1 per keer vind ik wel voldoende.quote:Op dinsdag 1 april 2014 22:28 schreef kleinzusje het volgende:
Had het wel leuk gevonden als Theeleuter had gepost dat het er 2 waren
Nikki zodra ik migraine heb drink ik zo veel mogelijk koffie. Werkt vaak echt verlichtend!quote:Op dinsdag 1 april 2014 22:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Nou als het werkt, prima toch?! Hopelijk heb je een migraine loze zwangerschap.
En die cafeïne tip ga ik onthouden.
Och meid, sterkte! Hoop dat het bolletje blijft zitten in jouw buik :xquote:Op woensdag 2 april 2014 01:40 schreef JaleesaJoia het volgende:
Bluh![]()
Ik word opgenomen..bmm is significant kleiner dan de vorige keer. Dus ik ga aan de weeenremmers en longrijping. Voorlopig gaan ze het in de gaten houden, maar als bmm nog verder verweekt word ik overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis voor het eventuele opvangen van een prematuurtje![]()
![]()
Sorry voor de egoposts. Moet het gewoon even ergens kwijt
JJ sterktequote:Op woensdag 2 april 2014 01:40 schreef JaleesaJoia het volgende:
Bluh![]()
Ik word opgenomen..bmm is significant kleiner dan de vorige keer. Dus ik ga aan de weeenremmers en longrijping. Voorlopig gaan ze het in de gaten houden, maar als bmm nog verder verweekt word ik overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis voor het eventuele opvangen van een prematuurtje![]()
![]()
Sorry voor de egoposts. Moet het gewoon even ergens kwijt
daar krijg je zo'n lekker actief kind vanquote:Op woensdag 2 april 2014 08:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Sterkte JJ ! Hoop dat het allemaal rustig wordt/blijft nu.
Tip van de cafeïne tegen hoofdpijn gelezen, dat kan idd wel werken maar houd er wel rekening mee dat cafeïne tijdens zwangerschap niet onbeperkt mag.
tien alweerquote:Op woensdag 2 april 2014 08:49 schreef krijgerrtje het volgende:
Kleine jompel: tien weken vandaag
volgens mijn app moet ik al beginnen met het uitzoeken van kinderopvang. Nee toch, nee? Echt? nu al?
Jaaa!quote:Op woensdag 2 april 2014 09:10 schreef Loj het volgende:
Perfecte uitslagen en alles zit erop en eraan!
Jeej!
12 okt is de dag
Wij wonen in die laatste gemeente en ons kvd heeft dus een wachttijd van een jaarquote:Op woensdag 2 april 2014 09:07 schreef Bolletje... het volgende:
Kinderopvang regelen ligt overigens enorm aan je regio. Hier ( Zmeer) hoeft dat helemaal niet zo vroeg maar regio Amsterdam/ Haarlem bijvoorbeeld wel anders ben je echt te laat
Dus, zeg maar, zodra je positief hebt getest inschrijven, en met een beetje geluk kan je kind na je verlof naar het kdv? Allemachtigquote:Op woensdag 2 april 2014 09:38 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Wij wonen in die laatste gemeente en ons kvd heeft dus een wachttijd van een jaar![]()
Red jij het nog een beetje?
En JJ, wat schrikken
Ja, zo was het hier ook. En als je baby dan net een beetje gewend is op het kdv, dan moet je het wurm al inschrijven op een basisschool, zodat het als het 4 is naar school kan.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dus, zeg maar, zodra je positief hebt getest inschrijven, en met een beetje geluk kan je kind na je verlof naar het kdv? Allemachtig![]()
![]()
En wederom logde FOK mij uit zodra ik mijn reactie wil posten. Anywayquote:Op woensdag 2 april 2014 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, zo was het hier ook. En als je baby dan net een beetje gewend is op het kdv, dan moet je het wurm al inschrijven op een basisschool, zodat het als het 4 is naar school kan.
Plannen FTW!
Op een bedrijventerrein hoeft niet echt een probleem te zijn. De BSO (tevens ook KDV) van S zit ook op een bedrijventerrein, maar het is een geweldige opvangquote:Op woensdag 2 april 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En wederom logde FOK mij uit zodra ik mijn reactie wil posten. Anyway![]()
Ik weet dat onze buurtbasisschool lange lijsten heeft en dat inschrijven met 6 maanden geen overbodige luxe is, maar hoe dat met het kdv zit weet ik eigenlijk niet. Ik weet nog niet zo goed of ik voor het kdv op mijn werk moet gaan (in een groene omgeving) of die bij mij thuis op de hoek (op een bedrijventerrein) maar de laatste lijkt me toch wel het meest praktisch, anders ben ik er altijd alleen verantwoordelijk voor. En ik wil naar mijn werk blijven fietsen en fietsen in januari met een klein babietje is niet handig. Misschien binnenkort eens wat kijkdagen inplannen
Ja, maar deze zit echt tussen een houtzagerij en een banden-handel inquote:Op woensdag 2 april 2014 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op een bedrijventerrein hoeft niet echt een probleem te zijn. De BSO (tevens ook KDV) van S zit ook op een bedrijventerrein, maar het is een geweldige opvangZe hebben een fijne tuin om in te spelen, organiseren veel leuke activiteiten en ze zijn gewoon echt heel leuk met de kinderen. S gaat er vanaf dag 1 met heel veel plezier heen. BSO dan, KDV was ergens anders, maar ook heel goed.
Zeker gaan kijken, maar ook bij de groene! Vrienden van ons hadden ook zo'n groene kdv in de buurt, maar die waren er na een keer kijken niet erg enthousiast meer over. Groen genoeg, maar het beleid en de pedagogisch medewerkers kwamen niet heel prettig overquote:Op woensdag 2 april 2014 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar deze zit echt tussen een houtzagerij en een banden-handel in
En ik vind die groene kdv's er altijd zo gezellig uitzien, met die konijnenbabyhokken onder de bomen enzo
Maar goed, misschien hebben ze zomaar een leuke tuin gemaakt tussen de bandenhandel en houtzagerij in, ge wit et ooit nooit, daarom maar gewoon een keer gaan kijken
Curanol.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:52 schreef BlueEyes het volgende:
Rijstgecondoleerd
Jj hoop dat het rustig blijft nu. Hou je taai!
KDV was ook hier al punt van aandacht na de 12 weken.
En nu hebben we leuke organisatie met heel leuk KDV hier in de buurt. Alleen KDV hier om de hoek zit voorlopig vol dus moeten we uitwijken naar andere locatie in andere wijk. En dat willen mijn hormonen niet omdat ze niet kunnen zeggen voor hoelang dat gaat zijn![]()
En euhmwie had hier dé tip voor aambeien?
Ja precies, allemaal zeer valide punten!quote:Op woensdag 2 april 2014 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker gaan kijken, maar ook bij de groene! Vrienden van ons hadden ook zo'n groene kdv in de buurt, maar die waren er na een keer kijken niet erg enthousiast meer over. Groen genoeg, maar het beleid en de pedagogisch medewerkers kwamen niet heel prettig over
Voordeel ook van een kdv in de buurt van je huis is dat je je kind gemakkelijker weg kunt brengen als je zelf ziek bent, bijvoorbeeld. Als je dan eerst naar je werk moet zo ongeveer, en dan weer naar huis, heb je er niets aan. En rustig in je eentje ziek thuis zitten is toch meer relaxt dan met een baby!
Ik ga sowieso eens kijken wat de drukste dagen zijn op kdv, ik gok zomaar de dinsdag en de donderdag, dus wil ik 1 van die dagen als parttime dag gaan nemen. Mijn man is al op vrijdagen thuis dus die optie is weg, maar ik vind vrijdag ook wel een fijne doorwerkdag omdat je nooit wordt lastiggevallen op kantoor (omdat iedereen dan thuis zit met z'n kroostquote:Op woensdag 2 april 2014 09:59 schreef Dyre het volgende:
JJ wat schrikken zeg![]()
Hopelijk blijft jullie kleine meid nog eventjes lekker in je buik zitten hoor.
Kinderopang wil ik eigenlijk ook al gaan regelen, maar ik wacht nog steeds op goedkeuring van mijn werk: ik werk nu nog fulltime en wil straks 3 dagen gaan werken. Ik heb een voorkeur aangegeven voor welke dagen, maar zolang dat niet is goedgekeurd weet ik nog niet welke dagen ik opvang moet gaan regelen...
Oh en ik vond toch ineens een zwangerschapstest in een laatje bij het uitruimen van de babykamer-to-be, nog steeds hartstikke positief![]()
Ik vond de tabletjes effectiever dan de zalf.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:01 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dank! Kan die op het boodschappenlijstje bij de grootverpakking Rennies
Ja, over kijken had ik nog niet echt nagedacht, dat is wel een goede tip. Er ziet hier een KDV 2 straten verderop, maar misschien even binnenkijken van tevorenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |