abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 17 oktober 2018 @ 19:17:56 #251
124400 Qunix
VUURWERK O+
pi_182576838
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:48 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Beetje een moderne versie van Ableton live, en de workflow is veel prettiger, althans in mijn beleving. Toch mist het nog wel een 1 en ander. Bijvoorbeeld een echt goede stock synth.
Ik heb Ableton 10 en zie veel overeenkomsten. Alhoewel dat makkelijk is aangezien Ableton niet fanatiek innoveert :P
  woensdag 17 oktober 2018 @ 19:27:34 #252
124400 Qunix
VUURWERK O+
pi_182577049
Overigens https://vcvrack.com/ _O_

[ Bericht 55% gewijzigd door Qunix op 17-10-2018 20:00:13 ]
pi_183926543
Hey ik probeer te begrijpen hoe je een analoge multitrack aansluot op een mengpaneel. Wat is een typisch werkwijze?

Stel je hebt allerlei instrumenten en vocalisten die binnenkomen op de strips. hoe stuur je die dan naar de multitrack?

Op huidige mixers zoals een allen heath zed 16fx heb je geen direct outs. wel inserts. maar stel je wilt een beetje eq toepassen op een inkomend instrument. de inserts (kun je dezen gebruiken naar de multitrack?) zijn allemaal prefader inclusief de EQ.

Dus dit snap ik niet.

Of moet je hiervoor de busroutes gebruiken?
pi_183934816
registreer om deze reclame te verbergen
Kennen jullie Ploque SforZando? Het is een gratis alternatief voor Kontakt (gesamplede software instrumenten). Je installeert het als standalone programma, maar je kan het ook als plugin installeren voor je DAW.

Standalone kan je sample-libraries openen en bespelen met het virtuele keyboard of aansturen met een extern MIDI-keyboard. Je kan daarvan opnames maken in WAV-formaat in de resolutie die je hebt ingesteld. Je kan ook MIDI-files importeren en dan wordt dat omgezet naar WAV met de door jou gewenste klanken.

De sample-libraries bevatten losse samples als WAV maar het kunnen ook FLAC of lossy audiobestanden zijn als OGG. Hoe de samples zijn geprogrammeerd staat in de zogenaamde SFZ-bestanden. Dat zijn tekstbestanden met instructies welke samples aan welke toetsen toegewezen moet worden etc. De SFZ-bestanden sleep je naar SforZando om de hele library te kunnen laden.

Je kan ook soundfonts importeren. Die worden dan geconverteerd en opgeslagen in een door jou ingestelde locatie. Het is dan wel zo dat alle samples zijn opgeslagen in n groot geluidsbestand.

~~~~~~~~
Free_sounds_vol.1.jpg

Als je deze bibliotheek ook download en installeert, heb je meteen een ruim assortiment aan klanken, van synthesizers en een replica van de TR909 drumcomputer t/m klassieke instrumenten als een klavecimbel en glockenspiel en diverse etnische instrumenten. De voorbeelden die ik heb genoemd klinken heel erg goed. Alle klanken zijn acceptabel voor muziekproductie, maar ik vind persoonlijk niet alle klanken even geweldig. Toch wel een musthave en op mijn systeem had ik geen problemen meer met latency als ik het aanstuur met mijn stagepiano.

Estate-Grand-LE-for-sforzando-2.png

Ik heb hier een piano library gevonden die echt heel mooi klinkt en waarmee je expressief kan spelen. Het is donationware. Ik heb zelf 5 euro gedoneerd om het te kunnen downloaden, maar je kan het bedrag ook op 0 zetten. De officiele versie waar je zo'n 40 euro ofzo voor moet neertellen heeft meer mogelijkheden om de klank aan te passen. Maar ik vind de LE versie die je gratis kan verkrijgen al heel mooi.

https://www.plogue.com/products/sforzando-banks.html

Je kan hier nog meer libraries gratis verkrijgen. Persoonlijk vind ik de meesten ruk klinken. De contrabas en cello leken me erg interessant, maar de opnames van de samples bevatten galm en je kan er geen mooie arrangementen mee maken. Alleen de sound FX die met de cello zijn gemaakt, vind ik interessant om te gebruiken.

Voor meer gratis klanken kan je beter zoeken naar soundfonts.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')