Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Het principe zal hetzelfde zijn als jouw reep maar dit is het artikel wat ik bedoel: 1 praktijktip... Maak die bolletjes niet te groot. Dat eet lastig tijdens het rennen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bron: Oktober 2013, Runnerswold, blz 58
Dank je, zal het onthouden Het verschil met mijn muesli repen is dat er honing in gaat en havervlokken. Zal dit recept eens laten checken door FeMaleDuck
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Zo, even een klein rondje door de bossen rennen werkt beter dan koffie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ALS iedereen mee doet uit de lijst van Ekiden, dan hebben we 5 teams!!
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 08:41 schreef MaleDuck het volgende: Dank je, zal het onthouden Het verschil met mijn muesli repen is dat er honing in gaat en havervlokken. Zal dit recept eens laten checken door FeMaleDuck
Graag gedaan. Je kan natuurlijk variëren. Ik doe er voortaan ook honing bij
Het enige wat loopt bij mij vandaag is mijn neus Weet eigenlijk niet of dit nog steeds de verkoudheid van vorige week is, of dat ik alweer een nieuwe heb opgelopen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ALS iedereen mee doet uit de lijst van Ekiden, dan hebben we 5 teams!!
[..]
Graag gedaan. Je kan natuurlijk variëren. Ik doe er voortaan ook honing bij
Inderdaad, heb 31 aanmeldingen inmiddels met een aantal ovb'tjes
Die had ik mee tijdens de midwintermarathon. Alleen ik heb iets verkeerd gedaan want bij mij waren ze erg hard. IK denk dat ze iets te lang in de oven hebben gelegen. Maar ze zijn wel erg lekker!!
Op dinsdag 1 april 2014 09:02 schreef mosselmossel het volgende: Godskolere. Word ik wakker. Halve nacht op mijn hand gelegen blijkbaar. Bloedbad weer en pijn. Vanmiddag weer naar het ziekenhuis om 14.15
Hopelijk valt het mee vanmiddag.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Die had ik mee tijdens de midwintermarathon. Alleen ik heb iets verkeerd gedaan want bij mij waren ze erg hard. IK denk dat ze iets te lang in de oven hebben gelegen. Maar ze zijn wel erg lekker!!
Ze zijn ook wel relatief hard en het voordeel van dit recept is dat het een goede basis is qua verhoudingen en dat je lekker veel kan afwisselen qua vruchten en noten
/cul
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 09:02 schreef mosselmossel het volgende: Godskolere. Word ik wakker. Halve nacht op mijn hand gelegen blijkbaar. Bloedbad weer en pijn. Vanmiddag weer naar het ziekenhuis om 14.15
Balen, man! Succes vanmiddag!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Sterkte.
Hier ook een dagje uitgeschakeld na een bezoekje aan mijn huisarts aka dokter snijgeil.
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 09:05 schreef Gogo83 het volgende: Mossel en ik doen waarschijnlijk ook mee met de Ekiden, maar willen eerst onzr vakantie plannen. Hopelijk deze week!
@Swets; wil je mosselmossel en mij bij de Eindhoven Airport Run toevoegen (6 april)? Beide 5 km.
Zo, bijna 13 uur geslapen afgelopen nacht (om 20:00 naar bed, om 8:45 eruit), even dat suffige gevoel wegdrinken met wat koffie en dalijk weer lekker een stukje lopen. Vandaag staat er alweer 40 minuten lopen gepland. Merk toch wel dat een paar stappen terug in de afstanden echt nodig was. Na 8+ km toch elke keer weer die gevoeligheid rondom de plek waar shin splints hebben gezeten, terwijl dat nu helemaal verdwenen is!
Overigens had ik liever wat korter geslapen. Met migraine om 20:00 in bed liggen is echt mega kut
Op dinsdag 1 april 2014 11:01 schreef IShotTheMaid. het volgende: Zo maar eens starten met Evy. Ik voel me vergeleken met de meeste posters hier als een kleuter in groep 8 haha.
Succes!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Op dinsdag 1 april 2014 11:01 schreef IShotTheMaid. het volgende: Zo maar eens starten met Evy. Ik voel me vergeleken met de meeste posters hier als een kleuter in groep 8 haha.
Ook kleuters in groep 8 studeren op een bepaald moment af. Succes!
Zo, even een lang weekend niet meegelezen en meteen heel veel bij te lezen.
Leuke wedstrijdverslagen, maar ook weer blessures en andere ellende. En fantastische maandtotalen over maart. Ik heb ook even gekeken, maar ik ben nog niet zo onder de indruk van mijn 44 km. Werk aan de winkel dus!
Afgelopen weekend niet kunnen lopen door allerlei andere verplichtingen, maar wel nieuwe schoenen aangeschaft. Na diverse paren Saucony's versleten te hebben, nu over op het derde merk. Ooit begonnen met een paar Asics, daarna diverse paren Saucony's en nu New Balance. Overigens allemaal gekocht bij dezelfde winkel en advies opgevolgd van de verkoper/adviseur. Wat me vooral opviel, is dat ik dit keer alleen maar gekleurde schoenen aan heb gehad. Mijn paar dat ik al had (Saucony Stable CS2) is qua kleuren vrij saai.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu paren aangehad van Asics (GT 2000), Brooks (geen idee welk model), Saucony (Guide 7) en New Balance. En die laatste is het dus uiteindelijk geworden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op deze foto valt het nog niet heel erg op, maar de veters zijn echt knaloranje. Ik denk dat ik licht geef in het donker...
Op dinsdag 1 april 2014 11:19 schreef Pandaplint het volgende: Straks ook maar weer eens een loopje doen. Hoop dat ik nu een route vind zonder al te veel heuveltjes
Meer heuveltjes! Heuveltjes FTW!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Op dinsdag 1 april 2014 11:26 schreef McTwente het volgende: Zo, even een lang weekend niet meegelezen en meteen heel veel bij te lezen.
Leuke wedstrijdverslagen, maar ook weer blessures en andere ellende. En fantastische maandtotalen over maart. Ik heb ook even gekeken, maar ik ben nog niet zo onder de indruk van mijn 44 km. Werk aan de winkel dus!
Afgelopen weekend niet kunnen lopen door allerlei andere verplichtingen, maar wel nieuwe schoenen aangeschaft. Na diverse paren Saucony's versleten te hebben, nu over op het derde merk. Ooit begonnen met een paar Asics, daarna diverse paren Saucony's en nu New Balance. Overigens allemaal gekocht bij dezelfde winkel en advies opgevolgd van de verkoper/adviseur. Wat me vooral opviel, is dat ik dit keer alleen maar gekleurde schoenen aan heb gehad. Mijn paar dat ik al had (Saucony Stable CS2) is qua kleuren vrij saai.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu paren aangehad van Asics (GT 2000), Brooks (geen idee welk model), Saucony (Guide 7) en New Balance. En die laatste is het dus uiteindelijk geworden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op deze foto valt het nog niet heel erg op, maar de veters zijn echt knaloranje. Ik denk dat ik licht geef in het donker...
Gefeliciteerd met je nieuwe schoenen. Lopen ze ook lekker of heb je er nog geen rondje op gedaan?
Nee hoor, ben ik ook mee begonnen in feb
Succes!
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Dat vond ik één van de mooiste (en "spannendste") jaren van de basisschool, dus doe er je voordeel mee Goede keuze om trouwens met Evy te beginnen. Brengt je verantwoordelijk naar een mooie afstand van 5km. Ben erg benieuwd hoe je het gaat vinden!
Ik ben fier op u!
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Ik ben kapot. Net les 1 gedaan en mijn conditie is om te huilen haha. Tijdens die drie minuten ( ) had ik echt zoiets van ik kap ermee, maar ik heb het mooi wel uitgezeten.
Ik had wel bijna direct last van mijn kuiten, is dat dan omdat ik verkeerd land of gewoon omdat mijn benen dit echt niet gewend zijn?
Eerder was ik ook al eens begonnen en toen deden mijn knieën ontzettend veel pijn. Nu goede schoenen en extra zolen bij de renzaak gekocht en dat probleem is weg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 1 april 2014 12:47 schreef IShotTheMaid. het volgende: Ik ben kapot. Net les 1 gedaan en mijn conditie is om te huilen haha. Tijdens die drie minuten ( ) had ik echt zoiets van ik kap ermee, maar ik heb het mooi wel uitgezeten.
Ik had wel bijna direct last van mijn kuiten, is dat dan omdat ik verkeerd land of gewoon omdat mijn benen dit echt niet gewend zijn?
Eerder was ik ook al eens begonnen en toen deden mijn knieën ontzettend veel pijn. Nu goede schoenen en extra zolen bij de renzaak gekocht en dat probleem is weg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch goed gedaan!
De zere kuiten is waarschijnlijk vooral dat je het niet gewend ben. Loop de volgende keer wat rustiger, dan zal je zien dat je het makkelijker volhoudt.
Op dinsdag 1 april 2014 12:47 schreef IShotTheMaid. het volgende: Ik ben kapot. Net les 1 gedaan en mijn conditie is om te huilen haha. Tijdens die drie minuten ( ) had ik echt zoiets van ik kap ermee, maar ik heb het mooi wel uitgezeten.
SPOILER
Zo te lezen heb je niet de 2011 versie. Probeer die eens op te zoeken. Die start rustiger en bouwt gelijkmatiger op.
Je kuiten is een stukje gewenning. Ik heb er nu ik aan het opbouwen ben soms ook last van.
Zo te lezen heb je niet de 2011 versie. Probeer die eens op te zoeken. Die start rustiger en bouwt gelijkmatiger op.
Je kuiten is een stukje gewenning. Ik heb er nu ik aan het opbouwen ben soms ook last van.
Ik heb de 2011 versie gedownload, alleen was les 1 een .exe bestand, dus heb ik die van de 2006 versie. Ik zag inderdaad dat 2011 iets relaxter is En mooi, het is ook niet heel erg ofzo, dan land ik dus gewoon goed.
Ik kan niet wachten om een stukje langer te rennen haha.
Op dinsdag 1 april 2014 12:47 schreef IShotTheMaid. het volgende: Zijn er overigens nog Enschedeers hier die goede stukken weten waar ik zou kunnen rennen met zachte ondergrond? Ledeboerpark is opzich prima maar best een stukje van huis zo zonder auto
Bij de UT kun je ook mooi lopen. Maar dat is natuurlijk niet zo ver van het Ledeboerpark en helpt in dat opzicht dan niet echt. In welk gedeelte van Enschede wil je lopen?
Ahhh, leuk een hardlooptopic! Ik kom graag meekletsen! Ik heb Evy afgerond en ren nu 1 keer per week, voornamelijk zaterdag of zondag, een rondje van 5 tot 6 km. Nu het weer langer licht is, ben ik ook weer van plan om doordeweeks te lopen
Op dinsdag 1 april 2014 14:00 schreef GroeneThee het volgende: Ahhh, leuk een hardlooptopic! Ik kom graag meekletsen! Ik heb Evy afgerond en ren nu 1 keer per week, voornamelijk zaterdag of zondag, een rondje van 5 tot 6 km. Nu het weer langer licht is, ben ik ook weer van plan om doordeweeks te lopen
Welkom!
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Bij de UT kun je ook mooi lopen. Maar dat is natuurlijk niet zo ver van het Ledeboerpark en helpt in dat opzicht dan niet echt. In welk gedeelte van Enschede wil je lopen?
Opzich kan ik daar prima lopen, maar als ik weinig tijd heb zoek ik toch meer richting Boswinkel. Het stukje bij de vijver/A1 daar is best klein en gaat denk ik snel vervelen .
Opzich kan ik daar prima lopen, maar als ik weinig tijd heb zoek ik toch meer richting Boswinkel. Het stukje bij de vijver/A1 daar is best klein en gaat denk ik snel vervelen .
Rutbeek is wel een hele goede, daar had ik helemaal niet aan gedacht! (Iets met nooit meer naar het Rutbeek gaan dankzij die 'fantastische' waterski baan hehe)
Lekker even tijdens een dull moment at work. Oh sorry, ellende Yur. Maar running=living=ellende soms
Ik had een tijd geleden een sollicitatie- / kennismakingsgesprek, en de directeur vroeg toen: "Wat zijn je ambities, zowel binnen als buiten het bedrijfsleven?" Toen zei ik heel stout "Ik zou ooit ontzettend graag de big 5 marathons (New York, Boston, Londen, Chicago en Berlijn) willen lopen". Als ik dat filmpje zo zie, wordt die drang alleen maar sterker. Geweldig filmpje!
Ik had een tijd geleden een sollicitatie- / kennismakingsgesprek, en de directeur vroeg toen: "Wat zijn je ambities, zowel binnen als buiten het bedrijfsleven?" Toen zei ik heel stout "Ik zou ooit ontzettend graag de big 5 marathons (New York, Boston, Londen, Chicago en Berlijn) willen lopen". Als ik dat filmpje zo zie, wordt die drang alleen maar sterker. Geweldig filmpje!
Mooi hé? Ik had gisteren een meeting met allerlei bobo's en er werd een voorstelrondje gedaan, waarin je de vraag moest beantwoorden: What's your personal goal for active ageing?
Toen zei ik dat ik 3 weken geleden mijn eerste HM had gelopen en dat ik graag blijf rennen en nieuwe doelen stel. Bij die HM gingen mensen klappen!
Op dinsdag 1 april 2014 15:25 schreef Ynske het volgende: Ik las net over een Bare Bun Run, in Start to Run. No way dat ik ooit zonder BH zou gaan rennen
Och, bekijk het zo: dames zien er, óók naakt hardlopend, altijd een stuk charmanter uit dan mannen
Op dinsdag 1 april 2014 15:25 schreef Ynske het volgende: Ik las net over een Bare Bun Run, in Start to Run. No way dat ik ooit zonder BH zou gaan rennen
Dus ben ik maar weer eens gaan hardlopen. Ik was wel bang dat de heup weer roet in het eten zou gooien, maar die hield zich goed. Als ik me heel goed concentreerde dacht ik nog wat lichte stijfheid te voelen, maar het was voor het eerst sinds de CPC niet meer hinderlijk.
Ik deed vandaag een 10x400, wat mijn favoriete trainingsvorm is. Beoogde snelheden hield ik hetzelfde als voorheen en het lukte me gelukkig ook nog om die te halen. Het kleine uurtje vloog voorbij.
Ja, het was warm. Ja, de lucht was zuurstofarm. Ja, er zaten veel pollen en ander stof in de lucht. Ja, ik zweette me helemaal de pestpokken en mijn tepels zijn weggeschuurd.
Maar wat was het leuk en heerlijk. Meer meer meer!
SPOILER
Dus ben ik maar weer eens gaan hardlopen. Ik was wel bang dat de heup weer roet in het eten zou gooien, maar die hield zich goed. Als ik me heel goed concentreerde dacht ik nog wat lichte stijfheid te voelen, maar het was voor het eerst sinds de CPC niet meer hinderlijk.
Ik deed vandaag een 10x400, wat mijn favoriete trainingsvorm is. Beoogde snelheden hield ik hetzelfde als voorheen en het lukte me gelukkig ook nog om die te halen. Het kleine uurtje vloog voorbij.
Ja, het was warm. Ja, de lucht was zuurstofarm. Ja, er zaten veel pollen en ander stof in de lucht. Ja, ik zweette me helemaal de pestpokken en mijn tepels zijn weggeschuurd.
Maar wat was het leuk en heerlijk. Meer meer meer!
SPOILER
Welkom terug
Ikzelf ben nog een beginneling, maar het gaat steeds beter! 22 maart ben ik begonnen met hardlopen. Zodra ik begon was ik al moe en kwam ik niet verder dan een paar meter, maar het ging steeds beter en beter. Eergisteren heb ik de 2,5 kilometer gehaald en ben helemaal blij! Gewoon steeds een stukje verder lopen. Ooit zal ik de 5 kilometer halen en meedoen aan een kleine marathon
Ikzelf ben nog een beginneling, maar het gaat steeds beter! 22 maart ben ik begonnen met hardlopen. Zodra ik begon was ik al moe en kwam ik niet verder dan een paar meter, maar het ging steeds beter en beter. Eergisteren heb ik de 2,5 kilometer gehaald en ben helemaal blij! Gewoon steeds een stukje verder lopen. Ooit zal ik de 5 kilometer halen en meedoen aan een kleine marathon
Het wordt tijd voor één synchroniserend systeem tussen alle Strava's en Endomondo's. Nu bestond dat al in de vorm van Tapiriik, totdat Endomondo dat blokkeerde
Op dinsdag 1 april 2014 18:29 schreef Zwabberhark het volgende: Het wordt tijd voor één synchroniserend systeem tussen alle Strava's en Endomondo's. Nu bestond dat al in de vorm van Tapiriik, totdat Endomondo dat blokkeerde
En wat heeft een afbeelding van een (jouw?) stoel daarmee te maken, dacht ik. Maar het was een google ad
Op dinsdag 1 april 2014 18:29 schreef Zwabberhark het volgende: Het wordt tijd voor één synchroniserend systeem tussen alle Strava's en Endomondo's. Nu bestond dat al in de vorm van Tapiriik, totdat Endomondo dat blokkeerde
ik zou sowieso gewoon graag één synchroniserend systeem willen. Dat gewoon je garmin het bijhoudt en dan poefpoefpoef naar alle andere hardloopdingen. Niet met exporteren en shit.
EN ik wil ook live kunnen lopen op Endomondo met mijn horloge want ik vind de peptalks zo leuk
Als er nou gewoon 1 programma was waar je zo'n beetje alle stats en leuke dingen op kan zien, zodat je niet 5 verschillende apps/pagina's nodig hebt Dat zou nog het beste zijn! Maar qua aantal kliks ben ik het met YUR eens, het gaat allemaal best snel verder.
De hechtingen zijn uit mijn hand. Nu betekent dat nog niet dat ik met volle kracht een fikse pint kan omvatten daarmee, maar het herstel verloopt.
Net bij Lopers Company geweest. Gisteren tintelden mijn tenen immers ook in de Brooks met Mizuno-zooltjes erin. De verkoper stelde voor om toch eerst nogmaals de Mizuno Wave Inspire 10 aan te trekken, die ik de vorige keer eigenlijk afwees, omdat die ergens niet helemaal lekker zat. Nu zattie wel perfect. En nu heb ik dus deze meegekregen.
Op dinsdag 1 april 2014 18:47 schreef Jero_nimo het volgende: Zien er zeker goed uit mossel! Erg strak! Wel raar dat ze nu opeens zo goed zitten. Door de warmte je voeten uitgezet ofzo?
Verkoper dacht wellicht te erg gewend aan volledig ingelopen Inspire 9s.
De hechtingen zijn uit mijn hand. Nu betekent dat nog niet dat ik met volle kracht een fikse pint kan omvatten daarmee, maar het herstel verloopt.
Net bij Lopers Company geweest. Gisteren tintelden mijn tenen immers ook in de Brooks met Mizuno-zooltjes erin. De verkoper stelde voor om toch eerst nogmaals de Mizuno Wave Inspire 10 aan te trekken, die ik de vorige keer eigenlijk afwees, omdat die ergens niet helemaal lekker zat. Nu zattie wel perfect. En nu heb ik dus deze meegekregen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op dinsdag 1 april 2014 19:36 schreef Yuki het volgende: Heerlijk temperatuurtje nu Morgenavond ook graag rond deze tijd. Dan ga ik m'n schoenen weer uitlaten
Eerste werkdag zit er op Ik denk dat ik wel plezier ga hebben in deze baan. De deur-tot-deur loopafstand is 45km, met een oversteek per veerpont ... Een klein stemmetje zegt nu tegen me dat ik dat ooit moet doen.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2014 19:45:14 ]
Ja, maar wij mannen hebben alleen maar minder charmante dingen om mee te zwaaien.....
een beetje Fok!ker voorkomt dat probleem door hem om zijn middel heen te draaien....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Zomertijd betekent dat er op woensdagavond weer bij ons op de baan getraind kan worden! Morgenochtend dus naar het werk lopen, en dan waarschijnlijk 's avonds nog wat in de touwen hangen
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
ik weet niet of je opmerking serieus was maar er zullen heel wat lopers zijn die inderdaa d zichzelf gek maken met die twijfel
Volgens mij zwaait er bij mij tijdens het lopen verdomd weinig, of jullie moeten op overtollig buikvel doelen. Die beknelde 13cm heeft de neiging de buik in te kruipen bij inspanning.
ik weet niet of je opmerking serieus was maar er zullen heel wat lopers zijn die inderdaa d zichzelf gek maken met die twijfel
Dit is wel de lekkerste periode Alhoewel ik nu overal pijntjes voel, heb ik nu al zin in de energie die zich volgende week zal verzamelen. Zo'n lekker gevoel
Op dinsdag 1 april 2014 19:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Zo weer lekker stukje gelopen. Het is drukkend buiten. Maar we hebben het weer gedaan :-)
Op dinsdag 1 april 2014 19:36 schreef Yuki het volgende: Heerlijk temperatuurtje nu Morgenavond ook graag rond deze tijd. Dan ga ik m'n schoenen weer uitlaten
Qua temperatuur is het inderdaad heerlijk om deze tijd! Lekker langs het strand!
Ooooow, mooi op tijd klaar voor de Vestingloop dus!
Dat heb ik idd wel zo uit proberen te laten komen, maar die ga ik niet meer lopen, omdat ik eigenlijk in Monaco zou zitten. Dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet meer door ( ), maar al ingeschreven voor de Golden Ten, een paar dagen later.
luxe probleem... komende zaterdag doe ik dus mee aan de Lap The Lake... zo veel mogelijk rondjes rond Mavora Lake hobbelen in 6 uur. Mijn eerste instantie was om het alleen te doen en dan tussen de 30-40km uit te stappen maar toen dacht ik, waarom niet met een team. Dus een FB berichtje gestuurd naar de organisatie of er nog een team was wat nog mensen zocht... krijg ik een week later een berichtje terug dat er een team was wat nog maar uit twee mensen bestond, dus ik zou daar bij kunnen als ik dat zou willen. Contact gezocht met de team captain en afgesproken met hun te gaan lopen.... maar ik had beter even mijn huiswerk kunnen doen want beide teamleden zijn uber-fitte tri en multisport atleten No pressure there....
Komt vooral omdat ik afgelopen weekend gelopen heb in Friesland in een rustig gebied. Ook al heb ik niet gelopen wat ik wilde lopen, toch wel erg genoten van het lekkere weer en de mooie natuur. Wel fijn dat ik heb kunnen ondervinden hoe ik me voel tijdens het lopen als het warmer is en de zon flink schijnt.
Plan was om pas komend weekend weer te gaan sporten, maar vraag me af of ik dit ga halen. Heb sinds gisteren namelijk last van m'n hamstring. Ik denk dat het door het hardlopen van zaterdag komt, maar vind het dan wel raar dat ik er niet eerder last van had.
Ja dat is wel waar natuurlijk. Voor of na het ontbijt? Weet niet zo goed waar ik goed aan doe
Wat ben je van plan om te gaan doen? Ikzelf ga altijd voor het ontbijt, maar ik doe dan geen superheftige intervaltraining of zo. Gewoon lekker een beetje hobbelen. Na het ontbijt kan natuurlijk ook, maar het verschilt per persoon wat prettig is, en hoe lang je moet wachten na het ontbijt.
Wat ben je van plan om te gaan doen? Ikzelf ga altijd voor het ontbijt, maar ik doe dan geen superheftige intervaltraining of zo. Gewoon lekker een beetje hobbelen. Na het ontbijt kan natuurlijk ook, maar het verschilt per persoon wat prettig is, en hoe lang je moet wachten na het ontbijt.
Het is echt een beetje proberen.
Les 14 van Evy haha. (doe deze week nog eens week 5 )
Heb jij niet dat je lichaam dan nog niet wakker is? Ik ben dan zo sloom. Eten duurt echt een uur bijv
Ik ben op zich wel gewend om mezelf uit bed te trappen en meteen wat te gaan doen. Denk kranten bezorgen, vroegah toen ik op de HAVO zat. En nu ook, stap ik in de auto, rijd naar m'n werk en ontbijt daar pas slecht, ik weet het, maar ik ontbijt wel
Ik ben op zich wel gewend om mezelf uit bed te trappen en meteen wat te gaan doen. Denk kranten bezorgen, vroegah toen ik op de HAVO zat. En nu ook, stap ik in de auto, rijd naar m'n werk en ontbijt daar pas slecht, ik weet het, maar ik ontbijt wel
[..]
Oh joh, dat moet wel goedkomen dan gewoon lekker genieten van de ochtend en alles om je heen. En voor je het weet is het alweer voorbij!
Oh ik geniet ook wel hoor Ga Donderdag de ochtend eens proberen. Ben toch altijd om half 7 klaarwakker.
Heb jij niet dat je lichaam dan nog niet wakker is? Ik ben dan zo sloom. Eten duurt echt een uur bijv
Ik vind het juist wel lekker, ook als ik nog net niet helemaal wakker genoeg ben. Dan komt dat vanzelf tijdens het lopen.
quote:
Op dinsdag 1 april 2014 20:45 schreef Guppyfriend het volgende: En nu ook, stap ik in de auto, rijd naar m'n werk en ontbijt daar pas slecht, ik weet het, maar ik ontbijt wel
Zo doe ik het ook, ik kan dat niet zo vroeg ontbijten dus doe ik het op mijn werk.
Maar als ik 's morgens ga lopen moet ik wel wat in mijn maag hebben dus dan eet ik wel, al is het niet van harte.
Op dinsdag 1 april 2014 20:42 schreef YUR het volgende: Ik weet dat ik er nog niet al te veel waarde aan moet hechten...maar als dit toch eens de waarheid wordt he
dat zouden wel hele mooie omstandigheden zijn..!! maar ook als het warm wordt dan nog..... ik las niet lang geleden hier een post in de trant van "klagen over de warmte is kansloos"...dus jullie kunnen aan de bak!
dat zouden wel hele mooie omstandigheden zijn..!! maar ook als het warm wordt dan nog..... ik las niet lang geleden hier een post in de trant van "klagen over de warmte is kansloos"...dus jullie kunnen aan de bak!
Bereid je maar vast voor op een héleboel klaagposts van mijn kant. De zomer komt eraan namelijk
Op dinsdag 1 april 2014 20:42 schreef YUR het volgende: Ik weet dat ik er nog niet al te veel waarde aan moet hechten...maar als dit toch eens de waarheid wordt he
Bereid je maar vast voor op een héleboel klaagposts van mijn kant. De zomer komt eraan namelijk
ik ben ook geen fan van warm weer maar mijn grootste "probleem" hier is niet de warmte zelf maar de zon, zoals je zelf wel weet Gup is die hier vele malen sterker dan in NL (ik heb me wel eens laten vertellen dat de intensiteit op een bewolkte dag in NZ net zo hoog is als een zonnige dag in NL, maar of dat waar is...) en als ik gewoon op de weg loop dan is er nergens schaduw dus dan word je gewoon 2 uur geroosterd
ik ben ook geen fan van warm weer maar mijn grootste "probleem" hier is niet de warmte zelf maar de zon, zoals je zelf wel weet Gup is die hier vele malen sterker dan in NL (ik heb me wel eens laten vertellen dat de intensiteit op een bewolkte dag in NZ net zo hoog is als een zonnige dag in NL, maar of dat waar is...) en als ik gewoon op de weg loop dan is er nergens schaduw dus dan word je gewoon 2 uur geroosterd
Ik heb het zelf getest daar bij jou, en je kunt in NZ inderdaad verkleuren als het bewolkt is. Ik had m'n factor50 echt nodig daar! De zon is echt killing bij jou! En daar verkijk je je op, want vaak is het helemaal niet zo warm, maar is de zon gewoon heel sterk
Omg dat is erg Zon + warm houd ik ook niet van
@gup: jaaa lopen in de regen Miezer is mijn favoriet
Komt vast wel goed. Het is maar om mijn maag het zwijgen op te leggen. Ik ben een hongerlijder :p
Me too! Houd er dan rekening mee om straks in de laatste evy weken toch iets meer dan een banaan te eten. Misschien cracker met kaas oid? Erbij dan dus. Daarna sportkleding aan, kan het een beetje zakken. Als je net zo snel verteert als ik gaat dat prima. Geen yoghurt trouwens, dat wil eruit hihi
Me too! Houd er dan rekening mee om straks in de laatste evy weken toch iets meer dan een banaan te eten. Misschien cracker met kaas oid? Erbij dan dus. Daarna sportkleding aan, kan het een beetje zakken. Als je net zo snel verteert als ik gaat dat prima. Geen yoghurt trouwens, dat wil eruit hihi
Was laatst gaan lopen op een bak kwark gatverredamme dat was geen succes maar agh aldoende leert men. Ik weet niet hoe mijn verbranding is. Langzaam volgens mij. Kom van alles aan. Mijn broertje kan alles eten en blijft een spriet dus die zal wel snel verbranden
Was laatst gaan lopen op een bak kwark gatverredamme dat was geen succes maar agh aldoende leert men. Ik weet niet hoe mijn verbranding is. Langzaam volgens mij. Kom van alles aan. Mijn broertje kan alles eten en blijft een spriet dus die zal wel snel verbranden
Kom je thuis méér (nieuwe) frustratie erbij, zou zo bijna weer gaan lopen. Echt. Het is me een wonder hoe een instelling als de DUO nog steeds kan bestaan met al hun fuck-ups.
Dat heb ik regelmatig gemerkt ja. Verbrand echt suuuuuper snel, zelfs mét factor 50..
Ben één keer op een mega bewolkte zondagochtend een duurloop gaan doen van 2 uur (dat was begin september, voor de HM van Sydney). Het was die ochtend totaaaal niet warm, dus ben in een lange tight gaan lopen (als ik het me goed herinner). Na 2 uur kwam ik thuis, gedoucht, en toen keek naar m`n enkels: Het stukje tussen m`n enkelsok en de light was gewoon helemaal verkleurd Zó snel gaat dat dus.
Je merkt het daar ook wel. Véél meer huidkanker dan hier. En er wordt véél lichter over gedacht. In elk winkelcentrumpje zit wel een 'skin cancer clinic'. En als daar weer eens iemand is geweest, zeggen ze "Oh, ik heb weer een skin cancertje laten verwijderen", alsof ze een pak melk hebben gehaald..
Dat heb ik regelmatig gemerkt ja. Verbrand echt suuuuuper snel, zelfs mét factor 50..
Ben één keer op een mega bewolkte zondagochtend een duurloop gaan doen van 2 uur (dat was begin september, voor de HM van Sydney). Het was die ochtend totaaaal niet warm, dus ben in een lange tight gaan lopen (als ik het me goed herinner). Na 2 uur kwam ik thuis, gedoucht, en toen keek naar m`n enkels: Het stukje tussen m`n enkelsok en de light was gewoon helemaal verkleurd Zó snel gaat dat dus.
Je merkt het daar ook wel. Véél meer huidkanker dan hier. En er wordt véél lichter over gedacht. In elk winkelcentrumpje zit wel een 'skin cancer clinic'. En als daar weer eens iemand is geweest, zeggen ze "Oh, ik heb weer een skin cancertje laten verwijderen", alsof ze een pak melk hebben gehaald..
Ik heb hier een tijdje een Australische collega gehad, en die zat ook regelmatig bij de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. "Yeah, I'm Australian you know… Just cut it off and be done with it"
Rare mentaliteit! Ik ben toch wel iets zuiniger op m'n huid!
Ik heb hier een tijdje een Australische collega gehad, en die zat ook regelmatig bij de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. "Yeah, I'm Australian you know… Just cut it off and be done with it"
Rare mentaliteit! Ik ben toch wel iets zuiniger op m'n huid!
Nu is dat wel de hele mentaliteit tegen dit soort vormen van kanker hoor. Een tante, waar ik in totaal 13 maanden bij in heb gewoond in Australië, heeft laatst een kleine tumor in haar borst laten verwijderen. "Don't worry about it. The cancer's contained. Nothing to be worried about". Ik denk niet dat je dat iemand hier ooit zal horen zeggen..
Nu is dat wel de hele mentaliteit tegen dit soort vormen van kanker hoor. Een tante, waar ik in totaal 13 maanden bij in heb gewoond in Australië, heeft laatst een kleine tumor in haar borst laten verwijderen. "Don't worry about it. The cancer's contained. Nothing to be worried about". Ik denk niet dat je dat iemand hier ooit zal horen zeggen..
Nee, verre van… Hier wordt het heel anders ervaren. Gelukkig was ze er zo nuchter onder
"she'll be right, mate"
Nee, verre van… Hier wordt het heel anders ervaren. Gelukkig was ze er zo nuchter onder
Prachtig hoe die verschillen in culturen/ landen kan zijn Zo vind ik het ook geweldig hoe men daar 's ochtends voor het werken gaan hardlopen. Iemand die om 8:30 begint, om 7:30 moet vertrekken, staat gewoon om 6:00 op (of nog eerder) om zo een rondje te kunnen lopen. Zo kwam ik ontzettend vaak dezelfde lopers tegen toen ik elke dag om 6:15 richting het station liep. Of mensen die hardlopend naar hun werk komen, op het werk douchen, en weer hardlopend naar huis gaan. Of mensen die in de lunchpauze niet 1 uur in de kantine gaan zitten, maar tijdens het werken eten, en 30-45 minuten hardlopen en 15-30 douchen, etc. tijdens hun pauze. Het aantal oproepen voor "lunch loopgroepen" was echt ontelbaar
Prachtig hoe die verschillen in culturen/ landen kan zijn Zo vind ik het ook geweldig hoe men daar 's ochtends voor het werken gaan hardlopen. Iemand die om 8:30 begint, om 7:30 moet vertrekken, staat gewoon om 6:00 op (of nog eerder) om zo een rondje te kunnen lopen. Zo kwam ik ontzettend vaak dezelfde lopers tegen toen ik elke dag om 6:15 richting het station liep. Of mensen die hardlopend naar hun werk komen, op het werk douchen, en weer hardlopend naar huis gaan. Of mensen die in de lunchpauze niet 1 uur in de kantine gaan zitten, maar tijdens het werk etenen, en 30-45 minuten hardlopen en 15-30 douchen, etc. tijdens hun pauze. Het aantal oproepen voor "lunch loopgroepen" was echt ontelbaar
Ik wou dat we een douche op het werk hadden! Dan zou ik het ook wel weten maar ik kan het m'n collega's niet aandoen om zwetend aan het werk te gaan. En laat staan de klanten
Zo, ik heb m'n rondjes ook weer gerend. Koelde minder snel af dan ik had verwacht, dus na afloop had ik een lekker rood hoofd in lang-lang. Tempo vinden was lastig, maar het was evengoed wel weer fijn.
De liefde voor m'n Kinvara's als baanschoenen begint alleen wel over te gaan
Heb aan jullie gedacht mensen, want we gingen vooraf aan de training ....... PLANKEN! Side-planking, back-planking, alle kanten-planking. Het grasveld zit nog tot in mijn onderbroek. Maar wel superleuk dat we dit doen!
Verder ging alles vanzelf vanavond: 8 x 500m Niet al te hard, maar ik liep op wolkjes
Op dinsdag 1 april 2014 21:50 schreef Quoi het volgende: Heb aan jullie gedacht mensen, want we gingen vooraf aan de training ....... PLANKEN! Side-planking, back-planking, alle kanten-planking. Het grasveld zit nog tot in mijn onderbroek. Maar wel superleuk dat we dit doen!
Verder ging alles vanzelf vanavond: 8 x 500m Niet al te hard, maar ik liep op wolkjes
Wij moeten dat tegenwoordig elke week, planken
En de laatste tijd ook vaak loopscholing met een springtouw. Dat is ook wel, nouja, apart.
na aanleding van Mevr.Quoi haar post.... wie planken er hier nog trouw??
Op dinsdag 1 april 2014 22:00 schreef _MvN_ het volgende: Ik zag mensen met lange tights en jasjes aan lopen. Dat snap ik dan weer niet
die trainen voor de Marathon de Sables
Op dinsdag 1 april 2014 22:00 schreef _MvN_ het volgende: Ik zag mensen met lange tights en jasjes aan lopen. Dat snap ik dan weer niet
Lange tights
Maargoed, lang-lang was misschien ook wat overdreven, maar ik had echt verwacht dat het vrij snel af zou koelen. En ik had een jasje mee voor tijdens de warming up
Ik weet niet hoe warm het nu nog is maar ik vond mijn lange mouwen toch wel erg fijn gisteren. (Ik liep langs het water dat scheelt misschien ook nog.) Maar wel met een 3/4 tight. Als het weer zo blijft gaat mijn lange tight de kast in tot het weer herfst wordt.
Ik zag afgelopen weekend (zaterdag geloof ik) ook iemand rondlopen in een lange broek en een jas - gewoon een trainingspak dus. Oh, dat was om 2 uur 's middags toen de zon flink scheen.
Toegegeven, alhoewel ik sinds afgelopen weekend in een korte broek loop heb ik onder mijn shirt (korte mouwen) nog wel een thermoshirt aan vanwege de wind.
pfft sinds 17.00u afgelopen middag op en af uurtjes geslapen, wakker worden in een soort van broeikas-bed. Hopelijk heeft de warmte de meeste bacillen wel gedood, maar nu ben ik dus klaarwakker met een hoofd zo vol met snot dat het pijn doet
Inschrijving voor Beartrail is ook weer open. Vond dat een mooie trail, maar heb dan (25 okt) vanaf 's middags nog een feest, dus moet ik waarschijnlijk met kostuum en al richting trail. Heeft overigens wel wat, onder de modder op sjieke locatie aankomen of met kostuum aan trail lopen
Op woensdag 2 april 2014 01:11 schreef Guard het volgende: Inschrijving voor Beartrail is ook weer open. Vond dat een mooie trail, maar heb dan (25 okt) vanaf 's middags nog een feest, dus moet ik waarschijnlijk met kostuum en al richting trail. Heeft overigens wel wat, onder de modder op sjieke locatie aankomen of met kostuum aan trail lopen
Op dinsdag 1 april 2014 20:21 schreef rechtsedirecte het volgende: luxe probleem... komende zaterdag doe ik dus mee aan de Lap The Lake... zo veel mogelijk rondjes rond Mavora Lake hobbelen in 6 uur. Mijn eerste instantie was om het alleen te doen en dan tussen de 30-40km uit te stappen maar toen dacht ik, waarom niet met een team. Dus een FB berichtje gestuurd naar de organisatie of er nog een team was wat nog mensen zocht... krijg ik een week later een berichtje terug dat er een team was wat nog maar uit twee mensen bestond, dus ik zou daar bij kunnen als ik dat zou willen. Contact gezocht met de team captain en afgesproken met hun te gaan lopen.... maar ik had beter even mijn huiswerk kunnen doen want beide teamleden zijn uber-fitte tri en multisport atleten No pressure there....
Gaaf hoor! Hoe werkt dat dan? Is het gewoon ieder voor zich en dan uiteindelijk teamklassement opstellen of een soort estafette?
Ik sprak gisteren een andere loper en die vertelde me dat hij steevast 3 paar hardloopschoenen afwisselt om zo blessures te voorkomen. Hij zweert erbij.
Op woensdag 2 april 2014 10:28 schreef Ciscus het volgende: Ik sprak gisteren een andere loper en die vertelde me dat hij steevast 3 paar hardloopschoenen afwisselt om zo blessures te voorkomen. Hij zweert erbij.
Nou, kennelijk vind ik het zo spannend vandaag dat ik al sinds gisteren hoordpijn heb.. Maar dat lossen wat pilletjes straks vast op Even de hond uitlaten en dan vertrek ik naar Helmond. Ik lees net in het programmaboekje dat je net voor de finish ook nog door een feesttent loopt En gezien de droogte de laatste weken denk ik dat ik toch maar mijn wegschoenen aan doe vandaag.
Er zijn inmiddels al 4 collega's afgehaakt door blessures of andere omstandigheden. Dus er zijn er nog 5 over, gelukk zijn er ook nog een paar 1000 andere deelnemers. Geen idee hoeveel dit jaar, vorig jaar waren er 4800 (en dat was in Groningen)..
Het schijnt dat het goed is voor schoenen om een paar dagen te rusten voordat je ze weer gebruikt. Geen idee of dat waar is.
Dat is toch niet de reden? Eerder dat je voor verschillende ondergronden andere schoenen gebruikt, of dat je niet van volledig afgedragen schoenen naar volledig nieuwe gaat, maar een beetje opbouwt met de nieuwe schoenen terwijl je afwisselt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Dat is toch niet de reden? Eerder dat je voor verschillende ondergronden andere schoenen gebruikt, of dat je niet van volledig afgedragen schoenen naar volledig nieuwe gaat, maar een beetje opbouwt met de nieuwe schoenen terwijl je afwisselt.
"Verder verdient het de aanbeveling om meerdere paren schoenen afwisselend te dragen als je vaker dan 3 keer per week hardloopt. De schoenen vangen bij elke stap je lichaamsgewicht op. Dit heeft een grote impact op het zoolsysteem. Zo hebben de middenzolen circa 48 uur hersteltijd nodig om hun functionele capaciteit weer terug te krijgen. Wanneer je de schoenen die hersteltijd gunt, blijft de beschermingsfactor langer intact en hierdoor verminder je het risico op blessures. Daarnaast komt dit ook de levensduur van de schoenen ten goede."
"Verder verdient het de aanbeveling om meerdere paren schoenen afwisselend te dragen als je vaker dan 3 keer per week hardloopt. De schoenen vangen bij elke stap je lichaamsgewicht op. Dit heeft een grote impact op het zoolsysteem. Zo hebben de middenzolen circa 48 uur hersteltijd nodig om hun functionele capaciteit weer terug te krijgen. Wanneer je de schoenen die hersteltijd gunt, blijft de beschermingsfactor langer intact en hierdoor verminder je het risico op blessures. Daarnaast komt dit ook de levensduur van de schoenen ten goede."
Oke, wist ik niet Misschien mijn nieuwe schoenen ook maar wat eerder kopen dan gepland dan. Heb tot nu toe zelf altijd één paar schoenen van nieuw tot afgedragen gebruikt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ik ben alleen benieuwd of het regime GPS-horloges toestaat. Ik denk namelijk van niet. Maar het zou wel heel stoer zijn en ik zou er wel een smashrunbadge voor willen krijgen.
Ik ben alleen benieuwd of het regime GPS-horloges toestaat. Ik denk namelijk van niet. Maar het zou wel heel stoer zijn en ik zou er wel een smashrunbadge voor willen krijgen.
Ik zag net dit event staan. Maar ik weet niet precies hoe 'extreme' het is. Een beetje door de modder en ergens over heen klauteren vind ik wel leuk, maar mijn armspieren zijn niet heel sterk momenteel dus als ik moet gaan touwklimmen of zo gaat het zijn doel een beetje voorbij
Op woensdag 2 april 2014 11:32 schreef Nirak het volgende: Nou, kennelijk vind ik het zo spannend vandaag dat ik al sinds gisteren hoordpijn heb.. Maar dat lossen wat pilletjes straks vast op Even de hond uitlaten en dan vertrek ik naar Helmond. Ik lees net in het programmaboekje dat je net voor de finish ook nog door een feesttent loopt En gezien de droogte de laatste weken denk ik dat ik toch maar mijn wegschoenen aan doe vandaag.
Er zijn inmiddels al 4 collega's afgehaakt door blessures of andere omstandigheden. Dus er zijn er nog 5 over, gelukk zijn er ook nog een paar 1000 andere deelnemers. Geen idee hoeveel dit jaar, vorig jaar waren er 4800 (en dat was in Groningen)..
Ondanks de hoofdpijn veel plezier! Kom je nog even vertellen hoe het was?
Ik heb mijn loopje voor vandaag er ook weer op zitten en het is duidelijk dat ik vaker overdag moet gaan trainen. 's Avonds als het is afgekoeld gaat het prima maar vandaag had ik het zwaar en ik heb mijn 2de 20 minuten ook niet volledig hardgelopen. En dan kun je natuurlijk zeggen waarom start je dan bijna op het warmst van de dag maar in Hoorn volgende maand starten we ook rond 12 uur dus ik zal er toch aan moeten wennen.
SPOILER
Op woensdag 2 april 2014 10:28 schreef Ciscus het volgende: Ik sprak gisteren een andere loper en die vertelde me dat hij steevast 3 paar hardloopschoenen afwisselt om zo blessures te voorkomen. Hij zweert erbij.
Ik ga juist heel rigide met mijn schoenen om.
Wat jullie?
3 paar die ik afwisselend gebruik
Brooks pure Cadence Nike Lunar Eclipse +3 New Balance 860v3
Dat zou voor mij een goede reden zijn om de Kinvara's ook weer in de roulatie op te nemen. Dus ene training op m`n Saucony Ride, andere training op Kinvara's. Maar, ik weet ook weer niet hoe verstandig dat is met mijn blessuregevoeligheid, stukje ongetraindheid op de Kinvara's.. Thoughts?
Ik zou bijvoorbeeld m`n duurlopen (30 - 35 minuten nu, over 6 weken weer richting het uur) op de Ride kunnen doen, en de interval trainingen (nu: 3x100p300; 2x200p400) op Kinvara's. Of denken jullie dat dat al meteen teveel zou zijn op de Kinvara's?
Dat zou voor mij een goede reden zijn om de Kinvara's ook weer in de roulatie op te nemen. Dus ene training op m`n Saucony Ride, andere training op Kinvara's. Maar, ik weet ook weer niet hoe verstandig dat is met mijn blessuregevoeligheid, stukje ongetraindheid op de Kinvara's.. Thoughts?
Ik zou bijvoorbeeld m`n duurlopen (30 - 35 minuten nu, over 6 weken weer richting het uur) op de Ride kunnen doen, en de interval trainingen (nu: 3x100p300; 2x200p400) op Kinvara's. Of denken jullie dat dat al meteen teveel zou zijn op de Kinvara's?
Ik had ook begrepen dat de hoofdreden om met meerdere paren afwisselend te lopen was dat je voeten niet helemaal "wennen" aan één paar. Met de andere schoenen belast je je spieren weer net anders. En als dat voor de schoenen zelf ook nog beter is, des te meer voordeel.
Ik loop nu dus afwisselend op de Saucony Stable CS2 en de New Balance 860v4. Al moet ik die laatste nog testen en inlopen. Straks als ik 3 keer per week loop lekker afwisselen, nu kom ik even niet verder dan 1 keer per week. Maar vanavond mag ik weer!
Ik zag net dit event staan. Maar ik weet niet precies hoe 'extreme' het is. Een beetje door de modder en ergens over heen klauteren vind ik wel leuk, maar mijn armspieren zijn niet heel sterk momenteel dus als ik moet gaan touwklimmen of zo gaat het zijn doel een beetje voorbij
"Hardest Funrun" Dat valt dan wel mee denk ik.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Op woensdag 2 april 2014 13:24 schreef Guard het volgende: Ik ben vandaag van de smoothies, alles wat ik aan fruit heb staan flikker ik in de blender, sojamelk erbij en vitaminenbommetjes drinken
zo lekker he, ik gebruik er alleen nooit melk bij fruit, bevroren fruit, en een beetje water, of een enkel keertje een beetje yoghurt erbij
"Zijn er kleding voorschriften Kom zo kleurrijk en gek mogelijk. En uiteraard ontvangt u van ons tijdens de ColorRain Glow twee glowgadgets."
"Moet de afstand binnen een bepaalde tijd gelopen zijn of niet ? Nee dit hoeft zeker niet, je loopt de tijd van je leven. Wel wachten we afhankelijk van het aantal deelnemers in groepen op elkaar om de finish explosie te starten."
"Hoeveel kilometer lopen we en hoeveel zones zijn er aanwezig De afstand dat er gelopen wordt bij de ColorRain Glow is 4 kilometer, per locatie zijn er 4 tot 6 zones aanwezig.
"Zijn er kleding voorschriften Kom zo kleurrijk en gek mogelijk. En uiteraard ontvangt u van ons tijdens de ColorRain Glow twee glowgadgets."
"Moet de afstand binnen een bepaalde tijd gelopen zijn of niet ? Nee dit hoeft zeker niet, je loopt de tijd van je leven. Wel wachten we afhankelijk van het aantal deelnemers in groepen op elkaar om de finish explosie te starten."
"Hoeveel kilometer lopen we en hoeveel zones zijn er aanwezig De afstand dat er gelopen wordt bij de ColorRain Glow is 4 kilometer, per locatie zijn er 4 tot 6 zones aanwezig.
Onder andere de:
1. Love zone 2. Bubble zone 3. Stars of heaven"
OMG Dit is zou echt het FOK! evenement van het jaar moeten zijn. DE hardloopmeeting, nog veel belangrijker dan de Ekiden!
had ik dit maar geweten... nu heb ik al iets anders wat ik echt niet af kan zeggen....
OMG Dit is zou echt het FOK! evenement van het jaar moeten zijn. DE hardloopmeeting, nog veel belangrijker dan de Ekiden!
had ik dit maar geweten... nu heb ik al iets anders wat ik echt niet af kan zeggen....
Ik red het ook niet. Wat jammer
O, en er reageerde net een vriendin van me op mijn loopje op facebook. "Ik heb ook gelopen vanmorgen maar vond het helemaal niet te warm." Ja duh, dat zou ik ook niet vinden als ik les 2 van Evy zou lopen.
O, en er reageerde net een vriendin van me op mijn loopje op facebook. "Ik heb ook gelopen vanmorgen maar vond het helemaal niet te warm." Ja duh, dat zou ik ook niet vinden als ik les 2 van Evy zou lopen.
hey zelfs bij les 2 van Evy had ik t heet
Op woensdag 2 april 2014 14:18 schreef Swetsenegger het volgende: Ik had het afgelopen zondag bij de halve marathon van Naaldwijk af en toe nog koud, dus ik denk niet dat de afstand er heel veel toe doet
Net voor het eerst 15 min gerend (en na 2,5 minuut wandelen nog 12,5 minuut!) best zwaar, en nog nooit zo hard gezweet volgens mij, maar het was weer een hele overwinning Vooral toen het na een minuut of 4 nog heerlijk relax ging, ik nog gewoon door m'n neus in en uit kon ademen, en alles goed voelde, en ik even terugdacht aan de eerste lessen van Evy, waarbij ik na 3 minuten rennen nog 3 minuten liep na te hijgen als een oud paard. Vooruitgang is zo mooi.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende: Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Net voor het eerst 15 min gerend (en na 2,5 minuut wandelen nog 12,5 minuut!) best zwaar, en nog nooit zo hard gezweet volgens mij, maar het was weer een hele overwinning Vooral toen het na een minuut of 4 nog heerlijk relax ging, ik nog gewoon door m'n neus in en uit kon ademen, en alles goed voelde, en ik even terugdacht aan de eerste lessen van Evy, waarbij ik na 3 minuten rennen nog 3 minuten liep na te hijgen als een oud paard. Vooruitgang is zo mooi.
Zo tof he!
Ik mag morgen 2x 6 min,
Het is op dit moment 's ochtends echt nog wel VEEL koeler dan 's middags. 's ochtends is het rustig nog maar 10 graden ofzo, en 's middags wordt het 20 en benauwder.
En ik denk ook dat het heel persoonsgebonden is of je het heet hebt of niet. En of je in kort/kort durft te lopen of niet En of je wind mee/tegen hebt, in de schaduw loopt, hebt gegeten of niet... Er zijn allemaal dingen die mee kunnen spelen!
Dit klinkt verdacht veel als het plot van The Long Walk :
quote:
De enige voorwaarde die de organisatie stelt op sportief gebied is, is dat lopers de marathon binnen 4 uur kunnen lopen. Lukt dit je niet, dan wordt je geëscorteerd naar de finish.
Tis niet de bedoeling dat je het er koud van krijgt toch? Maar ik heb geen idee. Ik heb het snel koud.
Ik weet niet, als ik op lage hartslag loop krijg ik het snel koud. En hoe beter getraind ik word, hoe lager mijn hartslag blijft tijdens lange lopen. Kan me voorstellen dat bij Evy les 2 je hart nog denkt.. wtf doe je me aan en op hol slaat