Tuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet interessant is om de overwegingen van anderen eens te bekijken. Misschien zijn het dingen waar ik zelf nog niet eens aan gedacht hadquote:Op woensdag 2 april 2014 10:16 schreef BlueEyes het volgende:
Voor- en nadelen zijn heel persoonlijk naar wat je wensen zijn voor je kind vind ik.
Wat ik mischien wel belangrijk vind hoef jij niet zo te vinden.
ja, dat mag. Softijs mag trouwens ook hoor, mits uit een schone automaat.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Weet iemand of schepijs wel mag. Want softijs mag niet... en ik heb zo'n zin in ijs!!!!vooral in min 12 ijs! Als jullie zuiderlingen ooit nog eens in het noorden komen raad ik min 12 aan!
Het grote voordeel is dat vriend en ik dicht bij elkaar werken in Barendrecht en daar heb je maar 1 gob. In jouw geval kan ik me voorstellen dat het wat lastiger is.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, als je weet waar je moet beginnen
Daarbij is de "kwaliteit" van een gastouder veel variabeler dan kdv.
Maar als ik snel google zie ik al zo'n berg gastouderbureaus in eindhoven dat ik al dichtklap![]()
Naja, andere vraag dan: wat is het grote voordeel van een gastouder tov een kdv?
Dat is zoquote:Op woensdag 2 april 2014 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het grote voordeel is dat vriend en ik dicht bij elkaar werken in Barendrecht en daar heb je maar 1 gob. In jouw geval kan ik me voorstellen dat het wat lastiger is.
Wat ons meer aanspreekt bij een gob is de huiselijke sfeer. En (correct me if i'm wrong) de kindjes krijgen meer aandacht aangezien er een max aantal kindjes per gastouder geplaatst mogen worden.
Softijs mag wel hoor, het wordt soms afgeraden niet om het ijs, maar om de hygiene van het personeel/apparaatquote:Op woensdag 2 april 2014 10:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Weet iemand of schepijs wel mag. Want softijs mag niet... en ik heb zo'n zin in ijs!!!!vooral in min 12 ijs! Als jullie zuiderlingen ooit nog eens in het noorden komen raad ik min 12 aan!
ik durf niet zo goed... want je weet maar nooit. Maar als schepijs gewoon kan ben ik "dik" tevredenquote:Op woensdag 2 april 2014 10:23 schreef Dyre het volgende:
[..]
Softijs mag wel hoor, het wordt soms afgeraden niet om het ijs, maar om de hygiene van het personeel/apparaat
Ik heb met dit mooie weer al een paar keer een ijsje of milkshake besteld, maar alleen niet bij zo'n louche frietzaak
Oh, dat wist ik niet! Goed dat het hier wordt vermeldquote:Op woensdag 2 april 2014 10:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Klopt,(let daar ook goed op, die leidster-kind ratio)nadeel is dat als de gastouder ziek is je je kind bij een vreemde GO moet brengen of zelf thuis moet blijven, en dat de vakanties op elkaar afgestemd moeten worden.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het grote voordeel is dat vriend en ik dicht bij elkaar werken in Barendrecht en daar heb je maar 1 gob. In joruw geval kan ik me voorstellen dat het wat lastiger is.
Wat ons meer aanspreekt bij een gob is de huiselijke sfeer. En (correct me if i'm wrong) de kindjes krijgen meer aandacht aangezien er een max aantal kindjes per gastouder geplaatst mogen worden.
Ik kan me hier eigenlijk wel helemaal in vinden.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:32 schreef BlueEyes het volgende:
Wij wilden in eerste instantie GO ivm kleiner, huislijker, makkelijker en persoonlijker (dachten we) plus meer aandacht voor het kind zelf.
Toen bleek dat de GO hier in de buurt allemaal zelf 4 weken vakantie/vrije dagen bepalen en wij daar op aan moesten passen was het gauw gedaan. Juist nu willen we zelf onze vakanties nog zelf bepalen.
Plus voor mij het flexibele aanvragen van dagen werd moeilijk.
KDV was sfeer proeven, rondkijken en toch nadenken wat willen we graag.
Organisatie hier om de hoek heeft een heel mooi systeem waarbij al in gegaan vanaf 2 jaar op het naar schoolgaan tzt. Spelenderwijs hoor!
En het KDV zit in de school waar we uiteindelijk ook ons kindje op school willen hebben. Ze doen ook samen activiteiten met de jonge groepen en de oudere groepen komen voorlezen bij de kleintjes. (Zijn voorbeeldjes nu hoor)
Het stukje veiligheid en regelmaat van 0-12 jaar naar dezelfde plek gaan heeft voor ons een grote voorkeur. Plus het goede gevoel natuurlijk bij het KDV, hun visie en met de mensen die er werken.
Qua oppassen door opa/oma is bij ons niet te doen door afstand en leeftijd.
Maar als ik zie hoeveel liefde mij ouders erin stoppen bij mijn kleine nichtje is ook mooi te zien.
Maar wij hebben ook altijd gezegd dat ik opa en oma graag opa en oma wil laten zijn en niet de oppas.
Meningen kunnen er over verschillen. Er zijn grootouders die zich gepasseerd voelen als je andere opvang regelt.
Goede punten!quote:Op woensdag 2 april 2014 10:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Klopt,(let daar ook goed op, die leidster-kind ratio)nadeel is dat als de gastouder ziek is je je kind bij een vreemde GO moet brengen of zelf thuis moet blijven, en dat de vakanties op elkaar afgestemd moeten worden.
Vraag ook naar t beleid bij ziekte en vakantie, en naar de GGD controles, EHBO diploma.
Een kdv heeft als voordeel dat er meer continuiteit is, maar vaak ook minder flexibiliteit qua contract, niet ieder kdv werkt met flexibele opvang.
Damn, dat vind ik ook wel erg hoor. Hoe had ze dat dan in gedachten?quote:Op woensdag 2 april 2014 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goede punten!
Het is gewoon lastig. Het heeft allebei voors en tegens en je wilt toch het beste voor jouw kindje...
Mijn zusje keurt trouwens allebei af, ze was gepikeerd dat we haar en mijn moeder niet vroegen voor de opvang. Mijn zusje werkt 4 dagen en 1 dag school en mijn moeder werkt onregelmatige tijdenPlus dat ze hier een half uur af wonen met de auto.
Afgelopen zondag hadden we het er weer over en ze zei: Ja, en dan laat je je kind wel door een ander opvoeden!
Niet leuk om te horen
Jeetje, wat schrikken zeg. Heel veel sterkte en hopelijk blijft je kindje toch nog even zitten. Sterkte!quote:Op woensdag 2 april 2014 08:25 schreef JaleesaJoia het volgende:
Dankjulliewel allemaal.
Weeen zijn inmiddels zo goed als weg. Ze zijn wel vroegtijdig gestopt met de weeenremmers want mijn bloeddruk zakte ineens naar 80/33. Voelde me helemaal niet goed.
Straks gaan ze weer naar mn bmm kijken, dus het is nog afwachten wat er verder gaat gebeuren
Geen idee... Maar vooral dat door een ander opvoeden hakt er wel in... Het liefst was ik ook thuis gebleven bij mijn kind maar het geld is onmisbaar. Een AH salaris is redelijk, maar geen vetpotquote:Op woensdag 2 april 2014 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Damn, dat vind ik ook wel erg hoor. Hoe had ze dat dan in gedachten?
Ouderschapsverlof? Dan behoudt je wel je contracturen.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
En ik denk ook een beetje aan later. Ik werk nu 30 uur pw. Mocht ik het verlagen naar 20 uur, ik krijg die uren nooit meer terug.
En wat zou er dan gebeuren als zij of oma n dag op zouden passen, dan doet toch ook n ander een deel van de opvoeding?quote:Op woensdag 2 april 2014 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goede punten!
Het is gewoon lastig. Het heeft allebei voors en tegens en je wilt toch het beste voor jouw kindje...
Mijn zusje keurt trouwens allebei af, ze was gepikeerd dat we haar en mijn moeder niet vroegen voor de opvang. Mijn zusje werkt 4 dagen en 1 dag school en mijn moeder werkt onregelmatige tijdenPlus dat ze hier een half uur af wonen met de auto.
Afgelopen zondag hadden we het er weer over en ze zei: Ja, en dan laat je je kind wel door een ander opvoeden!
Niet leuk om te horen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |