abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 mei 2019 @ 21:45:03 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186658915
Trouwens wel heavy hoor. Ik zou alleen maar nummers willen doen waar ik redelijk zeker van ben dat ik of de band ze zou beheersen. Als het niet zou staan, zou ik het liever niet doen en het bewaren voor de volgende keer.

Maar ik ben dan ook een gruwelijke perfectionist :{

Ik doe liever een nummer dat een 9 is dan twee van een 6
pi_186659050
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:45 schreef Tengano het volgende:
Trouwens wel heavy hoor. Ik zou alleen maar nummers willen doen waar ik redelijk zeker van ben dat ik of de band ze zou beheersen. Als het niet zou staan, zou ik het liever niet doen en het bewaren voor de volgende keer.

Maar ik ben dan ook een gruwelijke perfectionist :{

Ik doe liever een nummer dat een 9 is dan twee van een 6
Ik ook en ben dan ook echt perfectionist, daarom heb ik aardig mijn twijfels over deze, niet omdat het niet gaat lukken, want kan ook niks doen daar en het aan de rest van 12 man band overlaten. En dan is het nog prima. Maarja je wil het wel ok krijgen natuurlijk. Tijd is er niet echt en dit is al geplanned. tja
Do what you love, love what you do!
pi_186659074
1x oefenen geweest, tja ok hahahaha

Krijg dat liedje trouwens ook niet meer uit mijn hoofd. In gedachte heb ik het. Nu nog in de praktijk :D

Thanks trouwens ff voor het helpen. Helpt wel ;)
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 21:50:46 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186659103
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:49 schreef kree het volgende:
1x oefenen geweest, tja ok hahahaha
Ik zou echt bang worden :{

Zeker als je dit type muziek niet gewend bent; het is ook alles behalve standaard.
pi_186659195
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:50 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik zou echt bang worden :{

Zeker als je dit type muziek niet gewend bent; het is ook alles behalve standaard.
Nah ik vroeger ook, maar maak me er tegenwoordig niet onwijs druk meer over.
Omdat ik beetje de maniertjes ken en ook dus om beetje shortcut te maken zodat het weinig opvalt.

Komt wijsheid door de tijd en veel optredens doen wel ;)
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 21:53:51 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186659210
Stel dat ik zou moeten invallen, dan zou ik toch die vier nootjes spelen

en dan precies op de eerste tel beginnen.

Dan klinkt het misschien niet precies als het origineel maar het past wel.

Je bent toch niet verplicht om het precies na te doen.
  maandag 6 mei 2019 @ 21:54:56 #57
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186659249
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:53 schreef kree het volgende:

[..]

Nah ik vroeger ook, maar maak me er tegenwoordig niet onwijs druk meer over.
Omdat ik beetje de maniertjes ken en ook dus om beetje shortcut te maken zodat het weinig opvalt.

Komt wijsheid door de tijd en veel optredens doen wel ;)
Leuk lijkt me dat :)
pi_186659281
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:53 schreef Tengano het volgende:
Stel dat ik zou moeten invallen, dan zou ik toch die vier nootjes spelen

en dan precies op de eerste tel beginnen.

Dan klinkt het misschien niet precies als het origineel maar het past wel.

Je bent toch niet verplicht om het precies na te doen.
Nee het hoeft niet verplicht, maar dat was idd ook mijn idee als ik het niet optijd uit kon vogelen.
Als ze maar in ritme zijn. Gewoon aantal losse nootjes er tussen door werkt ook. Het ritme dat is key en echt lastig want ga haast automatisch mee met de rest terwijl dat dus juist niet moet.

Voor het intro iig de blazers bas percussie zitten percies op de maat. Piano komt er precies tussen door.

Goed ok dat is het begin, rest nr zit ook aardige uitdaging in. Maar heb ik minder moeite mee wel
Do what you love, love what you do!
pi_186659297
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:54 schreef Tengano het volgende:

[..]

Leuk lijkt me dat :)
toetsenisten worden veel gevraagd he :) geen zorgen daarover
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 22:00:37 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186659429
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:55 schreef kree het volgende:

[..]

Nee het hoeft niet verplicht, maar dat was idd ook mijn idee als ik het niet optijd uit kon vogelen.
Als ze maar in ritme zijn. Gewoon aantal losse nootjes er tussen door werkt ook. Het ritme dat is key en echt lastig want ga haast automatisch mee met de rest terwijl dat dus juist niet moet.
Dat hoor ik ook, maar ik kan het nog niet reproduceren (in mijn hoofd dan he).

Dat latin moet echt je ding zijn denk ik. Ik hou zelf meer van blues. Eigenlijk is bluesharp iets wat ik het best kan spelen. Ben nog steeds fan van Little Walter. Ook uren naar geluisterd om dingen uit te pluizen hoe die Gigant het allemaal voor elkaar kreeg op die paar gaatjes :{
  maandag 6 mei 2019 @ 22:02:08 #61
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186659478
Ben daarnaast ook Genesis fan en lyrisch van wat Tony Banks allemaal doet en kan daarin.

Voor mij de beste band, en toetsenist en Phil Collins als zanger ever.
pi_186659501
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:00 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat hoor ik ook, maar ik kan het nog niet reproduceren (in mijn hoofd dan he).

Dat latin moet echt je ding zijn denk ik. Ik hou zelf meer van blues. Eigenlijk is bluesharp iets wat ik het best kan spelen. Ben nog steeds fan van Little Walter. Ook uren naar geluisterd om dingen uit te pluizen hoe die Gigant het allemaal voor elkaar kreeg op die paar gaatjes :{
Haha owh we zitten op 1 lijn latin is ook niet wat ik normaal luister. Maarja af en toe komt er zo'n dingetje tussen door. Rest van dat optreden is meer in mijn lijn. Maar ok tis goed leermoment wel om wat anders ff te proberen

Latin CD compleet luisteren,,, naah nee niet voor mij.
Do what you love, love what you do!
pi_186659520
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:02 schreef Tengano het volgende:
Ben daarnaast ook Genesis fan en lyrisch van wat Tony Banks allemaal doet en kan daarin.

Voor mij de beste band, en toetsenist en Phil Collins als zanger ever.
Doe is youtube linkje?
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 22:04:01 #64
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186659525
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:02 schreef kree het volgende:

[..]

Haha owh we zitten op 1 lijn latin is ook niet wat ik normaal luister. Maarja af en toe komt er zo'n dingetje tussen door. Rest van dat optreden is meer in mijn lijn. Maar ok tis goed leermoment wel om wat anders ff te proberen

Latin CD compleet luisteren,,, naah nee niet voor mij.
Het leuke van dat stretchen is ook dat als je je normale dingen dan weer doet, dat dat ineens veel beter gaat :D Heel wonderlijk is dat.
pi_186659563
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:04 schreef Tengano het volgende:

[..]

Het leuke van dat stretchen is ook dat als je je normale dingen dan weer doet, dat dat ineens veel beter gaat :D Heel wonderlijk is dat.
ja waar, speel ook wel klassiek enzo. Maar hoe meer je gewoon beetje uit de box gaat hoe betere muzikant je gaat worden natuurlijk
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 22:09:55 #66
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186659635
Genesis heeft een groot repertoir opgesplitst in een oud en een nieuw gedeelte. Bizar, net twee testamenten :D En het oude gedeelte is voor mij niet te bevatten in woorden.

Hier zit achterin een oud stuk op 1:26:00 maar er is echt veel meer.

Als je toetsenist bent dan kan ik me niet voorstellen dat het oude gedeelte van Genesis je niet anders kan dan aanspreken.

pi_186659746
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:09 schreef Tengano het volgende:
Genesis heeft een groot repertoir opgesplitst in een oud en een nieuw gedeelte. Bizar, net twee testamenten :D En het oude gedeelte is voor mij niet te bevatten in woorden.

Hier zit achterin een oud stuk op 1:26:00 maar er is echt veel meer.

Als je toetsenist bent dan kan ik me niet voorstellen dat het oude gedeelte van Genesis je niet anders kan dan aanspreken.

Hou daar wel van. Euh ok alles luisteren is iets teveel maar ben ff doorgespoelt nu
Do what you love, love what you do!
pi_186659771
Is dat niet met Phil Collins ook? weet ff niet ben heel slecht met namen en dingen.
Do what you love, love what you do!
pi_186659817
percussie en drums kun je hele gave dingen mee maken als het beetje op elkaar allemaal werkt. Haha nu de groove al
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 22:18:09 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186659858
Hier zit een mooie solo in van Tony Banks op 2:13

  maandag 6 mei 2019 @ 22:18:46 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186659878
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:15 schreef kree het volgende:
Is dat niet met Phil Collins ook? weet ff niet ben heel slecht met namen en dingen.
Ja Phil Collins.
pi_186659903
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:18 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja Phil Collins.
toch nog wat onthouden dan ik :') Ok ja fan van ook van later van hem trouwens.
Do what you love, love what you do!
pi_186659965
haha je hebt wel dezelfde muzieksmaak als ik :D

Euhm ja sign in any day voor zoiets
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 22:22:51 #74
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186660026
Als ik naar die muziek luister smelt/breekt nog steeds mijn hart; het blijft me nog steeds raken.

Ik heb ze hier in Nederland twee keer gezien; stond helemaal vooraan.
  maandag 6 mei 2019 @ 22:25:19 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186660088
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:21 schreef kree het volgende:
Euhm ja sign in any day voor zoiets
Wat bedoel je nou?
pi_186660184
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:22 schreef Tengano het volgende:
Als ik naar die muziek luister smelt nog steeds mijn hart; het blijft me nog steeds raken.
Owh maar dat kan met heel veel nrs.
Euhm even weer heel wat anders. bv deze met alleen piano
https://instaud.io/3E1r

Weet ff niet of dat zo werkt maar kijk maar.
Do what you love, love what you do!
pi_186660207
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:25 schreef Tengano het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou?
Dat als iemand mij zou vragen voor zoiets om live uit te voeren dat ik zo mee zou doen ;)
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 22:34:12 #78
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186660351
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:28 schreef kree het volgende:

[..]

Dat als iemand mij zou vragen voor zoiets om live uit te voeren dat ik zo mee zou doen ;)
:o Ik zou het knap vinden als je dat kunt. Sprak laatst een muzikant in Breda die ook gelijk zei dat Genesis the best ever was. En hij vertelde ook dat er toch bandjes zijn die die nummers naspelen. Heb het nooit gezien of gehoord; ben eigenlijk wel een beetje benieuwd.
pi_186660381
mss een mooi moment om dan ff wat meer achtergrond over mij te geven.

Ik heb klassiek pianoles gehad vanaf 10 ofzo weet het niet eens meer nu 35
Tegen 15e vonden me ouders het wel allemaal duur genoeg. Tijdje zelf nog doorbetaald. Maar leerde er niks meer. Noten lezen kon ik al.

Toen in bandjes gekomen en ok die werken echt niet altijd met bladmuziek.
Dus wat meer met akkoorden alleen spelen zelf geleerd.

Daarna Musicals Rock Christelijk en alles er tussen in.
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 22:39:41 #80
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186660478
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:35 schreef kree het volgende:
mss een mooi moment om dan ff wat meer achtergrond over mij te geven.

Ik heb klassiek pianoles gehad vanaf 10 ofzo weet het niet eens meer nu 35
Tegen 15e vonden me ouders het wel allemaal duur genoeg. Tijdje zelf nog doorbetaald. Maar leerde er niks meer. Noten lezen kon ik al.

Toen in bandjes gekomen en ok die werken echt niet altijd met bladmuziek.
Dus wat meer met akkoorden alleen spelen zelf geleerd.

Daarna Musicals Rock Christelijk en alles er tussen in.
Mooi! Tony Banks was ook klassiek geschoold; er is ook een interview van hem waar op hij daar over verteld. Hij vond het saai en zwaar volgens mij, maar later in Genesis merkte hij pas hoe veel hij er gehad heeft.

Wel leuk hoor dat je er zo ingerold bent. Ik heb nooit pianoles gehad vroeger. Ik vond zo'n keyboard gewoon een waanzinnig instrument omdat er zoveel mee kon. Ik denk ook dat het het meest toegankelijke instrument is om te spelen.
pi_186660485
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:34 schreef Tengano het volgende:

[..]

:o Ik zou het knap vinden als je dat kunt. Sprak laatst een muzikant in Breda die ook gelijk zei dat Genesis the best ever was. En hij vertelde ook dat er toch bandjes zijn die die nummers naspelen. Heb het nooit gezien of gehoord; ben eigenlijk wel een beetje benieuwd.
Ik zou er wel voor in zijn om een project over op te zetten.
Maar vergis je niet muzikanten bij elkaar krijgen is onwijs lastig wel. Al gedaan nl.

Mooiste nog kreeg gister mailtje van Youtube dat ik copyright materiaal had upgeload.
Ok kon blijven staan met advertenties enzo.

Nja zie het maar als compliment want zijn we aardig goed in de buurt gekomen met amateurs LOL
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 22:40:56 #82
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186660512
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:39 schreef kree het volgende:

[..]

Ik zou er wel voor in zijn om een project over op te zetten.
Maar vergis je niet muzikanten bij elkaar krijgen is onwijs lastig wel. Al gedaan nl.

Mooiste nog kreeg gister mailtje van Youtube dat ik copyright materiaal had upgeload.
Ok kon blijven staan met advertenties enzo.

Nja zie het maar als compliment want zijn we aardig goed in de buurt gekomen met amateurs LOL
Waar ga je zaterdag spelen?

Als ze er advertenties bij willen zetten moet het wel best goed zijn :D
pi_186660557
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:39 schreef Tengano het volgende:

[..]

Mooi! Tony Banks was ook klassiek geschoold; er is ook een interview van hem waar op hij daar over verteld. Hij vond het saai en zwaar volgens mij, maar later in Genesis merkte hij pas hoe veel hij er gehad heeft.

Wel leuk hoor dat je er zo ingerold bent. Ik heb nooit pianoles gehad vroeger. Ik vond zo'n keyboard gewoon een waanzinnig instrument omdat er zoveel mee kon. Ik denk ook dat het het meest toegankelijke instrument is om te spelen.
Gitaar is handiger zeker met liedjes schrijven. Of om mee te nemen. Geprobeerd wel hoor met barre akkoorden was toch ff te lastig dus tot nu toe maar bij piano gehouden.

Kan nog wel paar akkoordjes op gitaar, maar bij verre na niet genoeg om er iets onwijs praktisch wat mee te doen. Mijn broertje speelt gitaar :)
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 22:45:46 #84
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186660625
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:42 schreef kree het volgende:

[..]

Gitaar is handiger zeker met liedjes schrijven. Of om mee te nemen. Geprobeerd wel hoor met barre akkoorden was toch ff te lastig dus tot nu toe maar bij piano gehouden.

Kan nog wel paar akkoordjes op gitaar, maar bij verre na niet genoeg om er iets onwijs praktisch wat mee te doen. Mijn broertje speelt gitaar :)
Ja heb vroeger wel wat gitaarles genomen. Vond zo'n gitaar ook mooi klinken, maar heb daar geen handen, passie en geduld voor. Het liefste klooi ik wat op een keyboard. Als je dan een paar accoordjes combineert heb je al gauw iets moois, zeker met wat er met al die dingen allemaal kan.

En besides that bluesharp is meer een soloinstrument; daar kun je eigenlijk vrij weinig mee neerzetten tenzij je het niveau van Little Walter hebt. Die kon een heel blaasorkest simuleren.
pi_186660673
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:40 schreef Tengano het volgende:

[..]

Waar ga je zaterdag spelen?

Als ze er advertenties bij willen zetten moet het wel best goed zijn :D
euhm ja waar zaterdag, hele goeie ik weet niet meer dat ik ff opgepikt ga worden in delft CS dus zal wel ergens daar zijn hahahahaha

Linkje daarnaar en is christelijk. of nouja wel progressief.
Maar daar deed youtube dus moeilijk over.


Zie ook de rest ff op dat kanaal, dat is van mij. ook goed of slecht iig muzikaal wel.
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 22:49:15 #86
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186660713
Ik ga ff je post lezen. Hier is Little Walter live.

pi_186660743
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:49 schreef Tengano het volgende:
Ik ga ff je post lezen. Hier is Little Walter live.

Ja like gelijk al met die eerste groove hahahaha
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 22:56:07 #88
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186660909
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:50 schreef kree het volgende:

[..]

Ja like gelijk al met die eerste groove hahahaha
Het was without a double the best player ever. En jong gestorven weer. Zonde.

Goeie vibe trouwens in die uitvoering. Gaat echt energie van uit; geeft energie dus. Dat vind ik nog belangrijker dan dat alles perfect is.
  maandag 6 mei 2019 @ 22:58:08 #89
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186660959
Het gruwelijke van die opname is dat ze het gewoon ff live uit het handje doen.
  maandag 6 mei 2019 @ 22:58:53 #90
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186660981
Ik ga trouwens een beetje afbouwen want ik moet morgen vroeg op. Was tof, thanks :)
pi_186661010
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:56 schreef Tengano het volgende:

[..]

Het was without a double the best player ever. En jong gestorven weer. Zonde.

Goeie vibe trouwens in die uitvoering. Gaat echt energie van uit; geeft energie dus. Dat vind ik nog belangrijker dan dat alles perfect is.
sowieso ben ik compleet met je eens. Er gaat altijd wel iets fout trouwens bij zoiets. Maar publiek merkt het echt niet. Meer schrik voor muzikanten is dat. Naja die musical was wel productie van heel tijdje he dus die kwam niet binnen 1 avond oefenen zo met allemaal. Was grote band ook 90% door mij geregeld.

ha my god heeft me wat kopzorgen gekost. maar er is iets iets goeds uitgekomen. Nog niet perfect maar ok genoeg.
Do what you love, love what you do!
pi_186661025
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 22:58 schreef Tengano het volgende:
Ik ga trouwens een beetje afbouwen want ik moet morgen vroeg op. Was tof, thanks :)
jaaaah ik ook, was leuk idd :D tot morgen dan maar
Do what you love, love what you do!
  maandag 6 mei 2019 @ 23:01:29 #93
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186661038
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2019 23:00 schreef kree het volgende:

[..]

jaaaah ik ook, was leuk idd :D tot morgen dan maar
ok, ik hou het in de gaten :D
  maandag 6 mei 2019 @ 23:03:27 #94
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186661087
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 23:00 schreef kree het volgende:

[..]

sowieso ben ik compleet met je eens. Er gaat altijd wel iets fout trouwens bij zoiets. Maar publiek merkt het echt niet. Meer schrik voor muzikanten is dat. Naja die musical was wel productie van heel tijdje he dus die kwam niet binnen 1 avond oefenen zo met allemaal. Was grote band ook 90% door mij geregeld.

ha my god heeft me wat kopzorgen gekost. maar er is iets iets goeds uitgekomen. Nog niet perfect maar ok genoeg.
Het gaat meer om het totaalplaatje en dat klopt. Ik vind het altijd veel belangrijker hoe iets bij mij binnen komt. Sterker nog soms mag het zelfs vals zijn of niet helemaal kloppen, maar als er echt bezieling in zit dan heb je me.
pi_186661215
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 23:03 schreef Tengano het volgende:

[..]

Het gaat meer om het totaalplaatje en dat klopt. Ik vind het altijd veel belangrijker hoe iets bij mij binnen komt. Sterker nog soms mag het zelfs vals zijn of niet helemaal kloppen, maar als er echt bezieling in zit dan heb je me.
Ja idd muziek idee groove etc of inderdaad stemming. is paar keer gedaan die maar ok het hele regel gedoe erachter is veel meer als je je kunt voorstellen.

Maar het is gelukt net als altijd natuurlijk.

Opties zien dat is het ookal is het niet altijd dan perfect

Maar onderschat het niet ik was daar maar een klein puzzelstukje in. Ben beetje musical fan. Maar om dat neer te zetten is onwijs stuk meer he met lichten podiumbouw nou noem het op.
Geluid monster meng paneel hiervoor met headset enzo voor de acteurs en daar komt een complete band nog bij. respect En alle vrijwilligers die ermee helpte ook achter de schermen. No way dit gaat niet zomaar simpel. Maar ok non profit gelukt.

Mja ben beetje musical fan en heb er daarvoor meer gedaan. Die mss nog beter zijn. Maar is geen film van. Die waren ook niet christelijk. Beetje copyright enzo hahaha daar waren ze heel bang over want broadway musicals. tja die wil je niet achter je aan krijgen.

[ Bericht 14% gewijzigd door kree op 06-05-2019 23:37:59 ]
Do what you love, love what you do!
pi_186663347
OK even quiz neem ff dat filmpje van mij van musical.

Uit wat bestond de band toen totaal? wat denken jullie?

Niet aftiteling kijken he want daar staat het in. Maar ff voor het leuke?
Dit is trouwens echt niet geknipt. tis live geen lachband etc. Alleen wat switch camera is gemonteerd Is in 1 shot opgenomen alleen met verschillende camera's

Maar ok detail/ nu mogen jullie.

Ik speelde piano dus eentje heb je er. Nu rest vd band test ff of jullie er uit komen :D


- kree piano
-
-
-
meer nog maar ff raden

[ Bericht 6% gewijzigd door kree op 07-05-2019 03:07:40 ]
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 7 mei 2019 @ 10:53:15 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186667028
Klopt, ik hoor een toetsenist; da's wel ff wat anders dan alleen piano.
Verder iemand die percussie speelt/drummer; zeer aanwezig dat moet ook wel want het is maar een klein clubje.
En ik hoor nog iemand die blaasinstrumenten bespeelt; fluit, trompet en/of trombone; tenzij jij dat ook bent via je keyboard maar zo klinkt het voor mij niet. Dat zou wel knap zijn als je dat ook zou zijn.

Drie mensen dus en verder niemand. Best knap idd ^O^

Heb niet naar de aftitels gekeken trouwens anders is voor mij de lol er af van het raadseltje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 07-05-2019 11:17:51 ]
pi_187190321
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 10:53 schreef Tengano het volgende:
Klopt, ik hoor een toetsenist; da's wel ff wat anders dan alleen piano.
Verder iemand die percussie speelt/drummer; zeer aanwezig dat moet ook wel want het is maar een klein clubje.
En ik hoor nog iemand die blaasinstrumenten bespeelt; fluit, trompet en/of trombone; tenzij jij dat ook bent via je keyboard maar zo klinkt het voor mij niet. Dat zou wel knap zijn als je dat ook zou zijn.

Drie mensen dus en verder niemand. Best knap idd ^O^

Heb niet naar de aftitels gekeken trouwens anders is voor mij de lol er af van het raadseltje.
Ok beter laat als nooit maar weer zullen we zeggen :')
Je zit goed in de richting, het was
- piano (met af en toe nog wat extra strings en dingetjes
- toetsenist 2
- bassist
- drum
- trompet
-trombone
- sax
- dwarsfuit
-(E) - gitaar

[ Bericht 0% gewijzigd door kree op 01-06-2019 00:30:02 ]
Do what you love, love what you do!
pi_187190411
Had ik deze al gedeeld?

http://pop-sheet-music.com/home.html
(open dir, doorzoeken kan met google wel)

(zoekwoord site:pop-sheet-music.com)

Veeeeeel bladmuziek voor de liefhebbers.
musical, pop/rock/klassiek/info boeken etc.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 4 april 2020 @ 22:23:47 #100
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192453892
Bump.

That hashtag lockdown life/zelf-quarantaine enzo zonder dat ik kan werken, dacht ik hey, ik kan wel ff een nieuwe skill oppikken. Nu was ik laatst bij mijn ouders en die hadden een digitale piano staan die eigenlijk weer van mijn schoonzus is maar daar ff teveel plek in huis innam. Dus mijn vader met vervroegd pensioen vanwege gezondheid enzo die was daar een beetje op aan het leren. Wij hadden vroeger weleens een Casio keyboard en een Hammond digitale orgel in huis, dus ik ging er ook nog eens ff aanzitten en kon nog de vlooienmars en London Bridge is Falling Down. :P Toen zelf wat met freestyle toetsaanslagen in de weer gegaan en dat klonk best geinig.

Dus nu wilde ik, om niet deze weken volledig in de prullenbak te gooien met alleen maar Netflix & chillen enzo dat zelf ook weer eens oppikken. Tijdje geleden ook, kom je in een winkelcentrum, op een treinstation of bij iemand op een feestje ofzo en staat daar een piano, dat lijkt me dat weleens leuk om dan een paar songs zo uit m'n mouw te kunnen schudden. B-)

Dus na wat research kwam ik al snel uit bij de Roland FP-10 (& FP-30). Je komt schijnbaar niet dichterbij een echte piano-feel dan dit zonder een veelvoud van die prijs uit te geven. Dan heb je fullsize toetsen die fully-weighted zijn en dus ook echt zeg maar aanvoelen als echte pianotoetsen. De rest is voornamelijk of semi-weighted of synth-action (typisch keyboard gevoel, beetje aan/uit knop springplankjes met weinig nuance ondanks dat ze dan velocity sensors en curves hebben om een beetje echtheid na te bootsen). De samples van de Roland zijn ook erg goed, zit ook een processor/engine in die natuurlijke geluiden produceert.
SPOILER: Roland FP-10 Videos, om er context aan te geven
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Joah! Maar... ¤399 ofzo en dan wil je de staander er nog bij en pedalen, enz etc en zit je al snel op een niet onaanzienlijk bedrag en in deze onzekere tijd had ik mezelf eigenlijk de belofte gedaan geen geld uit te geven aan non-essentiële dingen. Weet ook niet echt of het een super succes wordt en wat ik er nu precies van verwacht en mee wil. Dus ik dacht om te oriënteren misschien gewoon een geinig budget dingetje halen.

88 toetsen is dan eigenlijk de klassieke piano-standaard. Maar dan kun je al snel genoegen nemen met 61. Staat het keyboard ook niet zo in de weg. Je hebt ook wel nóg minder, 49, ok misschien nog. Maar dan zelfs... 32... of 25! Maar dat leek me wel heel weinig. Je kunt daar wel op een knopdruk de andere octaven bijhalen, maar dat is toch niet zo fijn als gewoon een breed board met alles erop.

Overal gekeken en kwam ik op de M-Audio Keystation 61 MK3 uit, een MIDI controller/keyboard (geen speakers, gebruik je via computer/laptop/tablet/smartphone en daarop aangesloten speakers)...
SPOILER: M-Audio Keystation 61 MK3 Videos, om er context aan te geven
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu... is deze zo'n beetje nergens verkrijgbaar tot ten minste volgende maand ergens ofzo waarschijnlijk. Dus... dan maar genoegen genomen met de 49 toetsen versie:
SPOILER: M-Audio Keystation 49 MK3 Videos, om er context aan te geven
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel jammer, want de 61-toetsenversie had niet alleen meer toetsen maar die waren dus semi-weighted en die van de 49 zijn synth-action met velocity curves. Maar, wel voordeliger uit, kan mijn tijd nu al gebruiken om te gaan leren en M-Audio is fijn omdat er zoveel software bij komt, daar ik daar nog 0,0 van heb natuurlijk.

Anders had ik nog wel de Nektar Impact LX61+ overwogen ook nog... beetje een joekel, maar wel aardig?
SPOILER: Nektar Impact LX61+ Videos, om er context aan te geven
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of de pricey Arturia Keylab 61 Essential
SPOILER: Arturia Keylab 61 Essential Video, om er context aan te geven
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ontdekte ik ook de muziekproductiekanten van een MIDI-board. :o
SPOILER: Diverse videos, om er context aan te geven
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het werken met muzieksoftware voor het createn van songs... zoals in Andrew Huang's 4 Producers Flip the Same Sample reeks.
SPOILER: Andrew Huang's 4 Producers Flip the Same Sample reeks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe ook graag wat met fotografie en videoproductie. Zou cool zijn als ik voor videos mijn eigen 'scores' kan maken. :P

Anyways. Ik krijg als het goed is dinsdag de M-Audio Keystation 49 MK3 binnen, kan ik in ieder geval nu al aan de slag; en dat ik hier ben is om om tips te vragen. Gitaar spelen doe ik ook. Ik kan geen noot lezen, vind ik ook niks, ik speel liever iets op gehoor. Piano zou ik liever ook 'monkey see, monkey do' een beetje intuïtief willen leren om daarna een beetje zelf wat te kunnen freestylen. Zijn daar nog een beetje tips voor? Bijvoorbeeld eerst gewoon eens opzoeken wat de meest gebruikte akkoorden in de populairste liedjes zijn enzo?

Iemand een kundige mening over/ervaring met de M-Audio Keystation 49 MK3? Dit is een sub-¤100 uitgave. Waar moet ik aan denken als ik de eerste ervaringen heb opgedaan om naar over te stappen?

En zijn er nog tips met betrekking tot muziekproductie waar je je MIDI-keyboard bij gebruikt? Bepaalde software/plug-ins andere random tips?

Thanks heaps. c_/ Ben benieuwd of ik deze lockdowntijd uitkom als een virtuoso en/of beat master. :') _O- :D

Dank aan volgende YouTube-kanalen, wat een pareltjes! _O_ ^O^
• PMTVUK https://www.youtube.com/user/NevadaMusicUK/videos
• Merriam Music https://www.youtube.com/user/merriampianos/videos
• Sweetwater https://www.youtube.com/user/SweetwaterSound/videos
• Andertons https://www.youtube.com/channel/UCeeYTZnBXPJiYHJVfGn9NWg/videos
Ook wel veel gehad aan John Mike: https://www.youtube.com/user/yeshuasom/videos

Lachen tipje :D Lord Vinheteiro https://www.youtube.com/user/BrasilianMusician/videos

[ Bericht 2% gewijzigd door shiz op 04-04-2020 23:34:35 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')