorkeur. Plus het goede gevoel natuurlijk bij het KDV, hun visie en met de mensen die er werken.
Qua oppassen door opa/oma is bij ons niet te doen door afstand en leeftijd.
Maar als ik zie hoeveel liefde mij ouders erin stoppen bij mijn kleine nichtje is ook mooi te zien.
Maar wij hebben ook altijd gezegd dat ik opa en oma graag opa en oma wil laten zijn en niet de oppas.
Meningen kunnen er over verschillen. Er zijn grootouders die zich gepasseerd voelen als je andere opvang regelt.
Goede punten!quote:Op woensdag 2 april 2014 10:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Klopt,(let daar ook goed op, die leidster-kind ratio)nadeel is dat als de gastouder ziek is je je kind bij een vreemde GO moet brengen of zelf thuis moet blijven, en dat de vakanties op elkaar afgestemd moeten worden.
Vraag ook naar t beleid bij ziekte en vakantie, en naar de GGD controles, EHBO diploma.
Een kdv heeft als voordeel dat er meer continuiteit is, maar vaak ook minder flexibiliteit qua contract, niet ieder kdv werkt met flexibele opvang.
Damn, dat vind ik ook wel erg hoor. Hoe had ze dat dan in gedachten?quote:Op woensdag 2 april 2014 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goede punten!
Het is gewoon lastig. Het heeft allebei voors en tegens en je wilt toch het beste voor jouw kindje...
Mijn zusje keurt trouwens allebei af, ze was gepikeerd dat we haar en mijn moeder niet vroegen voor de opvang. Mijn zusje werkt 4 dagen en 1 dag school en mijn moeder werkt onregelmatige tijdenPlus dat ze hier een half uur af wonen met de auto.
Afgelopen zondag hadden we het er weer over en ze zei: Ja, en dan laat je je kind wel door een ander opvoeden!
Niet leuk om te horen
Jeetje, wat schrikken zeg. Heel veel sterkte en hopelijk blijft je kindje toch nog even zitten. Sterkte!quote:Op woensdag 2 april 2014 08:25 schreef JaleesaJoia het volgende:
Dankjulliewel allemaal.
Weeen zijn inmiddels zo goed als weg. Ze zijn wel vroegtijdig gestopt met de weeenremmers want mijn bloeddruk zakte ineens naar 80/33. Voelde me helemaal niet goed.
Straks gaan ze weer naar mn bmm kijken, dus het is nog afwachten wat er verder gaat gebeuren
Geen idee... Maar vooral dat door een ander opvoeden hakt er wel in... Het liefst was ik ook thuis gebleven bij mijn kind maar het geld is onmisbaar. Een AH salaris is redelijk, maar geen vetpotquote:Op woensdag 2 april 2014 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Damn, dat vind ik ook wel erg hoor. Hoe had ze dat dan in gedachten?
Ouderschapsverlof? Dan behoudt je wel je contracturen.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
En ik denk ook een beetje aan later. Ik werk nu 30 uur pw. Mocht ik het verlagen naar 20 uur, ik krijg die uren nooit meer terug.
En wat zou er dan gebeuren als zij of oma n dag op zouden passen, dan doet toch ook n ander een deel van de opvoeding?quote:Op woensdag 2 april 2014 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goede punten!
Het is gewoon lastig. Het heeft allebei voors en tegens en je wilt toch het beste voor jouw kindje...
Mijn zusje keurt trouwens allebei af, ze was gepikeerd dat we haar en mijn moeder niet vroegen voor de opvang. Mijn zusje werkt 4 dagen en 1 dag school en mijn moeder werkt onregelmatige tijdenPlus dat ze hier een half uur af wonen met de auto.
Afgelopen zondag hadden we het er weer over en ze zei: Ja, en dan laat je je kind wel door een ander opvoeden!
Niet leuk om te horen
300 met rente uit 2008.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Ligt ook wel aan je woonlasten. Wij huren nu scheef en straks hebben we een hypotheek van 162.000 met lage rente. Dus dan is het al een stuk makkelijker dan wanneer je 279.000 hebt met een rente uit 2007
Ligt aan je cao.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ouderschapsverlof is onbetaald toch?
Vooral met dit mooie weer kan het gewoon, dan loopt het apparaat goed door en zijn de evt. bacteriën er heus wel uitquote:Op woensdag 2 april 2014 10:27 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ik durf niet zo goed... want je weet maar nooit. Maar als schepijs gewoon kan ben ik "dik" tevreden
Oh noes!quote:Op woensdag 2 april 2014 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
300 met rente uit 2008.![]()
Ach ja, we zijn wel gelukkig
Nee hoor, gaat prima. Ik heb ook geenszins ambitie voor fulltime thuismoederij, dat scheelt ookquote:Op woensdag 2 april 2014 10:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh noes!
Nou ja, zolang je het redt en allebei een leuke baan hebt, geen probleem toch?
Ik denk dat het juist precies is wat ik me erbij voorstel en daarom zou ik het echt nooit willenquote:Op woensdag 2 april 2014 10:57 schreef Moppert het volgende:
Ik ben wel thuis en we kunnen er prima van rondkomen. Pax werkt 40 uur,
Maar ik heb wel altijd gewerkt en ik zit pas nu thuis en ik kan je vertellen dat thuisblijfmoederen verre is van wat je denkt dat het zal zijn en dus ook niet alles is..![]()
225 met ook hoge rente uit 2007
Ik weet niet waarop je partner is afgekeurd, maar heb je ook een plan B? Ik ervaar volle dagen thuis namelijk als (fysiek) zwaarder dan een werkdag.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het voordeel (een vd mega weinige) van een afgekeurde partner is dat we hier geen opvang hoeven te regelen.. Ik wil straks graag weer aan het werk (24/7 thuis is echt niks voor mij ) en man kan lekker bij de kleine blijven.
Over die dagen: Waar je ook nog aan kunt denken is dat het (zeker in het begin) best intensief is voor een kleintje om op een kdv te zijn. Ze slapen er vaak slechter, en krijgen veel indrukken. Een dagje tussendoor thuis bijtanken bij mama is dan zeker geen overbodige luxe. Met die redenatie zou je juist voor maandag/woensdag/donderdag kunnen kiezen. Gewoon om het nog wat ingewikkelder te makenquote:Op woensdag 2 april 2014 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ga sowieso eens kijken wat de drukste dagen zijn op kdv, ik gok zomaar de dinsdag en de donderdag, dus wil ik 1 van die dagen als parttime dag gaan nemen. Mijn man is al op vrijdagen thuis dus die optie is weg, maar ik vind vrijdag ook wel een fijne doorwerkdag omdat je nooit wordt lastiggevallen op kantoor (omdat iedereen dan thuis zit met z'n kroost)
Dus het zal wel de donderdag worden, dan moet de wurm ma-woe naar de opvang. Of is dat om andere pedagogische redenen af te raden?
Plan B staat altijd klaar (moeders en zus die dolgraag een dag met de kleine willen doorbrengen)quote:Op woensdag 2 april 2014 11:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik weet niet waarop je partner is afgekeurd, maar heb je ook een plan B? Ik ervaar volle dagen thuis namelijk als (fysiek) zwaarder dan een werkdag.
+1quote:Op woensdag 2 april 2014 11:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik weet niet waarop je partner is afgekeurd, maar heb je ook een plan B? Ik ervaar volle dagen thuis namelijk als (fysiek) zwaarder dan een werkdag.
Edit: dit staat er alsof ik wil zeggen dat je man het misschien niet aan kan, ik bedoel het wat minder cru. Maar ik bedoel wel te zeggen: onderschat het thuis zijn met een baby/dreumes/peuter niet. Dat kost namelijk best veel energie en volledige aandacht. Dus overdenk je plannen goed.
Dat wilde ik ook typen maar vond het zo zwaarmoedig staanquote:Op woensdag 2 april 2014 11:03 schreef marel88 het volgende:
[..]
+1
En ook mentaal zwaarder, het is echt een grote belasting (maar je krijgt er zoveel voor terug!)
ja, dat maakt zeker wel sense, is het overwegen waard!quote:Op woensdag 2 april 2014 11:02 schreef marel88 het volgende:
JJ, wat een schrik voor jullie! Ik hoop dat het rustig wordt/blijft en je kindje nog een flink aantal weken in jouw buik verder kan groeien. Sterkte daar!
[..]
Over die dagen: Waar je ook nog aan kunt denken is dat het (zeker in het begin) best intensief is voor een kleintje om op een kdv te zijn. Ze slapen er vaak slechter, en krijgen veel indrukken. Een dagje tussendoor thuis bijtanken bij mama is dan zeker geen overbodige luxe. Met die redenatie zou je juist voor maandag/woensdag/donderdag kunnen kiezen. Gewoon om het nog wat ingewikkelder te maken
Het scheelt natuurlijk dat je nu niet fit bent, en niet echt een dagvulling hebt. Trust me, dat heb je met een baby welquote:Op woensdag 2 april 2014 11:03 schreef BlueEyes het volgende:
Ik hoef niet eens te werken en wil het graag doen, dat klinkt ook wel heel decadent![]()
Maar ik wil zo graag, was gisteren ook even weer op kantoor (meteen 3 uur ook) en vond het zalig.
Ben het thuiszitten nu al zat eigenlijk. Maar alles voor het goede doel en dat is het wumpie in mijn buik![]()
Waarvan mn app me net meldde dat ik 27 weken ben
Dat kinderen intensiever zijn dan een een 40 urige werkweek weet iedereen wel(hoop ik) en ik ga er vanuit dat je daar ook in groeit, ik kan niet voorspellen hoe t gaat lopen, dus we gaan maar met de stroming mee.... En dan komt t allemaal goedquote:Op woensdag 2 april 2014 11:03 schreef marel88 het volgende:
[..]
+1
En ook mentaal zwaarder, het is echt een grote belasting (maar je krijgt er zoveel voor terug!)
Dit. Ik denk dat moederen in het begin leuk is (of vaderen), maar ik denk dat op een gegeven moment de muren op je af komen.quote:Op woensdag 2 april 2014 11:05 schreef marel88 het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk dat je nu niet fit bent, en niet echt een dagvulling hebt. Trust me, dat heb je met een baby wel![]()
Desondanks vind ik werken ook een hele leuke afwisseling!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |